МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
26.03.2008 N 337
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
22 квітня 2008 р. за N 349/15040
Про встановлення аеропортових зборів
за обслуговування повітряних суден
і пасажирів у державному підприємстві
"Міжнародний аеропорт "Бориспіль"
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
транспорту та зв'язку
N 504 від 21.07.2010
Наказом Міністерства інфраструктури
N 745 від 19.12.2012 )
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.96 N 1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)" та рекомендацій Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО) наказую:
1. Затвердити аеропортові збори за обслуговування повітряних суден і пасажирів у державному підприємстві "Міжнародний аеропорт "Бориспіль" (додаються).
2. Державній авіаційній адміністрації (Овчинников О.В.):
2.1. Забезпечити подання цього наказу до Міністерства юстиції України в установленому порядку на державну реєстрацію.
2.2. Довести цей наказ до відома керівників авіапідприємств цивільної авіації України для використання в роботі.
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Державіаслужби від 30.01.2006 N 62 "Про затвердження аеропортових зборів за обслуговування повітряних суден і пасажирів у Державному міжнародному аеропорту "Бориспіль", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22.02.2006 за N 162/12036.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра - голову Державіаадміністрації Давидова О.М.
Міністр Й.Вінський
Погоджено:
Міністр економіки Б.Данилишин
Голова Державного комітету України з питань регуляторної
політики та підприємництва К.О.Ващенко
Затверджено
Наказ Мінтрансзв'язку
26.03.2008 N 337
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
22 квітня 2008 р. за N 349/15040
Аеропортові збори
за обслуговування повітряних суден
і пасажирів у державному підприємстві
"Міжнародний аеропорт "Бориспіль"
I. Загальні положення
За аеропортове обслуговування повітряних суден (далі - ПС) і пасажирів, пов'язане із забезпеченням: посадки-зльоту ПС, обслуговування пасажирів в аеровокзалі, наднормативної стоянки ПС, авіаційної безпеки, стягуються аеропортові збори.
II. Аеропортові збори
2.1. Збір за посадку-зліт ПС
Збір за посадку-зліт ПС установлюється за кожну тонну максимальної злітної маси (далі - МЗМ) ПС, указаної у посвідченні про придатність його до виконання польотів, залежно від виду сполучення.
2.1.1. Збір для опублікування у міжнародних авіаційних довідниках становить:
для міжнародних сполучень:
- 10,50 дол. США за 1 тонну МЗМ ПС;
для внутрішніх сполучень:
- 1,05 дол. США за 1 тонну МЗМ ПС.
2.1.2. Збір за посадку-зліт ПС, який стягується аеропортом з авіаперевізників, становить:
------------------------------------------------------------------
| Загальна кількість рейсів |Для міжнародних|Для внутрішніх |
|авіаперевізника, відправлених та| сполучень, | сполучень, |
| прибулих з/в аеропорту за | дол. США за 1 | дол. США за 1 |
| місяць, одиниць | тонну МЗМ ПС | тонну МЗМ ПС |
|--------------------------------| | |
| період з 1 | період з 1 | | |
| квітня до | листопада до | | |
| 31 жовтня | 31 березня | | |
|----------------+---------------+---------------+---------------|
| до 300 включно |до 250 включно | 10,50 | 1,05 |
|----------------+---------------+---------------+---------------|
| від 301 до 400 |від 251 до 350 | 9,45 | 1,05 |
|----------------+---------------+---------------+---------------|
| від 401 до 500 |від 351 до 450 | 8,40 | 1,05 |
|----------------+---------------+---------------+---------------|
| від 501 | від 451 | 7,35 | 1,05 |
------------------------------------------------------------------
Якщо посадка та/або зліт здійснюються в нічний час, збір збільшується на 24 відсотки.
Розмір збору визначається з урахуванням нічного часу.
Нічний час установлюється у таких межах (час місцевий):
з 1 квітня до 30 вересня - з 20.00 до 06.00 включно;
з 1 жовтня до 31 березня - з 18.00 до 08.00 включно.
При виконанні тренувальних, тестових, випробувальних, технічних польотів, які здійснюються відповідно до чинних нормативно-правових актів, що регламентують виконання польотів, кожне заходження на посадку враховується з коефіцієнтом 0,2 до денного розміру збору за посадку-зліт ПС, але якщо при цьому включається світлосигнальна система, то кожне заходження враховується з коефіцієнтом 0,5 до денного розміру збору за посадку-зліт ПС, навіть коли літак не торкається поверхні злітно-посадкової смуги (далі - ЗПС).
Якщо посадка-зліт ПС в аеропорту здійснюється згідно з призначенням на регулярну або чартерну повітряну лінію, посадка за міжнародним рейсом, а виліт за внутрішнім або навпаки (із відповідною зміною номера рейсу), то збір за посадку-зліт визначається у розмірі 50 відсотків від суми зборів згідно з видами сполучень.
До збору за посадку-зліт застосовується коефіцієнт 0,5:
при здійсненні технічної посадки ПС без зміни комерційного завантаження;
при здійсненні посадки ПС у зв'язку з метеорологічними умовами;
при поверненні літака до аеропорту зльоту протягом 40 хвилин після зльоту у зв'язку з авіаційною подією;
якщо для здійснення посадки та зльоту ПС з максимально дозволеною злітною масою до 6 тонн включно не використовується штучна ЗПС.
Від сплати збору за посадку-зліт ПС звільняються рейси під літерою "А", а також польоти з метою обльоту авіаційної техніки, тренувальні, випробувальні та перегінні польоти для забезпечення виконання рейсів під літерою "А".
2.2. Збір за обслуговування пасажирів в аеровокзалі
Збір за обслуговування пасажирів в аеровокзалі встановлюється за одного відправленого пасажира залежно від виду сполучення.
Збір за обслуговування пасажирів в аеровокзалі для опублікування в системах бронювання та для авіаперевізника становить:
для міжнародних сполучень:
- 17,00 дол. США за кожного відправленого пасажира;
- 8,50 дол. США за кожного трансферного пасажира, який прибуває та відправляється на міжнародних рейсах;
для внутрішніх сполучень:
- 2,50 дол. США за кожного відправленого пасажира.
Від сплати збору за обслуговування пасажирів в аеровокзалі звільняються:
пасажири рейсів, що виконуються виключно для перевезення королівських осіб, глав держав і урядів;
особи, які звільняються від оплати за перевезення авіаційним транспортом відповідно до законодавства України;
пасажири гуманітарних рейсів, статус яких визначається відповідною Комісією з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України;
транзитні пасажири;
пасажири із сервісними квитками;
діти до двох років;
пасажири рейсів з метою пошуку, рятування, санітарних рейсів, які виконуються за завданням компетентних органів;
пасажири рейсів під літерою "A", які виконує державне авіаційне підприємство "Україна". ( Пункт 2.2 розділу II в редакції Наказу Міністерства транспорту та зв'язку N 504 від 21.07.2010 )
2.3. Збір за забезпечення авіаційної безпеки
2.3.1. Збір за забезпечення авіаційної безпеки пасажирського ПС установлюється за кожного відправленого пасажира залежно від виду сполучення.
Збір за забезпечення авіаційної безпеки пасажирського ПС становить:
для міжнародних сполучень:
- 4,00 дол. США за кожного відправленого пасажира;
для внутрішніх сполучень:
- 1,50 дол. США за кожного відправленого пасажира.
Від сплати збору звільняються:
пасажири рейсів, що виконуються виключно для перевезення королівських осіб, глав держав і урядів;
особи, які звільняються від оплати за перевезення авіаційним транспортом відповідно до законодавства України; ( Абзац дев'ятий підпункту 2.3.1 пункту 2.3 розділу II в редакції Наказу Міністерства транспорту та зв'язку N 504 від 21.07.2010 )
пасажири гуманітарних рейсів, статус яких визначається відповідною Комісією з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України;
транзитні пасажири;
пасажири із сервісними квитками;
діти до 2 років;
пасажири рейсів з метою пошуку, рятування, санітарних рейсів, які виконуються за завданням компетентних органів;
пасажири рейсів під літерою "А", які виконує державне авіаційне підприємство "Україна".
2.3.2. Збір за забезпечення авіаційної безпеки вантажного ПС установлюється за кожну тонну МЗМ відправленого ПС залежно від виду сполучення.
Збір за забезпечення авіаційної безпеки вантажного ПС становить:
для міжнародних сполучень:
- 3,80 дол. США за 1 тонну МЗМ;
для внутрішніх сполучень:
- 1,40 дол. США за 1 тонну МЗМ.
До збору за забезпечення авіаційної безпеки вантажного ПС застосовується коефіцієнт 0,5 при відсутності комерційного завантаження рейсу при прильоті та вильоті.
2.4. Збір за наднормативну стоянку ПС
Збір за наднормативну стоянку ПС установлюється за кожну годину наднормативної стоянки та кожну тонну МЗМ ПС незалежно від виду сполучення (час наднормативної стоянки визначається у годинах з округленням до першого десяткового знака) та становить 0,41 дол. США за кожну годину наднормативної стоянки та за кожну тонну МЗМ ПС.
Нормативний (без сплати збору) час стоянки пасажирського ПС становить 3 години.
Нормативний (без сплати збору) час стоянки вантажного ПС визначається відповідно до МЗМ, а саме:
------------------------------------------------------------------
| МЗМ ПС | Час при здійсненні | Час при здійсненні |
| | навантаження або | навантаження та |
| | розвантаження ПС, | розвантаження ПС, |
| | години | години |
|---------------------+---------------------+--------------------|
| до 40 тонн включно | 3 | 6 |
|---------------------+---------------------+--------------------|
|понад 40 до 100 тонн | 4 | 8 |
| включно | | |
|---------------------+---------------------+--------------------|
|понад 100 до 200 тонн| 6 | 12 |
| включно | | |
|---------------------+---------------------+--------------------|
| понад 200 тонн | 12 | 12 |
------------------------------------------------------------------
До збору за наднормативну стоянку застосовується коефіцієнт 0,5 у разі затримки авіарейсу, спричиненої метеорологічними умовами.
Збір за наднормативну стоянку не стягується, якщо затримка авіарейсу сталася з вини працівників аеропорту, а також при виконанні рейсів під літерою "А", які виконує державне авіаційне підприємство "Україна".
III. Заключні положення
3.1. Аеропортовий збір за обслуговування ПС і пасажирів установлений без урахування податку на додану вартість.
3.2. Сплата аеропортових зборів здійснюється відповідно до законодавства України.
3.3. Ці Аеропортові збори є граничними. З метою стимулювання авіакомпаній як комерційних партнерів аеропорту за рішенням керівника аеропорту до граничних ставок цих Аеропортових зборів при виконанні регулярних рейсів можуть застосовуватись знижувальні коефіцієнти до 0,2, виходячи з економічної ефективності та з дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції, а також з урахуванням ціни квитка. ( Розділ III доповнено пунктом 3.3 згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 745 від 19.12.2012 )
Перший заступник голови Державіаадміністрації О.В.Овчинников