Документи у сфері державних закупівель:
нові форми та порядок складання
(коментар до наказу Мінекономрозвитку
"Про затвердження форм документів
у сфері державних закупівель"
від 15.09.2014 р. N 1106)
Як вам, напевно, відомо, 20 квітня поточного року набрав чинності новий Закон України "Про здійснення державних закупівель" від 10.04.2014 р. N 1197-VII (далі - Закон про держзакупівлі), який дещо змінив порядок вже звичних для замовників процедур конкурсних торгів.
Досі замовники користувалися формами документів у сфері державних закупівель, затвердженими наказом Мінекономорозвитку від 26.07.2010 р. N 922 (далі - наказ N 922), як це рекомендувало Мінекономрозвитку у листі від 07.05.2014 p.* Однак рекомендовані форми не забезпечували всіх потреб замовників, зумовлених вимогами нового Закону про держзакупівлі. Для оприлюднення нової інформації - повідомлення про внесення змін до договору та звіту про виконання договору (п. 1 ст. 10 Закону про держзакупівлі) - доводилося користуватися примірними формами повідомлень, наведеними у листі Мінекономрозвитку від 21.07.2014 р.**
Нарешті Мінекономіки наказом, що коментується, затвердило 25 форм документів, які використовують замовники усіх форм власності при проведенні процедур конкурсних торгів та інструкції з їх складання. Наказ набрав чинності 07.11.2014 р. Саме з цієї дати замовники повинні використовувати нові форми документів. Разом з цим втратили чинність вже звичні нам форми, затверджені наказом N 922.
Проаналізувавши нові форми документів, ми дійшли висновку, що їх склад та вимоги до складання зазнали таких змін:
- затверджено нові форми документів, які раніше не застосовувалися;
- деякі форми документів передбачають внесення інформації про застосування рамкових угод, в межах яких проводяться процедури конкурсних торгів. Крім того, передбачено оприлюднення інформації про укладання рамкової угоди;
- форми документів щодо переговорної процедури закупівлі (раніше вона називалася закупівлею в одного учасника) упорядковано відповідно до ст. 39 Закону про держзакупівлі.
Нагадаємо: рамкова угода - правочин, який укладається одним чи кількома замовниками (генеральним замовником) у письмовій формі з одним чи кількома учасниками процедури закупівлі з метою визначення основних умов закупівлі окремих товарів і послуг для укладання відповідних договорів про закупівлю протягом строку дії рамкової угоди. Умови здійснення процедур закупівель за рамковими угодами регулюються ст. 13 Закону про держзакупівлі. Відповідно до ч. 2 ст. 13 Закону про держзакупівлі особливості виконання рамкових угод, порядок визначення генеральних замовників та взаємодії замовників з генеральним замовником за рамковими угодами визначає Кабмін (постанова від 04.07.2012 р. N 603 "Про особливості виконання рамкових угод"). Особливості укладання рамкових угод, перелік товарів і послуг, які можуть закуповуватися за рамковими угодами, визначає Мінекономрозвитку (наказом від 24.04.2012 р. N 503 Мінекономрозвитку затвердило Перелік товарів і послуг, які можуть закуповуватися за рамковими угодами). Зразки документів, які використовуються при укладанні рамкових угод, наведено у листі Мінекономрозвитку від 22.09.2014 р. N 3302-05/32566-03.
Разом з новими формами документів затверджено детальні інструкції про їх складання, тому при застосуванні вказаних форм не повинно виникнути суттєвих запитань.
Для зручності ми систематизували особливості застосування нових форм документів, які стосуються бюджетних установ, у таблиці, з якою ви можете ознайомитися далі.
Особливості складання нових форм
документів у сфері державних
закупівель (чинні з 07.11.2014 р.)
| Нові форми документів | Відповідні форми, що застосовувалися під час дії наказу N 922 | Особливості складання нових форм звітності | |
| 1 | 2 | 3 | |
| 1 | Річний план закупівель/річний план закупівель, що здійснюються без проведення процедур закупівель | Річний план закупівель | 1. Форма річного плану закупівель зазнала найбільш значних змін. У разі якщо закупівлі повністю або частково проводяться за рахунок бюджетних коштів, до річного плану, зокрема, включаються заплановані закупівлі, вартість яких: - без ПДВ дорівнює або перевищує 100 тис грн (для товару та робіт) або 1 млн грн (для послуг); - з урахуванням ПДВ не перевищує 300 тис. грн у разі планування процедури запиту цінових пропозицій. 2. Форма додатку до річного плану закупівель. У разі якщо очікувана вартість предмета закупівлі без урахування ПДВ є меншою за визначені у ч. 1 ст. 2 Закону про держзакупівлі суми, такі предмети закупівлі відображаються в додатку до річного плану, що є його невід'ємною частиною. Додаток складається за формою річного плану закупівель, що здійснюються без проведення процедур закупівель, та підписується уповноваженою особою замовника (головою комітету з конкурсних торгів або особою, яка виконує його обов'язки). Додаток до річного плану оприлюднюється замовником на власному веб-сайті або за його відсутності на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів щокварталу. 3. У разі якщо очікувана вартість предмета закупівлі без урахування ПДВ є меншою сум, зазначених у ч. 1 ст. 2 Закону про держзакупівлі, та замовником не утворюється комітет з конкурсних торгів, складається реєстр таких закупівель у довільній формі за підписом уповноваженої особи замовника. Нова форма річного плану вже не передбачає внесення даних про підрозділи та осіб, яких планується залучити до підготовки документації, та про джерело фінансування за кожним предметом закупівлі, як це було раніше |
| Оприлюднюється протягом 5 робочих днів з дня затвердження | |||
| 2 | Оголошення про проведення відкритих торгів | Оголошення про проведення відкритих торгів | Форми цих оголошень фактично залишилися у звичному для замовників вигляді. Однак нові форми оголошень передбачають внесення інформації про рамкову угоду (строк, на який укладається рамкова угода, кількість учасників). Ці дані вносяться у разі укладання рамкової угоди, за умовами якої проводиться відповідна процедура закупівлі |
| Оголошення про проведення процедури двоступеневих торгів | Оголошення про проведення процедури двоступеневих торгів | ||
| Оголошення про проведення попередньої кваліфікації | Оголошення про проведення попередньої кваліфікації | ||
| Усі оголошення публікуються не пізніш як за 20 робочих днів до дня розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій | |||
| 3 | Інформація про застосування переговорної процедури закупівлі | Інформація про застосування процедури закупівлі в одного учасника | 1. Форми документів щодо процедури закупівлі в одного учасника узгоджено відповідно до ст. 39 Закону про держзакупівлі. Нагадаємо, що після набрання чинності Законом про держзакупівлі, процедура закупівлі в одного учасника змінила назву на переговорну процедуру. 2. У формах документів щодо цієї процедури зазначають причини та обставини, якими керувався замовник під час застосування переговорної процедури закупівлі; документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі |
| Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі | Обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника | ||
| Документи оприлюднюються протягом 3 робочих днів з моменту прийняття рішення про застосування переговорної процедури закупівлі | |||
| 4 | Оголошення з відомостями про рамкову угоду | Не було | Це нова форма документа. До неї вноситься така інформація: - інформація про замовника та його реквізити; - інформація про процедуру закупівлі, дата оприлюднення та номер оголошення про проведення процедури закупівлі, розміщеного на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель; - дата оприлюднення та номер повідомлення про акцепт пропозиції (пропозицій) конкурсних торгів, розміщеного на веб-порталі; - дата укладання рамкової угоди та її номер; - інформація про предмет закупівлі; - кількість учасників рамкової угоди та інформація про них |
| Оприлюднюється не пізніш як через 7 днів з дня укладання рамкової угоди | |||
Продовження таблиці
| 1 | 2 | 3 | |
| 5 | Повідомлення учасникам про результати процедури закупівлі | Не було | Нова форма документа призначена для інформування учасників торгів при результати проведених процедур закупівель. У формі зазначаються: - процедура закупівлі; - дата оприлюднення та номер оголошення про проведення процедури закупівлі; - інформація про переможця (переможців) |
| Не оприлюднюється | |||
| 6 | Повідомлення про внесення змін до договору | Не було | Нова форма документа застосовується для оприлюднення інформації про внесення змін до договору. Як зазначалося вище, після набрання чинності Законом про держзакупівлі за відсутності аналогу такої форми серед форм, затверджених наказом N 922, Мінекономрозвитку у листі від 21.07.2014 р. (газета "Бухгалтерія: бюджет", N 31/2014, с. 9.) рекомендувало користуватися запропонованою ним примірною формою такого повідомлення. В оголошенні зазначаються: - дата оприлюднення та номер оголошення про проведення процедури закупівлі; - реквізити договору про закупівлю; - інформація про замовника та його реквізити; - інформація про учасника, з яким укладено договір про закупівлю; - зміни, внесені до істотних умов договору про закупівлю, дата їх внесення; - підстави для внесення змін до істотних умов договору, вказані у пп. 1, 2, 4, 5, 8 ч. 5 ст. 40 Закону про держзакупівлі. Зазначимо, що склад цієї інформації не відрізняється від інформації, яку Мінекономрозвитку у згадуваному вище листі пропонувало відображати у примірній формі повідомлення |
| Оприлюднюється протягом 3 робочих днів з дня внесення змін | |||
| 7 | Звіт про виконання договору | Не було | Нова форма документа. Застосовується для оприлюднення інформації про виконання умов договору, укладеного за процедурами державних закупівель. В оголошенні зазначаються: - дата оприлюднення та номер оголошення про проведення процедури закупівлі; - договір про закупівлю та його реквізити; - сума, визначена в договорі про закупівлю; - інформація про замовника торгів; - інформація про учасника, з яким укладено договір про закупівлю; - предмет закупівлі, його найменування, кількість товару або обсяг виконання робіт чи надання послуг за договором; - строк дії договору, сума оплати за договором. Тут ситуація така ж, як із повідомлення про внесення змін до договору: інформація, що наводиться у новому звіті, ідентична тій, яку Мінекономрозвитку у згадуваному вище листі пропонувало відображати у примірній формі звіту |
| Оприлюднюється протягом 3 робочих днів з дня виконання договору або його розірвання | |||
________
* Ми писали про це у статті "Зміни в тендерному законодавстві. Ви запитуєте - Мінекономрозвитку роз'яснює" в газеті "Бухгалтерія: бюджет", N 25/2014, с 11.
** Із листом Мінекономрозвитку від 21.07.2014 р. та коментарем до нього можна ознайомитися в газеті "Бухгалтерія: бюджет", N 31/2014, с 9.
Оксана Верхогляд,
експерт газети "Бухгалтерія: бюджет"
