КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
II сесія VI скликання
РІШЕННЯ
30.09.2008 N 376/376
Про ситуацію в транспортній галузі міста Києва
Відповідно до статті 143 Конституції України, статті 191 Господарського кодексу України, статті 9 Закону України "Про ціни та ціноутворення", статті 7 Закону України "Про автомобільний транспорт", статті 14 Закону України "Про міський електричний транспорт", пункту 13 постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.96 N 1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)" та враховуючи звернення Об'єднаної профспілкової організації КП "Київський метрополітен" від 03.09.2008 N 10/05-125, профспілки автомобілістів і дорожників від 04.09.2008 N 112, Київської міської профспілки працівників ЖКГ, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення від 04.09.2008 N 178, з метою безпечного та якісного обслуговування жителів і гостей міста Києва громадським транспортом, на підставі доповіді робочої групи Київської міської ради, створеної для вивчення ситуації в транспортній галузі міста Києва, Київська міська рада вирішила:
1. Інформацію робочої групи по вивченню ситуації в транспортній галузі міста Києва (доп. Зінченко О.О.) взяти до відома.
2. Виконавчому органу Київради (Київській міській державній адміністрації) здійснити негайну реалізацію висновків та рекомендацій, напрацьованих робочою групою. Забезпечити:
2.1. Випереджальний характер розвитку транспортної інфраструктури по відношенню до всіх інших галузей м. Києва. При цьому як основу транспортної мережі м. Києва розглядати саме громадський транспорт.
2.2. При розробці нового Генерального плану міста Києва, прийнятті рішень щодо формування та погодження проектів і планів житлової та іншої забудови, реконструкції та змін забудови районів міста передбачити своєчасне введення в дію об'єктів інфраструктури міського пасажирського транспорту (далі - МПТ) та відповідний розвиток вулично-шляхової мережі.
2.3. При розробці нового Генерального плану м. Києва передбачити збільшення частки площі автодоріг з 2% до 2,8% у 2010 році, до 4% - у 2015 році, до 8% - у 2025 році.
2.4. При оформленні відведення земельних ділянок у червоних лініях територій зовнішнього транспорту, діючих та передбачених діючим Генеральним планом міста Києва для розвитку та будівництва вулиць та доріг загальноміського значення, районного значення, питання зміни цільового призначення погоджувати з Головним управлінням транспорту та надавати відповідні проекти на погодження до постійної комісії Київради з питань транспорту та зв'язку.
2.5. З метою забезпечення комфортних умов проживання населення м. Києва, сталого розвитку економічно ефективної, привабливої та доступної для всіх верств населення, в тому числі інвалідів та інших маломобільних категорій, системи міського пасажирського транспорту, підвищення ефективності витрат міського бюджету, залучення приватних інвестицій розробити та внести на затвердження Київської міської ради до 15 грудня 2008 року цільову Комплексну програму розвитку пасажирського транспорту м. Києва на період до 2025 року.
2.6. Заборонити приватизацію комунальних підприємств "Київський метрополітен" та "Київпастранс", а також заборонити будь-яку реорганізацію, в тому числі перетворення цих підприємств, з метою їх приватизації.
2.7. Зобов'язати комунальні підприємства "Київський метрополітен" та "Київпастранс" забезпечити покращення якості транспортного обслуговування киян і гостей столиці, вжити заходів щодо збільшення рухомого складу та своєчасного його оновлення, зменшення інтервальності руху тощо.
2.8. Провести конкурс на проведення та здійснити комплексний аудит та експертизу фінансово-господарської діяльності комунальних підприємств "Київський метрополітен" і "Київпастранс".
2.9. Зберегти для киян у довготривалих проїзних квитках діючі на вересень 2008 року тарифи на проїзд у міському транспорті, що працює у звичайному режимі руху.
2.10. Рекомендувати прийняти пропозицію Головного управління цінової політики КМДА щодо граничних рівнів вартості довготривалих проїзних документів згідно з додатком.
2.11. При плануванні бюджету на 2009 рік та наступні роки максимально забезпечити покриття експлуатаційних витрат міських транспортних комунальних підприємств за рахунок коштів від сплати за проїзд. Оновлення рухомого складу та розвиток транспортної мережі здійснити за рахунок бюджету м. Києва.
2.12. Забезпечити щорічне нарощування витрат, передбачених бюджетом на розвиток транспорту, не менше ніж на 10 відсотків до витрат попереднього фінансового року. Заборонити скорочувати чи змінювати цільове призначення витрат, передбачених на розвиток транспорту м. Києва.
2.13. До кінця 2009 року завершити перехід на транспортну картку киянина. З 2010 року перейти на диференційовану систему оплати проїзду пасажира в залежності від відстані та кількості станцій метрополітену.
2.14. Забезпечити ринкові механізми формування цін на рекламу та оренду приміщень в усіх видах комунальних транспортних підприємств. До 10 жовтня цього року внести пропозиції щодо підвищення тарифів на розміщення реклами у підприємствах комунального транспорту.
2.15. До 1 квітня 2009 року провести детальне дослідження існуючих пасажиропотоків, здійснити прогнозування зростання навантажень на міську транспортну інфраструктуру до 2015 року.
2.16. З метою формування ринку транспортних послуг внести на розгляд Київради до 1 березня 2009 року пропозиції:
- щодо збільшення частки інвестицій у розвиток проектів транспортних систем за принципами приватно-державного партнерства;
- щодо залучення на конкурсній основі приватних операторів до виконання міського замовлення по перевезенню пасажирів автобусною мережею міста, передбачивши обов'язковою умовою наявність на кожному маршруті транспортних засобів, обладнаних спеціальним пристроєм для перевезення інвалідів-колясочників.
2.17. Створити Єдиний центр управління дорожнім рухом м. Києва з доступом громадян та підприємств до баз даних через мережу Інтернет.
2.18. Внести пропозиції щодо впровадження гнучкого графіка роботи підприємств та навчальних закладів.
2.19. Забезпечити пріоритетний розвиток багатоповерхових автоматизованих паркувальних комплексів.
2.20. До 15 грудня 2008 року розробити схему розвитку швидкісного трамваю у м. Києві з визначенням першочергових ділянок введення.
2.21. Вивчити питання щодо можливості розвитку річкового транспорту як складового елементу транспортної структури м. Києва.
2.22. Затвердити програму зменшення забруднення навколишнього середовища від діяльності МПТ та збільшення частки екологічного транспорту.
2.23. До лютого 2009 року підготувати пропозиції щодо внесення змін до чинного законодавства України, які передбачатимуть збільшення штрафних санкцій за порушення правил зупинки та стоянки транспортних засобів, що призвело до створення перешкод для руху чи зупинки МПТ.
2.24. Розірвати угоди та договори з перевізниками, які систематично порушують законодавство і не дотримуються правил безпеки дорожнього руху.
2.25. Підготувати проект угоди з Мінтрансзв'язку щодо спільної участі у створенні Малого кільця міської залізниці (МКМЗ). Підготувати відповідні інвестиційні угоди, провести спільну колегію з Мінтрансзв'язку для узгодження питань будівництва нових автостанцій, впорядкування повноважень контролю за пасажиропотоками, вчасного фінансування програм розвитку шляхового господарства.
2.26. Провести спільну колегію з ДАІ з питань регулювання руху, своєчасного оформлення ДТП, відеоспостереження за безпекою руху, безперешкодного руху громадського транспорту окремими смугами.
2.27. Звернутись до Кабінету Міністрів України з проханням надати допомогу щодо виконання м. Києвом підготовчих заходів до проведення фінальної частини чемпіонату Європи з футболу (ЄВРО-2012).
2.28. Доручити комунальним засобам масової інформації забезпечити належне інформування населення м. Києва щодо рішення сесії Київради від 30 вересня 2008 року "Про ситуацію у транспортній галузі", а також щодо результатів діяльності робочої групи по вивченню ситуації у транспортній галузі м. Києва.
3. Робочій групі продовжити роботу до 15 грудня цього року з наступним інформуванням сесії Київради.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київради з питань транспорту та зв'язку та постійну комісію Київради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку.
Київський міський голова Л.Черновецький
Додаток
до рішення Київради
від 30.09.2008 N 376/376
Розрахунок
граничних рівнів вартості
проїзних квитків на проїзд у
міському пасажирському транспорті,
що працює у звичайному режимі руху
Вид проїзного квитка | Пропонована вартість квитка, грн. | |
на місяць | ||
на метро | 80,00 | |
на один вид наземного транспорту (трамвай, тролейбус або автобус) | 60,00 | |
на 2 види транспорту, один із яких метро | 130,00 | |
на 2 наземних види транспорту | 110,00 | |
на 3 наземних види транспорту | 140,00 | |
па 4 види транспорту (в т. ч. один метро) | 199,00 | |
на квартал | ||
на метро | 199,00 | |
на один вид наземного транспорту (трамвай, тролейбус або автобус) | 150,00 | |
на 2 види транспорту, один із яких метро | 325,00 | |
на 2 наземних види транспорту | 275,00 | |
на 3 наземних види транспорту | 350,00 | |
на 4 види транспорту (в т.ч. один метро) | 499,00 | |
на рік | ||
на метро | 365,00 | |
на один вид наземного транспорту (трамвай, тролейбус або автобус) | 275,00 | |
на 2 види транспорту, один із яких метро | 575,00 | |
на 2 наземних види транспорту | 495,00 | |
на 3 наземних види транспорту | 660,00 | |
на 4 види транспорту (в т.ч. один метро) | 799,00 |
Заступник міського голови - секретар Київради О.Довгий