Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
від 21 липня 2005 р. N 630
Київ

Про затвердження Правил надання послуг
з централізованого опалення, постачання холодної
та гарячої води і водовідведення та типового
договору про надання послуг з централізованого
опалення, постачання холодної та гарячої
води і водовідведення

( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 1268 від 31.10.
2007
N 933 від 03.09.
2009 )

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити такі, що додаються:

Правила надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення;

типовий договір про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.

2. Визнати такими, що втратили чинність:

постанову Кабінету Міністрів України від 30 грудня 1997 р. N 1497 "Про затвердження Правил надання населенню послуг з водо-, теплопостачання та водовідведення" (Офіційний вісник України, 1998 р., N 1, ст. 16);

пункт 10 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2001 р. N 450 (Офіційний вісник України, 2001 р., N 20, ст. 856);

пункт 2 постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2002 р. N 1973 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України" (Офіційний вісник України, 2002 р., N 52, ст. 2391);

пункт 5 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 15 травня 2003 р. N 717 (Офіційний вісник України, 2003 р., N 21, ст. 937).

Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 21 липня 2005 р. N 630

Правила
надання послуг з централізованого опалення,
постачання холодної та гарячої
води і водовідведення

Загальні положення

1. Ці Правила регулюють відносини між суб'єктом господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальних послуг (далі - виконавець), і фізичною та юридичною особою (далі - споживач), яка отримує або має намір отримувати послуги з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі - послуги).

2. У цих Правилах терміни вживаються у такому значенні:

опалювана площа (об'єм) будинку - загальна площа (об'єм) приміщень будинку, в тому числі у разі опалення площа (об'єм) сходових кліток, ліфтових та інших шахт;

кількісний показник послуг - одиниця виміру для обчислення кількісних показників отриманої споживачем послуги, визначена відповідно до законодавства;

міжопалювальний період - період між кінцем одного опалювального сезону та початком наступного опалювального сезону;

опалювана площа (об'єм) квартири (будинку садибного типу) - загальна площа (об'єм) квартири, а також будинку садибного типу без урахування площі лоджій, балконів, терас;

точка розбору - місце розташування водорозбірних кранів або змішувачів холодної та гарячої води у квартирі (будинку садибного типу);

централізоване водовідведення - послуга, спрямована на задоволення потреб споживача у відведенні стічних вод, яка надається виконавцем з використанням внутрішньобудинкових централізованих систем водовідведення;

централізоване постачання холодної та гарячої води - послуга, спрямована на задоволення потреб споживача у холодній та гарячій воді, яка надається виконавцем з використанням внутрішньобудинкових систем холодного та гарячого водопостачання;

централізоване опалення - послуга, спрямована на задоволення потреб споживача у забезпеченні нормативної температури повітря у приміщеннях квартири (будинку садибного типу), яка надається виконавцем з використанням внутрішньобудинкових систем теплопостачання.

Інші терміни вживаються у значенні, наведеному у Законі України "Про житлово-комунальні послуги" ( 1875-15 ).

Порядок надання послуг

3. Послуги надаються споживачам безперебійно, за винятком часу перерв на:

проведення в установленому порядку ремонтних і профілактичних робіт виконавцем за графіком, погодженим з виконавчими органами сільських, селищних та міських рад або місцевими державними адміністраціями;

міжопалювальний період (для систем опалення);

ліквідацію наслідків, пов'язаних з дією непереборної сили або аварією.

4. У разі планування перерви в наданні послуг виконавець зобов'язаний повідомити про це споживача через засоби масової інформації, а також письмово не пізніше ніж за 10 днів до її настання (за винятком перерви, що настала внаслідок аварії або дії непереборної сили). У повідомленні зазначаються причина та час перерви в наданні відповідних послуг.

5. Рішення про початок та закінчення опалювального сезону приймається виконавчими органами відповідних сільських, селищних та міських рад або місцевими державними адміністраціями виходячи з кліматичних умов згідно з будівельними нормами і правилами, правилами технічної експлуатації, нормами санітарного законодавства та іншими нормативними документами.

6. Послуги повинні відповідати:

з централізованого постачання холодної та гарячої води - вимогам щодо якості і тиску води, температури гарячої води, а також розрахунковим нормам витрати води у точці розбору;

з централізованого опалення - нормативній температурі повітря у приміщеннях квартири (будинку садибного типу) за умови їх утеплення споживачами та вжиття власником (балансоутримувачем) будинку та/або виконавцем заходів до утеплення місць загального користування будинку;

з централізованого водовідведення - нормативам з відведення стічних вод за умови підтримання відповідного стану приміщень будинку та прибудинкової території.

7. Місцеві органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування мають право тимчасово визначати інші норми споживання, кількісні та якісні показники та режими надання послуг в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.

Перелік послуг, що надаються споживачеві, залежить від рівня благоустрою відповідного будинку.

8. Послуги надаються споживачеві згідно з договором, що оформляється на основі типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі - договір).

Порядок обліку та оплати послуг

9. У квартирі (будинку садибного типу) роботи з установлення засобів обліку води і теплової енергії (далі - квартирні засоби обліку) проводяться спеціалізованою організацією, виконавцем, виробником чи постачальником за рахунок коштів споживача.

Квартирні засоби обліку беруться виконавцем на абонентський облік.

Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводяться за рахунок виконавця.

10. Оплата послуг за показаннями квартирних засобів обліку провадиться лише у разі здійснення обліку в усіх точках розбору холодної та гарячої води у квартирі незалежно від наявності засобів обліку на вводах у багатоквартирний будинок.

Справляння плати за нормативами (нормами) споживання за наявності квартирних засобів обліку без урахування їх показань не допускається, за винятком випадків, передбачених абзацом п'ятим пункту 16 цих Правил. Виконавець і споживач не мають права відмовлятися від врахування показань засобів обліку.

11. У разі встановлення будинкових засобів обліку води у багатоквартирному будинку, де окремі квартири обладнані квартирними засобами обліку, споживач, який не має квартирних засобів обліку, оплачує послуги згідно з показаннями будинкових засобів обліку, не враховуючи витрати води виконавця, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, які є власниками або орендарями приміщень у цьому будинку, та сумарних витрат води за показаннями усіх квартирних засобів обліку. Різниця розподіляється між споживачами, які не мають квартирних засобів обліку, пропорційно кількості мешканців квартири в разі відсутності витоків із загальнобудинкової мережі, що підтверджується актом обстеження, який складається виконавцем у присутності не менш як двох мешканців будинку.

За наявності витоків із загальнобудинкової мережі споживачі, які не мають квартирних засобів обліку, оплачують послуги з холодного, гарячого водопостачання та водовідведення за встановленими нормативами (нормами) за місяць, у якому ці витоки виявлено.

12. У разі встановлення будинкових засобів обліку теплової енергії споживач оплачує послуги згідно з їх показаннями пропорційно опалюваній площі (об'єму) квартири (будинку садибного типу) за умови здійснення власником, балансоутримувачем будинку та/або виконавцем заходів з утеплення місць загального користування будинку.

У разі нездійснення таких заходів споживач не сплачує за опалення місць загального користування будинку.

13. У разі коли опалювальні пристрої в квартирі (будинку садибного типу) обладнано приладами-розподілювачами теплової енергії або потужність приладів опалення (радіаторів) не відповідає розрахунковій, споживач оплачує послуги за результатами розрахунків витрат тепла, які здійснюються виконавцем за методикою, що затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства.

14. Показання будинкових засобів обліку знімаються представником виконавця один раз на місяць у присутності постачальника та представника споживачів.

Показання квартирних засобів обліку знімаються споживачем щомісяця.

15. Засоби обліку води і теплової енергії, встановлені у квартирі (будинку садибного типу) та на вводі у багатоквартирний будинок, підлягають періодичній повірці.

Періодична повірка засобів обліку води і теплової енергії проводиться у строк, що не перевищує одного місяця. За цей час споживач оплачує відповідні послуги у такому порядку:

з централізованого постачання холодної та гарячої води - згідно із середньомісячними показаннями засобів обліку за попередні три місяці;

з централізованого опалення - згідно із середньомісячними показаннями засобів обліку за попередній опалювальний період.

У разі несправності засобів обліку води і теплової енергії, що не підлягає усуненню, плата за послуги з моменту її виявлення вноситься згідно з нормативами (нормами) споживання.

16. У разі виникнення сумнівів щодо правильності показань квартирних засобів обліку споживач в установленому порядку може проводити їх позачергову повірку за власні кошти, про що інформує виконавця. Якщо виявлена у показаннях помилка виходить за межі, передбачені у паспорті квартирного засобу обліку, виконавець повинен здійснити перерахунок плати за споживання води та/або теплової енергії з дня останньої повірки або встановлення засобу обліку, якщо його повірка не проводилась, шляхом зменшення плати на відсоток, який перевищує встановлені межі точності для цього типу засобу обліку, до моменту виявлення помилки.

17. Послуги з водовідведення оплачуються споживачем з розрахунку обсягу витрат холодної та гарячої води згідно з нормативами (нормами) споживання або показаннями засобів обліку води.

18. Розрахунковим періодом для оплати послуг є календарний місяць. Плата за послуги вноситься не пізніше 20 числа місяця, що настає за розрахунковим, якщо договором не встановлено інший строк.

Система оплати послуг (щомісячна або авансова) та форма оплати послуг (готівкова або безготівкова) визначаються у договорі між споживачем і виконавцем.

19. У разі застосування авансової системи оплати послуг виконавець періодично, раз на 6 місяців, здійснює перерахунок плати за фактично надані послуги, про що повідомляє споживача.

20. Плата за надані послуги вноситься споживачем відповідно до показань засобів обліку води і теплової енергії або затверджених нормативів (норм) споживання на підставі платіжного документа (розрахункової книжки, платіжної квитанції тощо) або відповідно до умов договору на встановлення засобів обліку.

У платіжному документі передбачаються графи для зазначення поточних і попередніх показань засобів обліку води, теплової енергії, різниці цих показань або затверджених нормативів (норм) споживання, тарифу на даний вид послуг і суми, яка належить до сплати за надану послугу.

21. У разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку води і теплової енергії плата за надані послуги справляється згідно з установленими нормативами (нормами) споживання:

з централізованого постачання холодної та гарячої води і водовідведення - з розрахунку на одну особу та на ведення особистого підсобного господарства;

з централізованого опалення - з розрахунку за 1 кв. метр (куб. метр) опалюваної площі (об'єму) квартири (будинку садибного типу) та додатково за перевищення розрахункової потужності приладів опалення (радіаторів) згідно із законодавством.

22. У разі коли споживач відповідно до законодавства має пільги з оплати послуг, у договорі робиться відповідна позначка. При цьому дані про зазначену пільгу вносяться у договір між виконавцем та постачальником.

У разі отримання права на пільги споживач подає виконавцю письмову заяву та документи, що його підтверджують. Оплата за послуги з урахуванням пільг нараховується з дати подання документів, що підтверджують право на пільгу.

У разі встановлення квартирних засобів обліку їх показання розподіляються пропорційно кількості мешканців квартири. Пільги споживачам з оплати послуг надаються на частку, отриману після такого розподілу, за фактичними витратами, але не вище нормативів (норм) споживання, визначених законодавством.

23. За несвоєчасну оплату послуг споживач сплачує пеню в установлених законом та договором розмірах. У разі надання послуг не в повному обсязі, відхилення їх кількісних і якісних показників від нормативних виконавець здійснює перерахунок розміру плати за фактично надані послуги згідно з додатком 1 до цих Правил та виплачує споживачеві компенсацію за перевищення встановлених строків проведення аварійно-відбудовних робіт відповідно до методики, що затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства. ( Пункт 23 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 933 від 03.09.2009 )

Відключення від мереж централізованого опалення та
постачання гарячої води багатоквартирних будинків
з ініціативи споживачів

( Назва розділу із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1268 від 31.10.2007 )

24. Споживачі можуть відмовитися від отримання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води. ( Пункт 24 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1268 від 31.10.2007 )

25. Відключення споживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється у порядку, що затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства. ( Абзац перший пункту 25 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1268 від 31.10.2007 )

Самовільне відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води забороняється.

26. Відключення споживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється у разі, коли технічна можливість такого відключення передбачена затвердженою органом місцевого самоврядування відповідно до Закону України "Про теплопостачання" ( 2633-15 ) схемою теплопостачання, за умови забезпечення безперебійної роботи інженерного обладнання будинку та вжиття заходів щодо дотримання в суміжних приміщеннях вимог будівельних норм і правил з питань проектування житлових будинків, опалення, вентиляції, кондиціонування, будівельної теплотехніки; державних будівельних норм з питань складу, порядку розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва, а також норм проектування реконструкції та капітального ремонту в частині опалення. ( Пункт 26 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1268 від 31.10.2007 )

27. Витрати, пов'язані з відключенням від мережі централізованого опалення та постачання гарячої води, а також встановленням індивідуальних (автономних) систем опалення, відшкодовуються споживачами відповідно до калькуляції, складеної виконавцем. ( Пункт 27 в редакції Постанови КМ N 1268 від 31.10.2007 )

28. Споживачі, які встановили у квартирі багатоквартирного будинку індивідуальні (автономні) системи опалення, оплачують послуги з централізованого опалення місць загального користування будинку відповідно до методики, що затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства.

Права та обов'язки споживача

29. Споживач має право на:

1) зменшення розміру плати у разі:

надання послуг не в повному обсязі, відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання;

тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї на підставі письмової заяви споживача та офіційного документа, що підтверджує його/їх відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання).

2) усунення виконавцем виявлених недоліків у наданні послуг;

3) несплату вартості послуг за період тимчасової відсутності споживача і членів його сім'ї (у разі відключення виконавцем холодної та гарячої води і опломбування запірних вентилів у квартирі (будинку садибного типу) та відновлення надання послуг шляхом зняття пломб за свій рахунок протягом доби згідно з письмовою заявою;

4) перевірку кількісних і якісних показників надання послуг (якість і тиск води, температура гарячої води, температура повітря у приміщеннях тощо) у порядку, встановленому цими Правилами; ( Підпункт 4 пункту 29 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 933 від 03.09.2009 )

5) установлення квартирних засобів обліку та взяття їх на абонентський облік;

6) періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку;

7) ознайомлення з нормативно-правовими актами у сфері житлово-комунальних послуг;

8) внесення за погодженням з виконавцем у договір змін, що впливають на розмір плати за послуги;

9) звільнення від плати за послуги у разі їх ненадання та отримання компенсації за перевищення строків проведення аварійно-відбудовних робіт;

10) відшкодування збитків, завданих його майну та/або приміщенню, шкоди, заподіяної його життю чи здоров'ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуг. ( Пункт 29 доповнено підпунктом 10 згідно з Постановою КМ N 933 від 03.09.2009 )

Споживач має також інші права відповідно до законодавства.

30. Споживач зобов'язаний:

1) оплачувати послуги в установлені договором строки;

2) забезпечувати доступ до мережі, арматури, квартирних засобів обліку, розподільчих систем представника виконавця за наявності в нього відповідного посвідчення:

для ліквідації аварій - цілодобово;

для встановлення і заміни санітарно-технічного та інженерного обладнання, проведення технічного і профілактичного огляду, зняття контрольних показників квартирних засобів обліку - згідно з умовами договору;

3) дотримуватися вимог нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;

4) забезпечувати цілісність квартирних засобів обліку та не втручатися в їх роботу;

5) у разі несвоєчасного внесення плати за послуги сплачувати пеню у встановлених законом та договором розмірі;

6) виконувати інші обов'язки відповідно до законодавства.

Права та обов'язки виконавця

31. Виконавець має право:

1) у разі несвоєчасного внесення споживачем платежів за надані послуги нараховувати пеню у розмірі, встановленому законом та договором;

2) вносити за погодженням із споживачем у договір зміни, що впливають на розмір плати за послуги;

3) вимагати від споживача дотримання нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;

4) доступу, у тому числі несанкціонованого, в приміщення споживача для ліквідації аварій відповідно до встановленого законом порядку.

Виконавець має також інші права відповідно до законодавства.

32. Виконавець зобов'язаний:

1) своєчасно надавати споживачу послуги в установлених обсягах, належної якості, безпечні для його життя, здоров'я та які не спричиняють шкоди його майну, відповідно до вимог законодавства та цих Правил;

2) інформувати споживача про адресу та номер телефону диспетчерської, аварійної або аварійно-диспетчерської служби (зазначаються в договорі і рахунках на сплату послуг, розміщуються на дошках оголошень в усіх під'їздах багатоквартирного будинку, а також на дошках оголошень, розташованих поблизу житлового будинку);

3) надавати споживачеві в установленому законодавством порядку інформацію про перелік послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру тарифів, нормативи (норми) споживання, режим надання послуг, їх споживчі властивості, якісні показники надання послуг, граничні строки усунення аварій або інших порушень порядку надання послуг, а також інформацію про ці Правила (зазначається у договорі, а також розміщується на дошці оголошень у приміщенні виконавця);

4) контролювати установлені міжповіркові інтервали, проводити періодичну повірку квартирних засобів обліку, їх обслуговування та ремонт, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж;

5) проводити два рази на рік перевірку стану внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку із складенням відповідного акта;

6) узгодити із споживачем не пізніше ніж за три робочих дні до проведення планових робіт всередині житлового приміщення час доступу до такого приміщення з наданням йому відповідного письмового повідомлення;

7) повідомляти споживача про плановану перерву в наданні послуг через засоби масової інформації, а також письмово не пізніше ніж за 10 днів до її настання (крім перерви, що настає внаслідок аварії або дії непереборної сили) із зазначенням причини та часу перерви в наданні послуг;

8) відновлювати надання послуг за письмовою заявою споживача шляхом зняття пломб із запірних вентилів у квартирі (будинку садибного типу) протягом доби;

9) забезпечувати за заявою споживача взяття на абонентський облік у тижневий строк квартирних засобів обліку;

10) утримувати внутрішньобудинкові мережі у належному технічному стані, здійснювати їх технічне обслуговування та ремонт;

11) інформувати споживача протягом доби з дня виявлення недоліків у роботі внутрішньобудинкових інженерних систем та/або інженерного обладнання, що розташовані за межами багатоквартирного будинку або житлового будинку (у разі його особистого звернення - невідкладно), про причини та очікувану тривалість зупинення надання послуг або обмеження їх кількості, а також про причини порушення якісних показників надання послуг;

12) усувати аварії та інші порушення порядку надання послуг, а також виконувати заявки споживачів у строк, установлений законодавством та договором;

13) вести облік скарг (заяв, вимог, претензій) споживачів щодо кількості та якості надання послуг, а також облік їх розгляду;

14) зменшувати розмір плати за послуги у разі тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї на підставі його письмової заяви та офіційного документа, що підтверджує його/їх відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання);

15) звільняти від плати за послуги у разі їх ненадання та виплачувати компенсацію за перевищення строків проведення аварійно-відбудовних робіт;

16) проводити перерахунок розміру плати за послуги у разі надання не в повному обсязі, відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання у порядку, визначеному цими Правилами, іншими нормативно-правовими актами і договором;

17) своєчасно проводити за власний рахунок роботи з усунення виявлених несправностей, пов'язаних з отриманням послуг, що виникли з його вини;

18) відшкодовувати збитки, завдані майну та/або приміщенню споживача та/або членів його сім'ї, шкоду, заподіяну його життю чи здоров'ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуг, а також моральну шкоду в порядку та розмірі, які визначаються відповідно до законодавства і договору;

19) сплачувати споживачу неустойку (штраф, пеню) у разі ненадання послуг або надання послуг неналежної якості у порядку та у випадках, передбачених законодавством і договором;

20) виконувати інші обов'язки відповідно до законодавства. ( Пункт 32 з редакції Постанови КМ N 933 від 03.09.2009 )

Порядок перевірки кількісних та/або якісних
показників надання послуг

33. У разі неналежного надання або ненадання послуг виконавцем споживач повідомляє про це виконавця в усній формі за допомогою телефонного зв'язку чи у письмовій формі за адресами, що зазначені в договорі.

У повідомленні зазначається прізвище, ім'я та по батькові, точна адреса проживання споживача, а також найменування виду неналежно наданої або ненаданої послуги. Повідомлення споживача незалежно від його форми (усна або письмова) обов'язково реєструється представником виконавця у журналі реєстрації заявок споживачів. Представник виконавця зобов'язаний повідомити споживачеві відомості про особу, яка прийняла повідомлення (прізвище, ім'я та по батькові), реєстраційний номер повідомлення та час його прийняття.

34. Представник виконавця, якому відомі причини неналежного надання або ненадання послуги, зобов'язаний невідкладно повідомити про це споживача та зробити відповідну відмітку в журналі реєстрації заявок, що є підставою для визнання виконавцем факту неналежного надання або ненадання послуг.

35. Представник виконавця, якому не відомі причини неналежного надання або ненадання послуг, зобов'язаний узгодити з виконавцем точний час та дату встановлення факту ненадання послуг, надання їх не у повному обсязі або перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг. У разі необхідності проведення такої перевірки у приміщенні споживача представник виконавця повинен з'явитися до споживача не пізніше визначеного у договорі строку.

36. У разі незгоди з результатами перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг споживач і виконавець визначають час і дату повторної перевірки, для проведення якої запрошується представник уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування, а також представник об'єднання споживачів. За результатами повторної перевірки складається акт про неналежне надання або ненадання послуг, який підписується споживачем (його представником), представником виконавця, представниками уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування, а також представником об'єднання споживачів.

37. За результатами перевірки складається акт-претензія про неналежне надання або ненадання послуг (далі акт-претензія), який підписується споживачем та представником виконавця згідно з додатком 2. Акт-претензія складається у двох примірниках по одному для споживача та виконавця.

38. У разі неприбуття представника виконавця в установлений договором строк для проведення перевірки кількісних та/або якісних показників або необґрунтованої відмови від підписання акта- претензії такий акт вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.

39. Акт-претензія реєструється уповноваженими особами виконавця у журналі реєстрації актів-претензій згідно з додатком 3. Виконавець зобов'язаний розглянути такий акт-претензію і повідомити протягом трьох робочих днів споживача про її задоволення або про відмову у задоволенні з обґрунтуванням причини такої відмови. У разі ненадання протягом установленого строку виконавцем відповіді вважається, що він визнав викладені в акті-претензії факти неналежного надання або ненадання послуг. Спори щодо задоволення претензій споживачів розв'язуються у суді. Споживач має право на досудове розв'язання спору шляхом задоволення пред'явленої претензії. ( Правила доповнено розділом згідно з Постановою КМ N 933 від 03.09.2009 )

Порядок проведення перерахунку розміру плати за надання
послуг з централізованого опалення, постачання холодної
та гарячої води і водовідведення, які не відповідають
установленим вимогам

40. Розмір плати за надані послуги може бути зменшений у разі:

1) коли якісні показники надання послуг не відповідають установленим вимогам;

2) коли тривалість перерви у наданні послуг перевищує встановлену в додатку 1;

3) прострочення дати початку опалювального сезону або дострокового його закінчення.

41. Підставою для проведення перерахунку розміру плати за надання послуг є акт-претензія.

42. У разі надання послуг неналежної якості або з перервами, що перевищують встановлену згідно з додатком 1 тривалість, розмір плати за них підлягає зменшенню.

43. Спори щодо перерахунку розміру плати за послуги розв'язуються в судовому порядку згідно із законодавством. ( Правила доповнено розділом згідно з Постановою КМ N 933 від 03.09.2009 )

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 21 липня 2005 р. N 630

(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 3 вересня 2009 р. N 933)

                         ТИПОВИЙ ДОГОВІР
про надання послуг з централізованого опалення,
постачання холодної та гарячої води і водовідведення

  ________________________________    _________________ 200__ р.
(населений пункт)

__________________________________________________________________
(найменування виконавця)

В особі _________________________________________________________,
(посада, прізвище, ім'я та по батькові)

що діє на підставі ______________________________________________,
(назва документа)

затвердженого ____________________________________________________
(коли і ким)

(далі - виконавець), з однієї сторони, і _________________________
(прізвище, ім'я та по батькові)

фізичної особи або ______________________________________________,
(найменування юридичної особи)
яка (який) є власником (наймачем, орендарем) житлового та
нежитлового приміщення (будинку садибного типу, квартири,
господарських та інших нежитлових приміщень) (далі - споживач), з
другої сторони, уклали цей договір про нижченаведене:

                         Предмет договору

     1. Виконавець  зобов'язується  своєчасно надавати споживачеві
відповідної якості послуги з централізованого опалення, постачання
холодної та гарячої води і водовідведення, а споживач
зобов'язується своєчасно оплачувати надані послуги за
встановленими тарифами у строки і на умовах, що передбачені
договором.

2. Суб'єкти користування послугами:

1) власник (наймач, орендар) житлового приміщення (квартири)
та члени його сім'ї - ___________________________________________;
(кількість осіб)

2) власник (орендар) нежитлового приміщення ________________;

3) власник будинку садибного типу та члени його сім'ї -

_________________________________________________________________,
(кількість осіб)

наявність у власності тварин, птиці _____________________________,
(вид, кількість)

наявність у власності транспортних засобів ______________________.
(тип, кількість)

3. Характеристика об'єкта надання послуг:

1) опалювальна площа (об'єм) квартири (будинку садибного
типу) ___________ кв. метрів (___________ куб. метрів);

2) площа зелених насаджень, саду, городу (для власників
будинків садибного типу) __________ кв. метрів.

4. Характеристика засобів обліку води і теплової енергії:

------------------------------------------------------------------
|Поряд-| Вид | Тип |Заводський| Перше | Місце |Примітка|
|ковий | засобу | засобу | номер |показання| встано- | |
|номер | обліку | обліку | | | влення | |
| | води і | води і | | | | |
| |теплової|теплової| | | | |
| |енергії |енергії | | | | |
------------------------------------------------------------------

            Тарифи на послуги та їх загальна вартість

     5. Тарифи на послуги становлять:

     1) з централізованого постачання холодної води _____  гривень
за куб. метр;

     2) з  централізованого  постачання гарячої води _____ гривень
за куб. метр;

     3) з централізованого опалення  _____  гривень  за  кв.  метр
(гривень за куб. метр);

     4) з водовідведення _____ гривень за куб. метр.

     6. Розмір   щомісячної  плати  за  надані  послуги  згідно  з
нормативами  (нормами)  споживання  на  момент   укладення   цього
договору становить _________ гривень, у тому числі за:

     централізоване постачання  холодної  води  ______  гривень за
____ куб. метр;

     централізоване постачання гарячої води ______ гривень за ____
куб. метр;

     централізоване опалення  ______  гривень  за  ____  кв.  метр
(куб. метр) та додатково згідно з пунктом 12 цього договору ______
гривень;

     водовідведення ______ гривень за ____ куб. метр.

     7. Плата за надані послуги за наявності засобів обліку води і
теплової енергії справляється за їх показаннями згідно з  пунктами
10-13   Правил   надання   послуг   з  централізованого  опалення,
постачання холодної та  гарячої  води  і  водовідведення  (далі  -
Правила).

     8. Наявність пільг з оплати послуг _________________________,
                                       (назва законодавчого акта)
______________.
 (відсотків)

                      Оплата спожитих послуг

     9. Розрахунковим періодом є календарний місяць.

     У разі застосування щомісячної системи оплати послуг  платежі
вносяться   не   пізніше   ____   числа   місяця,   що  настає  за
розрахунковим.

     У разі застосування авансової системи оплати  послуг  платежі
вносяться за ____ місяців у розмірі _______ гривень.

     10. Послуги оплачуються  ___________________________________.
                             (готівкою або в безготівковій формі)

     11. За наявності у квартирі засобів обліку  води  і  теплової
енергії  справляння  плати  за нормативами (нормами) споживання не
допускається,   крім   випадків,   передбачених    договором    на
встановлення засобів обліку.

     12. За  централізоване  опалення  квартири (будинку садибного
типу) плата справляється за нормативами  (нормами)  споживання  та
додатково   за   перевищення   розрахункової  потужності  приладів
опалення  (радіаторів)  на  ___________  відсотків  -   __________
гривень.

     13. Плата  за  послуги  вноситься  на  розрахунковий  рахунок

__________________________________________________________________
(банківські реквізити єдиного розрахункового центру або виконавця)

через ___________________________________________________________.
           (найменування банківської установи або виконавця)

     14. За  несвоєчасне  внесення  плати  із споживача стягується
пеня у розмірі, встановленому законом, _____ відсотків.

     15. У разі надання послуг не в повному обсязі,  відхилення їх
кількісних  та/або  якісних показників від затверджених нормативів
(норм) споживання або  з  перервами,  що  перевищують  встановлену
згідно  з  додатком  1  до Правил тривалість,  виконавець здійснює
перерахунок розміру плати.

                    Права та обов'язки сторін

     16. Споживач має право на:

     1) отримання своєчасно та належної якості  послуг  згідно  із
законодавством та умовами цього договору;

     2) отримання    в    установленому   законодавством   порядку
інформації  про  перелік  послуг,  їх  вартість,   загальну   суму
місячного    платежу,   структуру   тарифів,   нормативів   (норм)
споживання, режиму надання послуг, їх споживчі властивості;

     3) відшкодування  збитків,   завданих   його   майну   та/або
приміщенню,  шкоди,  заподіяної  його  життю чи здоров'ю внаслідок
неналежного надання або ненадання послуг;

     4) зменшення розміру плати в разі надання послуг не в повному
обсязі,  відхилення  їх  кількісних  та/або якісних показників від
затверджених нормативів (норм) споживання;

     5) усунення виконавцем виявлених недоліків у  наданні  послуг
протягом строку, встановленого у додатку 1 до Правил;

     6) несплату  вартості послуг за період тимчасової відсутності
споживача і членів  його  сім'ї  (у  разі  відключення  виконавцем
холодної  та  гарячої  води  і  опломбування  запірних  вентилів у
квартирі  (будинку  садибного   типу)   та   відновлення   надання
відповідних послуг шляхом зняття пломб за власний рахунок протягом
доби згідно з письмовою заявою;

     7) зменшення розміру  плати  за  послуги  у  разі  тимчасової
відсутності   споживача  та/або  членів  його  сім'ї  на  підставі
письмової заяви та офіційного документа,  що  підтверджує  його/їх
відсутність  (довідка  з  місця  тимчасового  проживання,  роботи,
лікування,  навчання,  проходження військової  служби,  відбування
покарання);

     8) перевірку  кількісних  та/або  якісних  показників надання
послуг (якість і тиск води,  температура гарячої води, температура
повітря  у  приміщеннях тощо) у порядку,  встановленому Правилами,
іншими актами законодавства України  та  цим  договором.  Витрати,
пов'язані  з  перевіркою  кількісних  і якісних показників надання
послуг,  відшкодовуються   виконавцем   у   разі   обґрунтованості
звернення  споживача  та  споживачем  -  у  разі необґрунтованості
такого звернення;

     9) установлення квартирних засобів  обліку  води  і  теплової
енергії та взяття їх на абонентський облік;

     10) періодичну  повірку,  обслуговування та ремонт квартирних
засобів обліку, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж;

     11) ознайомлення  з  нормативно-правовими  актами   у   сфері
житлово-комунальних послуг;

     12) внесення  за погодженням з виконавцем у договір змін,  що
впливають на розмір плати за послуги;

     13) звільнення від плати за послуги у разі  їх  ненадання  та
отримання    компенсації   за   перевищення   строків   проведення
аварійно-відбудовних робіт;

     14) укладення з виконавцем договору  про  заміну  або  ремонт
технічно   несправних   санітарно-технічних  приладів,  пристроїв,
обладнання та квартирних засобів обліку.

     17. Споживач зобов'язаний:

     1) оплачувати послуги в установлений договором строк;

     2) повідомляти  виконавця   про   осіб,   строк   тимчасового
проживання  яких  у  квартирі  (будинку  садибного типу) перевищив
місяць,  а також протягом місяця про зміни,  що відбулися у  стані
підсобного  господарства  і  санітарно-технічного  та  інженерного
обладнання (за умови  проведення  розрахунків  за  надані  послуги
згідно з нормативами (нормами) споживання);

     3) забезпечити   доступ  до  відповідної  інженерної  мережі,
арматури,  квартирних  засобів  обліку  води  і  теплової  енергії
представників   виконавця   за   наявності   в   них  відповідного
посвідчення для:

     ліквідації аварій - цілодобово;

     встановлення і  заміни  санітарно-технічного  та  інженерного
обладнання,   проведення  технічного  та  профілактичного  огляду,
зняття контрольних  показань  засобів  обліку  води   і   теплової
енергії -  згідно  з  вимогами  нормативно-правових  актів у сфері
житлово-комунальних послуг;

     4) дотримуватися  вимог  нормативно-правових  актів  у  сфері
житлово-комунальних послуг;

     5) забезпечувати  цілісність квартирних засобів обліку води і
теплової енергії та не втручатися в їх роботу;

     6) у разі несвоєчасного внесення плати за послуги  сплачувати
пеню в установленому законом та цим договором розмірі;

     7) повідомляти  у  десятиденний  строк  виконавця  про втрату
права на пільги;

     8) своєчасно   вживати   заходів   до   усунення    виявлених
несправностей,  пов'язаних з отриманням послуг,  що виникли з його
вини;

     9) за   власний   рахунок   проводити   ремонт   та    заміну
санітарно-технічних приладів, пристроїв та обладнання, що вийшли з
ладу з його вини;

     10) своєчасно   проводити   підготовку   квартири    (будинку
садибного типу) і його санітарно-технічних приладів,  пристроїв та
обладнання до експлуатації в осінньо-зимовий період;

     11) у разі встановлення  виконавцем  факту  несанкціонованого
втручання   в  роботу  засобів  обліку  води  і  теплової  енергії
відшкодовувати  вартість  робіт  з   проведення   їх   експертизи,
метрологічної повірки та ремонту згідно із законодавством;

     12) відшкодовувати  виконавцю  витрати  з  проведення аналізу
якісних показників послуг у разі необґрунтованості претензій.

     18. Виконавець має право:

     1) нараховувати  у  разі  несвоєчасного  внесення  споживачем
плати   за   надані   послуги   пеню   у   розмірі,  встановленому
законодавством і цим договором;

     2) вносити за погодженням із споживачем зміни у цей  договір,
що  впливають  на розмір плати за послуги з оформленням додатка до
нього;

     3) вимагати  від  споживача  дотримання   нормативно-правових
актів у сфері житлово-комунальних послуг;

     4) вимагати  від  споживача  своєчасного  усунення  виявлених
несправностей,  пов'язаних з отриманням послуг,  що виникли з вини
споживача, або відшкодування вартості відповідних робіт;

     5) доступу  до приміщення споживача для ліквідації аварій,  у
тому числі несанкціонованого,  відповідно до встановленого законом
порядку   усунення  недоліків  у  роботі  санітарно-технічного  та
інженерного обладнання,  його встановлення  і  заміни,  проведення
технічного   та   профілактичного   огляду  і  перевірки  показань
квартирних засобів обліку води і теплової  енергії  відповідно  до
законодавства;

     6) у  разі  виникнення  сумнівів  щодо  правильності показань
квартирних засобів обліку води і теплової  енергії  звернутися  до
акредитованої  лабораторії для проведення експертизи їх технічного
стану та метрологічної повірки.

     19. Виконавець зобов'язаний:

     1) своєчасно  надавати  споживачу  послуги   в   установлених
обсягах, належної якості, безпечні для його життя, здоров'я та які
не   спричиняють   шкоди   його   майну,   відповідно   до   вимог
законодавства, Правил та цього договору;

     2) інформувати   споживача   про  адресу  та  номер  телефону
диспетчерської,  аварійної  або   аварійно-диспетчерської   служби
(зазначаються  в  договорі  і  рахунках на сплату послуг,  а також
розміщуються   на    дошках    оголошень    в    усіх    під'їздах
багатоквартирного   будинку,   а   також   на   дошках  оголошень,
розташованих поблизу житлового будинку);

     3) надавати споживачеві в  установленому  порядку  інформацію
про  перелік  послуг,  їх  вартість,  загальну  вартість місячного
платежу,  структуру тарифів,  нормативи (норми) споживання,  режим
надання послуг,  їх споживчі властивості, якісні показники надання
послуг, граничні строки усунення аварій або інших порушень порядку
надання  послуг,  а  також  інформацію про Правила (зазначається у
цьому  договорі,  а  також  розміщується  на  дошці  оголошень   у
приміщенні виконавця);

     4) контролювати установлені міжповіркові інтервали, проводити
періодичну повірку квартирних засобів обліку, їх обслуговування та
ремонт, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж;

     5) проводити    два    рази    на    рік    перевірку   стану
внутрішньобудинкових   систем   багатоквартирного    будинку    із
складенням відповідного акта;

     6) узгодити  із  споживачем не пізніше ніж за три робочих дні
до проведення планових робіт всередині  житлового  приміщення  час
доступу   до   такого  приміщення  з  наданням  йому  відповідного
письмового повідомлення;

     7) повідомляти споживача  про  плановану  перерву  в  наданні
послуг  через  засоби  масової  інформації,  а  також  письмово не
пізніше ніж за 10 днів до її настання  (крім  перерви,  що  настає
внаслідок аварії або дії непереборної сили) із зазначенням причини
та часу перерви в наданні послуг;

     8) відновлювати надання послуг за письмовою заявою  споживача
шляхом  зняття протягом доби пломб із запірних вентилів у квартирі
(будинку садибного типу);

     9) забезпечувати за заявою споживача взяття у тижневий  строк
на абонентський облік квартирних засобів обліку;

     10) утримувати   внутрішньобудинкові   мережі   у   належному
технічному  стані,  здійснювати  їх  технічне  обслуговування   та
ремонт;

     11) інформувати  споживача  протягом  доби  з  дня  виявлення
недоліків у роботі внутрішньобудинкових інженерних  систем  та/або
інженерного обладнання, що розташовані за межами багатоквартирного
будинку або житлового будинку (у разі його особистого звернення  -
невідкладно),   про  причини  та  очікувану  тривалість  зупинення
надання послуг або обмеження їх кількості,  а  також  про  причини
порушення якісних показників надання послуг;

     12) усувати  аварії та інші порушення порядку надання послуг,
а  також  виконувати  заявки  споживачів  у  строк,   установлений
законодавством і цим договором;

     13) вести  облік  скарг (заяв,  вимог,  претензій) споживачів
щодо  кількості  та  якості  надання  послуг,  а  також  облік  їх
виконання;

     14) зменшувати  розмір  плати  за  послуги  у разі тимчасової
відсутності  споживача  та/або  членів  його  сім'ї  на   підставі
письмової  заяви  та офіційного документа,  що підтверджує його/їх
відсутність  (довідка  з  місця  тимчасового  проживання,  роботи,
лікування,  навчання,  проходження  військової служби,  відбування
покарання);

     15) звільняти від плати за послуги у  разі  їх  ненадання  та
виплачувати   компенсацію   за   перевищення   строків  проведення
аварійно-відбудовних робіт;

     16) проводити перерахунок розміру плати за послуги у разі  їх
надання  не  в  повному  обсязі,  відхилення  їх кількісних та/або
якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання у
порядку, визначеному Правилами, іншими нормативно-правовими актами
та цим договором;

     17) своєчасно проводити за власний рахунок роботи з  усунення
виявлених   несправностей,  пов'язаних  з  отриманням  послуг,  що
виникли з його вини;

     18) відшкодовувати збитки,  завдані майну  та/або  приміщенню
споживача та/або членів його сім'ї, шкоду, що заподіяна його життю
чи здоров'ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуг, а
також моральну шкоду в порядку та розмірі, які визначаються
відповідно до законодавства і цього договору;

19) сплачувати споживачу неустойку (штраф, пеню) у разі
ненадання послуг або надання послуг неналежної якості у порядку та
у випадках, передбачених законодавством і цим договором;

20) виконувати інші обов'язки відповідно до законодавства та
цього договору.

                     Відповідальність сторін

     20. Споживач несе відповідальність згідно із законодавством і
цим договором за:

1) недотримання вимог нормативно-правових актів у сфері
житлово-комунальних послуг;

2) несвоєчасне внесення платежів за послуги - шляхом сплати
пені;

3) втручання у роботу засобів обліку води і теплової енергії;

4) порушення зобов'язань, установлених законодавством і цим
договором.

21. Виконавець несе відповідальність у разі:

1) неналежного надання або ненадання послуг, що призвело до
заподіяння збитків, завданих майну та/або приміщенню споживача,
шкоди, що заподіяна його життю чи здоров'ю, - шляхом відшкодування
збитків;

2) зниження кількісних та/або якісних показників послуг,
надання послуг не в повному обсязі - шляхом зменшення розміру
плати та виплати споживачеві компенсації за перевищення строків
проведення аварійно-відбудовних робіт у розмірі, встановленому
законодавством, ______ відсотків місячної плати за послугу за
кожну добу її ненадання;

3) порушення прав споживачів згідно із законодавством;

4) порушення зобов'язань, установлених цим договором або
законодавством.

       Точки розподілу, в яких здійснюється передача послуг
від виконавця споживачеві

     22. Точками  розподілу,  в  яких здійснюється передача послуг
від виконавця споживачеві, є:

1) у багатоквартирному будинку послуги з:

централізованого опалення - відгалуження від стояків у межах
квартири;

постачання холодної та гарячої води - після першої
водозапірної арматури на відгалуженні від стояка у квартирі
споживача;

водовідведення - зливний отвір санітарно-технічних приладів;

2) у будинку садибного типу - місце підключення відповідної
інженерної мережі будинку до мережі виконавця.

          Порядок встановлення факту неналежного надання
або ненадання послуг та розв'язання спорів

     23. У   разі   неналежного   надання   або  ненадання  послуг
виконавцем споживач повідомляє про це виконавця в усній формі за
допомогою телефонного зв'язку чи у письмовій формі за адресами, що
зазначені в цьому договорі.

У повідомленні зазначається прізвище, ім'я та по батькові,
точна адреса проживання споживача, а також найменування виду
неналежно наданої або ненаданої послуги. Повідомлення споживача
незалежно від його форми (усна або письмова) обов'язково
реєструється представником виконавця у журналі реєстрації заявок
споживачів. Представник виконавця зобов'язаний повідомити
споживачеві відомості про особу, яка прийняла повідомлення
(прізвище, ім'я та по батькові), реєстраційний номер повідомлення
та час його прийняття.

24. Представник виконавця, якому відомі причини неналежного
надання або ненадання послуг, зобов'язаний невідкладно повідомити
про це споживача та зробити відповідну відмітку в журналі
реєстрації заявок, що є підставою для визнання виконавцем факту
неналежного надання або ненадання послуг.

25. Представник виконавця, якому не відомі причини
неналежного надання або ненадання послуг, зобов'язаний узгодити з
виконавцем точний час та дату встановлення факту ненадання послуг,
надання їх не у повному обсязі або перевірки кількісних та/або
якісних показників надання послуг. У разі необхідності проведення
такої перевірки у приміщенні споживача представник виконавця
повинен з'явитися до споживача не пізніше визначеного у договорі
строку.

26. У разі незгоди з результатами перевірки кількісних та/або
якісних показників надання послуг споживач і виконавець визначають
час і дату повторної перевірки, для проведення якої запрошується
представник уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу
місцевого самоврядування, а також представник об'єднання
споживачів. За результатами проведення повторної перевірки
складається акт про неналежне надання або ненадання послуг, який
підписується споживачем (його представником), представником
виконавця, представниками уповноваженого органу виконавчої влади
та/або органу місцевого самоврядування, а також представником
об'єднання споживачів.

27. За результатами перевірки складається акт-претензія про
неналежне надання або ненадання послуг (далі - акт-претензія),
який підписується споживачем та представником виконавця згідно з
додатком 2 до Правил. Акт-претензія складається у двох примірниках
по одному для споживача та виконавця.

28. У разі неприбуття представника виконавця в установлений
договором строк для проведення перевірки кількісних та/або якісних
показників або необґрунтованої відмови від підписання
акта-претензії такий акт вважається дійсним, якщо його підписали
не менш як два споживачі.

29. Акт-претензія реєструється уповноваженими особами
виконавця у журналі реєстрації актів-претензій згідно з додатком 3
до Правил. Виконавець зобов'язаний розглянути такий акт і
повідомити протягом трьох робочих днів споживача про її
задоволення або про відмову у задоволенні з обґрунтуванням причин
такої відмови. У разі ненадання протягом установленого строку
виконавцем відповіді вважається, що він визнав викладені в
акті-претензії факти неналежного надання або ненадання послуг.
Спори щодо задоволення претензій споживачів розв'язуються у суді.
Споживач має право на досудове розв'язання спору шляхом
задоволення пред'явленої претензії.

                      Форс-мажорні обставини

     30. Сторони  звільняються  від  відповідальності згідно з цим
договором у разі настання дії непереборної сили (дії надзвичайних
ситуацій техногенного, природного або екологічного характеру), яка
унеможливлює надання відповідної послуги згідно з умовами
договору.

                        Строк дії договору

     31. Цей договір укладається на ______________________________
(строк)

і набирає чинності з дня його укладення. Договір вважається щороку
продовженим, якщо за місяць до закінчення строку його дії однією
із сторін не буде письмово заявлено про його розірвання або
необхідність перегляду.

32. Договір може бути розірваний достроково у разі:

зникнення потреби в отриманні послуги або відмови споживача
від користування послугами виконавця;

переходу права власності (користування) на квартиру (будинок
садибного типу) до іншої особи;

невиконання умов договору сторонами договору.

33. Договір складено у двох примірниках, один з яких
зберігається у споживача, другий - у виконавця.

                            Інші умови

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

Телефони спеціального виклику у разі виникнення аварій та
інших надзвичайних ситуацій ______________________________________

Аварійні та ремонтні служби внутрішньобудинкових мереж

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________
(адреса і телефон виконавця послуг)

Органи, які відповідно до законодавства здійснюють контроль
за дотриманням правил надання послуг з централізованого опалення,
постачання холодної та гарячої води і водовідведення:

центральний орган виконавчої влади з питань
житлово-комунального господарства:

адреса ______________________ телефон _______________________

Державна житлово-комунальна інспекція:

адреса ______________________ телефон _______________________

територіальний орган Держспоживстандарту:

назва _______________________________________________________

адреса ______________________ телефон _______________________

структурний підрозділ з питань житлово-комунального
господарства місцевої державної адміністрації:

назва ________________________________________________________

адреса ______________________ телефон _______________________

територіальний орган Державної житлово-комунальної інспекції:

назва _______________________________________________________

адреса ______________________ телефон _______________________

виконавчий комітет міської, сільської, селищної ради:

назва _______________________________________________________

адреса ______________________ телефон _______________________

                     Адреси і підписи сторін

           Виконавець                        Споживач
_______________________________ _______________________________
(прізвище, ім'я та по батькові) (прізвище, ім'я та по батькові)

_______________________________ _______________________________

адреса ________________________ адреса ________________________

_______________________________ _______________________________

телефон ________________________ телефон _______________________

_______________________________ _______________________________
(підпис) (підпис)

М.П.

( Типовий договір в редакції Постанови КМ N 933 від 03.09.2009 )

Додаток 1
до Правил

                              ВИМОГИ
щодо кількісних і якісних показників послуг
та зменшення плати у разі їх відхилення

----------------------------------------------------------------------------------------------------
| Вид | Кількісні і якісні |Відхилення | Допустимий | Зменшення плати за | Розрахункова |
| послуги | показники |показників | строк | надані послуги у | одиниця |
| | | | відхилення | разі перевищення |------------------|
| | | | показників |строку відхилення їх| за | за |
| | | | | показників |наявності|відсут- |
| | | | | | засобів | но сті |
| | | | | | обліку |засобів |
| | | | | | | обліку |
|---------+---------------------+-----------+--------------+--------------------+---------+--------|
|Централі-|безперебійне або за |перерви у |не більш як 6 |на 3,3 відсотка |за пока- |з одного|
|зоване |затвердженим режимом |постачанні |год на добу |місячної плати за |заннями |мешканця|
|поста- |надання послуг |холодної |при |кожний день |засобів |за |
|чання |протягом року |води або |цілодобовому |перевищення |обліку |місяць |
|холодної | |порушення |водопостачанні|допустимого строку | | |
|води | |режиму |та не більш як|відхилення | | |
| | |надання |30 відсотків | | | |
| | |холодної |загального | | | |
| | |води |часу надання | | | |
| | | |води за | | | |
| | | |затвердженим | | | |
| | | |режимом (не | | | |
| | | |більше двох | | | |
| | | |разів на | | | |
| | | |місяць) | | | |
|---------+---------------------+-----------+--------------+--------------------+---------+--------|
|Централі-|склад і властивості |відхилення |не |на 20 відсотків за |за пока- |з одного|
|зоване |води згідно з |складу і |допускається |весь строк |заннями |мешканця|
|поста- |нормативами, |властивос- |(або згідно з |відхилення якості |засобів |за |
|чання |встановленими |тей води |абзацом першим|води від ГОСТу |обліку та|місяць |
|холодної |органами |від уста- |пункту 7 |2874-82 "Вода |результа-| |
|води |Держспоживстандарту |новлених |Правил) |питьевая. |тами | |
| | |або | |Гигиенические |лабора- | |
| | |погоджених | |требования и |торного | |
| | |нормативів | |контроль за |контролю | |
| | | | |качеством", вимог | | |
| | | | |санітарного | | |
| | | | |законодавста | | |
| | | | |та від дозволів | | |
| | | | |Держспоживстандарту | | |
|---------+---------------------+-----------+--------------+--------------------+---------+--------|
|Централі-|безперебійне або за |перерви у |не більш як 6 |на 3,3 відсотка |за пока- |-"- |
|зоване |затвердженим режимом |постачанні |год на добу |місячної плати за |заннями | |
|поста- | |гарячої |при |кожний день |засобів | |
|чання | |води або |безперебійному|перевищення |обліку | |
|гарячої | |порушення |водопостачанні|допустимого строку | | |
|води | |його режиму|та не більш як|відхилення | | |
| | | |30 відсотків | | | |
| | | |загального | | | |
| | | |часу | | | |
| | | |постачання | | | |
| | | |води за | | | |
| | | |затвердженим | | | |
| | | |режимом (не | | | |
| | | |більше двох | | | |
| | | |разів на | | | |
| | | |місяць) | | | |
|---------+---------------------+-----------+--------------+--------------------+---------+--------|

|Централі-|забезпечення         |фактична   |не більш як   |при температурі     |за пока- |з одного|
|зоване |нормативної |температура|2 хв після |гарячої води: |заннями |мешканця|
|поста- |температури гарячої |гарячої |відкриття |понад |засобів |за |
|чання |води у точці розбору |води у |водорозбірного|50 град. С - плата |обліку |місяць |
|гарячої |не менш як 50 град. С|точці |крану |справляється згідно | | |
|води |та не більш |розбору не | |з установленим | | |
| |як 75 град. С |відповідає | |тарифом; | | |
| | |нормативам | |45-49 град. С - | | |
| | | | |плата зменшується на| | |
| | | | |10 відсотків за весь| | |
| | | | |строк відхилення; | | |
| | | | |40-44 град. С - | | |
| | | | |плата зменшується на| | |
| | | | |30 відсотків за весь| | |
| | | | |строк відхилення; | | |
| | | | |нижче 40 град. С - | | |
| | | | |плата не | | |
| | | | |справляється за весь| | |
| | | | |строк відхилення | | |
|---------+---------------------+-----------+--------------+--------------------+---------+--------|
|-"- |склад і властивості |відхилення |не |на 10 відсотків за |за пока- |з одного|
| |гарячої води |складу і |допускається |весь строк |заннями |мешканця|
| |відповідають |властивос- |(або згідно з |відхилення якості |засобів |за |
| |нормативам, |тей води |абзацом першим|води від ГОСТу |обліку та|місяць |
| |встановленим органами|від уста- |пункту 7 |2874-82 "Вода |результа-| |
| |Держспоживстандарту |новлених |Правил) |питьевая. |тами | |
| | |нормативів | |Гигиенические |лабора- | |
| | | | |требования и |торного | |
| | | | |контроль за |контролю | |
| | | | |качеством", вимог | | |
| | | | |санітарного | | |
| | | | |законодавста | | |
| | | | |та від дозволів | | |
| | | | |Держспоживстандарту | | |
|---------+---------------------+-----------+--------------+--------------------+---------+--------|
|Водовід- |безперебійне |перерви у |один день на |на 3,3 відсотка |за пока- |з одного|
|ведення |водовідведення |водо- |місяць (з 6 до|місячної плати за |заннями |мешканця|
| |протягом року |відведенні |24 год) |кожний день |засобів |за |
| | | | |перевищення |обліку |місяць |
| | | | |допустимого строку | | |
| | | | |відхилення | | |
|---------+---------------------+-----------+--------------+--------------------+---------+--------|
|Централі-|своєчасний початок і |простро- |одна доба від |на 3,3 відсотка |-"- |за 1 кв.|
|зоване |закінчення |чення |строку, |місячної плати за | |метр |
|опалення |опалювального сезону |початку або|встановленого |кожний день | |(куб. |
| |(три доби із |дострокове |міськдержадмі-|перевищення | |метр |
| |середньодобовою |закінчення |ністрацією або|допустимого строку | |об'єму) |
| |температурою |опалю- |органом |відхилення | |загаль- |
| |8 град. С) |вального |місцевого | | |ної |
| | |сезону |самоврядування| | |площі |
| | | | | | |квартири|
| | | | | | |(будинку|
| | | | | | |садиб- |
| | | | | | |ного |
| | | | | | |типу) |
| |---------------------+-----------+--------------+--------------------+---------+--------|
| |безперебійне |перерви у |12 год на добу|на 3,3 відсотка |-"- |-"- |
| |теплопостачання |теплопоста-|(один раз на |місячної плати за | | |
| |протягом усього |чанні |місяць) |кожний день | | |
| |опалювального сезону | | |перевищення | | |
| | | | |допустимого строку | | |
| | | | |відхилення | | |
|---------+---------------------+-----------+--------------+--------------------+---------+--------|

|Централі-|температура повітря в|фактична   |12 год на добу|на 5 відсотків за   |за пока- |за 1 кв.|
|зоване   |житлових приміщеннях |температура|(один раз на  |кожний градус       |заннями  |метр    |
|опалення |(за умови їх         |в          |місяць)       |відхилення від      |засобів  |(куб.   |
|         |утеплення) відповідає|приміщеннях|              |18 град. С до       |обліку   |метр    |
|         |діючим нормам і      |нижча      |              |12 град. С у        |         |об'єму) |
|         |правилам (18 град. С,|нормативної|              |житлових примі-     |         |загаль- |
|         |у наріжних кімнатах -|           |              |щеннях (у наріжних  |         |ної     |
|         |20 град. С)          |           |              |кімнатах - від      |         |площі   |
|         |                     |           |              |20 град. С до       |         |квартири|
|         |                     |           |              |14 град. С) плати за|         |(будинку|
|         |                     |           |              |період відхилення   |         |садиб-  |
|         |                     |           |              |(протягом усього    |         |ного    |
|         |                     |           |              |строку відхилення); |         |типу)   |
|         |                     |           |              |                    |         |        |
|         |                     |           |              |при температурі в   |         |        |
|         |                     |           |              |житлових приміщеннях|         |        |
|         |                     |           |              |нижче 12 град. С (у |         |        |
|         |                     |           |              |наріжних кімнатах - |         |        |
|         |                     |           |              |нижче 14 град. С)   |         |        |
|         |                     |           |              |плата за            |         |        |
|         |                     |           |              |централізоване      |         |        |
|         |                     |           |              |опалення не         |         |        |
|         |                     |           |              |справляється. При   |         |        |
|         |                     |           |              |двоставкових тарифах|         |        |
|         |                     |           |              |перерахунку за      |         |        |
|         |                     |           |              |ненадані чи неякісно|         |        |
|         |                     |           |              |надані послуги      |         |        |
|         |                     |           |              |справляється лише   |         |        |
|         |                     |           |              |плата за фактично   |         |        |
|         |                     |           |              |спожитий об'єм      |         |        |
|         |                     |           |              |теплової енергії    |         |        |
|         |                     |           |              |(умовно-змінна      |         |        |
|         |                     |           |              |частина тарифу)     |         |        |
|---------+---------------------+-----------+--------------+--------------------+---------+--------|
|Централі-|своєчасне усунення   |заливання  |припинення    |на 2 відсотки за    |         |        |
|зоване   |витікання води із    |приміщень  |витікання -   |кожну добу (але не  |         |        |
|опалення,|санітарно-технічних  |водою      |терміново,    |більш як на 50      |         |        |
|поста-   |трубопроводів        |           |усунення      |відсотків місячної  |         |        |
|чання    |                     |           |причини       |плати)              |         |        |
|холодної |                     |           |витікання     |                    |         |        |
|та       |                     |           |води -        |                    |         |        |
|гарячої  |                     |           |протягом доби |                    |         |        |
|води,    |                     |           |              |                    |         |        |
|водовід- |                     |           |              |                    |         |        |
|ведення  |                     |           |              |                    |         |        |
|         |                     |           |              |                    |         |        |
|         |своєчасне усунення   |витікання  |-"-           |на 1 відсоток за    |         |        |
|         |несправностей і      |холодної та|              |кожну добу (але не  |         |        |
|         |витікання води із    |гарячої    |              |більш як на 25      |         |        |
|         |запірної та          |води       |              |відсотків місячної  |         |        |
|         |водорозбірної        |           |              |плати)              |         |        |
|         |арматури, приладів   |           |              |                    |         |        |
|         |опалення             |           |              |                    |         |        |
----------------------------------------------------------------------------------------------------

( Додаток із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 933 від 03.09.2009 )

Додаток 2
до Правил

                          АКТ-ПРЕТЕНЗІЯ
            про неналежне надання або ненадання послуг

      _________________________    _______________ 200 __ р.
      (назва населеного пункту)    (дата складення)

     Згідно з договором N ________________________________________

споживач _________________________________________________________
                     (прізвище, ім'я та по батькові)
__________________________________________________________________

висловлює претензії   виконавцю   щодо   якості   надання   послуг
__________________________________________________________________
                          (види послуг)

за відхилення ____________________________________________________
  (види порушень, кількісні та/або якісні показники надання послуг

__________________________________________________________________
                    згідно з умовами договору)

__________________________________________________________________

період порушень __________________________________________________

з _____________________ 200 __ р.  до  _________________ 200 __ р.

період порушень __________________________________________________

з _____________________ 200 __ р.  до  __________________ 200__ р.

     У зв'язку  з  викладеним   виконавець   повинен   забезпечити
відповідний  рівень  надання  послуг,  зробити перерахунок розміру
плати  за  неналежно  надані  або  ненадані  послуги  та  сплатити
неустойку  споживачам згідно з умовами договору про надання послуг
з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і
водовідведення.

     Інші умови: _________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

     Цей акт склали

 виконавець ___________________   споживач _______________________

 ______________________________   ________________________________
 (посада, прізвище, ім'я та по       (підпис, прізвище, ім'я та
            батькові)                        по батькові)

 адреса _______________________   адреса _________________________

 телефон ______________________   телефон ________________________

 ________________                 _____________
    (підпис)                         (підпис)

 М.П.

     У разі  неприбуття  представника  виконавця  в   установлений
договором строк для проведення перевірки кількісних та/або якісних
показників   або   необґрунтованої    відмови    від    підписання
акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали не менш
як два споживачі:

 споживач, що проживає у будинку   споживач, що проживає у будинку

 N __________ кв. ______________   N __________ кв. ______________

 _______________________________   _______________________________
 (прізвище, ім'я та по батькові)   (прізвище, ім'я та по батькові)

 ___________________               ___________________
       (підпис)                         (підпис)

( Правила доповнено додатком 2 згідно з Постановою КМ N 933 від 03.09.2009 )

Додаток 3
до Правил

                              ЖУРНАЛ
                    реєстрації актів-претензій

------------------------------------------------------------------
|Поряд-|Дата   |Прізвище,|Адреса |Вид та|Рішення  |Викона-|Інфор-|
|ковий |зверне-|ім'я, по |заявни-|зміст |керівника|вець,  |мація |
|номер |ння    |батькові |ка     |акта- |підприєм-|строк  |про   |
|      |       |заявника |       |прете-|ства-    |викона-|вико- |
|      |       |         |       |нзії  |виконавця|ння    |навця |
|      |       |         |       |      |послуг   |       |      |
|------+-------+---------+-------+------+---------+-------+------|
|      |       |         |       |      |         |       |      |
------------------------------------------------------------------

( Правила доповнено додатком 3 згідно з Постановою КМ N 933 від 03.09.2009 )