Документ втратив чиннiсть!

МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

НАКАЗ
03.12.2012 N 1263

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
24 грудня 2012 р. за N 2158/22470

( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів
N 569 від 13.06.20
17 )

Про затвердження Порядку обліку покупців, що отримали
гарантійну заміну товарів або послуги з гарантійного
ремонту (обслуговування)

Відповідно до підпункту 140.1.4 пункту 140.1 статті 140 розділу ІІІ Податкового кодексу України та Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого Указом Президента України від 08 квітня 2011 року N 446, НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Порядок обліку покупців, що отримали гарантійну заміну товарів або послуги з гарантійного ремонту (обслуговування), що додається.

2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Державної податкової адміністрації України від 28 лютого 2011 року N 112 "Про затвердження Порядку обліку покупців, що отримали гарантійну заміну товарів або послуги з гарантійного ремонту (обслуговування)", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17 березня 2011 року за N 356/19094.

3. Департаменту податкової, митної політики та методології бухгалтерського обліку Міністерства фінансів України (Чмерук М.О.) у встановленому порядку забезпечити:

подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;

оприлюднення цього наказу.

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Мярковського А.І. та заступника Голови Державної податкової служби України Ігнатова А.П.

Міністр Ю. Колобов

Погоджено:

Голова Державної податкової служби України О.В. Клименко

Затверджено
Наказ Міністерства фінансів України
03.12.2012 N 1263

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
24 грудня 2012 р. за N 2158/22470

Порядок
обліку покупців, що отримали гарантійну заміну товарів
або послуги з гарантійного ремонту (обслуговування)

1. Цей Порядок розроблено на виконання підпункту 140.1.4 пункту 140.1 статті 140 розділу III Податкового кодексу України.

2. Цей Порядок застосовується при визначенні витрат платника податку на гарантійний ремонт (обслуговування) або гарантійні заміни товарів, проданих платником податку, вартість яких не компенсується за рахунок покупців таких товарів.

3. У разі здійснення гарантійних замін товарів або послуг з гарантійного ремонту (обслуговування) платник податку зобов’язаний вести окремий облік покупців, що отримали таку заміну товарів або послуги з гарантійного ремонту (обслуговування), у тому числі, якщо такі гарантійні заміни товарів або послуги з гарантійного ремонту (обслуговування) здійснені платником податку через третіх осіб (центри сервісного обслуговування).

4. Облік операцій з гарантійних замін товарів або гарантійного ремонту (обслуговування) необхідно вести в кількісному та вартісному виразі за такими видами (групами) усунення недоліків товарів:

а) безоплатне усунення недоліків товару;

б) відшкодування витрат на усунення недоліків товару;

в) пропорційне зменшення ціни;

г) заміна товару на такий же товар або аналогічний з числа наявних у продавця (виробника);

ґ) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми.

5. Облік покупців ведеться платниками податку самостійно в паперовій або в електронній формі (з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу), в тому числі на основі звітів, отриманих від третіх осіб (центрів сервісного обслуговування), що здійснювали гарантійні ремонти (обслуговування) або гарантійні заміни товарів, проданих платниками податку, у Книзі обліку покупців, що отримали гарантійну заміну товарів або послуги з гарантійного ремонту (обслуговування) (далі - Книга), яка повинна містити реквізити, зазначені у пункті 7 цього Порядку, та обліковуватись за формою, що додається.

Звіти, отримані від третіх осіб (центрів сервісного обслуговування), підлягають веденню в паперовій формі та повинні містити реквізити, зазначені у пункті 7 цього Порядку.

Звіти про здійснення гарантійних ремонтів або гарантійних замін товарів подаються центрами сервісного обслуговування платникам податку протягом календарного місяця, що настає за останнім календарним днем звітного кварталу, або за домовленістю сторін в будь-який період упродовж звітного кварталу.

6. У разі здійснення записів на паперовому носії Книга повинна бути прошнурована, пронумерована та скріплена печаткою і підписом керівника суб’єкта господарювання або його уповноваженого представника.

Платник податків за умови забезпечення належного зберігання первинних документів може вести Книгу в електронній формі за допомогою комп’ютерних засобів. Програмне забезпечення, за допомогою якого ведеться Книга, має забезпечувати візуальне відображення і роздрукування кожного аркуша Книги, які за формою і змістом мають відтворити форму та зміст Книги відповідно пункту 7 цього Порядку.

Щокварталу роздруковані аркуші Книги повинні бути прошнуровані, пронумеровані та скріплені печаткою і підписом керівника платника податку або його уповноваженого представника.

7. Книга є документом із строком зберігання три роки за умови завершення перевірки органами державної податкової служби з питань дотримання податкового законодавства.

У графі 2 Книги вказується особа - покупець. Зазначення реквізитів документа, що засвідчує особу покупця (законного представника), у графі 2 є обов’язковим при отриманні гарантійної заміни товарів.

Графи 3-7 Книги заповнюються згідно з їх змістом щодо бракованого товару. Заповнення граф 5, 6 і 7 Книги є обов’язковим при отриманні гарантійної заміни товарів.

У графах 8-10 Книги вказуються відповідні дати.

Графи 11-20 Книги заповнюються із первинних документів платника податку відповідно до пункту 4 цього Порядку. Сума в графах 11, 13, 15, 17, 19 Книги вказується в гривнях без ПДВ.

Записи в Книзі здійснюються за всіма проведеними операціями протягом сорока календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу.

Директор Департаменту податкової, митної
політики та методології бухгалтерського
обліку М.О. Чмерук

Додаток
до Порядку обліку покупців, що отримали
гарантійну заміну товарів або послуги
з гарантійного ремонту (обслуговування)

Книга
обліку покупців, що отримали гарантійну заміну товарів
або послуги з гарантійного ремонту (обслуговування)

(грн.)

N з\п  Особа (покупець), реквізити документа, що її посвідчує (законного представника)  Назва товару  Кількість  Ціна  Номер касового чека (іншого розрахункового документа)  Дата здійснення покупки  Дата звернення покупця за отриманням гарантійної заміни товару або послуги з гарантійного ремонту (обслуговування)  Дата отримання покупцем гарантійної заміни товару або послуги з гарантійного ремонту (обслуговування)  Затрати за видами усунення дефектів 
безоплатне усунення недоліків товару  відшкодування витрат на усунення недоліків товару  пропорційне зменшення ціни  заміна товару на такий же товар або аналогічний з числа наявних у продавця (виробника)  при розірванні договору та повернення сплаченої за товар грошової суми 
сума  у т.ч. ПДВ  сума  ПДВ  сума  ПДВ  сума  ПДВ  сума  ПДВ  сума  ПДВ 
10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20 
                                       

З Додатком можна ознайомитись: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Накази".