Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
від 23 лютого 2011 р. N 137
Київ

Про затвердження порядків використання коштів,
передбачених у державному бюджеті
для захисту від шкідливої дії
вод сільських населених пунктів та
сільськогосподарських угідь,
проведення державного моніторингу поверхневих вод,
паспортизації та управління водними ресурсами,
ведення водного кадастру

Відповідно до частини сьомої статті 20 Бюджетного кодексу України ( 2456-17 ) Кабінет Міністрів України постановляє:

Затвердити такі, що додаються:

Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для захисту від шкідливої дії вод сільських населених пунктів та сільськогосподарських угідь;

Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для проведення державного моніторингу поверхневих вод, паспортизації та управління водними ресурсами, ведення водного кадастру.

Прем'єр-міністр України М.АЗАРОВ

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 23 лютого 2011 р. N 137

Порядок
використання коштів,
передбачених у державному бюджеті
для захисту від шкідливої дії
вод сільських населених пунктів
та сільськогосподарських угідь

1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою "Захист від шкідливої дії вод сільських населених пунктів та сільськогосподарських угідь" (далі - бюджетні кошти).

2. Головним розпорядником бюджетних коштів є Міністерство екології та природних ресурсів.

Відповідальним виконавцем бюджетної програми і розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня є Державне агентство водних ресурсів.

3. Бюджетні кошти використовуються відповідно до напрямів, визначених Комплексною програмою захисту сільських населених пунктів і сільськогосподарських угідь від шкідливої дії вод на період до 2010 року та прогноз до 2020 року, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 3 липня 2006 р. N 901 (Офіційний вісник України, 2006 р., N 27, ст. 1942), Програмою комплексного протипаводкового захисту в басейні р. Тиси у Закарпатській області на 2006-2015 роки, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 24 жовтня 2001 р. N 1388 (Офіційний вісник України, 2001 р., N 43, ст. 1932; 2006 р., N 7, ст. 352), Державною цільовою програмою комплексного протипаводкового захисту в басейнах річок Дністра, Пруту та Сірету, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2008 р. N 1151 (Офіційний вісник України, 2008 р., N 100, ст. 3341), та переліку робіт (згідно з додатком) з урахуванням таких пріоритетів:

погашення заборгованості, зареєстрованої в органах Державного казначейства, за виконані у попередні періоди роботи;

першочергове проведення робіт на об'єктах, що:

- пошкоджені внаслідок повені, паводка чи іншої шкідливої дії вод (за наявності оформленого в установленому порядку документа, який підтверджує факт пошкодження);

- розташовані на річках, які протікають у межах державного кордону;

- захищають від шкідливої дії вод пам'ятки історії та архітектури, а також сільські населені пункти і сільськогосподарські угіддя та мають рівень будівельної готовності не менш як 75 відсотків.

4. Державне агентство водних ресурсів складає на підставі узагальнених розрахунків і обґрунтувань Республіканського комітету Автономної Республіки Крим по водогосподарському будівництву та зрошувальному землеробству, обласних управлінь водного господарства, а також басейнових управлінь водних ресурсів, управлінь каналів, підприємств та організацій, які належать до сфери управління Державного агентства водних ресурсів (далі - підприємства та організації), погоджених з територіальними органами Міністерства надзвичайних ситуацій, Міністерства екології та природних ресурсів і облдержадміністраціями, та затверджує за погодженням з Міністерством екології та природних ресурсів і Мінфіном план заходів із захисту від шкідливої дії вод (далі - план заходів).

5. Обсяги та вартість робіт визначаються відповідно до проектно-кошторисної документації, розробленої з урахуванням вимог будівельних норм і правил, а також на підставі позитивного висновку комплексної державної експертизи відповідно до Порядку затвердження інвестиційних програм і проектів будівництва та проведення їх державної експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2007 р. N 1269 (Офіційний вісник України, 2007 р., N 84, ст. 3106).

Видатки, пов'язані з фінансуванням капітального будівництва за рахунок бюджетних коштів, здійснюються відповідно до Порядку державного фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. N 1764 (Офіційний вісник України, 2001 р., N 52, ст. 2374).

6. Державне агентство водних ресурсів доводить в установленому порядку у строки, визначені для затвердження кошторисів (планів використання бюджетних коштів), підприємствам та організаціям план заходів і обсяги їх фінансування.

7. Закупівля товарів, робіт і послуг за рахунок бюджетних коштів здійснюється відповідно до Закону України "Про здійснення державних закупівель" ( 2289-17 ).

8. Попередня оплата товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти з метою виконання плану заходів, здійснюється згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 9 жовтня 2006 р. N 1404 (Офіційний вісник України, 2006 р., N 41, ст. 2752).

9. Використання бюджетних коштів здійснюється відповідно до Порядку обслуговування державного бюджету за видатками та операціями з надання та повернення кредитів, наданих за рахунок коштів державного бюджету, затвердженого в установленому законодавством порядку.

10. Відкриття рахунків, реєстрація, облік зобов'язань в органах Державної казначейської служби здійснюються у порядку, встановленому Державною казначейською службою.

11. Відображення у первинному та бухгалтерському обліку отриманих (створених) оборотних і необоротних активів здійснюється відповідно до законодавства.

12. Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, окремих черг і пускових комплексів здійснюється відповідно до Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 2008 р. N 923 (Офіційний вісник України, 2008 р., N 80, ст. 2694; 2009 р., N 41, ст. 1370).

13. Підприємства та організації подають Державному агентству водних ресурсів щокварталу до 10 числа місяця, що настає за звітним періодом, інформацію про виконання плану заходів за формою, встановленою Агентством за погодженням з Міністерством екології та природних ресурсів і Мінфіном.

Державне агентство водних ресурсів подає щокварталу до 20 числа місяця, що настає за звітним періодом, зазначену інформацію Міністерству екології та природних ресурсів і Мінфіну, річну - до 10 лютого року, що настає за звітним.

14. Складення і подання фінансової та бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим і ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.

Додаток
до Порядку

Перелік
робіт із захисту від шкідливої дії вод
сільських населених пунктів
та сільськогосподарських угідь

1. Роботи на річках та інших водних об'єктах:

будівництво, реконструкція і відбудова гідротехнічних споруд (захисні протипаводкові дамби, насосні і компресорні станції, водознижувальні свердловини, підпірні та регулювальні споруди, водоскиди і водозабори), що захищають від затоплення паводковими і повеневими водами, а також від підтоплення ґрунтовими водами сільські населені пункти та сільськогосподарські угіддя;

берегоукріплення;

регулювання русел річок, очищення озер, ставків та інших водних об'єктів, забезпечення покращення санітарного стану річок;

перебудовування систем водовідведення у сільських населених пунктах, відведення паводкових та повеневих вод із затоплених територій.

2. Проектно-розвідувальні роботи (розроблення проектно-кошторисної документації та документації щодо встановлення в натурі (на місцевості) меж прибережних захисних смуг, водоохоронних зон, зон можливого затоплення паводковими і повеневими водами).

3. Протиерозійні роботи (будівництво гідротехнічних земляних валів, скидних споруд, загатів, перепадів і підпірних стінок, терасування схилів).

4. Будівництво та реконструкція об'єктів виробничого призначення, що використовуються службою експлуатації.

5. Придбання устатковання, машин і механізмів для загонів з проведення невідкладних та аварійних робіт, а також технічних засобів для проведення експлуатаційних робіт.

6. Створення, реконструкція та розширення мережі споруд для ведення гідрометеорологічних спостережень на річках і водоймах.

7. Удосконалення системи інформування громадян про можливість виникнення надзвичайної паводкової ситуації.

8. Створення та розширення мережі ультракороткохвильового радіозв'язку з міжрайонними управліннями водного господарства.

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 23 лютого 2011 р. N 137

Порядок
використання коштів,
передбачених у державному бюджеті
для проведення державного моніторингу поверхневих вод,
паспортизації та управління водними ресурсами,
ведення водного кадастру

1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою "Ведення державного моніторингу поверхневих вод, водного кадастру, паспортизація, управління водними ресурсами" (далі - бюджетні кошти).

2. Головним розпорядником бюджетних коштів є Міністерство екології та природних ресурсів.

Відповідальним виконавцем бюджетної програми і розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня є Державне агентство водних ресурсів.

3. Бюджетні кошти спрямовуються на:

проведення державного моніторингу поверхневих вод;

ведення державного водного кадастру;

проведення паспортизації річок;

забезпечення управління водними ресурсами.

4. Бюджетні кошти використовуються відповідно до плану заходів з проведення державного моніторингу поверхневих вод, паспортизації та управління водними ресурсами, ведення водного кадастру, який складається і затверджується Державним агентством водних ресурсів за погодженням з Міністерством екології та природних ресурсів і Мінфіном (далі - план заходів), та переліку робіт (згідно з додатком) з урахуванням таких пріоритетів:

погашення заборгованості, зареєстрованої в органах Державного казначейства, за виконані у попередні періоди роботи;

виконання міжурядових угод про співробітництво в галузі водного господарства, пов'язаних з моніторингом та управлінням водними ресурсами в межах державного кордону;

забезпечення контролю якості поверхневих вод у місцях питних водозаборів, у разі техногенних аварійних забруднень та під час затоплення паводковими і повеневими водами, підтоплення ґрунтовими водами; ведення обліку використання вод.

5. Державне агентство водних ресурсів затверджує кошториси окремо за кожною організацією, що належить до сфери його управління, відповідно до плану заходів з урахуванням кількості створів і площ меліорованих земель, на яких ведеться спостереження, та кількості водокористувачів.

6. Обсяг видатків на виконання міжурядових угод з питань співробітництва в галузі водного господарства, пов'язаних з моніторингом та управлінням водними ресурсами в межах державного кордону, визначається відповідно до плану-графіка проведення міжнародних зустрічей, нарад, семінарів та затверджується Державним агентством водних ресурсів окремо за кожним заходом.

7. Закупівля товарів, робіт і послуг за рахунок бюджетних коштів здійснюється відповідно до Закону України "Про здійснення державних закупівель" ( 2289-17 ).

8. Попередня оплата товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти з метою виконання плану заходів, здійснюється згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 9 жовтня 2006 р. N 1404 (Офіційний вісник України, 2006 р., N 41, ст. 2752).

9. Використання бюджетних коштів здійснюється відповідно до Порядку обслуговування державного бюджету за видатками та операціями з надання та повернення кредитів, наданих за рахунок коштів державного бюджету, затвердженого в установленому законодавством порядку.

10. Відкриття рахунків, реєстрація, облік зобов'язань в органах Державної казначейської служби здійснюються у порядку, встановленому Державною казначейською службою.

11. Відображення у первинному та бухгалтерському обліку отриманих (створених) оборотних і необоротних активів здійснюється відповідно до законодавства.

12. Організації, що належать до сфери управління Державного агентства водних ресурсів, подають йому щокварталу до 10 числа місяця, що настає за звітним періодом, інформацію про виконання плану заходів за формою, встановленою Агентством за погодженням з Міністерством екології та природних ресурсів і Мінфіном.

Державне агентство водних ресурсів подає щокварталу до 20 числа місяця, що настає за звітним періодом, зазначену інформацію Міністерству екології та природних ресурсів і Мінфіну, річну - до 10 лютого року, що настає за звітним.

13. Складення та подання звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим і ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.

Додаток
до Порядку

Перелік
робіт з державного моніторингу поверхневих вод,
ведення водного кадастру, паспортизації
та управління водними ресурсами

1. Проведення державного моніторингу поверхневих вод:

систематичні спостереження за станом річок, водосховищ, каналів і водойм у місцях їх комплексного використання, систем міжгалузевого та сільськогосподарського водопостачання, поверхневих вод у межах державного кордону (контроль за вмістом забруднювальних речовин), водойм у зонах впливу атомних електростанцій (контроль за вмістом радіонуклідів), глибиною залягання та мінералізацією ґрунтових вод, ступенем засоленості (кислотності) та солонцюватості ґрунтів, переформуванням берегів водосховищ, підтопленням територій та сільських населених пунктів;

оснащення служб здійснення контролю за якістю та кількістю поверхневих вод необхідним обладнанням, транспортними засобами, системами збору, оброблення та передачі інформації;

підготовка лабораторій до акредитації (атестації) на право проведення вимірювань у сфері здійснення державного метрологічного нагляду;

ведення державного обліку використання вод за формою статистичної звітності 2-ТП (водгосп) з метою отримання інформації про забір та використання вод, скидання водокористувачами зворотних вод і забруднювальних речовин у водні об'єкти.

2. Ведення державного водного кадастру (систематизація даних державного обліку вод та визначення придатних для використання водних ресурсів).

3. Паспортизація річок (систематизація основних даних про водний режим, фізико-географічні особливості, використання природних ресурсів і опрацювання рекомендацій щодо підвищення стійкості екологічної системи в басейнах річок).

4. Управління водними ресурсами:

розроблення нормативно-правових актів та нормативно-технічної документації з питань використання, охорони та відтворення водних ресурсів;

проведення міжнародних зустрічей, нарад, семінарів у рамках виконання міжурядових угод в галузі водного господарства, пов'язаних з державним моніторингом та управлінням водними ресурсами в межах державного кордону;

здійснення контролю за раціональним використанням, охороною і відтворенням водних ресурсів;

створення та забезпечення функціонування інформаційної системи моніторингу і прогнозування стану навколишнього природного середовища Державного агентства водних ресурсів.