КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
XII сесія VI скликання
РІШЕННЯ
23.10.2013 N 237/9725
Про затвердження Міської цільової програми
інформатизації міста Києва на 2013 - 2015 роки
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про Національну програму інформатизації" та з метою організаційного забезпечення практичної реалізації завдань, що окреслені постановою Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2000 року N 644 "Про затвердження Порядку формування та виконання регіональної програми і проекту інформатизації", Київська міська рада вирішила:
1. Затвердити Міську цільову програму інформатизації міста Києва на 2013 - 2015 роки, що додається.
2. Виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) передбачати кошти на виконання Міської цільової програми інформатизації міста Києва на 2013 - 2015 роки.
3. Визначити Департамент транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) відповідальним за реалізацію Міської цільової програми інформатизації міста Києва на 2013 - 2015 роки.
4. Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації):
4.1. При формуванні бюджетного запиту на 2014 рік та наступні роки передбачати видатки на реалізацію Міської цільової програми інформатизації міста Києва на 2013 - 2015 роки.
4.2. Забезпечувати виконання Міської цільової програми інформатизації міста Києва на 2013 - 2015 роки в межах загального обсягу видатків, передбачених в бюджеті міста Києва на відповідні роки по галузі "Національна програма інформатизації".
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київради з питань транспорту та зв'язку, постійну комісію Київради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку, постійну комісію Київради з питань місцевого самоврядування, регіональних, міжнародних зв'язків та інформаційної політики.
Заступник міського голови - секретар Київради Г.Герега
Додаток 1
до рішення Київської міської ради
23.10.2013 N 237/9725
Міська цільова програма
інформатизації міста Києва
на 2013 - 2015 роки
I. Загальні положення
Міська цільова програма інформатизації міста Києва на 2013 - 2015 роки (далі - Програма) розроблена у відповідності до вимог Порядку формування та виконання регіональної програми і проекту інформатизації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2000 року N 644, враховуючи вимоги законів України "Про Національну програму інформатизації" та "Про Концепцію Національної програми інформатизації", Програми економічного і соціального розвитку м. Києва, рішення Київської міської ради від 29 жовтня 2009 року N 520/2589 "Про Порядок розроблення, затвердження та виконання міських цільових програм у місті Києві", розпоряджень Київської міської державної адміністрації від 21 березня 2002 року N 548 "Про впорядкування порядку формування Програми інформатизації міста Києва", від 29 липня 2002 року N 1500 "Про затвердження Положення про порядок формування Програми інформатизації міста Києва".
Дорадчо-консультативним органом формування Міської цільової програми інформатизації міста Києва є Науково-технічна рада, утворена розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 25 липня 2002 року N 1488, до складу якої входять провідні спеціалісти у сфері інформатизації міста та провідні вчені. Науково-технічну раду очолює заступник голови Київської міської державної адміністрації згідно з розподілом обов'язків.
Програма розробляється Департаментом транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), погоджується з науково-технічною радою Програми та Генеральним державним замовником Національної програми інформатизації та подається на затвердження Київській міській раді.
Заходи з інформатизації у 2013 - 2015 роках забезпечать розбудову інформаційного середовища і, як наслідок, підвищення ефективності вирішення завдань соціально-економічного розвитку, а в кінцевому результаті якості життя людей.
II. Аналіз стану і проблеми інформатизації
Однією із найважливіших передумов широкого впровадження сучасних інформаційних технологій у всі сфери державного управління є створення сучасної інформаційної інфраструктури із застосуванням новітніх технологій.
Однією з головних складових інфраструктури інформатизації є телекомунікаційна система міста, яка складається з мереж електрозв'язку та мереж передачі даних. Нині у місті близько 270 операторів здійснюють господарську діяльність у сфері телекомунікацій. Наявна телекомунікаційна система міста характеризується такими показниками: із загальної кількості АТС - 86 % цифрові; кількість основних телефонних апаратів, які встановлені у житлових будинках, 1150400 одиниць, що становить 98,7 % від загальної кількості.
Стрімко розвивається послуга доступу до глобальної всесвітньої комп'ютерної мережі Інтернет (далі - Інтернет). Майже 98,1 % квартир у житлових будинках міста мають технічну можливість фіксованого доступу до мережі Інтернет щонайменше від двох операторів телекомунікацій: фіксованого телефонного зв'язку та телемереж (мереж кабельного телебачення). Ці послуги у місті Києві надають близько 90 операторів.
Ефективне використання можливостей інформаційної інфраструктури міста Києва може бути реалізоване тільки при широкому використанні сучасних засобів обчислювальної техніки, мережевого обладнання та програмного забезпечення. Якщо у 2008 році Головними управліннями, управліннями та іншими структурними підрозділами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) використовувалось близько 2300 персональних електронно-обчислювальних машин, то на кінець 2011 року - близько 2795, приріст склав 21 %. Ці ж самі показники у районних в місті Києві державних адміністраціях були такі: 1249 та 2154 одиниць відповідно, приріст за період склав 73 %.
Виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) для забезпечення можливості оперативного звернення киян створено програмно-технічний комплекс інформаційно-довідкової служби "Call-центр" (Служба "Call-центр").
Завданням цього комплексу є:
- налагодження інформаційних взаємовідносин між населенням міста та структурними підрозділами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на засадах комплексного використання телекомунікаційних та інформаційних технологій;
- покращення контролю за виконанням доручень з вирішення проблемних питань мешканців, пов'язаних з роботою муніципальних служб;
- підвищення виконавської та фінансової дисципліни;
- оптимізація ресурсів з утримання муніципального господарства за рахунок їх цільового використання для вирішення конкретних проблем мешканців міста.
З метою вдосконалення та підвищення ефективності роботи Служби "Call-центр" у 2008 - 2009 роках здійснено її модернізацію та функціональне розширення: створено інформаційно-аналітичну підсистему "Електронний технічний паспорт житлових будинків", єдиний муніципальний реєстр вулиць та адрес м. Києва.
У 2012 році Службою "Call-центр" було опрацьовано більше 2 млн. дзвінків, із яких: киянам надано більше як 1,5 млн. консультацій і довідок, зареєстровано більше 400 тис. звернень громадян, із яких виконано понад 94 %.
Серед зареєстрованих звернень мешканців міста щодо проблем житлового господарства було вирішено 79 %; щодо роботи міського транспорту - 94 %; з питань охорони здоров'я і медичного забезпечення - 100 %.
Така висока результативність можлива завдяки унікальній програмі, яка дозволяє операторам Служби "Call-центр" оперативно обробляти отримані дзвінки та в режимі on-line передавати запити відповідним службам міста.
Наявність електронних інформаційних ресурсів та їх доступність користувачам є одним із найважливіших показників руху міста до інформаційного суспільства. За останні роки багато уваги було приділено створенню бази даних ресурсів. Нині структурні підрозділи виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) загалом мають близько 200 інформаційних ресурсів різного призначення та більше 100 у районних в місті Києві державних адміністраціях. Аналіз цих інформаційних ресурсів показує, що значну їх частину, майже 32 %, складають інформаційні ресурси загального користування, а інші було створено на замовлення конкретних органів управління. Серед інформаційних ресурсів останньої категорії можна відзначити бази даних об'ємом сотні Мбайт та десятки Гбайт, які входять до: автоматизованої системи розрахунків за житлово-комунальні послуги, інтегрованої інформаційної системи суб'єктів підприємницької діяльності, банку даних по складанню та виконанню бюджету міста Києва та інші.
Кількість користувачів інформаційних ресурсів - показник, який свідчить про ефективність їх використання. Однак, тільки біля 65 % електронних інформаційних ресурсів розміщені в локальних комп'ютерних мережах, а отже 35 % електронних інформаційних ресурсів не можуть бути використані іншими користувачами. Крім того, значна кількість інформаційних ресурсів створена не на сучасних системах управління базами даних, що не дозволяє повністю застосовувати можливості комп'ютерної техніки.
У зв'язку з цим дуже важливою проблемою з точки зору об'єднання наявних електронних інформаційних ресурсів є розв'язання задачі їхньої інтеграції в єдиному сховищі даних.
Станом на перше півріччя 2005 року офіційні веб-сайти мали 12 структурних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та 9 районних в місті Києві державних адміністрацій. На кінець 2012 року офіційні веб-сайти є у всіх структурних підрозділах виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та районних в місті Києві державних адміністраціях. Однак, не всі вони в повній мірі відповідають вимогам постанови Кабінету Міністрів від 04 січня 2002 року N 3 "Про Порядок оприлюднення у мережі Інтернет інформації про діяльність органів виконавчої влади".
Створено інформаційно-телекомунікаційну систему "Єдиний веб-портал територіальної громади міста Києва" (kievcity.gov.ua), на якому представлена та постійно оновлюється інформація про діяльність як Київської міської ради та її виконавчого органу - Київської міської державної адміністрації, районних в місті Києві державних адміністрацій, так і підприємств, установ і організацій, які належать до сфери їх управління.
Водночас існують проблеми як державного, так і регіонального рівня, зокрема:
- недостатній рівень впровадження нових інформаційно-комунікаційних технологій в державне управління з метою забезпечення потреб громадян;
- між державним, регіональним та місцевим рівнями існує певна невпорядкованість інформаційних відносин, що спостерігається у стосунках органів державної влади при організації інформаційної взаємодії;
- більшість технічного обладнання застаріла і потребує модернізації або поновлення;
- відсутні сучасна єдина інформаційно-телекомунікаційна система та єдиний інформаційний ресурс;
- відсутність єдиного державного стандарту електронного документообігу та електронного цифрового підпису, що призводить до використання різнорідних систем електронного документообігу;
- недостатньо впроваджуються інформаційно-аналітичні системи;
- відсутність належного фінансування Програми інформатизації. Недостатнє, в межах Програми, фінансування придбання, впровадження та супроводження програмно-технічних засобів викликає значні труднощі в плануванні робіт, оскільки всі значущі завдання потребують розробки технічних завдань і робочих проектів та обов'язкового проведення тендерів, що, в свою чергу, ускладнює розробку та виконання проектів Програми інформатизації.
Істотно гальмує становлення електронних форм взаємодії між органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, фізичними і юридичними особами неузгодженість галузевих та відсутність багатьох державних стандартів у інформаційній сфері.
III. Мета Програми, завдання та пріоритетні напрямки
Метою Програми є забезпечення інформаційної підтримки процесів прийняття управлінських рішень щодо підвищення якості життя населення та створення оптимальних умов для задоволення інформаційних потреб і реалізації прав громадян, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, організацій, громадських об'єднань на основі формування і використання інформаційних ресурсів і сучасних технологій.
Пріоритетними напрямками інформатизації є:
всебічний розвиток загальнодоступної інформаційної інфраструктури та інформаційно-телекомунікаційних систем;
забезпечення вільного доступу населення до телекомунікаційних послуг, зокрема до мережі Інтернет, інформаційно-комунікаційних технологій та інформаційних ресурсів;
збільшення різноманітності та кількості послуг населенню та бізнесу, що надаються за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій;
створення загальнодоступних електронних інформаційних ресурсів на основі врахування національних, світоглядних, політичних, економічних, культурних та інших аспектів розвитку України;
надання кожній людині можливості для здобуття знань, умінь і навичок з використанням інформаційно-комунікаційних технологій під час навчання, виховання та професійної підготовки;
створення умов для забезпечення комп'ютерної та інформаційної грамотності населення, створення системи мотивацій щодо впровадження і використання інформаційно-комунікаційних технологій для формування широкого попиту на такі технології в усіх сферах життя суспільства;
забезпечення участі громадськості в побудові інформаційного суспільства, забезпечення конституційних прав людини, суспільства та держави в інформаційній сфері.
Основні завдання Програми
1. Будівництво мультисервісної інформаційно-телекомунікаційної інфраструктури міста Києва, яка буде забезпечувати:
- швидкісний (до 100 Мб/с) контрольований доступ користувачів мультисервісної інформаційно-телекомунікаційної інфраструктури міста Києва до інформаційних ресурсів загального користування у режимі on-line;
- оперативний обмін інформацією між усіма користувачами мультисервісної інформаційно-телекомунікаційної інфраструктури міста Києва;
- розбудову інформаційно-телекомунікаційного простору м. Києва з забезпеченням уніфікованого підключення до нього різних об'єктів забезпечення життєдіяльності (закладів охорони здоров'я, навчальних закладів, транспортних закладів, закладів культурно-розважального профілю тощо) та реалізацією сучасних якісно нових інформаційно-телекомунікаційних послуг індивідуального користування для мешканців і гостей м. Києва;
- створення розподілених інформаційно-аналітичних систем;
- оперативне поширення загальнодоступної інформації серед користувачів мультисервісної інформаційно-телекомунікаційної інфраструктури міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та населення міста шляхом впровадження web-технологій;
- функціонування корпоративної електронної пошти для користувачів мультисервісної інформаційно-телекомунікаційної інфраструктури міста Києва;
- здешевлення міжміських телефонних переговорів;
- зменшення витрат на вказані послуги в середньому на 20 %.
Будівництво мультисервісної інформаційно-телекомунікаційної інфраструктури міста Києва передбачається за кошти інвестора.
2. Модернізація та функціональне розширення програмно-технічного комплексу інформаційно-довідкової служби "Call-центр", супроводження програмно-апаратного комплексу інформаційно-довідкової служби "Call-центр", забезпечення безперервного доступу структурних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) до інформаційно-довідкової служби "Call-центр"
Досвід практичної діяльності інформаційно-довідкової служби "Call-центр" (Служба "Call-центр") протягом 2007 - 2012 років переконливо доводить, що зазначений підрозділ є дієвим та ефективним засобом з підвищення якості обслуговування мешканців та гостей міста, покращення результативності управлінських рішень, забезпечення оперативного, ефективного та якісного реагування на наявні проблеми в муніципальній сфері.
Станом на кінець 2012 року Службою "Call-центр" зареєстровано та вирішено близько 2,8 млн. проблемних питань; прийнято близько 8 млн. дзвінків. Послугами Служби "Call-центр" скористалося близько 700 тис. осіб, що складає до 85 % власників особових рахунків. Таким чином, майже кожна київська родина хоча б одного разу звернулася до Служби "Call-центр" та отримала допомогу з вирішення проблем, пов'язаних з роботою комунальних служб, питаннями благоустрою, охорони здоров'я, соціального захисту тощо. Зазначені показники доводять, що Служба "Call-центр" за 5 років свого існування стала важливою частиною інфраструктури міського управління, яка забезпечує ефективний зворотній зв'язок між мешканцями та міською владою і її виконавчими органами.
Водночас, існує нагальна необхідність розширення та модернізації програмно-технічного комплексу Служби "Call-центр" з метою підвищення якості та розширення складу послуг у зв'язку з проведенням адміністративної реформи місцевих органів влади. В 2013 - 2015 роках планується провести ряд заходів для покращення роботи Служби "Call-центр":
- збільшити кількість підключених виконавців в службах та підрозділах до 800 - 1000; оптимізувати структуру та регламенти розподілу питань по виконавцях у відповідності з типом, дислокацією, підпорядкуванням, наявними договорами з комерційними обслуговуючими організаціями тощо;
- підвищити рівень контролю виконання за рахунок 100 % зворотного зв'язку з абонентами, що зверталися з приводу вирішення проблемних питань (у 2010 році кількість перевірок за 11 місяців склала близько 600 тис., що в 3 рази більше, ніж за весь 2008 рік);
- забезпечити прискорення виконання доручень та вирішення проблем у житлово-комунальному господарстві, в міському транспорті, медичному забезпеченні і соціальному" забезпеченні та ін. за рахунок більш точного скерування доручень до безпосередніх виконавців, минаючи проміжні ланки;
- у зв'язку з постійним зростанням кількості дзвінків у пікові періоди підвищеного завантаження, зокрема, на початку опалювального сезону (більш ніж 3500 вхідних дзвінків за 1 годину) - оптимізувати структуру та склад комунікаційного обладнання та програмних засобів, збільшити кількість операторських робочих місць Служби "Call-центр" на 30 додаткових робочих місць; забезпечити гнучкі алгоритми оптимізації навантажень на операторів та користувачів за рахунок більш ефективного розподілу вхідних дзвінків з використанням розширених алгоритмів з прогнозуванням та статистичним аналізом;
- розширити склад групи зворотного зв'язку, аналітичної та контрольної групи Служби "Call-центр" на 18 додаткових робочих місць;
- розширити аналітичні можливості програмно-технічного комплексу Служби "Call-центр" з урахуванням внесення поточних змін до структури комплексу, розширення обсягу та змісту наявної інформації та можливостей підключення додаткових інформаційних ресурсів, інтеграції з інформаційними системами та базами даних;
- модернізувати або замінити застаріле обладнання, що знаходиться в експлуатації більш ніж 5 років та вичерпало експлуатаційний ресурс у зв'язку з його активним цілодобовим використанням.
3. Впровадження автоматизованої системи обробки даних про населення міста (АС-реєстр) на базі діючого дослідного зразка комплексу інтелектуальних інформаційних технологій для забезпечення збирання, оброблення, зберігання і відображення інформації про населення міста, яка призначена для:
- забезпечення, відповідно до норм діючого законодавства, збирання інформації про населення міста, його реєстрацію та зняття з обліку фізичних осіб;
- надання органам місцевої влади на рівні міста та районів актуалізованої інформації про населення для забезпечення прийняття рішень, формування та виконання програм соціально-економічного розвитку;
- формування списків виборців та аналітичних звітів щодо складу населення відповідної території;
- відображення аналітичних результатів оброблення даних про населення з географічною прив'язкою до єдиної цифрової топографічної основи території міста Києва інформаційного ресурсу містобудівного кадастру.
Діючий зразок АС-реєстр встановлений та проходить дослідну експлуатацію в чотирьох районних в місті Києві державних адміністраціях.
4. Проведення процедури легалізації програмного забезпечення
Впровадження проекту дозволить значно покращити стан легалізації програмного забезпечення, що використовується структурними підрозділами Київської міської державної адміністрації, вирішити проблеми правомірного використання об'єктів інтелектуальної власності. Забезпечення органів влади ліцензійним програмним забезпеченням повинно скоротити кількість помилок при обробці даних користувачами, забезпечити своєчасне оновлення антивірусних засобів та організувати надійну систему резервного копіювання даних, що складають ресурси інформаційно-телекомунікаційної системи.
5. Будівництво WI-FI мережі в Київському метрополітені для надання якісних телекомунікаційних послуг жителям та гостям міста
Передумови реалізації проекту
Наявність великої кількості мобільних пристроїв, що підтримують стандарт зв'язку Wi-Fi, у мешканців та гостей міста Києва.
Можливість отримання швидкісного доступу до мережі Інтернет на станціях Київського метрополітену там, де неможливе надання послуг мережами 3G та 4G.
Можливість побудови інтегрованої мережі для надання мультисервісних послуг, в тому числі і для забезпечення внутрішніх потреб метрополітену.
Створення якісно нових послуг для населення на станціях Київського метрополітену та отримання доходів від реалізації інвестиційного проекту.
На цей момент в мережі Інтернет існує достатньо сервісів для зручного орієнтування в столиці, основною завадою для впровадження більш інтенсивного використання таких сервісів мобільними користувачами є занадто повільні та дорогі традиційні методи доступу або відсутність підтримки мобільними пристроями необхідного стандарту мережі.
Мережа Wi-Fi в Київському метрополітені - це нова послуга, яка дозволить мешканцям та гостям столиці отримати швидкісний доступ до мережі Інтернет на станціях та значно краще орієнтуватись у місті за допомогою Інтернет-сервісів, електронних карт, довідників, розміщених в мережі Інтернет фото- та відеоматеріалів.
У цілому проведений аналіз стану інфраструктури інформатизації міста Києва свідчить про зростання ролі і значення цієї сфери в народногосподарському комплексі як однієї з найбільш стабільних та динамічних галузей економіки. Однак у порівнянні з європейськими стандартами місто Київ, як і вся Україна, має досить низький показник комплексного задоволення інформаційних потреб населення та рівень розвитку елементів інформаційного суспільства.
Із прийняттям Закону України "Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007 - 2015 роки" розбудову інформаційного суспільства в Україні та впровадження новітніх інформаційно-комунікаційних технологій в усі сфери суспільного життя і в діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування визначено як один із стратегічних пріоритетів державної політики України.
IV. Принципи формування та реалізації Програми
Формування переліку завдань Програми здійснюється на підставі заявок структурних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районних в місті Києві державних адміністрацій, комунальних підприємств та ін. у такій послідовності:
- вибір пріоритетів економічного і соціального розвитку;
- підготовка проекту Програми;
- розгляд та погодження Програми на засіданні науково-технічної ради Програми інформатизації міста Києва із залученням фахівців у галузі інформатизації та науковців;
- проведення незалежної науково-технічної експертизи Програми;
- подання Програми на узгодження Генеральному державному замовнику Національної програми інформатизації;
- проходження експертизи програми у Департаменті економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);
- погодження програми;
- затвердження Програми.
Програма, як складова частина регіональної програми інформатизації України, спрямована на створення інформаційно-аналітичних систем та їх елементів за напрямами функціонування органів влади (локальних обчислювальних мереж, програмно-технічних комплексів, баз даних тощо).
Реалізація Програми має здійснюватися з додержанням таких основних принципів і забезпечити:
спадковість, поступовість і безперервність при реалізації проектів (завдань) Програми на наступні роки;
створення організаційних і фінансових основ для реалізації завдань інформатизації;
постійний облік виконання завдань і перерозподіл та концентрацію ресурсів на користь найбільш результативних напрямів інформатизації;
- безперервний процес навчання державних службовців та посадових осіб органів місцевого самоврядування відповідно до вимог реалізації Програми.
V. Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
В цілому проведений аналіз стану інфраструктури інформатизації міста Києва свідчить про зростання ролі і значення цієї сфери в народногосподарському комплексі як однієї з найбільш стабільних та динамічних галузей економіки. Однак у порівнянні з європейськими стандартами місто Київ, як і вся Україна, має досить низький показник комплексного задоволення інформаційних потреб населення і рівень розвитку елементів інформаційного суспільства.
Слід зазначити, що одним із головних пріоритетів розбудови інформаційного суспільства в Україні є інформатизація органів державної влади, що має сприяти її прозорості та відкритості, підвищенню ефективності виконання посадових обов'язків державних службовців, якісному наданню населенню різноманітних інформаційних послуг, інтеграції зі світовим інформаційним простором. Успіх інформатизації залежить насамперед від рівня розвитку інформаційно-комунікаційних технологій.
VI. Шляхи та засоби розв'язання проблеми, обсяги
та джерела фінансування, терміни виконання
Умовою успішної реалізації Програми інформатизації міста є розвинута, надійно функціонуюча система управління, здатна вчасно, комплексно й ефективно вирішувати всю сукупність проблем, що виникають у цій сфері. Вирішення проблем інформатизації міста повинно здійснюватись шляхом послідовних, розрахованих на перспективу, скоординованих дій усіх суб'єктів інформатизації, які враховують як державні інтереси, так й інтереси населення міста.
Сучасні технології дозволяють вирішувати коло подібних питань шляхом впровадження інтегрованих і гнучких CRM та ERP-рішень.
Впровадження CRM та ERP-систем спрощує муніципальним органам влади виконання обов'язків по обслуговуванню громадян і організацій, заохочує держслужбовців до використання IT-засобів і підвищує ефективність їх роботи.
В основу таких систем покладено принцип створення єдиного сховища даних, що містить всю корпоративну інформацію та забезпечує одночасний доступ до неї будь-якої необхідної кількості співробітників, наділених відповідними повноваженнями. Зміна даних проводиться через функції (функціональні можливості) системи.
Дані системи дозволять об'єднати існуючі інформаційні системи, покращити роботу структурних підрозділів, їх співпрацю між собою та іншими органами влади, громадянами і комерційними організаціями.
Системи дозволяють швидко адаптувати їх під зміни нормативно-правових актів, інтегрувати раніше створені і розрізнені інформаційні системи, забезпечують здійснювати обмін інформацією з іншими службами та відомствами, а також розміщувати центральні інформаційні системи загального користування.
За допомогою цих рішень збільшується продуктивність праці за рахунок автоматизації процесів діяльності, а також захист від несанкціонованого доступу до інформації.
Термін виконання Програми - 2013 - 2015 роки.
Ресурсне забезпечення Програми:
тис. грн.
Обсяг коштів, які, пропонується залучити на виконання Програми | Термін реалізації Програми, роки | Усього витрат на виконання Програми | ||
2013 рік | 2014 рік | 2015 рік | ||
Обсяг ресурсів, усього, у тому числі: | 158500,0 | 28248,0 | 9140,0 | 195888,0 |
Бюджет м. Києва | 10000,0 | 8248,0 | 9140,0 | 27388,0 |
Кошти інших джерел | 148500,0 | 20000,0 | - | 168500,0 |
Фінансування Програми здійснюється відповідно до напрямків діяльності та заходів Міської цільової програми інформатизації міста Києва на 2013 - 2015 роки згідно з додатком 2 за рахунок коштів міського бюджету, коштів інвесторів, а також інших коштів, не заборонених чинним законодавством.
Прогнозні обсяги та джерела фінансування напрямків діяльності та заходів, передбачених Програмою, наведені у Паспорті Міської цільової програми інформатизації міста Києва на 2013 - 2015 роки згідно з додатком 1.
Обсяги фінансування завдань і заходів Програми уточнюються кожного року залежно від фінансової можливості бюджету міста Києва.
VII. Заходи організаційного забезпечення виконання Програми
Замовником Програми інформатизації міста Києва є Департамент транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) відповідно до Положення, затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 10 листопада 2010 року N 939. Проекти та роботи з інформатизації, які фінансуються з міського бюджету, повинні включатися в Програму інформатизації міста Києва. Окремі проекти та завдання загальнодержавних та галузевих програм, які фінансуються з відповідних джерел, включаються в Програму зі своїм бюджетом, а при необхідності розглядається питання про їх додаткову фінансову підтримку за рахунок міського бюджету.
Стосунки учасників Програми визначаються укладеними між ними договорами, статутами, положеннями й іншими нормативними актами. У процесі формування завдань та проектів Програми здійснюється інвентаризація діючих проектів і програм з інформатизації, які фінансуються за рахунок міського бюджету.
Організаційно-технічна робота з реалізації Програми, її інформаційне забезпечення, виконання окремих завдань та проектів Програми, що мають загальноміський характер, покладається на спеціалізоване комунальне підприємство "Київтелесервіс".
VIII. Очікувані результати реалізації Програми та
їх вплив на соціально-економічний розвиток міста
Очікуваними результатами інформатизації, які визначають успіх у вирішенні завдань соціально-економічного розвитку, є побудова сучасної системи державного управління, розвиток телекомунікаційного середовища, створення потужних інформаційних ресурсів, розвиток пріоритетних напрямів економіки та соціальної сфери, надання рівного якісного доступу до інформації, освіти, послуг закладів охорони здоров'я та адміністративних послуг органів державної влади та органів місцевого самоврядування, сприяння становленню інформаційного суспільства, в якому кожен громадянин міг би створювати і накопичувати інформацію та знання, мати до них вільний доступ, користуватися і обмінюватися ними, щоб надати можливість кожній людині повною мірою реалізувати свій потенціал, сприяючи суспільному і особистому розвиткові та підвищуючи якість життя.
Результатами практичного впровадження завдань
Програми стане:
- подальший розвиток телекомунікаційного середовища. Планується, що протягом 2013 - 2015 років усі структурні підрозділи виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), комунальні підприємства, заклади освіти, медицини, дошкільні заклади, державні установи, установи та підприємства житлово-комунального господарства будуть підключені до корпоративної мережі, що дасть можливість забезпечити їх у повному обсязі послугами електронної пошти, доступом до мережі Інтернет, відеоконференцзв'язком з метою підвищення оперативності та ефективності прийняття управлінських рішень керівництвом;
- створення та впровадження нових інформаційних технологій, інформаційно-аналітичних систем, інформаційних ресурсів міста, як найважливіших чинників соціально-економічного розвитку, що сприятимуть демократизації громадського життя, удосконаленню системи управління, створенню нових форм підприємницької діяльності, поліпшать рівень та якість життя всіх членів суспільства;
- оперативне реагування на вирішення проблемних питань мешканців, пов'язаних з роботою муніципальних служб.
Ефект, який отримає місто від реалізації Програми, полягає в узгодженості та підвищенні якості, оперативності інформаційних процесів і управлінських послуг та забезпечить якісно новий рівень управління.
IX. Координація та контроль за ходом виконання Програми
Координатором Програми виступає заступник голови Київської міської адміністрації відповідно до розподілу обов'язків.
Звіт про виконання Програми здійснюється відповідальним виконавцем - Департаментом транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) постійній комісії Київської міської ради транспорту та зв'язку, постійній комісії Київської міської ради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку, Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Департаменту фінансів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) один раз на півроку: за I півріччя - до 25 вересня та за рік - до 25 березня та Генеральному державному замовнику Національної програми інформатизації щоквартальні та щорічні зведені звіти про хід виконання завдань (робіт) Програми.
Щорічний звіт про стан інформатизації в місті Києві складається з:
- аналізу стану та тенденцій розвитку інформатизації;
- аналізу стану виконання Програми за звітний рік з переліком виконаних завдань (робіт), даних про фактичні обсяги та джерела фінансування кожного завдання (роботи);
- аналізу основних проблем інформатизації та завдань (робіт) Програми на наступний рік;
- відомостей про наявні та необхідні ресурси для виконання завдань (робіт) Програми у наступному році.
Відповідальний виконавець Програми подає Генеральному державному замовнику щоквартальні та щорічні зведені звіти про хід виконання завдань (робіт) Програми. Щорічний звіт про стан інформатизації в місті Києві складається з:
- аналізу стану та тенденцій розвитку інформатизації;
- аналізу стану виконання Програми за звітний рік з переліком виконаних завдань (робіт), даних про фактичні обсяги та джерела фінансування кожного завдання (роботи);
- аналізу основних проблем інформатизації та завдань (робіт) Програми на наступний рік;
- відомостей про наявні та необхідні ресурси для виконання завдань (робіт) Програми у наступному році.
У процесі формування та виконання Програми керівник цієї Програми - заступник голови Київської міської державної адміністрації, згідно з розподілом обов'язків, здійснює контроль за ходом виконання договорів (контрактів) з метою своєчасного прийняття рішень щодо обсягів фінансування, зміни виконавців, призупинення чи закриття завдань (робіт) тощо.
Заступник міського голови - секретар Київради Г.Герега
Додаток 2
до рішення Київської міської ради
23.10.2013 N 237/9725
Паспорт
Міської цільової програми інформатизації
міста Києва на 2013 - 2015 роки
1. | Ініціатор розроблення програми | Департамент транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) |
2. | Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми | Розпорядження Київської міської державної адміністрації від 21 березня 2002 року N 548 "Про впорядкування порядку формування Програми інформатизації міста Києва", розпорядження Київської міської державної адміністрації від 29 липня 2002 року N 1500 "Про затвердження Положення про порядок формування Програми інформатизації міста Києва", протокол засідання науково-технічної ради Програми інформатизації міста Києва від 12 серпня 2011 року N 2 |
3. | Розробник програми | Департамент транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) |
4. | Співрозробники програми | Структурні підрозділи виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) |
5. | Замовник (відповідальний виконавець) програми | Департамент транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) |
6. | Учасники (співвиконавці) програми | Спеціалізоване комунальне підприємство "Київтелесервіс", структурні підрозділи виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районні в місті Києві державні адміністрації |
7. | Термін реалізації програми | 2013 - 2015 роки |
7.1. | Етапи виконання програми (для довгострокових програм) | - |
8. | Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні програми (для комплексних програм) | Бюджет м. Києва |
9. | Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, всього, у тому числі: | 195888,0 тис. грн. |
9.1. | коштів бюджету м. Києва | 10000,0 тис. грн. на 2013 рік 8248,0 тис. грн. на 2014 рік 9140,0 тис. грн. на 2015 рік |
коштів інших джерел | 148500,0 тис. грн. на 2013 рік 20000,0 тис. грн. на 2014 рік |
Заступник міського голови - секретар Київради Г.Герега
Додаток 3
до рішення Київської міської ради
23.10.2013 N 237/9725
Напрями діяльності та заходи
Міської цільової програми інформатизації
міста Києва на 2013 - 2015 роки
N | Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) | Перелік заходів Програми | Строк виконання заходу | Виконавці | Джерела фінансування | Орієнтовні обсяги фінансування (вартість), тис. гривень, у тому числі | Очікуваний результат |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1 | Створення та розвиток інформаційної інфраструктури | Розробка інформаційно-аналітичної системи аналізу та супроводу міських цільових програм | 2014 | Суб'єкти господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері телекомунікацій, інформатизації та захисту інформації | Міський бюджет | 500,0 | Створення єдиної системи моніторингу та контролю за реалізацією міських цільових програм |
2 | Будівництво WI-FI мережі в Київському метрополітені для надання якісних телекомунікаційних послуг жителям та гостям міста | 2013 | Суб'єкти господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері телекомунікацій, інформатизації та захисту інформації | Інші джерела | 8500,0 | Розробка проектної та робочої документації. Виконання монтажних та пусконалагоджувальних робіт мережі Wi-Fi на території КП "Київський метрополітен" та прилеглих територіях. Надання доступу побудованій мережі до мережі Інтернет. Впровадження та підтримка роботи біллінгової системи. Забезпечення технічної підтримки обладнання, клієнтів та обслуговування мережі | |
3 | Будівництво системи автоматизації засобів оплати за проїзд та проходу пасажирів у Київському метрополітені | 2013 | Суб'єкти господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері телекомунікацій, інформатизації та захисту інформації | Інші джерела | 40000,0 | Будівництво апаратно-програмного комплексу для автоматизації продажу засобів оплати проїзду у Київському метрополітені. Встановлення платіжних терміналів, які забезпечать: - продаж засобів оплати проїзду (оптичні жетони, проїзні квитки, безконтактні картки, смарт-жетони - опційно); - поповнення раніше проданих безконтактних карток; - прийом готівкових платежів купюрами будь-якого номіналу і монетами (монети від 5 копійок до 1 гривні); - прийом платежів з використанням банківських карт; - прийом платежів з використанням NFC технології (платежі з мобільного телефону) - опційно. Введення комплексу в дослідну та промислову експлуатацію | |
4 | Будівництво інфраструктури рухомого (мобільного) зв'язку в Київському метрополітені | 2013 | Суб'єкти господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері телекомунікацій, інформатизації та захисту інформації | Інші джерела | 70000,0 | Надання на станціях і в тунелях метрополітену якісних послуг рухомого (мобільного) зв'язку як для існуючих, так і для перспективних сервісів | |
5 | Будівництво мультисервісної інформаційно-телекомунікаційної інфраструктури м. Києва | 2013 - 2014 | Суб'єкти господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері телекомунікацій, інформатизації та захисту інформації | Інші джерела | 2013 - 30000,0 2014 - 20000,0 |
Створення та впровадження мультисервісної корпоративної мережі. Розробка програмного комплексу для інформаційного забезпечення ефективного супроводу, технічного обслуговування та розвитку телекомунікаційної інфраструктури міста Києва: - сервіс передачі даних в межах м. Києва (в тому числі конфіденційної); - сервіс службового зв'язку (IP-телефонія); - доступ до мережі Інтернет (в тому числі населенню міста Києва); - проведення відеоконференцій та вебінарів; - ситуаційний центр КМДА; інші можливості мультисервісної мережі. Впровадження комплексної системи захисту інформації. Введення в промислову експлуатацію | |
6 | Розвиток інформаційно-телекомунікаційної системи Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) | 2013 | Суб'єкти господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері телекомунікацій, інформатизації та захисту інформації | Міський бюджет | 99,0 | Розроблення технічного завдання на розвиток інформаційно-телекомунікаційної системи Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). Закупівля обладнання, проведення необхідних робіт та налаштувань | |
7 | Модернізація інформаційно-аналітичної системи обробки даних про об'єкти торгівлі та сфери послуг. Розширення переліку користувачів аналітичної системи обробки даних про об'єкти торгівлі та сфери послуг |
2014 | Суб'єкти господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері телекомунікацій, інформатизації та захисту інформації | Міський бюджет | 56,0 | Модернізація та включення додаткових функцій програмно-технічного комплексу інформаційно-аналітичної системи обробки даних про об'єкти торгівлі та сфери послуг. Створення додаткових сервісів обробки інформації | |
8 | Створення інформаційно-аналітичної системи взаємодії з науковими та промисловими підприємствами для аналізу та прийняття рішень щодо розробки оптимальної інноваційної політики м. Києва на основі інноваційного потенціалу підприємств | 2015 | Суб'єкти господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері телекомунікацій, інформатизації та захисту інформації | Міський бюджет | 520,0 | Програмне забезпечення та інструкція адміністрування інформаційно-аналітичної системи взаємодії з промисловими підприємствами та науковими установами міста для аналізу та прийняття рішень щодо розробки оптимальної інноваційної політики м. Києва на основі інноваційного потенціалу підприємств. Нормативно-методична документація для аналізу та прийняття рішень щодо розробки та реалізації міської інноваційної політики на основі використання інформаційно-аналітичної системи | |
9 | Розробка технології інформаційного забезпечення реалізації функцій управління з використанням та обробкою розосереджених даних | 2015 | Суб'єкти господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері телекомунікацій, інформатизації та захисту інформації | Міський бюджет | 280,0 | Формування та ведення контенту ВЕБ-ресурсів промислової, науково-технічної та інноваційної політики, адміністрування порталу. Ведення бази даних науково-технічного потенціалу м. Києва з метою забезпечення взаємодії місцевих органів влади з науковими та промисловими підприємствами на основі сучасних технологій, засобів обробки інформації та зв'язку. Технологія передбачає створення ефективного пошукового механізму, можливість залучення наявних інформаційних ресурсів | |
10 | Інформаційне та системно-технологічне супроводження інформаційно-довідкової системи "Паспорт регіону" по м. Києву з подальшою її актуалізацією | 2015 | Суб'єкти господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері телекомунікацій, інформатизації та захисту інформації | Міський бюджет | 300,0 | Створення та формування бази даних показників соціально-економічного розвитку міста для забезпечення єдиного джерела інформації. Визначення можливостей та потенціалу міста Києва серед регіонів України | |
11 | Створення та впровадження автоматизованої системи обробки даних про населення міста на базі діючого макета комплексу інтелектуальних інформаційних технологій для інформаційного забезпечення повсякденної діяльності місцевих органів виконавчої влади в частині збирання, оброблення, зберігання та відображення інформації про населення міста (5 черга) | 2014 | Суб'єкти господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері телекомунікацій, інформатизації та захисту інформації | Міський бюджет | 97,0 | Впровадження автоматизованої інформаційно-аналітичної системи обробки даних про населення міста в районах міста Києва. Впровадження системи в районних в місті Києві державних адміністраціях. Інсталяція програмного забезпечення. Проведення навчання операторів | |
12 | Проведення процедури легалізації програмного забезпечення | 2014 - 2015 | Суб'єкти господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері телекомунікацій, інформатизації та захисту інформації | Міський бюджет | 2014 - 2000,0 2015 - 2000,0 |
Централізоване придбання та інсталяція програмного забезпечення на робочих місцях та серверних платформах для всіх структурних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) | |
13 | Оновлення парку комп'ютерів у структурних підрозділах виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) | 2013 - 2014 | Суб'єкти господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері телекомунікацій, інформатизації та захисту інформації | Міський бюджет | 2013 - 8000,0 2014 - 3000,0 |
Придбання комп'ютерної техніки для структурних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) | |
14 | Технологічне супроводження інформаційно-правових систем в Київській міській раді та структурних підрозділах КМДА | 2015 | Суб'єкти господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері телекомунікацій, інформатизації та захисту інформації | Міський бюджет | 540,0 | Заходи з підключення до нормативної бази "Ліга-Закон" | |
15 | Модернізація та функціональне розширення програмно-технічного комплексу інформаційно-довідкової служби Call-центру, супроводження програмно-апаратного комплексу інформаційно-довідкової служби Call-центу, забезпечення безперервного доступу структурних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районних в м. Києві державних адміністрацій та комунальних підприємств до інформаційно-довідкової служби Call-центру | 2013 - 2014 | Суб'єкти господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері телекомунікацій, інформатизації та захисту інформації | Міський бюджет | 2013 - 1901,0 2014 - 2500,0 |
Розширення функціональних можливостей програмно-технічного комплексу інформаційно-довідкової служби Call-центру. Закупівля обладнання. Супроводження програмно-апаратного комплексу інформаційно-довідкової служби Call-центр. Забезпечення безперервного доступу структурних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районних в м. Києві державних адміністрацій та комунальних підприємств до інформаційно-довідкової служби Call-центру. Підключення основного та резервного каналу зв'язку | |
16 | Інформаційне забезпечення потреб населення, підприємств, установ та організацій | Модернізація та функціональне розширення автоматизованого банку даних "Квартоблік" | 2014 | Суб'єкти господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері телекомунікацій, інформатизації та захисту інформації | Міський бюджет | 95,0 | Модернізація програмних засобів єдиного загальноміського автоматизованого банку даних "Квартоблік" та створення інформаційно-аналітичної системи для ведення єдиної бази даних черговиків соціального квартирного обліку громадян |
17 | Створення веб-порталу "Культурний простір столиці" | 2015 | Суб'єкти господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері телекомунікацій, інформатизації та захисту інформації | Міський бюджет | 500,0 | Презентація установ та подій, якими керують структурні підрозділи виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) | |
18 | Створення інформаційної системи "Єдиний білет" | 2015 | Суб'єкти господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері телекомунікацій, інформатизації та захисту інформації | Міський бюджет | 5000,0 | Організація якісно нового рівня ведення білетного господарства шляхом створення єдиного інформаційного простору розподілу і реалізації білетів на видовищні заходи в м. Києві у режимі реального часу і введення Єдиного білета. Підвищення рівня обслуговування населення м. Києва та гостей міста. Поступовий відхід від дотацій та отримання прибутку від видовищних заходів шляхом зростання реалізації білетів. Підвищення рівня культури населення м. Києва та гостей міста шляхом збільшення відвідуваності видовищних заходів | |
Усього за Програмою, тис. грн.: | |||||||
бюджет міста Києва | 2013 - 10000,0 2014 - 8248,0 2015 - 9140,0 | ||||||
кошти інших джерел | 2013 - 148500,0 2014 - 20000,0 |
Заступник міського голови - секретар Київради Г.Герега