МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
10.08.2012 N 3303-04/30273-06
Міністерству надзвичайних ситуацій України
вул. О. Гончара, 55-а, м. Київ, 01030
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення
моніторингу державних закупівель за власною ініціативою
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку) відповідно до вимог пунктів 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (зі змінами) (далі - Закон) та Порядку здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 N 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за N 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти добрив азотних (мінеральне добриво (карбамід) - 15700 т) (оголошення N 241634 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 27.06.2012 N 77/4(679/4)), проведеної Міністерством надзвичайних ситуацій України (далі - Замовник) за процедурою "закупівля в одного учасника" у компанії "РБС (Європа) ЛТД".
I. Підстава здійснення моніторингу: абзац третій пункту 1.4 Порядку (лист-повідомлення Мінекономрозвитку від 05.07.2012 N 3303-04/25071-06, лист Замовника від 17.07.2012 N 03-6753/213, зареєстрований у Мінекономрозвитку 18.07.2012 за N 06/83192-12).
II. Дата початку здійснення моніторингу: 05.07.2012.
III. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
IV. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування визначеної Замовником процедури закупівлі відповідно до абзацу третього пункту 1.5 Порядку.
V. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Згідно з протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 27.06.2012 N 33 прийнято рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника на підставі пункту 3 частини другої статті 39 Закону, а саме: нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, зокрема пов'язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам.
Разом з тим надані Замовником документи не містять документального підтвердження інформації щодо нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, зокрема пов'язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам.
Слід звернути увагу, що відповідно до частини першої статті 3 Закону закупівля повинна здійснюватись з дотриманням, зокрема принципу максимальної економії та ефективності, що забезпечується шляхом проведення процедур конкурсних торгів. У зв'язку з чим, основною процедурою закупівлі є відкриті торги, що передбачено частиною першою статті 20 Закону.
При цьому частиною другою статті 39 Закону визначено, що процедура закупівлі в одного учасника застосовується замовником як виняток.
Враховуючи вищевказане, Замовник, за відсутності підстав для застосування процедури закупівлі в одного учасника, повинен був визначити переможця процедури закупівлі та акцептувати найбільш економічно вигідну пропозицію учасника за результатом проведення відкритих торгів.
VI. Висновок за результатами здійснення моніторингу:
За результатами опрацьованих копій матеріалів, наданих Замовником, Мінекономрозвитку вважає, що процедура закупівлі в одного учасника застосована Замовником з порушенням законодавства у сфері державних закупівель у зв'язку з відсутністю підстав, передбачених пунктом 3 частини другої статті 39 Закону.
VII. Рекомендації за результатами здійснення моніторингу:
За результатами здійсненого моніторингу Мінекономрозвитку рекомендує вжити заходів щодо розірвання договору від 10.07.2012, укладеного з порушеннями законодавства у сфері державних закупівель (оголошення N 249510 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 10.07.2012 N 82/5(684/5)).
VIII. Додаткова інформація:
Статтею 43 Закону встановлено, що за порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, розробленими відповідно до цього Закону, члени комітету з конкурсних торгів замовника несуть відповідальність згідно із законами України
Пунктом 3.14 Порядку визначено, що копію висновку Мінекономрозвитку протягом двох робочих днів з дня його підписання надсилає Державній казначейській службі (обслуговуючому банку), а в разі необхідності разом з іншими матеріалами про виявлені порушення (у разі їх наявності) - до інших контролюючих та правоохоронних органів, органу оскарження.
У зв'язку з чим Мінекономрозвитку інформує Замовника про подання даних матеріалів до правоохоронних та контролюючих органів у відповідності до пункту 22 частини першої статті 8 Закону.
Заступник директора департаменту державних закупівель
та державного замовлення Міністерства економічного
розвитку і торгівлі України О.С. Власов
