Документ втратив чиннiсть!

ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
16.04.2014 N 218

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
27 травня 2014 р. за N 543/25320

(Постанова втратила чинність на підставі Постанови
Правління Національного банку України
N 4 від 23.01.20
18)

Про затвердження Положення
про відчуження Національним банком України майна,
набутого у власність у рахунок погашення боргу
за кредитами, наданими банкам України

Відповідно до статей 7, 15, 56, 71 Закону України "Про Національний банк України", інших актів законодавства України та нормативно-правових актів Національного банку України, з метою забезпечення відчуження майна, набутого у власність Національним банком України в рахунок погашення боргу за кредитами, наданими банкам України, Правління Національного банку України постановляє:

1. Затвердити Положення про відчуження Національним банком України майна, набутого у власність у рахунок погашення боргу за кредитами, наданими банкам України, що додається.

2. Майно, набуте Національним банком України у власність у рахунок погашення боргу за наданими банкам України кредитами, підлягає відчуженню в найкоротший строк.

3. Юридичному департаменту (Новіков В.В.) після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України довести зміст цієї постанови до відома територіальних управлінь Національного банку України.

4. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на заступника Голови Національного банку України Ричаківську В.І.

5. Постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.

Голова С.І. Кубів

Затверджено
Постанова Правління
Національного банку України
16.04.2014 року N 218

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
27 травня 2014 р. за N 543/25320

Положення
про відчуження Національним
банком України майна, набутого у власність
у рахунок погашення боргу за кредитами,
наданими банкам України

1. Це Положення розроблено відповідно до Законів України "Про Національний банк України", "Про банки і банківську діяльність", "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні", інших нормативно-правових актів.

2. Це Положення визначає порядок відчуження Національним банком України (далі - Національний банк) майна, набутого у власність у рахунок погашення боргу банків України за наданими Національним банком кредитами (далі - майно).

Національний банк документом організаційно-розпорядчого характеру установлює технічний порядок взаємодії з учасниками процесу відчуження майна, яким передбачає терміни виконання операцій, послідовність дій структурних підрозділів Національного банку.

3. Національний банк здійснює відчуження як окремо визначеного об’єкта майна, так і різних видів майна, об’єднаних в один лот.

4. Національний банк здійснює відчуження майна такими способами:

проведення аукціону;

продаж юридичній або фізичній особі.

Вибір способу відчуження здійснюється з метою забезпечення відчуження майна за найвищою ціною.

На аукціоні відчужуються:

будь-яке майно;

право вимоги за кредитними договорами та забезпечення за ними.

Умови проведення аукціону визначаються Національним банком актом організаційно-розпорядчого характеру з дотриманням вимог законодавства України.

Національний банк здійснює продаж цінних паперів у порядку, передбаченому законодавством України.

Національний банк здійснює продаж юридичній або фізичній особі майна:

балансова вартість якого не перевищує 10000 грн, а також інших необоротних матеріальних активів, господарських матеріалів, малоцінних та швидкозношуваних предметів, ринкова вартість яких, визначена суб’єктом оціночної діяльності відповідно до законодавства України, є меншою від суми витрат, необхідних для проведення аукціону;

непроданого на аукціоні за результатами трьох торгів. У цьому разі продаж здійснюється за початковою ціною останніх торгів на аукціоні;

стосовно якого після опублікування оголошення про проведення аукціону є лише одна пропозиція від покупця. Продаж здійснюється за ціною, що була визначена як ціна продажу на аукціоні покупцю, який подав пропозицію про участь в аукціоні.

5. Національний банк проводить тендер (конкурс) з визначення юридичної особи, що надає послуги з реалізації майна (далі - спеціалізована організація), яка здійснюватиме проведення аукціону.

Тендер (конкурс) проводиться створеною Національним банком комісією за наявності двох або більше допущених до нього претендентів, заяви від яких надійшли в установлений термін після опублікування повідомлення про проведення тендера (конкурсу) з визначення спеціалізованої організації.

Опублікована інформація про тендер (конкурс) з визначення спеціалізованої організації повинна містити такі відомості:

дата, час і місце проведення тендера (конкурсу);

кінцевий термін прийняття документів на тендер (конкурс);

обов’язкові вимоги до учасників тендера (конкурсу);

адреса, за якою подаються документи;

контактні телефони для довідок з питань тендера (конкурсу).

Зазначена інформація публікується Національним банком в одному з офіційних друкованих видань та на сторінці офіційного інтернет-представництва Національного банку не пізніше ніж за місяць до дати проведення тендера (конкурсу).

До участі в тендері (конкурсі) допускаються спеціалізовані організації незалежно від форми власності, що мають право здійснювати реалізацію майна шляхом проведення аукціонів у порядку, передбаченому законодавством України, та діяльність яких у сфері зберігання та реалізації майна передбачена установчими документами.

Для участі в тендері (конкурсі) претендент подає до Національного банку на розгляд комісії такі документи:

заяву про участь у тендері (конкурсі) із зазначенням найменування претендента, який виявив бажання брати участь у тендері (конкурсі), реквізитів (адреса, телефон, телефакс), складу керівництва (прізвища, посади), чисельності працівників, спеціалізації;

копії установчих документів, засвідчені в нотаріальному порядку;

копію балансу за попередній рік, засвідчену керівником учасника тендера (конкурсу);

копію останнього аудиторського висновку за результатами аудиторської перевірки, засвідчену в нотаріальному порядку;

інформацію щодо технічних можливостей для забезпечення організації реалізації майна;

інформацію щодо нижчезазначених показників роботи учасників тендера (конкурсу):

наявність кваліфікованих спеціалістів (фахівців з питань реалізації нерухомості, оцінки, товарознавців);

наявність застрахованого власного майна та фінансових ризиків за цивільно-правовими договорами;

наявність боргових зобов’язань під час здійснення діяльності, пов’язаної з наданням аналогічних послуг.

Засідання комісії з визначення переможця тендера (конкурсу) є відкритими. На засіданнях комісії мають право бути присутніми учасники тендера (конкурсу), яких комісія заслуховує за їх бажанням.

Засідання комісії є правочинним за умови участі в ньому не менше 2/3 усіх членів комісії.

Комісія визначає переможця за результатами розгляду отриманих документів.

Переможцем визначається учасник тендера (конкурсу), який має найкращі показники, передбачені в цьому пункті, запропонував найбільш привабливі умови реалізації майна, зазначив найнижчий розмір винагороди за надані послуги з реалізації майна.

Рішення про визначення переможця приймається простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів комісії. Голова комісії має ухвальний голос, якщо під час прийняття рішення про визначення переможця тендера (конкурсу) голоси членів комісії розділилися порівну.

Після закінчення засідання комісії складається протокол про результати проведення тендера (конкурсу), у якому зазначаються:

відомості про учасників тендера (конкурсу);

результати голосування;

обґрунтування визначення переможця (переможців).

Протокол про результати проведення тендера (конкурсу) складається та підписується всіма членами комісії, які брали участь у голосуванні.

Інформація про результати тендера (конкурсу) в триденний строк надсилається комісією всім учасникам тендера (конкурсу).

6. Національний банк укладає зі спеціалізованою організацією відповідно до законодавства України договір, згідно з яким доручає реалізацію майна за визначену винагороду за надані послуги з реалізації майна, що встановлюється у відсотковому відношенні до фактичної ціни реалізації майна.

Розмір винагороди спеціалізованій організації за послуги з реалізації майна з урахуванням витрат, пов'язаних з організацією та проведенням реалізації майна, встановлюється у розмірі не більше 10 відсотків від вартості майна. При цьому витрати, пов'язані з організацією та проведенням реалізації майна, не повинні перевищувати 5 відсотків від вартості майна з відповідним їх підтвердженням. Винагорода спеціалізованій організації після вирахування витрат, пов'язаних з організацією та проведенням реалізації майна, становить 5 відсотків, але не більше 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожний лот.

Якщо майно реалізовано за ціною вищою, ніж початкова, то спеціалізована організація здійснює перерахунок винагороди пропорційно до збільшення ціни майна та зазначає в протоколі аукціону суму винагороди, яку покупець повинен додатково сплатити, а також рахунок спеціалізованої організації, на який необхідно перерахувати ці кошти.

Розмір винагороди спеціалізованої організації знижується пропорційно зменшенню вартості майна, що не було реалізовано, під час проведення наступного аукціону.

7. Національний банк і спеціалізована організація розміщують інформацію про умови продажу майна в офіційних друкованих виданнях та на сторінці офіційного інтернет-представництва Національного банку не пізніше ніж за 15 робочих днів до дати проведення аукціону.

Інформація про умови продажу майна повинна містити:

назву, опис та іншу потрібну інформацію про майно;

початкову ціну продажу, умови продажу майна;

місце та час проведення аукціону;

обов’язковість сплати гарантійного внеску для участі в аукціоні;

розмір гарантійного внеску за участь в аукціоні, номер рахунку та реквізити банку, у якому відкрито рахунок для сплати гарантійного внеску;

кінцевий термін прийняття заяви про участь в аукціоні;

час та місце огляду майна;

місцезнаходження, номер телефону, час роботи спеціалізованої організації.

8. Спеціалізована організація письмово повідомляє Національний банк про дату, час, місце аукціону не пізніше ніж за 20 робочих днів до дати проведення.

9. Покупець для участі в аукціоні подає до спеціалізованої організації заяву про участь в аукціоні та документ, що підтверджує сплату гарантійного внеску, унесеного відповідно до умов проведення аукціону.

Покупець під час подання заяви пред’являє:

паспорт або інший документ, що засвідчує його особу;

установчі документи, довіреність або інші документи, що підтверджують повноваження представника юридичної особи.

Покупець письмово інформує спеціалізовану організацію, що не є пов’язаною особою зі спеціалізованою організацією або її службовими особами.

Пов’язана особа - особа, яка відповідає будь-якій із таких ознак:

юридична особа, яка здійснює контроль над спеціалізованою організацією, або контролюється такою організацією, або перебуває під спільним контролем з такою організацією;

юридична особа, учасником якої є службова особа спеціалізованої організації;

фізична особа або її близькі особи, які здійснюють контроль над спеціалізованою організацією або працюють у цій організації;

фізична особа, яка є близькою особою службової особи спеціалізованої організації.

10. Спеціалізована організація зобов’язана забезпечити безперешкодне прийняття всіх заяв на участь, забезпечити змогу ознайомитися з майном усім фізичним і юридичним особам, які бажають брати участь в аукціоні, а також забезпечити вільний доступ покупців до місця проведення аукціону.

11. Аукціон відбувається за наявності не менше двох покупців.

12. На аукціон майно виставляється для продажу за ринковою вартістю, визначеною суб’єктом оціночної діяльності відповідно до законодавства України.

Якщо на першому аукціоні майно не було продано, то майно виставляється на повторний продаж (другі торги) за ціною, зменшеною не більше ніж на 10 (для нерухомого майна - не більше ніж на 25) відсотків від його ринкової вартості, визначеної суб’єктом оціночної діяльності відповідно до законодавства України.

Якщо на других торгах майно не було продано, то майно виставляється на повторний продаж (треті торги) за ціною, зменшеною не більше ніж на 30 (для нерухомого майна - не більше ніж на 50) відсотків від його ринкової вартості, визначеної суб’єктом оціночної діяльності відповідно до законодавства України.

Зменшення ціни майна для його продажу на повторних торгах відповідно до абзаців другого та третього цього пункту здійснюється без погодження з Національним банком та передбачається в договорі, укладеному зі спеціалізованою організацією.

13. Повторний аукціон проводиться не раніше ніж через місяць з дати проведення попереднього аукціону.

Повторний аукціон проводиться в межах дії звіту про оцінку майна.

14. Якщо майно не було продане або аукціон не відбувся, то майно знімається з торгів.

15. Аукціон припиняється і майно знімається з продажу в разі невиконання процедури проведення торгів.

Аукціон уважається таким, що не відбувся, якщо:

немає покупців або є тільки один покупець;

жоден із покупців не запропонував ціну вищу, ніж початкова ціна лота;

переможець торгів не сплатив у встановлений термін належну суму за придбане майно.

16. За результатами проведення аукціону складається протокол.

Протокол підписують ліцитатор і переможець аукціону та затверджує керівник спеціалізованої організації.

17. Переможець аукціону, який відмовився від підписання протоколу, позбавляється права на подальшу участь в аукціоні.

Сума гарантійного внеску цьому учаснику аукціону не повертається.

У разі непідписання протоколу за цим лотом торги проводяться повторно за умови наявності інших учасників аукціону.

18. Національний банк на підставі протоколу аукціону оформляє відчуження майна відповідним договором згідно з вимогами законодавства України.

19. Національний банк здійснює передавання майна переможцю аукціону після надходження коштів у повному обсязі на рахунок або до каси Національного банку.

20. Якщо в результаті вжитих заходів майно не було відчужено жодним із вищезазначених способів у строки, передбачені статтею 71 Закону України "Про Національний банк України" та статтею 48 Закону України "Про банки і банківську діяльність", то Національний банк має право:

1) безоплатно передати майно відповідно до законодавства України;

2) списати з балансу, ліквідувати майно.

21. Оподаткування операцій з майном, що відчужується, здійснюється згідно із законодавством України.

22. Спори, що виникають під час відчуження майна, вирішуються в порядку, передбаченому законодавством України.

Директор Юридичного департаменту В.В. Новіков