Нюанси подання статистичної звітності
Статистична звітність - форма державного статистичного спостереження, при якій відповідні органи отримують від підприємств (організацій і установ) необхідні їм відомості у вигляді встановлених в законному порядку звітних документів (статистичних звітів) за підписами осіб, відповідальних за представлення та достовірність даних, що повідомляються. За періодичністю звітність ділиться на періодичну й одноразову. В свою чергу, періодична звітність підрозділяється на поточну і річну.
Таким чином, протягом року підприємства подають органам статистики річну і поточну (піврічну, квартальну та місячну) статистичну звітність.
До форм звітності, що найчастіше подаються, відносяться, зокрема, такі місячні форми:
- Терміновий звіт про виробництво промислової продукції (товарів, послуг) за видами (ф. N 1-П);
- Звіт про обсяги реалізованих послуг (ф. N 1-послуги);
- Звіт про перевезення вантажів і пасажирів автомобільним транспортом (ф. N 51-авто);
- Звіт про товарообіг (ф. N 1-торг);
- Звіт про продаж світлих нафтопродуктів і газу (1-торг (нафтопродукти));
- Звіт про обсяг оптового товарообігу (ф. N 1-опт);
- Звіт про ціни виробників промислової продукції (ф. N 1-ціни (пром));
- Звіт з праці (ф. N 1-ПВ).
Основні принципи подання статистичної звітності передбачені Законом N 2614, статтею 18 якого встановлено, що респонденти зобов'язані безкоштовно (за винятком проведення окремих вибіркових обстежень фізичних осіб або сукупностей таких осіб, за участь в яких респонденти отримують грошову компенсацію за витрату часу), в повному обсязі, за формою, передбаченою звітно-статистичною документацією, в певні терміни подавати органам держстатистики достовірну статистичну інформацію, у тому числі з обмеженим доступом, і дані бухгалтерського обліку.
Склад, обсяги та методологія розрахунків показників, адреси і терміни подання статистичної інформації, вказані в звітно-статистичній документації, обов'язкові для всіх респондентів і не можуть бути змінені без відповідного дозволу органів держстатистики.
Відмітимо, що під терміном "респондент" слід розуміти особу або сукупність осіб, які підлягають статистичному спостереженню в установленому законодавством порядку, а саме:
- юридичні особи;
- відокремлені підрозділи юридичних осіб, які перебувають на території України;
- відокремлені підрозділи юридичних осіб України, які перебувають за межами України;
- фізичні особи, незалежно від їх громадянства, які перебувають на території України, або сукупності таких осіб;
- фізичні особи, що є громадянами України і перебувають за її межами, або сукупності таких осіб.
Держкомстат в Листі N 14/2-35/81 відзначає, що, керуючись Законом N 2614, територіальні органи державної статистики визначають перелік звітуючих одиниць для кожного конкретного статистичного спостереження відповідно до його мети, предмета, одиниць обстеження й обраного методу спостереження.
Таким чином, якщо суб'єкт господарювання (підприємство) був визначений респондентом державного статистичного спостереження й отримав від територіальних органів державної статистики бланк відповідної форми звітності або повідомлення про необхідність її надати, вимога органів державної статистики має бути виконана. При цьому, в разі відсутності даних для заповнення тієї або іншої форми, відповідний бланк повинен містити відмітку про це і бути підписаний керівником чи іншою відповідальною особою суб'єкта господарювання (підприємства).
Також в Листі N 18-14/64 Держкомстат відзначає, що органи держстатистики самостійно обирають джерело статистичної інформації та забезпечують респондентів звітно-статистичною документацією, що включає форми звітності, інструкції з їх заповнення, анкети, переписні (опитові) листи, інші статистичні формуляри, які направляють супровідними листами на адресу респондентів.
За результатами перегляду звітно-статистичної документації щороку в терміни, визначені планом державних статистичних спостережень, на веб-сайті Держкомстату формується і оприлюднюється Загальний табель (перелік) форм державних статистичних спостережень і Альбом форм державних статистичних спостережень. Так, на 2013 рік такий Табель затверджений Наказом N 547.
Терміни подання стат-звітності, а також перелік осіб, що подають ті або інші форми, в більшості випадків вказуються безпосередньо в заголовній частині бланка звітності.
Подання статистичної звітності
Порядком N 521, що регулює відносини органів держстатистики з респондентами, встановлені вимоги до звітно-статистичної документації, у тому числі й обов'язкові реквізити для форм статистичної звітності.
Так, п. 3.1 Порядку N 521 встановлено, що обов'язковими реквізитами бланків форм звітності для респондентів - юридичних осіб або відокремлених підрозділів юридичних осіб і респондентів - фізичних осіб - підприємців є:
- ідентифікаційний код ЄДРПОУ/ідентифікаційний номер фізичної особи-підприємця - платника податків;
- напис "Державне статистичне спостереження";
- витяг зі ст. 21 Закону N 2614 про гарантування конфіденційності статистичної інформації;
- витяг зі ст. 186-3 КУпАП з попередженням про адміністративну відповідальність;
- повна назва форми звітності;
- період/дата, за який/на яку заповнюється форма звітності;
- тип респондентів, що подають форму звітності;
- орган державної статистики, якому подається форма звітності;
- термін подання форми звітності;
- N та індекс форми звітності;
- періодичність подання форми звітності;
- гриф "Затверджено";
- дата та номер розпорядчого документу, яким затверджена форма звітності;
- відомості щодо респондента (найменування юридичної особи або відокремленого підрозділу /ПІБ фізичної особи - підприємця - платника податків; місцезнаходження/ місце проживання; адреса здійснення діяльності, за якою подається форма звітності);
- підписи посадовців, відповідальних за достовірність наданої інформації;
- контактні телефони/факс/ електрона пошта.
Слід зазначити, що якщо останній день установленого терміну подання форми звітності припадає на вихідний (святковий) день, наступний за робочим днем, то останнім днем терміну її подання вважається останній робочий день, передуючий вихідному (святковому) дню. Якщо ж останній день установленого терміну подання форми звітності припадає на вихідний святковий) день, передуючий робочому, то останнім днем терміну її подання вважається перший робочий день, наступний за вихідним (святковим) днем.
Датою подання форми звітності вважається день реєстрації її надходження в відповідний структурний підрозділ органу державної статистики, якому вона подається. Подання форми звітності із запізненням спричиняє за собою відповідальність, передбачену ст.186-3 КУпАП.
Статистична звітність подається за вибором одним із трьох способів:
- особисто;
- поштою (рекомендованим листом). При цьому, посилаючи таку звітність поштою, щоб уникнути неприємних ситуацій необхідно оформити опис вкладеного;
- в електронній формі. Послідовність подання електронних звітів в системі електронної звітності органів державної статистики визначена Порядком N 3.
Подання респондентами (юридичними особами, їх відокремленими підрозділами, фізичними особами) електронних звітів здійснюється виключно на добровільних засадах і за їх ініціативою.
Слід зазначити, що подання звітності в електронній формі надає право не подавати відповідні форми статистичної або фінансової звітності на паперовому носії.
Згідно п. 3.3 Порядку N 3 датою подання електронного звіту вважається дата, зафіксована в першій квитанції, за умови отримання респондентом другої квитанції з повідомленням про прийняття електронного звіту в обробку. Електронні звіти, отримані Центром обробки електронної звітності (ЦОЕЗ) пізніше за термін, установлений для відповідної державної статистичної та/або фінансової звітності, вважаються поданими із запізненням.
Електронні звіти з обов'язковими реквізитами, у тому числі з ЕЦП респондента (його посадових осіб), сформовані та представлені відповідно до Порядку N 3, є оригіналами звітів і мають юридичну силу.
Пунктом 3.6 Порядку N 3 встановлено, що в системі електронної звітності органів державної статистики для респондента можливі такі способи подання електронного звіту адресату звітності:
- за допомогою електронної пошти;
- з гарантованою передачею електронного звіту через посередника;
- з використанням магнітних носіїв інформації.
При цьому для подання електронного звіту адресату звітності респонденту необхідно мати:
- програмне забезпечення для формування електронних звітів щодо уніфікованого формату;
- доступ до мережі Інтер-нет і можливість відправки/прийому електронних повідомлень за допомогою електронної пошти;
- діючі посилені сертифікати відкритих ключів, сформованих акредитованим центром сертифікації ключів для уповноважених посадових осіб респондента, підписи яких є обов'язковими для державної статистичної та/або фінансової звітності на папері;
- надійний засіб ЕЦП. Згідно з п. 3.8 Порядку N 3, якщо респондент направив в органи державної статистики декілька екземплярів одного електронного звіту (в разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), оригіналом вважається останній електронний звіт, надісланий відповідно до пп. 5.2.1 п. 5.2 Порядку N 3.
Якщо ж респонденту знадобиться копія наданого електронного звіту, то такий звіт переводиться в візуальну форму відображення на папері, на якому вказуються обов'язкові реквізити електронного документу. При цьому відповідність візуальної форми відображення на папері оригіналу електронного звіту упевняється підписом уповноваженої на це посадової особи відповідного територіального органу державної статистики. На візуальній формі відображення на папері вказується дата її видачі та робиться відмітка про те, що оригінал електронного звіту перебуває на зберіганні в базі даних адресата звітності.
Відмітимо, що уніфікований формат і опис транспортного сполучення, форми звітності в уніфікованому форматі, перелік форм звітності, за якими є можливість подання в електронній формі, інформація про включення посередників в систему електронної звітності органів державної статистики, а також інша інформація про функціонування системи електронної звітності публікуються на офіційному веб-сайті Держкомстату (ukrstat.gov.ua).
Електронні звіти, представлені з дотриманням вимог Порядку N 3, вважаються поданими та зберігаються на електронних носіях протягом терміну, не менш установленого законодавством для відповідної статистичної та фінансової звітності на папері.
Виправлення помилок в статистичній звітності
Статтею 13 Закону N 2614 встановлено, що при виявленні приписок і інших спотворень первинних і статистичних даних органи держстатистики мають право вимагати від респондентів внесення виправлень в статзвітність, інші статистичні формуляри. Причому при невиконанні цієї вимоги в певні терміни органи держстатистики можуть самостійно вносити вказані виправлення з подальшим повідомленням про це респондентів.
Порядок виправлення звітних даних у випадках виявлення приписок і інших спотворень в державній статистичній звітності встановлений Інструкцією N 94.
Пунктом 1 Інструкції N 94 встановлено, що підприємства, інші юридичні особи та особи, що займаються підприємницькою діяльністю, в статистичних звітних даних яких виявлені приписки й іншг спотворення, вносять виправлення в звіти і в усі взаємозв'язані показники інших звітів незалежно від того, хто встановив наявність приписок і інших спотворень в звітах, і подають виправлені звіти статистичним органам і всім адресатам, яким були направлені недостовірні дані. При цьому в звіті треба дати відповідну примітку про причини зміни даних.
Підставою для внесення підприємствами виправлень в звіти є акти перевірок, рішення, накази, повідомлення, отримані від органів держстатистики, інших органів, які при здійсненні своїх функцій контролю виявили приписки й інші спотворення в статзвітності.
У цих документах обов'язково мають бути вказані:
- повна назва перевіреного підприємства, установи, прізвища керівника та головного бухгалтера;
- назва звіту (ф. N), за який звітний період була проведена перевірка, найменування звітних показників, які перевірялися, і за який звітний період необхідно внести виправлення;
- дані, які були показані в звіті, взаємозв'язані показники інших звітів до перевірки та виявлені перевіркою.
Акти перевірок підписуються працівниками, що проводили перевірку, а також посадовими особами підприємств, що перевіряються, установ, які відповідають за достовірність звітних даних.
У випадках якщо підприємства, установи опублікували дані, в яких мали місце приписки чи інші спотворення, вони повинні виправлені дані опублікувати в тому ж друкованому органі.
Пунктом 4 Інструкції N 94 встановлено, що виправлення звітів проводиться в такому порядку:
- при виявленні приписок і інших спотворень в державній статистичній звітності поточного року або за будь-який період минулих років, а також при виявленні виробів, виготовлених із відступом від стандартів (технічних умов), зданих на склад або замовнику і врахованих в державній статистичній звітності, виправлення вносяться не пізніше за тижневий термін в звіт за той період, в якому були допущені приписки й інші спотворення, а також в наростаючі підсумкові дані;
- виправлення в статистичній звітності за статистикою фінансів як поточного, так і минулих років (після її затвердження) проводяться в першому звіті після виявлення спотворення.
Згідно з п. 6 Інструкцій N 94 в разі не внесення підприємством у встановлені терміни поправок в державну статистичну звітність відповідно до п. 4 справжньої Інструкції відповідні органи державної статистики самостійно вносять виправлення в представлені їм звіти (що розробляються та не розробляються статистичними органами), а також в зведені статистичні розробки з повідомленням про це підприємства, установи, найвищого статистичного органу для виправлення даних в первинному та бухгалтерському обліку і в інших взаємозв'язаних показниках.
Виправлення вносяться на підставі документів органів державної статистики та документів, що поступили від інших органів, які при здійсненні своїх функцій контролю виявили приписки й інші спотворення в державній статистичній звітності, і оформлених відповідно до п. 2 Інструкції N 94.
Підприємства, установи, які отримали повідомлення від органів державної статистики про виправлення звітних даних, повинні внести необхідні виправлення в відповідні звіти й інші взаємозв'язані показники в порядку, встановленому п. 1 Інструкції N 94.
Слід звернути увагу, що п. 7 Інструкції N 94 встановлено, що органи державної статистики, що виявили приписки й інші спотворення в державній статистичній звітності, вживають заходи з притягнення винних посадових осіб до відповідальності згідно з чинним законодавством.
Відповідальність за порушення порядку подання статзвітності
Статтею 20 Закону N 2614 встановлено, що за порушення законодавства про державну статистику винні особи несуть відповідальність відповідно до законів.
В свою чергу, відповідальність за порушення порядку подання або використання цих державних статистичних спостережень встановлена ст. 186-3 КУпАП, згідно з якою не надання органам державної статистики даних для проведення державних статистичних спостережень або надання їх недостовірними, не в повному обсязі, не за формою, передбаченою звітно-статистичною документацією, або із запізненням; незабезпечення належного стану первинного обліку спричиняють за собою накладення на посадових осіб підприємства та громадян - суб'єктів підприємницької діяльності штрафу в розмірі від 10 до 15 НМДГ (170 - 255 грн), а повторне порушення - від 15 до 25 НМДГ (255 - 425 грн).
Згідно зі ст. 244-3 КУпАП розглядати справи про адміністративні порушення та накладати відповідні стягнення мають право керівник спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері статистики та його заступники, керівники органів держстатистики в АР Крим, областях, районах і містах і їх заступники.
Так, Держкомстат в Листі N 19-14/273 відзначає, що згідно з абзацом 7 ст. 13 Закону N 2614 органи держстатистики мають право розглядати справи про адміністративні правопорушення та накладати відповідно до законів штрафи, за правопорушення, пов'язані з порушенням порядку подання або використання цих державних статистичних спостережень.
Відповідно до ст. 14 КУпАП за адміністративні правопорушення, пов'язані з недотриманням встановлених правил у сфері охорони порядку, управління, державного й суспільного порядку, природи, здоров'я населення і інших правил, забезпечення виконання яких входить в службові обов'язки посадовців, в даному випадку законодавства у сфері державної статистики, покаранню підлягають ці посадові особи.
В свою чергу, ч. 3 ст. 8 Закону про бухоблік встановлено, що відповідальність за організацію бухгалтерського обліку і забезпечення фіксації фактів здійснення всіх господарських операцій в первинних документах, зберігання оброблених документів, регістрів і звітності протягом установленого терміну, але не менше трьох років, несе власник (власники) чи уповноважений орган (посадова особа), що здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства і установчих документів, оскільки головний бухгалтер не завжди є посадовцем. Тобто відповідно до чинного законодавства його неможливо притягнути до адміністративної відповідальності, оскільки він не є суб'єктом правопорушення, передбаченого положеннями ст. 186-3 КУпАП.
Оскільки ст. 186-3 КУпАП передбачає відповідальність саме посадових осіб і громадян - суб'єктів підприємницької діяльності за не надання органам держстатистики даних для проведення державних статистичних спостережень або надання їх недостовірними, не в повному обсязі, не за формою, передбаченою звітно-статистичною документацією, або із запізненням, не забезпечення належного стану первинного обліку, то на підприємстві, де бухгалтер працює та веде бухгалтерський облік за цивільно-правовим договором, відповідальність несе власник або уповноважений орган (посадова особа), що здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства і установчим документом.
Вказані правопорушення у сфері статистики фіксуються в протоколі про адміністративне правопорушення, який складається відповідно до статей 254 і 256 КУпАП.
Перевірки підприємств органами держстатистики
Проведення перевірок достовірності первинних і статистичних даних, вивчення стану первинного обліку та статистичної звітності органами державної статистики передбачені Порядком N 186, норми якого поширюються на респондентів, що підлягають статистичним спостереженням, а саме на:
- юридичних осіб, їх філії, відділення, представництва й інші відокремлені структурні підрозділи, що перебувають на території України;
- фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які перебувають на території України.
Розділом 1 Порядку N 186, а також ст. 13 Закону N 2614 органам держстатистики, зокрема, надано право:
вивчати стан первинного обліку та статистичної звітності, перевіряти достовірність первинних і статистичних даних, представлених респондентами. Для цього органи статистики мають право застосовувати метод безпосереднього відвідування виробничих, службових і інших приміщень, ділянок тощо юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також фізичних осіб - підприємців;
подавати правоохоронним органам пропозиції про притягнення винних в порушенні вимог Закону N 2614 посадових осіб та фізичних осіб - підприємців до відповідальності, передбаченої законами;
розглядати справи про адміністративні правопорушення та накладати штрафи.
Порядком N 186 встановлено, що об'єкт перевірки - стан первинного обліку та статистичної звітності, первинні та статистичні дані (інформація, що міститься в бланках первинного обліку, формах звітності, інших статистичних формулярах, необхідних для проведення статистичних спостережень), відповідність нормативних і установчих документів респондента відомостям з ЄДРПОУ.
Органи держстатистики можуть здійснювати такі види перевірок:
- тематичні перевірки. які проводяться за однією або декількома формами звітності однієї області статистики з одночасною перевіркою документів первинного обліку і цих статистичних спостережень;
- комплексні перевірки, які проводяться за двома і більше областями статистики та відповідно за декількома формами звітності;
- повторні перевірки. які проводяться протягом року з часу попередньої перевірки за однією або декількома формами звітності, які вже перевірялися, або за розширеним переліком форм з метою контролю усунення встановлених попередньою перевіркою недоліків і вивчення поточного стану обліку та звітності, а також достовірності первинних і статистичних даних;
- спільні перевірки (тематичні, комплексні, повторні), які проводяться органами держстатистики спільно з іншими уповноваженими на це контролюючими органами: органами ДПС, митними органами, органами державного казначейства, органами державної контрольно-ревізійної служби в рамках їх компетенції.
Пунктом 3.1 Порядку N 186 встановлено, що перевіряючі, зокрема, мають право:
- безпосередньо відвідувати виробничі, службові й інші приміщення, ділянки суб'єктів перевірки;
- отримувати та знайомитися з усією без виключення інформацією та документацією щодо стану первинного обліку і цих статистичних спостережень;
- отримувати первинні фінансові та бухгалтерські документи, робити копії або виписки з усіх без виключення документів щодо об'єкту перевірки;
- при необхідності детального з'ясування практичного стану справ здійснювати вивчення і огляд документів (огляд проводиться обов'язково у присутності суб'єкта перевірки);
- вимагати і отримувати від суб'єктів перевірки письмові пояснення і обґрунтування з питань, що стосуються перевірки.
Основні обов'язки перевіряючих передбачені п. 3.2 Порядку N 186, до яких, зокрема, віднесені:
- пред'явлення суб'єкту перевірки доручення на проведення перевірки;
- проведення перевірки відповідно до програми, затвердженої керівником органу держстатистики, який організовує цю перевірку;
- детальне відображення в акті перевірки виявлених фактів недостовірності первинних і статистичних даних, обставин і причин їх допущення;
- прийом від суб'єктів перевірки наданих ними письмових пояснень, обґрунтувань і заяв про результати перевірки та залучення їх до матеріалів перевірки;
- складання за результатами перевірки акту в двох екземплярах (один надається суб'єкту перевірки), підписання їх та ознайомлення з ними суб'єкта перевірки;
- залучення в разі незгоди суб'єкта перевірки за фактами, викладеними в акті, наданих суб'єктом перевірки письмових зауважень до нього, які є невід'ємною частиною матеріалів перевірки;
- в усіх випадках відмови суб'єкта перевірки допустити перевіряючих у виробничі службові й інші приміщення, надати їм необхідну інформацію, документацію, не виконання або неналежного виконання суб'єктом перевірки інших законних вимог перевіряючих складання акту про відмову виконувати вимоги перевіряючих із вказівкою в нім дати, часу, місця та реквізитів суб'єкта перевірки, що вчинив протиправні дії, з подальшим невідкладним повідомленням про це керівництву органу держстатистики для застосування заходу, передбаченого чинним законодавством, з метою усунення перешкоди в проведенні перевірки.
Права суб'єкта перевірки перераховані в п. 4.1 Порядку N 186. До них, у тому числі, відноситься право оскарження при необхідності дій перевіряючих безпосередньо у керівника відповідного органу держстатистики або в судовому порядку.
Слід зазначити, що суб'єкти перевірки, згідно п. 4.2 Порядку N 186, зобов'язані:
- допускати перевіряючих до проведення перевірки за наявності у них відповідного доручення;
- забезпечувати умови, необхідні для проведення ними перевірки, та сприяти її належній організації;
- своєчасно надавати пояснення і обґрунтування щодо об'єкту перевірки;
- знайомитися з актом перевірки та підписувати два екземпляри документу;
- вносити при виявленні приписок й інших спотворень первинних і статистичних даних відповідні виправлення в статистичну звітність і ін.;
- вживати невідкладні заходи з усунення виявлених при перевірці порушень.
Пунктом 5.1 Порядку N 186 передбачено, що суб'єкт перевірки, який підлягає перевірці, попереджається про це у письмовій формі не пізніше ніж за З календарні дні до початку перевірки. У повідомленні про проведення перевірки вказуються:
- посади, ШБ осіб, які будуть здійснювати перевірку;
- вид перевірки;
- програма перевірки.
При перевірці достовірності первинних і статистичних даних, вивченні стану первинного обліку та статистичної звітності органи держстатистики повинні:
- з'ясувати, чи представляє суб'єкт перевірки відповідні форми звітності, інші статистичні формуляри за передбаченим у них адресами;
- проаналізувати причини їх несвоєчасного представлення або подання не в повному обсязі, не за встановленою формою;
- встановити правильність і своєчасність внесення виправлень в форми звітності, інші статистичні формуляри.
Згідно п. 6.1 Порядку N 186 за результатами перевірки складається акт в двох екземплярах, який підписується перевіряючими і суб'єктом перевірки. У акті вказується характер виявлених порушень (постійний, випадковий). Також в ньому залежно від виявлених недоліків даються рекомендації з усунення виявлених порушень.
Суб'єкт перевірки, не згідний з фактами, викладеними в акті, протягом 3 робочих днів після ознайомлення з актом і його підписання надає аргументовані письмові зауваження про нього. Ці зауваження мають бути розглянуті посадовими особами органів держстатистики, що проводили перевірку, протягом 5 робочих днів з дня надходження таких зауважень. Результати розгляду викладаються в окремій довідці. І зауваження, і довідка про результати їх розгляду додаються до акту перевірки і є його невід'ємною частиною.
Згідно п. 7.2 Порядку N 186 при виявленні в ході перевірки фактів незабезпечення належного стану первинного обліку та статистичної звітності, ненадання органам держстатистики даних для проведення державних статистичних спостережень або надання їх недостовірними, не в повному обсязі, не за встановленою формою або із запізненням керівник органу держстатистики вживає заходи з притягнення винних посадовців суб'єкта перевірки до відповідальності згідно з чинним законодавством України.
В разі виявлення порушень в формах звітності, інших статистичних формулярах посадові особи органів держстатистики мають право подавати пропозиції органам прокуратури про притягнення винних до відповідальності згідно з чинним законодавством. Матеріали перевірки передаються органам прокуратури не пізніше 10 робочих днів після завершення перевірки та підписання акту перевірки перевіряючими і суб'єктом перевірки або складання акту про відмову в виконанні суб'єктом перевірки законних вимог перевіряючих.
Список використаних документів
КУпАП - Кодекс України про адміністративні правопорушення
Закон N 2614 - Закон України від 17.09.1992 р. N 2614-ХП "Про державну статистику"
Закон про бухоблік - Закон України від 16.07.1999 p. N 996-XIV "Про бухгалтерський облік га фінансову звітність"
Наказ N 547 - Наказ Держстату України від 28.12.2012 р. N 547 "Про затвердження Загального табеля (переліку) форм державних статистичних спостережень на 2013 рік"
Порядок N 3 -Порядок подання електронної звітності в органи державної статистики, затверджений наказом Держкомстату України від 12.01.2011 p. N 3
Порядок N 186 - Порядок проведення перевірок достовірності первинних і статистичних даних, вивчення стану первинного обліку та статистичної звітності органами державної статистики, затверджений наказом Держкомстату України від 19.06.2003 р. N 186
Порядок N 521 - Порядок перегляду звітно-статистичної документації, необхідної для проведення державних статистичних спостережень, затверджений наказом Держкомстату України від 25.12.2008 р. N 521
Інструкція N 94 - Інструкція про порядок виправлення звітних даних в випадках виявлення приписок і інших спотворень державної статистичної звітності, затверджена наказом Мінстату України від 10.05.1994 р. N 94
Лист N 19-14/273 -Лист Держкомстату України від 27.10.2009 р. N 19-14/273 "Щодо складання адміністративних протоколів органами Держкомстату"
Лист N 14/2-35/81 - Лист Держкомстату України від 06.06.2008 р. N 14/2-35/81 "Щодо представлення звітності в органи державної статистики у випадках, коли суб'єкт господарювання припинив діяльність"
Лист N 18-14/64 - Лист Держкомстату України від 15.03.2006 р. N 18-14/64 "Про реєстрацію в органах статистики"
"Консультант бухгалтера" N 9 (705) 4 березня 2013 року
Передплатні індекси: 21946 (українською мовою), 22789 (російською мовою)
