КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
від 22 липня 2009 р. N 763
Київ

Деякі питання залучення інвестицій
для будівництва нового аеровокзалу
державного підприємства
"Міжнародний аеропорт "Львів"

З метою забезпечення своєчасної підготовки державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Львів" до проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, залучення інвестиційних коштів для будівництва нового аеровокзалу Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Погодитися з пропозицією Міністерства транспорту та зв'язку щодо реалізації інвестиційного проекту будівництва нового аеровокзалу державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Львів".

2. Затвердити Порядок проведення аукціону із залучення інвесторів до будівництва нового аеровокзалу державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Львів", що додається.

3. Міністерству транспорту та зв'язку визначити відповідно до законодавства порядок участі переможця аукціону в управлінні державним підприємством "Міжнародний аеропорт "Львів" згідно з істотними умовами, визначеними у додатку.

4. Міністерству фінансів, Міністерству економіки та Міністерству юстиції подати у тижневий строк пропозиції щодо порядку справляння та використання гарантійного внеску та плати за набуття переможцем аукціону права на укладення договору про реалізацію інвестиційного проекту будівництва нового аеровокзалу державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Львів".

5. Установити, що на реалізацію інвестиційного проекту будівництва нового аеровокзалу державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Львів" дія постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2009 р. N 530 "Питання залучення інвестицій державними підприємствами, установами та організаціями" (Офіційний вісник України, 2009 р., N 40, ст. 1354) не поширюється.

Прем'єр-міністр України
Ю.ТИМОШЕНКО

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 22 липня 2009 р. N 763

Порядок
проведення аукціону із залучення інвесторів
до будівництва нового аеровокзалу
державного підприємства
"Міжнародний аеропорт "Львів"

Загальна частина

1. Цей Порядок визначає особливий механізм залучення інвесторів до будівництва нового аеровокзалу державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Львів" (далі - Аеропорт).

2. Організатором аукціону є Мінтрансзв'язку.

3. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:

аукціон - конкурентний спосіб визначення суб'єкта господарювання для набуття права на укладення договору про реалізацію інвестиційного проекту будівництва нового аеровокзалу Аеропорту (далі - інвестиційний договір) та правочину (правочинів) щодо управління Аеропортом;

гарантійний внесок - кошти у сумі, що становить 10 відсотків розміру початкової плати за набуття права на укладення інвестиційного договору, які перераховуються на відповідний рахунок Аеропорту;

інвестиційний проект - сукупність організаційних, фінансових та технічних заходів, які здійснюються суб'єктами інвестиційної діяльності, з будівництва нового аеровокзалу Аеропорту та управління Аеропортом;

крок аукціону - визначена в установленому порядку мінімальна грошова надбавка у розмірі 100 тис. гривень, на яку в процесі аукціону учасником аукціону збільшується кожна запропонована плата за набуття права на укладення інвестиційного договору;

переможець аукціону - учасник аукціону, який у процесі відкритих торгів на аукціоні запропонував найвищу плату за набуття права на укладення інвестиційного договору та взяв на себе зобов'язання виконати всі фіксовані умови аукціону;

плата за набуття права на укладення інвестиційного договору - кошти, які за результатами аукціону переможець аукціону зобов'язується внести як плату за набуття права на укладення інвестиційного договору. Зазначена плата перераховується до державного бюджету, її розмір не впливає на зазначений в оголошенні про проведення аукціону розмір частки підприємства в інвестиційній діяльності;

початкова плата за набуття права на укладення інвестиційного договору - кошти, які є складовою фіксованих умов аукціону та становлять 1 млн. гривень;

претендент - суб'єкт господарювання, який подав Мінтрансзв'язку необхідні документи для участі в аукціоні;

учасник аукціону - допущений до участі в аукціоні суб'єкт господарювання, що сплатив гарантійний та реєстраційний внески;

фіксовані умови аукціону - перелік однакових та незмінних для всіх суб'єктів господарювання зобов'язань (істотних умов інвестиційного договору), що зазначаються в інформаційному повідомленні про проведення аукціону.

Підготовка до проведення аукціону

4. Для проведення аукціону Мінтрансзв'язку утворює аукціонну комісію у складі не менш як 10 осіб, призначає її голову і секретаря та затверджує положення про комісію.

До складу комісії включаються представники Мінтрансзв'язку, Аеропорту, Львівської облдержадміністрації, Львівської міської ради, Мінекономіки, Мінфіну, Мінрегіонбуду та Фонду державного майна.

5. Аукціонна комісія:

затверджує інформаційне повідомлення про проведення аукціону та проект інвестиційного договору;

здійснює реєстрацію учасників аукціону;

визначає переможця аукціону;

подає для затвердження протоколи засідання комісії;

здійснює інші повноваження відповідно до цього Порядку.

Засідання комісії вважається правоможним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини її членів.

Рішення аукціонної комісії приймається простою більшістю голосів членів комісії, присутніх на засіданні. За рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови комісії.

Рішення аукціонної комісії можуть бути оскаржені в установленому законодавством порядку.

6. Аеропорт протягом семи робочих днів з моменту створення аукціонної комісії подає їй такі документи:

техніко-економічне обґрунтування реалізації інвестиційного проекту будівництва нового аеровокзалу Аеропорту;

інформацію про виробничі потужності та види діяльності Аеропорту, обсяг і основну номенклатуру продукції (виконання робіт, надання послуг), зокрема експортованої, кількість і склад робочих місць, рівень прибутковості за останні три роки, розмір дебіторської та кредиторської заборгованості, наявність майна у заставі, податковій заставі, оренді та лізингу;

інформацію про земельну ділянку, що передбачається використовувати для провадження інвестиційної діяльності.

Встановлені критерії відбору та допуску претендентів до участі в аукціоні, перелік однакових та незмінних для всіх суб'єктів господарювання зобов'язань (істотних умов інвестиційного договору) зазначаються в інформаційному повідомленні про проведення аукціону.

7. На підставі рішення аукціонної комісії Аеропорт за рахунок власних коштів забезпечує опублікування інформаційного повідомлення про проведення аукціону в газеті "Урядовий кур'єр", друкованих засобах масової інформації державних органів приватизації та у разі потреби в інших друкованих засобах масової інформації. Інформаційне повідомлення про аукціон розміщується на веб-сайтах Аеропорту та суб'єкта управління не пізніше ніж за 10 робочих днів до дати прийняття заявок від претендентів.

Інформаційне повідомлення повинне містити:

інформацію про Аеропорт;

орієнтовну кошторисну вартість інвестиційного проекту;

відомості про розмір початкової плати за набуття права на укладення інвестиційного договору і крок аукціону;

порядок та строк перерахування переможцем аукціону плати за набуття права на укладення інвестиційного договору в розмірі, визначеному за результатами аукціону;

фіксовані умови аукціону;

відомості про розмір гарантійного внеску та порядок його сплати;

інформацію про кінцевий строк прийняття заявок та необхідних матеріалів від претендентів;

адресу, номер телефону, час роботи аукціонної комісії;

інформацію про дату, час і місце проведення аукціону;

додаткові умови участі в аукціоні (у разі визначення їх Мінтрансзв'язку).

8. Для участі в аукціоні претендент подає Мінтрансзв'язку заяву про участь в аукціоні разом з документами, що підтверджують сплату гарантійного внеску, та визначені в інформаційному повідомленні про проведення аукціону додаткові матеріали.

Аукціонна комісія організовує реєстрацію заяв про участь в аукціоні, складає протокол та забезпечує збереження поданих заяв і документів, а також конфіденційність відомостей про претендентів.

Перелік учасників аукціону затверджується розпорядчим актом Мінтрансзв'язку на підставі відповідного протоколу аукціонної комісії.

9. До участі в аукціоні не допускаються претенденти, які порушили строки подання заяви, що визначені в інформаційному повідомленні про проведення аукціону, та не сплатили гарантійний внесок.

10. Мінтрансзв'язку протягом двох робочих днів з дати затвердження переліку учасників аукціону подає учасникам проект інвестиційного договору, техніко-економічне обґрунтування реалізації інвестиційного проекту, інформацію про зміст пропозиції та інші документи, визначені Мінтрансзв'язку.

11. Учасники аукціону подають не пізніше трьох робочих днів до дати його проведення пропозиції для участі в аукціоні.

Пропозиції подаються в окремому непрозорому пакеті з назвою аукціону та написом "Пропозиції для участі в аукціоні".

12. Аукціонна комісія організовує реєстрацію та розгляд пропозицій, складає протокол та забезпечує збереження поданих пропозицій, а також конфіденційність відомостей про учасників.

13. Перелік допущених до аукціону учасників затверджується розпорядчим актом Мінтрансзв'язку на підставі відповідного протоколу аукціонної комісії.

14. Мінтрансзв'язку надсилає протягом двох робочих днів з дати прийняття рішення про допущення учасників аукціону до участі в ньому письмове запрошення учасникам для участі в аукціоні.

Проведення аукціону

15. Аукціон проводиться за наявності не менш як двох його учасників. Якщо зареєстровано одного учасника, аукціону, аукціонна комісія має право визнати його переможцем за умови, що він погодився внести встановлену умовами аукціону плату за набуття права на укладення інвестиційного договору, зобов'язався виконати всі фіксовані умови аукціону та погодився укласти інвестиційний договір.

16. Перед початком аукціону секретар комісії реєструє його учасників згідно з переліком учасників аукціону із зазначенням найменування кожного учасника, дати і часу реєстрації, прізвища, імені, по батькові уповноваженої особи учасника та видає картку з номером учасника аукціону.

Реєстрація учасників аукціону починається за 1 годину і закінчується за 15 хвилин до його початку.

17. Аукціон проводиться у вигляді відкритих торгів ліцитатором.

18. Початком торгів вважається момент оголошення ліцитатором початкової вартості за набуття права на укладення інвестиційного договору, яка вважається початковою ціною торгів.

19. У ході аукціону його учасники піднімають картку з номером учасника аукціону та оголошують свої пропозиції.

20. Збільшення ціни здійснюється учасниками аукціону згідно з кроком аукціону, який зазначається в інформаційному повідомленні про його проведення. Якщо після триразового оголошення ліцитатором останньої пропозиції щодо плати за набуття права на укладення інвестиційного договору від учасників аукціону не надійшли пропозиції щодо збільшення ціни, ліцитатор одночасно з ударом молотка називає номер учасника аукціону, який запропонував пропозицію щодо найбільшої ціни за набуття права на укладення інвестиційного договору, та оголошує його переможцем.

21. Після закінчення торгів аукціонною комісією складається протокол аукціону, в якому зазначаються:

фіксовані умови аукціону;

відомості про учасників аукціону;

пропозиції учасників аукціону;

розмір плати за набуття права на укладення інвестиційного договору, запропонований переможцем аукціону;

порядок та строк внесення переможцем аукціону плати за набуття права на укладення інвестиційного договору та реквізити відповідного рахунка.

Протокол аукціону підписується переможцем аукціону, ліцитатором та всіма присутніми членами комісії і затверджується у триденний строк Мінтрансзв'язку шляхом прийняття розпорядчого акта. Копія затвердженого протоколу та розпорядчий акт видаються переможцеві аукціону.

Мінтрансзв'язку забезпечує протягом трьох банківських днів після підписання протоколу аукціону повернення всім учасникам аукціону, крім його переможця, гарантійного внеску.

22. У разі відмови переможця аукціону від підписання протоколу та/або укладення інвестиційного договору, та/або невнесення в повному обсязі плати за набуття права на укладення інвестиційного договору в порядку та строки, що визначені в інформаційному повідомленні про проведення аукціону, Мінтрансзв'язку має право розпочати переговори з учасниками аукціону, що визначені у протоколі як такі, що можуть бути запрошені в порядку черговості до переговорів стосовно укладення зазначеного договору. У такому разі гарантійний внесок переможцю аукціону не повертається.

23. Аукціон вважається таким, що не відбувся, у разі:

відсутності учасників аукціону;

відмови переможця аукціону від підписання протоколу аукціону та/або інвестиційного договору, недосягнення згоди із запрошеними до переговорів згідно з пунктом 22 цього Порядку учасниками аукціону.

У разі визнання аукціону таким, що не відбувся, повторний аукціон проводиться в порядку та строки, визначені відповідно до цього Порядку.

Надання згоди на укладення інвестиційного договору.

Укладення договору

24. На підставі затвердженого протоколу та розпорядчого акта Мінтрансзв'язку Аеропорт протягом 14 робочих днів забезпечує доопрацювання проекту інвестиційного договору з переможцем аукціону за умови надання банківської гарантії на перерахування таким переможцем у повному обсязі плати за набуття права на укладення інвестиційного договору у п'ятиденний строк після його укладення.

Сума внесеного переможцем аукціону гарантійного внеску зараховується Аеропорту для відшкодування витрат, пов'язаних з підготовкою та проведенням аукціону відповідно до цього Порядку.

25. Остаточна редакція проекту інвестиційного договору, яка узгоджена між Аеропортом та переможцем аукціону, подається для погодження Мінтрансзв'язку.

26. Повідомлення про результати аукціону із зазначенням відомостей про організатора та переможця аукціону, розмір плати за набуття права на укладення інвестиційного договору, запропонований переможцем аукціону, публікується Аеропортом за рахунок власних коштів у місячний строк з дня укладення інвестиційного договору в засобах масової інформації, у яких публікувалося інформаційне повідомлення про проведення аукціону.

Визначення правочину (правочинів)
щодо управління Аеропортом

27. З моменту початку будівництва нового аеровокзалу Аеропорту відповідно до умов інвестиційного договору Мінтрансзв'язку та переможець аукціону визначають умови правочину (правочинів) щодо управління Аеропортом.

28. Правочин (правочини) щодо управління Аеропортом укладається між Мінтрансзв'язку, Аеропортом та переможцем аукціону не пізніше трьох календарних місяців до закінчення будівництва та введення нового аеровокзалу в експлуатацію.

29. У разі порушення строків, зазначених у пункті 28 цього Порядку, сторони не несуть фінансової відповідальності.

Додаток
до постанови Кабінету Міністрів України
від 22 липня 2009 р. N 763

Істотні умови
договору про реалізацію
інвестиційного проекту будівництва нового
аеровокзалу державного підприємства
"Міжнародний аеропорт "Львів"

Предмет договору - реалізація інвестиційного проекту будівництва нового аеровокзалу державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Львів".

Сторони договору - Мінтрансзв'язку, державне підприємство "Міжнародний аеропорт "Львів" та переможець аукціону.

Об'єкт інвестування - відповідно до проектної документації на будівництво нового аеровокзалу державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Львів":

аеровокзал міжнародного класу термінального типу пропускною спроможністю 1000 пасажирів на годину;

автоматизована система управління аеровокзальним комплексом та аеродромом;

критий багаторівневий чотириповерховий паркінг на 400 автомобілів загальною площею 16397,7 кв. метра;

відкрита стоянка на 900 автомобілів загальною площею 71000 кв. метрів.

Строк введення в експлуатацію об'єкта інвестування - не пізніше серпня 2011 року.

Набрання чинності договором - після його підписання сторонами та надання інвестором підтвердження внесення плати за набуття права на укладення договору про реалізацію інвестиційного проекту будівництва нового аеровокзалу державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Львів".

Обсяг інвестицій - загальна кошторисна вартість інвестиційного проекту, яка визначається на підставі проектної документації, та витрати, пов'язані з відшкодуванням державному підприємству "Міжнародний аеропорт "Львів" вартості виготовлення проектної документації.

Остаточна загальна кошторисна вартість будівництва об'єкта інвестування визначається сторонами інвестиційного договору згідно із законодавством.

Мета договору - залучення інвестицій для будівництва об'єкта інвестування, введення його в експлуатацію.

Право власності на об'єкт - об'єкт інвестування не є об'єктом спільної власності сторін. Об'єкт інвестування є власністю переможця аукціону.

Істотні умови правочину (правочинів)

на управління державним підприємством

"Міжнародний аеропорт "Львів"

Предмет правочину (правочинів) - управління переможцем аукціону державним підприємством "Міжнародний аеропорт "Львів".

Сторони правочину (правочинів) - Мінтрансзв'язку та переможець аукціону.

Укладення правочину (правочинів) - не пізніше трьох календарних місяців до закінчення будівництва та введення нового аеровокзалу в експлуатацію.

Строк дії правочину (правочинів) - не більше 30 років.

Право власності на об'єкт управління - об'єкт управління є власністю держави в особі Мінтрансзв'язку.

Критерії ефективного управління державним підприємством "Міжнародний аеропорт "Львів" визначаються Мінтрансзв'язку. Одним з критеріїв ефективного управління державним підприємством є перерахування переможцем аукціону Мінтрансзв'язку частки валового доходу, який отриманий в результаті експлуатації об'єкта інвестування та управління державним підприємством. Розмір такої частки та порядок перерахування визначаються Мінтрансзв'язку.