МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

ЛИСТ
27.12.2013 N 3303-06/46094-07

Службі автомобільних доріг
у Полтавській області Державного
агентства автомобільних доріг України
вул. Куйбишева, 22-а, м. Полтава, 36039

Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601

Висновок уповноваженого органу за результатами
здійснення моніторингу державних закупівель

Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку) відповідно до пунктів 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядку здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 N 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за N 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти робіт з реконструкції автомобільної дороги Київ - Харків - Довжанський (на м. Ростов-на-Дону) км 193+000 - км 197+000 (оголошення N 155622 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 29.07.2013 N 59/1 (802/1)) Службою автомобільних доріг у Полтавській області Державного агентства автомобільних доріг України (далі - Замовник) за процедурою закупівлі в одного учасника у товариства з обмеженою відповідальністю "Лубенське шляхово-будівельне управління N 9" (далі - ТОВ "Лубенське шляхово-будівельне управління N 9").

I. Дата початку здійснення моніторингу: 31.07.2013.

II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку (лист-повідомлення Мінекономрозвитку від 31.07.2013 N 3303-05/26679-08).

III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування Замовником процедури закупівлі в одного учасника відповідно до абзацу третього пункту 1.5 Порядку.

IV. Результати здійснення моніторингу:

На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.

Рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника робіт з реконструкції автомобільної дороги Київ - Харків - Довжанський (на м. Ростов-на-Дону) км 193+000 - км 197+000 оформлене протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 24.07.2013 N 09-02-2013.

Відповідно до пункту 5 обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника (далі - обґрунтування) Замовника умовою застосування процедури є пункт 8 частини другої статті 39 Закону, а саме: необхідність проведення додаткових будівельних робіт, не включених у початковий проект, але які стали через непередбачувані обставини необхідними для виконання проекту за умови, що договір буде укладено з попереднім виконавцем цих робіт, якщо такі роботи технічно чи економічно пов'язані з головним договором.

Відповідно до пункту 7 обґрунтування документами, що підтверджують наявність умови застосування цієї процедури, зокрема є постанова Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 N 219 "Про затвердження переліку об'єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного ремонту автомобільних доріг загального користування державного і місцевого значення та обсягів їх фінансування у 2013 році за кредитами, залученими під державні гарантії"; висновки ДП "Укрдіпродор" від 18.06.2013 N 874-03 та Держдор НДІ від 27.06.2013N 20.2-2/1-625; Державна цільова економічна програма розвитку автомобільних доріг загального користування на 2013 - 2018 роки.

Згідно з експертним звітом щодо розгляду проектної документації по коригуванню робочого проекту "Реконструкція автомобільної дороги державного значення Київ - Харків - Довжанський км 193+000 - км 197+000, Полтавська область" філії державного підприємства "Укрдержбудекспертиза" "Укрдордержбудеспертиза" від 02.12.2011 генеральним проектувальником вищезазначеного робочого проекту є державне підприємство "Укрдіпродор".

Державне підприємство "Укрдіпродор" у своєму листі від 18.06.2013 N 874-03 повідомило, що Замовник здійснює реконструкцію автомобільної дороги місцевого значення Київ - Харків - Довжанський на ділянці км 193+000 - км 197+000, яка розташована в межах Лубенського району Полтавської області відповідно до Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування на 2013 - 2018 роки, Концепція якої схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 03.09.2012 N 719-р.

Будівельно-монтажні роботи з реалізації проекту реконструкції на підставі укладених договорів підряду з Замовником здійснює ТОВ "Лубенське шляхово-будівельне управління N 9". Авторський нагляд за дотримання проектної документації, будівельних норм та правил під час виконання робіт здійснюється державним підприємством "Укрдіпродор".

У зв'язку із зміною місцевих умов будівництва та вимог до містобудівної документації щодо регіонального розвитку територій в період виконання робіт виявлено не враховані початковим проектом додаткові роботи, виконання яких є необхідним відповідно до норм діючого законодавства щодо регулювання містобудівної діяльності та дотримання вимог архітектурно-планувального завдання щодо соціально-економічного розвитку району будівництва.

Наявність у підрядника в місці виконання будівельно-монтажних робіт власної будівельної бази та можливість виготовлення власними силами необхідних для влаштування дорожніх конструкцій щебенево-мастикових та асфальтобетонних сумішей дозволяє істотно зменшити фактичні витрати будівництва у порівнянні з нормативними та обумовлює в межах затвердженого кошторису скорочення термінів будівництва.

За таких умов зміна підрядника на обсяг робіт, який становить не більше 11 % фактичної вартості вже виконаних будівельно-монтажних робіт, негативно позначається як на його остаточній кошторисній вартості, так і на термінах робіт.

Ураховуючи вищевикладене, у Замовника мали місце передумови для прийняття рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника робіт з реконструкції автомобільної дороги Київ - Харків - Довжанський (на м. Ростов-на-Дону) км 193+000 - км 197+000 у зв'язку з необхідністю проведення додаткових будівельних робіт, не включених у початковий проект, але які стали через непередбачувані обставини необхідними для виконання проекту за умови, що договір буде укладено з попереднім виконавцем цих робіт, якщо такі роботи технічно чи економічно пов'язані з головним договором.

V. Висновок за результатами здійснення моніторингу:

За результатами здійсненого моніторингу Мінекономрозвитку вважає, що процедура закупівлі в одного учасника застосована Замовником за наявності умови застосування процедури закупівлі в одного учасника, передбаченої пунктом 8 частини другої статті 39 Закону.

Директор департаменту державних закупівель та
державного замовлення Міністерства економічного
розвитку і торгівлі України А.Є. Рубан