Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА

РІШЕННЯ
N 329/430 від 01.07.99

Про Тимчасову методику розрахунку
орендної плати за користування
майном територіальної громади Києва

( Із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Київміськради
N 34/536 від 23.09.
99
N 103/605 від 18.11.
99
N 192/694 від 23.12.99
N 43/764 від 24.02.20
00
N 72/793 від 23.03.20
00 )

Обговоривши питання визначення і використання орендної плати за користування майном територіальної громади міста Києва і відповідно до Конституції України ( 254к/96-ВР ), Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), "Про столицю України - місто-герой Київ" ( 401-14 ), "Про оренду державного та комунального майна" ( 2269-12 ) та з метою здійснення самоврядних повноважень з розпорядження, володіння та користування майном територіальної громади міста Києва, Київська міська Рада ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Тимчасову методику розрахунку орендної плати за користування майном територіальної громади міста Києва (додається).

2. Встановити, що Тимчасова методика розрахунку орендної плати за користування майном територіальної громади міста Києва діє до затвердження постійної методики.

3. Постійній комісії з питань власності у термін до 1 грудня 1999 року винести на розгляд сесії Київради проект постійної Методики розрахунку орендної плати за користування майном територіальної громади міста Києва, підготовлений з урахуванням досвіду застосування Тимчасової методики, зауважень і пропозицій депутатів та виконавчого органу Київради.

4. Організаціям - орендодавцям комунального майна територіальної громади міста Києва переукласти договори оренди або внести відповідні зміни до договорів оренди у зв'язку зі змінами, що вводяться зазначеною у цьому рішенні тимчасовою методикою.

5. Встановити, що до затвердження постійної Методики розрахунку орендної плати за користування майном територіальної громади міста Києва, при виконанні пункту 4 цього рішення, орендодавці застосовують нижню межу розміру орендних ставок, зазначених у Тимчасовій методиці.

6. Постійній комісії з питань бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку, виконавчому органу Київради забезпечити отримання містом Києвом державних гарантій, передбачених пунктом 4 частини першої статті 21 Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ" ( 401-14 ).

7. Оцінку вартості комунального майна при здачі його в оренду та при відчуженні, в тому числі шляхом приватизації, доручати на договірних умовах юридичним та фізичним особам, що мають відповідну кваліфікацію і пройшли конкурс.

8. Проведення конкурсу покласти на постійну комісію Київради з питань власності.

В роботі конкурсної комісії з правом вирішального голосу можуть брати участь по одному представнику від інших постійних комісій Київради.

9. За участь в конкурсі зацікавлені особи сплачують до позабюджетного фонду Київради кошти у розмірі десяти мінімальних заробітних плат.

10. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови - секретаря Київської міської Ради Ялового В.Б.

11. Рекомендувати районним Радам в м. Києві привести свої рішення щодо орендних відносин у відповідність до цього рішення Київради.

12. Це рішення набирає чинності з дня опублікування.

Міський голова О.Омельченко

Додаток
до рішення Київської міської Ради
від 1 липня 1999 р. N 329/430

Тимчасова методика розрахунку орендної плати
за користування майном територіальної громади
міста Києва

1. Об'єкти права власності територіальної громади міста Києва,
на які поширюється дія цієї методики

Об'єктами права власності територіальної громади міста Києва, на які поширюється дія цієї методики, є всі об'єкти, які зазначені у Положенні про порядок надання майна територіальної громади міста Києва у користування або управління.

2. Суб'єкти, на які поширюється дія цієї методики

2.1. До суб'єктів, яким розмір орендної плати визначається за цією методикою, відносяться всі суб'єкти, які зазначені у Положенні про порядок надання майна територіальної громади міста Києва у користування або управління.

3. Орендна плата і її використання

Орендна плата є платежами у формах, визначених законодавством України, які вносить орендар орендодавцеві, незалежно від наслідків своєї господарської чи іншої діяльності до десятого числа поточного місяця.

Річна орендна плата за користування цілісним майновим комплексом підприємства, його структурним підрозділом встановлюється Київрадою за поданням комісії з питань власності відповідно до обгрунтування, яке готує виконавчий орган Київради, і не може перевищувати десяти відсотків вартості орендованого майна. У разі визначення орендаря на конкурсних засадах умовами конкурсу може бути передбачено більший розмір орендної плати.

Ставки річної плати за користування окремим індивідуально визначеним майном встановлюються у вартісному або у відсотковому до вартості майна визначенні Київрадою за поданням комісії з питань власності відповідно до обгрунтування, яке готує виконавчий орган Київради.

Розмір плати за оренду нерухомого майна (будівель, споруд, приміщень) на перший місяць оренди встановлюється у відсотках від експертної оцінки вартості цього майна:

                      Опл. = Вп. x Сор./12,

де: Вп. - вартість орендованого майна, визначена експертним шляхом;

Сор. - орендна ставка у відсотках до вартості орендованого майна.

Розмір орендної плати за кожний наступний місяць визначається з урахуванням індексу інфляції за поточний місяць.

Розмір місячної орендної плати за кожний наступний місяць після укладання договору оренди чи перегляду розміру орендної плати розраховується за формулою:

            Опл.міс. = (Вп.x І п.р. x І м.) x Сор./12,

де: І п.р. - індекс інфляції за період з початку поточного року до моменту укладання договору оренди або перегляду розміру орендної плати;

І м. - індекс інфляції за поточний місяць.

Якщо орендоване нежитлове приміщення є часткою будівлі (споруди), його вартість визначається за формулою:

                    Вп. = (Вб.с./Пб.с.) x Нп,

де: Вп. - вартість приміщення, яке є часткою будівлі (споруди) і передається в оренду;

Вб.с. - вартість будівлі (споруди) в цілому, визначена експертним шляхом;

Пб.с. - площа приміщень будівлі (споруди);

Нп. - площа орендованого приміщення.

Ставки річної орендної плати є цінами (тарифами), зміна яких є підставою для внесення відповідних змін до договорів оренди.

Конкретні розміри орендної плати визначаються Київрадою для кожного орендаря окремо і зазначаються у рішення Київради про надання об'єкта майна в оренду.

Орієнтовні розміри річної плати за користування нежитловими приміщеннями у відсотковому до вартості майна визначенні, в залежності від профілю діяльності орендарів, наведено у Додатку до цієї методики.

Розмір орендної плати коригується на коефіцієнти, що враховують місце розміщення орендованої площі у об'єкті майна:

К1 = 0,8 - у підвалах;

К2 = 0,9 - у напівпідвалах;

К3 = 0,8 - у мансардах, розташованих вище четвертого поверху у будинках без ліфтів;

К4 = 0,5 - у будинкових арках (проходах, підворотнях), якщо переобладнання арки (проходу, підворотні) виконано за кошти орендаря.

Орендна плата зараховується на окремий рахунок орендодавця і використовується відповідно до Програм фінансування заходів, погоджених з постійною комісією з питань бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку і з постійною комісією з питань житла та розвитку комунального господарства.

Орендна плата з урахуванням її індексації є істотною умовою договору оренди і може бути змінена за погодженням сторін договору у порядку, визначеному законодавством України.

4. Експлуатаційні видатки орендодавця

Експлуатаційними видатками є видатки, які безпосередньо сплачує орендодавець для експлуатації та утримання об'єкта оренди у належному стані.

До складу експлуатаційних входять видатки:

- амортизаційні відрахування на відновлення і реновацію об'єкта оренди;

- плата за землю;

- витрати на виготовлення технічної документації об'єкта оренди;

- проведення технічної інвентаризації і паспортизації нежитлового фонду;

- обов'язкові збори і платежі, сплата яких покладена законодавством на орендодавця;

- накладні видатки орендодавця.

Для кожного об'єкта оренди розраховуються індивідуально:

- розмір амортизаційних відрахувань;

- розмір плати за землю, з урахуванням пільг, наданих законодавством орендареві. Застосування пільг при платі за землю враховується орендодавцем з періоду, який є періодом, за який справляється плата за землю, після дня подання відповідних документів (відповідного посвідчення, свідоцтва, рішення Київради, довідки тощо).

Інші складові експлуатаційних видатків розраховуються орендодавцем нормативно на один кв. метр усього нерухомого майна, що знаходиться на обліку організації-орендодавця. Нормативний розмір експлуатаційних видатків на один кв. метр затверджується орендодавцем за погодженням з постійною комісією з питань бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку.

Порядок складання калькуляцій на експлуатаційні видатки (принципи, структура, статті) погоджується орендодавцем з постійною комісією з питань власності.

Експлуатаційні видатки на утримання нерухомого майна, що надано у користування декільком орендарям, сплачуються ними пропорційно розміру орендованої площі.

Експлуатаційні видатки та послуги, які орендодавець надає орендареві згідно з договором оренди, сплачуються окремо від орендної плати, зараховуються на рахунок орендодавця і використовуються ним відповідно до законодавства.

Розмір експлуатаційних видатків є істотною умовою договору оренди і змінюється за вимогою орендодавця у односторонньому порядку у випадку зміни розмірів плати за землю або у випадку зміни (погодженою з постійною комісією з питань бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку) нормативу на один кв. метр.

5. Пеня

Пенею визнається грошова сума, яку орендар сплачує орендодавцю окремо від орендної плати і експлуатаційних видатків в разі несвоєчасної сплати орендної плати або експлуатаційних видатків. Розмір пені визначається у договорі оренди і не може перевищувати розміру, встановленого законодавством.

Пеня зараховується на рахунок орендодавця і використовується ним відповідно до законодавства.

6. Оплата комунальних послуг і страхування об'єкта майна

Надання комунальних послуг і послуг з постачання енергоносіїв, які необхідні для нормального користування об'єктом майна, здійснюється відповідно до законодавства та чинних в місті Києві норм і нормативів.

Суб'єкт, якому об'єкт майна надано у користування, сплачує вартість таких послуг організаціям, які їх надають, за окремими договорами з цими організаціями. Вартість таких послуг не входить до складу орендної плати, не входить до складу експлуатаційних видатків і сплачується орендарем безпосередньо постачальникам таких послуг, якщо інше не передбачено договором оренди.

Суб'єкт, якому об'єкт майна надано у користування, зобов'язаний у строк, визначений договором з орендодавцем, укласти договір страхування комунального майна. Страхова організація (компанія, товариство тощо), з якою укладається договір страхування, визначається рішенням депутатської комісії Київради з питань страхування комунального майна. Вартість страхування не входить до складу орендної плати і не входить до складу експлуатаційних видатків.

7. Окремі особливості застосування цієї методики до деяких орендарів

7.1. При застосуванні цієї методики до:

- центральних органів державної влади;

- представництв іноземних держав і міжнародних організацій;

- інших органів, місцем розташування яких законодавством визначено столицю України;

- установ державної влади в місті Києві (у тому числі і установ подвійного підпорядкування) розмір орендної плати встановлюється відповідно до орієнтовних розмірів річної плати, які наведено у Додатку до цієї методики, з урахуванням наступних особливостей.

У договорах оренди комунального майна з такими орендарями зазначається порядок сплати орендної плати у загальному порядку (сплата грошових коштів на окремі рахунки орендодавця) або компенсація орендної плати шляхом надання державних гарантій на виконання містом Києвом столичних функцій.

У випадку компенсації орендної плати шляхом надання державних гарантій фінансове управління Київської міської державної адміністрації як орган Міністерства фінансів України подвійного підпорядкування визначає порядок такої компенсації, погоджує його з постійною комісією з питань бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку і з постійною комісією з питань житла та розвитку комунального господарства.

До встановлення погодженого порядку компенсації орендної плати шляхом надання державних гарантій на виконання містом Києвом столичних функцій орендна плата таким орендарям нараховується і сплачується ними (або стягується з них) у загальному порядку.

Договори оренди з такими орендарями укладаються на строк не більше ніж два роки.

7.2. При застосуванні цієї методики до:

- установ виконавчого органу Київради;

- установ місцевих державних адміністрацій в м. Києві;

- установ, які безпосередньо підпорядковані Київраді;

- установ і служб Київського міського голови;

- секретаріату Київради - розмір орендної плати встановлюється відповідно до орієнтовних розмірів річної орендної плати, які наведено у Додатку до цієї методики, з урахуванням наступних особливостей.

У договорах оренди комунального майна з такими орендарями зазначається порядок сплати орендної плати у загальному порядку (сплата грошових коштів на окремі рахунки орендодавця) або порядок компенсації орендної плати.

Порядок компенсації орендної плати за таких орендарів визначає фінансове управління виконавчого органу Київради, погоджує його з постійною комісією з питань бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку і з постійною комісією з питань житла та розвитку комунального господарства.

Починаючи з 1 січня 2000 року до встановлення погодженого порядку компенсації орендна плата таким орендарям нараховується і сплачується ними (або стягується з них) у загальному порядку.

До кінця 1999 року орендарям, зазначеним у пункті 7.2 цієї методики, встановлюється ставка орендної плати одна гривня на рік за всю орендовану площу, незалежно від її розміру. Експлуатаційні видатки такі орендарі сплачують у повному обсязі.

8. Обов'язки орендодавця щодо
своєчасного стягнення орендних платежів

Орендодавець зобов'язаний вживати своєчасних і ефективних заходів до належного забезпечення виконання орендарем своїх фінансових зобов'язань за користування комунальним майном.

У випадку банкрутства орендаря орендодавець зобов'язаний вжити всіх заходів до стягнення заборгованості з орендних платежів, експлуатаційних видатків і пені шляхом стягнення боргу на майно орендаря.

Договори оренди комунального майна (за винятком договорів з казенними підприємствами) повинні містити умову про безспірне стягнення боргу шляхом звернення на кошти та майно орендаря, у випадку порушення ним своїх зобов'язань щодо належного утримання комунального майна або у випадку порушення ним своїх фінансових зобов'язань за користування комунальним майном. Договори оренди повинні бути оформлені належним чином, який забезпечує таке безспірне стягнення боргу.

Несвоєчасне вжиття заходів до погашення заборгованості з орендних платежів за користування майном територіальної громади міста Києва є підставою для розгляду питання про звільнення керівника організації-орендодавця з посади.

Заступник міського голови В.Яловий

Додаток
до Тимчасової методики розрахунку
орендної плати за оренду майна
територіальної громади міста Києва

            Орендні ставки за оренду нерухомого майна
територіальної громади міста Києва (у відсотках до
вартості майна, визначеної експертним шляхом)

------------------------------------------------------------------
Орендарі за профілем діяльності |Річний розмір
|орендної
|плати (%)
----------------------------------------------------+-------------
Установи Верховної Ради України, Адміністрації | 7 - 10
Президента України, Кабінету Міністрів України, |
Конституційного Суду України, Верховного суду |
України, Вищого арбітражного суду України, |
центральних органів державної влади (міністерства, |
комітети, відомства, національні компанії тощо та їх|
структурні підрозділи), Національного банку України,|
інших органів, місцем розташування яких визначено |
столицю України |
----------------------------------------------------+-------------
Представництва іноземних держав і міжнародних |За поданням
організацій, спільні підприємства за участю |виконавчого
іноземних компаній |органу
----------------------------------------------------+-------------
Київські територіальні установи державної влади у | 1 - 5
місті Києві (у тому числі і установи подвійного |
підпорядкування) |
----------------------------------------------------+-------------
Установи виконавчого органу Київради, місцевих | 1 - 5
державних адміністрацій; установи, які безпосередньо|
підпорядковані Київраді; установи і служби |
Київського міського голови; секретаріат Київради |
----------------------------------------------------+-------------
Установи Київської обласної Ради і Київської | 1 - 10
обласної державної адміністрації |
----------------------------------------------------+-------------
Нічні клуби, казино, інші заклади ігорного бізнесу | 20 - 25
----------------------------------------------------+-------------
Заклади шоу-бізнесу | 15 - 25
----------------------------------------------------+-------------
Заклади, що здійснюють концертно-видовищну | 5 - 10
діяльність |
----------------------------------------------------+-------------
Ресторани; кафе; бари; заклади торгівлі підакцизними| 5 - 10
продовольчими товарами |
----------------------------------------------------+-------------
Біржі, контори і офіси брокерські; | 10 - 15
рекламні агентства (бюро тощо); |
туристичні агентства (бюро тощо); |
банківські установи; пункти обміну валют |
----------------------------------------------------+-------------
Контори і офіси маклерські | 5 - 10
----------------------------------------------------+-------------
Підприємства і заклади автосервісу, торгівлі | 7 - 10
непродовольчими товарами |
----------------------------------------------------+-------------
Заклади торгівлі непродовольчими товарами, у яких | 4 - 5
більше двох третин асортименту складають товари |
українського виробництва |
----------------------------------------------------+-------------
Заклади торгівлі непродовольчими товарами, у яких | 3 - 5
більше двох третин асортименту складають товари, |
вироблені на підприємствах міста Києва |
----------------------------------------------------+-------------
Підприємства торгівлі продовольчими товарами | 4 - 5
----------------------------------------------------+-------------
Заклади торгівлі продовольчими товарами, у яких | 3 - 4
більше двох третин асортименту складають товари |
українського виробництва (крім підакцизних товарів) |
----------------------------------------------------+-------------
Заклади торгівлі продовольчими товарами, у яких | 2 - 4
більше двох третин асортименту складають товари, |
вироблені на підприємствах міста Києва (крім |
підакцизних товарів) |
----------------------------------------------------+-------------
Благодійні фонди (за умови подання документів про | 3 - 4
благодійну діяльність у місті Києві) |
----------------------------------------------------+-------------
Об'єднання громадян (громадські організації), |у межах до 100
благодійні організації (фонди тощо), релігійні |квадратних
громади |метрів - 1-3
|відсотки,
| понад 100
|квадратних
|метрів - за
|ставками
|орендної плати,
|встановленої
|для офісів
|юридичних осіб
----------------------------------------------------+-------------

Заклади охорони здоров'я і особи, які здійснюють    |    5 - 10
підприємницьку діяльність в галузі охорони |
здоров'я |
----------------------------------------------------+-------------
Стоматологічні послуги | 10 - 15
|
----------------------------------------------------+--------------
Заклад і особи, що здійснюють торгівлю ліками | 10
----------------------------------------------------+-------------
Навчальні, науково-дослідні, проектно-вишукувальні | 1
заклади і дошкільні установи (в частині площ, що |
використовуються в цих цілях) |
----------------------------------------------------+-------------
Заклади торгівлі, у яких сто відсотків асортименту | 3
складають продовольчі і непродовольчі товари |
дитячого або шкільного асортименту (з них більше |
двох третин українського виробництва) |
----------------------------------------------------+-------------
Заклади торгівлі, у яких сто відсотків асортименту | 2
складають продовольчі і непродовольчі товари |
дитячого або шкільного асортименту (з них більше |
двох третин вироблено на підприємствах міста Києва) |
----------------------------------------------------+-------------
Заклади торгівлі книжками (виключно видрукованими в | 2
Україні), періодичною пресою (виключно українською),|
письмовим приладдям (виключно виробленим в Україні) |
----------------------------------------------------+-------------
Установи бібліотечні, архівні | 2
----------------------------------------------------+-------------
Відділення зв'язку Київської міської дирекції | 2
"Київпошта" |
----------------------------------------------------+-------------
Відділення Ощадбанку, у частині площі, зайнятих | 2
операційними залами |
----------------------------------------------------+-------------
Заклади і особи, які здійснюють діяльність у сфері | 2
надання комунальних, побутових, ритуальних, |
юридичних послуг |
----------------------------------------------------+-------------
Творчі майстерні митців - членів творчих спілок, |За розміром,
народних майстрів, архітекторів, скульпторів, |встановленим
дизайнерів, письменників, театральних діячів, |жилих примі-
кінематографістів, журналістів, фотохудожників, |щень
музичних діячів |
----------------------------------------------------+-------------
Дитячі громадські організації, які безпосередньо | 1
організують дозвілля дітей та юнацтва у |
позаурочний час |
----------------------------------------------------+-------------
Неприбуткові заклади і установи, які безпосередньо | 1
організують дозвілля дітей та юнацтва у позаурочний |
час |
----------------------------------------------------+-------------
Комунальні заклади охорони здоров'я | 1
----------------------------------------------------+-------------
Заклади торгівлі ліками комунального об'єднання | 1
"Фармація" |
----------------------------------------------------+-------------
Молочні кухні | 0,5
----------------------------------------------------+-------------
Заклади торгівлі, які мають спеціалізовані відділи | 0,5
для обслуговування пільгових категорій громадян (в |
частині площ, які використовуються для таких |
відділів) |
----------------------------------------------------+-------------
Спеціалізовані магазини та відділи з продажу хліба | 0,5
та хлібобулочних виробів, молока та молокопродуктів,|
продуктів дитячого харчування та плодоовочевої |
продукції (в частині площ, що використовуються в цих|
цілях) |
----------------------------------------------------+-------------
Видавництва, редакції журналів і газет | 2,5
----------------------------------------------------+-------------
Будівельні і ремонті організації | 3
----------------------------------------------------+-------------
Підприємства виробничої сфери (промисловість) | 4
----------------------------------------------------+-------------
Виставки (за винятком книжкових та образотворчого | 4
мистецтва) |
----------------------------------------------------+-------------
Виставки книжкові, образотворчі | 2
----------------------------------------------------+-------------
Приміщення під склади | 4
----------------------------------------------------+-------------
Інші заклади, установи, організації, підприємства, | 5-15
які не зазначені вище |
------------------------------------------------------------------
Офіси юридичних осіб та інших осіб | 7-15
підприємницької діяльності |
----------------------------------------------------+-------------
Пункти прокату відеокасет та іншої | 7-15
аудіовізуальної продукції, пункти |
обробки фотоматеріалів |
----------------------------------------------------+-------------
Ломбарди | 15-25
-----------------------------------------------------------------

Примітка. При  підготовці  рішення  Київради  про  надання об'єкта
майна у користування або при переукладенні діючих
договорів оренди (внесенні до цих договорів змін)
питання про віднесення орендаря до конкретної групи
орендарів вирішується за висновками профільних постійних
комісії на підставі обгрунтування виконавчого органу
Київради.

( Додаток із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Київміськради N 34/536 від 23.09.99, N 103/605 від 18.11.99, N 192/694 від 23.12.99, N 43/764 від 24.02.2000, N 72/793 від 23.03.2000 )

Заступник міського голови - секретар Київради В.Яловий