НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ПИТАНЬ РЕГУЛЮВАННЯ ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
10.06.2008 N 1065
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
10 липня 2008 р. за N 630/15321
(Рішення втратило чинність на підставі Рішення
Національної комісії, що здійснює державне регулювання у
сфері зв'язку та інформатизації
N 117 від 27.02.2018)
Про затвердження Інструкції
про порядок взаємодії Державної інспекції
зв'язку, Українського державного центру радіочастот
та органів внутрішніх справ України з питань
запобігання, виявлення та припинення порушень
законодавства в галузі зв'язку
Відповідно до статей 15, 16 Закону України "Про радіочастотний ресурс України" ( 1770-14 ) та з метою запобігання, виявлення та припинення порушень законодавства в галузі зв'язку, Національна комісія з питань регулювання зв'язку України ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Інструкцію про порядок взаємодії Державної інспекції зв'язку, Українського державного центру радіочастот та органів внутрішніх справ України з питань запобігання, виявлення та припинення порушень законодавства в галузі зв'язку, що додається.
2. Доручити начальнику Державної інспекції зв'язку Кривенку С.І. в установленому законодавством порядку подати це рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
Голова С.Колобов
Затверджено
Рішення Національної комісії
з питань регулювання зв'язку
України
10.06.2008 N 1065
Наказ Міністерства
внутрішніх справ України
10.06.2008 N 283
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
10 липня 2008 р. за N 630/15321
Інструкція
про порядок взаємодії Державної інспекції
зв'язку, Українського державного центру радіочастот
та органів внутрішніх справ України з питань
запобігання, виявлення та припинення порушень
законодавства в галузі зв'язку
1. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція визначає порядок взаємодії Державної інспекції зв'язку (далі - ДІЗ), Українського державного центру радіочастот, його філій (далі - УДЦР) та органів і підрозділів Міністерства внутрішніх справ України (далі - ОВС) при проведенні заходів щодо виявлення та вилучення радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв (далі - РЕЗ та ВП), які ввозяться на територію України, реалізуються, установлюються та експлуатуються без належних дозвільних документів, а також здійснення спільних заходів з питань дотримання чинного законодавства в галузі зв'язку.
1.2. Метою взаємодії є запобігання, виявлення та припинення порушень законодавства в галузі зв'язку відповідно до повноважень, визначених законодавством України.
2. Форми взаємодії
2.1. Взаємодія підрозділів ДІЗ, філій УДЦР та ОВС здійснюється на засадах законності та самостійності, взаємодопомоги, незалежності в діях, невтручання у сферу компетенції один одного шляхом:
2.1.1. Створення спільних координаційних комісій та оперативних груп з контролю щодо запобігання, виявлення і розкриття порушень законодавства в галузі зв'язку (далі - оперативні групи).
2.1.2. Взаємного обміну інформацією про виявлені факти порушення законодавства в галузі зв'язку в установленому порядку та в межах повноважень ДІЗ, УДЦР та ОВС.
2.1.3. Планування та проведення спільних планових та позапланових заходів щодо запобігання, виявлення та припинення порушень законодавства в галузі зв'язку.
2.1.4. Попередження, виявлення та припинення правопорушень у галузі зв'язку в межах повноважень, визначених законодавством.
2.1.5. Здійснення аналізу впливу результатів спільних заходів на кількість правопорушень у галузі зв'язку.
2.1.6. Здійснення в установленому порядку державного нагляду за дотриманням чинного законодавства у сфері користування радіочастотним ресурсом України.
3. Порядок взаємодії
3.1. До складу координаційних комісій входять у рівній кількості представники підрозділів ДІЗ, філій УДЦР та ОВС.
3.2. Очолює комісію:
у регіонах, де розташовані структурні підрозділи ДІЗ, - керівник цього підрозділу;
в інших регіонах - за рішенням членів координаційної комісії представник ОВС або ДІЗ.
3.3. Координаційними комісіями затверджується склад оперативних груп, які безпосередньо проводять планові та позапланові спільні заходи щодо запобігання порушенням законодавства в галузі зв'язку.
3.4. Позапланові спільні заходи здійснюються за ініціативою зацікавленої сторони (ДІЗ, УДЦР, ОВС). Ініціатор проведення позапланових спільних заходів повинен надати підстави для їх проведення.
3.5. Координація та узгодження проведення спільних заходів з боку ОВС покладається на працівників підрозділів зв'язку. Представники інших служб ОВС залучаються відповідальним за взаємодію фахівцем безпосередньо при проведенні спільних заходів з числа працівників територіальних ОВС за погодженням з їх керівниками.
3.6. Обсяг та порядок взаємного обміну інформацією про наявність радіозавад, виявлені факти порушення законодавства в галузі зв'язку визначаються відповідальними за взаємодію фахівцями безпосередньо в регіонах у встановленому законодавством порядку і в межах повноважень ДІЗ, УДЦР та ОВС.
3.7. Спільні заходи здійснюють оперативні групи, до складу яких входять представники підрозділів ДІЗ, філій УДЦР та ОВС.
4. Основні функції членів координаційних комісій
4.1. Представники ДІЗ:
4.1.1. Очолюють координаційні комісії в регіонах, де розташовані структурні підрозділи ДІЗ.
4.1.2. За рішенням членів координаційної комісії очолюють координаційні комісії в інших регіонах.
4.1.3. Забезпечують аналіз отриманої інформації щодо виявлених порушень, готують матеріали для проведення перевірки та оформлення необхідних посвідчень.
4.1.4. Беруть участь у роботі координаційних комісій та оперативних груп. На рівні координаційних комісій вносять пропозиції щодо вдосконалення роботи оперативних груп.
4.1.5. Складають протокол про вчинення адміністративного правопорушення відповідно до статті 146 Кодексу України про адміністративні правопорушення ( 80731-10 ).
4.1.6. Здійснюють підготовку матеріалів для розгляду в суді справ про адміністративні правопорушення.
4.1.7. Представники ДІЗ, які входять до складу оперативних груп, перед початком проведення спільних заходів оперативно інформують керівника координаційної комісії про підстави для проведення відповідних заходів з метою оформлення відповідних посвідчень або окремих доручень.
4.1.8. Для перевірки інформації про злочини та проведення слідчих дій представники ДІЗ залучаються лише у випадках, передбачених Кримінально-процесуальним кодексом України ( 1001-05, 1002-05, 1003-05 ).
4.2. Представники ОВС:
4.2.1. За рішенням членів координаційної комісії очолюють координаційні комісії в регіонах, де відсутні структурні підрозділи ДІЗ.
4.2.2. Очолюють оперативні групи.
4.2.3. Беруть участь у роботі координаційних комісій та оперативних груп.
4.2.4. На рівні координаційних комісій вносять пропозиції щодо вдосконалення роботи оперативних груп.
4.2.5. Отримують інформацію від структурних підрозділів ДІЗ, філій УДЦР та координаційних комісій щодо результатів технічного радіоконтролю та виявлених фактів порушення законодавства в галузі зв'язку, проводять відповідні перевірки та слідчо-оперативні заходи, у тому числі спільні з ДІЗ та УДЦР.
4.2.6. Отриману інформацію про порушення законодавства в галузі зв'язку, що не належить до компетенції ОВС, направляють за належністю.
4.2.7. Забезпечують у разі потреби перевірку даних щодо порушника, необхідних для складання представником ДІЗ протоколу про адміністративне правопорушення. Після складання представником ДІЗ протоколу про адміністративне правопорушення, передбаченого статтею 146 Кодексу України про адміністративні правопорушення ( 80731-10 ), здійснюють вилучення РЕЗ та складають протокол про їх вилучення.
4.2.8. У разі неможливості складання протоколу про адміністративне правопорушення та протоколу про вилучення РЕЗ безпосередньо на місці вчинення правопорушення порушника може бути доставлено до територіального ОВС відповідно до вимог чинного законодавства України.
4.2.9. У разі потреби перевірки технічних параметрів вилучених РЕЗ у триденний термін з дня вилучення передають їх до філії УДЦР.
4.2.10. Для участі в проведенні технічного радіоконтролю параметрів випромінювання РЕЗ можуть направляти до філії УДЦР своїх представників (представника).
4.2.11. Після проведення перевірки технічних параметрів РЕЗ зберігають вилучені технічні засоби до розгляду справи судом.
4.2.12. З метою своєчасного оформлення посвідчення на проведення позапланової перевірки оперативно надають керівникам координаційних комісій інформацію про виявлені порушення чинного законодавства в галузі зв'язку.
4.3. Представники УДЦР:
4.3.1. У межах визначених законодавством повноважень беруть участь у роботі координаційних комісій та оперативних груп, готують та надають керівникам координаційних комісій та оперативних груп результати технічного радіоконтролю.
4.3.2. За зверненнями ОВС та/або ДІЗ проводять додаткові перевірки технічних параметрів випромінювання РЕЗ та за їх результатами повідомляють керівників координаційних комісій і відповідальних за взаємодію осіб.
4.3.3. У п'ятиденний строк проводять перевірки технічних параметрів вилучених РЕЗ і надають матеріали, що підтверджують можливість їх застосування в радіомережах України.
4.3.4. Після проведення перевірки технічних параметрів вилучених РЕЗ повертають їх до підрозділу ОВС, який проводив їх вилучення.
4.3.5. На запити ОВС або ДІЗ надають у межах своїх повноважень інформацію про результати технічного радіоконтролю та інші відомості (у т.ч. копії сертифікатів відповідності, відповідних дозволів) стосовно справ, що перебувають у провадженні ОВС.
4.3.6. Можуть залучатися як фахівці (без участі представників ДІЗ) для участі в проведенні слідчих дій у кримінальних справах, що перебувають у провадженні ОВС, у порядку, установленому Кримінально-процесуальним кодексом України ( 1001-05, 1002-05, 1003-05 ).
4.3.7. З метою своєчасного оформлення посвідчення на проведення позапланової перевірки оперативно надають керівникам координаційних комісій інформацію про виявлені порушення чинного законодавства в галузі зв'язку.
Начальник ДІЗ С.І.Кривенко
Начальник УДЦР П.В.Слободянюк
Начальник Департаменту зв'язку МВС України полковник міліції С.О.Деконенко