ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
НАГЛЯДОВА РАДА З ПИТАНЬ ОЦІНОЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Затверджено
Рішення Наглядової
ради з питань
оціночної діяльності
23.09.2010
(протокол N 47)
(Положення втратило чинність на підставі Наказу
Фонду державного майна України
N 680 від 15.05.2012 - Наказ скасовано на
підставі Наказу Фонду державного майна
N 2950 від 14.06.2012)
Положення
про порядок роботи комітетів Наглядової ради
з питань оціночної діяльності
I. Загальні положення
1. Це Положення розроблено відповідно до статті 21 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" ( 2658-14 ), Порядку роботи Наглядової ради з питань оціночної діяльності, затвердженого наказом ФДМУ від 08.05.2002 N 791, та рішення Наглядової ради з питань оціночної діяльності (далі - Наглядова рада) від 01.07.2010 (протокол N 46) з метою забезпечення здійснення її повноважень.
2. Положенням регулюються питання черговості скликання засідань спеціалізованих комітетів Наглядової ради, формування порядку денного кожного засідання, порядку розгляду питань на засіданнях комітетів Наглядової ради та прийняття ними відповідних рішень, а також функції, права та обов'язки членів комітетів Наглядової ради.
3. Спеціалізовані комітети створюються з метою впорядкування діяльності Наглядової ради та надання пропозицій, у межах компетенції, до проекту рішень Наглядової ради за підсумками розгляду питань, включених до порядку денного, а саме:
комітет з питань удосконалення законодавства, методології та стандартизації оцінки;
комітет з удосконалення професійної підготовки оцінювачів;
комітет з питань рецензування та експертизи звітів;
дисциплінарний комітет з питань професійної етики.
II. Принципи діяльності комітетів
1. Комітет Наглядової ради з питань оціночної діяльності (далі - Комітет) - дорадчо-консультативний орган Наглядової ради, що утворюється з числа членів Наглядової ради для здійснення підготовки і попереднього розгляду питань, які вирішуються Наглядовою радою за окремими напрямами.
Всі члени Наглядової ради працюють у комітетах на громадських засадах.
Комітети відповідальні та підзвітні перед Наглядовою радою, Головою Наглядової ради та відповідальним секретарем Наглядової ради.
2. Діяльність комітетів спрямовують Голова Наглядової ради та відповідальний секретар у порядку, встановленому Порядком роботи Наглядової ради з питань оціночної діяльності.
3. Комітети будують свою роботу на принципах: верховенства права, законності, гласності, доцільності, функціональності, плановості, колегіальності, вільного обговорення і вирішення питань.
4. Інформація про поточну діяльність комітетів та прийняті ними рішення можуть розміщуватися на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України, в її офіційному друкованому виданні та інших засобах масової інформації в порядку, визначеному головою Наглядової ради.
5. Голова Комітету обирається з голів саморегулівних організацій оцінювачів, які є членами Наглядової ради. Юридично комітети знаходяться за адресою Голови саморегулівної організації (базова організація).
6. Матеріально-технічне забезпечення діяльності комітетів та документообіг здійснює базова організація.
7. У разі призначення нового Голови Комітету попередник передає йому всі документи, що напрацьовані за період головування, а також передані йому на мить прийняття обов'язків. Загальний строк зберігання документів комітету становить 2 роки.
III. Персональний склад комітетів
1. Рішення про утворення комітетів (у тому числі порядок роботи, повноваження, кількісний та персональний склад, термін функціонування) затверджується протокольним рішенням Наглядової ради.
2. Персональний склад Комітету не може перевищувати семи осіб і складається з дійсних членів Наглядової ради.
Члени Наглядової ради можуть бути членами декількох комітетів. При цьому член Наглядової ради може бути головою лише одного Комітету.
3. Персональний склад комітетів може бути змінений внаслідок:
виключення члена Комітету із членів Наглядової ради;
зміни голови Комітету;
добровільного переходу члена Комітету в інший комітет.
IV. Функції комітетів Наглядової ради
1. Функції комітетів полягають в:
плануванні своєї роботи;
проведенні збору та аналізу інформації з питань, що належать до повноважень Комітетів, організації засідань з цих питань;
прийнятті рішень, наданні роз'яснень, висновків, рекомендацій у межах компетенції Комітету для організації їх розгляду на засіданні Наглядової ради;
розгляді звернень, що надійшли до Комітетів в установленому порядку;
підготовці і поданні Наглядовій раді звітів про результати своєї діяльності.
2. Функції Комітету з питань удосконалення законодавства, методології та стандартизації оцінки полягають у підготовці та погодженні нормативно-правових актів з оцінки майна та порядку видачі та анулювання сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності та внесенні змін до них.
Рішення щодо погодження проекту нормативно-правового акта Комітетом з питань удосконалення законодавства, методології та стандартизації оцінки приймається після його обговорення та надання пропозицій від саморегулівних організацій. У разі необхідності Наглядова рада має право голосувати окремо щодо кожного пункту зауважень до проекту.
3. Функції Комітету з удосконалення професійної підготовки оцінювачів полягають у розгляді та наданні пропозицій щодо удосконалення професійної підготовки оцінювачів, у тому числі таких, що стосуються переліку затверджених спеціалізацій у межах напрямів оцінки майна, обсягу висвітлення певних тем у тематичних планах навчання, форм та тематики підвищення кваліфікації оцінювачів, взаємодії професійної підготовки оцінювачів з професійною підготовкою спеціалістів за іншими спеціальностями, внесення змін до порядку укладання угод з навчальними закладами, які здійснюють підготовку оцінювачів, а також розробленні єдиних тестів, встановлення кваліфікаційних вимог до викладачів, розгляд та затвердження їх кандидатур, уніфікація документообігу по всіх навчальних закладах тощо.
За наслідками розгляду Комітет має право ініціювати до Наглядової ради внесення змін до нормативно-правових актів, якими регулюються зазначені питання.
4. Функції Комітету з питань рецензування та експертизи звітів полягають у розгляді скарг, наданих до Комітету Наглядовою радою, на суб'єктів оціночної діяльності та оцінювачів, які заявлені у штатному складі цих суб'єктів оціночної діяльності; розгляді звітів, виконаних зазначеними суб'єктами оціночної діяльності, та рецензій на ці звіти. У разі необхідності Комітет забезпечує рецензування цих звітів самостійно членами Комітету або шляхом передачі звітів до експертних рад саморегулівних організацій оцінювачів. У випадку надходження до Фонду державного майна України скарги від правоохоронних органів, рецензування звітів про оцінку майна може доручатися Комітету, який проводить рецензування в обов'язковому порядку у встановлений термін.
Суб'єкт оціночної діяльності, звіт якого за результатами рецензування класифікується за ознаками, наведеними в абзацах четвертому та п'ятому пункту 67 Національного стандарту N 1 "Загальні засади оцінки майна і майнових прав", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 N 1440, може самостійно звернутися до Комітету з питань рецензування та експертизи звітів з метою повторного рецензування свого звіту та надання висновків щодо попередньої рецензії.
Остаточний висновок щодо повноти, правильності виконання та відповідності застосованих процедур оцінки майна вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна по спірних звітах виносить Наглядова рада.
Строки проведення рецензування не повинні перевищувати строки погодження або затвердження оцінки органом державної влади, або органом місцевого самоврядування, визначених чинним законодавством, з урахуванням пункту 3 розділу V цього Положення. В інших випадках строк проведення рецензування не повинен перевищувати 30 календарних днів.
У разі необхідності Комітет має право звертатися до Фонду державного майна України, інших органів державної влади, суб'єктів оціночної діяльності та інших організацій з метою отримання додаткових матеріалів та (або) роз'яснень.
5. Функції Дисциплінарного комітету з питань професійної етики:
контроль за дотриманням членами Наглядової ради, суб'єктами оціночної діяльності, оцінювачами та запрошеними на засідання Наглядової ради особами Регламенту Наглядової ради з питань оціночної діяльності;
забезпечення врахування громадської думки у процесі обговорення та прийняття рішень Наглядовою радою;
контроль за дотриманням суб'єктами оціночної діяльності та оцінювачами професійної етики.
V. Права і обов'язки комітетів
1. Комітети планують свою роботу, як правило, на півріччя. План роботи Комітету затверджується рішенням Комітету. У плані роботи комітетів визначаються заходи, терміни та відповідальні за їх виконання члени Комітету.
2. Комітет щороку, у термін до 15 лютого, подає до Наглядової ради письмовий звіт про свою роботу за попередній рік за підписом голови комітету. У разі потреби Наглядова рада може прийняти рішення про подання комітетами оперативних звітів про проведену роботу за інший період і в інший термін.
3. Пропозиції та свої рішення, що стосуються питань порядку денного Наглядової ради, подаються комітетами до Наглядової ради не пізніше, ніж за 10 днів до призначеної дати чергового засідання Наглядової ради та за 3 дні до дати позачергового засідання Наглядової ради.
4. Комітети мають право:
звертатися в межах повноважень комітетів із запитами до Наглядової ради, а також звертатися до Фонду державного майна України, інших органів державної влади, суб'єктів оціночної діяльності та інших організацій з метою отримання додаткових матеріалів та (або) роз'яснень;
у разі необхідності запрошувати на свої засідання та залучати до підготовки рішень спеціалістів та фахівців з питання порядку денного;
готувати і виносити на розгляд Наглядової ради пропозиції щодо заходів, які проводяться Наглядовою радою;
здійснювати моніторинг та аналіз законодавчих актів, віднесених до повноважень комітетів, готувати при необхідності пропозиції до Наглядової ради щодо їх удосконалення;
вносити пропозиції щодо внесення змін до цього Порядку;
висвітлювати свою діяльності в засобах масової інформації.
5. Комітети зобов'язані:
організовувати колегіальний розгляд і підготовку висновків та рекомендації з питань, які доручені комітетам у межах їх повноважень;
готувати пропозиції та висновки щодо проектів законодавчих і нормативно-правових актів, які подані Наглядовою радою на розгляд комітетів;
щороку звітувати про проведену роботу та про виконання плану роботи Комітету;
вивчати громадську думку, розглядати пропозиції, що потребують ухвалення законодавчих актів, і в разі необхідності готувати відповідні проекти актів та вносити їх на розгляд Наглядової ради.
VI. Права та обов'язки членів комітетів
Наглядової ради
1. Голови комітетів можуть мати заступника та секретаря, яких обирають на засіданні Комітету відкритим голосуванням простою більшістю голосів.
2. Голова Комітету має такі повноваження:
забезпечувати роботу Комітету відповідно до повноважень, які на нього покладені Наглядовою радою та звітує про проведену роботу;
забезпечувати формування остаточного порядку денного засідань Комітету;
призначати дату проведення засідань Комітету;
ініціювати розгляд питань на засіданні Комітету;
скликати чергові та позачергові засідання Комітету;
запрошувати в разі необхідності фахівців для участі в роботі Комітету;
представляти Комітет у відносинах з Наглядовою радою та іншими комітетами:
підписувати рішення, у тому числі виписки з протокольних рішень Комітету, листи, звернення, запити, відповіді на запити з питань, що обговорені та прийняті Комітетом;
забезпечувати виконання рішень Наглядової ради та комітетів;
здійснювати інші повноваження з метою забезпечення діяльності Комітету та виконання нею своїх повноважень, передбачених Наглядовою радою.
3. Члени комітетів мають рівні права та обов'язки.
4. Члени комітетів мають право:
ініціювати розгляд питань на чергових та позачергових засіданнях комітетів та Наглядової ради шляхом внесення їх до порядку денного;
вносити пропозиції щодо внесення змін до цього Порядку та до проектів рішень Комітету, членами якого вони є;
вимагати надання необхідних матеріалів та документів для ознайомлення з метою прийняття рішення з питання порядку денного;
особисто голосувати за проекти рішень з питань, що винесені на обговорення Комітету;
проводити обговорення питань порядку денного із застосуванням конференц-зв'язку, Skype, інших засобів Internet;
висловлюватися з мотивів голосування з конкретного питання порядку денного та викладати у письмовій формі свою окрему думку як додаток до рішення Комітету, оприлюднювати їх відповідно до цього Порядку.
5. Члени комітетів зобов'язані:
брати участь у засіданнях Комітету;
подавати матеріали та документи для забезпечення позачергових засідань Комітету в разі їх особистого ініціювання;
повідомляти про причини неможливості своєї присутності на засіданнях Комітету у письмовій формі;
виконувати рішення комітетів незалежно від особистого голосування за ними.
6. Секретар Комітету:
збирає та готує пропозиції до порядку денного засідань Комітету та проектів його протокольних рішень;
бере участь у підготовці планів роботи та звітів про діяльність Комітету, його рішень;
бере участь у контролі за виконанням рішень та планів роботи Комітету;
забезпечує інформування членів Комітету та запрошених осіб про призначення засідання Комітету;
веде облік присутності членів Комітету на засіданнях;
організаційно забезпечує засідання комітетів, у тому числі готує протоколи їх засідань та забезпечує їх підписання членами Комітету;
виконує інші повноваження та доручення Комітету з метою забезпечення його діяльності.
VII. Скликання засідань та формування
порядку денного комітетів
1. Чергові засідання комітетів відбуваються, у разі необхідності, не рідше одного разу на два тижні.
Засідання Комітету скликає голова Комітету на підставі затвердженого комітетом плану роботи, доручень Наглядової ради або за власною ініціативою.
У разі виникнення потреби, на вимогу Наглядової ради, голів комітетів, за ініціативою їх членів засідання можуть проводитися позачергово.
2. Дату та час проведення чергових та позачергових засідань комітетів визначає голова Комітету.
3. Питання порядку денного, запропоновані Наглядовою радою письмово не пізніше семи робочих днів до чергового засідання Комітету або трьох робочих днів до позачергового засідання Комітету, включаються до порядку денного обов'язково.
4. З метою проведення чергового засідання Комітету секретар Комітету не пізніше, ніж за п'ять робочих днів надсилає членам Комітету та іншим запрошеним особам письмове запрошення з вказівкою призначеної дати та часу проведення засідання, проект порядку денного чергового засідання та необхідні матеріали до нього.
5. Пропозиція про скликання позачергового засідання Комітету подається його ініціатором в письмовому вигляді разом з необхідними для розгляду матеріалами голові Комітету.
У разі призначення позачергового засідання Комітету відповідальний секретар забезпечує інформування про нього та причини його скликання членів Комітету не пізніше, ніж за два робочі дні до призначеної дати засідання.
VIII. Порядок проведення засідань комітетів
та прийняття рішень
1. Засідання Комітету є правочинними у разі особистої присутності на ньому не менше половини членів Комітету.
Голова Комітету має право виступити з ініціативою перед Наглядовою радою щодо заміни члена Комітету, який був відсутній більш ніж на трьох засіданнях Комітету без поважних причин.
2. Засідання комітетів можуть проводитися в режимі селекторної наради, он-лайн або методом опитування. Рішення, прийняте таким чином, повинно бути оформлене протоколом та підписане членами комітетів, які брали участь у прийнятті такого рішення.
Рішення, прийняті на засіданнях комітетів, оформлюються протоколом не пізніше, ніж у дводенний термін. Копія протоколу засідання Комітету надається відповідальному секретарю - заступнику голови Наглядової ради у термін, що не перевищує три дні.
Протокол підписується головою та членами Комітету, які були присутні на його засіданні. За наявності у протоколі недостовірної інформації член Комітету має право відмовитись від його підписання.
3. Після доповіді з питання порядку денного перед його обговоренням члени Комітету мають право заслуховувати представників, що запрошені на засідання Комітету з цього питання.
4. У разі наявності суттєвих розбіжностей у позиціях членів Комітету та (або) недостатнього обсягу інформації з обговорюваного питання порядку денного голова Комітету має право перенести розгляд та прийняття рішення щодо зазначеного питання на іншу дату.
5. Голосування на засіданні комітетів здійснюється членами комітетів особисто і відкрито за принципом "за", "проти", "утримались".
Результати голосування щодо затвердження порядку денного та з питань порядку денного приймається простою більшістю голосів присутніх членів Комітету та заносяться до протоколу засідання Комітету із зазначенням кількості голосів "за", "проти", "утримались".
У разі рівного розподілу голосів "за" та "проти" рішення, за яке віддав голос голова Комітету, є вирішальним.
Директор Департаменту оціночної діяльності М.Горяйнов