ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЛИСТ
21.06.2012 N 10508/6/15-1415

<…….>

Про розгляд листа

Державна податкова служба України розглянула запит <…….> щодо порядку оподаткування роялті за користування зареєстрованим знаком для товарів і послуг і повідомляє наступне.

Відповідно до пп.14.1.225 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.10 N 2755-VI (із змінами та доповненнями) (далі - Кодекс) роялті - це будь-який платіж, отриманий як винагорода за користування або за надання права на користування будь-яким авторським та суміжним правом на літературні твори, твори мистецтва або науки, включаючи комп'ютерні програми, інші записи на носіях інформації, відео- або аудіокасети, кінематографічні фільми або плівки для радіо- чи телевізійного мовлення, передачі (програми) організацій мовлення, будь-яким патентом, зареєстрованим знаком на товари і послуги чи торгівельною маркою, дизайном, секретним кресленням, моделлю, формулою, процесом, правом на інформацію щодо промислового, комерційного або наукового досвіду (ноу-хау).

Не вважаються роялті платежі за отримання об'єктів власності, визначених в абзаці першому цього пункту, у володіння або розпорядження чи власність особи або, якщо умови користування такими об'єктами власності надають право користувачу продати або здійснити відчуження в інший спосіб такого об'єкта власності або оприлюднити (розголосити) секретні креслення, моделі, формули, процеси, права на інформацію щодо промислового, комерційного або наукового досвіду (ноу-хау), за винятком випадків, коли таке оприлюднення (розголошення) є обов'язковим згідно із законодавством України;

Згідно з п. 4 ст. 16 Закону України від 15.12.93 N 3689-XII "Про охорону прав на знаки для товарів і послуг" використанням знака для товарів і послуг визнається: нанесення його на будь-який товар, для якого знак зареєстровано, упаковку, в якій міститься такий товар, вивіску, пов'язану з ним, етикетку, нашивку, бирку чи інший прикріплений до товару предмет, зберігання такого товару із зазначеним нанесенням знака з метою пропонування для продажу, пропонування його для продажу, продаж, імпорт (ввезення) та експорт (вивезення); застосування його під час пропонування та надання будь-якої послуги, для якої знак зареєстровано; застосування його в діловій документації чи в рекламі та в мережі Інтернет.

Знак визнається використаним, якщо його застосовано у формі зареєстрованого знака, а також у формі, що відрізняється від зареєстрованого знака лише окремими елементами, якщо це не змінює в цілому відмітності знака.

Відповідно до п. 138.1 ст. 138 Кодексу витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування податком на прибуток, складаються із витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з п.п. 138.4, 138.6 - 138.9, 138.11 ст. 138, та інших витрат, визначених згідно з п.п. 138.5, 138.10 - 138.12 ст. 138, п. 140.1 ст. 140 і ст. 141 Кодексу, крім витрат, визначених у п. 138.3 ст. 138 та у ст. 139 Кодексу.

Щодо віднесення роялті до витрат у податковому обліку, то з цього питання слід керуватись Узагальнюючою податковою консультацією щодо деяких питань з оподаткування податком на прибуток при виплаті роялті, яка затверджена наказом ДПС України від 15.02.2012 N 122, згідно з якою та у відповідності до ст. 138 Кодексу витрати з нарахування роялті відносяться до витрат операційної діяльності, які враховуються у складі собівартості виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, або до витрат подвійного призначення, які враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, у складі інших витрат.

Враховуючи вищевикладене, платежі, зазначені у листі <…….> відповідають поняттю "роялті", визначеному пп. 14.1.225 п. 14.1 ст.14 Кодексу, та відносяться до витрат на підставі ст. 138 Кодексу.

Заступник Голови А.П. Ігнатов