КОНСУЛЬТУЄ ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Департамент адміністрування податку на прибуток та інших податків
і зборів (обов'язкових платежів)

Актуальні запитання-відповіді.
Фіксований сільськогосподарський податок

ПИТАННЯ 1. Рибогосподарське підприємство займається виловом, переробкою та реалізацією риби не лише із закритих водойм, а й з р. Дніпра. Чи можливо за таких умов віднести такі операції при визначенні 75-відсоткового критерію суми, одержаної від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки, для цілей обчислення ФСП?

ПИТАННЯ 2. Чи може особисте селянське господарство або член фермерського господарства - приватний підприємець набути статус платника ФСП?

ПИТАННЯ 3. Сільськогосподарське підприємство, що перебуває на податковому обліку в м. Києві, має декілька земельних ділянок, розташованих у межах території декількох органів місцевого самоврядування іншої області. Як платник ФСП у 2009 р. згідно з вимогами чинного законодавства таке підприємство подало до органів ДПС податкові розрахунки на 2010 рік за місцезнаходженням платника податку і водночас за місцем розташування земельних ділянок. Чи повинен був платник податку разом із поданням розрахунків за місцем розташування земельних ділянок подавати до органів ДПС Довідку про підтвердження статусу платника податку та чи будуть вважатися правомірними дії органів ДПС у разі неприйняття такого розрахунку за відсутності такої Довідки?

ПИТАННЯ 4. Сільськогосподарське підприємство є платником ФСП. У зв'язку із стихійним лихом (повінь) у підприємства в 2009 р. виникли форс-мажорні обставини. Враховуючи вимоги чинного законодавства України, якими документами платнику цього податку необхідно підтвердити факт непереборної сили при поданні звітності у 2010 р.?

ПИТАННЯ 5. Платник ФСП має в користуванні землі сільськогосподарського призначення (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища) та орендує господарські будівлі у власників майнових паїв. Чи повинні включатися до розрахунку ФСП площі під орендованими паями?

ПИТАННЯ 6. Сільськогосподарське підприємство орендує цех з переробки зернових у іншого підприємства й переробляє на цьому об'єкті власноруч вирощену продукцію. Чи включається сума, отримана платником податку від реалізації переробленої продукції, до питомої ваги доходу від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки?

ПИТАННЯ 7. Фермерське господарство у 2009 р. працювало за спрощеною системою оподаткування і займалося виробленням (вирощуванням) продукції тваринництва. Власних земель сільськогосподарського призначення господарство не мало, проте орендувало сільськогосподарські угіддя (ріллю та сіножаті) у платника ФСП. Чи може таке господарство перейти на сплату ФСП?

ПИТАННЯ 8. Сільськогосподарське підприємство - платник ФСП уклало договір підряду з іншим підприємством про надання останньому послуг у комплексі, пов'язаних із збиральними роботами та підготовкою продукції до збуту (очищення, сортування, сушіння, охолодження, пакування тощо). Чи може таке підприємство включати доходи, отримані протягом останнього податкового періоду від надання супутніх послуг, до суми, отриманої від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки?

ПИТАННЯ 9. Фермерське господарство - платник ФСП має земельну ділянку в межах території одного органу місцевого самоврядування. 10 січня 2010 р. подало Звітний розрахунок ФСП до органу державної податкової служби. Через кілька днів платником було виявлено помилку, що призвела до заниження податкового зобов'язання. Який розрахунок повинен подати платник податку, який порядок виправлення помилки та чи тягне це за собою нарахування штрафів?

ПИТАННЯ 10. Сільськогосподарське підприємство - платник ФСП має земельні ділянки, розташовані в межах території декількох органів місцевого самоврядування. Відповідні розрахунки ФСП до органів ДПС на поточний рік підприємством було подано 10.01.2010 р., а 25.01.2010 р. цим платником було набуто право користування на нову земельну ділянку. Який порядок подання звітності з урахуванням набутих земельних ділянок?

ВІДПОВІДЬ 1. Статтею 2 Закону № 320-ХІV визначено, що особи можуть бути зареєстровані як платники ФСП, якщо вони є сільськогосподарськими підприємствами різних організаційно-правових форм, передбачених законами України, селянськими та іншими господарствами, які займаються виробництвом (вирощуванням), переробкою та збутом сільськогосподарської продукції, а також рибницькими, рибальськими та риболовецькими господарствами, що займаються розведенням, вирощуванням та виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах), у яких сума, одержана від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки за попередній звітний (податковий) рік, перевищує 75% загальної суми валового доходу.

Об'єктом оподаткування для платників ФСП є площа сільськогосподарських угідь, переданих сільськогосподарському товаровиробнику у власність або наданих йому в користування, у тому числі на умовах оренди, а також земель водного фонду, які використовуються рибницькими, рибальськими та риболовецькими господарствами для розведення, вирощування та вилову риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах).

Таким чином, оскільки землі водного фонду р. Дніпра не є об'єктом оподаткування ФСП, виловлена з р. Дніпра риба для цілей обчислення ФСП не може враховуватися при розрахунку визначення питомої ваги доходу від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки в загальній сумі валового доходу підприємства за попередній звітний (податковий) рік.

Платником цього податку можуть бути лише рибницькі, рибальські та риболовецькі господарства, що займаються розведенням, вирощуванням і виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах) і відповідають критеріям, визначеним статтями 2 - 4 Закону № 320-ХІV.

Тобто дія цього Закону поширюється на рибницькі, рибальські та риболовецькі господарства, які займаються розведенням, вирощуванням і виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах), за умови дотримання ними критеріїв, установлених чинним законодавством України.

ВІДПОВІДЬ 2. Відповідно до ст. 1 Закону № 2114-ХІІ колективне сільськогосподарське підприємство є добровільним об'єднанням громадян у самостійне підприємство для спільного виробництва сільськогосподарської продукції та товарів, діє на засадах підприємництва й самоврядування та є юридичною особою.

Також згідно із Законом № 973-ІV фермерське господарство є формою підприємницької діяльності громадян із створенням юридичної особи, які виявили бажання виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, займатися її переробкою та реалізацією з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих їм для ведення фермерського господарства, відповідно до закону.

Законом № 742-ІV (ст. 1), зокрема, встановлено, що особисте селянське господарство - це господарська діяльність, яка провадиться без створення юридичної особи фізичною особою індивідуально або особами, які перебувають у сімейних чи родинних відносинах і спільно проживають, з метою задоволення особистих потреб шляхом виробництва, переробки і споживання сільськогосподарської продукції, реалізації її надлишків та надання послуг з використанням майна особистого селянського господарства. Діяльність, пов'язана з веденням особистого селянського господарства, не відноситься до підприємницької діяльності.

Отже, такі селянські господарства відповідно до Закону № 320-ХІV не є платниками ФСП.

Тобто в умовах дії цього Закону та законів, які визначають статус сільськогосподарських виробників, платниками ФСП можуть бути лише сільгосппідприємства, а також рибницькі, рибальські та риболовецькі господарства - юридичні особи, які виконують умови законів № 320-ХІV, № 973-IV № 2114-ХІІ, постанови № 658 та інших нормативних актів.

ВІДПОВІДЬ 3. Для отримання реєстрації платника ФСП особа має подати відповідному податковому органу документи за переліком, який встановлюється за процедурою, визначеною законодавством для подання податкової звітності.

Так, згідно з вимогами положень постанови № 658 сільськогосподарські підприємства для набуття і підтвердження статусу платників податку самостійно обчислюють суму такого податку за формою, встановленою ДПА України, та до 1 лютого поточного року подають:

загальний розрахунок ФСП на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з якої справляється податок, - до органу державної податкової служби за своїм місцезнаходженням;

звітний розрахунок ФСП окремо за кожною земельною ділянкою - до органу державної податкової служби за місцем розташування такої земельної ділянки;

розрахунок питомої ваги доходу від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки в загальній сумі валового доходу підприємства за попередній звітний (податковий) рік - до органів державної податкової служби за своїм місцезнаходженням та за місцем розташування земельних ділянок за формою, встановленою Мінагрополітики України разом з ДПА України;

витяг із державного земельного кадастру про склад земель сільськогосподарських угідь та їх грошову оцінку - до органів державної податкової служби за своїм місцезнаходженням та за місцем розташування земельних ділянок.

Довідка про надання або підтвердження статусу платника податку видається протягом 10 робочих днів після дати подання податкового розрахунку органом державної податкової служби за місцезнаходженням платника податку.

При цьому, зокрема, згідно з вимогами пп. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181-III прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу. Податкова декларація приймається без попередньої перевірки зазначених у ній показників через канцелярію, статус якої визначається відповідним нормативно-правовим актом.

Отже, у разі подання платником податкових розрахунків до органів ДПС за місцем розташування земельних ділянок без подання Довідки про підтвердження статусу платника ФСП дії органів ДПС щодо відмови у прийнятті Розрахунку згідно з вимогами чинного законодавства вважатимуться неправомірними. Проте після перевірки таких розрахунків та у разі непідтвердження вищезазначених вимог платнику буде відмовлено в отриманні реєстрації платника ФСП.

Водночас, зважаючи на те, що однією з основних вимог, яка характеризує платника ФСП, є наявність у нього 75-відсоткового критерію за попередній рік питомої ваги доходу (виручки) від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки в загальному обсязі валового доходу підприємства, у новому Розрахунку, затвердженому наказом № 624, новацією є те, що у графах 11, 12 та 13 виписуються дані із розрахунку питомої ваги доходу від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки в загальній сумі валового доходу підприємства за минулий рік.

ВІДПОВІДЬ 4. Оскільки сплата ФСП пов'язана зі специфікою сільськогосподарського виробництва, яка залежить, зокрема, від природно-кліматичних умов вирощування сільгосппродукції, то відповідно до положень Методичних рекомендацій № 752 сільгосппідприємства у разі виникнення форс-мажорних обставин з не залежних від них причин (стихійне лихо, дія обставин непереборної сили тощо) даний Розрахунок подають разом із документом, що підтверджує наявність форс-мажорних обставин у попередньому звітному (податковому) році.

Факт непереборної сили для платників податків підтверджується:

висновком Торгово-промислової палати України про настання обставин непереборної сили чи стихійного лиха на території України;

рішеннями уповноважених органів іншої держави, які легалізовано консульськими установами України, про настання обставин непереборної сили чи стихійного лиха на території такої держави;

рішеннями Президента України про запровадження надзвичайної екологічної ситуації в окремих місцевостях України, затвердженими Верховною Радою України, або рішеннями Кабінету Міністрів України про визнання окремих місцевостей України потерпілими від повені, посухи, пожежі та інших видів стихійного лиха;

висновками інших органів, уповноважених згідно із законодавством засвідчувати обставини форс-мажору.

Спеціально для таких платників, які мають один із вищепере-лічених висновків (підтверджень) про наявність форс-мажорних обставин, законодавче встановлено в абзаці п'ятому частини першої ст. 9 Закону № 320-ХІV норму, згідно з якою у наступному податковому році при переході на сплату ФСП до таких платників зазначена вимога щодо перевищення 75-відсоткового критерію питомої ваги доходу від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки в загальному обсязі валового доходу підприємства за попередній звітний (податковий) рік не застосовується.

ВІДПОВІДЬ 5. Оскільки об'єктом оподаткування для платників ФСП є, зокрема, площа сільськогосподарських угідь, переданих сільськогосподарському товаровиробнику у власність або наданих йому в користування, у тому числі на умовах оренди, то до розрахунку суми ФСП таким платником можуть включатися лише площі сільськогосподарських угідь.

Враховуючи те, що земельний податок включено до складу податків і зборів, які сплачуються в рахунок ФСП (ст. 1 Закону № 320-ХІV), і відповідно до частини четвертої ст. 9 цього Закону зупинено дію Закону № 2535-ХІІ для сільськогосподарських товаровиробників - платників ФСП, земельні ділянки під господарськими будівлями не може бути включено до розрахунку суми ФСП.

Тобто земельні ділянки, на яких розміщено господарські будівлі, знаходяться під майном, яке згідно із законодавством належить до майнових паїв.

Відповідно до Указу № 1529/99 було запроваджено обов'язкове укладання підприємствами, установами, організаціями, які використовують землю для сільськогосподарських потреб, договорів оренди земельної частки (паю), майнового паю з власниками цих часток, паїв з виплатою орендної плати у натуральній або грошовій формі.

Крім того, запроваджено спрощений порядок реєстрації договорів оренди земельної частки (паю) та майнового паю органами місцевого самоврядування.

Отже, платник повинен сплатити ФСП за сільськогосподарські угіддя, а також орендну плату за земельні ділянки під господарськими будівлями,орендодавцями яких є власники майнових паїв.

ВІДПОВІДЬ 6. Відповідно до постанови № 658 сума, отримана платником податку від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки (крім підакцизних товарів, за винятком виноматеріалів виноградних (коди згідно з УКТ ЗЕД 2204 29 -2204 30), вироблених на підприємствах первинного виноробства для підприємств вторинного виноробства, які використовують такі вино-матеріали для виробництва готової продукції), включає доходи, отримані від:

реалізації продукції рослинництва і тваринництва, виробленої (вирощеної) на угіддях, які належать сільськогосподарському товаровиробнику на праві власності або надані йому в користування, та продуктів її переробки на власних підприємствах;

реалізації продукції рибницьких, рибальських та риболовецьких господарств, які займаються розведенням, вирощуванням та виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах), і продуктів її переробки на власних підприємствах;

реалізації продукції, виробленої із сировини власного виробництва на давальницьких умовах, незалежно від територіального розміщення переробного підприємства.

При заповненні Розрахунку питомої ваги, затвердженого наказом № 752 згідно з Методичними рекомендаціями щодо його складання, у рядку 3 Розрахунку зазначають суму доходу, отриману від реалізації продукції, виробленої із сировини власного виробництва та продуктів її переробки на власних підприємствах та на давальницьких умовах, незалежно від територіального розміщення переробного підприємства.

Для цього підсумовують кредитові обороти субрахунку 701 “Дохід від реалізації готової продукції” за аналітичними рахунками реалізації продуктів переробки (крім підакцизних товарів, за винятком виноматеріалів виноградних (коди згідно з УКТ ЗЕД 2204 29 - 2204 30), вироблених на підприємствах первинного виноробства для підприємств вторинного виноробства, які використовують такі виноматеріали для виробництва готової продукції) без ПДВ.

Отже, доходи, отримані від реалізації продукції, виробленої із сировини власного виробництва і переробленої на орендованому підприємстві, включаються до суми доходу від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки.

Якщо у звітному податковому періоді валовий дохід від операцій з реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів.її переробки становить менш як 75% загальної суми валового доходу, підприємство сплачує податки у наступному звітному періоді на загальних підставах.

ВІДПОВІДЬ 7. Механізм справляння ФСП, що сплачується сільськогосподарськими товаровиробниками, визначено Законом № 320-ХІV.

Відповідно до ст. 2 цього Закону не можуть бути платниками ФСП суб'єкти господарювання, зареєстровані платниками єдиного податку для суб'єктів малого підприємництва.

Фермерське господарство має виконати вимогу щодо 75-відсоткового критерію питомої ваги доходу від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки в загальному обсязі валового доходу підприємства за попередній звітний (податковий) рік. Крім того, якщо платник ФСП здає сільськогосподарські угіддя та/або землі водного фонду в оренду, орендовані площі земельних ділянок не можуть включатися до розрахунку сплати ФСП у орендаря,а враховуються у розрахунку такого податку орендодавця.

Якщо платник податку орендує сільськогосподарські угіддя та/ або землі водного фонду у підприємства, яке не є платником ФСП, орендовані площі земельних ділянок включаються до розрахунку ФСП орендаря. В обох випадках орендарем вноситься передбачена договором орендна плата за землю.

Таким чином, платниками ФСП можуть бути лише сільгосппідприємства - юридичні особи, які виконують умови законів, що визначають статус сільськогосподарських виробників, Закону № 320-ХІV та постанови № 658, а у разі їх невиконання господарство сплачує податки у наступному звітному періоді на загальних підставах.

ВІДПОВІДЬ 8. Положенням п. 4 постанови № 658 дано визначення щодо суми, отриманої платником податку від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки (крім підакцизних товарів), які доходи вона включає та від чого такі доходи отримано.

У разі коли сільськогосподарське підприємство утворюється шляхом злиття, приєднання, перетворення, поділу або виділення, у рік такого утворення до суми, отриманої від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки (крім підакцизних товарів), включаються також доходи, отримані протягом останнього податкового періоду від надання супутніх послуг, перелік яких затверджено наказом № 55.

Зокрема, Перелік супутніх послуг включає:

послуги із збирання врожаю, його брикетування, складування, пакування та підготовки продукції до збуту (сушіння, обрізування, сортування, очистка, розмелювання, дезінфекція (за наявності ліцензії), силосування, охолодження), що надаються покупцю такої продукції сільгосппідприєм-твом-виробником (з моменту набуття права власності на таку продукцію за договором до дати її фактичної передачі покупцю);

послуги з догляду за худобою і птицею, що надаються її покупцю сільгосппідприємством-виробником (з моменту набуття права власності на таку продукцію за договором до дати її фактичної передачі покупцю);

послуги із зберігання сільськогосподарської продукції, що надаються її покупцю сільгосппідприємством-ви-робником (з моменту набуття права власності на таку продукцію за договором до дати її фактичної передачі покупцю);

послуги з відгодівлі та забою свійської худоби і птиці, що надаються її покупцю сільгосппідприємством-ви-робником (з моменту набуття права власності на таку продукцію до дати її фактичної передачі покупцю).

Слід мати на увазі, що зазначені супутні послуги, що надаються покупцю сільгосппідприємством-виробни-ком, відносяться виключно до цього сільгосппідприємства-виробника і лише за період з дати передачі права власності на таку продукцію до дати її фактичної передачі покупцю.

Отже, доходи, отримані за договором підряду, не можуть включатися до доходів, отриманих від надання супутніх послуг, оскільки сільськогосподарські підприємства можуть включати до суми, отриманої від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки, доходи, отримані протягом останнього податкового періоду від надання супутніх послуг, за умови якщо такі підприємства утворено шляхом злиття, приєднання, перетворення, поділу або виділення.

ВІДПОВІДЬ 9. Статтею 5 Закону № 320-ХІV встановлено, що платники податку визначають суму ФСП на поточний рік у порядку та розмірах, передбачених цим Законом, і подають Розрахунок органу державної податкової служби за місцезнаходженням платника податку до 1 лютого поточного року.

Сплата податку здійснюється щомісяця протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем базового звітного (податкового) місяця, у розмірі третини суми податку, визначеної на кожний квартал від річної суми податку.

Якщо у платника ФСП у власності та/або користуванні, у тому числі на умовах оренди, є земельна ділянка, розташована лише в межах території одного органу місцевого самоврядування, то до органу ДПС за місцем розташування такої земельної ділянки подається один Розрахунок, який одночасно є звітним і загальним.

Згідно з положеннями Порядку розрахунку ФСП та складання податкового розрахунку, затвердженого наказом № 624, при заповненні заголовної частини Розрахунку, якщо у платника ФСП у власності та/або користуванні, у тому числі на умовах оренди, є земельна ділянка, розташована в межах території одного органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням платника податку, позначка “X” зазначається у рядку “Вид розрахунку” - “Звітний”, що подається платником до органу ДПС за місцем розташування такої земельної ділянки і одночасно є звітним та загальним Розрахунком ФСП.

Аналогічно при поданні Нового звітного Розрахунку позначка “X” зазначається у рядку “Вид розрахунку” - “Новий звітний” Розрахунку ФСП, що подається до органу ДПС за місцем розташування земельних ділянок.

Платник ФСП виправляє самостійно виявлені ним помилки минулих податкових періодів у порядку, встановленому п. 5.1 ст. 5 та п. 17.2 ст. 17 Закону № 2181-III.

Зокрема, відповідно до п. 17.2 ст. 17 Закону № 2181-111 платник податків, який до початку його перевірки контролюючим органом самостійно виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний:

або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму такої недоплати та штраф у розмірі 5% від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку, або відобразити суму такої недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за наступний податковий період, збільшену на суму штрафу у розмірі 5% від такої суми, із відповідним збільшенням загальної суми податкового зобов'язання з цього податку.

Якщо після подання декларації за звітний період платник податків подає нову декларацію з виправленими показниками до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період, то штрафи, визначені у цьому пункті, не застосовуються.

Отже, оскільки платником податку було самостійно виявлено факт заниження податкового зобов'язання минулого податкового періоду до закінчення граничного строку подання розрахунку, що міститься у раніше поданому ним відповідно Звітному (Загальному) податковому Розрахунку ФСП на поточний рік, то з метою виправлення показників такий платник має право подати відповідно Новий звітний (Новий загальний) Розрахунок до органу державної податкової служби за місцем розташування такої земельної ділянки без нарахування штрафу.

ВІДПОВІДЬ 10. Якщо у платника ФСП у власності та/або користуванні, у тому числі на умовах оренди, є земельні ділянки, розташовані в межах території декількох органів місцевого самоврядування, то подається загальний Розрахунок ФСП до органу ДПС за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку), а також звітний Розрахунок ФСП на поточний рік окремо до кожного органу ДПС за місцем розташування таких земельних ділянок.

У разі зміни площі земельних ділянок протягом базового звітного податкового періоду у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на земельну ділянку (нові земельні ділянки), розташовану в межах території іншого органу місцевого самоврядування, платником ФСП у поточному році (протягом місяця з дня виникнення такого права на земельну ділянку на період до закінчення податкового року) подається Новий звітний Розрахунок окремо до кожного органу ДПС за місцем розташування такої земельної ділянки, а також Новий загальний податковий Розрахунок ФСП до органу ДПС за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку).

З огляду на це згідно з положеннями Порядку № 624 при заповненні заголовної частини Розрахунку, якщо у платника ФСП у власності та/або користуванні, у тому числі на умовах оренди, є земельні ділянки, розташовані в межах території декількох органів місцевого самоврядування, позначка “X” зазначається у рядку “Вид розрахунку” - “Звітний” окремо в кожному Розрахунку ФСП, що подається до органу ДПС за місцем розташування таких земельних ділянок. Така сама позначка зазначається в окремому Розрахунку ФСП у рядку “Вид розрахунку” - “Загальний”, що подається платником до органу ДПС за своїм місцезнаходженням.

У разі зміни площі земельних ділянок протягом базового звітного податкового періоду у зв'язку з набуттям або переходом права власності та/або користування, у тому числі на умовах оренди, в межах території декількох органів місцевого самоврядування (нові земельні ділянки) позначка “X” зазначається в рядку “Вид розрахунку” - “Новий звітний” окремо в кожному Розрахунку ФСП, Ідо подається до органу ДПС за місцем розташування таких земельних ділянок. Така само позначка зазначається в окремому Розрахунку ФСП у рядку “Вид розрахунку” - “Новий загальний”.

Якщо платник ФСП у період протягом місяця з дня виникнення права на земельну ділянку самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданих ним відповідно Новому звітному та Новому загальному податкових розрахунках ФСП на поточний рік, то такий платник має право подати відповідно Новий звітний та Новий загальний розрахунок до закінчення місячного терміну подання за таку земельну ділянку. Після зазначеного строку платник ФСП має право подати відповідно Уточнюючий звітний та Уточнюючий загальний Розрахунок.

Оксана КИРІЄНКО,
оглядач “Вісника”,
за сприяння
Віктора ФІНАШКА,
начальника відділу методології місцевих,
ресурсних, рентних та неподаткових
платежів Департаменту

“Вісник податкової служби України” № 12 березень 2010 р.
передплатні індекси:
22599 (укр.) 22600 (рос.)