ГОЛОВНЕ КОНТРОЛЬНО-РЕВІЗІЙНЕ УПРАВЛІННЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ
19.08.2010 N 25-14/1056

Щодо проведення інвентаризації

(Витяг)

<...>

Відповідно до пункту 4 статті 10 Закону ( 2939-12 ) органам ДКРС надано право вимагати від керівників підконтрольних установ, що ревізуються, проведення інвентаризацій основних фондів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і розрахунків, у разі відмови у проведенні таких інвентаризацій - звертатися до суду щодо спонукання до проведення таких інвентаризацій, а до ухвалення відповідного рішення судом - у присутності понятих та представників зазначених підприємств, установ і організацій, щодо яких проводиться ревізія, опечатувати каси, касові приміщення, склади та архіви на термін не більше 24 годин з моменту такого опечатування, зазначеного в протоколі.

Згідно з пунктом 16 Порядку проведення інспектування державною контрольно-ревізійною службою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 N 550, посадові особи служби мають право вимагати від керівників об'єкта контролю організацію та проведення фактичної перевірки в присутності посадових осіб служби та за участю матеріально-відповідальних осіб.

Крім того, пункт 3.4 Практичних рекомендацій щодо проведення ревізії фінансово-господарської діяльності бюджетної установи (з окремих питань програми), схвалених на засіданні Методологічної ради ГоловКРУ 4 серпня 2009 року (далі - Практичні рекомендації), передбачає, що фактична перевірка передбачає контроль за наявністю готівки, цінних паперів, бланків суворої звітності, оборотних і необоротних активів, інших матеріальних і нематеріальних цінностей шляхом проведення інвентаризації, застосування норм витрат сировини і матеріалів, обстеження та контрольного обміру виконаних робіт тощо, які ініціюються посадовими особами служби та проводяться відповідними комісіями, призначеними наказом керівника бюджетної установи в присутності посадових осіб ДКРС за участі матеріально-відповідальної особи, а у разі перевірки обсягу виконаних робіт - також представника суб'єкта господарювання, яким виконувались роботи.

Відповідно до Практичних рекомендацій присутність працівника служби при проведенні інвентаризації рекомендується підтверджувати шляхом зазначення в акті інвентаризації після підписів членів інвентаризаційної комісії проте, що інвентаризація проводилась в присутності ревізора та цей запис скріплювати його підписом.

З огляду на вказане, посадова особа Служби не має права приймати участі в проведенні інвентаризації, входити до складу інвентаризаційної комісії та підписувати акти інвентаризації як член комісії.

Щодо роботи інвентаризаційної комісії не в повному складі слід зазначити, що згідно з п. 1.11 Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затвердженої наказом Головного управління Державного казначейства України N 90 від 30.10.98, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.11.98 за N 728/3168 (далі - Інструкція N 90), для проведення інвентаризації наказом керівника установи створюється комісія з числа працівників установи за обов'язкової участі головного (старшого) бухгалтера. Інвентаризаційну комісію очолює керівник установи чи його заступник. Наказом установлюються також терміни початку та закінчення робіт з проведення інвентаризації та порядок відображення її результатів у обліку.

Також пунктом 1.21 Інструкції N 90 встановлено, що описи підписуються головою та всіма членами інвентаризаційної комісії.

Щодо інвентаризації зіпсованих матеріальних цінностей, звертаємо увагу, що пунктом 1.3 Інструкції N 90 встановлено, що інвентаризації підлягає все майно установи, незалежно від його місцезнаходження, і всі види фінансових зобов'язань. Інвентаризація майна проводиться за його місцезнаходженням та за матеріально відповідальними особами. Під час інвентаризації в обов'язковому порядку проводиться констатація наявності об'єктів.

Перший заступник Голови В.Костюшко