ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЛИСТ
08.06.2015 N 14-13/376-16471

Про оплату витрат на відрядження

Державна казначейська служба України (далі - Казначейство України) розглянула <...> звернення <...> щодо оплати у 2015 році витрат на відрядження працівників, які направлялися відповідно до розпоряджень Голови районної ради на навчання у 2013 році, і в межах компетенції повідомляє наступне.

Реєстрація та облік бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів здійснюються Казначейством України відповідно до вимог Бюджетного кодексу України (далі - Кодекс) та Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 N 309, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.03.2012 N 419/20732 (далі - Порядок).

Будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України.

Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному Кодексом (стаття 23 Кодексу).

Частиною першою статті 48 Кодексу та пунктом 2.1 Порядку визначено, що розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами (планами використання бюджетних коштів), враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років, узятих на облік органами Казначейства України.

Розпорядники бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати взяття бюджетного зобов'язання та/або з дати прийняття ними до виконання бюджетного фінансового зобов'язання подають до відповідного органу Казначейства Реєстр бюджетних зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів за формою згідно з додатком 1 (далі - Реєстр) та/або Реєстр фінансових зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів за формою згідно з додатком 2 (далі - Реєстр фінансових зобов'язань) на паперових (у двох примірниках) та електронних носіях і оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов'язання та/або бюджетного фінансового зобов'язання (пункти 2.2 та 2.4 Порядку).

У міру прийняття рішень розпорядником бюджетних коштів про оплату бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань, які були зареєстровані в органах Казначейства та залишились не оплаченими на кінець минулого бюджетного періоду, органами Казначейства такі зобов'язання відображаються в обліку у поточному бюджетному періоді на підставі поданого розпорядником бюджетних коштів Реєстру/або Реєстру фінансових зобов'язань і відповідних підтвердних документів (пункт 2.14 Порядку).

З огляду на вищевикладене, якщо бюджетні зобов'язання та бюджетні фінансові зобов'язання у минулих бюджетних періодах були зареєстровані в органі Казначейства, то у поточному бюджетному періоді вони можуть бути зареєстровані у відповідному органі Казначейства на підставі Реєстру/або Реєстру фінансових зобов'язань та копій документів, засвідчених в установленому порядку, що підтверджують факт узяття цих зобов'язань.

Відповідно до інформації, викладеної у листі, у 2013 році зобов'язання та фінансові зобов'язання на відрядження працівників для участі у семінарі не були зареєстровані в органі Казначейства. Враховуючи цей факт та вимоги частини першої статті 48 Кодексу, такі зобов'язання не підлягають реєстрації в органах Казначейства.

Перший заступник Голови В.П. Дуда