МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ

НАКАЗ
28.05.2009 N 366

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
23 червня 2009 р.за N 562/16578

Про створення спеціальних експертних
медичних комісій для огляду дітей-сиріт та дітей,
позбавлених батьківського піклування,
та затвердження порядку їх діяльності

На виконання Указу Президента України від 05.05.2008 N 411 "Про заходи щодо забезпечення захисту прав і законних інтересів дітей" наказую:

1.Затвердити Порядок діяльності спеціальних експертних медичних комісій для огляду дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (далі - Порядок), що додається.

2. Міністру охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:

2.1. Створити при органах охорони здоров'я спеціальні експертні медичні комісії для огляду дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (далі - Комісії), відповідно до Порядку, затвердженого пунктом 1 цього наказу.

2.2. Відповідальність та контроль за діяльністю Комісій покласти на заступника Міністра охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, заступників начальників управлінь охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, до функціональних обов'язків яких належать питання охорони здоров'я дітей.

2.3. Забезпечити направлення на Комісію висновків про стан здоров'я, фізичний та розумовий розвиток дітей за результатами обов'язкових медичних профілактичних оглядів; даних обов'язкових медичних профілактичних оглядів дітей та медичних документів дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, із закладів, у яких перебувають діти-сиріти та діти, позбавлені батьківського піклування, незалежно від типу (загального або спеціалізованого) та відомчого підпорядкування.

2.4. Впровадити постійний контроль за діяльністю Комісій, достовірністю оформлення висновків про стан здоров'я, фізичний та розумовий розвиток дітей за результатами обов'язкових медичних профілактичних оглядів.

2.5. Визначити та затвердити перелік лікувально-профілактичних закладів II-III рівнів надання медичної допомоги для проведення обстеження, лікування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також для проведення додаткових (за бажанням потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів) медичних оглядів дітей, які можуть бути передані на виховання в родину.

2.6. Визначити відповідальних за якість додаткового медичного огляду, обстеження, лікування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які можуть бути передані на виховання в родину, керівників лікувально-профілактичних закладів II-III рівнів надання допомоги, в яких його проводили.

2.7. Довести до відома керівників лікувально-профілактичних закладів зміст цього наказу та забезпечити його неухильне виконання.

3. Генеральному директору Національної дитячої спеціалізованої лікарні "Охматдит" Гладушу Ю.І.:

3.1. Забезпечити здійснення експертної оцінки висновків про стан здоров'я, фізичний та розумовий розвиток дітей за результатами обов'язкових медичних профілактичних оглядів та висновків за результатами додаткових медичних оглядів за бажанням потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів; медичної документації дитини та проведення додаткових обстежень дитини із залученням, у разі необхідності, головних профільних позаштатних спеціалістів МОЗ та за участю медичного працівника закладу, який передає дитину на виховання в родину (за згодою керівника закладу), у випадку розбіжності висновків.

3.2. Інформувати про результати експертної оцінки медичної документації дитини та проведення додаткових обстежень Міністерство охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, управління охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

4. Директору Департаменту материнства, дитинства та санаторного забезпечення Моісеєнко Р.О.:

4.1. Забезпечити в установленому порядку подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

4.2. Забезпечити періодичну перевірку діяльності спеціальних експертних медичних комісій із залученням профільних головних позаштатних спеціалістів МОЗ України та заслуховуванням питання на апаратних нарадах.

5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Лазоришинця В.В.

6. Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

В.о. Міністра О.М.Біловол

Затверджено
Наказ Міністерства охорони
здоров'я України
28.05.2009 N 366

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
23 червня 2009 р.за N 562/16578

Порядок
діяльності спеціальних експертних
медичних комісій для огляду дітей-сиріт та дітей,
позбавлених батьківського піклування

1. Цей Порядок розроблений на виконання Указу Президента України від 05.05.2008 N 411 "Про заходи щодо забезпечення захисту прав і законних інтересів дітей" з метою встановлення єдиних вимог щодо діяльності спеціальних експертних медичних комісій для огляду дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

2. У своїй діяльності Комісії керуються Конституцією України ( 254к/96-ВР ), законами України, актами Президента України, постановами Верховної Ради України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, Конвенцією ООН про права дитини, наказами МОЗ та органів охорони здоров'я, у складі яких створено Комісії, цим Порядком.

3. Комісії створюються при Міністерстві охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, управліннях охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій з метою:

планування та організації проведення обов'язкових медичних профілактичних оглядів дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які перебувають на вихованні в закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, незалежно від типу (загального або спеціалізованого) та відомчого підпорядкування;

організації проведення додаткових медичних оглядів дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, за бажанням потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів;

розгляду спірних питань у разі розбіжності висновків про стан здоров'я, фізичний та розумовий розвиток дитини за результатами обов'язкового медичного профілактичного огляду і додаткового медичного огляду за бажанням потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів.

4. Персональний склад Комісій затверджується наказом Міністерства охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, управлінь охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

Очолює Комісію голова Комісії. Головою Комісії призначається заступник Міністра охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, заступники начальників управлінь охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, до компетенції яких належать питання охорони здоров'я дітей.

Склад Комісії:

заступник голови Комісії;

секретар;

лікар-педіатр;

лікар-невролог дитячий;

лікар-хірург дитячий (лікар-ортопед-травматолог дитячий);

лікар-офтальмолог дитячий;

лікар-психіатр дитячий;

лікар-отоларинголог дитячий;

лікар-дерматовенеролог дитячий;

до роботи залучаються у разі необхідності головні профільні позаштатні дитячі спеціалісти Міністерства охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, управлінь охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій;

заступник головного лікаря обласної (міської) дитячої лікарні з поліклінічної роботи;

представники від служб у справах дітей обласних або міських державних адміністрацій (за згодою);

медичні працівники закладу, в якому перебувають діти-сиріти та діти, позбавлених батьківського піклування (за згодою керівника закладу).

5. Комісії здійснюють:

щорічне планування проведення обов'язкових медичних профілактичних оглядів дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Графік проведення обов'язкових медичних профілактичних оглядів затверджується наказом Міністерства охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, управлінь охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій;

контроль за проведенням обов'язкових медичних профілактичних оглядів дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;

експертну оцінку висновку про стан здоров'я, фізичний та розумовий розвиток дитини (далі - Висновок) за результатами проведеного обов'язкового медичного профілактичного огляду дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, в тому числі тих, яких передають на виховання у сім'ю. Форма Висновку наведена у додатку 2 до Порядку провадження діяльності з усиновлення та здійснення нагляду за дотриманням прав усиновлених дітей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.10.2008 N 905;

направлення у 10-денний строк від дня надходження Висновку за результатами обов'язкового медичного профілактичного огляду і Висновку за результатами додаткового медичного огляду за бажанням потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів, медичної документації дитини та дитини до Національної дитячої спеціалізованої лікарні "Охматдит" у випадку розбіжності висновків;

контроль за виконанням рекомендацій, наданих під час проведення обов'язкових медичних профілактичних оглядів дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;

щорічне узагальнення результатів обов'язкових медичних профілактичних оглядів дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування. Звіт щодо результатів обов'язкових медичних профілактичних оглядів дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, заслуховується на засіданні Комісії щорічно.

6. Попередню експертну оцінку Висновку здійснює головний позаштатний дитячий спеціаліст Міністерства охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, управлінь охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій відповідно до встановленого у Висновку діагнозу, а доповідачем на засіданні Комісії є заступник головного лікаря обласної (республіканської, міської) дитячої лікарні з поліклінічної роботи.

7. Комісії засідають планово, але не рідше 1 разу на місяць, у разі розгляду заяви - позачергово. Графік роботи Комісій затверджується Міністерством охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, управліннями охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

8. Результати роботи Комісії оформляються протоколами, в яких відображаються питання, що розглядалися, та прийняті за ними рішення. Протоколи засідання Комісії підписуються головою Комісії (у випадку його тимчасової відсутності - його заступником), членами комісії та секретарем.

Директор Департаменту материнства, дитинства
та санаторного забезпечення Р.О.Моісеєнко