КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
II сесія VI скликання

РІШЕННЯ
28.08.2008 N 109/109

Про внесення змін до рішення
Київської міської ради від 19.07.2005 N 810/3385
"Про затвердження Тимчасового порядку
набуття права на землю на конкурентних засадах в місті Києві"

Враховуючи зміни, внесені до Земельного кодексу України та Закону України "Про оренду землі" у зв'язку з прийняттям Закону України від 03.06.2008 N 309-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України", з метою приведення у відповідність до норм законодавства України Тимчасового порядку набуття прав на землю на конкурентних засадах в місті Києві Київська міська рада вирішила:

1. Внести зміни до рішення Київської міської ради від 19.07.2005 N 810/3385 "Про затвердження Тимчасового порядку набуття права на землю на конкурентних засадах в місті Києві" (із змінами і доповненнями, внесеними рішеннями Київської міської ради від 28.09.2006 N 38/95, від 24.05.2007 N 528/1189, від 01.11.2007 N 1137/3970), виклавши його в такій редакції:

"Про затвердження Тимчасового порядку набуття права на землю на конкурентних засадах в місті Києві

Відповідно до статей 373, 374 та 792 Цивільного кодексу України, статей 81 - 85, 93, 124, 127, 134 - 139 Земельного кодексу України, Закону України "Про оренду землі", з урахуванням Концепції запровадження у місті Києві конкурентних засад надання земельних ділянок, затвердженої рішенням Київської міської ради від 18.11.2004 N 676/2086, з метою впровадження відкритих економічних методів регулювання земельних відносин, розвитку інфраструктури первинного ринку землі, залучення додаткових коштів для виконання програм соціально-економічного розвитку міста, вдосконалення процедури набуття прав на землю для містобудівної діяльності Київська міська рада вирішила:

1. Затвердити Тимчасовий порядок набуття права на землю на конкурентних засадах в м. Києві згідно з додатком до цього рішення.

2. Встановити, що:

2.1. Набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах (крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, в яких відсутні акції (частки, паї), що належать державі, та земельних ділянок під об'єкти соціального призначення, будівництво соціального і доступного житла, використання земельних ділянок для розробки корисних копалин та спеціального водокористування відповідно до отриманих спеціальних дозволів (ліцензій), використання релігійними організаціями (під культовими будівлями), які легалізовані в Україні).

2.2. Не допускається проведення аукціонів щодо ділянок, які (або будівлі на яких) орендують бюджетні установи, музеї, підприємства і громадські організації у сферах культури і мистецтв (у тому числі національні творчі спілки та їх члени - під творчі майстерні).

2.3. Продаж земельних ділянок державної та комунальної власності громадянам і юридичним особам здійснюється на конкурентних засадах (аукціон), крім викупу земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, що є власністю покупців цих ділянок, в яких відсутні акції (частки, паї), що належать державі.

2.4. До раніше затверджених переліків земельних ділянок, призначених для продажу на земельних торгах (або продажу права їх оренди), вносяться зміни рішеннями Київської міської ради.

2.5. Організаційно-правовою формою продажу права на земельні ділянки на конкурентних засадах є аукціон.

2.6. Земельні торги з продажу права оренди земельних ділянок призначаються рішенням Київської міської ради лише у випадках, коли передача земель у власність заборонена законодавством або цільове призначення об'єкта передбачає строковість використання земельних ділянок.

3. Головному управлінню містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щорічно до 1 грудня вносити на розгляд Київради звіти за результатами проведення моніторингу Генерального плану міста Києва.

4. Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) щорічно до 1 грудня вносити на розгляд Київради звіти за результатами інвентаризації земель у м. Києві.

5. Функції щодо організації та проведення земельних аукціонів покласти на Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Організатор).

6. Встановити, що ініціаторами (далі - Ініціатори) проведення земельних торгів, уповноваженими на надання Організаторові пропозицій щодо проведення земельних аукціонів, є:

6.1. Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) - щодо вільних від капітальної забудови земельних ділянок.

6.2. Головне управління житлового господарства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - щодо надання на конкурентних засадах земельних ділянок, зайнятих житловими будинками комунальної власності, що підлягають реновації (капітальному ремонту, реконструкції чи заміщенню за функціональним призначенням, визначеним затвердженою містобудівною документацією).

6.3. Головне управління економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - щодо надання земельних ділянок на конкурентних засадах згідно з інвестиційними проектами.

7. Юридичні та фізичні особи, зацікавлені в отриманні у власність або в оренду для містобудівних потреб вільної від забудови земельної ділянки чи земельної ділянки, на якій розташовані житлові будинки, що підлягають реновації, або земельної ділянки, на якій планується реалізувати інвестиційний проект, мають право звертатися з відповідними клопотаннями (заявами) в порядку, визначеному рішенням Київради від 15.07.2004 N 457/1867 "Про врегулювання процедури передачі в користування земельних ділянок в м. Києві", до приймальні Київської міської ради з земельних питань.

8. Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) фінансування робіт з виготовлення відповідних проектів землеустрою та необхідної містобудівної документації, організації проведення процедур продажу прав на землю на конкурентних засадах та підготовки пов'язаних з цим матеріалів здійснювати в межах видатків, які щорічно передбачаються в бюджеті міста Києва на проведення земельної реформи. При формуванні бюджетних запитів під час підготовки проектів бюджету міста Києва у встановленому порядку враховувати потребу в цих видатках.

9. Протягом місяця з дня набуття чинності цим рішенням Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) розробити пропозиції щодо встановлення розміру частки отриманих від продажу на земельних торгах коштів, яка передається Організатору для проведення подальших аукціонів, та передати ці пропозиції на розгляд Київської міської ради.

10. Визнати такими, що втратили чинність, розділи 3 та 4 Тимчасового порядку продажу земельних ділянок в м. Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 14.03.2002 N 304/1738.

11. Рішення Київради від 15.07.2004 N 457/1867 "Про врегулювання процедури передачі в користування земельних ділянок в м. Києві" застосовується в частині, що не суперечить цьому рішенню.

12. Контроль за виконанням цього рішення покласти на Київського міського голову.

Додаток

Тимчасовий порядок
набуття права на землю на конкурентних засадах в місті Києві

Розділ I. Загальні положення

Глава 1.
Підстави для набуття права на землю для
містобудівної діяльності в місті Києві на конкурентних засадах

1.1. Тимчасовий порядок набуття права на землю на конкурентних засадах в місті Києві (далі - Порядок) розроблено відповідно до Цивільного та Земельного кодексів України та Закону України "Про оренду землі".

1.2. Цей Порядок визначає процедуру організації та проведення земельних торгів з продажу земельних ділянок та набуття права оренди земельних ділянок в м. Києві.

1.3. Земельні торги проводяться у формі аукціону.

1.4. Відбір земельних ділянок для проведення аукціонів здійснюється Ініціаторами земельних торгів (далі - Ініціатори) відповідно до наявних результатів планування щодо використання земель міста Києва, організації землеустрою, моніторингу Генерального плану міста Києва, схем планування територій, детальних планів територій, проектів забудови, проектів розподілу територій, іншої містобудівної та землевпорядної документації, державних будівельних норм, з урахуванням державних та громадських інтересів, а також зацікавленості потенційних інвесторів щодо конкретних земельних ділянок.

1.5. Організаційне забезпечення підготовки та проведення земельних торгів покладається на Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Організатор).

1.6. Організатор відповідно до наданих повноважень забезпечує:

- підготовку висновків щодо земельних ділянок, продаж прав на які пропонується винести на земельні торги;

- подання клопотань щодо отримання згоди на розроблення документації із землеустрою;

- розробку землевпорядної, землеоціночної та іншої документації, необхідної при проведенні торгів;

- публікацію в засобах масової інформації повідомлень про проведення земельних торгів та про результати торгів;

- укладання угод про участь у земельних торгах;

- прийняття та реєстрацію заяв на участь у земельних торгах;

- надання та облаштування приміщення для прийняття заяв та проведення земельних торгів;

- виготовлення технічних паспортів земельних ділянок;

- виконання інших, передбачених цим Порядком, обов'язків.

1.7. Організатор забезпечує рівні умови для участі в земельних торгах всіх заявників та дотримання конфіденційності інформації, що міститься в заяві та в документах, що до неї додаються. Відомості щодо заявників та їх кількості не підлягають розголошенню до закінчення торгів.

1.8. На кожну земельну ділянку, що підлягає продажу на аукціоні, в установленому порядку Організатором у повному обсязі погоджується землевпорядна документація у вигляді земельно-кадастрової справи.

1.9. Розробка проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, інших проектів землеустрою, в тому числі технічної документації по перенесенню меж земельних ділянок в натуру (на місцевість), та розрахунок нормативної грошової оцінки земельних ділянок здійснюються проектними організаціями, які мають дозволи (ліцензії) на виконання відповідних робіт.

Підготовка землевпорядної, містобудівної та проектної документації, пов'язаної із набуттям прав на землю на конкурентних засадах, здійснюється на замовлення Організатора. Відбір таких підприємств та організацій проводиться відповідно до вимог законодавства про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти.

Глава 2.
Особливості розробки проектів
землеустрою для проведення аукціонів

2.1. Згода на складання проекту землеустрою надається Організатору в порядку, визначеному рішенням Київради від 15.07.2004 N 457/1867 "Про врегулювання процедури передачі в користування земельних ділянок в м. Києві".

2.2. Замовником розробки проектів землеустрою виступає Організатор.

2.3. Розробка проекту землеустрою здійснюється проектними організаціями, які мають дозволи (ліцензії) на виконання відповідних робіт, та визначається на підставі торгів (тендера) згідно з процедурами закупівлі робіт та послуг за державні кошти.

2.4. Розробка проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок передбачається у випадках, визначених законодавством.

Набуття права на земельні ділянки на конкурентних засадах в інших випадках здійснюється за умови визначення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) шляхом підготовки відповідної документації.

2.5. У разі необхідності щодо ділянок, зайнятих житловими будинками комунальної власності, що підлягають реновації (капітальному ремонту, реконструкції чи заміщенню), здійснюється розробка схем планування територій, детальних планів території, ескізних проектів забудови (реконструкції), проектів розподілу територій або іншої, необхідної для розробки проектів землеустрою, містобудівної документації.

2.6. Замовником розробки містобудівної документації виступає Головне управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

Глава 3.
Організаційні заходи для
проведення земельних аукціонів

3.1. Виконавцем земельних торгів (далі - Виконавець) може бути юридична особа, яка має дозвіл (ліцензію) на проведення земельних торгів та визначається на підставі торгів (тендера) згідно з процедурами закупівлі робіт та послуг за державні кошти.

Проведення земельних торгів здійснюється Виконавцем на підставі договору, який укладається між ним та Організатором, в договорі не може бути обумовлено передачу Виконавцю покладених на Організатора повноважень.

3.2. За наявності поважних причин Організатор має право відмовитися від проведення земельних торгів шляхом їх скасування, про що має бути повідомлено у засобах масової інформації у триденний термін від дня скасування земельних торгів.

3.3. Переможці земельних аукціонів окремо вносять до бюджету міста Києва пайові внески на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста, а також сплачують платежі та проводять всі інші розрахунки з містом, передбачені рішеннями Київської міської ради; передачі майна до комунальної власності за отримані на конкурентних засадах земельні ділянки не здійснюють, якщо це прямо не передбачено основними умовами торгів, затвердженими Київською міською радою.

3.4. Стартова ціна об'єктів аукціону встановлюється в розмірі, що дорівнює нормативній грошовій оцінці земельних ділянок, а платежі та інші розрахунки з бюджетом міста, передбачені рішеннями Київради, сплачуються окремо.

3.5. Розміри платежів та порядок їх внесення до бюджету міста Києва визначаються в умовах аукціонів Організатором на підставі довідок виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

3.6. У разі визнання земельних торгів такими, що не відбулися, скасування земельних торгів або анулювання їх результатів Київською міською радою Організатор зобов'язаний повторно провести земельні торги на умовах, визначених цим Порядком.

3.7. Фінансування та матеріально-технічне забезпечення робіт із проведення аукціонів здійснюється Організатором за рахунок коштів, передбачених йому в міському бюджеті на вказані заходи.

Розділ II. Порядок проведення земельних
аукціонів з продажу земельних ділянок

Глава 4.
Підготовка до аукціону

4.1. Організація проведення аукціонів щодо продажу права власності на землю складається з таких етапів:

- відбір Організатором земельних ділянок, які пропонується винести на аукціон, з урахуванням пропозицій інших Ініціаторів;

- надання органом із земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) висновків щодо правового статусу земельних ділянок, продаж яких пропонується винести на аукціон;

- отримання Організатором згоди Київського міського голови або заступника міського голови - секретаря Київради на розроблення документації із землеустрою в порядку, визначеному рішенням Київради від 15.07.2004 N 457/1867 "Про врегулювання процедури передачі в користування земельних ділянок в м. Києві";

- розробка на замовлення Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) містобудівної документації, містобудівного обгрунтування, визначення параметрів об'єкта містобудування, розробка ескізних проектів або передпроектних пропозицій з основними техніко-економічними показниками (у разі потреби);

- розробка та погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок або інших видів документації із землеустрою;

- розробка технічної документації щодо перенесення меж земельних ділянок в натуру (на місцевість);

- здійснення нормативної грошової оцінки земельних ділянок та проведення розрахунку стартових цін об'єктів аукціону;

- затвердження Київською міською радою проектів відведення або іншої документації із землеустрою та стартових цін об'єктів аукціону;

- розробка на замовлення Організатора технічних паспортів земельних ділянок;

- публікація повідомлення про проведення аукціону;

- укладення угод про участь в аукціоні, внесення гарантійних та реєстраційних внесків;

- подання та реєстрація заяв на участь в аукціоні;

- проведення аукціонних торгів та визначення їх переможців;

- укладення договорів купівлі-продажу земельних ділянок;

- проведення остаточних розрахунків;

- підготовка та видача державних актів на право власності на землю.

4.2. У разі отримання клопотання від юридичних або фізичних осіб щодо набуття права власності на земельну ділянку, яка відповідно до законодавства має бути реалізована на земельному аукціоні, Організатор готує висновок щодо такої земельної ділянки та ініціює питання щодо отримання Організатором згоди на розроблення відповідної документації із землеустрою для наступного проведення земельного аукціону.

4.3. У разі якщо запланована до продажу земельна ділянка перебуває у користуванні, проведення аукціону щодо неї можливе в порядку, визначеному законодавством.

4.4. Після отримання згоди Київського міського голови або заступника міського голови - секретаря Київради на розроблення документації із землеустрою за замовленням Організатора розробляються відповідні проекти землеустрою, якими визначається цільове призначення відповідних земельних ділянок. Цільове призначення земельних ділянок, усі параметри та обмеження їх забудови мають відповідати затвердженій містобудівній та проектно-кошторисній документації, державним правилам і нормам.

4.5. Після погодження в установленому порядку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та одержання позитивного висновку державної землевпорядної експертизи розробляється технічна документація щодо перенесення меж земельних ділянок в натуру (на місцевість), проводиться нормативна грошова оцінка земельних ділянок та визначаються умови аукціону.

4.6. У випадках якщо органи, які погоджують документацію із землеустрою, у своїх висновках зазначають, що використання земельної ділянки за наміченим цільовим призначенням є неможливим, вони зобов'язані запропонувати інший варіант цільового призначення відповідно до містобудівної документації, державних норм і правил, із збереженням інвестиційної привабливості об'єкта.

4.7. Всі органи, які погоджують документацію із землеустрою, надають свої висновки у семиденний термін з моменту звернення Організатора.

4.8. При підготовці висновку забороняється вимагати надання висновків, актів обстеження, інших погоджень від будь-яких комерційних (госпрозрахункових) підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та їх підпорядкування, мети або предмету обстеження, якщо це безпосередньо не передбачено законодавством.

4.9. Організатор готує проект рішення Київської міської ради про продаж земельної ділянки та подає його на розгляд до Київської міської ради.

4.10. Рішенням Київради про продаж земельної ділянки вносяться відповідні зміни до раніше затверджених переліків земельних ділянок, які пропонується продати на конкурентних засадах, затверджується проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та стартова ціна об'єкта аукціону.

4.11. Після прийняття рішення Київради про продаж земельної ділянки Організатор забезпечує виготовлення технічного паспорта земельної ділянки.

4.12. Технічний паспорт земельної ділянки включає:

- дані про місце розташування земельної ділянки;

- кадастровий номер земельної ділянки;

- кадастровий план земельної ділянки з описом суміжних землеволодінь і землекористувань;

- правовий режим земельної ділянки;

- дані про розмір земельної ділянки, склад земельних угідь, якісну характеристику ґрунтів, інженерну інфраструктуру, шляхи сполучення;

- дані про цільове призначення земельної ділянки і можливі зміни цільового призначення;

- відомості про обмеження щодо використання земельної ділянки (встановлені на підставі міських служб відповідно до містобудівних та санітарних норм і правил, включаючи архітектурно-планувальні, технічні, екологічні умови та враховуючи затверджену містобудівну документацію);

- відповідний проект землеустрою;

- грошову оцінку земельної ділянки та передбачуваний розмір земельного податку;

- технічну документацію щодо перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість);

- інші відомості та документи, передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 16.05.2002 N 648.

4.13. Технічні паспорти затверджуються в установленому порядку.

4.14. На підставі рішення Київської міської ради про продаж земельної ділянки Організатор не пізніше ніж за 30 днів до проведення аукціону публікує в засобах масової інформації повідомлення про проведення земельних торгів та організовує розміщення рекламних інформаційних щитів на земельних ділянках, право власності на які передбачається реалізувати на аукціоні.

4.15. Повідомлення має містити такі дані:

- місця знаходження та розміри земельних ділянок;

- цільові призначення земельних ділянок;

- стартові ціни об'єктів аукціону;

- види всіх платежів і розрахунків з містом, передбачені рішеннями Київської міської ради;

- розміри гарантійних та реєстраційних внесків;

- реквізити банківського рахунку, відкритого для обслуговування аукціону;

- вид земельних торгів;

- час та місце проведення аукціонних торгів;

- адресу, номер довідкового телефону та час роботи Організатора.

4.16. З моменту опублікування повідомлення про проведення земельних торгів особам, які бажають взяти участь в аукціоні, Організатором надається можливість ознайомитися з технічними паспортами земельних ділянок та оглянути відповідні земельні ділянки, а також надаються консультації з питань проведення земельного аукціону.

4.17. Для участі в аукціоні особи, які можуть бути покупцями права власності на земельні ділянки, відповідно до законодавства України:

- укладають із Організатором угоди про участь в аукціоні;

- сплачують реєстраційні внески;

- сплачують гарантійні внески у розмірі 15 % від стартової ціни об'єкта аукціону на рахунок, відкритий для обслуговування аукціону;

- подають заяву на участь в аукціоні.

4.18. У разі наявності документа, який свідчить про сплату реєстраційного внеску, зацікавленій особі видається витяг з технічного паспорта відповідної земельної ділянки.

4.19. Витяг з технічного паспорта земельної ділянки має містити:

- дані щодо місця розташування, площі та цільового призначення земельної ділянки;

- схему розміщення земельної ділянки;

- умови використання земельної ділянки;

- дані про стартову ціну об'єкта аукціону;

- умови продажу об'єкта аукціону;

- дані про місце, дату і час проведення аукціонних торгів;

- проект заяви на участь в аукціоні;

- перелік документів та відомостей, як додаються учасником до заяви на участь в аукціоні;

- проект договору купівлі-продажу земельної ділянки;

- інші документи (за рішенням Організатора).

4.20. Організатор укладає із зацікавленою особою угоду про участь в аукціоні, якою мають бути передбачені зобов'язання сплати реєстраційного внеску у затвердженому Організатором розмірі, гарантійного внеску у розмірі 15 % від стартової ціни об'єкта аукціону, який має намір придбати учасник (до завершення встановленого терміну прийняття заяв), а також зазначено про штрафні санкції, які має право накладати ліцитатор у разі порушення учасниками торгів порядку проведення аукціону.

4.21. Реєстраційний та гарантійний внески мають бути сплачені до моменту реєстрації заяви Організатором.

4.22. Учасник аукціону має право придбати на торгах лише ті об'єкти, на які подані заяви, сплачено реєстраційний та гарантійний внески.

4.23. Для участі в торгах заявник - фізична особа (або її представник) чи уповноважена особа заявника - юридичної особи заповнює заяву українською мовою.

4.24. Заява фізичної особи засвідчується підписом фізичної особи (або її представника). Заява юридичної особи засвідчується підписом керівника та печаткою юридичної особи.

4.25. У заяві заявника - фізичної особи вказується:

- прізвище, ім'я та по батькові, реквізити документа, що посвідчує особу заявника, адреса заявника;

- назва, місцезнаходження та цільове призначення земельної ділянки, право власності на яку хоче придбати заявник;

- згода заявника виконувати умови аукціону;

- згода заявника сплатити до бюджету міста Києва пайові внески на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста та всі інші платежі і розрахунки з містом, передбачені рішеннями Київської міської ради;

- інформація про представника заявника у разі якщо заяву подає представник.

При поданні заяви фізична особа пред'являє паспорт або документ, що його замінює.

Разом із заявою заявником - фізичною особою - суб'єктом підприємницької діяльності без права юридичної особи подаються такі документи:

- нотаріально завірена копія свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності;

- копія довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;

- документ, що посвідчує право представника фізичної особи на виконання дій, передбачених цим Порядком, завірений нотаріально;

- документи про сплату реєстраційного та гарантійного внесків;

- довідка банківської установи про реквізити поточних рахунків.

4.26. У заяві заявника - юридичної особи вказується:

- повна назва, місцезнаходження та реквізити заявника;

- назва, місцезнаходження та цільове призначення земельної ділянки, право власності на яку має намір придбати заявник;

- згода заявника сплатити до бюджету міста Києва пайові внески на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста та всі інші платежі і розрахунки з містом, передбачені рішеннями Київської міської ради;

- згода заявника виконувати умови аукціону.

Разом із заявою заявником - юридичною особою подаються такі документи:

- статут (положення) або нотаріально завірена копія;

- свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності (нотаріально завірена копія);

- копія довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;

- документ, що посвідчує право уповноваженої особи на виконання дій, передбачених цим Порядком;

- довідка банку про реквізити поточних рахунків;

- документи про сплату реєстраційного та гарантійного внесків.

Всі дії, пов'язані із поданням і заповненням заяви на участь у торгах, проводяться заявником - фізичною особою (її представником) або уповноваженою особою заявника - юридичної особи.

Представником заявника - фізичної особи вважається фізична особа, яка є її законним представником та виконує від імені заявника дії, пов'язані з участю в торгах, за його дорученням.

Представник заявника подає з заявою паспорт або документ, що його замінює, доручення від заявника на подання заяви.

Уповноваженою особою заявника - юридичної особи є фізична особа, яка на підставі службових повноважень або доручення від юридичної особи - заявника безпосередньо виконує всі дії, передбачені цим Порядком, від імені заявника.

4.27. При прийнятті заяви обов'язково перевіряється:

- правильність оформлення заяви;

- особа заявника (за документами, поданими заявником або його представником) на відповідність відомостям, вказаним у заяві;

- наявність документів, які засвідчують сплату реєстраційного та гарантійного внесків;

- наявність усіх інших, передбачених цим Порядком, документів.

4.28. Якщо під час перевірок не виявлено помилок та порушень, то Організатор:

- в присутності заявника (його представника або уповноваженої особи) реєструє заяву в книзі реєстрації заяв окремо по кожній ділянці. В книгу реєстрації заяв заноситься порядковий номер заяви, дата, прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи або уповноваженого юридичної особи, назва юридичної особи;

- засвідчує заяву підписом та печаткою;

- залишає в себе оформлену заяву і всі документи, надані заявником.

4.29. Заява не приймається та повертається заявнику разом з поданими документами для переоформлення у випадках:

- виявлення помилок;

- відсутності на момент подання заяви документів, передбачених цим Порядком;

- подання заяви неналежною особою;

- відсутності укладеної угоди про участь в аукціоні.

4.30. Прийом заяв для участі в аукціоні завершується за один робочий день до початку проведення аукціону.

4.31. Інформація про учасників аукціону до початку його проведення не підлягає оголошенню.

4.32. Типові форми угоди про участь в аукціоні, заяви (клопотання) зацікавленої особи та витяги з технічного паспорта земельної ділянки затверджує Організатор.

Глава 5.
Порядок проведення аукціонних торгів

5.1. Земельна ділянка підлягає продажу на аукціоні лише за наявності не менше двох покупців на об'єкт продажу. За відсутності двох покупців лот з торгів знімається, а результати аукціону по цьому лоту визнаються такими, що не відбулися. За письмовим зверненням заявника, який один подав заяву на лот та має намір брати участь у наступному аукціоні по цьому лоту, гарантійний та реєстраційний внески заявника зараховуються як гарантійний та реєстраційний внески по цьому лоту на наступному аукціоні. Подана заява перереєстровується при повторному проведенні аукціону.

5.2. Аукціон проводить ліцитатор.

5.3. У день проведення аукціону Організатором проводиться реєстрація учасників аукціону. Кожен учасник зобов'язаний пред'явити паспорт та доручення на проведення дій під час аукціону: участь у торгах та підписання протоколу про результати торгів. Після цього учасник отримує табличку з аукціонним номером учасника, яка має бути обов'язково повернена після закінчення аукціону.

Реєстрація починається за одну годину та закінчується за 20 хвилин до початку аукціону.

Незареєстровані особи до торгів не допускаються.

Організатор має право в будь-який момент зняти земельну ділянку з торгів без пояснення причин.

Знята з торгів земельна ділянка повторно виноситься на наступні земельні торги.

5.4. Аукціон починається з оголошення ліцитатором правил проведення торгів та штрафних санкцій, що застосовуються до учасників.

5.5. По кожному винесеному на торги лоту ліцитатор оголошує назву, коротку характеристику та стартову ціну об'єкта аукціону.

5.6. Якщо в ході аукціону протягом трьох хвилин після оголошення стартової ціни учасники не виявили бажання придбати лот, ліцитатор знімає об'єкт з торгів.

Якщо жоден з покупців не запропонував ціну, вищу за стартову ціну лота, такий лот з торгів знімається, а торги по ньому визнаються такими, що не відбулися.

5.7. Учасникам торгів, які відмовилися придбати право на земельну ділянку за стартовою ціною або протягом двох перших кроків торгів, суми гарантійних внесків не повертаються.

5.8. Кожен з покупців має право сповіщати про готовність купити лот двома рівноцінними способами: підняти табличку з аукціонним номером, що засвідчує прийняття ціни, запропонованої ліцитатором (прийняття пропозиції ціни без голосу), або без додаткових оголошень підняти табличку і одночасно оголосити свою пропозицію стосовно ціни об'єкта, яка мусить бути більшою, ніж ціна, названа ліцитатором, мінімум на один крок аукціону, але обов'язково кратною кроку (пропозиція ціни з голосу).

5.9. Торги починаються з оголошення ліцитатором стартової ціни лота з одночасним ударом аукціонного молотка (гонга), і якщо хоча б один з покупців сповіщає одним з можливих способів про готовність придбати лот, ліцитатор збільшує стартову ціну або ціну, запропоновану учасником торгів, на розмір кроку торгів з подальшим послідовним збільшенням ціни.

5.10. Якщо ціна, запропонована з голосу одним із учасників торгів, більша за ціну, оголошену ліцитатором, то ліцитатор називає номер цього покупця і запропоновану цим покупцем ціну. Потім ліцитатор оголошує ціну, що дорівнює запропонованій покупцем, збільшеній на крок торгів.

5.11. Якщо ціна, запропонована з голосу одним із учасників торгів, більша за ціну, оголошену ліцитатором, але не кратна відповідному кроку, то ліцитатор трактує цю пропозицію як згоду покупця збільшити ціну на відповідну кількість кроків аукціону, називає номер цього покупця і запропоновану цим покупцем ціну, кратну кроку торгів.

5.12. Якщо покупець підняв табличку та оголосив ціну, меншу за оголошену ліцитатором або попереднім покупцем, то ліцитатор повторює свою ціну або ціну попереднього покупця, вважаючи підняття таблички покупцем, що запропонував меншу ціну, за згоду прийняти ціну, яку назвав ліцитатор або попередній покупець. Потім ліцитатор оголошує наступну ціну, збільшену на відповідний крок аукціону.

5.13. Мовчання покупця, що першим підняв табличку з номером після оголошення ліцитатором ціни, трактується як згода покупця на запропоновану ліцитатором ціну. Після цього ліцитатор називає номер покупця, що першим підняв табличку, і оголошує наступну ціну відповідно до кроку аукціону.

5.14. Якщо виникає ситуація, коли після запропонованої ліцитатором ціни одночасно кілька покупців піднімають свої таблички з номерами (без голосу), то ліцитатор називає нову ціну, збільшену на крок торгів, не оголошуючи номерів покупців до того моменту, поки будь-який з покупців не оголосить свою ціну або ліцитатор не визначить, який з покупців підняв табличку першим при черговому збільшенні оголошеної ліцитатором ціни.

5.15. Якщо при послідовному збільшенні ціни ліцитатором одночасно кілька покупців залишають свої таблички піднятими, ліцитатор у будь-який момент, на свій розсуд, може запропонувати покупцям оголосити свої ціни і після першого оголошення одним з покупців своєї пропозиції назвати номер покупця, що оголосив цю пропозицію, а також ціну, запропоновану цим покупцем, а потім оголосити наступну ціну, збільшену на відповідний крок торгів.

5.16. Торги по лоту закінчуються після удару молотка (гонга) і проголошення ліцитатором слова "Продано", коли після триразового оголошення чергової ціни не буде запропоновано вищої ціни.

Переможцем торгів визнається покупець, аукціонний номер якого ліцитатор назвав останнім і який запропонував найвищу ціну за лот.

5.17. Продаж лота здійснюється не раніше третього кроку проведення відкритих аукціонних торгів ліцитатором. Значення кроку визначається за такою шкалою:

Стартова ціна, тис. грн.  Крок аукціону, тис. грн. 
До 1.0 млн. грн. включно  20 
Від 1.0 млн. грн. до 3.0 млн. грн. включно  30 
Від 3.0 млн. грн. до 5.0 млн. грн. включно  40 

У будь-якому випадку, якщо не здійснено двох кроків проведення аукціону, лот знімається з торгів, торги по ньому визнаються такими, що не відбулися, а гарантійні внески повертаються всім учасникам, які виявили бажання придбати об'єкт аукціону при оголошенні стартової ціни або протягом перших двох кроків аукціону.

5.18. Після закінчення торгів по лоту ліцитатор оголошує про продаж лота, називає адресу земельної ділянки, ціну продажу, аукціонний номер переможця торгів і викликає переможця для підписання протоколу, який ведеться під час аукціону. До протоколу заноситься назва лота, стартова ціна та результати торгів (остаточна ціна продажу, реквізити переможця). Протокол підписується переможцем і ліцитатором та затверджується Організатором в день проведення аукціону.

5.19. Переможець торгів, який відмовився від підписання протоколу аукціону, позбавляється права на подальшу участь в аукціоні. Запис про його відмову від підписання протоколу вноситься до протоколу.

Протокол підписується ліцитатором та затверджується Організатором в день проведення аукціону. Сума гарантійного внеску в такому випадку переможцю не повертається.

За умови достатньої кількості учасників за даним лотом Організатор поновлює торги по цьому об'єкту в день проведення аукціону.

5.20. Переможцю аукціону сума гарантійного внеску зараховується при подальших розрахунках.

5.21. Сума гарантійних внесків повертається всім учасникам аукціону протягом 10 банківських днів після закінчення аукціону, крім переможця та осіб, які не виявили бажання придбати об'єкти аукціону при оголошенні стартової ціни або протягом перших двох кроків аукціону.

5.22. При поверненні коштів заявникам вони перераховуються на власний поточний рахунок заявника, вказаний в документах, які додаються до заяви.

5.23. Реєстраційні внески поверненню не підлягають.

5.24. Протягом 10 банківських днів після закінчення аукціону гарантійний внесок переможця аукціону та кошти, що залишилися після повернення гарантійних внесків іншим учасникам аукціону на рахунку, відкритому для обслуговування аукціону, перераховуються до відповідного бюджету.

5.25. За рішенням ліцитатора під час аукціонних торгів по певному лоту в залі можуть бути присутні учасники аукціону, які не беруть участі в торгах по цьому лоту, а також запрошені Організатором особи, які не є учасниками аукціону.

5.26. Після закінчення торгів по кожному лоту ліцитатор має право оголосити перерву на 15 хвилин.

5.27. Всі дискусії та спори з ведення аукціону ліцитатор вирішує безпосередньо в процесі аукціонних торгів.

5.28. Під час проведення аукціонних торгів (від моменту їх початку до завершення) не допускається:

- ведення розмов учасниками торгів та запрошеними особами;

- втручання будь-яким способом в торги осіб, які не заявлені в торгах по конкретному лоту;

- переміщення по залу торгів без дозволу ліцитатора;

- ведення прямої телевізійної трансляції, аудіо- чи відеозапису, фотографування процесу торгів без дозволу Організатора;

- проведення інших дій, що порушують порядок торгів.

5.29. Ліцитатор для усунення порушень та поновлення порядку має право:

- усно попередити учасника торгів чи запрошену особу про усунення порушень, але не більше одного разу за кожний вид порушень;

- вимагати від учасника торгів чи запрошеної особи залишити зал торгів за неодноразове порушення порядку проведення торгів;

- за узгодженням з Організатором не допустити торги по конкретному лоту за порушення, несумісні з подальшим веденням торгів по лоту;

- стягувати з учасників аукціону передбачені угодою про участь в аукціоні штрафи.

5.30. У разі порушення правил проведення аукціону, визначених цим Порядком, або виявлення фактів, які свідчать про зговір учасників аукціону, а також за наявності інших поважних причин Організатор може зняти об'єкти з аукціону та визнати торги по зазначених лотах такими, що не відбулися.

5.31. Спори щодо визнання торгів такими, що не відбулися, розглядаються відповідно до законодавства України.

Глава 6.
Оформлення права на землю
за результатами аукціону

6.1. Рішення Київської міської ради про продаж земельної ділянки, угода про участь в аукціоні та протокол аукціону є необхідними підставами для укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки.

Аукціон вважається завершеним з моменту укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки.

6.2. У разі відмови переможця торгів укласти договір купівлі-продажу земельної ділянки торги по лоту визнаються такими, що не відбулися, а гарантійний внесок переможцю аукціону при цьому не повертається.

6.3. Договір купівлі-продажу є підставою для внесення коштів. Кошти мають бути внесені протягом десяти банківських днів з моменту укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки, якщо інше не передбачено угодою про участь в аукціоні або договором купівлі-продажу земельної ділянки.

6.4. Договір купівлі-продажу земельної ділянки має містити положення щодо можливості односторонньої відмови від договору Київської міської ради у разі несплати коштів переможцем аукціону або порушення ним термінів внесення коштів. У разі відмови Київської міської ради договір купівлі-продажу земельної ділянки вважається розірваним відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України. При цьому сума гарантійного внеску особі, яка була визнана переможцем торгів, не повертається.

6.5. Протягом 30 днів після проведення земельного аукціону Організатор публікує в друкованому засобі масової інформації, в якому містилося повідомлення про проведення аукціону, повідомлення про результати торгів по кожній земельній ділянці із зазначенням:

- місця розташування та розміру земельної ділянки;

- ціни, за якою земельна ділянка продана на торгах;

- цільового призначення земельної ділянки;

- інвестиційних та інших зобов'язань покупця, якщо такі були передбачені умовами аукціону.

6.6. Після сплати переможцем аукціону коштів згідно з договором купівлі-продажу земельної ділянки він зобов'язаний у десятиденний термін звернутися до Організатора з приводу отримання державного акта на право власності на земельну ділянку. У разі порушення цього терміну з вини переможця аукціону результати аукціону можуть бути анульовані Київрадою. В цьому випадку договір купівлі-продажу земельної ділянки вважається розірваним, а сплачені переможцем аукціону як гарантійний внесок кошти не повертаються.

6.7. У випадку, коли переможцем аукціону стає іноземна держава, іноземна юридична особа або спільне підприємство, необхідною підставою для укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки є також наявність згоди Кабінету Міністрів України на продаж відповідної земельної ділянки.

Згода Кабінету Міністрів України має бути надана до закінчення терміну подання заяв на участь в аукціоні.

6.8. Право власності на земельну ділянку виникає після укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки, видачі державного акта на право власності на земельну ділянку та його державної реєстрації.

Розділ III. Набуття права оренди
землі на конкурентних засадах

Глава 7.
Особливості набуття права оренди
землі на конкурентних засадах

7.1. Право оренди земельної ділянки набувається на підставі результатів аукціону, проведеного за визначеною розділом II цього Порядку процедурою, з особливостями, визначеними цим розділом.

7.2. Технічні паспорти земельних ділянок кожного об'єкта земельних торгів замість проектів договорів купівлі-продажу земельної ділянки мають містити проект договору оренди землі.

7.3. Стартові ціни об'єктів аукціону визначаються на підставі розроблених та затверджених відповідно до законодавства проектів землеустрою, нормативної грошової оцінки земельних ділянок, з урахуванням розрахунків річної орендної плати за землю відповідного цільового використання.

Стартова ціна права оренди земельної ділянки визначається в розмірі не менше 50 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

7.4. Пайові внески на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста, а також всі інші платежі і розрахунки з містом, передбачені рішеннями Київської міської ради, сплачуються до бюджету міста Києва додатково.

7.5. Після визначення переможця аукціону рішення Київської міської ради про продаж права оренди земельних ділянок, угода про участь в аукціоні, протокол торгів та довідка банківської установи про сплату передбачених цим протоколом коштів є необхідними підставами для укладення договору оренди землі.

7.6. У разі несплати переможцем торгів передбачених угодою про участь в аукціоні коштів Організатор має право визнати торги такими, що не відбулися.

Сума гарантійного внеску в цьому випадку не повертається особі, яка була визнана переможцем торгів.

7.7. Після сплати переможцем торгів коштів згідно з протоколом аукціону та угодою про умови участі в торгах він зобов'язаний в десятиденний термін звернутися до Організатора із клопотанням щодо укладення договору оренди землі.

7.8. У випадку порушення з вини переможця торгів терміну звернення щодо укладення договору оренди землі або визначеного угодою про участь в аукціоні терміну внесення коштів за здобуття права оренди земельної ділянки, торги можуть бути визнані такими, що не відбулися. В цьому випадку сплачені як гарантійний внесок кошти переможцю торгів не повертаються.

7.9. Право оренди земельної ділянки виникає після укладення та державної реєстрації договору оренди земельної ділянки.

7.10. Типові форми угоди про участь в аукціоні, заяви (клопотання) зацікавленої особи та розміри реєстраційних внесків затверджує Організатор.

Розділ IV. Прикінцеві положення

1. Рішення Київської міської ради, розпорядження Київського міського голови, розпорядження виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), прийняті до набрання чинності цим Порядком, діють у частині, що не суперечить цьому Порядку".

2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника Київського міського голови - секретаря Київради.

Київський міський голова Л.Черновецький