Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 17 вересня 2008 р. N 1244-р
Київ

Про схвалення Концепції забезпечення безпеки та
правопорядку під час проведення в Україні
фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу

1. Схвалити Концепцію забезпечення безпеки та правопорядку під час проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу (далі - Концепція), що додається.

2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям:

забезпечити врахування положень Концепції під час розроблення щорічних комплексних планів заходів щодо підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу;

погоджувати під час планування, реконструкції та будівництва спортивних об'єктів та об'єктів інфраструктури, визначених Державною цільовою програмою підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2008 р. N 107 (Офіційний вісник України, 2008 р., N 18, ст. 482), проектну документацію в частині, що стосується вимог безпеки, з МВС, МНС, СБУ або їх територіальними органами, а також Управлінням державної охорони.

3. Центральним органам виконавчої влади відповідно до компетенції:

затверджувати щороку плани заходів щодо реалізації Концепції;

подавати МВС звіти про виконання зазначених планів заходів для узагальнення та подання Кабінетові Міністрів України разом з пропозиціями щодо вдосконалення та координації роботи із забезпечення безпеки та правопорядку під час проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу.

4. Рекомендувати:

органам місцевого самоврядування міст Дніпропетровська, Донецька, Києва, Львова, Одеси і Харкова затвердити до кінця 2008 року плани заходів щодо забезпечення безпеки та правопорядку зазначених міст;

Федерації футболу України відповідно до вимог УЄФА затвердити до кінця 2008 року концепцію забезпечення безпеки та правопорядку в офіційних місцях проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу.

Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО

Схвалено
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 17 вересня 2008 р. N 1244-р

Концепція
забезпечення безпеки та правопорядку
під час проведення в Україні фінальної частини
чемпіонату Європи 2012 року з футболу

Загальна частина

Проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу (далі - Чемпіонат) пов'язане з вирішенням багатьох питань, зокрема щодо забезпечення безпеки та правопорядку.

Ця Концепція спрямована на визначення комплексу організаційних заходів щодо розв'язання проблем безпеки та правопорядку, що виникають під час підготовки та проведення Чемпіонату, з урахуванням вимог УЄФА та досвіду чемпіонатів з футболу, проведених у 2004, 2006 і 2008 роках.

Визначення проблеми, на розв'язання
якої спрямована Концепція

Передбачається, що матчі Чемпіонату відвідають понад 600 тис. футбольних вболівальників з різних країн світу. У зв'язку з цим існує можливість в'їзду на територію України осіб, що відомі як порушники громадського порядку, терористи та особи, пов'язані з терористичною діяльністю. Крім того, в Україні також зареєстровано місцеві групи футбольних вболівальників, відомих як порушники громадського порядку.

Інтенсивний рух осіб і транспортних засобів через державний кордон на шляхах міжнародного залізничного, повітряного, морського та автомобільного сполучення, у тому числі з використанням індивідуального автомобільного транспорту, потребує вжиття додаткових заходів, спрямованих на забезпечення безпеки та правопорядку під час перетинання державного кордону, а також в аеропортах і на залізничному транспорті.

Під час проведення Чемпіонату в містах та поза їх межами збільшиться навантаження на систему громадського транспорту незалежно від запланованого її оновлення. Додаткові проблеми для безпеки спричинить поява великої кількості користувачів транспортних засобів, що будуть новачками в Україні і говоритимуть іноземними мовами.

Масові скупчення людей можуть створити загрозу життю та здоров'ю учасників та відвідувачів футбольних матчів, зокрема внаслідок спалаху інфекційних хвороб, виникнення пожеж та аварій на стадіонах і в громадському транспорті, а також інших надзвичайних ситуацій.

Ураховуючи масштаби Чемпіонату, не виключається можливість проведення політичних або громадянських акцій.

Перебування офіційних делегацій і гостей Чемпіонату, щодо яких здійснюється державна охорона в готелях та інших місцях проживання, також потребуватиме вжиття додаткових заходів щодо забезпечення їх безпеки.

Таким чином, під час проведення Чемпіонату можуть виникнути проблеми, пов'язані з:

порушенням громадського порядку та хуліганськими проявами з боку футбольних вболівальників;

можливістю вчинення терористичного акту;

виникненням загрози санітарному та епідемічному благополуччю населення;

можливістю вчинення злочинів проти життя, здоров'я, волі, честі та гідності, власності, статевої свободи та статевої недоторканості особи, громадського порядку та моральності, а також у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів;

скоєнням дорожньо-транспортних пригод, що спричиняють затори та блокування об'єктів інфраструктури, а також залізничних аварій, аварій в аеропортах;

проведенням політичних або громадянських акцій;

виникненням надзвичайних ситуацій техногенного характеру;

недостатнім рівнем забезпечення безпеки у місцях проживання та тимчасового перебування офіційних делегацій і гостей Чемпіонату, щодо яких здійснюється державна охорона.

Основними нормативно-правовими актами, що регламентують питання забезпечення безпеки і правопорядку на стадіоні та за його межами перед, протягом і після футбольного матчу, є постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 1998 р. N 2025 "Про порядок підготовки спортивних споруд та інших спеціально відведених місць для проведення масових спортивних та культурно-видовищних заходів" (Офіційний вісник України, 1998 р., N 51, ст. 1894) та від 29 червня 2004 р. N 823 "Про затвердження Порядку організації робіт із забезпечення громадського порядку та безпеки під час проведення футбольних матчів" (Офіційний вісник України, 2004 р., N 26, ст. 1707; 2008 р., N 66, ст. 2212). Разом з тим зазначені нормативно-правові акти не повною мірою дають змогу забезпечити організацію і проведення Чемпіонату відповідно до європейських стандартів.

Мета і основні завдання Концепції

Метою Концепції є забезпечення безпеки та правопорядку під час проведення Чемпіонату.

Основними завданнями Концепції є:

розмежування повноважень органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів та власників (орендарів) стадіонів , щодо забезпечення безпеки та правопорядку;

забезпечення дотримання правил безпеки та правопорядку;

забезпечення підготовки об'єктів та інфраструктури стадіону і прилеглої до нього території відповідно до вимог безпеки;

здійснення добору і навчання фахівців для забезпечення безпеки та правопорядку;

запобігання та припинення хуліганських проявів, порушень громадського порядку, зокрема з використанням зброї та вибухових речовин;

запобігання людським жертвам;

запобігання підриву міжнародного іміджу держави;

забезпечення належного рівня безпеки відповідно до вимог УЄФА;

здійснення належного матеріально-технічного забезпечення правоохоронних органів;

вивчення і використання правоохоронними органами позитивного досвіду роботи інших держав з підготовки та проведення спортивно-масових заходів та поглиблення міжнародного співробітництва у відповідній сфері.

Аналіз причин виникнення проблем та
шляхи їх розв'язання

Основними причинами виникнення проблем є:

недостатність законодавчого врегулювання питання забезпечення безпеки та правопорядку, зокрема відповідальності за вчинення правопорушень під час та у зв'язку з проведенням футбольного матчу;

недосконалість методів і форм забезпечення безпеки та правопорядку під час проведення футбольного матчу;

недостатнє матеріально-технічне забезпечення правоохоронних органів;

невідповідність вимогам УЄФА більшості об'єктів спортивної, транспортної, інформаційно-телекомунікаційної та соціальної інфраструктури, які повинні забезпечувати проведення Чемпіонату та прийом уболівальників, офіційних делегацій і гостей, щодо яких здійснюється державна охорона;

відсутність достатньої кількості фахівців, що володіють необхідними професійними знаннями і досвідом роботи з підготовки та проведення міжнародних спортивно-масових заходів.

Розв'язання проблем планується шляхом:

1) удосконалення актів законодавства щодо:

використання системи відеоспостереження на стадіонах та поза їх межами;

проведення феєрверків на стадіонах;

запобігання несанкціонованому доступу сторонніх осіб на поле для гри, проявам расизму та неадекватної поведінки, зокрема з використанням транспарантів;

визначення меж прилеглої до стадіонів території, на яку поширюється дія правил поведінки на стадіоні;

запобігання незаконному продажу квитків на футбольні матчі Чемпіонату, зокрема визначення відповідної системи їх розподілу;

забезпечення можливості проведення особистого огляду обслуговуючим персоналом стадіонів, зокрема стюардами;

запобігання відвідування Чемпіонату особами, які вчиняють - правопорушення під час таких заходів, зокрема запровадження міжнародного обміну інформацією про зазначених осіб;

віднесення злочинів, передбачених статтею 265-1 (незаконне виготовлення ядерного вибухового пристрою чи пристрою, що розсіює радіоактивний матеріал або випромінює радіацію) Кримінального кодексу України ( 2341-14 ), до підслідності слідчих органів СБУ, а злочинів, передбачених статтею 294 (масові заворушення) Кодексу ( 2341-14 ), - підслідності міліції;

посилення відповідальності за правопорушення, вчинені під час та у зв'язку з проведенням футбольного матчу;

забезпечення безпеки та правопорядку під час проведення спортивно-масових і культурно-видовищних заходів відповідно до європейських норм;

2) здійснення запобіжних заходів, заходів контролю, управління рухом вболівальників, а також заходів реагування на протиправні дії, зокрема під час перетинання державного кордону, перебування у громадських місцях та місцях проживання, прямування до місць проведення футбольних матчів та після їх закінчення;

3) здійснення обміну інформацією з правоохоронними органами країн, команди яких беруть участь у Чемпіонаті;

4) залучення до співпраці під час Чемпіонату офіцерів зв'язку іноземних країн, Інтерполу та Європолу;

5) здійснення нагляду за мережами автомобільних доріг, залізничними вокзалами, автовокзалами, автостанціями та аеропортами;

6) визначення потенційних загроз вчинення терористичного акту;

7) інформування громадськості через засоби масової інформації про заходи щодо забезпечення безпеки, які здійснюватимуться під час проведення Чемпіонату, зокрема з метою інформування про вчинення правопорушення;

8) забезпечення взаємодії державних органів із засобами масової інформації, зокрема для інформування населення про необхідність дотримання громадського порядку і правил пожежної безпеки, а також запровадження обмежень на стадіоні в разі вчинення правопорушення;

9) створення мобільних груп із представників правоохоронних органів для швидкого реагування на вчинювані правопорушення та хуліганські прояви;

10) запровадження у підрозділах міліції та судах загальної юрисдикції чергування з метою забезпечення оперативного реагування в разі скоєння злочину чи правопорушення;

11) забезпечення швидкого судового розгляду та прийняття відповідного рішення;

12) організації медичного забезпечення, зокрема надання екстреної медичної допомоги в разі виникнення надзвичайної ситуації;

13) створення на стадіоні та прилеглій до нього території мобільних пунктів для надання медичної допомоги з урахуванням очікуваної чисельності вболівальників, оперативної обстановки в день проведення футбольного матчу, чисельності сил і засобів органів міліції, що залучаються для забезпечення безпеки та правопорядку;

14) вжиття необхідних профілактичних заходів для забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення;

15) модернізації транспортних засобів та шляхів сполучення, установлення знаків дорожнього сервісу та дублювання написів на таких знаках англійською мовою, забезпечення безпеки та охорони дорожнього руху;

16) приведення стану стадіонів у відповідність із встановленими нормами, обладнання їх сучасним устаткованням та інженерно-технічними засобами відповідно до вимог УЄФА;

17) акредитації осіб з обмеженими фізичними можливостями та розроблення заходів щодо забезпечення їх безпеки і створення, безперешкодного доступу до стадіону і прилеглої до нього території;

18) забезпечення безпеки в місцях проживання офіційних делегацій і гостей Чемпіонату, щодо яких здійснюється державна охорона, із залученням недержавних охоронних структур та постійного патрулювання поблизу таких місць представниками правоохоронних органів з метою запобігання правопорушенням щодо іноземних громадян;

19) створення системи запобігання виникненню пожежі, іншої надзвичайної ситуації на стадіоні і прилеглій до нього території, а також ліквідації її наслідків;

20) розроблення та затвердження плану заходів щодо забезпечення цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, а також порядку надання медичної допомоги;

21) здійснення заходів щодо запобігання та протидії незаконному використанню прав інтелектуальної власності, зокрема документування фактів незаконного використання права інтелектуальної власності УЄФА;

22) проведення для представників правоохоронних органів, недержавних охоронних структур та обслуговуючого персоналу навчань з питань забезпечення безпеки під час підготовки і проведення масових спортивних заходів, а також іноземним мовам;

23) здійснення заходів щодо забезпечення безпеки правоохоронними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами самоврядування та власниками (орендарями) стадіонів;

24) визначення основних методів роботи та порядку залучення правоохоронних органів, недержавних охоронних структур і обслуговуючого персоналу з метою забезпечення безпеки та правопорядку.

Очікувані результати

Реалізація Концепції дасть змогу забезпечити безпеку та правопорядок під час проведення Чемпіонату та виконати надані УЄФА державні гарантії.

Фінансове забезпечення

Фінансування Концепції здійснюється в межах видатків на відповідний рік, передбачених для виконання Державної цільової програми з підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2008 р. N 107 (Офіційний вісник України, 2008 р., N 18, ст. 482), з державного та місцевих бюджетів, інших джерел.