Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

АУДИТОРСЬКА ПАЛАТА УКРАЇНИ

РІШЕННЯ
24.04.2008 N 189/4

Про затвердження
Регламенту Аудиторської палати України

(Із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Аудиторської палати
N 227/5 від 27.01.20
11
N 265/10 від 28.02.20
13
N 271/9 від 30.05.20
13
N 286/7 від 19.12.20
13
N 294/6 від 29.05.20
14
N 300/6 від 25.09.20
14)

Керуючись Законом України "Про аудиторську діяльність" від 22 квітня 1993 року N 3125-XII (в редакції Закону від 14.09.2006 N 140-V), Статутом Аудиторської палати України, з метою організаційного забезпечення роботи Аудиторська палата України ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Регламент Аудиторської палати України (додається).

2. Визнати таким, що втратив чинність, Регламент засідань Аудиторської палати України, затверджений Аудиторською палатою України 27.10.1998 (протокол засідання N 70).

3. Це рішення набирає чинності з дати його прийняття.

4. Секретаріату АПУ забезпечити оприлюднення цього рішення.

Голова АПУ С.О.Столярова

Додаток
до рішення
Аудиторської палати України
24.04.2008 N 189/4

Регламент
Аудиторської палати України

Преамбула

Регламент Аудиторської палати України (далі - Регламент) визначає порядок реалізації повноважень Аудиторської палати України (далі - АПУ), передбачених Законом України "Про аудиторську діяльність" та Статутом АПУ, через встановлення відповідних процедур підготовки та розгляду питань, а також ухвалення рішень, віднесених до компетенції АПУ законодавством про аудиторську діяльність.

1. Загальні положення

1.1. АПУ є незалежним самоврядним органом, створеним згідно із Законом України "Про аудиторську діяльність", для забезпечення регулювання аудиторської діяльності в Україні як системи незалежного фінансового контролю.

1.2. Мета, завдання і порядок діяльності АПУ визначаються Законом України "Про аудиторську діяльність", іншими правовими актами України, що регулюють аудиторську діяльність, Статутом АПУ та цим Регламентом.

1.3. Основними засадами діяльності АПУ є відкритість, гласність, законність, незалежність, об'єктивність, колегіальність прийняття рішень, їх обов'язковість, право на оскарження рішень АПУ у випадках і порядку, визначених законами України.

1.4. В окремих випадках на підставі відповідного рішення АПУ, прийнятого на її засіданні, впродовж обмеженого таким рішенням АПУ строку може бути встановлений інший, ніж визначено Регламентом, порядок реалізації окремих повноважень АПУ, передбачених Законом України "Про аудиторську діяльність" та Статутом АПУ.

2. Порядок реалізації повноважень членів АПУ

2.1. Члени АПУ є рівноправними і здійснюють свої повноваження відповідно до Закону України "Про аудиторську діяльність", Статуту АПУ, Регламенту, рішень АПУ.

2.2. Член АПУ має право:

2.2.1. вносити питання на порядок денний засідань АПУ, пропозиції та проекти рішень для розгляду на засіданнях АПУ через надання Голові АПУ пропозицій щодо внесення питань для формування порядку денного засідання АПУ;

2.2.2. брати участь в обговоренні питань, що розглядаються на засіданнях АПУ, та висловлювати свою думку з питань, що розглядаються;

2.2.3. брати участь у прийнятті рішень АПУ шляхом голосування;

2.2.4. мати окрему думку щодо рішення АПУ, яка викладається в письмовій формі та долучається до протоколу засідання АПУ або протоколу опитування членів АПУ;

2.2.5. ознайомлюватися з матеріалами, поданими на розгляд АПУ, особисто їх досліджувати та перевіряти;

2.2.6. надсилати запити до Голови АПУ, заступників Голови АПУ, завідувача Секретаріату АПУ, голів комісій АПУ, уповноважених представників АПУ, керівників створених за участю АПУ юридичних осіб, експертних та інших консультативно-дорадчих органів і отримувати необхідну для здійснення повноважень інформацію й документи у встановленому порядку;

2.2.7. здійснювати інші повноваження, передбачені Законом України "Про аудиторську діяльність", Статутом АПУ, Регламентом та відповідними рішеннями АПУ.

2.3. Член АПУ зобов'язаний:

2.3.1. додержуватися Конституції України, Закону України "Про аудиторську діяльність", а також інших законодавчих актів, положень Статуту АПУ та Регламенту, стандартів аудиту та Кодексу професійної етики, рішень АПУ;

2.3.2. брати участь у засіданнях АПУ та засіданнях комісій АПУ, членом яких він є;

2.3.3. забезпечувати належну та своєчасну підготовку матеріалів з питань, що пропонуються ним для включення до порядку денного засідання АПУ.

2.4. Повноваження члена АПУ припиняються в разі:

2.4.1. закінчення п'ятирічного терміну повноважень члена АПУ, делегованого до складу АПУ з'їздом аудиторів України або державним органом;

2.4.2. надходження до АПУ від державного органу листа з повідомленням про відкликання представника такого державного органу зі складу АПУ;

2.4.3. закінчення терміну чинності сертифіката аудитора або анулювання сертифіката особи, делегованої до складу АПУ з'їздом аудиторів України. У разі застосування з боку АПУ до члена АПУ, делегованого до її складу з'їздом аудиторів України, стягнення у вигляді зупинення чинності сертифіката аудитора, повноваження такого члена АПУ призупиняються на строк зупинення чинності сертифіката аудитора;

2.4.4. подання ним до АПУ власноруч підписаної заяви про припинення повноважень за власним бажанням. Повноваження члена АПУ припиняються із дня оприлюднення такої заяви Головою АПУ на черговому засіданні АПУ;

2.4.5. подання ним до АПУ власноруч підписаної заяви про припинення повноважень за станом здоров'я. Повноваження члена АПУ припиняються із дня оприлюднення такої заяви Головою АПУ на черговому засіданні АПУ;

2.4.6. його смерті;

2.4.7. набрання законної сили відповідного рішення суду про припинення повноважень члена АПУ;

2.4.8. в інших випадках, передбачених чинним законодавством.

3. Порядок обрання, відкликання, реалізації
повноважень Голови АПУ та заступників Голови АПУ

3.1. Керівництво АПУ здійснює Голова АПУ. Повноваження Голови АПУ визначаються Законом України "Про аудиторську діяльність" та Статутом АПУ.

3.2. Голова АПУ обирається з числа членів АПУ на засіданні АПУ на термін здійснення повноважень члена АПУ за усною або письмовою пропозицією члена (членів) АПУ, висловленою на засіданні АПУ. Кандидатура на посаду Голови АПУ може бути запропонована членом АПУ на засіданні АПУ самовисуванням.

3.3. Обраним на посаду Голови АПУ вважається член АПУ, чия кандидатура набрала більшість голосів від загальної кількості членів АПУ, визначеної Законом України "Про аудиторську діяльність" (далі - загальна кількість членів АПУ).

3.4. Голова АПУ головує на засіданнях АПУ, підписує рішення АПУ.

Голова АПУ забезпечує контроль за виконанням прийнятих рішень АПУ та не рідше одного разу на півроку звітує на засіданні АПУ про виконання своїх повноважень.

3.5. Голова АПУ від імені АПУ підписує договори, контракти, угоди та інші правочини, текст яких погоджений та згоду на підписання яких надано АПУ через голосування на засіданні АПУ, позови, відзиви на позови, листи, крім листів інформаційного характеру, підписання яких відповідно до п. 7.9 Регламенту віднесено до компетенції завідувача Секретаріату АПУ.

3.6. Голова АПУ виконує свої повноваження на професійній основі відповідно до умов трудового контракту, який має бути укладений між АПУ та Головою АПУ не пізніше як наступного робочого дня після дати обрання Голови АПУ на строк повноважень Голови АПУ. Від імені АПУ трудовий контракт з Головою АПУ підписує член АПУ, який був наділений відповідними повноваженнями за рішенням АПУ на її засіданні.

3.7. Голова АПУ приймає та звільняє працівників АПУ, накладає та знімає дисциплінарні стягнення щодо них через підписання відповідних наказів.

3.8. Голова АПУ не здійснює від імені АПУ підпис документів, віднесених згідно з п. 7.9 Регламенту до компетенції завідувача Секретаріату АПУ.

3.9. Голосування від імені АПУ та/або підписання від імені АПУ резолюцій, відозв, меморандумів та інших документів, що приймаються на конференціях, нарадах, симпозіумах та інших заходах, робота яких відбувається за участю АПУ, здійснюється Головою АПУ (заступником Голови АПУ або членом АПУ) виключно на основі та у межах повноважень, визначених у відповідній довіреності, виданій Голові АПУ (заступнику Голови АПУ або члену АПУ) згідно з рішенням АПУ, прийнятим на засіданні АПУ після обговорення її членами змісту відповідних проектів документів та формування позиції щодо питань для голосування на наведених у цьому пункті заходах. Викладені в цьому пункті повноваження здійснюють вказані в ньому особи виключно на основі й у межах повноважень та в спосіб, зазначені у довіреності, підписаної членом АПУ, якому надано такі повноваження за рішенням АПУ в кожному конкретному випадку.

3.10. Питання про дострокове припинення повноважень (відкликання) Голови АПУ розглядається на засіданні АПУ за його заявою або за поданням не менш як третини членів АПУ від загальної кількості членів АПУ за їх власноручними підписами. У заяві чи поданні про дострокове припинення повноважень Голови АПУ мають бути наведені конкретні обставини та причина такого дострокового припинення повноважень.

Організацію, підготовку, скликання, ведення та головування на засіданні АПУ під час розгляду питання про дострокове припинення повноважень Голови АПУ за письмовим поданням не менш як третини членів АПУ від загальної кількості членів АПУ здійснює один із заступників Голови АПУ. Реалізація зазначених у цьому пункті повноважень заступником Голови АПУ не потребує наявності у нього довіреності та здійснюється безпосередньо на основі цього пункту Регламенту.

3.11. Дострокове припинення повноважень Голови АПУ за поданням членів АПУ може здійснюватися виключно з таких підстав:

- дострокове припинення повноважень члена АПУ щодо Голови АПУ;

- порушення Головою АПУ положень Закону України "Про аудиторську діяльність";

- порушення Головою АПУ норм Статуту АПУ;

- порушення Головою АПУ норм цього Регламенту;

- порушення Головою АПУ положень стандартів аудиту та Кодексу професійної етики;

- порушення Головою АПУ рішень АПУ;

- фактичне невиконання особисто Головою АПУ всіх або будь-якої частини своїх повноважень впродовж 60 календарних днів поспіль незалежно від делегування або відсутності факту делегування таких повноважень чи будь-якої їх частини заступнику (заступникам) Голови АПУ.

3.12. Рішення про дострокове припинення повноважень Голови АПУ приймається на засіданні АПУ більшістю голосів від загальної кількості членів АПУ. У рішенні АПУ про дострокове припинення повноважень (відкликання) Голови АПУ мають бути наведені конкретні обставини та причина (причини) такого дострокового припинення повноважень з посиланням на п. 3.10 або п. 3.11 цього Регламенту.

3.13. Прийняте на засіданні АПУ рішення про дострокове припинення повноважень Голови АПУ зумовлює необхідність обрання на цьому засіданні АПУ нового Голови АПУ або прийняття на цьому засіданні АПУ рішення про покладення виконання повноважень Голови АПУ на одного із його заступників на строк не більше як 90 календарних днів. У цьому разі здійснення повноважень Голови АПУ одним із заступників Голови АПУ впродовж зазначеного в цьому пункті строку відбувається на основі довіреності, підписаної членом АПУ, якому надані повноваження по підписанню такої довіреності відповідно до рішення АПУ, прийнятому на засіданні АПУ.

Рішення АПУ про дострокове припинення повноважень Голови АПУ не набирає чинності до дати набрання чинності відповідного рішення АПУ про обрання нового Голови АПУ або покладення рішенням АПУ виконання повноважень Голови АПУ на одного із заступників Голови АПУ (залежно від того, яка з цих подій відбудеться раніше).

3.14. Рішення АПУ про дострокове припинення повноважень (відкликання) Голови АПУ є підставою для дострокового припинення трудового контракту, укладеного між АПУ і Головою АПУ (та відповідно трудових відносин між АПУ та Головою АПУ). Датою дострокового припинення трудового контракту між АПУ та Головою АПУ є дата набрання чинності відповідного рішення АПУ, про що має бути прямо зазначено в трудовому контракті.

3.15. Рішення АПУ про відкликання Голови АПУ та пов'язане з таким рішенням АПУ дострокове припинення трудового контракту між АПУ та Головою АПУ не позбавляє Голову АПУ, повноваження якого є достроково припиненими, повноважень члена АПУ.

3.16. За письмовим поданням Голови АПУ з числа членів АПУ можуть обиратися заступники Голови АПУ.

3.17. Рішення АПУ про обрання заступника Голови АПУ приймається простою більшістю голосів від присутніх на засіданні членів АПУ.

3.18. Заступники Голови АПУ виконують свої функції на громадських засадах.

Обсяг повноважень заступника Голови АПУ, спосіб, порядок та строк їх реалізації визначається виключно довіреністю, яка йому видається. Строк реалізації повноважень заступником Голови АПУ за окремою довіреністю не може перевищувати 90 календарних днів.

3.19. У разі неможливості чи суттєвої утрудненості виконання Головою АПУ своїх повноважень або будь-якої їх частини у зв'язку із відрядженням, відпусткою, станом здоров'я (хворобою), повноваження Голови АПУ або їх частину реалізує один із його заступників на основі та відповідно до підписаної Головою АПУ довіреності.

Зазначений у цьому пункті Регламенту перелік підстав, за яких Голова АПУ може підписати довіреність на ім'я одного із своїх заступників, є вичерпним.

3.20. Питання про відкликання заступника Голови АПУ розглядається АПУ за його заявою або за поданням Голови АПУ. Рішення про відкликання заступника Голови АПУ приймається простою більшістю голосів від присутніх на засіданні членів АПУ.

3.21. Рішення АПУ про відкликання заступника Голови АПУ та пов'язане ним дострокове безумовне припинення виданих на ім'я такого заступника Голови АПУ довіреностей саме по собі не позбавляє такого заступника Голови АПУ, повноваження якого є достроково припиненими, повноважень члена АПУ.

4. Засади формування та організація діяльності
комісій АПУ, експертних рад, робочих та
інших підрозділів АПУ

4.1. Для виконання своїх функцій АПУ створює з числа її членів такі постійно діючі комісії (далі - профільні комісії):

- Комісію АПУ з сертифікації та освіти аудиторів;

- Комісію АПУ зі стандартів та практики аудиторської діяльності;

- Комісію АПУ з питань правового забезпечення аудиторської діяльності;

- Комісію АПУ з контролю якості та професійної етики;

- Комісію АПУ з зовнішніх зв'язків та інформаційного забезпечення аудиторської діяльності;

- Дисциплінарну комісію АПУ.

4.2. Профільні комісії обираються АПУ в складі їх голів та членів (за згодою). Кількісний склад кожної профільної комісії визначає АПУ.

4.3. Порядок роботи та повноваження профільних комісій здійснюються згідно із Положенням про відповідну профільну комісію, затвердженим АПУ.

З метою уніфікації організаційних аспектів діяльності профільних комісій та підвищення ефективності діяльності АПУ в цілому Положення про профільні комісії мають відповідати затвердженому АПУ Примірному положенню про профільну комісію АПУ.

Рішення профільної комісії приймається на її засіданні в порядку, визначеному Положенням про відповідну профільну комісію.

4.4. АПУ може створювати тимчасові або постійно діючі експертні, консультативні, методичні, робочі та інші дорадчі ради або групи (далі - дорадчі органи АПУ). До роботи в дорадчих органах АПУ можуть залучатися на договірних засадах фахівці (експерти), які не є членами АПУ.

4.5. У рішенні про створення тимчасових дорадчих органів АПУ визначає мету їх створення, завдання, повноваження, голову (за згодою), кількісний і персональний (за згодою) склад, строк їх діяльності.

Повноваження тимчасових дорадчих органів АПУ припиняються після прийняття АПУ рішення про затвердження результатів їх роботи або після завершення строку, на який їх було створено.

4.6. У разі створення АПУ постійно діючих дорадчих органів, мета їх створення, завдання, повноваження і порядок роботи визначаються в положеннях про ці дорадчі органи, затверджених рішенням АПУ. Кількісний та персональний (за згодою) склад постійно діючих дорадчих органів АПУ затверджується рішенням АПУ.

4.7. АПУ створює Комітет з контролю якості аудиторських послуг, який має статус структурного підрозділу АПУ та проводить свою діяльність відповідно до Положення, затвердженого АПУ.

4.8. АПУ через прийняття відповідних рішень на засіданні АПУ може створювати у своєму складі інші структурні підрозділи (без права юридичної особи).

Найменування, повноваження, порядок провадження діяльності кожного структурного підрозділу АПУ визначається Положенням про структурний підрозділ АПУ, яке затверджується на засіданні АПУ.

5. Порядок створення регіональних відділень АПУ
та здійснення контролю за їх діяльністю

5.1. АПУ може створювати на території України регіональні відділення через призначення уповноважених представників АПУ (за згодою).

5.2. Уповноважені представники АПУ призначаються АПУ з числа висококваліфікованих аудиторів, які постійно мешкають у відповідних регіонах України, шляхом прийняття АПУ відповідних рішень на засіданні АПУ простою більшістю голосів від присутніх на засіданні її членів.

5.3. Повноваження призначеного АПУ уповноваженого представника АПУ поширюються на територію однієї або кількох адміністративно-територіальних одиниць упродовж визначеного АПУ строку, про що зазначається безпосередньо у відповідному рішенні АПУ про призначення такого уповноваженого представника АПУ.

5.4. Рішення АПУ про відкликання уповноваженого представника АПУ приймається на засіданні АПУ простою більшістю голосів від присутніх на засіданні членів АПУ та є підставою для дострокового припинення відповідного цивільно-правового договору між АПУ й уповноваженим представником АПУ та скасування відповідної довіреності уповноваженого представника АПУ.

5.5. Обсяг і строк повноважень, порядок провадження діяльності уповноваженого представника АПУ та контролю з боку АПУ за її здійсненням, перелік адміністративно-територіальних одиниць, на які поширюється компетенція призначеного АПУ уповноваженого представника АПУ, зазначається у цивільно-правовому договорі, який укладає АПУ з кожним призначеним нею уповноваженим представником.

Зазначений у цьому пункті цивільно-правовий договір АПУ з уповноваженим представником АПУ має відповідати затвердженому АПУ Положенню про регіональне відділення АПУ та Примірному договору між АПУ та уповноваженим представником АПУ.

Датою початку виконання уповноваженим представником АПУ своїх повноважень є дата набрання чинності укладеного між АПУ та уповноваженим представником АПУ цивільно-правового договору, відповідно до умов якого уповноваженому представнику АПУ має бути видана відповідна довіреність за підписом Голови АПУ.

5.6. Кожен із уповноважених представників АПУ звітує про свою діяльність на засіданнях АПУ.

Голова АПУ повинен забезпечити звітування кожного із призначених АПУ уповноважених представників АПУ на засіданні АПУ не рідше одного разу впродовж календарного року відповідно до графіка звітування уповноважених представників АПУ, затвердженого на засіданні АПУ.

За результатами розгляду звіту уповноваженого представника АПУ на засіданні АПУ приймається рішення про задовільне або незадовільне виконання обов'язків уповноваженим представником АПУ.

Рішення АПУ про незадовільне виконання уповноваженим представником своїх обов'язків, прийняте на засіданні АПУ за результатами розгляду його звіту, є підставою для відкликання уповноваженого представника АПУ та для дострокового припинення з ним договору АПУ.

6. Порядок здійснення АПУ повноважень
власника та порядок участі АПУ в заснуванні
(створенні) юридичних осіб, придбанні АПУ часток
у корпоративних правах юридичних осіб

6.1. АПУ може набувати майнові та немайнові права, виступати засновником і бути учасником інших юридичних осіб, мати у своїй власності будівлі, споруди, устаткування, комп'ютерну та офісну техніку, транспортні засоби, грошові кошти, в тому числі в іноземній валюті, цінні папери та інше майно.

6.2. Реалізація АПУ повноважень власника майна, майнових та немайнових прав, у тому числі корпоративних прав, здійснюється виключно через прийняття рішень на засіданнях АПУ. АПУ може делегувати право розпорядження майном та майновими правами завідувачу Секретаріату АПУ в порядку, що визначається в розділах 7 і 8 Регламенту.

6.3. Пропозиції щодо розгляду на засіданні АПУ (з включенням до проекту порядку денного) питань з придбання, отримання чи передачі в тимчасове користування або відчуження майна АПУ, із здійснення депозитно-кредитних операцій можуть надаватися Головою АПУ, членами АПУ та завідувачем Секретаріату АПУ. Ініціатор (ініціатори) розгляду цього питання на засіданні АПУ повинен(нні) надати обґрунтування економічної або іншої доцільності таких операцій. Реалізація АПУ повноважень власника може здійснюватися, зокрема, через укладення АПУ з контрагентами відповідного договору.

Рішення АПУ із зазначених у цьому пункті питань, включаючи укладення договорів, приймається на засіданні АПУ. Для більш ґрунтовного та всебічного розгляду питань з реалізації АПУ повноважень власника, АПУ може прийняти рішення про залучення експертів, створення робочих груп чи передачу на розгляд подібних питань відповідній профільній комісії АПУ.

6.4. Пропозиції та їх обґрунтування щодо доцільності участі АПУ в заснуванні (створенні) юридичних осіб приватного права, в їх реорганізації й ліквідації, щодо доцільності придбання, продажу чи передачі в управління цінних паперів і часток у корпоративних правах надаються Голові АПУ членами АПУ, завідувачем Секретаріату. Упродовж трьох календарних днів Голова АПУ передає ці пропозиції та їх обґрунтування до Комісії з питань правового забезпечення аудиторської діяльності або до іншої профільної комісії АПУ. Після аналізу доцільності та розгляду питання по суті відповідна профільна комісія АПУ вносить це питання на засідання АПУ. До проекту рішення з цього питання профільна комісія АПУ додає проект установчих документів та/або проект протоколу засідання відповідного вищого керівного органу юридичної особи, або проект відповідного договору, а також кандидатуру особи із членів АПУ, яка за рішенням АПУ буде уповноважена представляти АПУ на засіданні вищого керівного органу юридичної особи або якій буде надана відповідна довіреність на підписання договору.

6.5. Рішення про участь АПУ у заснуванні (створенні) юридичних осіб приватного права, в їх реорганізації та ліквідації, про придбання, продаж та передачу в управління цінних паперів і часток у корпоративних правах приймаються на засіданні АПУ. На основі рішення АПУ з цього питання члену АПУ, який буде уповноважений представляти АПУ на засіданні вищого керівного органу юридичної особи або який матиме повноваження підписати від імені АПУ відповідний договір, видається довіреність, в якій зазначатиметься рішення АПУ щодо дій представника АПУ при голосуванні на засіданні вищого керівного органу юридичної особи чи при підписанні договору, проект якого узгоджений (затверджений) АПУ.

Член АПУ, який представляв АПУ на засіданні вищого керівного органу юридичної особи чи був уповноважений від імені АПУ підписати відповідний договір, повинен протягом 10 календарних днів від дати засідання вищого керівного органу чи дати підписання договору надати Голові АПУ документи, у підписанні яких він як представник АПУ брав участь. Цей представник АПУ повинен на черговому засіданні АПУ надати інформацію про виконання ним представницьких функцій згідно з відповідною довіреністю АПУ.

6.6. До вищого органу управління юридичної особи, участь у заснуванні (створенні) якої бере АПУ, рішенням АПУ із числа членів АПУ призначається уповноважений представник, який делегується до складу такого органу від імені АПУ та представляє інтереси АПУ як співвласника (акціонера чи учасника) юридичної особи.

Як правило, уповноважений представник призначається із числа членів профільної комісії АПУ, що розглядала питання про участь АПУ в заснуванні (створенні) юридичної особи, до вищого органу управління якої делегується уповноважений представник АПУ. Один член АПУ може бути уповноваженим представником АПУ у вищому органі управління лише однієї юридичної особи.

Участь уповноваженої особи в загальних зборах вищого органу управління юридичної особи здійснюється на основі та у межах повноважень, визначених у відповідній довіреності, виданій члену АПУ згідно з рішенням АПУ Головою АПУ.

(Пункт 6.6 розділу 6 в редакції Рішення Аудиторської палати N 300/6 від 25.09.2014)

6.7. Уповноважений представник АПУ зобов'язаний особисто брати участь у роботі вищого органу управління юридичної особи, до якого його делеговано від АПУ, та виконувати функціональні обов'язки з урахуванням інтересів АПУ.

У разі включення до проекту порядку денного вищого органу управління юридичної особи питань щодо визначення основних напрямів діяльності юридичної особи, внесення змін до статуту юридичної особи, у тому числі зміни розміру статутного капіталу, створення, реорганізації та ліквідації дочірніх підприємств, філій та представництв, затвердження їх статутів та положень, обрання членів органів управління юридичної особи, призначення аудиторської перевірки, затвердження порядку розподілу прибутку або покриття збитків юридичної особи, прийняття рішення про ліквідацію юридичної особи, уповноважений представник АПУ має погодити на засіданні АПУ проект рішення вищого органу управління юридичної особи з відповідного питання.

Уповноважений представник не рідше ніж один раз на квартал звітує перед АПУ про результати своєї роботи у вищому органі управління юридичної особи та надає АПУ інформацію про питання й рішення, розглянуті та прийняті цим органом управління, а також інформацію про результати діяльності юридичної особи за відповідний звітний період.

(Пункт 6.7 розділу 6 в редакції Рішення Аудиторської палати N 300/6 від 25.09.2014)

6.8. Контроль за діяльністю юридичних осіб, у заснуванні (створенні) яких бере участь АПУ та частка АПУ в статутному капіталі яких дає змогу АПУ здійснювати контроль та суттєвий вплив, покладається на відповідну профільну комісію АПУ. Такий контроль, зокрема, передбачає отримання від керівництва юридичних осіб проміжної та річної фінансової звітності, ініціювання аудиторських перевірок, отримання й аналіз виконання фінансових планів (бюджетів, кошторисів), аналіз результатів діяльності юридичних осіб. Відповідна профільна комісія АПУ на черговому засіданні АПУ, що проводиться у місяці, наступному за останнім місяцем звітного кварталу, інформує членів АПУ про результати діяльності юридичної особи, яку вона контролює.

За результатами аналізу діяльності юридичної особи відповідна профільна комісія АПУ може вносити на розгляд АПУ пропозиції щодо доцільності проведення позачергових засідань вищого керівного органу юридичної особи, внесення змін до установчих документів юридичної особи, звільнення з посади керівника юридичної особи і призначення іншого керівника, реорганізації та ліквідації юридичної особи тощо.

7. Забезпечення діяльності АПУ, порядок призначення
та звільнення завідувача Секретаріату АПУ

7.1. Ведення поточних справ в АПУ здійснює Секретаріат АПУ, на який покладено організаційне, правове, документальне, інформаційне, матеріально-технічне та фінансове забезпечення діяльності АПУ, її профільних комісій, структурних підрозділів, інших дорадчих органів АПУ та членів АПУ під час виконання ними своїх повноважень.

7.2. Секретаріат АПУ діє на основі затвердженого рішенням АПУ Положення про Секретаріат АПУ, в якому визначається правовий статус, основні завдання, структура, повноваження, організація роботи та склад Секретаріату АПУ.

АПУ здійснює контроль за діяльністю Секретаріату АПУ, а також виконання ним своїх функцій відповідно до Положення про Секретаріат АПУ. Поточний контроль за діяльністю Секретаріату АПУ виконує Голова АПУ.

7.3. Керівництво Секретаріату та організацію його роботи здійснює завідувач Секретаріату АПУ.

7.4. Завідувач Секретаріату АПУ призначається на посаду та звільняється з посади рішенням АПУ, яке приймається на засіданні АПУ.

7.5. Кандидатуру на посаду завідувача Секретаріату АПУ визначає і письмово пропонує Голова АПУ.

7.6. Рішення АПУ про призначення чи звільнення завідувача Секретаріату АПУ приймається на засіданні АПУ простою більшістю голосів від присутніх на засіданні членів АПУ.

7.7. Завідувач Секретаріату АПУ підпорядковується Голові АПУ.

Завідувач Секретаріату АПУ працює в АПУ за основним місцем роботи відповідно до умов трудового контракту, який має бути укладений між АПУ та завідувачем Секретаріату АПУ не пізніше наступного робочого дня після дати призначення завідувача Секретаріату АПУ на строк повноважень Голови АПУ. Від імені АПУ трудовий контракт із завідувачем Секретаріату АПУ підписує Голова АПУ.

7.8. Завідувач Секретаріату АПУ від імені АПУ без довіреності підписує договори, контракти, угоди та інші правочини, спрямовані на матеріально-технічне, інформаційне та інші види забезпечення діяльності АПУ, її профільних комісій, структурних підрозділів, інших дорадчих органів АПУ та членів АПУ під час здійснення ними своїх повноважень.

Договори, контракти, угоди та інші правочини, підписані завідувачем Секретаріату АПУ, мають бути спрямовані виключно на виконання затвердженого АПУ кошторису АПУ та мати вартісні (цінові) показники в межах відповідних видаткових статей затвердженого АПУ кошторису АПУ за відповідний квартал поточного року. Якщо вартісна оцінка договору, контракту, угоди та іншого правочину перевищує вартісні показники відповідних видаткових статей кошторису АПУ за місяць, то рішення про їх підписання приймається АПУ згідно з п. 6.3 цього Регламенту.

Завідувач Секретаріату АПУ звітує щокварталу на засіданнях АПУ, яке проводиться в місяці, що настає за звітним кварталом, про стан виконання кошторису АПУ та вносить пропозиції про зміни до нього.

7.9. Завідувач Секретаріату АПУ від імені АПУ підписує листи інформаційного характеру, а також платіжні (розрахункові) документи (перший підпис), товаросупровідні (первинні) документи щодо отримання або передачі матеріальних цінностей, акти здачі-приймання виконаних робіт (наданих послуг), вартісні (цінові) показники яких перебувають у межах відповідних видаткових статей кошторису АПУ за відповідний квартал поточного року.

7.10. Завідувач Секретаріату АПУ несе персональну відповідальність за ефективне використання майна та коштів АПУ в межах, визначених кошторисом АПУ, а також за створення належних умов для виконання членами АПУ своїх обов'язків.

7.11. Питання про дострокове звільнення завідувача Секретаріату АПУ (розірвання трудового контракту) розглядається на засіданні АПУ за його особистою заявою або за поданням Голови АПУ, або за письмовим поданням не менш як однієї третини членів АПУ від загальної кількості членів АПУ. У поданні про звільнення завідувача Секретаріату АПУ мають бути наведені конкретні обставини та причина такого звільнення відповідно до умов контракту із ним.

У разі потреби для перевірки інформації, що стосується звільнення завідувача Секретаріату АПУ за поданням Голови АПУ або членів АПУ, АПУ може створювати із членів АПУ робочу групу, про що приймається відповідне рішення на засіданні АПУ.

7.12. Рішення АПУ про дострокове звільнення завідувача Секретаріату АПУ є підставою для дострокового припинення трудового контракту, укладеного між АПУ та завідувачем Секретаріату. Датою дострокового припинення трудового контракту між АПУ та завідувачем Секретаріату АПУ є дата набрання чинності відповідним рішенням АПУ, про що має бути прямо зазначено в трудовому контракті.

8. Порядок затвердження та оприлюднення
кошторису надходжень та витрат АПУ, порядок
розгляду звіту про його виконання

8.1. Секретаріат АПУ щороку з урахуванням кошторисів комісій АПУ, структурних підрозділів АПУ, дорадчих органів АПУ розробляє проект кошторису надходжень і витрат АПУ на наступний рік.

8.2. Кошторисом надходжень і витрат АПУ передбачається штатний розпис АПУ, порядок та розміри оплати праці працівників АПУ, призначення додаткових пільг.

8.3. До 1 листопада кожного року завідувач Секретаріату АПУ надає членам АПУ проект кошторису надходжень і витрат АПУ на наступний рік. Кошторис АПУ на наступний рік має бути затверджений рішенням АПУ до 31 грудня поточного року.

8.4. Завідувач Секретаріату АПУ до 1 квітня року, наступного за звітним, доповідає на засіданні АПУ про виконання кошторису надходжень і витрат АПУ за звітний рік.

8.5. Порядок затвердження та оприлюднення кошторису надходжень і витрат АПУ на кожний календарний рік, а також порядок розгляду звіту про виконання кошторису АПУ визначається Положенням про кошторис АПУ, яке затверджується відповідним рішенням на засіданні АПУ.

9. Нормотворча діяльність АПУ

9.1. Нормотворча діяльність провадиться АПУ на основі повноважень, визначених Законом України "Про аудиторську діяльність", Статутом АПУ, а також з власної ініціативи з метою реалізації повноважень АПУ.

9.2. Акти АПУ нормативного характеру видаються у формі рішень.

9.3. З метою забезпечення належного виконання наданих Законом України "Про аудиторську діяльність" та Статутом АПУ повноважень АПУ приймає такі акти:

9.3.1. локальні нормативні акти, які регламентують діяльність безпосередньо АПУ (статут, регламент, положення про профільні комісії, положення про структурні підрозділи та дорадчі органи, інструкції тощо);

9.3.2. нормативні акти та рішення, які АПУ приймає з метою організації аудиторської діяльності та сприяння належній практиці, а саме з таких питань: сертифікації аудиторів; визначення порядку ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів; затвердження стандартів аудиту; здійснення повноважень щодо контролю за дотриманням аудиторськими фірмами та аудиторами вимог Закону України "Про аудиторську діяльність", стандартів аудиту, норм професійної етики аудиторів, у тому числі через прийняття відповідних положень з національної практики контролю якості та положень з національної практики аудиту; визначення порядку застосування стягнень до аудиторів (аудиторських фірм); порядку отримання звітності щодо надання аудиторських послуг та ін. (далі - нормативні акти з питань організації аудиторської діяльності);

9.3.3. акти тлумачення, які приймає АПУ з метою роз'яснення порядку здійснення аудиторської діяльності, змісту й порядку застосування стандартів та ін. (далі - акти тлумачення).

9.4. Проекти нормативних актів та акти тлумачення в АПУ розробляються членами АПУ, профільними комісіями АПУ, Секретаріатом АПУ, Консультаційно-експертною радою АПУ та іншими дорадчими органами АПУ (далі - головний розробник) відповідно до річного плану роботи АПУ та затверджених АПУ планів роботи зазначених головних розробників, а також за дорученнями АПУ відповідно до рішень АПУ, прийнятих на її засіданнях. Для розробки проектів нормативних актів та актів тлумачення за рішенням АПУ можуть створюватися робочі групи, що мають статус тимчасових дорадчих органів відповідно до розділу 4 цього Регламенту, а в частині розробки нормативних актів та актів тлумачення мають повноваження на рівні профільних комісій АПУ.

9.5. Якщо проект локального нормативного акта підготовлено не профільною комісією АПУ, то він передається до профільної комісії АПУ не пізніше ніж за 20 календарних днів до дати чергового засідання АПУ. Проект локального нормативного акта АПУ, розробленого профільною комісією АПУ або розглянутого та затвердженого нею після отримання від іншого головного розробника, передається до Секретаріату АПУ не пізніше ніж за 10 календарних днів до дати чергового засідання АПУ.

З метою розгляду проекту локального нормативного акта на черговому засіданні АПУ Секретаріат АПУ не пізніше ніж за сім календарних днів до засідання АПУ надсилає кожному члену АПУ проект локального нормативного акта разом із проектом рішення АПУ, яким цей акт затверджуватиметься, та юридичним висновком щодо нього.

9.6. Члени АПУ, які мають зауваження або пропозиції до проекту локального нормативного акта АПУ, не пізніше ніж за три календарні дні до дати засідання АПУ у письмовій формі подають свої зауваження або пропозиції до Секретаріату АПУ. Секретаріат АПУ зобов'язаний негайно (у день надходження зауважень) передати отримані від членів АПУ зауваження відповідній профільній комісії АПУ, що виносить проект локального нормативного акта на розгляд АПУ.

9.7. Проекти нормативних актів АПУ з питань організації аудиторської діяльності передається відповідною профільною комісією АПУ як головним розробником разом із матеріалами до них Секретаріату АПУ у строк не пізніше ніж:

9.7.1. при первинному їх розгляді - за 15 календарних днів до дати проведення засідання АПУ;

9.7.2. після прийняття АПУ проекту нормативного акта з питань організації аудиторської діяльності за основу та його публічного обговорення - за 10 календарних днів до дати проведення засідання АПУ.

9.8. У разі, якщо головним розробником документа не є профільна комісія АПУ, до повноважень якої віднесені питання, врегульовані в нормативному акті, такий головний розробник надсилає не пізніше ніж за 20 календарних днів до засідання АПУ проект нормативного акта до Секретаріату АПУ, який зобов'язаний негайно (у день надходження проекту) передати його на розгляд профільній комісії АПУ. Профільна комісія АПУ після розгляду такого проекту нормативного акта надсилає його до Секретаріату АПУ в порядку, визначеному п. 9.7 цього Регламенту АПУ.

Якщо профільна комісія АПУ відмовляється розглянути наданий їй проект нормативного акта з питань організації аудиторської діяльності, підготовлений одним із інших головних розробників, у встановлені цим розділом Регламенту строки або приймає рішення про недоцільність подальшого розгляду одного із запропонованих проектів нормативних актів у порядку, визначеному цим розділом Регламенту, то головний розробник такого проекту нормативного акта може в письмовій формі звернутися до Голови АПУ з пропозицією внести до проекту порядку денного чергового засідання АПУ питання про створення робочої групи з доопрацювання проекту нормативного акта згідно з п. 9.4 цього Регламенту. Остаточне рішення щодо доцільності створення такої робочої групи приймається на засіданні АПУ.

9.9. З метою первинного розгляду АПУ проекту нормативного акта з питань організації аудиторської діяльності Секретаріат АПУ не пізніше ніж за сім календарних днів до засідання АПУ надсилає кожному члену АПУ цей проект разом із висновком профільної комісії АПУ (за наявності) та юридичним висновком до нього для отримання пропозицій і зауважень.

9.10. Члени АПУ, які мають зауваження або пропозиції до проекту нормативного акта з питань організації аудиторської діяльності, не пізніше ніж за три календарні дні до дати засідання АПУ в письмовій формі подають свої зауваження або пропозиції до Секретаріату АПУ. Секретаріат АПУ зобов'язаний негайно (у день надходження зауважень або пропозицій) передати отримані від членів АПУ зауваження або пропозиції відповідній профільній комісії АПУ.

9.11. У разі прийняття на засіданні АПУ рішення АПУ про взяття за основу проекту нормативного акта з питань організації аудиторської діяльності, такий проект підлягає оприлюдненню на офіційному веб-сайті АПУ в мережі Інтернет не пізніше 10 календарних днів від дати відповідного засідання АПУ. Строк для обговорення аудиторською спільнотою та іншими зацікавленими особами оприлюдненого у такий спосіб взятого АПУ за основу проекту нормативного акта, який приймається АПУ з метою організації аудиторської діяльності, не може бути меншим ніж 30 календарних днів з дати такого оприлюднення.

9.12. У разі, якщо впродовж строку оприлюднення взятого АПУ за основу проекту нормативного акта з питань організації аудиторської діяльності:

9.12.1. до проекту надійшли зауваження або пропозиції, то такий проект доопрацьовується головним розробником і повторно вноситься на розгляд АПУ для його схвалення (затвердження). При повторному внесенні проекту до нього додаються матеріали за результатами обговорення: порівняльні таблиці, зауваження і пропозиції членів АПУ та інших учасників обговорення;

9.12.2. не надійшло зауважень або пропозицій до проекту, головний розробник вносить його на розгляд АПУ разом із проектом рішення АПУ, яким цей акт пропонується до затвердження.

9.13. Проекти актів тлумачення (роз'яснення, методичні рекомендації та ін.) головний розробник не пізніше ніж за 10 календарних днів до дати чергового засідання АПУ передає до Секретаріату АПУ. З метою розгляду проекту на черговому засіданні АПУ Секретаріат АПУ направляє кожному члену АПУ не пізніше ніж за сім календарних днів до засідання АПУ проект акта тлумачення разом із проектом рішення АПУ, яким цей акт затверджуватиметься, та юридичним висновком щодо нього.

9.14. Члени АПУ, які мають зауваження або пропозиції до проекту акта тлумачення, не пізніше ніж за три календарні дні до дати засідання АПУ у письмовій формі подають свої зауваження або пропозиції до Секретаріату АПУ. Секретаріат АПУ зобов'язаний негайно (у день надходження зауважень або пропозицій) передати отримані від членів АПУ зауваження або пропозиції головному розробнику.

9.15. Відповідальність за дотримання строків надання на розгляд АПУ проекту нормативного акта чи акта тлумачення, а також за якість, повноту переліку необхідних документів, які готуються, покладається на голову профільної комісії АПУ, керівника головного розробника та завідувача Секретаріату АПУ.

10. Розгляд проектів нормативно-правових та інших
актів, які надходять на погодження до АПУ

10.1. Проекти нормативно-правових та інших актів, які надходять на погодження до АПУ від державних органів розглядаються на засіданні АПУ.

10.2. Упродовж трьох календарних днів від дати надходження до АПУ проекту нормативно-правового акта Секретаріат АПУ забезпечує підготовку юридичного висновку щодо нього, а також подання юридичного висновку та проекту нормативно-правового акта на розгляд відповідної профільної комісії АПУ.

Щодо кожного проекту нормативно-правого або іншого акта, що надійшов на погодження до АПУ від державних органів, Головою АПУ впродовж двох календарних днів визначається профільна комісія АПУ, якій доручається опрацювання проекту акта, з фіксацією цього факту у відповідному розпорядчому документі за підписом Голови АПУ.

Визначена Головою АПУ профільна комісія АПУ впродовж 15 календарних днів забезпечує підготовку та подання для розгляду на засіданні АПУ мотивованих пропозицій щодо погодження (або не погодження) проекту нормативно-правового або іншого акта та відповідний проект рішення АПУ з цього питання.

10.3. За результатами розгляду на засіданні АПУ кожного проекту нормативно-правового або іншого акта, що надійшов на погодження до АПУ від державних органів, АПУ може бути прийнято одне з таких рішень:

- погодити проект акта без зауважень;

- погодити проект акта із зауваженнями та/або пропозиціями до нього;

- не погодити (відхилити) проект акта.

10.4. Рішення АПУ, яким визначена її позиція щодо проекту нормативно-правового або іншого акта, що надійшов на погодження до АПУ від державних органів, має містити доручення Секретаріату АПУ впродовж трьох календарних днів підготувати (як правило, у формі листа АПУ) та направити в установленому порядку відповідь державному органу, який направляв проект акта на погодження до АПУ.

11. Організація засідань АПУ та порядок підготовки
матеріалів до розгляду на засіданнях АПУ

11.1. АПУ є колегіальним органом, який здійснює свої повноваження шляхом прийняття рішень на чергових та позачергових засіданнях.

11.2. Чергові засідання АПУ проводяться один раз на місяць, як правило, в останній четвер місяця. У серпні чергові засідання АПУ не проводяться.

11.3. У разі виникнення обставин, що унеможливлюють або суттєво утруднюють можливість взяти участь у черговому засіданні АПУ понад половини членів АПУ від загальної кількості членів АПУ, Головою АПУ за письмовим завчасним погодженням із членами АПУ може бути прийняте рішення про перенесення дати та/або часу та/або місця чергового засідання АПУ.

Про розпорядження Голови АПУ щодо перенесення дати, та/або часу, та/або місця чергового засідання АПУ Секретаріат АПУ зобов'язаний письмово поінформувати всіх членів АПУ не пізніше двох календарних днів до дати чергового засідання АПУ із зазначенням причин такого перенесення.

11.4. Позачергові засідання АПУ скликаються в разі потреби за рішенням АПУ, за поданням не менше як п'яти її членів або Голови АПУ.

Про розпорядження Голови АПУ щодо проведення позачергового засідання АПУ із зазначенням його дати, часу та місця проведення Секретаріат АПУ зобов'язаний письмово поінформувати кожного члена АПУ не пізніше від трьох календарних днів до дати позачергового засідання АПУ з наданням проекту порядку денного, проектів рішень з кожного питання порядку денного та матеріалів для розгляду по суті щодо кожного питання порядку денного позачергового засідання АПУ.

11.5. Проект порядку денного чергового засідання АПУ визначається в робочому порядку Головою АПУ виходячи із прийнятих рішень АПУ, пропозицій голів профільних комісій АПУ, членів АПУ, керівників дорадчих органів АПУ, головних розробників нормативних актів АПУ.

11.6. До проекту порядку денного чергового засідання АПУ включаються питання, які були розглянуті на засіданнях відповідних профільних комісій АПУ, з яких були прийняті рішення відповідними профільними комісіями АПУ та підготовлені матеріали, достатні для розгляду питання по суті на засіданні АПУ.

До проекту порядку денного чергового засідання АПУ обов'язково включаються питання затвердженого порядку денного засідання АПУ, які залишилися нерозглянутими на попередньому черговому засіданні АПУ, або щодо яких АПУ не було прийнято рішення по суті такого питання.

11.7. Доповідачі з питань порядку денного чергового засідання АПУ не пізніше ніж за 10 календарних днів до дати чергового засідання АПУ передають до Секретаріату АПУ в письмовому та/або електронному вигляді проекти рішень з відповідних питань, проекти документів, підготовлених для затвердження АПУ, інші матеріали, які є достатніми для розгляду членами АПУ питання по суті.

11.8. У разі якщо положеннями інших розділів Регламенту або відповідним рішенням АПУ встановлений особливий порядок підготовки матеріалів з окремих питань для розгляду на засіданні АПУ, відмінний від визначеного у цьому розділі Регламенту порядку, підготовка та подання до Секретаріату АПУ матеріалів з таких окремих питань здійснюються у порядку і строки, встановлені таким особливим порядком.

11.9. Секретаріат АПУ не пізніше ніж за сім календарних днів до чергового засідання АПУ надсилає кожному члену АПУ матеріали до чергового засідання АПУ, а саме: проект порядку денного чергового засідання АПУ із зазначенням його дати, часу та місця проведення, проекти рішень з усіх питань порядку денного, проекти документів, підготовлених для затвердження АПУ, інші матеріали, які є достатніми для розгляду членами АПУ питання по суті.

11.10. Члени АПУ, які мають зауваження та/або пропозиції до будь-якої частини матеріалів будь-якого питання порядку денного чергового засідання АПУ, не пізніше ніж за три календарні дні до дати чергового засідання АПУ подають свої зауваження та/або пропозиції до Секретаріату АПУ будь-яким зручним для члена АПУ способом. Секретаріат АПУ зобов'язаний у день отримання від члена АПУ таких зауважень та/або пропозицій надіслати всім іншим членам АПУ такі зауваження та/або пропозиції.

11.11. Голова АПУ має право за власною ініціативою включати до порядку денного чергового засідання АПУ окремі питання, які не були розглянуті на засіданнях відповідних профільних комісій АПУ та/або щодо яких не були прийняті рішення всіма відповідними профільними комісіями АПУ, і пропонувати щодо таких питань проекти рішень АПУ.

Положення частини першої цього пункту Регламенту може бути застосовано Головою АПУ виключно за наявності одночасно всіх таких обставин:

- рішення АПУ з питання, що вноситься Головою АПУ на засідання АПУ (у разі прийняття АПУ запропонованого Головою АПУ проекту рішення), за своїм характером є обов'язковим для виконання та прямо впливає на можливість аудиторів та/або аудиторських фірм у належним чином здійснювати професійну діяльність відповідно до вимог Закону України "Про аудиторську діяльність";

- відповідна профільна комісія АПУ не розглядала на своєму засіданні питання, яке має вноситися на засідання АПУ, або не підготувала проект рішення АПУ з такого питання упродовж 60 календарних днів за умови направлення Секретаріатом АПУ до такої профільної комісії АПУ матеріалів з цього питання;

- Головою АПУ підготовлений та письмово доведений до членів АПУ через Секретаріат АПУ проект рішення з питання, що пропонується ним для включення до порядку денного чергового засідання АПУ.

12. Порядок проведення засідань АПУ

12.1. У засіданнях АПУ беруть учать члени АПУ, завідувач Секретаріату АПУ (без права голосу), керівник юридичного відділу Секретаріату АПУ (без права голосу) та особи, які можуть бути запрошені (без права голосу) для розгляду окремих питань порядку денного засідання АПУ.

Склад осіб, які запрошуються на засідання АПУ для участі у розгляді окремих питань порядку денного засідання АПУ, визначається Головою АПУ за власною ініціативою, а також за письмовими поданнями членів АПУ або завідувача Секретаріату АПУ.

Особи, запрошені на засідання АПУ для участі у розгляді окремих питань порядку денного, після розгляду таких питань у подальшій роботі засідання АПУ не беруть участі.

12.2. Засідання АПУ є правомочним (кворум є наявним), якщо на ньому особисто присутні члени АПУ в кількості більше як половина загальної кількості членів АПУ.

12.3. Початок чергового засідання АПУ о 14.00 годині.

У разі відсутності кворуму після закінчення 20 хвилин від установленого часу початку чергового засідання та не оголошення Головою АПУ засідання АПУ відкритим з причини відсутності кворуму, присутні члени АПУ, але в кількості не менше 5 осіб, можуть ініціювати прийняття рішень АПУ з окремих питань порядку денного шляхом письмового опитування членів АПУ, яке проводиться відповідно до розділу 15 цього Регламенту.

(Пункт 12.3 розділу 12 в редакції Рішення Аудиторської палати N 294/6 від 29.05.2014)

12.4. Загальна тривалість засідання АПУ (з урахуванням часу можливих перерв) - чотири години.

У разі перевищення у ході засідання АПУ встановленої частиною першою цього пункту Регламенту загальної тривалості засідання АПУ, рішення про продовження засідання АПУ приймається голосуванням.

12.5. Час для доповіді з питання порядку денного на засіданнях АПУ надається в межах 15 хвилин, для співдоповідей і виступів при обговоренні - до 3 хвилин, для довідок - до 2 хвилин.

За потреби головуючий на засіданні АПУ може узгодити іншу тривалість часу для доповідей/співдоповідей/виступів/довідок через прийняття рішення голосуванням членів АПУ.

12.6. Голова АПУ головує на засіданнях АПУ. В разі відсутності Голови АПУ на засіданні АПУ, головувати на засіданні АПУ може один із його заступників.

12.7. Головуючий на засіданні АПУ:

12.7.1. відкриває засідання АПУ за наявності кворуму;

12.7.2. оголошує голосування членів АПУ щодо включення питань до порядку денного засідання АПУ;

12.7.3. проводить засідання АПУ, спрямовуючи роботу членів АПУ та інших учасників засідання АПУ на забезпечення повного, всебічного й об'єктивного розгляду всіх питань порядку денного засідання АПУ та прийняття виважених і змістовних рішень АПУ з усіх питань, включених до порядку денного засідання АПУ;

12.7.4. інформує членів АПУ про осіб, присутніх на засіданні АПУ;

12.7.5. надає слово для доповіді (співдоповіді), виступу, довідки;

12.7.6. забезпечує присутнім членам АПУ рівні можливості для участі в обговоренні питань порядку денного на засіданні АПУ;

12.7.7. ставить питання на голосування. Першими голосуються проекти рішень у редакції, запропонованій відповідною профільною комісією АПУ або Головою АПУ (в порядку п. 11.11 Регламенту), наступними - проекти рішень у порядку їх надходження та оголошення на засіданні АПУ;

12.7.8. оголошує результати голосування з кожного питання порядку денного щодо кожного внесеного на голосування проекту рішення безпосередньо після закінчення голосування щодо такого проекту рішення;

12.7.9. оголошує про прийняте АПУ рішення з кожного питання порядку денного безпосередньо після оголошення результатів голосування з такого питання порядку денного;

12.7.10. забезпечує дотримання вимог цього Регламенту всіма присутніми на засіданні АПУ;

12.7.11. закриває засідання АПУ за умов вичерпання порядку денного АПУ або встановленої цим Регламентом загальної тривалості засідання АПУ (з урахуванням можливих рішень про продовження засідання АПУ, прийнятих безпосередньо на самому засіданні АПУ), або встановлення факту відсутності кворуму безпосередньо під час засідання АПУ та інших випадках, передбачених цим Регламентом;

12.7.12. здійснює інші повноваження відповідно до Регламенту.

12.8. Члени АПУ беруть участь у засіданнях АПУ та голосують на них особисто.

12.9. Секретаріат АПУ здійснює повний диктофонний запис (від моменту оголошення засідання АПУ відкритим до моменту оголошення засідання АПУ закритим) кожного засідання АПУ та забезпечує належний рівень якості такого запису.

Секретаріат АПУ забезпечує належне зберігання матеріальних носіїв з диктофонними записами кожного засідання АПУ впродовж 1095 днів з дати проведення відповідного засідання АПУ.

12.10. Рішення щодо можливої присутності на засіданні АПУ або під час розгляду окремих питань порядку денного представників засобів масової інформації та/або проведення в приміщенні, в якому відбувається засідання АПУ аудіо- та/або відеофіксації, приймається членами АПУ голосуванням безпосередньо на засіданні АПУ, яке було оголошено відкритим.

13. Розгляд питань порядку денного на
засіданні АПУ та порядок прийняття рішень АПУ

13.1. У час, який визначається відповідно до положень п. 12.3 цього Регламенту, головуючий визначає наявність або відсутність кворуму. За наявності кворуму головуючий оголошує засідання АПУ відкритим та проект порядку денного засідання АПУ.

13.2. Порядок денний засідання АПУ затверджується рішенням АПУ після оголошення головуючим засідання АПУ відкритим.

До порядку денного засідання АПУ не можуть бути включені питання, не зазначені в проекті порядку денного відповідного засідання АПУ, який був попередньо направлений членам АПУ (п. 11.9 Регламенту), за винятком випадків, зазначених у пунктах 11.10 та 11.11 Регламенту.

13.3. У разі виникнення обставин, за яких виважене та обґрунтоване рішення АПУ з питання, включеного до порядку денного засідання АПУ, не може бути прийняте на даному засіданні, питання знімається з розгляду на такому засіданні АПУ на основі відповідного рішення, прийнятого на засіданні АПУ.

Розгляд такого питання за відповідним окремим рішенням АПУ може бути перенесений на одне із наступних чергових засідань АПУ або може бути внесений на окреме позачергове засідання АПУ.

Обставинами, які зумовлюють можливість зняття з розгляду окремого питання, включеного до порядку денного засідання АПУ, є:

13.3.1. відсутність доповідача на момент початку розгляду відповідного питання порядку денного в приміщенні, в якому відбувається засідання АПУ;

13.3.2. недостатність наявних у членів АПУ матеріалів або часу для опрацювання таких матеріалів членами АПУ для прийняття виваженого та змістовного рішення;

13.3.3. необхідність залучення експертів для дослідження та оцінки наявних матеріалів;

13.3.4. необхідність залучення до участі в розгляді питання інших зацікавлених осіб;

13.3.5. інші обставини, що перешкоджають повному, всебічному та об'єктивному розгляду питання і суттєво утруднюють прийняття виваженого та змістовного рішення АПУ.

13.4. Розгляд кожного питання, включеного до порядку денного на засіданні АПУ, розпочинається з виступу доповідача, який у межах відведеного часу доповідає по суті питання.

13.5. Доповідач зобов'язаний у визначений цим Регламентом час викласти зміст питання та навести мотиви, які були покладені в основу запропонованого проекту рішення.

13.6. Усім присутнім на засіданні членам АПУ, які бажають взяти участь в обговоренні відповідного питання порядку денного або висловитися з мотивів голосування з такого питання, головуючий зобов'язаний забезпечити таку можливість з дотриманням відведеного цим Регламентом ліміту часу.

13.7. Після закінчення обговорення кожного окремого питання порядку денного головуючий оголошує про закінчення процедури розгляду питання і пропонує присутнім на засіданні членам АПУ визначитися щодо такого питання голосуванням.

Черговість винесення на голосування проектів рішень щодо кожного окремого питання порядку денного визначається відповідно до підпункту 12.7.5 Регламенту.

13.8. Рішення АПУ з усіх питань порядку денного приймаються на засіданнях АПУ відкритим голосуванням, якщо інше не визначено цим Регламентом або рішення щодо іншого порядку голосування щодо окремого питання порядку денного не було прийнято безпосередньо на засіданні АПУ.

13.9. Головуючий зобов'язаний забезпечити всім присутнім на засіданні членам АПУ рівність прав і можливостей під час розгляду питань порядку денного та прийнятті рішень.

13.10. Головуючий на засіданні під час встановлення результатів голосування з кожного окремого питання порядку денного, внесеного на засідання АПУ, зобов'язаний брати до уваги результати волевиявлення виключно тих членів АПУ, які були присутні в приміщенні (в якому відбувалося засідання АПУ) безпосередньо під час голосування з такого окремого питання порядку денного.

Голосування членів АПУ за довіреностями, дорученнями та будь-якими іншими документами не допускається та не береться головуючим до уваги при встановленні результатів голосування з питань порядку денного.

13.11. Рішення АПУ приймаються на її засіданнях простою більшістю голосів за наявності більш як половини її членів за винятком:

13.11.1. рішень стосовно затвердження Статуту АПУ та внесення до нього змін і доповнень, які приймаються двома третинами голосів від загальної кількості членів АПУ;

13.11.2. рішення про обрання Голови АПУ або його дострокове звільнення з посади, які приймаються більшістю голосів від загальної кількості членів АПУ.

14. Протокол засідання АПУ

14.1. Засідання АПУ протоколюється.

Протокол засідання АПУ веде працівник Секретаріату АПУ, до посадових обов'язків якого віднесено ведення протоколу засідання АПУ.

14.2. У протоколі засідання АПУ в обов'язковому порядку зазначаються:

- дата, час і місце проведення засідання;

- склад присутніх і відсутніх членів АПУ;

- прізвища та посади осіб, запрошених на засідання АПУ для участі в розгляді окремих питань;

- затверджений порядок денний засідання АПУ;

- короткий зміст доповідей та виступів учасників засідання;

- посилання на факти та/або обставини, які учасники засідання просили зафіксувати у протоколі;

- результати голосування з кожного питання порядку денного;

- прийняті рішення з кожного питання порядку денного.

14.3. Протокол засідання АПУ має бути складений, повністю оформлений та підписаний головуючим на засіданні АПУ та завідувачем Секретаріату АПУ не пізніше семи календарних днів з дати відповідного засідання АПУ.

Завідувач Секретаріату зобов'язаний забезпечити та несе персональну відповідальність за відповідність підписаного ним протоколу засідання АПУ диктофонному запису засідання АПУ, який зберігається у Секретаріаті АПУ відповідно до п. 12.9 Регламенту.

Не пізніше восьми календарних днів після дати засідання АПУ завідувач Секретаріату АПУ зобов'язаний забезпечити направлення кожному члену АПУ копію протоколу засідання АПУ із засвідченням такої копії власноручним підписом із зазначенням дати.

У разі, якщо член АПУ вважає, що між текстом отриманої ним копії протоколу засідання АПУ, з одного боку, та текстами рішень, прийнятих на засіданні АПУ, результатами голосування, обставинами та порядком проведення самого засідання АПУ, з іншого боку, існують невідповідності, такий член АПУ негайно письмово інформує Голову АПУ про виявлені ним невідповідності.

Голова АПУ зобов'язаний забезпечити впродовж п'яти календарних днів з'ясування фактів та обставин, пов'язаних із можливим існуванням невідповідностей, та доповісти членам АПУ про результати проведеної перевірки І вжиті ним відповідні заходи на найближчому засіданні АПУ.

14.4. Завідувач Секретаріату АПУ зобов'язаний упродовж семи календарних днів від дати відповідного засідання АПУ проінформувати виконавців про прийняті на засіданні АПУ рішення АПУ, якими встановлені доручення АПУ таким виконавцям із зазначенням змісту доручення, строків, порядку його виконання, звітування про виконання.

Зазначене в частині першій цього пункту Регламенту інформування виконавців щодо наданих їм із боку АПУ доручень здійснюється шляхом направлення кожному такому виконавцю відповідного витягу із протоколу АПУ із засвідченням такого витягу власноручним підписом завідувача Секретаріату АПУ із зазначенням дати.

14.5. Контроль за виконанням рішень, прийнятих на засіданнях АПУ, здійснює Голова АПУ.

Голова АПУ на початку кожного засідання АПУ зобов'язаний інформувати її членів про поточний стан виконання рішень АПУ, прийнятих на попередніх засіданнях.

15. Підготовка та прийняття рішень АПУ шляхом
письмового опитування членів АПУ

15.1. Відповідно до п. 5.6 Статуту АПУ в окремих випадках, на підставі письмової пропозиції не менше п'яти членів АПУ, рішення можуть прийматись шляхом письмового опитування всіх членів АПУ.

Шляхом проведення письмового опитування членів АПУ не можуть прийматися рішення АПУ щодо затвердження нормативних актів, які АПУ приймає відповідно до п. 9.3.2 цього Регламенту.

15.2. Члени АПУ, які ініціюють прийняття рішення шляхом письмового опитування, разом з письмовою пропозицією, яка містить обґрунтування необхідності прийняття такого рішення, подають до Секретаріату АПУ відповідний проект рішення АПУ, проекти документів, підготовлених для затвердження АПУ, протоколи профільних комісій та інші матеріали для розгляду членами АПУ питання по суті.

15.3. Секретаріат АПУ оформлює протокол проведення письмового опитування членів АПУ щодо прийняття даного рішення та з метою з'ясування позиції членів АПУ невідкладно (в день оформлення протоколу) надсилає його всім членам АПУ електронною поштою, факсом чи в будь-який інший спосіб.

15.4. Член АПУ після ознайомлення зі змістом протоколу невідкладно (не пізніше наступного робочого дня після дня отримання протоколу) повідомляє Секретаріатові АПУ про свою позицію щодо прийняття рішення шляхом проставлення у протоколі навпроти свого прізвища підпису в одній з граф - "за", "проти" чи "утримався" та/або шляхом висловлення окремої думки, яка додається у письмовому вигляді до протоколу.

15.5. Рішення шляхом опитування вважається прийнятим, якщо "за" проголосувало більше половини від загальної кількості членів АПУ.

15.6. Набрання чинності рішеннями АПУ, прийнятими шляхом письмового опитування членів АПУ, та їх оформлення здійснюються згідно з розділом 16 цього Регламенту з врахуванням особливостей, визначених цим розділом Регламенту.

15.7. Про всі рішення АПУ, які прийняті шляхом письмового опитування між засіданнями АПУ, Голова АПУ інформує членів АПУ на наступному засіданні АПУ.

15.8. Завідувач Секретаріату АПУ несе персональну відповідальність за виконання процедур та повне дотримання всіх вимог, встановлених цим Регламентом для прийняття рішень АПУ шляхом письмового опитування членів АПУ.

(Розділ 15 в редакції Рішення Аудиторської палати N 294/6 від 29.05.2014)

16. Оформлення прийнятих на засіданнях АПУ
рішень АПУ і порядок набрання ними чинності

16.1. Рішення АПУ поділяються на такі, що підлягають оприлюдненню (про що прямо має бути зазначено у рішенні АПУ), та такі, що не підлягають оприлюдненню.

Порядок набрання чинності рішенням АПУ, яке не підлягає оприлюдненню, визначається в тексті такого рішення АПУ.

16.2. Рішення АПУ оформлюються та підписуються головуючим на відповідному засіданні АПУ із зазначенням дати підписання не пізніше 10 календарних днів з дати відповідного засідання АПУ, враховуючи вимоги п. 14.3 Регламенту.

16.3. Рішення АПУ складається з таких структурних елементів: назва, вступна частина, зміст, додатки (у разі наявності), інформація про наявність викладеної письмово окремої думки члена/членів АПУ, підпис Голови АПУ або головуючого на засіданні АПУ.

Рішення АПУ має такі реквізити: порядковий реєстраційний номер, місце і дату прийняття.

16.4. Назва рішення повинна має лаконічною та відображати його основний зміст. Вступна частина рішення АПУ складається зі слів "Аудиторська палата України вирішила:".

У разі потреби перед цими словами може зазначатися мета прийняття рішення АПУ або посилання на акт законодавства, на виконання якого вона спрямована, тощо.

16.5. Зміст рішень АПУ має бути викладений офіційно-діловим стилем із дотриманням норм державної мови. Вживані у тексті рішення АПУ терміни мають застосовуватися в одному значенні та не допускати різного тлумачення. Речення повинні бути стислими, простими і доступними за змістом.

16.6. За формою викладу рішення АПУ складається з пунктів. Пункт містить завершене положення і може мати підпункти, а підпункти - абзаци. Пункти, а в разі потреби абзаци, нумеруються. У разі потреби весь текст рішення АПУ може бути поділений на розділи та підрозділи. Розділи мають заголовки і нумеруються.

16.7. Прийняті на засіданні АПУ рішення, які підлягають оприлюдненню, після їх підписання Головою АПУ оприлюднюються шляхом розміщення на офіційному веб-сайті АПУ в мережі Інтернет з електронною адресою http://www.apu.com.ua та можуть бути опубліковані у черговому номері фахового видання АПУ журналі "Аудитор України".

16.8. Прийняті на засіданні АПУ рішення АПУ набирають чинності з моменту їх оприлюднення, якщо в рішенні АПУ не встановлено більш пізній термін набрання ним чинності.

17. Порядок розгляду скарг на рішення,
дії чи бездіяльність АПУ

17.1. Скарга на рішення, дії чи бездіяльність АПУ реєструється Секретаріатом АПУ і в день її надходження передається на розгляд Голови АПУ. Залежно від характеру та суті скарги згідно з резолюцією Голови АПУ в дводенний строк скарга передається через Секретаріат АПУ на розгляд відповідної профільної комісії АПУ для проведення впродовж не більше ніж 14 календарних днів перевірки відомостей, викладених у скарзі.

За наслідками розгляду скарги на дії чи бездіяльність АПУ відповідною профільною комісією АПУ, на основі прийнятого нею рішення Секретаріат АПУ готує та не пізніше 30 календарних днів від дати надходження до АПУ скарги, направляє скаржнику мотивовану відповідь за підписом завідувача Секретаріату АПУ.

17.2. Розгляд скарги щодо скасування рішення АПУ підлягає включенню до порядку денного та розгляду на засіданні АПУ.

17.3. За наслідками розгляду скарги на рішення АПУ має право:

17.3.1. залишити скаргу без задоволення, а рішення АПУ без змін;

17.3.2. змінити рішення АПУ;

17.3.2. скасувати рішення АПУ з ухвалою (прийняттям) нового рішення АПУ або без ухвалення (прийняття) нового рішення АПУ.

18. Порядок прийняття Регламенту, внесення
до нього змін і доповнень

18.1. Регламент приймається на засіданні АПУ та затверджується рішенням АПУ, прийнятим простою більшістю голосів від присутніх на засіданні членів АПУ.

18.2. Рішення АПУ про затвердження Регламенту, внесення до нього змін та доповнень, а також сам Регламент оприлюднюється шляхом розміщення на офіційному веб-сайті АПУ в мережі Інтернет з електронною адресою http://www.apu.com.ua та може бути опубліковане у черговому номері фахового видання АПУ журналі "Аудитор України".

18.3. Зміни та доповнення до Регламенту затверджуються рішенням АПУ на засіданнях АПУ, якщо за відповідне рішення АПУ проголосувала проста більшість членів АПУ, присутніх на засіданні АПУ.

(Регламент із змінами, внесеними згідно з Рішенням Аудиторської палати N 227/5 від 27.01.2011; в редакції Рішення Аудиторської палати N 286/7 від 19.12.2013)