Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ

N 542 від 20.08.2001

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
10 вересня 2001 р. за N 794/5985

Затверджено
Наказ Міністерства
транспорту України
20.08.2001 N 5
42

Правила переадресування вантажів
(статті 44, 45 Статуту)

( Із змінами, внесеними згідно з Наказами
Міністерства транспорту та зв'язку
N 540 від 12.09.20
05
N 1454 від 01.12.20
08

Наказами Міністерства інфраструктури
N 138 від 08.06.20
11
N 319 від 27.05.20
13
N 513 від 14.10.20
14 )

1. Зміна станції призначення або разом з нею і одержувача вантажу (переадресування) здійснюється у порядку, передбаченому статтею 44 Статуту залізниць України ( 457-98 ).

Переадресування здійснюється за заявою відправника, одержувача або експедитора (за дорученням), які є відповідальними перед попереднім одержувачем за наслідки такої зміни і зобов'язані відрегулювати розрахунки між відправниками, попередніми адресатами та фактичними одержувачами. ( Абзац другий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 319 від 27.05.2013 )

2. Переадресування вантажу дозволяється посадовою особою Укрзалізниці або її структурного підрозділу, на ім'я якої надається заява. Перелік уповноважених осіб Укрзалізниці та її структурних підрозділів, посадовими обов'язками яких передбачено надання дозволу на переадресування, визначається Укрзалізницею.

Заява може надаватися через начальника станції відправлення або станції, на якій буде переадресовуватися вантаж. У цьому разі начальник станції звертається за дозволом на переадресування до відповідного підрозділу Укрзалізниці або її відповідного структурного підрозділу. ( Пункт 2 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури N 319 від 27.05.2013 )

3. У заяві вказуються такі дані: найменування вантажу, номери вагона або контейнера і накладної, найменування (прізвище, ім'я та по батькові) відправника, станція і залізниця відправлення, станція і залізниця попереднього призначення, найменування (прізвище, ім'я та по батькові) першого одержувача, станція і залізниця нового призначення, найменування (прізвище, ім'я та по батькові) нового одержувача, індекс негабаритності (для негабаритних вантажів), за якими перевізними документами (новими або первинними) здійснюється переадресування, та станція (переадресування або призначення), на якій сплачуються належні залізниці платежі, пов'язані з переадресуванням, найменування (прізвище, ім'я та по батькові) та код платника.

Заява на переадресування може бути надана в електронному вигляді (з накладанням електронного цифрового підпису) за домовленістю сторін. ( Пункт 3 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури N 319 від 27.05.2013 )

( Пункт 4 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 138 від 08.06.2011 )

4. Дозвіл на переадресування вантажу у вигляді наказу надається начальникові станції, яка оформляє переадресування засобами телеграфного зв'язку, телефонограмою або в електронному вигляді. ( Абзац перший пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 138 від 08.06.2011 )

Відмова у переадресуванні надається письмово і має бути обгрунтована.

Переадресування вантажу може здійснюватися на станціях призначення та станціях на шляху прямування. ( Пункт 4 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 319 від 27.05.2013 )

5. Переадресування вантажу здійснюється за первинними документами (із внесенням відповідних змін) і з оформленням перевезення новими перевізними документами (крім імпортних та транзитних вантажів) в паперовому або електронному виглядах, що обумовлюється в наказі на переадресування. ( Абзац перший пункту із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку N 540 від 12.09.2005, Наказами Міністерства інфраструктури N 138 від 08.06.2011, N 319 від 27.05.2013 )

У разі оформлення нових перевізних документів на переадресований вантаж, що перевозиться за пломбами або запірно-пломбувальними пристроями (ЗПП), у цих документах під найменуванням вантажу зазначається "За масою, кількістю і пломбами (ЗПП) первинного відправника", а для вантажу, що перевозився на відкритому рухомому складі, - "За масою первинного відправника". ( Абзац другий пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку N 540 від 12.09.2005 )

Порядок внесення інших відміток у перевізні документи при оформленні переадресування вантажів передбачено Правилами оформлення перевізних документів, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 N 644 (у редакції наказу Міністерства інфраструктури України від 08 червня 2011 року N 138) зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 24.11.2000 за N 863/5084. ( Абзац третій пункту із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 319 від 27.05.2013 )

6. Переадресування імпортних та транзитних вантажів здійснюється за первинними перевізними документами.

Якщо необхідність переадресування імпортного вантажу виникла після розкредитування первинних перевізних документів, то переадресування такого вантажу оформляється новими перевізними документами. ( Пункт доповнено абзацом згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку N 1454 від 01.12.2008 )

7. Переадресування за межі України вантажів, які перевозились до станцій призначення в межах України, здійснюється за новоскладеними перевізними документами та за наявності згоди на переадресування митних органів відповідно до Інструкції про взаємодію посадових осіб митних органів, що здійснюють митні процедури з товарами (вантажами), переміщуваними залізничними вантажними поїздами, і працівників залізниць України, затвердженої наказом Державної митної служби України та Міністерства транспорту та зв'язку України від 18 вересня 2008 року N 1019/1143, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 04 грудня 2008 року за N 1157/15848. ( Пункт 7 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 319 від 27.05.2013 )

8. Переадресування вантажів, що перевозяться в міжнародних залізничних сполученнях, здійснюється в порядку, встановленому відповідними угодами.

9. Переадресування окремих вагонів, які перевозяться у складі маршрутів або групи вагонів за однією накладною, дозволяється за умови оформлення перевізних документів на кожну нову групу або окремий вагон. Переадресування групи контейнерів, що перевозяться за однією накладною, здійснюється в порядку, визначеному для вагонів.

Переадресування вагонів, які перевозяться за окремими накладними, може бути дозволено за одним перевізним документом на групу вагонів за умови, що вони перевозяться від одного вантажовідправника на одну станцію призначення на адресу одного вантажоодержувача. ( Пункт 9 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури N 319 від 27.05.2013 )

10. Переадресування вантажів у контейнерах дозволяється на станціях призначення або сортування контейнерів.

На шляху прямування дозволяється переадресування вантажів у контейнерах та порожніх контейнерів, які перевозяться в одному вагоні та призначені одному одержувачу на одну станцію призначення, якщо після переадресування їх подальше перевезення здійснюється без сортування. ( Пункт 10 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерство інфраструктури N 513 від 14.10.2014 )

11. Переадресування швидкопсувних вантажів дозволяється за умови, якщо вантаж може бути доставлений до пункту нового призначення в термін, зазначений у посвідченні про якість, та дотримання інших вимог, передбачених Правилами перевезення швидкопсувних вантажів, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 09.12.2002 N 873, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 29.12.2002 за N 1031/7319. ( Пункт 11 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 138 від 08.06.2011 )

12. Оплата провізних та інших платежів при переадресуванні може здійснюватись як на станції переадресування, так і на станції призначення, що обумовлюється в наказі на переадресування вантажу. ( Абзац перший пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 319 від 27.05.2013 )

Якщо після переадресування вантаж стає транзитним, то провізна плата за всю відстань перевезення через територію України справляється за ставками Тарифної політики, яка застосовується відповідно до статті 3 Угоди про проведення узгодженої політики у визначенні транспортних тарифів від 17 січня 1997 року, ратифікованої Верховною Радою України (Закон "Про ратифікацію Угоди про проведення узгодженої політики у галузі визначення транспортних тарифів" від 10.02.98 N 104/98-ВР. ( Абзац другий пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 319 від 27.05.2013 )

13. За час затримки вагонів (контейнерів) до оформлення відправником перевізних документів на переадресування стягується плата за користування вагонами (контейнерами) відповідно до статей 44 та 119 Статуту залізниць ( 457-98 ). Період затримки обчислюється з часу, коли минуло дві години після повідомлення про прибуття вантажу, до оформлення відправником перевізних документів на переадресований вантаж.

Якщо вантаж очікує переадресування у вагоні (контейнері) на місці загального користування впродовж терміну, що перевищує термін безкоштовного зберігання, встановлений статтею 46 Статуту залізниць ( 457-98 ), то вантажовласник (експедитор) крім плати за користування вагоном (контейнером) сплачує залізниці плату за зберігання вантажу, встановлену тарифом.

Таким же чином нараховується плата за користування вагонами (контейнерами) та плата за зберігання вантажу у разі переадресування його під час перевезення (на попутних, прикордонних станціях).

14. Якщо залізниця не має можливості видати вантаж, то за вказівкою відправника (безпосередньо або через експедитора) вона переадресовує його на іншу станцію призначення, іншому одержувачу або повертає його відправнику. Таке переадресування оформляється за первинними документами з внесенням до них усіх платежів, пов'язаних із затримкою вантажу (за період від прибуття до переадресування). Ці платежі і провізна плата стягуються з одержувача або відправника, якщо йому повернуто вантаж.

Переадресування згідно з цим пунктом здійснюється за наявністю гарантії сплати всіх належних залізниці платежів новим одержувачем, що підтверджується телеграмою начальника станції нового призначення.

15. Переадресування домашніх речей здійснюється за заявою, яка може надаватись начальнику станції відправлення або станції першого чи нового призначення.

Якщо заяву про переадресування домашніх речей подано начальнику станції відправлення або станції нового призначення, вони зобов'язані протягом доби сповістити телеграмою начальника станції першого призначення про переадресування домашніх речей за новим призначенням, указавши точну адресу одержувача.

Начальник станції першого призначення після прибуття домашніх речей і одержання телеграми складає нові перевізні документи, зазначивши у графі "Відправник": УДС (станція) за дорученням вантажовласника (прізвище вантажовласника)". У цьому випадку дані про платежі, які одержувач повинен був сплатити на станції першого призначення, вносяться в новоскладені перевізні документи для стягнення їх з одержувача на станції нового призначення.

16. Переадресування вантажів, що перевозяться під митним контролем, здійснюється за наявності згоди на це митних органів.

17. Фізичні та юридичні особи, за заявою яких здійснюється переадресування вантажів, що перевозяться під ветеринарним контролем, та підкарантинних вантажів повинні у випадках, визначених чинним законодавством, погодити його з відповідними державними контролюючими органами. ( Пункт 17 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури N 319 від 27.05.2013 )

18. Переадресування порожніх власних та орендованих вагонів і контейнерів провадиться згідно з цими Правилами. ( Правила доповнено пунктом 19 згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку N 540 від 12.09.2005 )

19. Зміна станції призначення порожніх вагонів, переданих державним вагонним компаніям, що мають нумерацію інвентарного парку, здійснюється без стягнення зборів, пов'язаних з переадресуванням. ( Правила доповнено новим пунктом 19 згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 319 від 27.05.2013 )

Начальник Департаменту транспортної політики С.М.Легенький