КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
від 16 вересня 2009 р. N 980
Київ

Про внесення змін до Порядку накладення штрафів
за порушення законодавства про рекламу

Кабінет Міністрів України постановляє:

Внести до Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 р. N 693 (Офіційний вісник України, 2004 р., N 21, ст. 1440), зміни, що додаються.

Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 вересня 2009 р. N 980

Зміни,
що вносяться до Порядку накладення штрафів
за порушення законодавства про рекламу
( 693-2004 )

1. В абзаці дев'ятому пункту 2 слово "чотирикратної" замінити словом "п'ятикратної".

2. У пункті 3:

доповнити підпункт 1 абзацами такого змісту:

"цілительства на масову аудиторію;

нових методів профілактики, діагностики, реабілітації та лікарських засобів, які перебувають на розгляді в установленому порядку, але ще не допущені до застосування;";

у підпункті 2:

в абзаці другому слова "його повної фармакологічної назви та найменування виробника, загальних застережень щодо застосування лікарського засобу, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування та реабілітації" замінити словами "вимоги щодо необхідності консультування з лікарем перед застосуванням лікарського засобу";

після абзацу дев'ятого доповнити новим абзацом такого змісту:

"відсутності у рекламі інформації про послуги народної медицини (цілительства), осіб, які їх надають, про номер, дату видачі МОЗ або уповноваженим ним органом спеціального дозволу на заняття народною медициною (цілительством) та найменування органу, який видав такий дозвіл.".

У зв'язку з цим абзац десятий вважати абзацом одинадцятим;

абзац одинадцятий замінити абзацами такого змісту:

"Штрафи також накладаються на рекламодавців у разі, коли вони розповсюджують рекламу самостійно, і на розповсюджувачів реклами, винних у порушенні порядку розповсюдження та розміщення реклами, зокрема у:

рекламуванні лікарських засобів таким чином, що не зрозуміло, чи є наведене повідомлення рекламою, а рекламований товар лікарським засобом;

рекламуванні послуг народної медицини (цілительства) та осіб, які їх надають без спеціального дозволу на заняття народною медициною (цілительством), виданого МОЗ або уповноваженим ним органом.".

3. У пункті 4:

у підпункті 2:

в абзаці шостому слова "(відведення попередженню менше ніж 15 відсотків площі (обсягу) всієї реклами, відсутності контрасту тексту попередження його фону)" замінити словами "(частина сьома статті 22 Закону)";

абзаци десятий - дванадцятий викласти у такій редакції:

"розповсюдження реклами алкогольних напоїв, тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими вони випускаються, шляхом використання засобів зовнішньої реклами, а також внутрішньої реклами (за винятком розміщення інформації про виробника товару та/або товар у місцях, в яких такий товар реалізується чи надається споживачеві), а також розміщення реклами зазначених напоїв і виробів, знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими вони випускаються, на перших і останніх сторінках газет, обкладинках журналів та інших видань, в усіх виданнях для дітей та юнацтва, на сторінках для дітей та юнацтва усіх друкованих видань та на товарах, призначених переважно для осіб віком до 18 років;

розміщення реклами тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими вони випускаються, на транспорті, а також реклами алкогольних напоїв, знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, на зовнішніх та внутрішніх поверхнях транспортних засобів загального користування та метрополітену;

рекламування алкогольних напоїв, тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими вони випускаються, шляхом проведення заходів рекламного характеру (крім спеціальних виставкових заходів алкогольних напоїв та/або тютюнових виробів);";

доповнити підпункт абзацом такого змісту:

"поширення у телепередачах будь-якої інформації рекламного характеру, яка подається у вигляді дикторського тексту та/або звукового супроводу, про спонсора-виробника алкогольних напоїв, його ім'я (найменування) та/або знак для товарів і послуг, що належить спонсору.";

доповнити пункт абзацом такого змісту:

"Штрафи накладаються на рекламодавців пива та/або напоїв, що виготовляються на його основі, знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускається пиво та/або такі напої, винних у розміщенні у рекламі зображень популярних осіб або інформації, яка є прямим чи опосередкованим схваленням такими особами вживання пива та напоїв, виготовлених на його основі.".

4. У пункті 7:

у підпункті 1 слова "учасника ринку цінних паперів відповідно до Закону України "Про цінні папери і фондову біржу" замінити словами "учасників фондового ринку відповідно до Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" ( 3480-15 );

доповнити пункт підпунктом 5 такого змісту:

"5) використанні в рекламі інформації про дохід за цінними паперами або величину отриманого емітентом у минулому прибутку без зазначення того, що такий прибуток не є гарантією отримання доходів у майбутньому.".

5. Доповнити Порядок пунктом 7-1 такого змісту:

"7-1. За порушення законодавства про рекламу об'єктів будівництва з метою продажу житлових або нежитлових приміщень, зокрема пов'язаних із залученням коштів населення, штрафи накладаються на рекламодавців, винних у недотриманні встановлених вимог до змісту реклами, а саме: відсутність у рекламі зазначених об'єктів будівництва відомостей про номер ліцензії (дозволу) на продовження будівельної діяльності, дату її видачі та найменування органу, який видав таку ліцензію (дозвіл).

Штрафи також накладаються на рекламодавців у разі, коли вони розповсюджують рекламу самостійно, і на розповсюджувачів реклами об'єктів будівництва з метою продажу житлових або нежитлових приміщень, зокрема пов'язаних із залученням коштів населення, винних у порушенні порядку розповсюдження та розміщення реклами, а саме у рекламуванні зазначених об'єктів за відсутності у відповідних осіб ліцензії (дозволу) на провадження будівельної діяльності та дозволу на проведення будівельних робіт на конкретному об'єкті, що рекламується.".

6. Пункт 9 після слів "Національної ради з питань телебачення і радіомовлення" доповнити словами ", Мінфіну, Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку".