ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
23.03.2011 N 240
Про затвердження Положення про Департамент
організації митного контролю та оформлення
Державної митної служби України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної
митної служби
N 643 від 18.07.2011 )
Відповідно до вимог пункту 9 Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 N 940, наказую:
1. Затвердити Положення про Департамент організації митного контролю та оформлення Державної митної служби України, що додається.
2. Уважати такими, що втратили чинність, накази Державної митної служби України:
від 14.07.2009 N 652 "Про затвердження Положення про Департамент організації митного контролю Державної митної служби України";
від 06.05.2010 N 441 "Про затвердження Положення про Управління контролю за переміщенням товарів Державної митної служби України";
від 27.05.2010 N 532 "Про затвердження Положення про Управління нетарифних заходів регулювання Державної митної служби України";
від 28.05.2010 N 545 "Про затвердження Положення про Департамент митних режимів та організації митного оформлення".
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Служби І.Г.Калєтнік
Затверджено
Наказ Державної митної
служби України
23.03.2011 N 240
Положення
про Департамент організації митного контролю
та оформлення Державної митної служби України
1. Загальні положення
1.1. Це Положення визначає правовий статус підрозділу Державної митної служби України - Департаменту організації митного контролю та оформлення (далі - Департамент), а саме його компетенцію (завдання, функції, права) та організаційну структуру.
1.2. Департамент є структурним підрозділом Держмитслужби.
1.3. Загальне керівництво Департаментом здійснює Голова Держмитслужби. Спрямування та координацію діяльності Департаменту здійснює заступник Голови Держмитслужби відповідно до функціональних повноважень.
1.4. У своїй діяльності Департамент керується Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України, актами Верховної Ради України, Президента України й Кабінету Міністрів України, наказами Держмитслужби та цим Положенням.
1.5. Департамент здійснює свою діяльність відповідно до планів роботи Держмитслужби й Департаменту.
1.6. Діловодство в Департаменті ведеться централізовано відповідно до вимог Інструкції з діловодства в митній службі України, затвердженої наказом Держмитслужби від 28.12.2002 N 747 (зі змінами).
2. Завдання Департаменту
Основними завданнями Департаменту є:
2.1. Участь у реалізації державної політики у сфері митної справи відповідно до компетенції Департаменту.
2.2. Захист економічних інтересів України в межах компетенції Департаменту.
2.3. За рішенням керівництва Держмитслужби представлення її інтересів у державних органах, установах і організаціях з питань, що належать до компетенції Департаменту, шляхом участі в робочих групах, комісіях тощо.
2.4. Організація та реалізація заходів з розвитку структури митної служби, інфраструктури та мережі пунктів пропуску через державний кордон України.
2.5. Сприяння виконанню зобов'язань за міжнародними договорами України з питань організації здійснення митного контролю товарів і транспортних засобів.
2.6. Адаптація національного законодавства в частині митного контролю та митного оформлення транспортних засобів перевізників та товарів, що переміщуються ними через митний кордон України, до положень міжнародних нормативно-правових актів з питань митної справи.
2.7. Вдосконалення:
порядків і технологічних схем здійснення митного контролю та митного оформлення різних видів транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними через митний кордон України, а також засобами трубопровідного транспорту та лініями електропередач;
порядку й умов здійснення митного контролю товарів та інших предметів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон у міжнародних поштових та експрес-відправленнях;
правил митного контролю та митного оформлення предметів дипломатичних представництв, консульських установ, представництв міжнародних організацій, а також їх персоналу та членів сімей персоналу, які користуються на території України митними пільгами.
Контроль за їх впровадженням і виконанням у митних органах.
2.8. Вжиття заходів з метою створення сприятливих умов для прискорення товарообігу та пасажиропотоку через державний кордон України шляхом удосконалення, спрощення та підвищення оперативності й ефективності здійснення митного контролю та митного оформлення товарів і транспортних засобів.
2.9. Контроль та організація діяльності митних ліцензійних складів, складів тимчасового зберігання, митних брокерів, а також забезпечення ведення обліку товарів, які переміщуються через митні ліцензійні склади та склади тимчасового зберігання.
2.10. Забезпечення нормативно-правового регулювання створення та функціонування зон митного контролю.
2.11. Організація та контроль за впровадженням у митних органах технічних засобів митного контролю, сучасних засобів ідентифікації та митного забезпечення, а також здійснення контролю за їх ефективним використанням.
2.12. Визначення порядків застосування митних режимів, установлених Митним кодексом України ( 92-15 ).
2.13. Визначення порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів відповідно до заявленого митного режиму.
2.14. Визначення порядку заповнення митних декларацій, які складаються із використанням форм єдиного адміністративного документа.
( Пункт 2.15 глави 2 виключено на підставі Наказу Державної митної служби N 643 від 18.07.2011 )
( Пункт 2.16 глави 2 виключено на підставі Наказу Державної митної служби N 643 від 18.07.2011 )
( Пункт 2.17 глави 2 виключено на підставі Наказу Державної митної служби N 643 від 18.07.2011 )
( Пункт 2.18 глави 2 виключено на підставі Наказу Державної митної служби N 643 від 18.07.2011 )
2.15. Організація контролю за виконанням митними органами актів законодавства, наказів і доручень керівництва Держмитслужби з питань контролю за переміщенням товарів, аналіз причин порушень їх вимог, внесення пропозицій щодо їх усунення.
2.16. Координація діяльності митних органів зі здійснення митного контролю за переміщенням товарів митною територією України, впровадження системи заходів гарантування доставки товарів у митниці призначення, контролю за діяльністю перевізників.
2.17. Розробка проектів нормативно-правових актів з питань:
застосування митних режимів, організації митного оформлення, заповнення митних декларацій, які складаються із використанням форм єдиного адміністративного документа;
контролю за переміщенням товарів, гарантійного забезпечення доставки товарів у митниці призначення, діяльності перевізників тощо.
2.18. Взаємодія з іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, громадськими, неурядовими, міжнародними організаціями та установами з питань, що належать до компетенції Департаменту.
2.19. Координація та спрямування роботи відповідних підрозділів митних органів; надання їм практичної та методичної допомоги (в межах компетенції Департаменту) з питань взаємодії з органами державної влади на місцях, органами місцевого самоврядування, установами й організаціями, а з питань здійснення митного контролю та митного оформлення товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, - з правоохоронними органами та контрольними державними службами.
2.20. Контроль за діяльністю відповідних підрозділів митних органів щодо виконання вимог законодавства України з питань митної справи відповідно до компетенції Департаменту.
2.21. Забезпечення, у межах компетенції Департаменту, виконання Держмитслужбою зобов'язань за міжнародними договорами України.
2.22. Сприяння розвиткові міжнародного співробітництва у сфері митної справи.
3. Функції Департаменту
Відповідно до покладених на нього завдань Департамент виконує регулятивну, нормотворчу, правозастосовчу, контрольну, організаційну, координуючу та аналітичну функції.
Згідно з цим Департамент:
3.1. Готує та подає керівництву Держмитслужби пропозиції щодо вдосконалення нормативно-правових актів з питань митної справи, унесення змін до проектів міжнародних договорів (угод).
3.2. Уносить на розгляд керівництва Держмитслужби проекти нормативно-правових актів, розроблених іншими суб'єктами нормотворчого процесу.
3.3. Забезпечує нормативно-правове регулювання застосування окремих процедур та форм митного контролю.
3.4. Організовує розроблення, проводить аналіз і вдосконалення технологічних схем пропуску через митний кордон України, порядків здійснення митного контролю та митного оформлення:
повітряних, водних, залізничних, автомобільних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними;
товарів, що переміщуються засобами трубопровідного транспорту та лініями електропередач;
предметів, що належать громадянам;
предметів дипломатичних представництв, консульських установ, представництв міжнародних організацій, а також їх персоналу та членів сімей персоналу, які користуються на території України митними пільгами;
товарів та інших предметів, що переміщуються (пересилаються) в міжнародних поштових та експрес-відправленнях.
3.5. Організовує обмін електронною інформацією між Укрзалізницею, Державіаадміністрацією, морськими агентами та Держмитслужбою про товари, прийняті до перевезення на митну територію України; розробляє, аналізує ефективність та удосконалює порядок використання митними органами такої інформації.
3.6. Веде Реєстр центральних сортувальних станцій, регіональних сортувальних станцій; облік місць міжнародного поштового обміну.
3.7. Розробляє, координує, удосконалює й аналізує ефективність впровадження режиму сприяння суб'єктам зовнішньоекономічної діяльності.
3.8. Вносить пропозиції керівництву Держмитслужби щодо переліків пунктів пропуску на митному кордоні України, через які здійснюється переміщення окремих категорій товарів.
3.9. Здійснює контроль організації митними органами митного контролю в пунктах пропуску, аналізує її ефективність та в разі необхідності вносить пропозиції щодо вдосконалення. Організовує взаємодію з контрольними державними службами.
3.10. Організовує взаємодію з органами охорони державного кордону щодо підтримання режиму в пунктах пропуску через державний кордон України.
3.11. Здійснює планування разом з митними органами інших держав заходів щодо удосконалення процедури пропуску через державний кордон товарів і транспортних засобів, їх митного контролю та митного оформлення у пунктах пропуску.
3.12. Організовує роботу щодо надання рішень про можливість розміщення підприємств, що здійснюють господарську діяльність, та підприємств сфери обслуговування, а також дозволів на відкриття магазинів безмитної торгівлі у пунктах пропуску через державний кордон України.
3.13. Бере участь в контрольних заходах за дотриманням посадовими особами митних органів законодавства України в частині здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються в пунктах пропуску через державний кордон України.
3.14. Організовує роботу з видачі, переоформлення, перереєстрації дозвільних документів на: відкриття магазинів безмитної торгівлі у пунктах пропуску через державний кордон України; підприємницьку діяльність щодо надання послуг з декларування товарів і транспортних засобів (митних брокерів та їх представників); право відкриття та експлуатації складів тимчасового зберігання, митних ліцензійних складів, вантажних митних комплексів. Забезпечення виконання законодавства відносно цих видів господарської діяльності.
3.15. Здійснює контроль за дотриманням законодавства з питань митної справи власниками складів тимчасового зберігання, митних ліцензійних складів та вантажних митних комплексів, а також посадовими особами митних органів під час видачі дозволів на право використання складського приміщення, резервуара, майданчика як складів тимчасового зберігання, під час розміщення та випуску товарів зі складів тимчасового зберігання.
3.16. Забезпечує нормативно-правове регулювання та функціонування зон митного контролю.
3.17. Організовує розроблення та впровадження сучасних видів митного забезпечення, засобів ідентифікації товарів і транспортних засобів, здійснення контролю за їх застосуванням митними органами.
3.18. Узагальнює та проводить аналіз даних з практики використання технічних засобів митного контролю підрозділами митного оформлення з метою підвищення ефективності їх використання.
3.19. Надає пропозиції керівництву Держмитслужби щодо оснащення, оптимального розподілу та перерозподілу технічних засобів митного контролю між митними органами. Узгоджує технічну документацію щодо оснащення митних органів технічними засобами.
3.20. Бере участь у проведенні випробувань нових зразків технічних засобів митного контролю, надає пропозиції щодо можливості подальшого їх використання митними органами.
3.21. Вивчає та узагальнює досвід з використання технічних засобів митного контролю митними органами.
3.22. Визначає та вдосконалює порядок здійснення митних процедур щодо товарів, які переміщуються через митний кордон України підприємствами.
3.23. Визначає та вдосконалює порядок та умови електронного декларування (використання електронної вантажної митної декларації для здійснення декларування, митного контролю та оформлення товарів і транспортних засобів).
3.24. Визначає та вдосконалює порядки застосування митних режимів до товарів, які переміщуються через митний кордон України підприємствами. Надає роз'яснення щодо застосування митних процедур з питань, що належать до компетенції Департаменту.
3.25. Визначає та вдосконалює порядок заповнення митних декларацій, які складаються із використанням форм єдиного адміністративного документа.
3.26. Визначає та вдосконалює порядок митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон з використанням книжок (карнетів) А.Т.А..
3.27. Визначає та вдосконалює перелік документів, подання яких є необхідним для здійснення митного контролю й митного оформлення товарів, що розміщуються у митні режими (крім документів, які відповідно до законодавчих актів видаються державними органами для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів).
3.28. Визначає та вдосконалює порядок визначення місця здійснення митного оформлення товарів, які переміщуються через митний кордон України підприємствами.
3.29. Визначає та вдосконалює порядок проведення ідентифікаційного огляду товарів декларантом, а також оформлення й використання картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товарів через митний кордон України.
3.30. Визначає та вдосконалює спрощений порядок здійснення митного оформлення товарів та застосування спеціальних митних процедур.
3.31. Визначає та вдосконалює порядок здійснення митних процедур при переміщенні через митний кордон України товарів у розібраному чи незібраному вигляді, якщо за виробничими чи транспортними умовами їх перевезення одним транспортним засобом є неможливим.
3.32. Організовує роботу в митних органах з питань застосування положень Конвенції про тимчасове ввезення.
3.33. Організовує взаємодію з розробниками програмного забезпечення для митних брокерів.
3.34. Забезпечує ведення реєстру підприємств, допущених до електронного декларування.
3.35. Забезпечує ведення Переліку суб'єктів підприємницької діяльності, які реалізують інвестиційні проекти в спеціальних (вільних) економічних зонах.
( Пункт 3.36 глави 3 виключено на підставі Наказу Державної митної служби N 643 від 18.07.2011 )
( Пункт 3.37 глави 3 виключено на підставі Наказу Державної митної служби N 643 від 18.07.2011 )
( Пункт 3.38 глави 3 виключено на підставі Наказу Державної митної служби N 643 від 18.07.2011 )
( Пункт 3.39 глави 3 виключено на підставі Наказу Державної митної служби N 643 від 18.07.2011 )
( Пункт 3.40 глави 3 виключено на підставі Наказу Державної митної служби N 643 від 18.07.2011 )
( Пункт 3.41 глави 3 виключено на підставі Наказу Державної митної служби N 643 від 18.07.2011 )
3.36. Відстежує діяльність митних органів щодо забезпечення дотримання митного законодавства з питань, що належать до компетенції Департаменту, контролює виконанням ними актів законодавства у цій галузі. Аналізує причини порушень їх вимог, вносить пропозиції щодо усунення недоліків.
3.37. Координує діяльність підрозділів митних органів з питань контролю за переміщенням товарів, що належать до компетенції Департаменту.
3.38. Підтримує взаємодію митних органів з іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, громадськими, неурядовими, міжнародними організаціями й установами з питань, що належать до компетенції Департаменту.
3.39. Розробляє та супроводжує нормативно-правові акти щодо здійснення контролю за переміщенням товарів, застосування заходів гарантування доставки товарів, діяльності перевізників; відстежує й аналізує ефективність цих актів.
3.40. Опрацьовує питання щодо використання відповідних комп'ютерних мереж і баз даних під час здійснення контролю за переміщенням товарів, застосування заходів гарантування доставки товарів та у ході контролю за діяльністю перевізників.
3.41. За дорученням керівництва Держмитслужби у межах компетенції Департаменту вирішує питання оперативного характеру.
3.42. Розробляє та бере участь у розробці проектів нормативно-правових актів з питань здійснення митного контролю і митного оформлення, контролю за переміщенням товарів, гарантійного забезпечення доставки товарів у митниці призначення, діяльності перевізників.
3.43. Бере участь у підготовці та опрацюванні проектів міжнародних договорів з питань, що належать до компетенції Департаменту.
3.44. Забезпечує дотримання митними органами вимог Митної конвенції про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП 1975 року (Конвенції МДП). Готує нормативно-правові акти, роз'яснення та інші матеріали, спрямовані на забезпечення належного функціонування Конвенції МДП в Україні.
3.45. У межах компетенції Департаменту готує матеріали щодо застосування передбачених законодавством санкцій до суб'єктів підприємницької діяльності та громадян, які надають послуги з міжнародних перевезень товарів і пасажирів, інформує про це центральні органи виконавчої влади, інші заінтересовані установи й організації.
3.46. Координує та підтримує взаємодію митних органів з організаціями й об'єднаннями перевізників та експедиторів, незалежними фінансовими посередниками, страховими організаціями, банками, фінансово-кредитними установами тощо з питань, які належать до компетенції Департаменту.
3.47. Надає методичну та практичну допомогу митним органам (у тому числі шляхом проведення семінарів, підвищення кваліфікації та навчання працівників митних органів за напрямами діяльності Департаменту) з питань, що належать до компетенції Департаменту.
3.48. Представляє інтереси Держмитслужби в державних органах, установах і організаціях з питань, що належать до компетенції Департаменту.
3.49. Збирає, обробляє, узагальнює й аналізує інформацію з питань, що належать до компетенції Департаменту; інформує керівництво Держмитслужби про стан реалізації вимог нормативно-правових актів із зазначених питань; готує за дорученням керівництва Держмитслужби інформаційні, довідкові та інші матеріали з питань, що належать до компетенції Департаменту.
3.50. Здійснює координацію та спрямування роботи відповідних підрозділів митних органів, а також надає практичну та методичну допомогу у вирішенні питань оперативного характеру відповідно до компетенції Департаменту. Готує та проводить семінари, конференції, інші навчально-методичні заходи з питань, що належать до компетенції Департаменту.
3.51. Розглядає звернення органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій та громадян в межах компетенції Департаменту.
3.52. Здійснює прийом представників підприємств та організацій, громадян.
3.53. Забезпечує неухильне додержання вимог нормативно-правових актів з питань охорони державної таємниці, конфіденційної інформації, що є власністю держави, та службової інформації, а також правил поводження з документами з обмеженим доступом.
Реєструє, веде облік документів з грифом "Для службового користування".
3.54. Виконує інші завдання, визначені керівництвом Держмитслужби.
4. Права Департаменту
Департамент має право:
4.1. Брати участь у розробці Держмитслужбою проектів нормативно-правових актів.
4.2. Брати участь у розгляді проектів нормативно-правових актів, розроблених іншими структурними підрозділами Держмитслужби, а також підготовці та реалізації здійснюваних ними заходів.
4.3. За дорученням керівництва Держмитслужби представляти її інтереси в державних та інших органах, міжнародних установах, організаціях та митних службах іноземних країн.
4.4. Отримувати в установленому порядку від структурних підрозділів Держмитслужби, митних органів інформацію та матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
4.5. Залучати фахівців структурних підрозділів Держмитслужби та митних органів для вирішення завдань, що належать до компетенції Департаменту.
4.6. Давати доручення митним органам для вжиття заходів чи здійснення дій, спрямованих на виконання завдань, що належать до компетенції Департаменту, та вимагати звітів про їх виконання.
4.7. Здійснювати контроль за діяльністю митних органів у межах компетенції Департаменту. Вимагати від керівників митних органів та їх структурних підрозділів дотримання вимог законодавства України з питань митної справи в межах компетенції Департаменту.
4.8. У встановленому порядку брати участь у перевірках діяльності митних органів (їх підрозділів), службових розслідуваннях, здійснювати перевірки діяльності митних органів з питань, що належать до компетенції Департаменту.
4.9. Вести службове листування.
4.10. У межах компетенції Департаменту вносити пропозиції щодо вдосконалення митної справи, структури та штатної чисельності підрозділів митних органів, запровадження міжнародного досвіду в роботі митних органів, а також до плану діяльності Держмитслужби.
4.11. Готувати та подавати на розгляд керівництву Держмитслужби пропозиції щодо призначення, переміщення, підвищення кваліфікації керівників митних постів, підрозділів митного оформлення, підрозділів організації митного контролю, а також щодо їх заохочення або накладання на них стягнень.
4.12. Проводити наради, семінари з працівниками митних органів. Залучати в установленому порядку до цієї роботи, а також для проведення відповідних досліджень і методичних розробок спеціалістів Держмитслужби, митних органів, науково-дослідних організацій та навчальних закладів.
4.13. Користуватися в установленому порядку службовою інформацією Держмитслужби, митних органів, у тому числі шляхом доступу до Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби, міжнародних інформаційних мереж і міжнародних каналів зв'язку. Створювати та використовувати власні інформаційні бази даних.
5. Керівництво та структура Департаменту
( У главі 5 Положення слово "відділи" у всіх відмінках
замінено словом "відділ" у відповідному відмінку
згідно з Наказом Державної митної служби N 643
від 18.07.2011 )
5.1. Департамент очолює директор, який призначається на посаду та звільняється з посади наказом Держмитслужби в установленому порядку.
5.2. Директор Департаменту:
5.2.1. Здійснює безпосереднє керівництво роботою Департаменту.
5.2.2. Затверджує положення про управління, відділ Департаменту, а також посадові інструкції посадових осіб Департаменту.
5.2.3. Уносить пропозиції керівництву Держмитслужби про призначення на посади й звільнення з посад працівників Департаменту.
5.2.4. Забезпечує процес виконання завдань, покладених на Департамент. Координує процес планування діяльності управлінь, відділу Департаменту та забезпечує контроль за своєчасним та якісним виконанням планів.
5.2.5. Здійснює координацію з питань взаємодії Департаменту з іншими структурними підрозділами Держмитслужби.
5.2.6. Візує проекти нормативно-правових актів, листів, інших розпорядчих документів Держмитслужби, проекти рішень за результатами опрацювання вхідної кореспонденції.
5.2.7. Розглядає вхідні документи, що надходять до Департаменту в установленому порядку або подані начальниками Управлінь, відділу Департаменту, та проставляє на них резолюції.
5.2.8. Підписує вихідну кореспонденцію.
5.2.9. Направляє запити митним органам з питань, що належать до компетенції Департаменту, надає доручення особовому складу Департаменту, організовує контроль за їх виконанням.
5.2.10. Організовує контроль виконання особовим складом Департаменту вимог Закону України "Про державну таємницю" ( 3855-12 ) та інших нормативно-правових актів з питань охорони державної таємниці.
5.2.11. Погоджує призначення на посади начальників митних постів, підрозділів митного оформлення, підрозділів організації митного контролю.
5.2.12. Виконує інші завдання, визначені керівництвом Держмитслужби.
5.3. Директор Департаменту має право:
5.3.1. Самостійно встановлювати організаційні підходи та схеми роботи Департаменту, взаємодії управлінь, відділу Департаменту; видавати відповідну організаційну документацію в межах Департаменту. Вимагати від особового складу Департаменту дотримання положень цієї організаційної документації.
5.3.2. Давати доручення, розпорядження особовому складу Департаменту та вимагати надання звітів про їх виконання.
5.3.3. Вимагати від особового складу Департаменту додержання вимог законодавства, своєчасного виконання доручень керівництва Держмитслужби.
5.3.4. Уносити пропозиції керівництву Держмитслужби про заохочення працівників Департаменту чи накладення на них стягнень.
5.3.5. За дорученням керівництва Держмитслужби представляти інтереси Держмитслужби в державних та інших органах.
5.3.6. Запитувати й одержувати в установленому порядку від структурних підрозділів Держмитслужби, митних органів, фізичних та юридичних осіб необхідну інформацію й довідкові матеріали для виконання завдань, покладених на Департамент.
5.3.7. Надавати відомості, пропозиції, зауваження структурним підрозділам Держмитслужби, митним органам, іншим державним та недержавним органам, громадянам відповідно до законодавства та в порядку, встановленому Головою Держмитслужби.
5.3.8. Направляти запити митним органам з питань, що належать до компетенції Департаменту, та вимагати надання звітів про їх виконання. Вимагати від митних органів додержання вимог законодавства.
5.3.9. Уносити пропозиції керівництву Держмитслужби про заохочення керівників митних органів, митних постів, підрозділів митного оформлення, організації митного контролю чи накладення на них стягнень.
5.4. Директор Департаменту несе відповідальність за:
5.4.1. Незабезпечення виконання покладених на Департамент завдань і функцій, передбачених цим Положенням.
5.4.2. Неналежну організацію діяльності Департаменту.
5.4.3. Невиконання Урочистого зобов'язання посадових осіб митної служби України, порушення Присяги державних службовців.
5.4.4. Невиконання або неналежне виконання своїх службових обов'язків.
5.4.5. Перевищення повноважень, порушення обмежень і заборон, установлених законодавством з питань проходження служби в митних органах, або вчинення дій, які дискредитують не тільки посадову особу, а й митну службу України.
5.4.6. Порушення правил внутрішнього трудового розпорядку, норм професійної етики та інші порушення службової дисципліни.
5.4.7. Низький рівень трудової та виконавської дисципліни в Департаменті.
5.4.8. Недодержання вимог законодавства щодо забезпечення охорони державної таємниці, конфіденційної інформації, що є власністю держави, а також службової інформації.
5.4.9. Негативні наслідки особистих розпоряджень, самостійно прийнятих рішень під час виконання службових обов'язків, а також за бездіяльність.
5.5. Директор Департаменту має трьох заступників, між якими розподіляє функціональні обов'язки.
5.6. У разі відсутності директора Департаменту його обов'язки виконує один із заступників директора Департаменту або інша посадова особа, визначена керівництвом Держмитслужби.
5.7. До складу Департаменту входять:
Управління організації та технологій митного контролю, що складається із відділу:
організації митного контролю в пунктах пропуску;
митної інфраструктури;
організації роботи митних посередників;
митного контролю транспортних засобів і товарів громадян;
Управління декларування та митних режимів, що складається із відділу:
організації митного оформлення;
декларування товарів;
застосування митних режимів;
спеціальних митних процедур;
відділ контролю за переміщенням товарів. ( Пункт 5.7 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної митної служби N 643 від 18.07.2011 )
5.8. Посадові особи Департаменту призначаються на посади та звільняються з посад наказом Держмитслужби.
Директор Департаменту організації митного контролю
та роботи митних посередників А.І.Сербайло