ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

НАКАЗ
05.06.2015 N 397

Про внесення Змін до наказу ДФС
від 31.07.2014 р. N 22

З метою удосконалення взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків наказую:

1. Внести Зміни до Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених наказом ДФС від 31.07.2014 р. N 22, згідно з додатком.

2. Керівникам територіальних органів ДФС забезпечити дотримання вимог цього наказу.

3. Координаційно-моніторинговому департаменту (М. В. Мокляк) забезпечити внесення змін до Репозиторія звітної і статистичної інформації Державної фіскальної служби України, відповідно до наказу ДФС від 07.10.2014 р. N 168.

Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Голова Р. М. Насіров

Додаток
до наказу ДФС
05.06.2015 р. N 397

Зміни
до Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між
підрозділами органів державної фіскальної служби при
організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок
платників податків, затверджених наказом ДФС
від 31.07.2014 р. N 22

1. У преамбулі:

1.1. в абзаці другому слова "Дія Методичних рекомендацій поширюється на проведення" замінити словами "Методичні рекомендації рекомендуються для застосування при проведенні";

1.2. в абзаці третьому слова "Дія Методичних рекомендацій не поширюється на проведення" замінити словами "Методичні рекомендації не рекомендуються для застосування при проведенні";

1.3. в абзаці четвертому слова "дія Методичних рекомендацій розповсюджується в частині, що не суперечить статті 39 Кодексу та іншим нормативно-правовим актам" замінити словами "Методичні рекомендації можуть бути рекомендовані для застосування з урахуванням положень статті 39 Кодексу та інших нормативно-правових актів".

2. У розділі I:

2.1. у підпункті 1.2.1 пункту 1.2 слова "дати початку" доповнити словами у дужках "(крім фактичних перевірок)";

2.2. в абзаці другому підпункту 1.2.1.1 підпункту 1.2.1 пункту 1.2 після слів "залучатися працівники" доповнити словами "Державної фіскальної служби України або";

2.3. у підпункті 1.2.3 пункту 1.2 слова "рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанови органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесеної ними відповідно до закону" замінити словами "документа, передбаченого цим підпунктом Кодексу";

2.4. у підпункті 1.4.1 пункту 1.4 абзац восьмий викласти у такій редакції:

"Слід звернути увагу, що норми пункту 77.4 статті 77 Кодексу не передбачають обов'язку контролюючого органу щодо повторного надсилання платнику податків повідомлення про проведення планової документальної перевірки після усунення причин, визначених пунктами 1.4.5 та 1.4.6 розділу I Методичних рекомендацій, через які своєчасно не було розпочато вищенаведену перевірку.";

2.5. у пункті 1.5:

в абзаці першому слово "територіальних" вилучити;

в абзаці другому слова "погашення податкового боргу, розгляд скарг платників податків на податкові повідомлення-рішення, на вимоги про сплату боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), а також рішень про застосування штрафних санкцій та нарахування пені органів державної фіскальної служби (у разі наявності) та" замінити словами "єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), погашення заборгованостей, розгляд скарг платників податків на податкові повідомлення-рішення, а також на вимоги про сплату боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску та рішень органів державної фіскальної служби про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за порушення законодавства про збір та облік єдиного внеску (далі - вимоги та рішення щодо єдиного внеску)";

2.6. у пункті 1.6.2 пункту 1.6:

в абзаці першому слово "основним" вилучити, після слів "такого платника податків" доповнити словами та знаками "(з урахуванням пункту 86.7 статті 86 Кодексу та Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого нормативно-правовим актом центрального органу виконавчої влади, що формує державну фінансову політику, та/або інших відповідних розпорядчих документів центрального органу державної фіскальної служби з цього питання)";

абзац третій підпункту 1.6.2 пункту 1.6 викласти у такій редакції:

"У разі надання платником податків або його законними (уповноваженими) представниками до органу державної фіскальної служби визначеного у абзаці першому цього підпункту органу заперечень до акта (довідки) перевірки, що здійснювали (очолювали) працівники іншого органу державної фіскальної служби, уповноважена особа готує супровідний лист (із зазначенням дати отримання заперечень та граничного терміну надання відповіді платнику податків), який разом із копією заперечень не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання надсилається засобами електронного зв'язку для розгляду до цього органу державної фіскальної служби. Орган державної фіскальної служби, що здійснював (очолював) перевірку, інформує про отримання заперечень, забезпечує їх розгляд у порядку та терміни, визначені пунктом 86.7 статті 86 розділу II Кодексу, та вжиття заходів щодо врахування висновків за результатами їх розгляду при прийнятті податкового повідомлення-рішення.";

2.7. у підпункті 1.6.3 пункту 1.6:

в абзаці першому після слів "платник податків" доповнити словами та знаками "(з урахуванням Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого нормативно-правовим актом центрального органу виконавчої влади, що формує державну фінансову політику, та/або інших відповідних розпорядчих документів центрального органу державної фіскальної служби з цього питання)", а слова "вимоги про сплату боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску, а також рішень про застосування штрафних санкцій та нарахування пені" замінити словами "вимоги та рішення щодо єдиного внеску";

абзац другий викласти у такій редакції:

"Якщо порушення було встановлено в ході документальної перевірки, яку здійснювали (очолювали) працівники органу державної фіскальної служби іншого, ніж орган державної фіскальної служби, де на обліку перебуває платник податків (є платником відповідних податків або зборів), орган державної фіскальної служби, працівники якого здійснювали (очолювали) таку перевірку, приймає відповідні податкові повідомлення-рішення або у випадках, якщо прийняття податкового повідомлення-рішення доручено органу державної фіскальної служби, де на обліку перебуває платник податків, забезпечує складання та надання (направлення) не пізніше наступного робочого дня такому органу державної фіскальної служби матеріалів перевірки, а також висновку у довільній формі щодо сум податкових зобов'язань, єдиного внеску, які підлягають донарахуванню за результатами перевірки (зменшення (збільшення) сум заявленого бюджетного відшкодування або від'ємної різниці між сумою податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ, або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток). Зазначений висновок є обов'язковим для врахування при прийнятті відповідних податкових повідомлень-рішень, вимог та рішень щодо єдиного внеску, а у разі наявності заперечень до акта перевірки - з урахуванням висновку органу державної фіскальної служби, що проводив перевірку, передбаченого пунктом 1.6.2 цього розділу Методичних рекомендацій. Після доопрацювання відповідного програмного забезпечення ІС "Податковий блок" податкові повідомлення-рішення можуть бути прийняті органом державної фіскальної служби, працівники якого здійснювали (очолювали) перевірку. У такому випадку зазначений орган державної фіскальної служби забезпечує повідомлення органу державної фіскальної служби за місцем обліку платника податків щодо прийнятого податкового повідомлення-рішення та необхідності вжиття заходів для своєчасного погашення визначених сум грошових зобов'язань.".

3. У розділі II:

3.1. у підпункті 2.1.4 пункту 2.1 слова "зокрема, податкове резюме, аналітична довідка, схеми здійснених операцій відповідно до судових доктрин, інформація щодо наявності матеріальних та людських ресурсів, отримані пояснення, інформація про проведені експертизи, судові справи, наявність розпочатих кримінальних проваджень тощо" виключити;

3.2. у підпункті 2.1.5 пункту 2.1:

в абзаці першому слова "на виконання доручення" замінити словами "за ініціативою";

в абзаці другому слово "призначили" замінити словом "ініціювали";

в абзаці третьому слова "судом, прокурором та слідчим органу досудового розслідування" замінити словами "відповідно до підпункту 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 Кодексу", слово "доручення" замінити словами "відповідного документа", слова "до відповідного органу" замінити словами "ініціатору перевірки";

3.3. у підпункті 2.2.9 пункту 2.2:

в абзаці першому слова "укладання правочинів з ознаками недійсності, недодержання вимоги щодо відповідності укладених правочинів інтересам держави і суспільства, його моральним засадам" замінити словами "здійснення документального оформлення нереальної (безтоварної) господарської операції тощо";

в абзаці двадцять першому слова "обґрунтування недійсності правочинів" виключити;

в абзаці двадцять другому слова "щодо визначення різновидності схеми здійсненої операції у відповідності до судових доктрин ("Ділова мета", "Зміст над формою" тощо), ймовірних вигодонабувачів та доказів системності їх протиправної діяльності, у тому числі щодо постійного використання ними певних схем побудови фінансово-господарських операцій" замінити словами "щодо повноти доказової бази";

в абзаці двадцять третьому слова "та/або обґрунтованості висновків про недійсність правочинів" виключити;

3.4. у назві та тексті пункту 2.3 слова "вимог про сплату боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску, а також рішень про застосування штрафних санкцій та нарахування пені" замінити словами "вимог та рішень щодо єдиного внеску";

3.5. у пункті 2.4:

в абзаці другому підпункту 2.4.1 слова "і надає" замінити словами "у встановлені законодавством терміни проект постанови та матеріали у справі про адміністративне правопорушення, надає їх для перевірки та візування підрозділу правової роботи та передає";

в абзаці третьому підпункту 2.4.1 слова та цифри "5 робочих днів" замінити словами та цифрами "3 календарних днів";

в абзаці другому підпункту 2.4.2.2 слова та цифри "5 робочих днів" замінити словами та цифрами "3 календарних днів";

3.6. у підпункті 2.5.1 пункту 2.5:

в абзаці першому, одинадцятому та тринадцятому слова "вимог про сплату боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску, а також рішень про застосування штрафних санкцій та нарахування пені" замінити словами "вимог та рішень щодо єдиного внеску";

абзац перший після слів "донарахованих податкових зобов'язань" доповнити словами "єдиного внеску";

у абзаці четвертому цифри "2014" замінити цифрами "2015";

3.7. пункт 2.6 викласти в такій редакції:

"2.6. Внесення інформації до підсистеми "Податковий аудит" ІС "Податковий блок" інших інформаційних баз даних.

Працівники підрозділів, що здійснюють (очолюють) перевірки, вносять необхідну інформацію до інформаційної бази результатів контрольно-перевірочної роботи підсистеми "Податковий аудит" ІС "Податковий блок" на кожному етапі організації, проведення та реалізації матеріалів перевірок (при направленні повідомлення платнику податків про початок документальної планової (невиїзної позапланової) перевірки, оформленні направлення на проведення перевірки, реєстрації акта (довідки) перевірки (звірки), інших складених актів (довідок), прийнятті та направленні податкового повідомлення-рішення, вимог та рішень щодо єдиного внеску, складанні протоколів про адміністративне правопорушення тощо - в день вчинення відповідних дій. Крім того, до підсистеми "Податковий аудит" ІС "Податковий блок" додатково вноситься: наказ про проведення перевірки, протокол засідання постійної комісії із розгляду спірних питань, заперечення до акта перевірки, висновок і відповіді на такі заперечення, інші визначені підсистемою дані.

Працівники підрозділів правової роботи органу державної фіскальної служби, до компетенції яких відносяться розгляд скарг при проведенні процедури адміністративного оскарження або супроводження справ у судах при проведенні процедури судового оскарження прийнятих податкових повідомлень-рішень, вимог та рішень по єдиному внеску, в установленому порядку відповідно до вимог Регламентів використання відповідних інформаційних систем забезпечують внесення даних до АІС "Скарга" та АІС "Суди" у день отримання чи складання відповідних документів або отримання інформації, з подальшим збереженням даних та встановленням зв'язків записів АІС "Скарга" та АІС "Суди" із записами підсистеми "Податковий аудит" ІС "Податковий блок". Підрозділи, працівники яких здійснювали (очолювали) перевірки, опрацьовують в підсистемі "Податковий аудит" ІС "Податковий блок" зазначену інформацію в день її надходження, результатом чого є внесення інформації до підсистеми "Облік платежів" ІС "Податковий блок".

У випадку, якщо перевірку здійснювали (очолювали) працівники іншого органу державної фіскальної служби, такими працівниками, у разі необхідності, забезпечується складання та надання не пізніше наступного робочого дня органу державної фіскальної служби, де на обліку перебуває платник податків, необхідної інформації для внесення до інформаційної бази результатів контрольно-перевірочної роботи підсистеми "Податковий аудит" ІС "Податковий блок" та інших баз даних органів державної фіскальної служби.

Відповідні підрозділи органу державної фіскальної служби, на обліку в якому перебуває платник податків, забезпечують внесення до інформаційних баз даних відповідної інформації не пізніше наступного робочого дня з дня отримання.

На підставі результатів проведених перевірок підрозділи органу державної фіскальної служби, який проводив (очолював) перевірку, узагальнюють інформацію про виявлені схеми ухилень від оподаткування або мінімізації податкових зобов'язань, сум єдиного внеску (у випадку їх виявлення) та вносять їх до підсистеми "Податковий аудит" ІС "Податковий блок";

3.8. доповнити пункт 2 новими пунктами 2.7 та 2.8 такого змісту:

"2.7. Взаємодія структурних підрозділів органів державної фіскальної служби під час відстеження своєчасності сплати донарахованих сум за результатами перевірок

2.7.1. працівники відповідного підрозділу органу державної фіскальної служби, які здійснювали (очолювали) перевірку, забезпечують здійснення постійного моніторингу стану узгодження прийнятих податкових повідомлень-рішень, вимог та рішень щодо єдиного внеску;

2.7.2. відповідний підрозділ органу державної фіскальної служби, на обліку в якому перебуває платник податків, забезпечує вжиття заходів щодо своєчасного погашення платником податків донарахованих перевіркою сум грошових зобов'язань із відповідним повідомленням органу державної фіскальної служби, що здійснював (очолював) перевірку, про повноту і своєчасність їх сплати.

2.8. Взаємодія підрозділів органів державної фіскальної служби у разі несплати сум узгоджених грошових зобов'язань, визначених за результатами перевірок

У разі несплати у встановлений законом строк суми узгодженого грошового зобов'язання, визначеного за результатами перевірки, заходи з погашення таких сум здійснюються працівниками підрозділів органів ДФС, до функціональних обов'язків яких належить погашення заборгованостей, відповідно до нормативно-правових актів, які регулюють зазначені питання.

2.9. Взаємодія підрозділів органів державної фіскальної служби у разі оскарження прийнятих за результатами проведених перевірок податкових повідомлень-рішень, вимог та рішень щодо єдиного внеску в адміністративному та судовому порядку

2.9.1. працівники підрозділів правової роботи органу державної фіскальної служби, який здійснює розгляд скарги при проведенні процедури адміністративного оскарження або супроводження справ у судах при проведенні процедури судового оскарження прийнятих податкових повідомлень-рішень, вимог та рішень щодо єдиного внеску забезпечують взяття їх на контроль, розгляд скарг та супроводження справ у судах;

2.9.2. у разі необхідності структурні підрозділи органу державної фіскальної служби відповідно до їх компетенції забезпечують надання на запити підрозділу правової роботи висновків та документів, необхідних при розгляді скарг та супроводженні справ у судах.".

Директор Департаменту податкового
та митного аудиту Н. І. Рубан