МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
ТА У СПРАВАХ ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ВІД НАСЛІДКІВ
ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
НАКАЗ
10.06.2009 N 390
Про затвердження Методичних рекомендацій
щодо проведення технічної
інвентаризації захисних споруд
цивільної оборони (цивільного захисту)
Відповідно до вимог розпорядження Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року N 1473-р та з метою встановлення єдиного підходу до організації підготовки та проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільної оборони (цивільного захисту) наказую:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільної оборони (цивільного захисту) (далі - Методичні рекомендації), що додаються.
2. Директору Департаменту цивільного захисту генерал-майору служби цивільного захисту Квашуку В.П:
забезпечити надання міністерствам та іншим центральним та місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування роз'яснень щодо впровадження Методичних рекомендацій;
здійснювати контроль за належним впровадженням Методичних рекомендацій під час проведення міністерствами та іншим центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями технічної інвентаризації захисних споруд цивільної оборони (цивільного захисту).
3. Начальникам головних управлінь МНС України в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі:
організувати вивчення Методичних рекомендацій у системі службової підготовки з фахівцями, які залучаються до організації та проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільної оборони (цивільного захисту);
забезпечити у взаємодії із структурними підрозділами з питань надзвичайних ситуацій Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій належне впровадження Методичних рекомендацій.
4. Директору Департаменту організаційно-контрольної роботи Бойку А.П. забезпечити тиражування та доведення наказу до територіальних підрозділів МНС України, органів виконавчої влади, державних органів і установ, органів місцевого самоврядування, які уповноважені організовувати та проводити технічну інвентаризацію захисних споруд.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Антонця В.М.
Міністр В.Шандра
Затверджено
Наказом МНС України
10.06.2009 N 390
Методичні рекомендації
щодо проведення технічної інвентаризації
захисних споруд цивільної оборони
(цивільного захисту)
Загальні положення
1. Ці Методичні рекомендації роз'яснюють мету, основні завдання та організацію роботи з підготовки та проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільної оборони (цивільного захисту) (далі - захисні споруди), вимоги щодо оформлення її результатів, а також завдання та повноваження спеціально створених для цих цілей інвентаризаційних комісій.
Дія цих Методичних рекомендацій не розповсюджується на захисні споруди, які призначені для розміщення запасних пунктів управління органів виконавчої влади, державних органів та установ.
2. У цих Методичних рекомендаціях терміни вживаються у такому значенні:
бюро технічної інвентаризації - комунальні підприємства, які здійснюють технічну інвентаризацію та облік об'єктів нерухомого майна;
замовник технічної інвентаризації захисної споруди - юридична чи фізична особа, яка є балансоутримувачем або власником захисної споруди, та уклала із бюро технічної інвентаризації угоду про проведення її технічної інвентаризації, як об'єкта нерухомого майна;
інвентаризація фонду захисних споруд - комплекс заходів, який періодично проводиться з метою уточнення облікових даних про об'єкти, що включені до фонду захисних споруд (сховища, протирадіаційні укриття інші), а також виявлення та постановку на облік додаткових споруд, які за своїми характеристиками можуть бути використані у якості колективних засобів захисту;
інвентаризаційна вартість захисної споруди як об'єкта нерухомого майна - це відновна вартість споруди, визначена за укрупненими показниками, з урахуванням зносу і динаміки росту цін на будівельну продукцію, роботи та послуги;
інвентаризаційна справа - сукупність матеріалів технічної інвентаризації, яка характеризує об'єкт нерухомого майна;
технічна інвентаризація захисних споруд - комплекс заходів, який проводиться із метою контролю за наявністю та фактичним технічним станом захисних споруд, їх належним утриманням та експлуатацією, встановлення рівня їх готовності до використання за призначенням, уточнення державного обліку захисних споруд, а також недопущення їх хаотичної реконструкції та переобладнання;
технічна інвентаризація захисної споруди як об'єкта нерухомого майна - комплекс робіт по обстеженню та обміру споруди з визначенням її складу, фактичної площі та об'єму, оцінці технічного стану та визначенню її інвентаризаційної вартості, а також виготовлення необхідних технічних документів (інвентаризаційної справи та технічного паспорта) з дотриманням установлених норм та правил;
технічний паспорт - документ, який складається на основі матеріалів технічної інвентаризації об'єкта нерухомого майна та містить основні відомості про нього.
Інші терміни застосовуються у цих Методичних рекомендаціях у значеннях згідно з чинними законодавчими та нормативно-правовими актами України.
3. Ці Методичні рекомендації призначені для використання працівниками органів виконавчої влади та інших державних органів і установ, органів місцевого самоврядування, підприємствами (установами, організаціями), юридичними та фізичними особами, які є балансоутримувачами або власниками захисних споруд, а також фахівцями бюро технічної інвентаризації при проведенні технічної інвентаризації захисних споруд.
Об'єктами технічної інвентаризації є захисні споруди (сховища, протирадіаційні укриття) усіх форм власності, які прийняті в експлуатацію в установленому порядку та знаходяться на обліку в органах виконавчої влади та інших державних органах і установах, органах місцевого самоврядування.
4. Проведення технічної інвентаризації захисних споруд забезпечують:
Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (далі - МНС), як головний орган у системі центральних органів виконавчої влади, до завдань якого належить здійснення методичного керівництва та контролю за створенням та утриманням фонду захисних споруд;
органи виконавчої влади та інші державні органи і установи, до сфери управління яких належать підприємства, на балансі яких знаходяться захисні споруди та яким надано право управління часткою державного майна статутних фондів господарських товариств, створених шляхом корпоратизації (приватизації), на балансі яких залишились захисні споруди державної власності;
Фонд державного майна (далі - ФДМ), який здійснює управління державним майном (у складі якого є захисні споруди), що не увійшло до статутних фондів господарських товариств, створених у процесі приватизації;
органи місцевого самоврядування, які здійснюють управління підприємствами, що відносяться до власності відповідних територіальних громад (Автономної Республіки Крим, області, міста, району, селища тощо), на балансі яких перебувають захисні споруди комунальної власності;
підприємства (установи, організації), на балансовому утриманні яких перебувають захисні споруди державної та комунальної власності, а також юридичні та фізичні особи, у приватній (колективній) власності яких перебувають захисні споруди (далі - підприємства);
установи бюро технічної інвентаризації, уповноважені проводити технічну інвентаризацію об'єктів нерухомого майна (у тому числі захисних споруд).
5. Витрати, необхідні для проведення технічної інвентаризації захисних споруд, здійснюються за рахунок:
коштів державного бюджету ( 835-17 ) - захисних споруд, які перебувають у державній власності;
коштів відповідних місцевих бюджетів - захисних споруд, які перебувають у комунальній власності;
власних коштів юридичних та фізичних осіб - захисних споруд, які перебувають у приватній (колективній) власності підприємств чи цих осіб.
За рішенням керівників відповідних органів виконавчої влади та інших державних органів та установ, органів місцевого самоврядування витрати, необхідні для проведення технічної інвентаризації захисних споруд, можуть здійснюватись за рахунок власних обігових коштів підприємств, які ведуть прибуткову господарську діяльність, на балансі (утриманні) яких перебувають ці споруди.
6. Технічна інвентаризація захисних споруд проводиться:
планово - за рішенням Кабінету Міністрів України під час проведення періодичної інвентаризації фонду захисних споруд або окремих його складових (як правило, один раз на 5 років);
позапланово:
після прийняття в експлуатацію завершеної будівництвом захисної споруди;
після завершення капітального ремонту або реконструкції захисної споруди;
у разі зміни власника (балансоутримувача) захисної споруди чи форми власності її балансоутримувача чи власника, або безпосередньо самої захисної споруди.
7. Органи виконавчої влади та інші державні органи і установи, органи місцевого самоврядування несуть відповідальність за організацію проведення технічної інвентаризації захисних споруд, які належать до сфери їх управління.
Члени відповідних інвентаризаційних комісій несуть відповідальність за достовірність проведеної технічної інвентаризації відповідно до вимог законодавства України.
Мета та завдання технічної інвентаризації
захисних споруд
8. Основна мета технічної інвентаризації захисних споруд полягає у здійсненні контролю за наявністю та фактичним технічним станом захисних споруд, їх належним утриманням та експлуатацією, встановлення рівня їх готовності до використання за призначенням, уточнення державного обліку захисних споруд, а також недопущення їх хаотичної реконструкції та переобладнання.
9. Завданнями технічної інвентаризації захисних споруд є:
уточнення їх наявності та оцінка фактичного технічного стану;
проведення технічної інвентаризації захисних споруд як об'єктів нерухомого майна;
перевірка стану утримання, експлуатації та використання захисних споруд;
визначення рівня їх готовності до використання за призначенням;
перевірка правомірності переобладнання (реконструкції) захисних споруд;
уточнення (оновлення) облікових документів встановленого зразка на захисні споруди;
збір та надання звітності щодо захисних споруд для ведення (коригування) їх державного обліку;
виявлення потреби у спеціальному та інженерно-технічному обладнанні для укомплектування захисних споруд;
вирішення інших державних і суспільних задач.
10. Технічна інвентаризація захисної споруди, як об'єкта нерухомого майна, проводиться бюро технічної інвентаризації за зверненням замовника відповідно до вимог Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Держбуду від 24.05.2001 N 127 (зареєстровано в Мінюсті 10.07.2001 за N 582/5773).
При цьому установами бюро технічної інвентаризації забезпечується:
визначення, за зверненням замовника, орієнтовної вартості проведення технічної інвентаризації захисної споруди, як об'єкта нерухомого майна;
визначення (уточнення) фактичної площі та об'єму, щодо проектних, основних та допоміжних приміщень захисної споруди, вентиляційних шахт та повітрозаборів, а також захищених входів та виходів (в'їздів);
проведення необхідних обстежень та оцінка, за їх результатами, технічного стану захисної споруди;
визначення інвентаризаційної вартості захисної споруди як об'єкта нерухомого майна;
виділення її із цілісного майнового комплексу підприємства з наданням правильної юридичної назви та постановка на облік в органах бюро технічної інвентаризації, як окремого об'єкта нерухомого майна;
оформленням (коригуванням) за результатами проведення технічної інвентаризації встановлених технічних документів на захисну споруду (інвентаризаційних справ, технічних паспортів тощо);
підготовка необхідних документів для здійснення реєстрації речових прав на захисну споруду як об'єкт нерухомого майна;
інформаційне забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб у межах, встановлених Законом, достовірними відомостями про захисні споруди.
Створення та основні завдання
інвентаризаційних комісій із проведенням технічної
інвентаризації захисних споруд
11. Для організації і проведення технічної інвентаризації захисних споруд створюються відповідні відомчі, територіальні, місцеві та об'єктові інвентаризаційні комісії (далі - інвентаризаційні комісії).
Основними загальними завданнями інвентаризаційних комісій є:
здійснення організаційного та методичного керівництва за проведенням заходів щодо технічної інвентаризації на всіх її етапах;
завчасне передбачення видатків, необхідних для фінансування заходів, пов'язаних із проведення технічної інвентаризації захисних споруд;
здійснення контролю за укладанням підприємствами договорів із бюро технічної інвентаризації та проведення ними технічної інвентаризації захисних споруд, як об'єктів нерухомого майна;
здійснення контролю за дотриманням підприємствами, які безпосередньо проводять технічну інвентаризацію захисних споруд, вимог нормативно-правових та методичних документів, які регламентують проведення технічної інвентаризації;
узагальнення результатів технічної інвентаризації захисних споруд та направлення заключних звітів до відповідних органів управління;
підготовка керівництву відповідних міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних органів та установ, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, а також підприємств пропозицій за результатами проведення технічної інвентаризації щодо покращення стану утримання захисних споруд.
Безпосередній порядок роботи відповідної інвентаризаційної комісії встановлюється її керівником таким чином, щоб організувати проведення технічної інвентаризації захисних споруд в якнайоптимальніші строки і якнайменшими затратами.
12. Відомчі інвентаризаційні комісії створюються рішеннями керівників міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та ФДМ, державних органів і установ для організації заходів, пов'язаних із проведенням технічної інвентаризації захисних споруд, які належать до сфери їх управління, а також координації дій відповідних об'єктових інвентаризаційних комісій, які створюються на підпорядкованих їм підприємствах.
13. Територіальні інвентаризаційні комісії створюються рішеннями керівників Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій для організації заходів, пов'язаних із проведенням технічної інвентаризації захисних споруд, які належать до сфери управління цих державних органів влади.
До завдань територіальних інвентаризаційних комісій також відноситься методичне керівництво та управління місцевими та об'єктовими інвентаризаційними комісіями, також загальна координація заходів щодо проведення технічної інвентаризації захисних споруд, які розташовані на відповідній території.
14. Місцеві інвентаризаційні комісії створюються рішеннями керівників відповідних місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування для організації заходів, пов'язаних із проведенням технічної інвентаризації захисних споруд, які належать до сфери управління цих органів виконавчої влади (органів самоврядування), а також координації дій об'єктових інвентаризаційних комісій підприємств, які розташовані на відповідній території.
15. Об'єктові інвентаризаційні комісії створюються рішенням керівника підприємства (юридичної особи) для безпосереднього проведення заходів, пов'язаних із технічною інвентаризацією захисних споруд, які знаходяться на балансі (утриманні) або у власності цього підприємства (юридичної особи).
У разі якщо на підприємстві знаходиться тільки одна захисна споруда, відповідна об'єктова інвентаризаційна комісія може не створюватись, але у цьому випадку призначається уповноважена особа для організації заходів, пов'язаних із проведенням технічної інвентаризації захисної споруди.
16. Головою відповідної інвентаризаційної комісії призначається заступник керівника відповідного органу виконавчої влади, державного органу, установи, органу місцевого самоврядування або підприємства.
До складу відповідних інвентаризаційних комісій рекомендується включати:
відомчих - представників структурних підрозділів міністерств, інших органів виконавчої влади, ФДМ, державних органів та установ, до компетенції яких належать питання організації цивільної оборони (цивільного захисту), управління об'єктами власності, обліку нерухомого майна, а також фінансово-економічних та юридичних підрозділів;
територіальних - представників структурних підрозділів Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій з питань надзвичайних ситуацій, власності, архітектури та містобудування, житлово-комунального господарства, фінансово-економічних та юридичних підрозділів, територіальних органів управління МНС, а також регіональних відділень ФДМ;
місцевих - представників структурних підрозділів відповідних державних адміністрацій та виконавчих органів рад з питань надзвичайних ситуацій, власності, архітектури та містобудування, житлово-комунального господарства, фінансово-економічних та юридичних підрозділів, місцевих органів управління МНС, житлово-комунальних організацій, бюро технічної інвентаризації;
об'єктових - фахівців підприємства з питання організації цивільної оборони (цивільного захисту), експлуатації та обліку нерухомого майна, а також фінансово-економічних та юридичних підрозділів.
У разі необхідності до складу відповідних інвентаризаційних комісій можуть включатись інші спеціалісти.
Рекомендується у складі відомчих, територіальних та місцевих інвентаризаційних комісій для безпосереднього узагальнення результатів технічної інвентаризації захисних споруд утворювати постійний робочий орган - секретаріат, до складу якого доцільно призначати фахівців, до компетенції яких належать питання організації цивільної оборони (цивільного захисту) та обліку нерухомого майна.
Рекомендований порядок проведення
технічної інвентаризації захисних споруд
та оформлення її результатів
17. При організації заходів, пов'язаних із підготовкою та проведенням технічної інвентаризації захисних споруд, рекомендується дотримуватись наступної послідовності:
створення за рішенням керівника відповідного органу виконавчої влади, інших державних органів та установ, органу місцевого самоврядування чи підприємства інвентаризаційної комісії;
формування (уточнення) переліку захисних споруд, що підлягають технічній інвентаризації, відповідно до повноважень інвентаризаційної комісії;
вивчення членами інвентаризаційної комісії вимог законодавчих та нормативно-правових актів, якими необхідно керуватись при проведенні технічної інвентаризації захисних споруд, цих методичних рекомендацій;
визначення, разом із установами бюро технічної інвентаризації, вартості проведення технічної інвентаризації захисних споруд, як об'єктів нерухомого майна;
завчасне передбачення під час формування показників державного та місцевих бюджетів коштів, необхідних для проведення технічної інвентаризації захисних споруд;
укладення замовником технічної інвентаризації захисної споруди договору із бюро технічної інвентаризації на проведення її технічної інвентаризації, як об'єкта нерухомого майна;
здійснення відповідними інвентаризаційними комісіями контролю за укладанням договорів із бюро технічної інвентаризації та проведення ними технічної інвентаризації захисних споруд, як об'єктів нерухомого майна;
складання (уточнення) органами бюро технічної інвентаризації, на підставі матеріалів технічної інвентаризації, встановлених технічних документів на захисну споруду (інвентаризаційних справ, технічних паспортів тощо);
проведення інвентаризаційними комісіями перевірки стану утримання, експлуатації та використання захисних споруд, а також визначення рівня їх готовності до використання за призначенням (відповідно до вимог Інструкції щодо утримання захисних споруд цивільної оборони у мирний час, затвердженої наказом МНС від 09.10.2006 N 653 (зареєстровано в Мінюсті 02.11.2006 за N 1180/13054));
уточнення (оновлення), за результатами проведених перевірок та інформації бюро технічної інвентаризації, облікових документів на захисні споруди, внесення змін до електронних баз даних про їх облік;
формування заключного звіту про результати проведення технічної інвентаризації захисних споруд та направлення його до відповідних органів управління;
підготовка, за результатами проведення технічної інвентаризацій плану заходів щодо покращення стану утримання захисних споруд, у тому числі і придбання необхідного для їх укомплектування спеціального та інженерно-технічного обладнання.
18. Для з'ясування технічних питань, які виникають у ході проведення установами бюро технічної інвентаризації обстежень захисних споруд, до проведення цих заходів рекомендується обов'язково залучати представників структурних підрозділів з питань надзвичайних ситуацій місцевих органів виконавчої влади (органів місцевого самоврядування), а також територіальних органів МНС, які уповноважені здійснювати контроль стану готовності захисної споруди до використання за призначенням.
19. У ході проведення технічної інвентаризації за рішенням замовника може проводитися поглиблене додаткове обстеження технічного стану в цілому захисної споруди або її інженерно-технічного та спеціального обладнання.
Ці обстеження проводяться відповідно до вимог нормативних документів щодо оцінки та визначення технічного стану будівель (споруд) із залученням спеціалізованої проектної організації, яка має ліцензію на проведення відповідних робіт.
20. Безпосередня технічна інвентаризація захисної споруди організовується та проводиться об'єктовою інвентаризаційною комісією відповідно до завдань, викладених у пунктах 9, 10 цих Методичних рекомендацій.
Технічна інвентаризація захисних споруд, які не увійшли до статутного фонду підприємства під час приватизації (корпоратизації), але перебувають у нього на утриманні (збереженні), проводиться об'єктовою інвентаризаційною комісією, до складу якої обов'язково включаються представники центральних або місцевих органів влади, ФДМ, яким надано право управління цим майно, а також представники структурних підрозділів з питань надзвичайних ситуацій місцевих органів виконавчої влади (органів місцевого самоврядування), а також територіальних органів МНС, які уповноважені здійснювати контроль стану готовності захисної споруди до використання за призначенням.
21. За результатами технічної інвентаризації на підприємстві на кожну захисну споруду повинні бути оформлені (оновлені) наступні документи:
акт технічної інвентаризації захисної споруди (додаток 1);
облікові картки на захисну споруду;
паспорт на захисну споруду (відповідно до вимог Інструкції щодо утримання захисних споруд цивільної оборони у мирний час, затвердженої наказом МНС від 09.10.2006 N 653 (зареєстровано в Мінюсті 02.11.2006 за N 1180/13054)).
Також установами бюро технічної інвентаризації, на підставі матеріалів технічної інвентаризації захисної споруди як об'єкта нерухомого майна, складається (оновлюється) на кожну захисну споруду комплект необхідних технічних документів (інвентаризаційна справа, технічний паспорт інше) з дотриманням установлених норм та правил (відповідно до вимог Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Держбуду від 24.05.2001 N 127 (зареєстровано в Мінюсті 10.07.2001 за N 582/5773)).
Крім того, бухгалтерією підприємства, на підставі результатів технічної інвентаризації, заводяться (уточнюються) відповідні документи бухгалтерського обліку на захисну споруду, як окремий об'єкт нерухомого майна.
За результатами технічної інвентаризації захисні споруди, які належать до державної власності, підлягають внесенню до Єдиного реєстру об'єктів державної власності, відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2004 р. N 467 (із змінами та доповненнями).
22. Оформлення результатів технічної інвентаризація захисних споруд рекомендується проводити за наступними етапами.
Перший етап. Місцевими установами бюро технічної інвентаризації проводяться відповідні обстеження, обрахунки та оформлення необхідних технічних документів на кожну захисну споруду.
Об'єктовими та місцевими інвентаризаційними комісіями перевіряються захисні споруди на підприємствах. Їх робота закінчується складанням актів технічної інвентаризації на кожну захисну споруду, оформленням (уточненням) облікових карток, паспортів.
Акт технічної інвентаризації захисної споруди складається об'єктовою інвентаризаційною комісією у двох (трьох) примірниках. Перший знаходиться на підприємстві, яке є балансоутримувачем чи власником захисної споруди. Другий примірник надається до відповідної місцевої інвентаризаційної комісії.
У разі якщо підприємство (захисна споруда) належить до сфери управління міністерства (іншого центрального органу виконавчої влади, ФДМ, державного органу чи установи), третій примірник акта інвентаризації надсилається до цього органу управління.
Другий етап. Місцеві інвентаризаційні комісії аналізують та узагальнюють матеріали технічної інвентаризації за місто (район), оформлюють зведені відомості технічної інвентаризації (додаток 2). Одночасно складаються плани і визначаються терміни з усунення недоліків в утриманні, використанні, експлуатації захисних споруд.
Зведені відомості технічної інвентаризації складаються у двох примірниках. Перший примірник затверджених зведених відомостей технічної інвентаризації за місто (район) зберігається у структурному підрозділі з питань надзвичайних ситуацій відповідної державної адміністрації (органу місцевого самоврядування) до наступної інвентаризації. Другий примірник надається для узагальнення до відповідної територіальної інвентаризаційної комісії.
Третій етап. Територіальні інвентаризаційні комісії аналізують та узагальнюють матеріали технічної інвентаризації за регіон та оформлюють зведені відомості щодо результатів проведення технічної інвентаризації за Автономну Республіку Крим, область, міста Київ та Севастополь (додаток 3).
Зведені відомості щодо результатів проведення технічної інвентаризації захисних споруд за регіон складаються у двох примірниках. Перший примірник зберігається у структурному підрозділі з питань надзвичайних ситуацій відповідної обласної державної адміністрації (Ради міністрів Автономної Республіки Крим або міської державної адміністрації мм. Києва та Севастополя) до наступної інвентаризації. Другий примірник надсилається до МНС України.
Відомчі інвентаризаційні комісії аналізують та узагальнюють матеріали, надані об'єктовими інвентаризаційними комісіями підприємств, які належать до сфери їх управління, та оформлюють зведені відомості щодо результатів технічної інвентаризації за міністерство (інший центральний орган виконавчої влади, державний орган чи установу) (додаток 4).
Ці зведені відомості також складаються у двох примірниках. Перший примірник зберігається у міністерстві (іншому центральному органі виконавчої влади, державному органі чи установі) до наступної інвентаризації. Другий примірник надсилається до МНС України.
Оформлення зведених відомостей щодо результатів технічної інвентаризації здійснюється з дотриманням вимог законодавства та інших нормативно-правових документів щодо обігу інформації з обмеженим доступом.
Рекомендації
щодо оформлення облікових документів
на захисні споруди
23. Облікова картка на захисну споруду (додаток 5) складається у трьох примірниках:
перший знаходиться у балансоутримувача (власника) захисної споруди;
другий надається до структурного підрозділу з питань надзвичайних ситуацій відповідної державної адміністрації (органу місцевого самоврядування);
третій надається до структурного підрозділу з питань надзвичайних ситуацій відповідної обласної державної адміністрації (Ради міністрів Автономної Республіки Крим або міської державної адміністрації мм. Києва та Севастополя).
24. Паспорт на захисну споруду складається у двох примірниках:
перший примірник знаходиться у балансоутримувача (власника) захисної споруди;
другий примірник надається до структурного підрозділу з питань надзвичайних ситуацій відповідної державної адміністрації (органу місцевого самоврядування).
Копія паспорта на захисну споруду, завірена керівником підприємства, надається до структурного підрозділу з питань надзвичайних ситуацій відповідної обласної державної адміністрації (Ради міністрів Автономної Республіки Крим або міської державної адміністрації міст Києва та Севастополя).
25. Також копії паспортів та облікових карток, завірені керівником підприємства, надаються до міністерства (іншого центрального органу виконавчої влади, державного органу чи установи), до сфери управління якого належить підприємство, на балансі (утримані) якого знаходяться захисні споруди, або якому надано право управління державною часткою майна статутного фонду господарського товариства, створеного шляхом корпоратизації (приватизації), на балансі (утримані) якого залишились захисні споруди державної власності.
26. Книги обліку захисних споруд (додаток 6) ведуться структурними підрозділами з питань надзвичайних ситуацій відповідного органу виконавчої влади міста (району), області (Автономної Республіки Крим, міст Києва та Севастополя).
Інформація, що наведена у книгах обліку захисних споруд та їх облікових картках, заноситься до електронних баз обліку захисних споруд, які ведуться територіальними органами МНС.
Директор Департаменту цивільного захисту В.П.Квашук
Додаток 1
до Методичних рекомендацій
щодо проведення технічної
інвентаризації захисних
споруд цивільної оборони
(цивільного захисту)
ЗАТВЕРДЖУЮ
Керівник підприємства
(установи, організації)
__________ /____________ /
М.П. "__" _________ 20__ р.
АКТ
технічної інвентаризації захисної
споруди цивільного захисту (цивільної оборони)
(сховища, ПРУ) N ___________
(обов'язково зазначити обліковий номер та вид:
сховище чи ПРУ)
"___" ____________ 20__ р.
Відповідно до вимог розпорядження Кабінету Міністрів України
від 26 листопада 2008 року N 1473 р. комісією, затвердженою
наказом по підприємству (установі, організації) від ______________
N ___, у складі:
голова - ___________________________________________________;
членів комісії: ____________________________________________,
_________________________________________________________________,
_________________________________________________________________,
(посади, П.І.Б. голови і членів комісії)
проведено технічну інвентаризацію захисної споруди ЦЗ (ЦО),
яка утримується (є власністю) ____________________________________
__________________________________________________________________
(зазначити повну назву підприємства, установи, організації)
У результаті проведеної роботи встановлено:
1. Балансоутримувач (власник): юридична назва підприємства
(установи, організації) _________________________________________;
адреса юридичної особи _____________________________________;
П.І.Б. керівника, контактний телефон _______________________;
форма власності підприємства (установи, організації) ________
__________________________________________________________________
(державна, комунальна, приватна)
назва центрального (місцевого) органу виконавчої влади, до
сфери управління якого належить підприємство (установа,
організація) ____________________________________________________;
код ЄДРПОУ підприємства (установи, організації) _____________
__________________________________________________________________
2. Захисна споруда цивільної оборони:
адреса розташування захисної споруди _______________________;
форма власності захисної споруди ____________________________
__________________________________________________________________
(державна, комунальна, приватна)
назва центрального (місцевого) органу виконавчої влади, до
сфери управління якого належить захисна споруда, як об'єкт
нерухомого майна _________________________________________________
_________________________________________________________________;
рік вводу в експлуатацію ___________________________________;
розташування захисної споруди (окремо розташована, вбудована)
_________________________________________________________________;
клас (для сховищ), коефіцієнт послаблення (для ПРУ),
місткість (чол.) _________________________________________________
_________________________________________________________________;
термін приведення у готовність (Ч +) _______________________. 3. Результати оцінки технічного стану захисної споруди, її спеціального та інженерно-технічного обладнання (вказується наявність, тип та стан відповідного обладнання): захисно-герметичні двері і герметичні двері та ставні _______ _________________________________________________________________; противибухові пристрої _____________________________________; тип системи фільтровентиляції (режим) ______________________; фільтри-поглиначі, регенеративні пристрої (марка, кількість, рік випуску) ____________________________________________________; система електропостачання __________________________________; дизель-електростанція (ДЕС) ________________________________; система водопостачання та водовідведення ___________________; герметичність конструкцій і пристроїв _______________________ _________________________________________________________________; (результати перевірки на герметичність, підтоплення ґрунтовими водами, стан обвалування) документація захисної споруди ______________________________. 4. Результати технічної інвентаризації захисної споруди, як об'єкта нерухомого майна: постановка на облік в установах БТІ (інвентарна справа. N) _________________________________________________________________; наявність технічного паспорта БТІ __________________________; інвентаризаційна вартість захисної споруди (тис.грн.) _______ _________________________________________________________________; інвентарний номер захисної споруди, як окремого об'єкта нерухомого майна _________________________________________________ (відповідно до документів _________________________________________________________________; бухгалтерського обліку підприємства) внесення до Єдиного реєстру об'єктів державної власності (код ЄДРПОУ захисної споруди державної власності) _____________________ _________________________________________________________________. 5. Наявність (корегування) облікових документів захисної споруди: наявність облікової картки _________________________________; наявність паспорта захисної споруди ________________________; внесення даних про захисну споруду до електронної бази МНС _________________________________________________________________. ВИСНОВКИ КОМІСІЇ: 1. Оцінка стану готовності захисної споруди _________________ _________________________________________________________________. (готова, обмежено готова, не готова) 2. Характеристика використання захисної споруди у мирний час _________________________________________________________________. 3. Дотримання вимог нормативних документів стосовно правомірності переобладнання (реконструкції) захисної споруди _________________________________________________________________. 4. Потреба у спеціальному та інженерно-технічному обладнанні для укомплектування захисної споруди (тип, марка та кількість необхідного обладнання) __________________________________________ _________________________________________________________________. 5. Пропозиції щодо покрашення стану утримання (використання) захисної споруди _________________________________________________ _________________________________________________________________.
Голова комісії: ____________________________________
Члени комісії: _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________
Додаток 2
до Методичних рекомендацій
щодо проведення технічної
інвентаризації захисних
споруд цивільної оборони
(цивільного захисту)
ЗАТВЕРДЖЕНО Голова районної державної адміністрації (виконавчого органу місцевого самоврядування) __________ /____________ / М.П. "__" _________ 20__ р.
ЗВЕДЕНІ ВІДОМОСТІ технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони) ______________ (район, місто)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- | N | Захисна споруда (сховище, | Балансоутримувач (власник) |Орган управління| Коротка |Проведення технічної інвентаризації,| Оцінка | Пропозиції | |з/п| протирадіаційне укриття) | | захисною |характеристика| як об'єктів нерухомого майна | стану | щодо | | | | | спорудою, як |(розташування | |готовності | подальшого | | | | | об'єктом | (окремо, | | |використання| | | | | нерухомого | вбудовано), | | | (термін | | |-------------------------------------+-----------------------------------| майна | клас (коеф. |------------------------------------| | усунення | | |Обліковий|Рік вводу в | адреса | код |Назва об'єкта| Місце | | захисту), |Інвентаризаційна|технічний|Інвентар.| | недоліків) | | | номер |експлуатацію| розташування | ЄДРПОУ | (установи) |знаходження| | місткість, | справа N |паспорт |вартість | | | | | | (інв. N) | | | | юридичної | | термін | | | (тис. | | | | | | | | | | особи | | приведення у | | | грн.) | | | | | | | | | | | | готовність, | | | | | | | | | | | | | | | використання | | | | | | | | | | | | | | |у мирний час) | | | | | | |---+---------+------------+--------------+---------+-------------+-----------+----------------+--------------+----------------+---------+---------+-----------+------------| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| | Захисні споруди цивільної оборони, які перебувають у державній власності (на державних підприємствах, не увійшли до статутних фондів) | |---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| | 1 |сховище |1986 |Зміївський |05808853 |ВАТ |м. Харків, |Мінпромполітики |Окремо |Харківське |заведено | 20,0 |Обмежено |Усунути | | |(ПРУ) |N 2534 |р-н, с. Ком- | |"Харківський |просп. | |розташоване, |міське бюро тех.| | |готове |недоліки до | | |77033 | |сомольське, | |підшипниковий|Фрунзе, 3 | |II кл., |інв. ін. спр. N | | | |10.06.2011 | | | | |вул. | |завод" | | |150 осіб, | | | | | | | | | |Балаклійська, | | | | |12 год., | | | | | | | | | |2 | | | | |склад | | | | | | -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Всього за формою власності: сховищ, ПРУ. Всього за область (АР Крим, місто): сховищ, ПРУ.
Примітка. 1. Відомості технічної інвентаризації захисних споруд формуються та узагальнюються за формами власності, у яких перебувають захисні споруди, в такій послідовності: які перебувають у державній власності; комунальній, приватній власності. 2. Окремо надається інформація за безгосподарні захисні споруди та захисні споруди на підприємствах-банкрутах.
Додаток 3
до Методичних рекомендацій
щодо проведення технічної
інвентаризації захисних
споруд цивільної оборони
(цивільного захисту)
ЗАТВЕРДЖЕНО Голова обласної державної адміністрації (Ради міністрів АР Крим, Київської та Севастопольської МДА) __________ /____________ / М.П. "__" _________ 20__ р.
ЗВЕДЕНІ ВІДОМОСТІ технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони) _________________ (АР Крим, область, мм. Київ та Севастополь)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- | N | Захисна споруда (сховище, | Балансоутримувач (власник) |Орган управління| Коротка |Проведення технічної інвентаризації,| Оцінка | Пропозиції | |з/п| протирадіаційне укриття) | | захисною |характеристика| як об'єктів нерухомого | стану | щодо | | | | | спорудою, як |(розташування | |готовності | подальшого | | | | | об'єктом | (окремо, | | |використання| | | | | нерухомого | вбудовано), | | | (термін | | |-------------------------------------+-----------------------------------| майна | клас (коеф. |------------------------------------| | усунення | | |Обліковий|Рік вводу в | адреса | код |Назва об'єкта| Місце | | захисту), |Інвентаризаційна|технічний|Інвентар.| | недоліків) | | | номер |експлуатацію| розташування | ЄДРПОУ | (установи) |знаходження| | місткість, | справа N |паспорт |вартість | | | | | | (інв. N) | | | | юридичної | | термін | | | (тис. | | | | | | | | | | особи | | приведення у | | | грн.) | | | | | | | | | | | | готовність, | | | | | | | | | | | | | | | використання | | | | | | | | | | | | | | |у мирний час) | | | | | | |---+---------+------------+--------------+---------+-------------+-----------+----------------+--------------+----------------+---------+---------+-----------+------------| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| | Захисні споруди цивільної оборони, які перебувають у державній власності (на державних підприємствах, не увійшли до статутних фондів) | |---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| | 1 |сховище |1986 |Зміївський |05808853 |ВАТ |м. Харків, |Мінпромполітики |Окремо |Харківське |заведено | 20,0 |Обмежено |Усунути | | |(ПРУ) |N 2534 |р-н, с. Ком- | |"Харківський |просп. | |розташоване, |міське бюро тех.| | |готове |недоліки до | | |77033 | |сомольське, | |підшипниковий|Фрунзе, 3 | |II кл., |інв. ін. спр. N | | | |10.06.2011 | | | | |вул. | |завод" | | |150 осіб, | | | | | | | | | |Балаклійська, | | | | |12 год., | | | | | | | | | |2 | | | | |склад | | | | | | -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Всього за формою власності: сховищ, ПРУ. Всього за область (АР Крим, місто): сховищ, ПРУ.
Примітки: 1. Відомості технічної інвентаризації захисних споруд формуються та узагальнюються за формами власності, у яких перебувають захисні споруди, в такій послідовності: які перебувають у державній власності; комунальній, приватній власності. 2. Окремо надається інформація за безгосподарні захисні споруди та захисні споруди на підприємствах-банкрутах.
Додаток 4
до Методичних рекомендацій
щодо проведення технічної
інвентаризації захисних
споруд цивільної оборони
(цивільного захисту)
ЗАТВЕРДЖЕНО Керівник міністерства (іншого центрального органу виконавчої влади, державного органу, установи) __________ /____________ / М.П. "__" _________ 20__ р.
ЗВЕДЕНІ ВІДОМОСТІ технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони), які належать до сфери управління Мінпромполітики
(назва міністерства, іншого центрального органу виконавчої впади, державного органу, установи)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ | N | Захисна споруда (сховище, | Балансоутримувач (власник) | Коротка |Проведення технічної інвентаризації,| Оцінка | Пропозиції | |з/п| протирадіаційне укриття) | |характеристика| як об'єктів нерухомого майна | стану | щодо | | | | |(розташування | |готовності | подальшого | | | | | (окремо, | | |використання| | | | | вбудовано), | | | (термін | | | | | клас (коеф. | | | усунення | | |-------------------------------------+-----------------------------------| захисту), |------------------------------------| | недоліків) | | |Обліковий|Рік вводу в | адреса | код |Назва об'єкта| Місце | місткість, |Інвентаризаційна|технічний|Інвентар.| | | | | номер |експлуатацію| розташування | ЄДРПОУ | (установи) |знаходження| термін | справа N |паспорт |вартість | | | | | | (інв. N) | | | | юридичної | приведення у | | | (тис. | | | | | | | | | | особи | готовність, | | | грн.) | | | | | | | | | | | використання | | | | | | | | | | | | | |у мирний час) | | | | | | |---+---------+------------+--------------+---------+-------------+-----------+--------------+----------------+---------+---------+-----------+------------| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | б | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| | Перебувають на балансах підприємств (установ, організацій), що належать до сфери управління Міністерства | |----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| | 1 |сховище |1986 |Зміївський |05808853 |ВАТ |м. Харків, |Окремо |Харківське |заведено | 20,0 |Обмежено |Усунути | | |(ПРУ) |N 2534 |р-н, с. Ком- | |"Харківський |просп. |розташоване, |міське бюро тех.| | |готове |недоліки до | | |77033 | |сомольське, | |підшипниковий|Фрунзе, 3 |II кл., |інв. ін. спр. N | | | |10.06.2011 | | | | |вул. | |завод" | |150 осіб, | | | | | | | | | |Балаклійська, | | | |12 гол., | | | | | | | | | |2 | | | |склад | | | | | | |----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| | Не увійшли до статутних фондів господарських товариств, створених шляхом корпоративні (приватизації) та належать до частки державного майна, управління | | яким надано Міністерству | ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Всього за напрямком власності: сховищ, ПРУ. Всього за Міністерство (інші центральні органи виконавчої влади, державні органи, установи): сховищ, ПРУ.
Примітка. Окремо надається інформація за безгосподарні захисні споруди та захисні споруди на підприємствах-банкрутах.
Додаток 5
до Методичних рекомендацій
щодо проведення технічної
інвентаризації захисних
споруд цивільної оборони
(цивільного захисту)
ЗРАЗОК облікової картки сховища (протирадіаційного укриття)
------------------------------------------------------------------ |---------------- ---------------- | || Область | | Прим. N | | ||--------------| ---------------- | || Клас сховища | | ||--------------| | || Група ПРУ | Облікова картка | ||--------------| | || N | Сховища | ||--------------| (Протирадіаційного укриття - ПРУ) | || На чол. | | |---------------- | | | | 1. Адреса (місце розташування) ________________________________| | (місто, район, село, | | | |________________________________________________________________| | вулиця, N будинку) | | | | 2. Кому належить ______________________________________________| | найменування підприємства | | | |________________________________________________________________| | (установи) - балансоутримувача (власника) сховища, ПРУ, | | | |________________________________________________________________| | відомча приналежність - найменування міністерства | | (відомства): форма власності сховища, ПРУ | | | | 3. Хто укривається ____________________________________________| | (найменування організації, | | | |________________________________________________________________| | категорія населення) | | | | 4. Засоби зв'язку: телефони: міські N N | |----------------------------------------------------------------| |Вих. N ______________________|внутрішня АТС N ________ N _______| | | | |від " " ______________ 200_ р|Інші засоби зв'язку ______________| | | | |М.П. Підпис |Наявність радіоточки міської лінії| ------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------ | Технічна характеристика | | | | 1. Конструкція, показник захисту (для сховищ - кгс/кв.см, для| |ПРУ - "Кз") ____________________________________________________| |________________________________________________________________| | | | 2. Тип проекту ________________________________________________| | | | 3. Місце розташування (вбудовано в будівлю (кількість| |поверхів), окремо розташовано, у гірничих виробках тощо) _______| |________________________________________________________________| | | | 4. Рік вводу в експлуатацію ________ 5. Місткість ________ осіб| | | | 6. Загальна площа (кв.м) _____ 7. Загальний об'єм (куб.м) _____| | | | 8. Кількість входів ___________ аварійних виходів _____________| | | | 9. Герметизація (марка або шифр дверей і ставень, герметичних| |клапанів, величина підпори) ____________________________________| |________________________________________________________________| | | | 10. Система повітропостачання _________________________________| | | | 11. Система енергопостачання __________________________________| | | | 12. Система водопостачання ____________________________________| | | | 13. Система опалення __________________________________________| | | | 14. Тип каналізації ___________________________________________| | | | 15. Використання сховища (ПРУ) у мирний час ___________________| | | | 16. Склад ланки обслуговування (осіб) _________________________| | | | 17. Час приведення сховища (ПРУ) у готовність (годин) _________| |________________________________________________________________| | | | 18. Місця зберігання технічної документації та ключів _________| |________________________________________________________________| | | | 19. Оцінка стану сховища (ПРУ) ________________________________| ------------------------------------------------------------------
Примітки: 1. Облікова картка має розмір 100 мм х 150 мм. 2. Облікові картки на споруди, які можуть бути пристосовані для захисту, на лицьовій стороні з лівого нижнього кута до правого верхнього кута повинні мати лінію шириною 5 мм синього кольору.
Додаток 6
до Методичних рекомендацій
щодо проведення технічної
інвентаризації захисних
споруд цивільної оборони
(цивільного захисту)
ЗРАЗОК книг обліку захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони)
СХОВИЩ
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- | N | Балансоутримувач (власник) | Сховище | Характеристики | | | |з/п|----------------------------------+---------------------------------------------+----------------------------------------------------+-----------+-------------| | | Назва | Код |Юридична|Обліковий| Адреса | Форма | Орган |рік введення | клас |місткість,|площа,| система | Відомості | Примітка | | | підприємства |ЄДРПОУ |адреса | номер |розташування |власності |управління| в |сховища | осіб | кв.м |вентиляції | про |(використання| | | (установи) - | | | | | | сховищем |експлуатацію | | | | |перевірки, | у мирний | | |балансоутримувача| | | | | | як | | | | | |готовність | час) | | | (власника) | | | | | | об'єктом | | | | | | | | | | | | | | | |нерухомого| | | | | | | | | | | | | | | | майна | | | | | | | | |---+-----------------+-------+--------+---------+-------------+----------+----------+-------------+--------+----------+------+-----------+-----------+-------------| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ПРОТИРАДІАЦІЙНИХ УКРИТТІВ
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- | N | Балансоутримувач (власник) | ПРУ | Характеристики | Відомості | Примітка | |з/п|----------------------------------+---------------------------------------------+---------------------------------------------------------------| про |(використання| | | Назва | Код |Юридична|Обліковий| Адреса | Форма | Орган |рік введення | група |коефіцієнт|місткість,|площа,| система |перевірки, | у мирний | | | підприємства |ЄДРПОУ |адреса | номер |розташування |власності |управління| в |укриття | захисту | осіб | кв.м |вентиляції |готовність | час) | | | (установи) - | | | | | | сховищем |експлуатацію | | Кз | | | | | | | |балансоутримувача| | | | | | як | | | | | | | | | | | (власника) | | | | | | об'єктом | | | | | | | | | | | | | | | | |нерухомого| | | | | | | | | | | | | | | | | майна | | | | | | | | | |---+-----------------+-------+--------+---------+-------------+----------+----------+-------------+--------+----------+----------+------+-----------+-----------+-------------| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Примітки: 1. Книги обліку захисних споруд за район (місто) мають після заповнення гриф "для службового використання", області - "таємно". 2. Книги обліку споруд, які можливо використовувати для укриття населення, повинні передбачати ведення обліку: підвальних приміщень, споруд підземного простору, паркінгів, станцій метрополітену тощо.