МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
НАКАЗ
23.01.2012 N 49
Про затвердження положень про структурні підрозділи в
складі департаменту економіки оборони та безпеки
(Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства
економічного розвитку і торгівлі
N 569 від 17.05.2012
N 415 від 22.04.2013)
НАКАЗУЮ:
Затвердити положення, що додаються, про такі структурні підрозділи в складі департаменту економіки оборони та безпеки:
управління економіки оборони та безпеки.
(Абзац третій виключено на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 415 від 22.04.2013)
Заступник Міністра -
керівник апарату В.П. Павленко
Затверджено
Наказ Міністерства
економічного розвитку
і торгівлі України
23.01.2012 N 49
Положення
про управління економіки оборони та безпеки у складі
департаменту економіки оборони та безпеки
1. Загальні положення
1.1. Управління економіки оборони та безпеки у складі департаменту економіки оборони та безпеки (далі - управління) є структурним підрозділом центрального апарату Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку).
1.2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами Мінекономрозвитку, Положенням про департамент економіки оборони та безпеки, а також цим Положенням.
1.3. Структура та чисельність управління визначаються відповідно до структури та штатного розпису Мінекономрозвитку.
1.4. До складу управління входять такі структурні підрозділи:
відділ державного оборонного замовлення;
відділ економіки оборони та безпеки;
відділ економічного співробітництва у сфері оборони та безпеки;
відділ спеціальної інформації.
1.5. Основні завдання, функції та права структурних підрозділів, що входять до складу управління, визначаються у положеннях про них.
1.6. Співробітники управління здійснюють свої функції, керуючись цим Положенням, положеннями про відділи, утворені у складі управління, та посадовими інструкціями.
2. Завдання та функції управління
2.1. Завданнями управління є:
виконання функцій спеціально уповноваженого органу з питань оборонного замовлення:
- здійснення координації і контролю діяльності державних замовників під час розміщення оборонного замовлення та виконання державних контрактів;
- розроблення проектів нормативно-правових актів з питань оборонного замовлення;
- установлення строків подання державними замовниками пропозицій до проекту основних показників оборонного замовлення, інформації про укладені державні контракти та хід їх виконання;
забезпечення в межах своїх повноважень реалізації державної економічної політики у сфері національної безпеки, зокрема правоохоронної, прикордонної діяльності, міграційної політики, державної безпеки та оборони;
участь в опрацюванні питань реформування Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, правоохоронних органів та інших державних органів, що мають повноваження у сфері оборони держави;
забезпечення реалізації завдань і заходів, спрямованих на розвиток економічного співробітництва з країнами - членами та країнами - партнерами Північноатлантичного Альянсу;
забезпечення виконання та координація здійснення офсетних договорів;
вивчення міжнародного досвіду з питань співробітництва в галузі економіки оборони та безпеки;
участь у розробленні та реалізації державних цільових програм у сфері оборони та безпеки, здійснення моніторингу ефективності їх виконання;
організація забезпечення центральних органів виконавчої влади, розробників, замовників і виконавців державних (загальнодержавних) цільових програм у сфері науки, технологій виробництва і окремих проблем економіки спеціальною інформацією.
2.2. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
готує з урахуванням пропозицій державних замовників проект основних показників оборонного замовлення на відповідний бюджетний період та подає його в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України;
надає методичну та консультаційну допомогу державним замовникам щодо організації здійснення процедур закупівлі;
отримує від державних замовників звіти про результати здійснення процедур закупівлі, укладення та виконання державних контрактів;
інформує в установлені строки Кабінет Міністрів України про хід виконання оборонного замовлення;
забезпечує формування та ведення реєстру виробників продукції, робіт і послуг оборонного призначення, закупівлі яких становлять державну таємницю;
здійснює аналіз пропозицій Міністерства оборони України, інших центральних органів виконавчої влади, які здійснюють керівництво військовими формуваннями та правоохоронними органами, до проектів Програми діяльності Кабінету Міністрів України та Державної програми економічного і соціального розвитку України на відповідний рік;
готує та опрацьовує проекти нормативно-правових актів щодо відчуження, реалізації та передачі військового майна, що вивільняється внаслідок реформування Збройних Сил України;
готує пропозиції з питань соціального і правового захисту військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та членів їх сімей;
бере участь у підготовці пропозицій та реалізації заходів цивільного демократичного контролю за діяльністю Збройних Сил України, інших військових формувань та правоохоронних органів;
виконує в межах повноважень завдання та заходи оборонного планування;
проводить моніторинг виконання показників програм забезпечення житлом військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, Державної кримінально-виконавчої служби України, службових осіб митних органів та членів їх сімей;
здійснює моніторинг та оцінку ефективності виконання завдань і заходів, передбачених:
- Державною комплексною програмою реформування і розвитку Збройних Сил України на 2012-2017 роки;
- Державною цільовою правоохоронною програмою "Облаштування та реконструкція державного кордону" на період до 2015 року;
- Державною програмою утилізації озброєння, військової техніки, боєприпасів та іншого військового майна;
- іншими програмними та прогнозними документами в оборонній, правоохоронній сферах та сфері державної безпеки;
готує висновки щодо погодження Мінекономрозвитку:
- переліків військового майна, яке може бути відчужено;
- протоколів можливих цін реалізації військового майна в разі, коли воно не користується попитом і його реалізація можлива лише за ціною, меншою від залишкової вартості;
- пропозицій ініціаторів передачі окремого індивідуально визначеного військового майна до сфери управління органів, уповноважених управляти державним майном, або у комунальну власність, передачі житлового фонду розформованих військових містечок разом з об'єктами соціальної інфраструктури у комунальну власність;
визначає економічну доцільність прийняття рішень про направлення підрозділів Збройних Сил України за кордон для участі у військових навчаннях та миротворчих операціях;
вивчає міжнародний досвід з питань застосування компенсаційних (офсетних) договорів при закупівлі продукції та послуг військового призначення та використовує його для оптимізації політики України у сфері оборони;
здійснює організацію діяльності офсетної комісії;
розробляє проекти нормативно-правових актів з питань укладення, реалізації та контролю виконання компенсаційних (офсетних) договорів;
забезпечує участь Мінекономрозвитку у стратегічних командно-штабних воєнних іграх з питань визначення та планування заходів щодо загроз національній безпеці в умовах ескалації кризової ситуації, командно-штабних політико-військових цивільних навчаннях з урегулювання кризових ситуацій;
забезпечує координацію діяльності у рамках Спільної робочої групи Україна-НАТО з питань економічної безпеки, з питань безпеки енергетичної інфраструктури та енергетичної безпеки;
бере участь у розробленні та виконанні економічного блоку питань річних національних програм співробітництва Україна-НАТО;
розробляє та опрацьовує проекти нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції управління;
здійснює узагальнення практики застосування законодавства з питань, що належать до компетенції управління, розробляє пропозиції щодо вдосконалення нормативно-правових актів та в установленому порядку вносить їх на розгляд керівництва департаменту.
3. Права управління
Управління для виконання покладених на нього завдань має право в установленому порядку:
отримувати від структурних підрозділів Мінекономрозвитку інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання визначених завдань;
за дорученням керівництва департаменту залучати спеціалістів центральних та місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій (за згодою їх керівників);
ініціювати скликання нарад, утворення робочих груп з питань, віднесених до його компетенції;
за дорученням керівництва департаменту брати участь у нарадах та семінарах з питань, що належать до компетенції управління.
4. Керівництво управління
4.1. Управління очолює заступник директора департаменту економіки оборони та безпеки - начальник управління економіки оборони та безпеки (далі - начальник управління), якого в установленому порядку призначає на посаду та звільняє з посади Міністр економічного розвитку і торгівлі України.
(Пункт 4.1 розділу 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 569 від 17.05.2012)
4.2. Начальник управління безпосередньо підпорядкований директору департаменту економіки оборони та безпеки.
4.3. Начальник управління:
здійснює керівництво роботою управління і несе персональну відповідальність за виконання завдань та функцій, визначених цим Положенням;
організовує, забезпечує та контролює виконання в установлені строки доручень керівництва Мінекономрозвитку та директора департаменту економіки оборони та безпеки, несе персональну відповідальність за стан виконавської дисципліни в управлінні;
забезпечує в межах компетенції реалізацію існуючих вимог щодо збереження державної таємниці відповідно до Закону України "Про державну таємницю", вживає необхідних заходів щодо збереження службової інформації в управлінні;
контролює додержання співробітниками управління правил внутрішнього трудового розпорядку;
за дорученням керівництва Мінекономрозвитку та директора департаменту економіки оборони та безпеки здійснює представництво в інших органах виконавчої влади, на підприємствах, в організаціях і установах з питань, що належать до компетенції управління;
у своєму безпосередньому підпорядкуванні має заступника начальника управління, заступника начальника управління - начальника відділу державного оборонного замовлення, начальника відділу економіки оборони та безпеки, начальника відділу економічного співробітництва у сфері оборони та безпеки, начальника відділу спеціальної інформації;
погоджує положення про структурні підрозділи, утворені у складі управління;
координує разом з керівниками структурних підрозділів, утворених у складі управління, і департаментом кадрового забезпечення та проходження державної служби роботу в управлінні з добору, розстановки кадрів, підвищення їх кваліфікації;
координує роботу з формування кадрового резерву управління;
погоджує заяви про призначення, переведення, стажування, звільнення державних службовців і працівників управління, а також заяви про надання їм відпусток та пропозиції щодо їх відряджень;
погоджує підготовлені керівниками структурних підрозділів, утворених у складі управління, подання про заохочення державних службовців і працівників відповідних структурних підрозділів та накладення дисциплінарних стягнень, а також про присвоєння рангів державних службовців відповідно до законодавства про державну службу;
готує та подає на підпис директору департаменту економіки оборони та безпеки подання про заохочення заступника начальника управління, заступника начальника управління - начальника відділу державного оборонного замовлення, начальника відділу економіки оборони та безпеки, начальника відділу економічного співробітництва у сфері оборони та безпеки, начальника відділу спеціальної інформації, накладення дисциплінарних стягнень, а також про присвоєння їм рангів державних службовців відповідно до законодавства про державну службу.
4.4. Заступник начальника управління:
виконує обов'язки начальника управління в разі його тимчасової відсутності;
організовує роботу та здійснює контроль за виконанням доручень, визначених начальником управління;
координує виконання завдань, пов'язаних із участю у розробленні та реалізації державної економічної політики у сфері оборони та безпеки;
бере участь у забезпеченні реалізації завдань і заходів, спрямованих на розвиток економічного співробітництва з країнами - членами Північноатлантичного Альянсу;
координує організацію забезпечення центральних органів виконавчої влади, розробників, замовників і виконавців державних (загальнодержавних) цільових програм у сфері науки, технологій виробництва і окремих проблем економіки спеціальною інформацією;
контролює ведення діловодства в управлінні.
4.5. Заступник начальника управління - начальник відділу державного оборонного замовлення:
виконує обов'язки начальника управління в разі тимчасової відсутності начальника управління та заступника начальника управління;
організовує роботу та здійснює контроль за виконанням доручень, визначених начальником управління;
здійснює координацію діяльності з реалізації оборонного замовлення.
4.6. Начальник управління і його заступник відповідно до завдань та функцій, покладених на управління, забезпечують розроблення документів та проектів рішень про плани, обсяги асигнувань, виконавців на здійснення державної програми розвитку озброєння.
4.7. Начальник управління і його заступник мають право підпису документів, що надсилаються від імені управління, з питань, що належать до компетенції управління, на адресу інших управлінь, відділів та секторів Мінекономрозвитку, утворених у складі самостійних структурних підрозділів.
Заступник начальника управління економіки
оборони та безпеки Ю.В. Малишенко
Затверджено
Наказ Міністерства
економічного розвитку
і торгівлі України
23.01.2012 N 49
(Положення про управління мобілізаційної роботи та резервів у складі департаменту економіки оборони та безпеки виключено на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 415 від 22.04.2013)