Документ втратив чиннiсть!

ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ

ПОСТАНОВА
від 23 березня 2012 року N 57

(Постанова втратила чинність на підставі Постанови
Центральної виборчої комісії
N 342 від 23 квітня 2014 ро
ку)

Про порядки надання ефірного часу
та друкованих площ для проведення
передвиборної агітації за рахунок
і в межах коштів Державного бюджету
України, що виділяються на підготовку
та проведення виборів народних
депутатів України

Відповідно до пункту 1 частини другої статті 30, частин першої, четвертої, дев’ятої статті 71, частин першої - дев’ятої, одинадцятої, дванадцятої статті 72, частин першої - четвертої, восьмої статті 73, частин п’ятої, п’ятнадцятої, пункту 1 частини дев’ятнадцятої, частини двадцять п’ятої статті 74 Закону України "Про вибори народних депутатів України", керуючись статтями 11 - 13, пунктом 4 статті 17, пунктом 17 статті 19 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:

1. Встановити:

Порядок надання політичним партіям, кандидатам у народні депутати України, зареєстрованим в одномандатних виборчих округах, ефірного часу на радіо та телебаченні для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку та проведення виборів народних депутатів України (додаток 1);

Порядок надання політичним партіям, кандидатам у народні депутати України, зареєстрованим в одномандатних виборчих округах, друкованих площ для опублікування їх передвиборних програм за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку та проведення виборів народних депутатів України (додаток 2).

2. Цю постанову надіслати окружним виборчим комісіям з виборів народних депутатів України після їх утворення, а також розмістити на сайті Центральної виборчої комісії.

Голова Центральної виборчої комісії В.ШАПОВАЛ

Додаток 1
до постанови Центральної виборчої комісії
від 23 березня 2012 року N 57

Порядок
надання політичним партіям, кандидатам
у народні депутати України, зареєстрованим
в одномандатних виборчих округах,
ефірного часу на радіо та телебаченні для
проведення передвиборної агітації за рахунок
і в межах коштів Державного бюджету
України, що виділяються на підготовку
та проведення виборів народних
депутатів України

Цей Порядок розроблено з метою однакового застосування Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) щодо надання політичним партіям (далі - партії), кандидати у народні депутати України від яких зареєстровані у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі (далі - загальнодержавний округ), та кандидатам у народні депутати України, зареєстрованим в одномандатних виборчих округах (далі - кандидати у депутати), ефірного часу на радіо та телебаченні для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів народних депутатів України.

1. Загальні положення

1.1. Ефірний час для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів народних депутатів України, надається партіям, кандидатам у депутати в електронних (аудіовізуальних) засобах масової інформації телерадіоорганізаціями державної та комунальної форми власності на загальнонаціональних і регіональних теле-, радіоканалах.

1.2. Передвиборна агітація за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів народних депутатів України, здійснюється з дотриманням принципу рівних умов, що забезпечуються шляхом надання партіям та кандидатам у депутати рівноцінного ефірного часу в електронних (аудіовізуальних) засобах масової інформації.

1.3. Ефірний час надається телерадіоорганізаціями між дев’ятнадцятою і двадцять другою годинами.

1.4. Ефірний час, що надається для проведення передвиборної агітації партіям, кандидатам у депутати, може використовуватися як для виступу представника (представників) партії, кандидата у депутати в прямому ефірі, так і для розповсюдження попередньо записаної на відповідному носії інформації передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми.

1.5. Запис передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми партії, кандидата у депутати (оригінал та дві копії) подається телерадіоорганізації відповідно представником партії в Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу (далі - представник партії), уповноваженою особою партії у загальнодержавному окрузі або уповноваженою особою партії в одномандатному виборчому окрузі (далі - уповноважена особа), кандидатом у депутати або довіреною особою кандидата у депутати (далі - довірена особа) не пізніше ніж за три дні до виходу програми в ефір.

Запис теле-, радіопрограми за домовленістю з відповідною телерадіоорганізацією подається на носіях інформації, що використовує відповідна телерадіоорганізація.

У разі неподання представником партії, уповноваженою особою, кандидатом у депутати чи довіреною особою запису передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми в установлений Законом строк партія, кандидат у депутати вважаються такою (таким), що бажає використати ефірний час для виступу в прямому ефірі.

1.6. Працівники Національної телекомпанії України, Національної радіокомпанії України, регіональних телерадіоорганізацій у присутності відповідно представника партії або уповноваженої особи, кандидата в депутати або його довіреної особи переглядають чи прослуховують запис передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми партії, кандидата в депутати з метою виявлення відповідності якості запису технічним вимогам.

1.7. У разі невідповідності якості запису технічним вимогам складається акт у двох примірниках, кожен з яких підписується представником відповідно Національної телекомпанії України, Національної радіокомпанії України, регіональної телерадіоорганізації та представником партії або уповноваженою особою, кандидатом у депутати або його довіреною особою. У такому разі партія, кандидат у депутати може використати ефірний час для виступу в прямому ефірі або усунути недоліки та не пізніше ніж за 24 години до запланованого виходу в ефір подати носій із записом, якість якого відповідає технічним вимогам.

1.8. Якщо партія (кандидат у депутати) не усунула (усунув) недоліків та не подала (подав) за 24 години до запланованого виходу програми в ефір запису, що відповідає технічним вимогам, тоді відповідна телерадіокомпанія вважає партію (кандидата у депутати) такою (таким), що бажає використати цей ефірний час для виступу в прямому ефірі.

1.9. Після перегляду чи прослуховування запису передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми партії, кандидата в депутати оригінал та копії цього запису на носіях інформації пломбуються і підписуються особами, зазначеними у пункті 1.6. цього Порядку.

Оригінал запису передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми партії, кандидата в депутати, що відповідає технічним вимогам, та його обидві копії в опломбованому вигляді зберігаються відповідною телерадіоорганізацією до часу виходу програми в ефір. На вимогу представника партії або уповноваженої особи, кандидата у депутати або довіреної особи, Центральної виборчої комісії або окружної виборчої комісії копія такого запису передається їм невідкладно.

1.10. У разі, якщо представник (представники) партії, кандидат у депутати, який (які) виявив (виявили) бажання використати ефірний час для виступу в прямому ефірі, не з’явився (з’явилися) у визначений жеребкуванням час до відповідної телерадіоорганізації для виступу в прямому ефірі, то така телерадіоорганізація може використовувати цей ефірний час на власний розсуд, однак зобов’язана безкоштовно інформувати телеглядачів (радіослухачів) про відмову представника (представників) партії, кандидата у депутати від виступу.

Таке інформування здійснюється телерадіоорганізацією протягом часу, що відводився на передвиборну агітацію партії, кандидату у депутати тричі (через рівні проміжки часу) шляхом:

- розміщення у нижній частині екрану текстового повідомлення такого змісту для телеканалів:

"Вибачте, представник (представники) партії (назва партії), не з’явився (з’явилися) до студії для виступу перед виборцями";

"Вибачте, кандидат у народні депутати України (прізвище, ім’я, по батькові) не з’явився до студії для виступу перед виборцями", яке має займати не менше 15 відсотків площі екрану і бути виконане контрастним кольором до фону та бути сприйнятним для глядача.

- розповсюдження повідомлення такого змісту для радіоканалів:

"Вибачте, представник (представники) партії (назва партії), не з’явився (з’явилися) до студії для виступу перед виборцями";

"Вибачте, кандидат у народні депутати України (прізвище, ім’я, по батькові) не з’явився до студії для виступу перед виборцями".

У таких випадках вважається, що партія, кандидат у депутати реалізували право на використання ефірного часу для проведення передвиборної агітації.

1.11. Аудіо-, відеозаписи всіх передач, які містять передвиборну агітацію, у тому числі і такі, що проводяться за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів народних депутатів України, зберігаються телерадіоорганізаціями до закінчення тридцятиденного строку з дня офіційного оприлюднення результатів виборів народних депутатів України.

1.12. Поширення у будь-якій формі матеріалів, що містять заклики до ліквідації незалежності України, зміни конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підриву її безпеки, незаконного захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства та розпалювання міжетнічної, расової, національної, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров’я населення, забороняється та тягне за собою відповідальність згідно із законодавством України.

Засіб масової інформації може відмовити у наданні ефірного часу партії, кандидату у депутати в разі, якщо надані для поширення матеріали не відповідають вимогам частин п’ятої статті 74 Закону.

1.13. Про всі випадки поширення в прямому ефірі агітаційних теле-, радіопрограм представником (представниками) партії, кандидатом у депутати, що містять заклики до ліквідації незалежності України, зміни конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підриву її безпеки, незаконного захоплення державної влади, пропаганди війни, насильства та розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров’я населення, телерадіоорганізація негайно повідомляє правоохоронні органи.

У разі надходження до Центральної виборчої комісії або окружної виборчої комісії заяви чи іншого повідомлення щодо порушень, зазначених у пункті 1.12. цього Порядку, відповідна виборча комісія невідкладно звертається до відповідних правоохоронних органів для перевірки і реагування згідно із законодавством України. Про результати перевірки та вжиті заходи правоохоронні органи повідомляють відповідну виборчу комісію у триденний строк з дня надходження заяви або іншого повідомлення щодо порушень, які мають ознаки вчинення злочину чи адміністративного правопорушення.

2. Порядок надання ефірного часу партіям

2.1. Ефірний час для проведення передвиборної агітації партії надається:

- Національною телекомпанією України на Першому Національному каналі - тривалістю 60 хвилин;

- Національною радіокомпанією України на першому каналі - тривалістю 60 хвилин;

- регіональними державними чи комунальними телеорганізаціями - тривалістю 20 хвилин;

- регіональними державними чи комунальними радіоорганізаціями - тривалістю 20 хвилин.

2.2. Ефірний час надається партії кожною із зазначених телерадіоорганізацій у двох рівних частках від загального обсягу часу, визначеного для розповсюдження агітаційних програм на теле-, радіоканалі певного виду.

2.3. Протягом 20 хвилин до і після теле-, радіотрансляції передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми партії забороняється в будь-якій формі коментувати чи оцінювати її зміст, давати будь-яку інформацію щодо цієї партії чи кандидатів у депутати, висунутих нею.

2.4. Час мовлення (розклад мовлення) телерадіоорганізацій, які мають ліцензії Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення на право користування загальнонаціональними каналами мовлення, змінюється (без зміни обсягу мовлення) на час розповсюдження програм передвиборної агітації під час виборчого процесу з метою забезпечення регіональним телерадіоорганізаціям державної чи комунальної форм власності можливості поширення передвиборних програм у відповідних регіонах.

2.5. Загальнонаціональні та регіональні телерадіоорганізації державної чи комунальної форм власності, з якими укладено угоди на розповсюдження матеріалів передвиборної агітації, не пізніш як за п’ятдесят сім днів до дня виборів складають та надсилають до Центральної виборчої комісії попередній розклад ефірного часу трансляції агітаційних теле-, радіопрограм із зазначенням дати і часу виходу їх в ефір (без зазначення конкретних учасників).

2.6. Ефірний час для проведення передвиборної агітації надається партіям згідно з результатами жеребкування, що проводиться Центральною виборчою комісією.

2.7. Центральна виборча комісія оприлюднює в газетах "Голос України" та "Урядовий кур’єр", а також у регіональних (місцевих) друкованих засобах масової інформації державної чи комунальної форм власності результати жеребкування та складений за його підсумком розклад ефірного часу із зазначенням передвиборних агітаційних теле-, радіопрограм, конкретної дати і часу виходу їх в ефір у триденний строк з дня їх затвердження.

3. Порядок надання ефірного часу кандидатам у депутати

3.1. Ефірний час для проведення передвиборної агітації надається кандидату в депутати у блоці передвиборної програми, визначеної для відповідного одномандатного виборчого округу, в обсязі не менше 20 хвилин - на регіональному телеканалі та не менше 20 хвилин - на регіональному радіоканалі, трансляція яких здійснюється на територію відповідного виборчого округу.

3.2. Протягом 20 хвилин до і після теле-, радіотрансляції передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми кандидата у депутати забороняється в будь-якій формі коментувати чи оцінювати її зміст, давати будь-яку інформацію щодо цього кандидата у депутати.

3.3. Регіональні телерадіоорганізації державної чи комунальної форм власності, з якими укладено угоди на розповсюдження матеріалів передвиборної агітації, не пізніш як за п’ятдесят сім днів до дня виборів складають та надсилають до Центральної виборчої комісії попередній розклад ефірного часу трансляції агітаційних теле-, радіопрограм із зазначенням дати і часу виходу їх в ефір (без зазначення конкретних учасників).

3.4. Ефірний час для проведення передвиборної агітації надається кандидату в депутати згідно з результатами жеребкування, що проводиться Центральною виборчою комісією.

3.5. Центральна виборча комісія оприлюднює в регіональних (місцевих) державних чи комунальних засобах масової інформації результати жеребкування та складений за його підсумком розклад надання ефірного часу із зазначенням передвиборних агітаційних теле-, радіопрограм, конкретної дати і часу виходу їх в ефір у триденний строк з дня їх затвердження.

4. Заключні положення

4.1. Телерадіоорганізації усіх форм власності за письмовими запитами Центральної виборчої комісії, Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення зобов’язані невідкладно надавати всю інформацію про виділення ефірного часу партіям, кандидатам у депутати для проведення передвиборної агітації, а також копії передач у запису на плівці та інших носіях інформації.

4.2. Оплата наданого партіям, кандидатам у депутати ефірного часу здійснюється Центральною виборчою комісією згідно із затвердженим кошторисом у межах коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку та проведення виборів, та за угодами, укладеними відповідно між Центральною виборчою комісією і Національною телекомпанією України, Національною радіокомпанією України, регіональними телерадіоорганізаціями державної чи комунальної форм власності.

4.3. Усі спори, що виникають у зв’язку з наданням ефірного часу для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів народних депутатів України, вирішуються в установленому законом порядку.

Секретар Центральної виборчої комісії Т.ЛУКАШ

Додаток 2
до постанови Центральної виборчої комісії
від 23 березня 2012 року N 57

Порядок
надання політичним партіям, кандидатам у
народні депутати України, зареєстрованим
в одномандатних виборчих округах,
друкованих площ для опублікування їх
передвиборних програм за рахунок і в
межах коштів Державного бюджету України,
що виділяються на підготовку та проведення
виборів народних депутатів України

Цей Порядок розроблено з метою однакового застосування Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) щодо надання політичним партіям (далі - партії), кандидати у народні депутати України від яких зареєстровані у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, та кандидатам у народні депутати України, зареєстрованим в одномандатних виборчих округах (далі - кандидати у депутати), друкованих площ для опублікування їх передвиборних програм за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів народних депутатів України.

1. Загальні положення

1.1. Партії, кандидати у депутати мають право за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку та проведення виборів народних депутатів України, опублікувати в однаковому для всіх партій, кандидатів у депутати поліграфічному виконанні свої передвиборні програми, подані до Центральної виборчої комісії під час їх реєстрації.

1.2. Друковані площі для опублікування своїх передвиборних програм надаються:

- партіям - у газетах "Голос України" та "Урядовий кур’єр", а також в одному з регіональних (місцевих) друкованих засобів масової інформації державної чи комунальної форм власності кожного з регіонів;

- кандидатам у депутати - в одному з регіональних (місцевих) друкованих засобів масової інформації державної чи комунальної форм власності.

1.3. Для опублікування передвиборних програм партій, кандидатів у депутати друковані засоби масової інформації надають усім партіям, кандидатам у депутати рівноцінну друковану площу (однакове поліграфічне виконання, однакове місце розташування на шпальтах газети).

2. Порядок надання друкованих площ партіям

2.1. Партії мають право опублікувати свої передвиборні програми, викладені державною мовою, обсягом не більше семи тисяч восьмисот друкованих знаків, подані до Центральної виборчої комісії під час реєстрації кандидатів у депутати, включених до виборчих списків партій.

2.2. Матеріали для публікації передвиборних програм партій у газетах "Голос України" та "Урядовий кур’єр", а також в одному з регіональних (місцевих) друкованих засобів масової інформації, з якими укладено угоди про опублікування передвиборних програм партій, надаються Центральною виборчою комісією редакціям цих газет не пізніш як за п’ять днів до дня підготовки номера (випуску) відповідного друкованого видання.

2.3. Редакції газет "Голос України" та "Урядовий кур’єр", а також редакції регіональних (місцевих) друкованих засобів масової інформації державної чи комунальної форм власності, з якими укладено угоди про опублікування передвиборних програм партій, не пізніш як за п’ятдесят п’ять днів до дня виборів надсилають до Центральної виборчої комісії конкретні дати виходу у світ номерів відповідних видань з програмами із зазначенням місця розташування цих програм у кожному номері видання (номерів шпальт).

2.4. Черговість друкування передвиборних програм партій встановлюється шляхом жеребкування, що проводиться Центральною виборчою комісією.

2.5. Центральна виборча комісія оприлюднює у газетах "Голос України" та "Урядовий кур’єр", а також у регіональних (місцевих) друкованих засобах масової інформації результати жеребкування щодо черговості друкування передвиборних програм партій у триденний строк з дня їх затвердження.

3. Порядок надання друкованих площ кандидатам у депутати

3.1. Кандидати у депутати мають право опублікувати свої передвиборні програми, викладені державною мовою, обсягом не більше трьох тисяч дев’ятисот друкованих знаків, подані до Центральної виборчої комісії під час їх реєстрації.

3.2. Матеріали для публікації передвиборних програм кандидатів у депутати в одному з регіональних (місцевих) друкованих засобів масової інформації, з якими укладено угоди на опублікування передвиборних програм кандидатів у депутати, надаються Центральною виборчою комісією редакціям газет не пізніш як за п’ять днів до дня підготовки номера (випуску) відповідного друкованого видання.

3.3. Редакції регіональних (місцевих) друкованих засобів масової інформації державної чи комунальної форм власності, з якими укладено угоди на опублікування передвиборних програм кандидатів у депутати, не пізніш як за п’ятдесят п’ять днів до дня виборів надсилають до Центральної виборчої комісії конкретні дати виходу номерів відповідних видань з програмами із зазначенням місця розташування цих програм у кожному номері видання (номерів шпальт).

3.4. Черговість друкування передвиборних програм кандидатів у депутати встановлюється шляхом жеребкування, що проводиться Центральною виборчою комісією.

3.5. Центральна виборча комісія оприлюднює у регіональних (місцевих) друкованих засобах масової інформації державної чи комунальної форм власності результати жеребкування щодо черговості друкування передвиборних програм кандидатів у депутати у триденний строк з дня їх затвердження.

4. Заключні положення

4.1. Редакції (видавці) друкованих засобів масової інформації усіх форм власності за письмовими запитами Центральної виборчої комісії зобов’язані надавати всю інформацію про використання друкованих площ для розміщення агітаційних матеріалів партій, кандидатів у депутати, в разі необхідності надсилати відповідні публікації.

4.2. Оплата наданих партіям, кандидатам у депутати друкованих площ здійснюється Центральною виборчою комісією згідно із затвердженим кошторисом у межах коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку та проведення виборів народних депутатів України, та за угодами, що укладаються відповідно між Центральною виборчою комісією та редакціями друкованих засобів масової інформації.

4.3. Усі спори, які виникають у зв’язку з наданням друкованих площ для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку та проведення виборів народних депутатів України, вирішуються в установленому законом порядку.

Секретар Центральної виборчої комісії Т.ЛУКАШ