КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
V сесія VI скликання

РІШЕННЯ
17.06.2010 N 974/4412

Про затвердження Правил виклику
для населення бригад швидкої медичної допомоги,
спеціалізованої психіатричної допомоги, пунктів невідкладної
медичної допомоги, дільничних лікаря-терапевта,
лікаря-педіатра та лікаря-спеціаліста
амбулаторно-поліклінічних закладів міста Києва

Відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ", Закону України "Основи законодавства України про охорону здоров'я", постанови Кабінету Міністрів України від 05.11.07. N 1290 "Про затвердження Державної програми створення єдиної системи надання екстреної медичної допомоги на період до 2010 року", наказу Міністерства охорони здоров'я України від 29.08.2008 N 500 "Про заходи щодо удосконалення надання екстреної медичної допомоги населенню в Україні", наказу Міністерства охорони здоров'я України від 01.06.2009 N 370 "Про єдину систему надання екстреної медичної допомоги", на виконання розпорядження Київської міської державної адміністрації від 20.06.2007 N 737 "Про затвердження плану заходів щодо реалізації "Програми розвитку служби швидкої та невідкладної медичної допомоги, медицини катастроф, швидкої психіатричної допомоги, медичної допомоги та медичного автотранспорту міста Києва на 2007-2010 роки" та доручення Київського міського голови Черновецького Л.М. від 29.09.2009 N 37538 Київська міська рада вирішила:

1. Затвердити Правила виклику бригади швидкої медичної допомоги Київської міської станції швидкої медичної допомоги згідно з додатком 1.

2. Затвердити Правила виклику спеціалізованої психіатричної бригади відділення швидкої психіатричної допомоги Київської міської клінічної психоневрологічної лікарні N 1 згідно з додатком 2.

3. Затвердити Правила виклику бригади пункту (відділення) невідкладної медичної допомоги для дорослого населення амбулаторно-поліклінічного закладу міста Києва згідно з додатком 3.

4. Затвердити Правила виклику лікаря пункту (відділення) невідкладної медичної допомоги для дитячого населення амбулаторно-поліклінічного закладу міста Києва згідно з додатком 4.

5. Затвердити Правила виклику додому дільничного (сімейного) лікаря амбулаторно-поліклінічного закладу для дорослого населення міста Києва згідно з додатком 5.

6. Затвердити Правила виклику додому дільничного лікаря-педіатра амбулаторно-поліклінічного закладу міста Києва згідно з додатком 6.

7. Затвердити Правила виклику додому лікаря-спеціаліста амбулаторно-поліклінічного закладу для дорослого та дитячого населення міста Києва згідно з додатком 7.

8. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київради з питань охорони здоров'я та соціального захисту.

Київський міський голова Л.Черновецький

Додаток 1
до рішення
Київської міської ради
17.06.2010 N 974/4412

Правила
виклику бригади швидкої медичної допомоги
Київської міської станції швидкої медичної допомоги

1. Екстрена медична допомога на адміністративній території міста Києва надається бригадами швидкої медичної допомоги (далі - Бригада) Київської міської станції швидкої медичної допомоги (далі - Станція) дорослому і дитячому населенню незалежно від місця проживання чи реєстрації, цілодобово, безоплатно, за межами лікувально-профілактичних закладів.

2. Виклик Бригади здійснюється з телефону телефонної мережі загального користування шляхом набору номера 103 або при безпосередньому зверненні на Станцію.

Для осіб з вадами слуху та мови Станція здійснює прийом викликів за допомогою:

- SMS-повідомлень для абонентів оператора мобільного зв'язку "Київстар" на номер 10-003, для абонентів інших операторів мобільного зв'язку на номер 096-5613977;

- електронної пошти на адресу 103@health.kiev.ua.;

- факсимільних повідомлень на номер 234-5356.

Якщо особа з вадами слуху та мови протягом трьох хвилин з моменту відправлення повідомлення не отримала підтвердження про прийняття виклику, то їй необхідно звернутися до іншої особи, яка зможе викликати Бригаду за телефоном 103.

При зверненні іноземних громадян, які не володіють українською (російською) мовою, абонента з'єднують з диспетчером, який володіє англійською мовою.

3. При зверненні абонента за номером 103 диспетчер відповідає: "Швидка допомога. Скорая помощь" та називає свій особистий номер.

При з'єднанні абонента з диспетчером автоматично визначається номер телефону абонента.

Не рекомендується доручати дітям викликати швидку медичну допомогу. Диспетчер має право першим припинити розмову, якщо звернення абонента не стосується надання екстреної медичної допомоги, попередивши про це абонента.

Виклик вважається прийнятим у разі отримання диспетчером повних відповідей від абонента на поставлені запитання. Диспетчер повинен закінчити розмову, повторивши абоненту адресу виклику, словами: "Виклик прийнято, чекайте швидку" і назвати свій особистий номер.

4. Екстрена медична допомога надається пацієнтам відповідно до стандартів надання екстреної медичної допомоги, директивних і нормативних документів Міністерства охорони здоров'я України, Головного управління охорони здоров'я та медичного забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

5. Прибуття Бригади на виклик здійснюється в межах нормативу часу відповідно до директивних і нормативних документів Міністерства охорони здоров'я України, Головного управління охорони здоров'я та медичного забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Першочергово здійснюються виклики в громадські місця, на вулицю, підприємства, установи, учбові заклади. Виклики в приватні помешкання виконуються в міру їх надходження.

6. Станція приймає виклики для надання екстреної медичної допомоги у випадках:

- втрати свідомості;

- судом;

- раптового розладу дихання;

- раптового болю в ділянці серця;

- блювоти кров'ю;

- гострого болю в животі;

- сильної кровотечі всіх видів;

- усіх видів травм (поранення, переломи, вивихи, опіки, важкі забої, травми голови тощо);

- ураження електричним струмом, блискавкою, теплових ударів, переохолодженнях, асфіксії всіх видів (утеплення, попадання сторонніх предметів у дихальні шляхи);

- ушкодження при надзвичайних ситуаціях (дорожньо-транспортні пригоди, аварії на виробництві, стихійні лиха тощо);

- ознак усіх видів отруєнь, укусах тварин, змій тощо;

- порушення нормального перебігу вагітності (передчасні пологи, кровотеча тощо);

- транспортування пацієнтів з інфекційними захворюваннями в лікувально-профілактичні заклади за викликом лікаря та за наявності медичних показань;

- транспортування пацієнтів з дому, з амбулаторно-поліклінічних установ у стаціонарні лікувально-профілактичні заклади винятково за викликом лікаря та у разі наявності медичних показань для екстреної госпіталізації (пацієнт потребує транспортування на ношах, проведення інтенсивної терапії під час транспортування, супроводу медичних працівників). Медичний працівник, який здійснює виклик, зобов'язаний дочекатися Бригаду, заздалегідь оформити направлення на госпіталізацію та відповідні медичні документи.

7. Особи, які викликають Бригаду (пацієнт, родичі або інші особи), зобов'язані:

- отримати згоду пацієнта, який знаходиться при свідомості, на виклик Бригади;

- чітко і правильно відповісти на всі запитання диспетчера, який приймає виклик;

- точно і достовірно описати скарги пацієнта;

- повідомити, хто і з якого номера телефону викликає Бригаду;

- назвати точну адресу виклику (район, вулицю, номери будинку і квартири, поверх, номер під'їзду та код дверей під'їзду).

У випадках, коли особі, яка викликає Бригаду, невідоме місцезнаходження вулиці або будинку, необхідно вказати загальновідомі орієнтири та шляхи під'їзду до місця виклику;

- назвати прізвище, стать, вік пацієнта. Якщо зазначені дані про пацієнта невідомі, необхідно вказати його стать і орієнтовний вік;

- по можливості зустріти Бригаду біля воріт будинку або під'їзду;

- забезпечити Бригаді безперешкодний доступ до пацієнта і створити необхідні умови для надання екстреної медичної допомоги;

- створити необхідні умови для роботи Бригади при наданні медичної допомоги у помешканні (можливість вимити руки, забезпечити чистий рушник, якісне освітлення);

- заздалегідь ізолювати домашніх тварин, які можуть ускладнити надання медичної допомоги пацієнту, а також заподіяти шкоду здоров'ю і майну медичних працівників Бригади;

- сприяти у транспортуванні пацієнта до санітарного автомобіля;

- у разі транспортування пацієнта в лікувально-профілактичний заклад бажано мати при собі документи, які ідентифікують його особу (паспорт, страховий поліс, медичну карту, виписку із стаціонару тощо).

Медичні працівники Бригади не зобов'язані знімати в квартирі взуття.

8. У разі відмови від надання екстреної медичної допомоги до прибуття Бригади (пацієнту стало краще, медичної допомоги не потребує тощо) особа, яка здійснювала виклик, повинна повідомити про це диспетчеру Станції.

9. Станція не несе відповідальності за виклики, які не могли бути своєчасно виконаними у разі неправильно вказаної абонентом адреси, відсутності нумерації будинків, відсутності покажчиків назв вулиць, ненадання інформації про наявність кодового замка під'їзду, у випадку несправності переговорних пристроїв (домофонів), заторів та перешкод на автодорогах тощо.

10. У випадку коли пацієнт недоступний для надання екстреної медичної допомоги (знаходиться у водоймищі, на кризі, на висоті, в глибокій ямі, в колодязі, шахті, цистерні, затиснутий уламками транспортних засобів, будівельних конструкцій тощо), Бригада надає медичну допомогу тільки після прибуття аварійно-рятувальних служб, які повинні доправити пацієнта у безпечне для нього та Бригади місце.

Пацієнт, його родичі або законні представники та оточуючі не мають права вимагати від медичних працівників Бригади виконання ними своїх професійних обов'язків у разі загрози їх здоров'ю та життю до усунення цієї загрози аварійно-рятувальними службами або до прибуття працівників правоохоронних органів.

11. У випадках агресивної поведінки пацієнтів або оточуючих їх осіб, зокрема тих, які знаходяться в стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп'яніння, гострого психічного розладу та загрожують здоров'ю або життю медичних працівників Бригади, надання медичної допомоги і транспортування пацієнтів здійснюються в присутності працівників правоохоронних органів.

У зазначених вище випадках Бригада має право не надавати медичну допомогу до прибуття працівників правоохоронних органів.

12. Керівник Бригади на вимогу пацієнта (або його законного представника) зобов'язаний надати інформацію в доступній формі про стан його здоров'я, про лікувальні заходи та прогноз щодо можливого перебігу захворювання.

Інформовану згоду/відмову на проведення необхідної екстреної медичної допомоги та транспортування в лікувально-профілактичний заклад пацієнт (або його законний представник) повинен підтвердити підписом у карті виїзду швидкої медичної допомоги.

Екстрена медична допомога без згоди пацієнта (або його законного представника) надається у випадках, передбачених чинним законодавством України.

У разі, якщо пацієнт не госпіталізований у лікувально-профілактичний заклад після надання медичної допомоги, керівник Бригади передає інформацію про пацієнта в амбулаторно-поліклінічний заклад для нагляду дільничного (сімейного) лікаря-терапевта (педіатра) або чергового лікаря пункту невідкладної медичної допомоги для дорослого (дитячого) населення.

13. Рішення щодо необхідності екстреного транспортування пацієнта за медичними показаннями в лікувально-профілактичні заклади приймає керівник Бригади.

14. У разі транспортування в лікувально-профілактичний заклад пацієнта може супроводжувати лише одна особа (родич або його законний представник) з дозволу керівника Бригади.

У випадку транспортування дітей віком до трьох років можливий супровід двох осіб.

Дітей до 18-ти років у разі транспортування в лікувально-профілактичний заклад обов'язково повинен супроводжувати родич або їх законний представник, або співробітник дитячої установи, якщо він знаходиться на місці виклику.

15. У випадку смерті пацієнта до приїзду або в присутності Бригади інформація передається в амбулаторно-поліклінічний заклад за місцем виклику, на пункт невідкладної медичної допомоги для дорослого (дитячого) населення та оператору чергової частини Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у місті Києві за телефоном 102.

16. Станція реєструє звернення, направляє та контролює їх виконання відповідними лікувально-профілактичними закладами у таких випадках:

- загострення хронічних захворювань у пацієнтів, які знаходяться під наглядом дільничного лікаря;

- виконання планових призначень дільничного лікаря (ін'єкцій, крапельниць, перев'язок та інших призначень);

- підвищення температури, кашлю, нежитю, болю в горлі тощо;

- головного болю, запаморочення, слабкості;

- підвищення артеріального тиску;

- легких травм, коли пацієнт може самостійно звернутись у травматологічний пункт;

- болю у попереку, суглобах (радикуліт, остеохондроз, артрит, артроз тощо);

- надання стоматологічної допомоги;

- больового синдрому в онкологічних хворих;

- зняття алкогольного, наркотичного, токсичного абстинентного синдрому;

- гострих психічних розладів;

- видалення кліщів;

- надання екстреної медичної допомоги в лікувально-профілактичних закладах;

- видачі листків тимчасової непрацездатності, висновків про стан здоров'я, виписування рецептів і заповнення будь-яких довідок, а також складання судово-медичних актів;

- транспортування трупів у патологоанатомічні відділення і бюро судово-медичної експертизи.

17. Диспетчер, керуючись цими Правилами, має право відмовити в прийомі виклику та надати рекомендації щодо звернення у відповідні лікувально-профілактичні заклади (поліклініку, пункт невідкладної медичної допомоги або інші лікувально-профілактичні заклади), вказавши їхню адресу і телефон.

У разі необхідності індивідуального вирішення нестандартної або конфліктної ситуації слід звертатися до старшого чергового медичного працівника Станції за телефоном 235-4142.

18. Для надання екстреної медичної допомоги пацієнт також може самостійно звернутися або бути доставленим попутним транспортом у найближчий пункт невідкладної медичної допомоги або приймальне відділення (відділення невідкладної медичної допомоги) будь-якого лікувально-профілактичного закладу.

19. Інформаційно-довідкова служба Станції цілодобово за телефоном 1503 надає довідки про місцеперебування пацієнтів, яким була надана медична допомога Бригадою, без зазначення діагнозу.

20. Інформація про стан здоров'я, діагноз, дані медичного обстеження пацієнтів є лікарською таємницею.

Інформація про пацієнта є конфіденційною і надається у порядку, визначеному чинним законодавством України.

21. Консультативно-інформаційна служба "Здоров'я" Станції цілодобово за телефоном 1583 надає населенню поради лікаря про надання першої допомоги при захворюваннях та травмах.

22. Громадяни, які висловили стосовно диспетчера, медичного працівника Бригади образи, погрози або вчинили хуліганські дії, заподіяли шкоду його здоров'ю або майну, несуть відповідальність відповідно до чинного законодавства України.

Відповідно до ст. 183 Кодексу України про адміністративні правопорушення завідомо неправдивий виклик швидкої медичної допомоги тягне за собою накладення штрафу у розмірі від трьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

23. Зі зверненнями, відгуками, заявами, подяками та побажаннями щодо роботи Станції громадяни можуть звертатись до старшого чергового медичного працівника Станції за телефоном 235-4142 та оперативного чергового Головного управління охорони здоров'я та медичного забезпечення м. Києва за телефонами 278-4640, 278-4191.

Заступник міського голови - секретар Київради О.Довгий

Додаток 2
до рішення
Київської міської ради
17.06.2010 N 974/4412

Правила
виклику спеціалізованої психіатричної бригади
відділення швидкої психіатричної допомоги
Київської міської клінічної психоневрологічної лікарні N 1

1. Швидка психіатрична допомога на адміністративній території міста Києва надається спеціалізованими психіатричними бригадами (далі - Психіатрична бригада) відділення швидкої психіатричної допомоги Київської міської клінічної психоневрологічної лікарні N 1 дорослому і дитячому населенню незалежно від місця проживання чи реєстрації, цілодобово, безоплатно.

2. Виклик Психіатричної бригади здійснюється з телефону телефонної мережі загального користування набором номера 489-0175 або при безпосередньому зверненні громадян до Київської міської клінічної психоневрологічної лікарні N 1.

Для осіб з вадами слуху та мови прийом викликів для Психіатричної бригади здійснює Київська міська станція швидкої медичної допомоги за допомогою:

- SMS-повідомлень для абонентів оператора мобільного зв'язку "Київстар" на номер 10-003, для абонентів інших операторів мобільного зв'язку на номер 096-5613977;

- електронної пошти на адресу 103@health.kiev.ua.;

- факсимільних повідомлень на номер 234-5356. Якщо особа з вадами слуху та мови протягом трьох хвилин з моменту відправлення повідомлення не отримала підтвердження про прийняття виклику, то їй необхідно звернутися до іншої особи, яка зможе за телефоном 103 викликати Психіатричну бригаду.

Прийняті виклики по безпосередньому зв'язку передаються Психіатричній бригаді для виконання.

При зверненні за номером 489-0175 автоматично визначається номер телефону абонента, диспетчер відповідає: "Швидка психіатрична допомога" та називає свій особистий номер.

Не рекомендується без потреби доручати дітям здійснювати виклики Психіатричної бригади.

Диспетчер має право першим припинити розмову, якщо звернення абонента не стосується надання швидкої психіатричної допомоги, попередивши про це абонента.

3. Виїзд і прибуття Психіатричної бригади здійснюється в межах нормативу часу відповідно до директивних і нормативних документів Міністерства охорони здоров'я України, Головного управління охорони здоров'я та медичного забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

4. Першочергово здійснюються виклики в громадські місця, на вулицю, підприємства, установи, учбові заклади. Виклики в приватні помешкання виконуються в міру їх надходження.

5. Виклики для Психіатричної бригади приймаються у випадках:

- ендогенних психічних захворювань (шизофренія, біполярні психічні розлади тощо) та їх рецидивів;

- психічних розладів при органічних ураженнях центральної нервової системи у особистостей з патологічними рисами характеру;

- психогенних, соматогенних та інфекційних психозів;

- реактивних станів, афективних збуджень у психопатів, тимчасових ситуаційних розладів;

- психозів, які виникли внаслідок вживання психоактивних речовин (алкоголь, наркотики тощо).

6. Особи, які викликають Психіатричну бригаду (пацієнт, родичі або інші особи), зобов'язані:

- чітко і достовірно відповісти на всі питання диспетчера, який приймає виклик;

- назвати точну адресу виклику (район, вулицю, номер будинку, квартири, поверх, номер під'їзду та код дверей під'їзду).

У випадках, коли особі, яка викликає Психіатричну бригаду, місцезнаходження вулиці або будинку невідомі, повідомити загальновідомі орієнтири та шляхи під'їзду до місця пригоди;

- назвати прізвище, стать, вік пацієнта. Якщо зазначені дані про пацієнта невідомі, необхідно вказати його стать і орієнтовний вік;

- максимально точно і достовірно описати:

- поведінку, "орієнтування", омани сприйняття (галюцинації: зорові, слухові, смакові тощо), маячні ідеї (переслідування, ревнощі, отруєння тощо);

- повідомити, чи стоїть пацієнт на обліку в психіатра, нарколога; чи лікувався у психіатричному, наркологічному стаціонарі, коли була остання госпіталізація; про наявність інвалідності, про схильність до алкоголізації, скільки днів триває запій, коли був останній прийом алкоголю, чи є порушення сну;

- повідомити про особливості виклику: опирається госпіталізації, фізично сильний, втікає, озброєний, у квартирі є собака, взяв заручників тощо;

- повідомити, хто і з якого телефону викликає Психіатричну бригаду;

- забезпечити Психіатричній бригаді безперешкодний доступ до пацієнта та сприяти роботі Психіатричної бригади;

- при виїздах у квартири створити необхідні умови для роботи Психіатричної бригади (можливість вимити руки, забезпечити чистий рушник, якісне освітлення);

- заздалегідь ізолювати домашніх тварин, які можуть ускладнити надання медичної допомоги пацієнту, а також заподіяти шкоду здоров'ю і майну медичних працівників Психіатричної бригади;

- сприяти в транспортуванні пацієнта в санітарний автомобіль;

- у разі транспортування пацієнта в лікувально-профілактичний заклад бажано мати при собі документи, які ідентифікують його особу (паспорт, страховий поліс, медичну картку, виписку із стаціонару тощо);

- по можливості зустріти Психіатричну бригаду біля воріт будинку або під'їзду.

Медичні працівники Психіатричної бригади не зобов'язані знімати в квартирі взуття.

7. Виклик вважається прийнятим у разі отримання диспетчером повних відповідей від абонента на поставлені запитання; диспетчер повинен закінчити розмову, повторивши абоненту адресу виклику, словами: "Виклик прийнято, чекайте швидку психіатричну допомогу" і назвати свій особистий номер.

8. У разі відмови від надання психіатричної медичної допомоги до прибуття Психіатричної бригади особа, яка здійснювала виклик, повинна повідомити про це диспетчеру.

9. Психіатрична бригада не несе відповідальності за виклики, які не могли бути своєчасно виконаними в разі відсутності нумерації будинків, покажчиків назв вулиць, неправильно вказаної адреси, заторів та перешкод на автодорогах тощо.

10. Пацієнт, його родичі або законні представники та оточуючі не мають права вимагати від медичних працівників Психіатричної бригади виконання ними своїх професійних обов'язків у разі загрози здоров'ю та життю медичних працівників Психіатричної бригади до усунення цієї загрози аварійно-рятувальними службами або до прибуття працівників правоохоронних органів.

11. У випадках агресивної поведінки пацієнтів або оточуючих їх осіб, зокрема тих, які знаходяться в стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп'яніння, гострого психічного розладу та загрожують здоров'ю або життю медичних працівників Психіатричної бригади, надання психіатричної медичної допомоги і транспортування пацієнтів здійснюються в присутності працівників правоохоронних органів.

У зазначених вище випадках Психіатрична бригада має право не надавати медичну допомогу до прибуття працівників правоохоронних органів.

12. Психіатрична бригада повинна оглянути пацієнта, встановити попередній діагноз, надати медичну допомогу, за наявності медичних показань для екстреної госпіталізації, транспортувати в лікувально-профілактичний заклад.

13. Рішення щодо екстреного транспортування (перевезення) пацієнта за медичними показаннями в лікувально-профілактичні заклади приймає керівник Психіатричної бригади.

14. У разі транспортування в лікувально-профілактичний заклад пацієнта може супроводжувати лише одна особа (родич або його законний представник) з дозволу керівника Психіатричної бригади.

Дітей до 18 років у разі транспортування в лікувально-профілактичний заклад обов'язково повинні супроводжувати родичі або їхні законні представники, або співробітники дитячих установ, якщо вони знаходяться на місці виклику.

15. У випадку смерті пацієнта до приїзду або в присутності Психіатричної бригади інформація передається в амбулаторно-поліклінічний заклад за місцем виклику, на пункт невідкладної медичної допомоги для дорослого (дитячого) населення та, оператору чергової частини Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у місті Києві за телефоном 102.

16. Керівник Психіатричної бригади зобов'язаний надати пацієнту або його законному представнику інформацію в доступній формі про стан здоров'я, про лікувальні заходи та прогноз щодо можливого розвитку захворювання.

Інформовану згоду/відмову на проведення необхідної медичної допомоги та транспортування в стаціонарний заклад пацієнт або його законний представник повинен підтвердити підписом в карті виїзду.

Психіатрична медична допомога без згоди пацієнта (або його законного представника) надається у випадках, передбачених чинним законодавством України.

У разі, якщо пацієнт не госпіталізований в медичний заклад, керівник Психіатричної бригади повинен передати інформацію про пацієнта в амбулаторно-поліклінічний заклад (психоневрологічний диспансер) для подальшого нагляду та лікування дільничним лікарем-психіатром.

У разі потреби інформація про пацієнта може бути передана черговому лікарю пункту невідкладної медичної допомоги для дорослого або дитячого населення.

17. Пацієнт, який страждає на психічний розлад, може бути госпіталізований в психіатричний заклад без його усвідомленої згоди (або без згоди його законного представника) у випадку, коли є показання для лікування в стаціонарних умовах або при встановленні важкого психічного розладу, внаслідок чого пацієнт:

- вчиняє чи виявляє реальні наміри вчинити дії, що загрожують життю і здоров'ю самого пацієнта, оточуючих чи інших осіб;

- неспроможний самостійно задовольняти свої основні життєві потреби на рівні, який забезпечує його життєдіяльність;

- може завдати значної шкоди своєму здоров'ю у зв'язку з погіршенням психічного стану в разі ненадання йому психіатричної допомоги.

18. Психіатрична бригада не виконує виклики у випадках:

- виконання планових призначень лікаря амбулаторно-поліклінічного закладу;

- перевезення пацієнтів з лікувально-профілактичних закладів додому;

- визначення ступеню алкогольного чи наркотичного сп'яніння;

- доставки лікарів-консультантів;

- констатації смерті та складання актів про факт смерті;

- транспортування пацієнтів з інфекційними захворюваннями (за винятком випадків, коли інфекційне захворювання супроводжується гострим психічним розладом);

- видачі листків непрацездатності, висновків про стан здоров'я, виписування рецептів і заповнення будь-яких довідок, а також для складання судово-медичних актів.

Диспетчер з прийому викликів, керуючись цими Правилами, має право відмовити в прийомі виклику Психіатричної бригади та надати рекомендації щодо звернення у відповідний лікувально-профілактичний заклад (психоневрологічний диспансер, поліклініку, пункт невідкладної медичної допомоги або інші лікувально-профілактичні заклади) та вказати їхню адресу і телефон.

У разі необхідності індивідуального вирішення нестандартної або конфліктної ситуації слід звертатися до диспетчера з прийому викликів Психіатричної бригади за телефоном 489-0175.

19. Інформаційно-довідкова служба Київської міської станції швидкої медичної допомоги цілодобово за телефоном 1503 надає довідки про місцеперебування пацієнтів, яким була надана швидка психіатрична допомога, без зазначення діагнозу.

20. Інформація про стан здоров'я, діагноз, дані медичного обстеження пацієнтів є лікарською таємницею. Інформація про пацієнта є конфіденційною і надається у порядку, визначеному чинним законодавством України.

21. Громадяни, які висловили стосовно диспетчера з прийому викликів образи, погрози або вчинили хуліганські дії стосовно медичного працівника Психіатричної бригади, заподіяли шкоду його здоров'ю або майну, несуть відповідальність відповідно до чинного законодавства України.

Відповідно до ст. 183 Закону України про адміністративні правопорушення завідомо неправдивий виклик Психіатричної бригади тягне за собою накладення штрафу у розмірі від трьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

22. Із зверненнями, відгуками, заявами, подяками та побажаннями щодо роботи Психіатричної бригади громадяни можуть звертатись до адміністрації відділення швидкої психіатричної допомоги Київської міської клінічної психоневрологічної лікарні N 1 за телефоном 489-0175 та оперативного чергового Головного управління охорони здоров'я та медичного забезпечення м. Києва за телефонами 278-4640 та 278-4191.

Заступник міського голови - секретар Київради О.Довгий

Додаток 3
до рішення
Київської міської ради
17.06.2010 N 974/4412

Правила
виклику бригади пункту (відділення) невідкладної
медичної допомоги для дорослого населення міста Києва

1. Невідкладна медична допомога надається бригадами пунктів (відділень) невідкладної медичної допомоги територіальних амбулаторно-поліклінічних закладів (далі - Бригада пункту) дорослим, які перебувають у приватних помешканнях (в т. ч. у гуртожитках, готелях, пансіонатах тощо), або при безпосередньому зверненні в пункт невідкладної медичної допомоги цілодобово, безоплатно, у всі дні тижня (включаючи вихідні та святкові дні).

2. Виклик Бригади пункту здійснюється з телефону телефонної мережі загального користування набором територіальне визначеного для кожного пункту (відділення) міського телефонного номера або при особистому зверненні у пункт (відділення) невідкладної медичної допомоги.

Для осіб з вадами слуху та мови прийом викликів для Бригади пункту здійснює Київська міська станція швидкої медичної допомоги за допомогою:

- SMS-повідомлень для абонентів оператора мобільного зв'язку "Київстар" на номер 10-003, для абонентів інших операторів мобільного зв'язку на номер 096-5613977;

- електронної пошти на адресу 103@health.kiev.ua.;

- факсимільних повідомлень на номер 234-5356.

Якщо особа з вадами слуху та мови протягом трьох хвилин з моменту відправлення повідомлення не отримала підтвердження про прийняття виклику, то їй необхідно звернутися до іншої особи, яка зможе за телефоном 103 викликати Бригаду пункту.

При з'єднанні абонента з диспетчером невідкладної медичної допомоги автоматично визначається номер телефону абонента.

Не рекомендується без потреби доручати дітям викликати невідкладну медичну допомогу.

Диспетчер має право першим припинити розмову, якщо звернення абонента не стосується надання невідкладної медичної допомоги, попередивши про це абонента.

3. Невідкладна медична допомога надається пацієнтам відповідно до стандартів надання медичної допомоги, переліку оснащення Бригади пункту та відповідно до директивних і нормативних документів Міністерства охорони здоров'я України, Головного управління охорони здоров'я та медичного забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

4. Прибуття Бригади пункту здійснюється в межах нормативу часу відповідно до директивних і нормативних документів Міністерства охорони здоров'я України, Головного управління охорони здоров'я та медичного забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Виклики виконуються в міру їх надходження.

5. Бригаду пункту викликають додому у випадках:

- гострих та загостренні хронічних захворювань у пацієнтів, які перебувають у приватних помешканнях (в т. ч. у гуртожитках, готелях, пансіонатах);

- підвищення артеріального тиску (АТ);

- підвищення температури тіла (кашель, нежить, біль у горлі тощо);

- головного болю, запаморочення, слабкості;

- болю у попереку, суглобах (радикуліт, остеохондроз, артрит, артроз тощо);

- до онкологічних хворих з приводу больового синдрому;

- погіршення стану хворих, лікування яким проводиться в домашніх умовах;

- викликів, які надійшли з диспетчерської Київської міської станції швидкої медичної допомоги, до пацієнтів, які не потребують надання екстреної медичної допомоги.

6. У разі необхідності транспортування до лікувальних закладів пацієнтів, які потребують екстреної стаціонарної медичної допомоги та супроводу медичного персоналу з використанням нош, Бригада пункту передає інформацію про ці виклики на Київську міську станцію швидкої медичної допомоги для подальшого виконання.

7. Особи, які викликають Бригаду пункту, зобов'язані:

- чітко і правильно відповісти на всі запитання диспетчера, який приймає виклик;

- назвати точну адресу виклику (район, вулицю, номер будинку, квартири, поверх, номер під'їзду та код дверей під'їзду);

- назвати прізвище, стать, вік пацієнта. Якщо зазначені дані про пацієнта невідомі, необхідно вказати його стать і орієнтовний вік;

- точно і достовірно описати скарги пацієнта;

- повідомити, хто і з якого номера телефону викликає Бригаду пункту;

- забезпечити Бригаді пункту безперешкодний доступ до пацієнта;

- створити необхідні умови для роботи Бригади пункту при виїздах на квартири (можливість вимити руки, забезпечити чистий рушник, якісне освітлення);

- заздалегідь ізолювати домашніх тварин, які можуть ускладнити надання медичної допомоги пацієнту, а також заподіяти шкоду здоров'ю і майну медичних працівників Бригади пункту;

- по можливості зустріти Бригаду пункту біля воріт будинку або під'їзду.

Медичні працівники Бригади пункту не зобов'язані знімати в квартирі взуття.

8. Виклик вважається прийнятим у разі отримання диспетчером повних відповідей від абонента на поставлені запитання; диспетчер повинен закінчити розмову, повторивши абоненту адресу виклику, словами:

"Виклик прийнято, чекайте невідкладну допомогу"; назвати свій особистий номер.

9. У разі відмови від надання невідкладної медичної допомоги (пацієнту стало краще, медичної допомоги не потребує тощо) особа, яка здійснювала виклик, повинна повідомити про це диспетчеру пункту (відділення) невідкладної медичної допомоги до прибуття Бригади пункту.

10. Пункт (відділення) невідкладної медичної допомоги не несе відповідальності за виклики, які не могли бути своєчасно виконаними у разі відсутності нумерації будинків, покажчиків назв вулиць, неправильно вказаної адреси, заторів та перешкод на автодорогах тощо.

11. У випадках агресивної поведінки пацієнтів або оточуючих їх осіб, зокрема тих, які знаходяться в стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп'яніння; гострого психічного розладу і загрожують здоров'ю або життю медичних працівників Бригади пункту, надання медичної допомоги здійснюється в присутності працівників правоохоронних органів. У зазначених вище випадках Бригада пункту має право не надавати медичну допомогу до прибуття працівників правоохоронних органів.

12. Бригада пункту повинна оглянути пацієнта, встановити попередній діагноз, надати медичну допомогу, у разі наявності показань для екстреної госпіталізації викликати бригаду станції швидкої медичної допомоги для транспортування пацієнта в лікувально-профілактичний заклад.

Керівник Бригади пункту на вимогу пацієнта (або його законного представника) зобов'язаний надати інформацію в доступній формі про стан його здоров'я, про лікувальні заходи та прогноз щодо можливого перебігу захворювання.

У разі, якщо пацієнту надана невідкладна медична допомога і він потребує подальшого медичного нагляду, керівник Бригади пункту повинен передати інформацію про пацієнта в амбулаторно-поліклінічний заклад для нагляду дільничного (сімейного) лікаря-терапевта.

13. Лікар Бригади пункту в разі необхідності видає листки про тимчасову непрацездатність, видає лікарське свідоцтво про смерть у вихідні та святкові дні.

14. Пункт (відділення) невідкладної медичної допомоги не виконує виклики в таких випадках:

- виклики в громадські місця, підприємства, установи та на вулицю, незалежно від приводу до виклику;

- всіх видів травм (поранення, переломи, вивихи, опіки, важкі забої, травми голови тощо), які спричинили обмеження дієздатності та потребують медичного супроводу;

- ураження електричним струмом, блискавкою, теплових ударах, переохолодженнях, асфіксії всіх видів (утоплення, попадання сторонніх предметів в дихальні шляхи та шлунково-кишковий тракт, удушення);

- сильної кровотечі всіх видів;

- ознак усіх видів отруєнь, укусах тварин, змій тощо;

- раптового погіршення стану (втрата свідомості, гострі порушення серцево-судинної, дихальної діяльності та центральної нервової систем, алергічні реакції негайного типу, судоми, гострий біль у животі тощо), яке потребує медичного супроводу під час транспортування;

- порушення нормального перебігу вагітності (передчасні пологи, кровотеча тощо);

- транспортування пацієнтів з інфекційними захворюваннями в лікувально-профілактичні заклади;

- до пацієнтів з порушеннями психіки, дії яких агресивні щодо оточуючих та самих себе;

- викликів, які надійшли в реєстратури поліклінік для дільничних лікарів в години роботи поліклінік;

- виконання призначень лікарів вдома та онкопризначень;

- транспортування померлих;

- виконання господарських перевезень та адміністративних функцій.

15. Пункт (відділення) невідкладної медичної допомоги не проводить обстеження на алкогольне чи наркотичне сп'яніння, не надає судово-медичних висновків.

16. Громадяни, які висловили стосовно диспетчера пункту невідкладної медичної допомоги образи, погрози або вчинили хуліганські дії стосовно медичного працівника Бригади пункту, заподіяли шкоду його здоров'ю або майну, несуть відповідальність відповідно до чинного законодавства України.

Відповідно до ст. 183 Закону України про адміністративні правопорушення завідомо неправдивий виклик медичної допомоги тягне за собою накладення штрафу у розмірі від трьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

17. Інформація про стан здоров'я, діагноз, дані медичного обстеження пацієнтів є лікарською таємницею.

Інформація про пацієнта є конфіденційною і надається у порядку, визначеному чинним законодавством України.

18. Із зверненнями, відгуками, заявами, подяками та побажаннями щодо роботи пунктів невідкладної медичної допомоги для дорослого населення громадяни можуть звертатись до адміністрації прикріпленого амбулаторно-поліклінічного закладу, територіального медичного об'єднання та оперативного чергового Головного управління охорони здоров'я та медичного забезпечення м. Києва за телефонами 278-4640 та 278-4191.

Заступник міського голови - секретар Київради О.Довгий

Додаток 4
до рішення
Київської міської ради
17.06.2010 N 974/4412

Правила
виклику лікаря-педіатра пункту (відділення)
невідкладної медичної допомоги для
дитячого населення міста Києва

1. Лікарі-педіатри пунктів (відділень) невідкладної медичної допомоги для дитячого населення територіальних амбулаторно-поліклінічних закладів надають невідкладну медичну допомогу дітям, які перебувають у приватних помешканнях (в т. ч. у гуртожитках, готелях, пансіонатах тощо), або при безпосередньому зверненні в пункт невідкладної медичної допомоги цілодобово, безоплатно, у всі дні тижня (включаючи вихідні та святкові дні).

2. Виклик лікаря-педіатра пункту невідкладної медичної допомоги для дитячого населення (далі - Лікар-педіатр пункту) здійснюється з телефону телефонної мережі загального користування набором територіальне визначеного для кожного пункту (відділення) міського телефонного номера або при особистому зверненні у пункт (відділення) невідкладної медичної допомоги для дітей.

Для осіб з вадами слуху та мови прийом викликів для Лікаря-педіатра пункту здійснює Київська міська станція швидкої медичної допомоги за допомогою:

- SMS-повідомлень для абонентів. оператора мобільного зв'язку "Київстар" на номер 10-003, для абонентів інших операторів мобільного зв'язку на номер 096-5613977;

- електронної пошти на адресу 103@health.kiev.ua.;

- факсимільних повідомлень на номер 234-5356.

Якщо особа з вадами слуху та мови протягом трьох хвилин з моменту відправлення повідомлення не отримала підтвердження про прийняття виклику, то їй необхідно звернутися до іншої особи, яка зможе за телефоном 103 викликати Лікаря-педіатра пункту.

При зверненні у пункт (відділення) невідкладної медичної допомоги автоматично визначається номер телефону абонента.

3. Невідкладна медична допомога дітям надається відповідно до стандартів надання медичної допомоги, переліку оснащення пункту (відділення) невідкладної медичної допомоги для дітей, затвердженого чинним законодавством України.

4. Прибуття Лікаря-педіатра пункту здійснюється в межах нормативу часу відповідно до чинного законодавства України.

5. Лікаря-педіатра пункту викликають:

- до дітей віком до 1 року у випадках порушення стану здоров'я, підвищенні температури тіла;

- до дітей віком до 18 років у випадках підвищення температури тіла, кашлю, нежитю тощо;

- у разі гострих та загостренні хронічних захворювань у дітей;

- у разі погіршення стану здоров'я дітей, лікування яких проводилось в домашніх умовах;

- за викликами дільничних педіатрів для активного нагляду за дітьми, які лікуються вдома або виписані після стаціонарного лікування у вихідні дні;

- за викликами, що надійшли з диспетчерської Київської міської станції швидкої медичної допомоги до дітей, які не потребують надання екстреної медичної допомоги.

6. Особи, які викликають Лікаря-педіатра пункту, зобов'язані:

- чітко і правильно відповісти на всі запитання диспетчера, який приймає виклик;

- назвати точну адресу виклику (район, вулицю, номер будинку, квартири, поверх, номер під'їзду та код дверей під'їзду);

- назвати прізвище, стать, вік хворої дитини;

- точно і достовірно описати скарги;

- повідомити, хто і з якого номера телефону викликає Лікаря-педіатра пункту;

- забезпечити Лікарю-педіатру пункту безперешкодний доступ до пацієнта;

- створити необхідні умови для роботи Лікаря-педіатра пункту (можливість вимити руки, забезпечити чистий рушник, якісне освітлення);

- заздалегідь ізолювати домашніх тварин, які можуть ускладнити надання медичної допомоги пацієнту, а також заподіяти шкоду здоров'ю і майну Лікаря-педіатра пункту;

- по можливості зустріти Лікаря-педіатра пункту біля воріт будинку або під'їзду.

Лікар-педіатр пункту не зобов'язаний знімати в квартирі взуття.

7. Виклик вважається прийнятим у разі отримання диспетчером повних відповідей від абонента на поставлені запитання. Диспетчер повинен закінчити розмову, повторивши абоненту записану адресу, словами: "Виклик прийнято, чекайте невідкладну допомогу", назвати особистий номер.

8. У разі відмови від надання невідкладної медичної допомоги (дитині стало краще, дитина спить, медичної допомоги не потребує тощо) особа, яка здійснювала виклик, повинна повідомити про це диспетчеру пункту (відділення) невідкладної медичної допомоги до прибуття Лікаря-педіатра пункту.

9. Пункт (відділення) невідкладної медичної допомоги не несе відповідальності за виклики, які не могли бути своєчасно виконаними в разі відсутності нумерації будинків, покажчиків назв вулиць, неправильно вказаної адреси, ненадання інформації про наявність кодового замка під'їзду, у випадку несправності переговорних пристроїв (домофонів), заторів та перешкод на автодорогах тощо.

10. У випадках агресивної поведінки батьків, оточуючих осіб, зокрема тих, які знаходяться в стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп'яніння, гострого психічного розладу і загрожують здоров'ю або життю Лікаря-педіатра пункту, надання медичної допомоги дитині здійснюється в присутності працівників правоохоронних органів.

У зазначених вище випадках Лікар-педіатр пункту має право не надавати медичну допомогу до прибуття працівників правоохоронних органів.

11. Лікар-педіатр пункту зобов'язаний негайно повідомити адміністрації амбулаторно-поліклінічного закладу та правоохоронних органах про випадки насильства, жорстокого ставлення до дітей вдома, перебування неповнолітніх в екстремальних умовах, залишення дітей без батьківського піклування.

12. Лікар-педіатр пункту після огляду дитини, встановлення попереднього діагнозу та надання медичної допомоги у разі наявності показань для екстреної госпіталізації повинен викликати бригаду швидкої медичної допомоги для транспортування пацієнта в лікувально-профілактичний заклад.

13. Лікар-педіатр пункту на вимогу батьків дитини або її законних представників зобов'язаний надати інформацію в доступній формі про стан здоров'я дитини, про лікувальні заходи та прогноз щодо можливого розвитку захворювання.

14. У випадку, коли дитині надана невідкладна медична допомога і вона потребує подальшого медичного нагляду. Лікар-педіатр пункту повинен передати інформацію в амбулаторно-поліклінічний заклад для нагляду дільничного лікаря-педіатра.

15. У разі виникнення критичного стану здоров'я дитини та відмови батьків від госпіталізації Лікар-педіатр пункту повинен попередити батьків (або законних представників дитини) про відповідальність щодо залишення дитини в небезпеці, здійснити запис у медичній документації та негайно повідомити про це завідувачу педіатричного відділення, заступнику головного лікаря та головному лікарю амбулаторно-поліклінічного закладу.

16. Лікар-педіатр пункту в разі необхідності видає батькам (або законним представникам дитини) листки про тимчасову непрацездатність по догляду за дитиною, видає лікарське свідоцтво про смерть у вихідні та святкові дні.

17. Пункт (відділення) невідкладної медичної допомоги для дитячого населення не виконує виклики в таких випадках:

- у громадські місця, підприємства, установи та на вулицю незалежно від приводу до виклику;

- на пологи;

- до хворих з порушеннями психіки, дії яких агресивні щодо оточуючих та самих себе;

- на виклики, які надійшли в години роботи в реєстратури поліклінік для дільничних лікарів-педіатрів;

- для виконання планових призначень лікарів-педіатрів (ін'єкцій, крапельниць, перев'язок та інших призначень);

- больового синдрому в онкологічних хворих;

- для перевезення хворих та потерпілих з лікувально-профілактичних закладів додому або для планового переводу в інший лікувальний заклад;

- для перевезення лікарів-консультантів;

- для транспортування померлих;

- для транспортування інфекційних хворих.

18. Особи, які висловили стосовно диспетчера пункту невідкладної медичної допомоги образи, погрози або вчинили хуліганські дії стосовно Лікаря-педіатра пункту, заподіяли шкоду його здоров'ю або майну, несуть відповідальність відповідно до чинного законодавства України.

Відповідно до ст. 183 Закону України про адміністративні правопорушення завідомо неправдивий виклик невідкладної медичної допомоги тягне за собою накладення штрафу у розмірі від трьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

19. Інформація, яка містить відомості про стан здоров'я, діагноз, дані медичного обстеження громадян, є лікарською таємницею. Надання відомостей без згоди громадянина або його законного представника допускається тільки у випадках, передбачених чинним законодавством України.

20. Із зверненнями, відгуками, заявами, подяками та побажаннями щодо роботи пунктів невідкладної медичної допомоги для дитячого населення громадяни можуть звертатись до адміністрації прикріпленого дитячого амбулаторно-поліклінічного закладу, територіального медичного об'єднання та оперативного чергового Головного управління охорони здоров'я та медичного забезпечення м. Києва за телефонами 278-4640 та 278-4191.

Заступник міського голови - секретар Київради О.Довгий

Додаток 5
до рішення
Київської міської ради
17.06.2010 N 974/4412

Правила
виклику додому дільничного (сімейного)
лікаря амбулаторно-поліклінічного закладу
для дорослого населення міста Києва

1. Дільничний (сімейний) лікар-терапевт амбулаторно-поліклінічного закладу для дорослого населення (далі - Лікар-терапевт) забезпечує надання кваліфікованої терапевтичної допомоги дорослому населенню, прикріпленому за дільнично-територіальним принципом.

2. Лікар-терапевт проводить амбулаторний прийом та здійснює виклики додому згідно з графіком роботи, затвердженим головним лікарем амбулаторно-поліклінічного закладу.

3. Виклик додому Лікаря-терапевта здійснюється за міськими телефонними номерами бюро викликів або реєстратури чи безпосередньо при зверненні в амбулаторно-поліклінічний заклад через спеціально облаштовані скриньки для реєстрації викликів додому щоденно з 08.00 год. до 15.00 год.

З 15.00 год. до 18.00 год. виклики приймаються для виконання черговим лікарем амбулаторно-поліклінічного закладу.

У суботу виклики приймаються з 08.00 год. до 15.00 год., їх виконує черговий лікар амбулаторно-поліклінічного закладу.

У будні дні після 18.00 год., вихідні та святкові дні в разі необхідності необхідно звертатись до пункту невідкладної медичної допомоги для дорослого населення, який працює цілодобово.

4. У разі відсутності Лікаря-терапевта (відпустка, курси, хвороба тощо) адміністрація амбулаторно-поліклінічного закладу залишає за собою право направити для виконання виклику лікаря з іншої дільниці або чергового лікаря амбулаторно-поліклінічного закладу.

5. Лікаря-терапевта викликають додому у випадках:

- гострих та загостренні хронічних захворювань;

- підвищення температури тіла;

- підвищення артеріального тиску;

- погіршення стану пацієнта, лікування якого проводиться в домашніх умовах;

- неможливості самостійного звернення пацієнта в амбулаторно-поліклінічний заклад.

6. Особа, яка викликає Лікаря-терапевта, зобов'язана:

- чітко і правильно відповісти на всі запитання реєстратора, який приймає виклик;

- точно і достовірно описати скарги пацієнта;

- назвати точну адресу виклику (район, вулицю, номер будинку, квартири, поверх, номер під'їзду та код дверей під'їзду);

- назвати прізвище, ім'я, по батькові пацієнта;

- вказати вік, стать пацієнта;

- вказати домашній телефон;

- вказати, чи це первинне звернення до Лікаря-терапевта, чи виклик є повторним.

7. У разі виклику Лікаря-терапевта необхідно:

- забезпечити безперешкодний доступ до пацієнта;

- створити необхідні умови для роботи (можливість вимити руки, забезпечити чистий рушник, якісне освітлення);

- заздалегідь ізолювати домашніх тварин, які можуть ускладнити надання медичної допомоги пацієнту, а також заподіяти шкоду здоров'ю і майну Лікаря-терапевта.

Лікар-терапевт не зобов'язаний знімати в квартирі взуття.

8. У разі відмови від надання медичної допомоги (пацієнту стало краще, медичної допомоги не потребує тощо) до прибуття Лікаря-терапевта особа, яка здійснювала виклик, повинна повідомити про це реєстратору амбулаторно-поліклінічного закладу.

9. Лікар-терапевт не несе відповідальності за виклики, які не могли бути виконаними в разі неправильно вказаної адреси, відсутності нумерації будинків, покажчиків назв вулиць, ненадання інформації про наявність кодового замка під'їзду, у випадку несправності переговорних пристроїв (домофонів).

10. У випадках агресивної поведінки пацієнтів або оточуючих їх осіб, зокрема тих, які знаходяться в стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп'яніння, гострого психічного розладу та загрожують здоров'ю або життю Лікаря-терапевта, надання медичної допомоги здійснюється в присутності працівників правоохоронних органів.

У зазначених вище випадках Лікар-терапевт має право не надавати медичну допомогу до прибуття працівників правоохоронних органів.

11. Громадяни, які висловили стосовно Лікаря-терапевта образи, погрози або вчинили хуліганські дії, заподіяли шкоду його здоров'ю або майну, несуть відповідальність відповідно до чинного законодавства України.

12. Лікар-терапевт після огляду пацієнта, встановлення попереднього діагнозу та у разі наявності показань для екстреної госпіталізації пацієнта, який потребує супроводу медичного персоналу та транспортування на ношах, повинен викликати бригаду швидкої медичної допомоги.

13. Лікар-терапевт на вимогу пацієнта або його законного представника зобов'язаний надати інформацію в доступній формі про стан здоров'я пацієнта, лікувальні заходи та прогноз щодо можливого розвитку захворювання.

14. Пацієнт зобов'язаний надати Лікарю-терапевту паспорт у разі оформлення листка тимчасової непрацездатності, а при виписці пільгових рецептів - документи, що підтверджують наявність пільг.

15. Якщо пацієнт зареєстрований в іншому адміністративному районі міста Києва або не проживає в місті Києві, або є громадянином іншої держави, за терапевтичною допомогою він може звертатися у відповідний амбулаторно-поліклінічний заклад за місцем фактичного проживання.

Листок тимчасової непрацездатності або довідка про тимчасову непрацездатність надаються пацієнту з дозволу керівника амбулаторно-поліклінічного закладу у випадку, коли пацієнт зареєстрований в іншому адміністративному районі.

16. Із зверненнями, відгуками, заявами, подяками та побажаннями щодо роботи Лікаря-терапевта громадяни можуть звертатись до адміністрації прикріпленого амбулаторно-поліклінічного закладу, територіального медичного об'єднання міста Києва та оперативного чергового Головного управління охорони здоров'я та медичного забезпечення м. Києва за телефонами 278-4640 та 278-4191.

Заступник міського голови - секретар Київради О.Довгий

Додаток 6
до рішення
Київської міської ради
17.06.2010 N 974/4412

Правила
виклику додому дільничного лікаря-педіатра
амбулаторно-поліклінічного закладу міста Києва

1. Дільничний лікар-педіатр (далі - Лікар-педіатр) забезпечує надання кваліфікованої педіатричної допомоги вдома дитячому (віком від 0 до 17 років 11 місяців 29 днів) населенню прикріпленому за дільнично-територіальним принципом.

2. Лікар-педіатр проводить амбулаторний прийом дітей згідно з графіком роботи, затвердженим головним лікарем амбулаторно-профілактичного закладу.

3. Виклик додому Лікаря-педіатра здійснюється за міськими телефонними номерами бюро викликів або реєстратури чи безпосередньо при зверненні в амбулаторно-поліклінічний заклад через спеціально облаштовані скриньки для реєстрації викликів додому щоденно з 08.00 год. до 15.00 год.

З 15.00 год. до 18.00 год. виклики приймаються для виконання черговим Лікарем-педіатром амбулаторно-поліклінічного закладу.

У суботу виклики приймаються з 08.00 год. до 15.00 год., їх виконує черговий Лікар-педіатр амбулаторно-поліклінічного закладу.

У будні дні після 18.00 год., у суботу після 15.00 год., у вихідні та святкові дні необхідно звертатись до пункту невідкладної медичної допомоги для дитячого населення, який працює цілодобово.

4. У разі відсутності Лікаря-педіатра (відпустка, курси, хвороба тощо) адміністрація амбулаторно-поліклінічного закладу залишає за собою право направити на виконання виклику призначеного дільничного (сімейного) лікаря іншої дільниці або чергового лікаря амбулаторно-поліклінічного закладу.

5. Лікаря-педіатра викликають:

- для первинного патронажу новонародженого в перші 3 дні після виписки його з пологового будинку;

- до дітей віком до 1 року у всіх випадках порушення стану здоров'я та до одужання в разі захворювання;

- до дітей при підвищенні температури тіла, кашлі, нежитю тощо;

- при гострих інфекційних захворюваннях;

- при гострому перебігу захворювання;

- у разі неможливості прийти на амбулаторний прийом в амбулаторно-поліклінічний заклад;

- для активного нагляду після виписки із стаціонару, за викликами, переданими станцією швидкої медичної допомоги або пунктом невідкладної медичної допомоги.

6. Особа, яка викликає Лікаря-педіатра, зобов'язана:

- чітко і правильно відповісти на всі запитання реєстратора, який приймає виклик;

- назвати точну адресу "виклику (район, вулицю, номер будинку, квартири, поверх, номер під'їзду та код дверей під'їзду), домашній телефон;

- прізвище, ім'я дитини;

- вік;

- з якого приводу здійснюється виклик;

- вказати, чи це первинне звернення до Лікаря-педіатра, чи виклик є повторним.

7. У разі виклику Лікаря-педіатра необхідно:

- забезпечити безперешкодний доступ Лікаря-педіатра до пацієнта, створити необхідні умови для роботи (можливість вимити руки, забезпечити чистий рушник, якісне освітлення);

- заздалегідь ізолювати домашніх тварин, які можуть ускладнити надання медичної допомоги пацієнту, а також заподіяти шкоду здоров'ю і майну Лікаря-педіатра.

Лікар-педіатр не зобов'язаний знімати в квартирі взуття.

8. У разі відмови батьків від виклику Лікаря-педіатра (дитині стало краще, дитина спить, медичної допомоги не потребує, тощо) особа, яка здійснювала виклик, повинна повідомити про це реєстратору поліклінічного закладу до прибуття Лікаря-педіатра.

9. Лікар-педіатр не несе відповідальності за виклики, які не могли бути своєчасно виконаними у разі неправильно вказаної адреси, відсутності нумерації будинків, покажчиків назв вулиць, ненадання інформації про наявність кодового замка під'їзду, у випадку несправності переговорних пристроїв (домофонів).

10. У випадках агресивної поведінки батьків, оточуючих осіб, зокрема тих, які знаходяться в стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп'яніння; гострого психічного розладу і загрожують здоров'ю або життю Лікаря-педіатра, надання медичної допомоги здійснюється в присутності працівників правоохоронних органів.

У зазначених вище випадках Лікар-педіатр має право не надавати медичну допомогу до прибуття працівників правоохоронних органів.

11. Лікар-педіатр зобов'язаний негайно повідомити адміністрації амбулаторно-поліклінічного закладу та правоохоронним органам про випадки насильства, жорстокого ставлення до дітей вдома, перебування неповнолітніх в екстремальних умовах, залишення дітей без батьківського піклування.

12. Лікар-педіатр після огляду дитини, встановлення попереднього діагнозу, у разі наявності показань для екстреної госпіталізації повинен викликати бригаду швидкої медичної допомоги для транспортування дитини в лікувально-профілактичний заклад.

13. Лікар-педіатр зобов'язаний надати батькам дитини або її законним представникам інформацію в доступній формі про стан здоров'я дитини, про лікувальні заходи та прогноз щодо можливого розвитку захворювання.

14. У разі виникнення критичного стану здоров'я дитини та відмови батьків від госпіталізації Лікар-педіатр повинен попередити батьків (або законних представників дитини) про відповідальність залишення дитини в небезпеці, здійснити запис у медичній документації та негайно повідомити про це завідувачу педіатричного відділення, заступнику головного лікаря та головному лікарю амбулаторно-поліклінічного закладу.

15. У разі оформлення листка тимчасової непрацездатності по догляду за дитиною батьки дитини (або її законні представники) зобов'язані надати Лікарю-педіатру паспорт, а при виписці пільгових рецептів - документи, що підтверджують наявність пільг.

16. Якщо батьки дитини (або її законні представники) зареєстровані в іншому адміністративному районі міста Києва або не проживають в місті Києві, або є громадянами іншої держави, за педіатричною допомогою вони можуть звертатися у відповідний амбулаторно-поліклінічний заклад за місцем фактичного проживання.

17. Листок тимчасової непрацездатності по догляду за дитиною надається батькам дитини (або її законним представникам) з дозволу керівника амбулаторно-поліклінічного закладу у випадку, коли вони зареєстровані в іншому адміністративному районі.

18. Громадяни, які висловили стосовно Лікаря-педіатра образи, погрози або вчинили хуліганські дії, заподіяли шкоду його здоров'ю або майну, несуть відповідальність відповідно до чинного законодавства України.

19. Із зверненнями, відгуками, заявами, подяками та побажаннями щодо роботи Лікаря-педіатра громадяни можуть звертатись до адміністрації прикріпленого дитячого амбулаторно-поліклінічного закладу, територіального медичного об'єднання та оперативного чергового Головного управління охорони здоров'я та медичного забезпечення м. Києва за телефонами 278-4640 та 278-4191.

Заступник міського голови - секретар Київради О.Довгий

Додаток 7
до рішення
Київської міської ради
17.06.2010 N 974/4412

Правила
виклику додому лікаря-спеціаліста
амбулаторно-поліклінічного закладу для
дорослого та дитячого населення міста Києва

1. Лікар-спеціаліст амбулаторно-поліклінічного закладу для дорослого та дитячого населення міста Києва (далі - Лікар-спеціаліст) забезпечує надання консультативної та лікувально-профілактичної допомоги за відповідною спеціальністю дорослому та дитячому населенню, прикріпленому за дільнично-територіальним принципом.

2. Лікар-спеціаліст проводить амбулаторний прийом та обов'язкові медичні профілактичні огляди згідно з графіком роботи, затвердженим головним лікарем амбулаторно-профілактичного закладу.

3. Виклик Лікаря-спеціаліста додому здійснюється за направленням дільничного(сімейного) лікаря або педіатра у разі неможливості самостійного звернення пацієнта в амбулаторно-поліклінічний заклад.

4. Виклик додому Лікаря-спеціаліста для дорослого та дитячого населення здійснюється в день прийняття заявки або на наступний день.

5. У разі виклику Лікаря-спеціаліста необхідно:

- забезпечити безперешкодний доступ до пацієнта, створити необхідні умови для роботи (можливість вимити руки, забезпечити чистий рушник, якісне освітлення);

- заздалегідь ізолювати домашніх тварин, які можуть ускладнити надання медичної допомоги пацієнту, а також заподіяти шкоду здоров'ю і майну Лікаря-спеціаліста.

Лікар-спеціаліст не зобов'язаний знімати в квартирі взуття.

6. Лікар-спеціаліст не несе відповідальності за виклики, які не могли бути виконаними у разі відсутності нумерації будинків, покажчиків назв вулиць, неправильно вказаної адреси тощо.

7. У випадках агресивної поведінки пацієнтів або оточуючих їх осіб, зокрема тих, які знаходяться в стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп'яніння, гострого психічного розладу та загрожують здоров'ю або життю Лікаря-спеціаліста, надання медичної допомоги здійснюється в присутності працівників правоохоронних органів.

8. Лікар-спеціаліст після огляду пацієнта, встановлення попереднього діагнозу, при наявності показань для екстреної госпіталізації викликає бригаду швидкої медичної допомоги для транспортування пацієнта в лікувально-профілактичний заклад, заздалегідь оформивши відповідні документи.

Лікар-спеціаліст на вимогу пацієнта або його законного представника зобов'язаний надати інформацію в доступній формі про стан здоров'я пацієнта та прогноз щодо можливого розвитку захворювання.

9. Громадяни, які висловили стосовно Лікаря-спеціаліста образи, погрози або вчинили хуліганські дії, заподіяли шкоду його здоров'ю або майну, несуть відповідальність відповідно до чинного законодавства України.

10. Із зверненнями, відгуками, заявами, подяками та побажаннями щодо роботи Лікаря-спеціаліста громадяни можуть звертатись в адміністрацію прикріпленого амбулаторно-поліклінічного закладу, територіального медичного об'єднання та до оперативного чергового Головного управління охорони здоров'я та медичного забезпечення м. Києва за телефонами 278-4640 та 278-4191.

Заступник міського голови - секретар Київради О.Довгий