ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ
УКАЗ
( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента
N 70/99 від 27.01.99 )
Про делегування повноважень державної виконавчої влади
головам та очолюваним ними виконавчим
комітетам сільських, селищних і міських рад
( Із змінами, внесеними згідно з Указом Президента
N 518/96 від 06.07.96 )
Відповідно до статей 47, 51 Конституційного Договору між Президентом України та Верховною Радою України "Про основні засади організації та функціонування державної влади та місцевого самоврядування в Україні на період до прийняття нової Конституції України" ( 1к/95-вр ) постановляю:
1. Делегувати головам та очолюваним ними виконавчим комітетам сільських, селищних і міських Рад повноваження державної виконавчої влади (додаються).
2. Здійснення головами та очолюваними ними виконавчими комітетами сільських, селищних і міських Рад делегованих повноважень державної виконавчої влади згідно з законодавством є обов'язковим, і за їх невиконання або неналежне виконання вони несуть відповідальність перед Президентом України, Кабінетом Міністрів України, а також відповідними головами державних адміністрацій.
3. Кабінету Міністрів України:
- затвердити у місячний строк порядок контролю за здійсненням головами та виконавчими комітетами міських, районних у містах, сільських і селищних Рад делегованих їм повноважень державної виконавчої влади.
Президент України Л.Кучма
м. Київ, 30 грудня 1995 року
N 1194/95
Додаток
до Указу Президента України
від 30 грудня 1995 року N 1194/95
Делеговані повноваження державної виконавчої влади
головам та очолюваним ними виконавчим
комітетам сільських, селищних і міських рад
Голови та очолювані ними виконавчі комітети сільських, селищних, міських Рад мають такі повноваження державної виконавчої влади:
1) здійснення контролю за використанням і охороною землі, її надр, вод, атмосферного повітря, рослинного і тваринного світу, інших природних ресурсів на відповідній території в межах і в порядку, встановлених законодавством;
2) реєстрація права власності на землю, права землекористування та договорів на оренду землі;
3) організація і проведення роботи щодо приватизації земель відповідно до законодавства;
4) здійснення контролю за додержанням землекористувачами законодавства з питань землекористування і охорони навколишнього природного середовища;
5) здійснення контролю за станом квартирного обліку та додержанням житлового законодавства на підприємствах, в установах і організаціях усіх форм власності, розташованих на території відповідних населених пунктів;
6) видача ордерів на заселення житлової площі в будинках державних, кооперативних і громадських організацій, прийняття рішення про визнання статусу службових приміщень;
7) ведення обліку громадян, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території;
8) вчинення нотаріальних дій, реєстрація актів громадянського стану відповідно до законодавства;
9) проведення державної реєстрації місцевих благодійних фондів;
10) організація та контроль забезпечення об'єктів соціально-культурного призначення та населення паливом, електроенергією, газом та іншими енергоносіями;
11) забезпечення захисту прав споживачів;
12) реєстрація місцевих об'єднань громадян, органів територіальної самоорганізації громадян, які створюються і діють згідно з законодавством на території відповідних населених пунктів;
13) забезпечення надання державної допомоги сім'ям з дітьми;
13-1) здійснення повідомної реєстрації колективних договорів. ( Додаток доповнено пунктом 13-1 згідно з Указом Президента N 518/96 від 06.07.96 )
Голови та очолювані ними виконавчі комітети міських (міст обласного підпорядкування) Рад, крім перелічених повноважень:
14) забезпечують здійснення контролю за додержанням підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності зобов'язань щодо платежів до державного бюджету;
15) розглядають плани розміщення, спеціалізації та розвитку підприємств, установ і організацій всіх форм власності, вносять у разі потреби пропозиції з цих питань до місцевих органів державної виконавчої влади;
16) погоджують кандидатури для призначення керівників підприємств, установ і організацій загальнодержавної власності, розташованих на території відповідних населених пунктів;
17) реєструють підприємства, установи і організації, інші суб'єкти підприємницької діяльності, видають дозвіл на зайняття індивідуальною трудовою діяльністю;
18) реєструють статути (положення) закладів освіти, охорони здоров'я, культури;
19) забезпечують складання необхідних для управління економічним і соціальним розвитком території балансів трудових ресурсів, місцевих будівельних матеріалів, палива, доходів і видатків населення;
20) ведуть державний земельний кадастр;
21) контролюють додержання законодавства та виконання заходів щодо охорони навколишнього природного середовища, організовують у разі потреби проведення екологічної експертизи, зупиняють господарську діяльність підприємств, установ і організацій всіх форм власності, якщо вони порушили законодавство про охорону навколишнього природного середовища;
22) здійснюють контроль за додержанням проектів будівництва об'єктів житлово-комунального господарства, вулично-дорожньої мережі і виробничого призначення; надають дозволи на спорудження об'єктів, зупиняють будівництво, яке проводиться з порушенням планів забудови та затверджених проектів і може завдати шкоди навколишньому природному середовищу;
23) призначають державні приймальні комісії, затверджують акти про приймання в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів житлово-комунального господарства і вулично-дорожньої мережі, а також беруть участь у прийманні в експлуатацію інших об'єктів, розташованих на відповідній території;
24) видають у встановленому порядку забудовникам архітектурно-планувальні завдання, технічні умови на будівництво, реконструкцію будинків і споруд, благоустрій територій, дозволи на проведення цих робіт;
25) забезпечують проведення експертизи проектів конкретних об'єктів;
26) організовують охорону, реставрацію та використання пам'яток архітектури і містобудування, природних ландшафтів;
27) приймають рішення про організацію житлово-будівельних і гаражних кооперативів та стоянок автомобільного транспорту, що охороняються, здійснюють контроль за їх діяльністю;
28) здійснюють контроль за належною експлуатацією об'єктів комунального господарства, торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування, які є у власності підприємств, організацій, установ усіх форм власності та окремих громадян, зупиняють їх експлуатацію в разі порушення екологічних, санітарних правил, інших вимог законодавства, можуть скасовувати в таких випадках дані їм дозволи на створення та експлуатацію відповідних об'єктів;
29) організовують прикордонну (прибережну) торгівлю;
30) планують розвиток мережі загальноосвітніх навчально-виховних та дитячих дошкільних і позашкільних закладів, виходячи з нормативів забезпеченості у сфері народної освіти; організовують подання методичної допомоги загальноосвітнім навчально-виховним закладам;
31) координують діяльність закладів освіти, охорони здоров'я, культури, фізкультури та спорту, які не належать до комунальної власності відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
32) вирішують у встановленому законодавством порядку питання соціального захисту населення, опіки і піклування на території відповідних населених пунктів; призначають опікунів і піклувальників, здійснюють контроль за виконанням ними своїх обов'язків; вирішують питання усиновлення (удочеріння);
33) контролюють подання підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності даних про наявність вільних робочих місць (посад);
34) організовують інформування населення про потребу підприємств, установ і організацій всіх форм власності у працівниках;
35) розробляють та затверджують перспективні та поточні територіальні програми зайнятості та заходи щодо соціальної захищеності різних груп населення від безробіття, організовують їх виконання;
36) організовують проведення оплачуваних громадських робіт для осіб, зареєстрованих як безробітні;
37) сприяють органам внутрішніх справ у додержанні правил паспортної системи;
38) керують у межах своєї компетенції роботою органів запису актів громадського стану та державного архіву;
39) затверджують дільничних інспекторів міліції, контролюють у межах своєї компетенції їх роботу, роботу державної автомобільної інспекції, державної пожежної охорони; за погодженням з органами Міністерства внутрішніх справ України вирішують питання створення особовому складу належних умов для служби та відпочинку;
40) забезпечують у межах своєї компетенції виконання положень Конституції України та законодавства про загальний військовий обов'язок та цивільну оборону всіма посадовими особами і громадянами, підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності, сприяють призову громадян на строкову військову чи альтернативну (невійськову) службу, проведенню учбових зборів і початкової військової підготовки, військово-патріотичному вихованню населення; забезпечують виконання законодавства про пільги і переваги, встановлені для громадян у зв'язку з їх участю у військових діях, службою у Збройних Силах України, а також для членів їхніх сімей;
41) створюють на власній матеріально-технічній та фінансовій базі місцеві дружини охорони громадського порядку;
42) координують роботу з охорони громадського порядку і боротьби зі злочинністю.
Глава Адміністрації Президента України Д.Табачник