Документ втратив чиннiсть!

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 20 травня 2009 р. N 580-р
Київ

(Розпорядження втратило чинність на підставі Постанови
Кабінету Міністрів України
N 711 від 11 серпня 2010
р.)

Про схвалення Концепції Державної цільової
програми розбудови придорожньої та туристичної
інфраструктури за основними напрямками руху
учасників і гостей фінальної частини чемпіонату
Європи 2012 року з футболу

( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 466 від 16.06.20
10 )

1. Схвалити Концепцію Державної цільової програми розбудови придорожньої та туристичної інфраструктури за основними напрямками руху учасників і гостей фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, що додається.

Визначити Укравтодор державним замовником Програми.

2. Укравтодору разом з іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади розробити та подати до 15 серпня 2009 р. Кабінетові Міністрів України проект Державної цільової програми розбудови придорожньої та туристичної інфраструктури за основними напрямками руху учасників і гостей фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу.

Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО

Схвалено
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 20 травня 2009 р. N 580-р

Концепція
Державної цільової програми розбудови придорожньої
та туристичної інфраструктури за основними напрямками
руху учасників і гостей фінальної частини чемпіонату
Європи 2012 року з футболу

Визначення проблеми, на розв'язання
якої спрямована Програма

Протяжність автомобільних доріг загального користування за напрямками руху учасників і гостей фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу (далі - Євро-2012) становить близько 7 тис. кілометрів, де розташовано понад 2850 об'єктів придорожньої і 332 об'єкти туристичної інфраструктури.

Стан існуючої придорожньої та туристичної інфраструктури, зокрема за напрямками руху учасників і гостей Євро-2012, не гарантує повною мірою безпечні, економічно ефективні та зручні умови дорожнього руху, оскільки не надається необхідний асортимент послуг належної якості; недостатній рівень інформування учасників дорожнього руху про місце розташування об'єктів придорожньої та туристичної інфраструктури, режим, маршрут і напрямок руху, погодні умови, стан аварійності; існують проблеми із забезпеченням екстреним зв'язком учасників дорожнього руху з органами внутрішніх справ, медичними закладами та аварійними службами.

Об'єкти придорожньої та туристичної інфраструктури (майданчики для відпочинку, кемпінги, туристичні бази, готелі, мотелі, авто- та газозаправні станції, станції технічного обслуговування тощо), розташовані в місцях прилягання до автомобільних доріг, у більшості випадків не відповідають вимогам пожежної безпеки та безпеки дорожнього руху, значна кількість заїздів та виїздів з них не освітлюється, у деяких випадках такі об'єкти розташовані без урахування перспективи розвитку автомобільних доріг.

Нерозв'язаною залишається проблема розміщення на автомобільних дорогах реклами, що ускладнює адекватне сприйняття дорожніх знаків водіями транспортних засобів.

Переважна частина технічних засобів керування дорожнім рухом потребує заміни. Необхідне дублювання дорожніх знаків англійською мовою.

Існує нагальна потреба в розробленні схем організації дорожнього руху за лінійним принципом, тобто по всій протяжності дороги без урахування меж регіонів.

На автомобільних дорогах загального користування за напрямками руху учасників і гостей Євро-2012 виявлена велика кількість аварійно небезпечних ділянок та місць концентрації дорожньо-транспортних пригод, не облаштовані інтегровані в єдину систему стаціонарні пункти вагового контролю, не створена система інформаційного та довідкового обслуговування туристів і суб'єктів туристичної індустрії.

Таким чином, проблема полягає в тому, що придорожня та туристична інфраструктура не відповідає вимогам щодо комфортного та безпечного обслуговування перевезення пасажирів і вантажів.

Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування
необхідності її розв'язання програмним методом

Виникнення проблеми зумовлено, зокрема, такими причинами, як недосконалий державний нагляд за розташуванням об'єктів придорожньої та туристичної інфраструктури, безсистемне надання органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування суб'єктам підприємницької діяльності земельних ділянок для будівництва об'єктів дорожнього та туристичного сервісу, відсутність єдиного плану розбудови придорожньої та туристичної інфраструктури і розташування сервісних комплексів, невизначеність асортименту послуг для учасників дорожнього руху.

Витрачання значного часу на оформлення документації, необхідної для відведення земельних ділянок, стримує виконання робіт з будівництва об'єктів придорожньої та туристичної інфраструктури. Систематичне недофінансування дорожньої галузі стало причиною використання на автомобільних дорогах недосконалих схем організації дорожнього руху, що уповільнює роботу з оновлення технічних засобів організації дорожнього руху, більшість з яких не відповідає вимогам норм і стандартів, зокрема стосовно забезпечення достатньої видимості дорожньої розмітки та знаків у темну пору доби, не дає змоги створити систему оповіщення учасників дорожнього руху про стан автомобільних доріг і погодні умови, забезпечити екстреним зв'язком учасників дорожнього руху з органами внутрішніх справ, медичними закладами та аварійними службами, повністю ліквідувати аварійно небезпечні ділянки та місця концентрації дорожньо-транспортних пригод, забезпечити належне освітлення придорожніх населених пунктів та транспортних розв'язок.

Зелені насадження доріг розміщені на ненормативній відстані від крайки проїзної частини, що впливає на тяжкість наслідків дорожньо-транспортних пригод.

Державна програма розвитку автомобільних доріг загального користування на 2007-2011 роки, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2005 р. N 710 (Офіційний вісник України, 2005 р., N 32, ст. 1925; 2007 р. N 12, ст. 435), та Програма розбудови туристичної інфраструктури за напрямками національної мережі міжнародних транспортних коридорів та основних транспортних магістралей у 2004-2010 роках, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2004 р. N 612 (Офіційний вісник України, 2004 р. N 19, ст. 1328) частково передбачають заходи щодо підвищення рівня безпеки дорожнього руху, дорожнього сервісу та інформаційного обслуговування учасників дорожнього руху, але вони не можуть бути виконані в повному обсязі з перелічених вище причин, а також через недосконалий механізм діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування.

Розбудова придорожньої та туристичної інфраструктури повністю відповідає пріоритетним напрямкам державної політики, визначеним Законом України "Про організацію та проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні" ( 962-16 ), Указом Президента України від 29 січня 2008 р. N 62 "Про деякі заходи щодо розвитку автомобільних доріг в Україні", Державною цільовою програмою підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2010 р. N 357 (Офіційний вісник України, 2010 р., N 39, ст. 1297). ( Абзац п'ятий розділу із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 466 від 16.06.2010 )

Мета Програми

Метою Державної цільової програми розбудови придорожньої та туристичної інфраструктури за основними напрямками руху учасників і гостей Євро-2012 (далі - Програма) є створення в Україні сучасної придорожньої та туристичної інфраструктури, яка відповідатиме міжнародним нормам і стандартам.

Визначення оптимального варіанта
розв'язання проблеми на основі порівняльного
аналізу можливих варіантів

Існує два варіанти розв'язання проблеми щодо розбудови придорожньої та туристичної інфраструктури за основними напрямками руху учасників і гостей Євро-2012.

Перший варіант передбачає розроблення регіональних планів розбудови придорожньої та туристичної інфраструктури на підставі результатів моніторингу існуючих об'єктів, стану інформаційного забезпечення користувачів доріг та організації дорожнього руху. Очікується поліпшення економічності, комфортності, пожежної безпеки та безпеки дорожнього руху на автомобільних дорогах загального користування за напрямками руху учасників і гостей Євро-2012.

Другий варіант передбачає розроблення генерального (єдиного) плану розбудови придорожньої та туристичної інфраструктури вздовж автомобільних доріг загального користування за напрямками руху учасників і гостей Євро-2012 на підставі результатів моніторингу об'єктів існуючої придорожньої та туристичної інфраструктури, стану інформаційного забезпечення.

Це дасть змогу забезпечити:

перехід від регіональних до загальнодержавних програм розбудови придорожньої та туристичної інфраструктури;

визначення земельних ділянок уздовж автомобільних доріг, вільних від забудови, внесення змін до схем організації дорожнього руху та вжиття заходів до створення безпечних умов для руху на аварійно небезпечних ділянках та місцях концентрації дорожньо-транспортних пригод;

приведення у відповідність з європейськими вимогами існуючих об'єктів придорожньої та туристичної інфраструктури;

облаштування на ділянках доріг великої протяжності нових об'єктів дорожнього сервісу;

створення мережі туристично-інформаційних центрів і поліпшення туристичного обслуговування громадян України та іноземних держав;

підвищення рівня інформування учасників руху, що сприятиме безпеці їх пересування та належному маршрутному орієнтуванню на автомобільних дорогах;

удосконалення законодавства щодо розміщення реклами з урахуванням вимог щодо безпеки дорожнього руху;

коригування схем організації дорожнього руху з урахуванням всієї протяжності автомобільних доріг;

заміну та встановлення технічних засобів організації дорожнього руху відповідно до європейських норм;

надходження до державного бюджету додаткових коштів за користування земельними ділянками, на яких розміщені об'єкти придорожньої та туристичної інфраструктури.

Оптимальним є другий варіант, який дасть змогу забезпечити реалізацію комплексу заходів з розбудови придорожньої та туристичної інфраструктури на автомобільних дорогах загального користування за основними напрямками руху учасників і гостей Євро-2012.

Шляхи розв'язання проблеми,
строк виконання Програми

Основними шляхами розв'язання проблеми є:

удосконалення земельного законодавства та нормативних документів з питань безпеки дорожнього руху, законодавства з питань розміщення реклами у смугах відведення автомобільних доріг загального користування;

адаптація законодавства до міжнародних норм і стандартів;

проведення моніторингу існуючої придорожньої та туристичної інфраструктури;

упорядкування зелених насаджень автомобільних доріг загального користування (в межах смуги відведення) та лісових насаджень (за межами смуги відведення) загальною шириною ділянки 100 метрів від крайки проїзної частини;

розроблення вимог до комплексів дорожнього та туристичного сервісу, приведення їх у відповідність з вимогами Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення;

добудова розпочатих та будівництво нових комплексів дорожнього та туристичного сервісу;

реконструкція та модернізація стаціонарних пунктів вагового контролю;

облаштування стоянок та зупинок для туристичних автобусів, належне освітлення придорожніх населених пунктів, підземних та надземних пішохідних переходів;

застосування європейського досвіду з використання інформаційних систем для централізованого контролю за вантажопотоком на основних магістралях;

упровадження мережі туристично-інформаційних центрів;

поліпшення експлуатаційних показників;

інтеграція системи інформаційного забезпечення до відповідних систем мережі європейських автомобільних доріг, передусім сусідніх держав;

упровадження на автомобільних дорогах системи екстреного зв'язку учасників дорожнього руху з органами внутрішніх справ, медичними закладами, аварійними службами тощо.

Строк виконання Програми - 2009-2012 роки.

Контроль за виконанням визначених Програмою заходів здійснюватиме Укравтодор.

Очікувані результати виконання Програми

Виконання Програми дасть змогу:

створити в Україні сучасну придорожню та туристичну інфраструктуру за основними напрямками руху учасників і гостей Євро-2012, яка відповідатиме міжнародним нормам і стандартам, для чого слід:

- реконструювати та технічно переоснастити понад 2850 об'єктів дорожнього сервісу і 332 об'єкти туристичної інфраструктури;

- побудувати близько 250 нових об'єктів придорожньої інфраструктури;

- забезпечити технічними засобами організації дорожнього руху майже 7 тис. кілометрів автомобільних доріг загального користування за основними напрямками руху учасників і гостей Євро-2012;

- збільшити обсяг туристичних та інших послуг на суму понад 500 млн. гривень щороку;

створити додатково 25-30 тис. робочих місць;

збільшити обсяг надходжень до бюджетів різних рівнів на 10- 15 млн. гривень щороку.

Оцінка фінансових ресурсів,
необхідних для виконання Програми

Фінансування заходів, спрямованих на розвиток придорожньої та туристичної інфраструктури, здійснюватиметься за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів, а також із залученням інших джерел.

За попередніми прогнозними розрахунками, загальний обсяг фінансування становитиме орієнтовно 3000 млн. гривень, у тому числі близько 10 млн. з державного, 12 млн. з місцевих бюджетів та 2978 млн. гривень з інших джерел.