ВИКОНАВЧИЙ ОРГАН КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
(КИЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ)
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
30.12.2009 N 1497
(Розпорядження втратило чинність на підставі Розпорядження
Київської міської державної адміністрації
N 436 від 21.03.2012)
Про заходи щодо здійснення фінансово-бюджетного контролю
Відповідно до Бюджетного кодексу України, Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", рішення Київської міської ради від 06.03.2009 N 124/1179 "Про бюджет міста Києва на 2009 рік" (із змінами та доповненнями) та з метою забезпечення раціонального, ефективного використання фінансових ресурсів територіальної громади міста Києва, попередження та недопущення зловживань при виконанні бюджету міста Києва, в межах функцій органу місцевого самоврядування:
1. Затвердити Положення про порядок здійснення контролю за витрачанням фінансових ресурсів в процесі здійснення будівництва, реконструкції, реставрації, технічного переоснащення, капітального ремонту (ремонту), що додається.
2. Першому заступникові голови Київської міської державної адміністрації Бассу Д.Я. прийняти рішення про висвітлення в засобах масової інформації змісту цього розпорядження.
3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступників голови Київської міської державної адміністрації згідно з розподілом обов'язків.
Виконуючий обов'язки голови Д.Басс
Затверджено
Розпорядження
виконавчого органу
Київської міської ради
(Київської міської
державної адміністрації)
30.12.2009 N 1497
Положення
про порядок здійснення контролю за витрачанням фінансових ресурсів в
процесі здійснення будівництва, реконструкції, реставрації,
технічного переоснащення, капітального ремонту (ремонту)
1. Положення про порядок здійснення контролю за витрачанням фінансових ресурсів в процесі здійснення будівництва, реконструкції, реставрації, технічного переоснащення, капітального ремонту (ремонту) (далі - Положення) регулює процес здійснення контролю за використанням бюджетних коштів під час будівництва, реконструкції, реставрації, технічного переоснащення, капітального ремонту (ремонту) (далі - будівництво), що здійснюється за рахунок коштів бюджету міста Києва, субвенцій з Державного бюджету України та коштів підприємств, установ та організацій комунальної власності територіальної громади міста Києва (далі - бюджетні кошти).
2. Контроль здійснюється уповноваженою спеціалізованою організацією (далі - спеціалізована організація) шляхом проведення перевірок під час будівництва з метою виявлення невідповідності робіт, що пред'являються до оплати, встановленим вимогам, завищення їх обсягів або неправильного застосування кошторисних норм, поточних цін, розцінок та інших помилок, що впливають на ціну виконаних робіт.
Спеціалізованою організацією може бути організація (підприємство), що належить до власності територіальної громади міста Києва, основним видом діяльності якої є здійснення від імені замовника будівництва об'єктів, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів, перевірок відповідно до цього Положення.
При здійсненні своєї діяльності спеціалізована організація не має права виходити за межі повноважень щодо перевірки ходу та якості робіт та втручатися при цьому у фінансово-господарську діяльність підрядника, що не пов'язана із здійсненням будівництва об'єкта, що споруджується за рахунок бюджетних коштів.
3. Перевірки здійснюються шляхом встановлення відповідності обсягів виконаних робіт (будівельно-монтажних та проектно-вишукувальних) затвердженій проектно-кошторисній документації (проекти, робочі проекти, робоча документація тощо), робочим кресленням та фактично сплаченим (або поданим до сплати) обсягам робіт шляхом безпосередніх обмірів в натурі та документальної перевірки.
4. Всі головні розпорядники, розпорядники та одержувачі бюджетних коштів, які виступають замовниками будівництва об'єктів, що споруджуються за бюджетні кошти на території міста Києва, передбачають в тендерній документації та при укладанні договорів підряду умову про право проведення контролю спеціалізованою організацією в порядку, передбаченому цим Положенням.
Включення цієї умови до договорів підряду на будівництво є обов'язковим для всіх головних розпорядників, розпорядників та одержувачів бюджетних коштів.
Контроль за виконанням пункту 4 цього Положення головними розпорядниками, розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів покладається на Головне управління внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Головне управління внутрішнього фінансового контролю та аудиту).
5. Метою здійснення контролю під час будівництва за рахунок бюджетних коштів є досягнення наступних цілей:
- економність у витрачанні бюджетних коштів шляхом оперативного попередження збитків та втрат бюджетних коштів;
- ефективність використання бюджетних ресурсів шляхом аналізу даних бухгалтерського обліку та звітності;
- додержання фінансової дисципліни.
6. Підставою для проведення планової перевірки є щорічний План перевірки об'єктів будівництва, реконструкції, реставрації, технічного переоснащення та капітального ремонту (ремонту), на яких передбачається провести перевірку протягом відповідного календарного року (далі - План перевірок). За окремим дорученням Київського міського голови можуть здійснюватись позапланові перевірки об'єктів будівництва. Планові перевірки об'єктів будівництва здійснюються не частіше одного разу на рік, крім перевірок, що здійснюються згідно з вказаною у плані періодичності під час будівництва.
7. План перевірок складається спільно Головним управлінням внутрішнього фінансового контролю та аудиту, Головним управлінням економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Головне управління економіки та інвестицій) та Головним фінансовим управлінням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Головне фінансове управління) до 1 лютого кожного року та подається на затвердження виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації). Зміни до Плану перевірок вносяться в тому ж порядку, що і затверджується План перевірок.
8. При проведенні перевірки на спеціалізовану організацію покладаються такі функції:
- повідомляти в установленому порядку учасників будівництва (замовника, генпідрядника, генпроектувальника, при необхідності інших осіб, що безпосередньо мають відношення до будівництва) про проведення перевірки;
- складати висновок за результатами проведених перевірок та подавати замовнику матеріали для здійснення коригування сум, що підлягають сплаті за виконані роботи;
- розглядати зауваження учасників перевірки до висновків перевірки протягом десяти робочих днів з дня отримання;
- направляти матеріали про завищення обсягів та (або) вартості фактично виконаних робіт замовника будівництва Головному фінансовому управлінню, Головному управлінню економіки та інвестицій та Головному управлінню внутрішнього фінансового контролю.
9. При проведенні перевірок спеціалізована організація має право:
- одержувати від відповідних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та замовників будівництва інформацію щодо обсягів запланованих робіт і термінів введення об'єктів в експлуатацію;
- залучати, у разі необхідності, за договорами окремих спеціалістів для участі у проведенні перевірок;
- перевіряти відповідність виконаних обсягів будівельно-монтажних та ремонтних робіт, зазначених в актах виконаних робіт, фактично виконаним обсягам та їх відповідність робочим кресленням;
- перевіряти відповідність виконаних обсягів будівельно-монтажних та ремонтних робіт, зазначених в актах виконаних робіт, звітам про витрати основних матеріалів у будівництві в співставленні з виробничими нормами та оборотним відомостям матеріальних цінностей;
- перевіряти обсяги фактично виконаних проектно-вишукувальних робіт;
- в разі ненадання для проведення перевірки матеріалів (документів) або надання їх в неповному обсязі сповіщати про це замовника будівництва та Головне управління внутрішнього фінансового контролю та аудиту;
- безперешкодного доступу на об'єкти, що підлягають перевірці;
- одержувати від усіх учасників перевірки контракти (договори) на виконання робіт і додаткові угоди до них по об'єктах, що перевіряються, дані щодо джерел та структури інвестицій;
- одержувати від учасників перевірки виконавчу, статистичну, бухгалтерську, архівну та іншу документацію, пов'язану з метою проведення перевірки, відповідно до цього Положення;
- вимагати від генпідрядника, в разі відсутності актів на приховані роботи, розкриття конструктивних елементів за його рахунок для фактичної оцінки робіт і стану конструкцій;
- одержувати від посадових і матеріально відповідальних осіб письмові пояснення з питань, що виникають при проведенні перевірки;
10. Замовники, підрядники, субпідрядники та, при необхідності, інші особи, що мають відношення до виконання робіт на будівництві, повідомляються у письмовій формі про початок перевірки не пізніше, ніж за десять робочих днів про час і місце проведення перевірки та необхідність призначення ними відповідальних представників (бажано безпосередньо відповідальних за виконання робіт на об'єкті) для участі в її виконанні, а також про перелік документації, яку необхідно надати для здійснення перевірки.
Учасники перевірки у п'ятиденний термін після одержання повідомлення забезпечують надання:
- довідки про основні дані будови (об'єкта) за формою згідно з додатком 1 до цього Положення;
- реєстрів вартості виконаних робіт на будові (об'єкті) за періоди за формою згідно з додатком 2 до цього Положення;
- наказу про призначення відповідальних представників для участі в проведенні перевірки на об'єкті;
- інших документів у разі необхідності.
11. При здійсненні перевірки встановлюється:
- відповідність обсягів фактично виконаних робіт на об'єкті робочим кресленням;
- відповідність поданих до сплати (або вже профінансованих) обсягів та видів робіт фактично виконаним обсягам і видам робіт;
- відповідність вартісних показників, поданих до сплати обсягів робіт чинному законодавству, державним будівельним нормам, нормативам тощо;
- витрати матеріально-технічних і трудових ресурсів та відповідність їх нормативам, робочим кресленням, специфікаціям тощо;
- загальна сума завищень обсягів та вартості виконаних робіт.
12. В процесі здійснення перевірки її учасники надають наступні документи:
- розпорядчі документи про затвердження проектно-кошторисної документації;
- затверджену проектно-кошторисну документацію, а також робочі креслення та кошториси до них;
- контракти (договори) на виконання робіт і додаткові угоди до них усіх учасників будівництва;
- проекти виконання робіт;
- акти на додаткові роботи, необхідність яких виникла в період виконання робіт, дефектні акти тощо;
- журнал авторського нагляду;
- загальний журнал робіт;
- спеціальні журнали з окремих видів робіт;
- акти огляду прихованих робіт;
- акти проміжного прийняття конструкцій, що впливають на характеристики міцності будівель та споруд (у разі необхідності);
- акти і журнали інструментальних, в тому числі маркшейдерських і геодезичних замірів;
- матеріали інженерних вишукувань і гідрогеологічних досліджень;
- акти технічних обстежень будинків, будівель, споруд, що реконструюються (перебувають у стані капітального ремонту);
- журнали екскавації, буріння, забивання паль, бетонування тощо;
- розрахунки договірної ціни з відповідними обґрунтовуючи ми матеріалами, оформленими у встановленому порядку;
- довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (типова форма N КБ-3);
- акти приймання виконаних будівельних робіт (типова форма N КБ-2в);
- акти здачі-приймання проектно-вишукувальних робіт (форма N 4с);
- звіти про витрати основних матеріалів у будівництві в співставленні з виробничими нормами (форма N М-29);
- матеріальні звіти (форма N М-19);
- накладні на придбання матеріалів і товарно-транспортні накладні на їх перевезення;
- контракти на придбання матеріалів і конструкцій (у разі необхідності);
- калькуляції вартості експлуатації будівельних машин та механізмів;
- матеріали, що обґрунтовують витрати на виконання проектно-вишукувальних робіт;
- калькуляції на матеріали, вироби та конструкції, що виготовляються на другорядному виробництві власними силами;
- інші документи, пов'язані з виконанням будівельних робіт, в тому числі документи первинного обліку та статистичної звітності, та документація, що обґрунтовує вартість виконаних робіт.
13. За результатами проведеної перевірки спеціалізована організація складає висновок за формою, наведеною в додатку 3 до цього Положення, де відображаються виявлені обсяги та види робіт:
- що в натурі не виконувались, але відображені в актах приймання виконаних будівельних робіт;
- що виконані частково, а розрахунки здійснені як за повністю закінчені;
- по яких при проведенні перевірки не надані обґрунтовуючі та підтверджуючі матеріали (документи) або надані в обсягах, що не відповідають обсягам виконаних робіт;
- по яких зміни, що обумовлюють подорожчання робіт, не оформлені у встановленому порядку або знижують міцність та погіршують експлуатаційні якості об'єкта, що мало наслідком витрачання бюджетних коштів понад встановлені статтями витрати згідно з проектно-кошторисною документацією за робочими кресленнями та як наслідок нецільового використання бюджетних коштів чи неефективного використання коштів підприємствами, установами, організаціями комунальної власності територіальної громади міста Києва.
При визначенні завищень вартості не допускається залік вартості виконаних робіт, які не включені в акти приймання виконаних будівельних робіт (типові форми N КБ-2в та N КБ-3).
При перевірці правильності оплати робіт із монтажу обладнання встановлюється відповідність типу, марки, ваги змонтованого обладнання, зазначеному в актах приймання виконаних робіт. У разі виявлення невідповідності зазначається вартість фактично встановленого обладнання в межах затвердженої кошторисної вартості. Роботи з монтажу обладнання вважаються завершеними лише за наявності актів про його випробування у неробочому режимі, а, при необхідності, під навантаженням. За відсутності зазначених актів вартість робіт з монтажу (якщо об'єкт вже введений в експлуатацію) не підлягає зарахуванню до загального обсягу виконаних робіт.
14. Після закінчення перевірки спеціалізованою організацією складається висновок у кількості примірників, що відповідає кількості учасників перевірки, по одному примірнику якого в обов'язковому порядку передається кожному учаснику для підготовки ним зауважень та заперечень протягом десяти робочих днів з дня отримання висновку. Зауваження та заперечення, що надаються учасниками, є невід'ємною частиною висновку.
Висновки, складені спеціалізованою організацією за результатами перевірок разом із зауваженнями та запереченнями, що не враховані, передаються на розгляд та для відповідного реагування Головному управлінню внутрішнього фінансового контролю та аудиту, що разом із спеціалізованою організацією визначає остаточний розмір завищення обсягів та вартості виконаних робіт.
Після встановлення завищення обсягів та вартості виконаних робіт за результатами виконання щомісячної перевірки складається реєстр завищення обсягів та вартості виконаних робіт (далі - Реєстр) на кожен об'єкт окремо, за формою, наведеною у додатку 4 до цього Положення.
Реєстр повинен містити такі відомості: назву виконавця робіт і номери актів за типовою формою N КБ-2в, вартість робіт за наданими на перевірку актами за формою N КБ-2в, вартість робіт за скоригованими в результаті перевірки актами за типовою формою N КБ-2в, результат перевірки по кожному підряднику у грошовому еквіваленті.
Остаточні висновки та реєстри надаються до Головного фінансового управління, Головного управління економіки та інвестицій та всім учасникам перевірки.
15. Головне фінансове управління за результатами розгляду висновку, реєстру та у випадку виявлення ознак вчиненого бюджетного правопорушення головними розпорядниками, розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, складає протокол про бюджетне правопорушення відповідно до Порядку складання, передачі за належністю Протоколу про бюджетне правопорушення, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 26.02.2002 N 129, що зареєстровані в Міністерстві юстиції України 01.03.2002 за N 213/6501, та приймає рішення про зупинення операцій з бюджетними коштами відповідного головного розпорядника, розпорядника або одержувача бюджетних коштів, який вчинив бюджетне правопорушення, за відповідними кодами економічної класифікації видатків та відповідною бюджетною програмою (функцією) згідно з вимогами Порядку зупинення операцій з бюджетними коштами, затвердженого наказом Державного казначейства України від 18.11.2002 N 213, зареєстрованій в Міністерстві юстиції України 02.12.2002 за N 938/7226.
Зупинення операцій з коштами бюджету відповідного головного розпорядника, розпорядника або одержувача коштів бюджету не може тривати більше 30 днів, протягом яких Головне фінансове управління приймає рішення про зменшення бюджетних асигнувань чи про повернення коштів розпорядниками або одержувачами бюджетних коштів у дохід відповідного бюджету відповідно до Порядку зменшення бюджетних асигнувань та повернення коштів у разі нецільового використання бюджетних коштів у поточному чи минулих роках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2006 N 492.
Зменшення бюджетних призначень здійснюється шляхом внесення змін до відповідних рішень Київської міської ради, якими затверджено бюджет міста Києва та Програму соціально-економічного та культурного розвитку міста Києва на відповідний рік.
16. Про прийняті рішення Головне фінансове управління повідомляє Головне управління внутрішнього фінансового контролю та аудиту та Головне управління економіки та інвестицій до 10 числа щомісячно, передаючи копії відповідних протоколів та рішень (наказів).
На підставі вищезазначеного рішення (наказу) вносяться зміни до помісячного розпису асигнувань відповідного бюджету.
У разі прийняття та на підставі рішення (наказу) начальника Головного фінансового управління Головне управління економіки та інвестицій готує проект рішення Київської міської ради про внесення змін до Програми соціально-економічного та культурного розвитку міста Києва на відповідний рік, яким передбачається зменшення бюджетних асигнувань на відповідний об'єкт будівництва.
17. У разі встановлення факту нецільового використання бюджетних коштів одержувачем коштів бюджету начальник Головного фінансового управління протягом п'яти робочих днів після підписання протоколу про бюджетне правопорушення надсилає такому одержувачу вимогу про повернення ним коштів у сумі, що використана не за цільовим призначенням, у дохід бюджету (далі - вимога) та інформує головного розпорядника чи розпорядника коштів бюджету, через якого такі кошти надавалися одержувачу коштів бюджету, а також Головне управління внутрішнього фінансового контролю та аудиту.
Одержувач коштів бюджету протягом десяти робочих днів після надходження вимоги перераховує зазначену в ній суму за рахунок власних (небюджетних) коштів у дохід бюджету за кодом бюджетної класифікації "Інші надходження" та інформує про це Головне фінансове управління або головного розпорядника чи розпорядника коштів бюджету та Головне управління внутрішнього фінансового контролю та аудиту.
У разі невиконання одержувачем бюджетних коштів таких вимог головний розпорядник чи розпорядник бюджетних коштів стягує суми завищення в судовому порядку із обов'язковим залученням в якості третьої особи Головного управління внутрішнього фінансового контролю та аудиту.
За результатами виявлених бюджетних правопорушень одержувачі коштів бюджету зобов'язані внести відповідні уточнення до показників форм державних статистичних спостережень, а також до інших форм звітності (в разі необхідності).
18. На об'єктах, де Планом перевірки передбачено її проведення щомісячно:
- проведення перевірки здійснюється на постійній основі протягом всього місяця;
- замовник передає 25 числа звітного місяця на перевірку акти приймання виконаних будівельних робіт за типовою формою N КБ-2в, завізовані підрядником і замовником;
- спеціалізована організація протягом трьох робочих днів з дня отримання перевіряє акти приймання виконаних будівельних робіт за типовою формою N КБ-2в та, за наявності підстав, визначених цим Положенням, вносить письмові зауваження до зазначених актів, які одночасно розглядаються учасниками перевірки, після чого акти приймання виконаних будівельних робіт за необхідності переробляються підрядною організацією та надаються спеціалізованій організації для перевірки внесених виправлень;
- після коригування актів приймання виконаних будівельних робіт за типовою формою N КБ-2в та перевірки спеціалізованою організацією зазначені акти підписуються підрядною організацією з проставленням печатки, а представником спеціалізованої організації ставиться штамп "Перевірено", після чого замовник ставить свій підпис та скріплює його печаткою;
- враховуючи, що вартість матеріальних ресурсів та експлуатації машин і механізмів за бухгалтерськими даними підрядник може надати тільки після 15 числа наступного за звітним місяця, акти виконаних будівельних робіт за типовою формою КБ-2в можуть коригуватись у наступному за звітним місяці відповідно до роз'яснень Міністерства регіонального розвитку та будівництва України.
19. У разі встановлення завищення обсягів та вартості виконаних робіт за результатами виконання щомісячної перевірки складається реєстр на кожен об'єкт окремо.
Реєстр, підписаний керівником спеціалізованої організації, щомісячно, не пізніше 5 числа місяця, наступного за звітним, надається за результатами проведеної в звітному місяці перевірки Головному фінансовому управлінню, Головному управлінню економіки та інвестицій, Головному управлінню внутрішнього фінансового контролю та аудиту, замовнику та головному розпоряднику бюджетних коштів.
Замовник будівництва надає головному розпоряднику інформацію про потребу у фінансуванні, а головний розпорядник здійснює замовлення на фінансування виконаних робіт по об'єкту, що перевірявся, з урахуванням даних, наведених в реєстрі, зменшуючи суму замовлення на суму встановленого завищення обсягів та вартості виконаних робіт.
20. Висновки, складені за результатами проведених перевірок, та дії уповноважених на здійснення перевірок осіб можуть бути оскаржені у судовому порядку відповідно до законодавства України.
21. Висновки проведених перевірок із виявленими завищеннями на об'єктах будівництва із залученням коштів підприємств, установ та організації, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Києва, направляються таким підприємствам, установам та організаціям для врахування. У випадку неврахування завищень, виявлених під час здійснення перевірки, протягом 10 календарних днів, матеріали таких перевірок передаються для розгляду та прийняття рішення виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації).
Заступник голови - керівник аппарату Б.Стичинський
Додаток 1
до Положення
про порядок здійснення
контролю за витрачанням
фінансових ресурсів
в процесі здійснення
будівництва, реконструкції,
реставрації, технічного
переоснащення та
капітального ремонту (ремонту)
Довідка
про основні дані будови (об'єкта)
З Додатком 1 можна ознайомитись: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Розпордження".
Додаток 2
до Положення
про порядок здійснення
контролю за витрачанням
фінансових ресурсів
в процесі здійснення
будівництва, реконструкції,
реставрації, технічного
переоснащення та
капітального ремонту (ремонту)
Реєстр
вартості виконаних робіт на будові (об'єкті)
З Додатком 2 можна ознайомитись: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Розпордження".
Додаток 3
до Положення
про порядок здійснення
контролю за витрачанням
фінансових ресурсів
в процесі здійснення
будівництва, реконструкції,
реставрації, технічного
переоснащення та
капітального ремонту (ремонту)
Висновок
З Додатком 3 можна ознайомитись: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Розпордження".
Додаток 4
до Положення
про порядок здійснення
контролю за витрачанням
фінансових ресурсів
в процесі здійснення
будівництва, реконструкції,
реставрації, технічного
переоснащення та
капітального ремонту (ремонту)
Реєстр
завищень обсягів виконаних робіт
З Додатком 4 можна ознайомитись: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Розпордження".
