Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
від 21 лютого 2007 р. N 254
Київ

Про затвердження порядків використання
у 2007 році коштів, передбачених у державному
бюджеті для захисту територій від шкідливої дії
вод, ведення державного моніторингу поверхневих
вод, державного водного кадастру, паспортизації
та управління водними ресурсами

( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 981 від 01.08.20
07
N 1132 від 19.09.20
07
N 68 від 22.02.20
08
N 166 від 05.03.20
09 )

( Установити, що використання у 2008 році коштів, передбачених
у державному бюджеті ( 107-17 ) за програмами "Захист від
шкідливої дії вод сільських населених пунктів та
сільськогосподарських угідь", "Ведення державного моніторингу
поверхневих вод, водного кадастру, паспортизація, управління
водними ресурсами" та "Комплексний протипаводковий захист в
басейні р. Тиса у Закарпатській області", здійснюється
відповідно до порядків, затверджених цією Постановою згідно з
Постановою КМ
N 68 від 22.02.2008 )

( Установити, що використання у 2009 році коштів, передбачених
у державному бюджеті ( 835-17 ) за програмами "Ведення державного
моніторингу поверхневих вод, водного кадастру, паспортизація,
управління водними ресурсами", "Захист від шкідливої дії вод
сільських населених пунктів та сільськогосподарських угідь",
"Комплексний протипаводковий захист в басейні р. Тиса у
Закарпатській області" та "Комплексний протипаводковий
захист Прикарпатського регіону", здійснюється відповідно до
порядків, затверджених цією Постановою згідно з Постановою КМ
N 166 від 05.03.2009 )

Кабінет Міністрів України постановляє:

Затвердити такі, що додаються:

Порядок використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті ( 489-16 ) для захисту територій від шкідливої дії вод;

Порядок використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті ( 489-16 ) для ведення державного моніторингу поверхневих вод, державного водного кадастру, паспортизації та управління водними ресурсами.

Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 21 лютого 2007 р. N 254

Порядок
використання у 2007 році коштів, передбачених у
державному бюджеті ( 489-16 ) для захисту територій
від шкідливої дії вод

1. Цей Порядок визначає механізм використання у 2009 році коштів, передбачених у державному бюджеті ( 835-17 ) Держводгоспу за програмами "Захист від шкідливої дії вод сільських населених пунктів та сільськогосподарських угідь", "Комплексний протипаводковий захист в басейні р. Тиса у Закарпатській області" та "Комплексний протипаводковий захист Прикарпатського регіону" (далі - бюджетні кошти). ( Абзац перший пункту 1 в редакції Постанови КМ N 166 від 05.03.2009 )

( Абзац другий пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ N 981 від 01.08.2007 )

( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 981 від 01.08.2007 )

2. Бюджетні кошти використовуються згідно з планом заходів із захисту територій від шкідливої дії вод (далі - план заходів), сформованим на основі Комплексної програми захисту сільських населених пунктів і сільськогосподарських угідь від шкідливої дії вод на період до 2010 року та прогноз до 2020 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 3 липня 2006 р. N 901 (Офіційний вісник України, 2006 р., N 27, ст. 1942), Програми комплексного протипаводкового захисту в басейні р. Тиси у Закарпатській області на 2006-2015 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24 жовтня 2001 р. N 1388 (Офіційний вісник України, 2001 р., N 43, ст. 1932; 2006 р., N 7, ст. 352), Державної цільової програми комплексного протипаводкового захисту в басейнах річок Дністра, Пруту та Сірету, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2008 р. N 1151 (Офіційний вісник України, 2008 р., N 100, ст. 3341), та переліку робіт згідно з додатком, з урахуванням першочергового проведення робіт на об'єктах, що: ( Абзац перший пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 166 від 05.03.2009 )

пошкоджені внаслідок повені, паводка чи іншої шкідливої дії вод (за наявності оформленого в установленому порядку документа, який підтверджує пошкодження);

розташовані на річках, які протікають у межах державного кордону;

захищають від шкідливої дії вод пам'ятки історії та архітектури;

захищають від шкідливої дії вод сільські населені пункти і сільськогосподарські угіддя та мають рівень будівельної готовності не менш як 75 відсотків.

3. План заходів на підставі узагальнених розрахунків і обґрунтувань Республіканського комітету Автономної Республіки Крим по водогосподарському будівництву та зрошуваному землеробству, обласних управлінь водного господарства, а також басейнових управлінь водних ресурсів, управлінь каналів, підприємств та організацій, які належать до сфери управління Держводгоспу (далі - підприємства та організації), погоджених з територіальними органами МНС, Мінприроди та облдержадміністраціями, формується і затверджується Держводгоспом за погодженням з Мінприроди та Мінфіном.

4. Визначення обсягів та вартості робіт здійснюється відповідно до проектно-кошторисної документації, розробленої з урахуванням вимог будівельних норм і правил, з визначенням окремих черг і пускових комплексів та з урахуванням обсягу невиконаних робіт і рівня готовності об'єктів, а також на підставі позитивного висновку комплексної державної експертизи відповідно до Порядку затвердження інвестиційних програм і проектів будівництва та проведення їх державної експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2007 р. N 1269 (Офіційний вісник України, 2007 р., N 84, ст. 3106). ( Абзац перший пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 68 від 22.02.2008 )

Видатки, пов'язані з фінансуванням капітального будівництва за рахунок бюджетних коштів, здійснюються відповідно до Порядку державного фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. N 1764 (Офіційний вісник України, 2001 р., N 52, ст. 2374).

5. Держводгосп у строки, визначені для затвердження кошторисів (планів використання бюджетних коштів), доводить в установленому порядку підприємствам та організаціям план заходів і обсяги їх фінансування.

6. Закупівля товарів, робіт і послуг за рахунок бюджетних коштів здійснюється відповідно до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ).

7. Бюджетні кошти спрямовуються відповідно до Порядку обслуговування державного бюджету за видатками та операціями з надання та повернення кредитів, наданих за рахунок коштів державного бюджету, затвердженого Державним казначейством. ( Пункт 7 в редакції Постанови КМ N 166 від 05.03.2009 )

8. Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, окремих черг і пускових комплексів здійснюється відповідно до Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 вересня 2004 р. N 1243 (Офіційний вісник України, 2004 р., N 38, ст. 2500).

9. Інформація про виконання плану заходів подається підприємствами та організаціями Держводгоспу щокварталу до 10 числа місяця, наступного за звітним періодом, за формою, встановленою Держводгоспом за погодженням з Мінприроди та Мінфіном.

Держводгосп подає Мінприроди та Мінфіну щокварталу зазначену інформацію до 20 числа місяця, наступного за звітним періодом, і річну - до 10 лютого року, наступного за звітним.

10. Складення і подання фінансової звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим і ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.

Додаток
до Порядку

Перелік
робіт із захисту територій від шкідливої дії вод

Бюджетна програма "Захист від шкідливої дії
вод сільських населених пунктів та
сільськогосподарських угідь" ( 489-16 )

1. Проведення робіт на річках та інших водних об'єктах:

будівництво, реконструкція та відновлення гідротехнічних споруд (захисні протипаводкові дамби, насосні і компресорні станції, водознижувальні свердловини, підпірні та регулювальні споруди, водоскиди і водозабори), що захищають від затоплення паводковими і повеневими водами, а також від підтоплення ґрунтовими водами сільські населені пункти та сільськогосподарські угіддя, гідрометричних споруд, на яких проводиться вимірювання кількісних характеристик поверхневих вод;

берегоукріплення;

регулювання русел річок, очищення озер, ставків та інших водних об'єктів, забезпечення поліпшення санітарного стану річок;

упорядження водовідведення у сільських населених пунктах (перебудування систем водовідведення, відведення паводкових та повеневих вод із затоплених територій).

2. Проведення проектно-розвідувальних робіт (розроблення проектно-кошторисної документації та документації, пов'язаної з винесенням в натуру прибережних захисних смуг, водоохоронних зон, зон можливого затоплення паводковими і повеневими водами).

3. Будівництво та реконструкція об'єктів виробничого призначення, що використовуються службою експлуатації.

4. Реконструкція та розширення існуючої мережі споруд для ведення гідрометеорологічних спостережень на річках та інших водних об'єктах.

5. Придбання устаткування, машин і механізмів для загонів з проведення невідкладних та аварійних робіт.

Бюджетні програми "Комплексний протипаводковий
захист в басейні р. Тиса у Закарпатській області"
та "Комплексний протипаводковий захист
Прикарпатського регіону"

1. Будівництво, реконструкція та відновлення протипаводкових гідротехнічних споруд (водозахисні дамби, протипаводкові ємкості та польдери, насосні і компресорні станції, водознижувальні свердловини, підпірні та регулювальні споруди, водоскиди, водозабори, водосховища), що захищають населені пункти та сільськогосподарські угіддя від затоплення паводковими і повеневими водами, а також від підтоплення ґрунтовими водами.

2. Берегоукріплення (будівництво та реконструкція).

3. Проведення протиерозійних робіт (будівництво гідротехнічних земляних валів, скидних споруд, загатів, перепадів і підпірних стінок, терасування схилів).

4. Регулювання русел річок.

5. Проведення проектно-вишукувальних робіт (розроблення проектно-кошторисної документації та документації, пов'язаної з винесенням в натуру прибережних захисних смуг, водоохоронних зон, зон можливого затоплення паводковими і повеневими водами, а також підтоплення ґрунтовими водами).

6. Будівництво та реконструкція об'єктів виробничого призначення для служби експлуатації.

7. Придбання технічних засобів для проведення експлуатаційних робіт.

8. Створення та реконструкція мережі споруд для ведення гідрометеорологічних спостережень на річках та інших водоймах.

9. Удосконалення системи інформування громадян про можливість виникнення надзвичайної паводкової ситуації.

10. Створення та розширення ультракороткохвильового радіозв'язку з міжрайонними управліннями водного господарства.

( Додаток із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1132 від 19.09.2007, N 68 від 22.02.2008, N 166 від 05.03.2009 )

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 21 лютого 2007 р. N 254

Порядок
використання у 2007 році коштів, передбачених
у державному бюджеті ( 489-16 ) для ведення
державного моніторингу поверхневих вод, державного
водного кадастру, паспортизації та
управління водними ресурсами

1. Цей Порядок визначає механізм використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті ( 489-16 ) Держводгоспу за програмою "Ведення державного моніторингу поверхневих вод, водного кадастру, паспортизація, управління водними ресурсами" (далі - бюджетні кошти).

( Абзац другий пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ N 981 від 01.08.2007 )

( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 981 від 01.08.2007 )

2. Для спрямування бюджетних коштів Держводгосп формує і затверджує за погодженням з Мінприроди та Мінфіном план заходів з ведення державного моніторингу поверхневих вод, державного водного кадастру, паспортизації та управління водними ресурсами (далі - план заходів) відповідно до переліку робіт згідно з додатком, з урахуванням таких пріоритетних напрямів:

виконання міжурядових угод про співробітництво у галузі водного господарства, пов'язаних з моніторингом та управлінням водними ресурсами в межах державного кордону;

забезпечення контролю якості поверхневих вод у місцях питних водозаборів, при техногенних аварійних забрудненнях та під час затоплення паводковими і повеневими водами, а також підтоплення ґрунтовими водами;

ведення обліку використання вод.

3. Держводгосп затверджує кошториси окремо по кожній організації, що належать до сфери його управління (далі - організація), відповідно до плану заходів з урахуванням кількості створів і площ меліорованих земель, на яких ведуться спостереження, водокористувачів, що звітують за формою статистичної звітності, у межах обсягів виділених на зазначені цілі асигнувань.

4. Обсяги видатків на виконання міжурядових угод з питань співробітництва в сфері водного господарства на прикордонних водах визначаються відповідно до плану-графіка проведення міжнародних зустрічей, засідань Водного Форуму, нарад, семінарів та затверджуються Держводгоспом окремо по кожному заходу.

5. Закупівля товарів, робіт і послуг за рахунок бюджетних коштів здійснюється відповідно до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ).

6. Бюджетні кошти спрямовуються відповідно до Порядку обслуговування державного бюджету за видатками, затвердженого Державним казначейством.

7. Інформація про виконання плану заходів подається організаціями Держводгоспу щокварталу до 10 числа місяця, наступного за звітним періодом, за формою, встановленою Держводгоспом за погодженням з Мінприроди та Мінфіном.

Держводгосп подає Мінприроди та Мінфіну щокварталу зазначену інформацію до 20 числа місяця, наступного за звітним періодом, і річну - до 10 лютого року, наступного за звітним.

8. Складення та подання звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим і ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.

Додаток
до Порядку

Перелік
робіт з державного моніторингу поверхневих вод,
ведення водного кадастру, паспортизації та
управління водними ресурсами

1. Проведення державного моніторингу поверхневих вод:

систематичні спостереження за станом річок, водосховищ, каналів і водойм у місцях їх комплексного використання, систем міжгалузевого та сільськогосподарського водопостачання, поверхневих вод у межах державного кордону (контроль за вмістом забруднювальних речовин), водойм у зонах впливу атомних електростанцій за вмістом радіонуклідів, глибиною залягання та мінералізацією ґрунтових вод, ступенем засоленості (кислотності) та солонцюватості ґрунтів, переформуванням берегів водосховищ, підтопленням територій та сільських населених пунктів;

оснащення служб здійснення контролю за якістю та кількістю поверхневих вод приладами і обладнанням, автотранспортом, системами збору, обробки та передачі інформації;

підготовка лабораторій до акредитації (атестації) на право проведення вимірювань у сфері здійснення державного метрологічного нагляду;

ведення державного обліку використання вод за формою статистичної звітності 2-ТП (водгосп) з метою встановлення відомостей про забір та використання вод, скидання водокористувачами зворотних вод і забруднювальних речовин у водні об'єкти.

2. Ведення державного водного кадастру (систематизація даних державного обліку вод та визначення наявних для використання водних ресурсів).

3. Паспортизація річок (зведення основних даних про водний режим, фізико-географічні особливості, використання природних ресурсів і опрацювання рекомендацій щодо підвищення стійкості екологічної системи в басейнах річок).

4. Управління водними ресурсами:

розроблення нормативно-правових актів та нормативно-технічної документації з використання, охорони та відтворення водних ресурсів;

проведення міжнародних зустрічей, засідань Водного Форуму, нарад, семінарів у межах виконання міжурядових угод в галузі водного господарства, пов'язаних з державним моніторингом та управлінням водними ресурсами в межах державного кордону;

здійснення контролю за раціональним використанням, охороною та відтворенням водних ресурсів;

створення та запровадження інформаційної системи моніторингу і прогнозування стану навколишнього природного середовища у системі Держводгоспу.