КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
від 16 січня 2003 р. N 31
Київ

Про затвердження Державної цільової соціальної
програми "Шкільний автобус"

(Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановою
КМ N 614 від 09.06.2011)

(Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 105 від 31.01.20
07
N 614 від 09.06.2011
N 68 від 08.02.20
12)

(У тексті Постанови слова "Міністерство освіти і науки"
у всіх відмінках замінено словами "Міністерство освіти
і науки, молоді та спорту" у відповідному відмінку
згідно з Постановою КМ N 614 від 09.06.2011)

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Державну цільову соціальну програму "Шкільний автобус" (далі - Програма), що додається. (Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 614 від 09.06.2011)

2. Міністерству освіти і науки, молоді та спорту, Державному агентству з управління державними корпоративними правами та майном разом з іншими центральними органами виконавчої влади, що визначені відповідальними виконавцями Програми, під час складання проектів Державного бюджету України та Державної програми економічного і соціального розвитку України на 2003-2010 роки передбачати кошти на фінансування заходів Програми. (Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 614 від 09.06.2011)

3. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним та Севастопольській міській державним адміністраціям розробити з урахуванням визначених цією Програмою завдань і затвердити регіональні програми забезпечення регулярного перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, шахтарських та інших малих монофункціональних містах, селищах до місць навчання, роботи і додому та вжити заходів до залучення для їх виконання коштів місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством. (Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 614 від 09.06.2011, N 68 від 08.02.2012)

4. Міністерству освіти і науки, молоді та спорту разом з іншими центральними органами виконавчої влади, що визначені відповідальними виконавцями Програми, забезпечити цільове використання коштів на її виконання.

5. Міністерству освіти і науки, молоді та спорту, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним та Севастопольській міській державним адміністраціям забезпечити контроль за здійсненням заходів Програми.

6. Координацію робіт, пов'язаних з виконанням Програми, покласти на Міністерство освіти і науки, молоді та спорту.

Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 січня 2003 р. N 31

(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 9 червня 2011 р. N 614)

Державна
цільова соціальна програма "Шкільний автобус"

(Текст Програми після слів "у сільській місцевості" доповнено
словами ", шахтарських та інших малих монофункціональних
містах, селищах" згідно з Постановою КМ N 68 від 08.02.2012)

Мета Програми

Метою Програми є організація безпечного, регулярного і безоплатного перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, шахтарських та інших малих монофункціональних містах, селищах до місця навчання, роботи і додому (далі - перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників), поліпшення освітнього рівня населення, що проживає у такій місцевості, та раціонального використання кадрового потенціалу зазначених закладів.

Шляхи і способи розв'язання проблеми

Для забезпечення рівного доступу до якісної освіти необхідно створити належні умови для безпечного, регулярного і безоплатного перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників, що передбачено Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", "Про дошкільну освіту", "Про місцеве самоврядування".

Загальна потреба в шкільних автобусах на початок 2011 року становить 2642 одиниці для організації безпечного, регулярного і безоплатного перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників, у тому числі спеціальних шкільних автобусів, у яких обладнано місця для учнів та дітей з обмеженими фізичними можливостями на інвалідних візках, - більш як 100 одиниць. Крім того, потребує оновлення близько 700 автобусів, що експлуатуються понад 10 років.

Кількість учнів загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, шахтарських та інших малих монофункціональних містах, селищах, які проживають за межею пішохідної доступності, у розрізі адміністративно-територіальних одиниць зазначена у додатку 1.

Розв'язати проблему можливо шляхом:

створення нормативно-правової бази для виконання Програми;

придбання шкільних та спеціальних шкільних автобусів;

забезпечення керівництвом дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, шахтарських та інших малих монофункціональних містах, селищах коригування розкладу уроків та режиму навчально-виховного процесу з метою економного використання шкільних автобусів;

розроблення механізму прийому шкільних автобусів районними відділами освіти адміністративно-територіальних одиниць;

забезпечення належного рівня експлуатації та збереження шкільних автобусів районними відділами освіти адміністративно-територіальних одиниць.

Можливі три варіанти розв'язання проблеми, що передбачають:

перший - виконання регіональних програм "Шкільний автобус" за рахунок коштів місцевих бюджетів;

другий - виконання Програми за рахунок коштів державного бюджету, що дасть можливість координувати закупівлю шкільних та спеціальних шкільних автобусів;

третій, оптимальний - виконання Програми за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів за умови стабільного фінансування, а також інших джерел, не заборонених законодавством, що дасть можливість координувати закупівлю шкільних та спеціальних шкільних автобусів, оновлення існуючого парку шкільних автобусів і протяжність спеціалізованих транспортних маршрутів.

Завдання і заходи Програми

Завдання і заходи з виконання Програми зазначені у додатку 2.

Очікувані результати, ефективність Програми

Виконання Програми дасть змогу:

створити нормативно-правову базу для виконання Програми;

придбати шкільні та спеціальні шкільні автобуси для поповнення і оновлення існуючого парку шкільних автобусів;

забезпечити перевезення 100 відсотків учнів, дітей та педагогічних працівників;

придбати спеціальні шкільні автобуси для забезпечення безпечного, регулярного і безоплатного перевезення учнів і дітей з обмеженими фізичними можливостями на інвалідних візках.

Очікувані результати виконання Програми зазначені у додатку 3.

Обсяги та джерела фінансування

Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законодавством.

Обсяг фінансування Програми уточнюється щороку під час складання проектів державного та місцевих бюджетів на відповідний рік у межах видатків, передбачених головним розпорядникам бюджетних коштів, відповідальним за виконання завдань і заходів Програми.

Орієнтовна вартість одного шкільного автобуса місткістю 25 місць становить 300 тис. гривень, а одного спеціального шкільного автобуса - 380 тис. гривень.

(Програма в редакції Постанови КМ N 614 від 09.06.2011)

Додаток 1
до Програми

(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 9 червня 2011 р. N 614)

Кількість
учнів загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості,
шахтарських та інших малих монофункціональних містах, селищах,
які проживають за межею пішохідної доступності, у розрізі
адміністративно-територіальних одиниць

Найменування адміністративно-територіальної одиниці
 
Загальна кількість учнів, які проживають за межею пішохідної доступності (станом на початок 2010/11 навчального року)  Кількість учнів, які потребують безпечного, регулярного і безоплатного перевезення (станом на початок 2010/11 навчального року) 
Автономна Республіка Крим  15575  1086 
Область:     
Вінницька  12586  6400 
Волинська  9349  4267 
Дніпропетровська  15883  2874 
Донецька  8191  4106 
Житомирська  13054  4409 
Закарпатська  12949  5383 
Запорізька  10122  3282 
Івано-Франківська  13767  6021 
Київська  15087  6144 
Кіровоградська  7561  2307 
Луганська  7145  4053 
Львівська  21639  9166 
Миколаївська  6656  1295 
Одеська  10743  2330 
Полтавська  12483  4586 
Рівненська  13835  7226 
Сумська  7069  2214 
Тернопільська  8156  5149 
Харківська  12556  2368 
Херсонська  6664  1296 
Хмельницька  11354  1123 
Черкаська  7741  3612 
Чернівецька  8985  2870 
Чернігівська  7222  1602 
м. Севастополь  752  298 
Усього  277124  95467 

(Додаток 1 в редакції Постанови КМ N 614 від 09.06.2011; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 68 від 08.02.2012)

Додаток 2
до Програми

(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 9 червня 2011 р. N 614)

Завдання і заходи
з виконання Державної цільової соціальної програми
"Шкільний автобус" на період до 2015 року

З Додатком 2 можна ознайомитись: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Постанови".

(Додаток 2 в редакції Постанови КМ N 614 від 09.06.2011; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 68 від 08.02.2012)

Додаток 3
до Програми

(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 9 червня 2011 р. N 614)

Очікувані результати
виконання Державної цільової соціальної програми
"Шкільний автобус" на період до 2015 року

Найменування завдання
 
Найменування показника виконання завдання  Одиниця виміру
 
Значення показника 
усього
 
у тому числі за роками 
2003-2010  2011
 
2012
 
2013
 
2014
 
2015
 
1. Створення нормативно-правової бази
 
соціальні                 
кількість нормативно-правових актів  одиниць
 
2
 
1
 


 
1
 


 


 


 
2. Переобладнан
ня існуючого парку шкільних автобусів 
-"-
 
-"-
 
1
 
1
 


 


 


 


 


 
3. Придбання шкільних та спеціальних шкільних автобусів для поповнення і оновлення існуючого парку шкільних автобусів
 
кількість учнів, дітей та педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, шахтарських та інших малих монофункціональ
них містах, селищах, що перевозяться 
відсотків
 
100
 


 


 


 


 


 
100
 
кількість шкільних автобусів  одиниць
 
2541
 


 
513
 
507
 
507
 
506
 
508
 
кількість учнів і дітей з обмеженими фізичними можливостями на інвалідних візках, що перевозяться  відсотків
 
100
 


 
15,83
 
25,76
 
23,76
 
16,83
 
17,82
 
кількість спеціальних шкільних автобусів  одиниць
 
101
 


 
16
 
26
 
24
 
17
 
18
 
кількість регіональних програм  одиниць
 
26
 


 
26
 


 


 


 


 
кількість узагальнених спеціалізованих транспортних маршрутів  -"-
 
130
 


 
26
 
26
 
26
 
26
 
26
 
кількість нормативних актів  -"-
 
2
 


 


 
2
 


 


 


 
економічні                 
кількість транспортних підприємств  -"-
 
25
 


 


 


 
25
 


 


 

(Додаток 3 в редакції Постанов КМ N 105 від 31.01.2007, N 614 від 09.06.2011; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 68 від 08.02.2012)