КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
V сесія V скликання

РІШЕННЯ
N 145/1979 від 22.08.2007

Про затвердження Інвестиційної програми
впровадження інноваційних технологій
в паркування транспортних засобів у м. Києві
(2007-2011 роки)

Відповідно до пункту 22 частини першої Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), пункту 2 статті 22 Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ" ( 401-14 ), статей 6 і 9 Закону України "Про дорожній рух" ( 3353-12 ), з метою поліпшення стану організації дорожнього руху та на виконання рішення Київської міської ради від 26.06.07 N 930/1591 "Про вдосконалення паркування автотранспорту в м. Києві" Київська міська рада ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Інвестиційну програму впровадження інноваційних технологій в паркування транспортних засобів у м. Києві на 2007-2011 роки згідно з додатком.

2. Доручити виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації), комунальному підприємству "Київтранспарксервіс" на основі затвердженої програми забезпечити введення безготівкових форм розрахунків за надання послуг з паркування транспортних засобів.

3. Доповнити "Правила паркування транспортних засобів у м. Києві", затверджені рішенням Київради від 26.09.02 N 47/207, а саме:

3.1. Розділ II. "Основні терміни, використані в цих Правилах", доповнити такими термінами:

"Платіж з використанням мобільного терміналу (телефону), далі - М-парковка - оплата за користування місцями паркування шляхом відправки SMS або голосових повідомлень оператору мобільного зв'язку для вирахування коштів з особового (телекомунікаційного) рахунку абонента.

Оператор мобільного зв'язку - юридична особа, яка надає послуги мобільного зв'язку абонентам, одночасно діє на підставі договору субдоручення на збір коштів за послуги паркування автотранспорту, укладеного з оператором телекомунікаційного зв'язку.

Оператор телекомунікаційного зв'язку - юридична особа, яка залучена оператором на конкурсних засадах у встановленому порядку, діє на підставі договору доручення, укладеного з оператором, предметом якого є збір коштів за послуги платного паркування та збір за паркування автотранспорту шляхом використання прогресивних технологій та методів сплати при використанні автоматизованої системи паркування, що надають сучасні телекомунікаційні технології".

3.2. У пункті 5.1 розділу V "Форми сплати та порядок розрахунків за користування місцями платного паркування" після слів "пластикові чіп-карти, смарт-карти" додати:

- особовий (телекомунікаційний) рахунок;

- інші форми сплати при використанні автоматизованих систем паркування.

3.3. Розділ V "Форми сплати та порядок розрахунків за користування місцями платного паркування" доповнити таким пунктом:

"5.7. Безготівкова сплата за користування місцями платного паркування може здійснюватись за допомогою мобільного зв'язку шляхом здійснення SMS-платежу або голосового повідомлення-платежу тощо. Зміст платежу полягає у відправленні на короткий номер, визначений оператором мобільного зв'язку, повідомлення про сплату за паркування автотранспорту, що є підтвердженням згоди укласти договір на паркування автотранспортних засобів на визначених у публічній пропозиції умовах та на списання з особистого (телекомунікаційного) рахунку платника суми вартості паркування, визначеної у такій публічній пропозиції".

4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київради з питань транспорту та зв'язку.

Київський міський голова Л.Черновецький

Додаток
до рішення Київради
від 22.08.2007 N 145/1979

Інвестиційна програма
впровадження інноваційних технологій в паркування
транспортних засобів у м. Києві (2007-2011 роки)

Зміст Інвестиційної програми

1. Вступ.

1.1. Аналіз існуючої системи платного паркування та її недоліки.

1.2. Обґрунтування, мета та завдання інвестиційної програми.

1.3. Нормативно-правове обґрунтування паркувальної діяльності в місті Києві.

2. Сплата за паркування за допомогою паркоматів, розрахунок необхідних витрат.

3. Впровадження системи відеонагляду за паркувальними майданчиками.

3.1. Опис системи відеонагляду за паркувальними майданчиками.

3.2. Розрахунки необхідних витрат для впровадження системи.

4. Автоматизація сплати за паркування на спеціально обладнаних місцях.

5. Впровадження сплати за паркування за допомогою мобільних телефонів.

5.1. Опис системи розрахунків за допомогою мобільних телефонів.

5.2. Розрахунки необхідних витрат для впровадження системи розрахунків за допомогою мобільних телефонів.

6. Розрахунки необхідних витрат для підготовки технічної документації по відведенню земельних ділянок.

7. Сплата за паркування за допомогою талонів фіксованої вартості та абонементних талонів.

7.1. Опис альтернативної сплати за допомогою абонементних талонів.

7.2. Розрахунки витрат для впровадження абонементних талонів.

8. Освоєння інвестиційних коштів за напрямками впровадження інноваційних технологій в паркування.

1. Вступ

1.1. Аналіз існуючої системи платного паркування
та її недоліки

Останніми роками в місті Києві спостерігається стала тенденція до збільшення автотранспорту, що при загальноміській напрузі з місцями для паркування поглиблює проблему зберігання транспортних засобів.

Існуюча система паркування характеризується недотриманням власниками транспортних засобів правил паркування, низькою якістю послуг з паркування автотранспорту, високим рівнем криміналізації діяльності з надання послуг з паркування, що полягає в заниженні надходжень коштів до районних бюджетів.

Аналіз стану існуючої системи паркування транспортних засобів у місті Києві засвідчує той факт, що нормативно-правові, організаційні та фінансові умови функціонування зазначеної системи не відповідають європейським стандартам.

В даний час стягнення плати за послуги з паркування здійснюється за допомогою електронних реєстраторів розрахункових операцій та полягає в отриманні паркувальником готівкових коштів, що дає можливість частину їх привласнювати. Про це свідчать результати впровадження в місті Києві пілотного проекту з відеоспостереження на двох паркувальних майданчиках.

Тому існує гостра необхідність суттєвого збільшення кількості місць для паркування, переходу на безготівкові розрахунки, такі як сплата за допомогою абонементних талонів та талонів фіксованої вартості, з використанням мобільних телефонів та паркоматів.

1.2. Обґрунтування, мета та завдання
Інвестиційної програми

Для реалізації єдиної технічної, економічної політики та проведення належної організаційної роботи в сфері паркування Київська міська рада своїм рішенням від 26.06.07 N 930/1591 "Про вдосконалення паркування автотранспорту в м. Києві" визначила комунальне підприємство "Київтранспарксервіс" єдиним оператором з паркування транспортних засобів.

Цим рішенням виконавчому органу Київради (Київській міській державній адміністрації) та комунальному підприємству "Київтранспарксервіс" доручено розробити комплексну програму "Єдиний паркувальний простір міста Києва".

При розробці програми необхідно передбачити заходи щодо:

- суттєвого збільшення кількості місць для паркування автомобільного транспорту та належного облаштування паркувальних майданчиків;

- переходу на безготівковий розрахунок за послуги з паркування з застосуванням інноваційних технологій;

- будівництва наземно-підземних паркінгів;

- унормування та організації паркування на прибудинкових територія;

- впорядкування автостоянок та гаражно-будівельних кооперативів відповідно до визначених технічних норм;

- визначення місць для паркування автотранспорту осіб з обмеженими фізичними можливостями, велосипедів та мотоциклів.

У ході розробки вищезазначеної програми необхідно передбачити:

- аналіз вихідної ситуації та створення бази даних (реєстру в електронному вигляді) щодо паркувальних майданчиків, автостоянок, гаражів та паркінгів;

- аналіз дислокації транспортних засобів в нічний час в кожному районі та по мікрорайонах, виходячи з місця проживання автовласників;

- аналіз основних транспортних потоків в робочий час та фактичного місця паркування автотранспорту;

- практичний досвід функціонування паркувальних комплексів в окремих мегаполісах Європи;

- визначення мети, завдання та стратегії формування єдиного міського паркувального простору по основних напрямках;

- концепцію, стратегічні цілі та програму розвитку наземного паркування:

- паркувальні майданчики на проїзній частині;

- паркувальні майданчики з використанням тротуарів;

- паркувальні майданчики в окремих відокремлених просторах;

- адресну програму будівництва перехоплюючих паркінгів;

- програму будівництва висотних паркінгів;

- програму будівництва підземних паркінгів;

- концепцію, варіанти організації паркування на внутрішньобудинкових та міжбудинкових просторах. Рекомендації щодо організації паркування відносно кварталів та дворів в межах відомчої території кожної житлово-експлуатаційної контори;

- програму спеціалізованих парковок для вантажівок, туристичних автобусів, маршруток;

- програму системного виведення готівкових розрахунків за надання послуг з паркування в безготівкові на основі Інвестиційної програми впровадження інноваційних технологій в паркування транспортних засобів у місті Києві.

Розроблена Інвестиційна програма впровадження інноваційних технологій в паркування транспортних засобів у м. Києві (2007-2011 роки) має стати важливою складовою комплексної програми "Єдиний паркувальний простір міста Києва".

Метою Інвестиційної програми є забезпечення створення правових, економічних і організаційних умов для впровадження інноваційних технологій в паркування транспортних засобів у м. Києві, що дозволить покращити організацію дорожнього руху в частині впорядкування робіт з паркування, впровадити дієву систему виведення готівкових розрахунків в цій сфері надання послуг в безготівкові.

Завданням Інвестиційної програми є впровадження інноваційних технологій в паркування, оформлення у встановленому порядку документів на земельні ділянки для функціонування паркувального комплексу, збільшення надходжень коштів до міського та районних бюджетів за рахунок підвищення рівня сплати за послуги з паркування транспортних засобів.

Фінансування впровадження прогресивних технологій в паркування транспортних засобів доцільно здійснювати за рахунок інвестиційної складової, яка вводиться до складу тарифів на паркування в межах кожної територіальної зони міста. Ці кошти консолідуються на субрахунку комунального підприємства "Київтранспарксервіс" порайонно.

1.3. Нормативно-правове обґрунтування здійснення
паркувальної діяльності в м. Києві

Декретом Кабінету Міністрів України від 20.05.93 N 56-93 "Про місцеві податки та збори" передбачена можливість самостійного встановлення і визначення порядку сплати місцевих податків і зборів відповідно до переліку і в межах установлених органами місцевого самоврядування граничних розмірів ставок. Статтею 3 вищезазначеного документа передбачений збір за паркування, який рішенням Київської міської ради від 17.05.94 N 9а "Про впровадження збору за паркування автомобілів у м. Києві" був запроваджений на території міста Києва на відведених та спеціально обладнаних місцях для паркування.

Рішенням Київської міської ради від 28.09.06 N 17/74 "Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 17.05.94 N 9а" встановлена єдина ставка збору за паркування транспортних засобів - 0,51 грн. за годину паркування на відведених і спеціально обладнаних місцях для паркування.

Рішенням Київської міської ради від 26.09.02 N 47/207 "Про встановлення правил благоустрою території, паркування транспортних засобів, тиші в громадських місцях, торгівлі на ринках міста Києва" затверджені правила паркування транспортних засобів на території міста Києва, якими визначаються єдиний порядок організації та функціонування платних місць для паркування автотранспорту.

Розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 06.08.04 N 1467 "Про заходи щодо зменшення автомобільних заторів на вулицях та дорогах міста Києва" передбачено порядок затвердження схем організації дорожнього руху за умови створення нового паркувального майданчика.

Розробка інвестиційної програми здійснювалась відповідно до вимог законодавства та таких нормативно-правових актів:

- Закон України від 21.05.97 N 280 "Про місцеве самоврядування в Україні";

- Закон України від 05.04.01 N 2344 "Про автомобільний транспорт";

- Закон України від 15.01.99 N 401-XIV "Про столицю України - місто-герой Київ";

- постанова Кабінету Міністрів України N 710 від 03.08.05 "Про затвердження державної програми розвитку автомобільних доріг загального користування на 2005-2010 роки";

- розпорядження Президента України від 21.09.02 N 322 "Про додаткові заходи щодо забезпечення безпеки дорожнього руху";

- розпорядження Київської міської державної адміністрації від 18.07.06 N 1082 "Про першочергові заходи щодо вдосконалення паркування транспортних засобів на вулично-шляховій мережі м. Києва";

- рішення Київської міської ради від 15.03.07 N 261/922 "Про створення комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації);

- рішення Київської міської ради від 26.06.07 N 930/1591 "Про вдосконалення паркування автотранспорту в м. Києві".

2. Сплата за паркування за допомогою паркоматів
та розрахунок витрат

Система розрахунків за паркування з використанням паркоматів передбачає їх встановлення на кожні 15-30 паркомісць. Загальна потреба в паркоматах становить близько ста одиниць. Розрахунки можуть проводитись готівкою та за допомогою електронних смарт-карт.

Основні витрати при впровадженні цієї системи:

- первинні капітальні витрати на закупівлю паркоматів;

- створення процесінгового центру для аналізу та обробки інформації з паркоматів;

- встановлення паркоматів;

- витрати на технічне обслуговування паркоматів, інкасацію.

Орієнтовна вартість одного паркомата становить 84000 грн., витрати на його встановлення складуть 10000 грн.

Витрати на технічне обслуговування та інкасацію 100 паркоматів складуть 1000000 грн. на рік.

На створення процесінгового центру необхідно витратити 1600000 грн. Загальна потреба в коштах на впровадження системи становить 11000000 грн., в т.ч.:

- на обладнання та облаштування процесінгового центру - 1600000 грн.;

- на придбання паркоматів 100 х 84000 = 8400000 грн.;

- на встановлення паркоматів 100 х 10000 = 1000000 грн.

У 2007-2009 роках планується встановити 59 паркоматів (адресна програма наведена в додатку N 2 на загальну суму 7532000 грн). Ці кошти планується використати таким чином:

- на обладнання та облаштування процесінгового центру - 1600000 грн.;

- на придбання паркоматів 4956000 грн.;

- на встановлення паркоматів 590000 грн.;

- на обслуговування паркоматів 386000 грн.

3. Впровадження системи відеонагляду
за паркувальними майданчиками

3.1. Опис системи відеонагляду
за паркувальними майданчиками

Передбачається створення та впровадження системи відеомоніторингу функціонування паркувальних майданчиків в м. Києві з наданням інформації до міського центру автоматизованої системи керування дорожнім рухом (АСКДР).

Впровадження цієї системи дасть змогу відстежувати реальну завантаженість кожного паркувального майданчика та здійснення сплати за послуги з паркування, забезпечити оповіщення учасників дорожнього руху про наявність чи відсутність вільних місць для відстою транспортних засобів. Поряд з цим архівація даних, отриманих за допомогою цієї системи, сприятиме діяльності правоохоронних органів в розкритті злочинів, пов'язаних з викраденням автомобілів, крадіжкою майна з них, умисним пошкодженням транспортних засобів тощо.

3.2. Розрахунки вартості впровадження системи

При впровадженні системи відеонагляду планується задіяти 210 паркувальних майданчиків з встановленням на них не менше 300 відеокамер. На першому етапі (жовтень-грудень 2007 року) передбачається розробка проектної документації, пов'язаної з визначенням місць для встановлення відеокамер, організацією центру відеонагляду та його ув'язкою з функціонуванням АСКДР, розширенням існуючої в м. Києві мережі зв'язку.

До кінця 2007 року на паркувальних майданчиках планується встановити 50 відеокамер з необхідним обладнанням.

Орієнтовна вартість обладнання та робіт на першому етапі складе:

- сервери зберігання даних (2 од.) - 64800 грн.;

- облаштування робочого місця оператора (4 од.) - 35000 грн.;

- джерела гарантованого живлення (6 од.) - 24000 грн.;

- комплекс програмних засобів для контролю та підрахунком кількості автомобілів на паркувальних майданчиках - 100000 грн.;

- відеокамери (50 од.) з необхідним обладнанням - 505000 грн.;

- монтаж та наладка відеокамер та обладнання - 225000 грн.;

- організація каналів передачі даних (з використанням 50 волоконно-оптичних ліній зв'язку або радіоканалів високої швидкості) - 630000 грн.

Фінансові витрати на першому етапі впровадження системи - 1583800 грн., в тому числі:

- у жовтні 2007 року (45%) - 712710 грн.;

- у листопаді 2007 року (30%) - 475140 грн.;

- у грудні 2007 року (25%) - 395950 грн.

На другому етапі, протягом 2008 року, передбачається встановлення на паркувальних майданчиках ще 250 відеокамер.

Витрати складуть 4902200 грн.

Розмір щоквартальних асигнувань коштів має становити:

- у 1 кварталі 2008 року - 500000 грн;

- у 2 кварталі 2008 року - 1701100 грн;

- у 3 кварталі 2008 року - 1701100 грн;

- у 4 кварталі 2008 року - 1000000 грн.

Орієнтовна вартість реалізації програми впровадження системи відеонагляду на паркувальних майданчиках становить 6486000 грн.

4. Автоматизація сплати за паркування
на спеціально обладнаних місцях

Опис схеми роботи автоматизованих спеціально обладнаних майданчиків та розрахунки необхідної вартості для їх функціонування.

Спеціально обладнані місця паркування організовуються:

- на відведених згідно з рішенням Київської міської ради ділянках;

- поза межами проїзної частини міських вулиць та доріг;

- за умови забезпечення належної організації дорожнього руху (облаштування відповідних майданчиків, карманів, зниження бордюрного каменю тощо).

Вищезазначені місця облаштовуються обладнанням, за допомогою якого здійснюється охорона автомобілів: декоративна огорожа, шлагбаум, паркомат, відеонагляд тощо.

Для унеможливлення неконтрольованих розрахунків за паркування у цих місцях, як правило, встановлюють в'їзний термінал, що видає квиток (жетон), на якому зафіксований час в'їзду. Після отримання цього квитка автоматично відчиняється в'їзний шлагбаум і пропускає автомобіль на паркувальний майданчик. Час в'їзду фіксується на розрахунковому терміналі. При виїзді водій надає свій квиток (жетон) до розрахункового автомата, після сплати часу паркування відкривається виїзний шлагбаум.

Для облаштування такого майданчика цим обладнанням необхідні витрати в розмірі 357418 гривень за одну систему автоматизованої платної парковки.

Адресна програма для обладнання 22 паркувальних майданчиків зазначена у додатку N 2. На реалізацію програми необхідно 7863196 грн.

357418 x 22 = 7863196,

де: 357418 - вартість однієї системи автоматизованої платної парковки;

22 - кількість паркувальних майданчиків.

Термін реалізації впровадження автоматизації спеціально обладнаних місць - 15 місяців.

7863196 / 15 = 524213 грн. на місяць

5. Впровадження сплати за паркування
за допомогою мобільних телефонів

5.1. Опис системи розрахунків за допомогою
мобільних телефонів

Правилами паркування транспортних засобів у м. Києві передбачена концепція вдосконалення системи платного паркування та необхідність переходу на безготівкову форму розрахунків при наданні платних послуг з паркування. Слід взяти до уваги те, що паркування за допомогою мобільних телефонів останні п'ять років активно впроваджується в країнах Європи та має переваги над іншими існуючими системами: порівняно невеликі витрати на обладнання, зручність у використанні при сплаті за послуги та фінансова прозорість. Тому доцільність запровадження на території м. Києва сплати за послуги з паркування автотранспорту за допомогою мобільних телефонів є очевидною.

Система сплати за паркування діє таким чином. Для початку сплати за допомогою мобільного телефону водій надсилає безкоштовне СМС або голосове повідомлення на короткий телефонний номер (наприклад 777) з номерним знаком його автомобіля (наприклад 1234 КВ) та номером паркувальної зони чи паркувального місця. З того моменту, як користувач послуги надіслав СМС-повідомлення, з рахунку його мобільного телефона знімаються кошти за паркування, доки послуга не буде зупинена.

Для завершення сплати за паркування необхідно з телефону, з якого водій відправив СМС повідомлення про початок паркування, надіслати безкоштовне СМС повідомлення без тексту або зателефонувати на короткий телефонний номер. Сплату за паркування буде завершено в автоматичному режимі, а для того щоб водій не забув вимкнути послугу, йому будуть надсилатись кожну годину нагадувальні СМС-повідомлення або дзвінки.

Контроль за сплатою виконує контролер, який за допомогою мобільного терміналу зв'язується з центром управління, де є база даних щодо реєстрації всіх номерів автомобілів, водії яких почали сплату за паркування, і в разі отримання інформації про те, що сплати немає, викликає службу з блокування коліс.

Для реалізації проекту сплати за паркування за допомогою мобільних телефонів необхідна така організаційна структура виконавців проекту:

- Оператор послуг паркування, визначений відповідно до положень Правил паркування транспортних засобів у м. Києві, затверджених рішенням Київської міської ради від 26.09.02 N 47/207 (надалі - Оператор);

- Оператор телекомунікаційних послуг (надалі - Оператор ТП);

- Оператори мобільного зв'язку (надалі - Оператори МЗ).

Система сплати за паркування за допомогою мобільних телефонів є складовою частиною загальної автоматизованої системи безготівкової сплати за паркування. Спрощена схема автоматизованої системи сплати за паркування показана на малюнку.

Схема автоматизованої системи сплати за паркування

Зі схемою можна ознайомитись: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Рішення".

Автоматизована система сплати за паркування передбачає наявність диспетчерського центру оператора послуг з паркування (надалі - Диспетчерський центр) та автоматизованого центру збору, обробки та зберігання інформації про надані послуги (сервер баз даних зі спеціалізованим програмним забезпеченням).

Інформація про надані послуги може надаватись уповноваженим особам на обладнані місця доступу у вигляді таблиць чи графіків для контролю за наданням послуг та довготермінового прогнозування. Крім того, сервер баз даних має зберігати інформацію про сплату за паркування за допомогою паркоматів (розділ 3) та інформацію про надані послуги, яка надходитиме від КП "Київський метрополітен" та КП "Київпастранс".

Диспетчерський центр є оперативним центром реагування на події в реальному часі. До диспетчерського центру паралельно надходить інформація про сплату за допомогою мобільних телефонів та паркоматів, а також інформація з системи відеонагляду за паркувальними майданчиками (розділ 4). У разі неотримання сплати за послуги з паркування, інформація автоматично виводиться на екран монітора диспетчера та передається на мобільний термінал контролера. Диспетчер стежить за відпрацюванням контролерами отриманих сигналів та додатково веде нагляд за паркувальними майданчиками за допомогою системи відеонагляду. У разі виникнення неадекватних ситуацій він викликає представників правоохоронних органів або інших міських служб.

5.2. Розрахунки необхідних коштів для впровадження
системи розрахунків за допомогою мобільних телефонів

Для реалізації проекту сплати за паркування за допомогою мобільних телефонів необхідна нижченаведена організаційна структура виконавців проекту:

- Оператор, визначений відповідно до положень Правил паркування транспортних засобів у м. Києві, затверджених рішенням Київради від 26.09.2002 N 47/207 (надалі - Оператор);

- Оператор телекомунікаційних послуг (надалі - Оператор ТП);

- Оператори мобільного зв'язку (надалі - Оператори МЗ).

Оператор ТП та Оператор МЗ на основі договору з Оператором за власні кошти отримують ліцензії, облаштовують систему необхідними серверами, програмним забезпеченням.

Необхідні фінансові витрати для реалізації цієї системи як з боку Оператора ТП, так і Оператора МЗ, будуть враховані при визначенні порядку розподілу надходжень, отриманих від надання послуги з паркування транспортних засобів при розрахунках за допомогою мобільних телефонів.

Орієнтовна сума надходжень коштів при впровадженні системи на першому етапі (за умови впровадження проекту на 10%) складе 7,7 млн. грн.

При розрахунках надходжень бралися до уваги:

- кількість місць для паркування - 18000 м/м;

- кількість годин роботи паркувальних майданчиків (рік) -

12 х 22 х 8;

- коефіцієнт впровадження системи за перший рік - 0,1;

- коефіцієнт сплати та завантаження машиномісць - 0,5

(0,7 х 0,7);

- середній тариф - 4,06 грн./год./1 м/м.

Необхідні кошти на перший рік впровадження системи:

- Оператору для придбання контролюючих терміналів і табличок для обладнання паркувальних зон необхідно:

882 х 1400 + 300 х 600 = 303000 грн.,

де: 882 грн. - вартість одного контролюючого терміналу;

1400 - необхідна кількість терміналів;

300 грн. - вартість табличок на одну зону;

600 - кількість паркувальних зон.

Орієнтовно Оператор ТП має отримати 1929,0 тис.грн., Оператор МЗ - 770,0 тис. грн.

303000 + 1 929000 + 770000 = 3002000 грн.

Всього для впровадження системи автоматизованих розрахунків за допомогою мобільних телефонів Оператору необхідно для придбання обладнання 303 тис. грн.

Орієнтовно витратна частина впровадження вищезазначеної системи за перший рік може становити 3002 тис. грн.

6. Розрахунки необхідних витрат для підготовки
технічної документації щодо відведення
земельних ділянок

З метою дотримання вимог законодавства України для організації місць платного паркування необхідно укласти угоди оренди земельних ділянок. Оформлення угод оренди передбачає підготовку технічної документації, яку виконують організації, що отримали відповідну ліцензію. Орієнтовна середня вартість зазначеної послуги становить 0,21 грн. за 1 кв.м.

99316708 х 0,21 = 20856508 грн.,

де: - 0,21 - середній по місту Києву показник вартості оформлення технічної документації;

- 99316708 - мінімальна кількість квадратних метрів на території міста Києва, на яких проводиться паркування автотранспорту.

Витрати на виготовлення технічної документації щодо відведення земельних ділянок у 2007 році складуть орієнтовно 1500000 грн.

7. Сплата за паркування за допомогою талонів
на фіксовану суму та абонементних талонів

7.1. Опис альтернативної сплати за паркування
за допомогою абонементних талонів

Для водіїв, які не можуть або не бажають сплачувати паркувальний збір та послуги з паркування за допомогою мобільних телефонів або паркоматів, створюється альтернативна безготівкова система сплати за допомогою талонів на фіксовану суму та абонементних талонів з терміном дії на місяць, квартал, рік.

Абонементний талон - це пластикова картка, яка дає право водіям на паркування автотранспорту у трьох зонах без обмеження часу стоянки.

Контролер за необхідності може перевірити достовірність абонементного талона, зчитувати інформацію та проводити розрахунки спеціальним приладом (терміналом).

Талон фіксованої вартості розповсюджуються серед водіїв, які не бажають користуватися альтернативними видами сплати за паркування.

Три різних талони з фіксованою вартістю (3, 5, 7 грн.) дають право на паркування автотранспорту у відповідній зоні на одну годину.

Абонементний талон на місяць, квартал і рік - це пластикова картка. Контролер за необхідності може перевірити достовірність абонементного талона.

Три різних талони з фіксованою вартістю (3, 5, 7 грн.) дають право на паркування автотранспорту у відповідній зоні на одну годину.

Розповсюдження талонів на фіксовану суму проводиться на АЗС, СТО, в магазинах, кіосках, через мережу розповсюдження карток передплати мобільного зв'язку та в офісі Оператора платного паркування.

Реалізація талонів забезпечує перехід на безготівкову форму розрахунків, у зв'язку з чим потребує негайного впровадження.

7.2. Розрахунок вартості впровадження
абонементних талонів

Як свідчить досвід роботи у сфері надання послуг з паркування, виготовлення талонів має проводитися в такій кількості:

- 5000 абонементних талонів з терміном дії 1 місяць, номінальна вартість одного талона 270 грн.;

- 1500 талонів з терміном дії 1 квартал, номінальна вартість одного талона 799 грн.;

- 500 талонів з терміном дії 1 рік, вартість талона - 2876 грн.

Існує необхідність виготовлення щомісячно не менше 20000 талонів фіксованої вартості, відповідно на 3, 5 та 7 грн., або можливо іншого номіналу.

Собівартість виготовлення абонементного талона становить 7 грн., а собівартість виготовлення талона фіксованої вартості становить 1 грн.

Кількість талонів фіксованої вартості на один місяць пропорційна кількості місць для паркування в кожній зоні:

- для 1-ї зони талон вартістю 7 грн. в кількості 2300 од.;

- для 2-ї зони талон вартістю 5 грн. в кількості 6055 од.;

- для 3-ї зони талон вартістю 3 грн. в кількості 11645 од.

До кінця 2007 року необхідно виготовити талонів:

(20000 х 4) + (5000 х 4) + 1500 = 101500;

де: 4 - кількість місяців до кінця 2007 року.

Необхідні витрати на виготовлення талонів:

(80000 х 1 грн.) + (2150 х 7 грн.) = 230500 грн.;

де: 80000 - кількість талонів фіксованої вартості;

21150 - кількість абонементних талонів;

1 та 7 - вартість виготовлення талонів.

Витрати на розповсюдження абонементних талонів у 2007 році:

(2300 х 7 х 0,1 + 6055 х 5 х 0,1 + 11645 х 3 х 0,1) х 4 =

= 32520 грн.;

де: 2300, 6055, 11645 - кількість талонів для I, II та III зон,

З, 5, 7 - номінальна вартість талонів у I, II та III зонах;

0,1 - частка відрахувань на розповсюдження талонів;

4 - кількість місяців до кінця 2007 року.

Річна потреба в абонементних талонах:

(5000 х 12) + (1500 х ) + 500 + (20000 х 12) = 306500 од.

Витрати на виготовлення талонів протягом року становлять:

66500 х 7 = 465500 грн. (за абонементні талони);

240000 х 1 = 240000 грн. (за талони з фіксованою вартістю), де:

66500 - кількість абонементних талонів;

7 - собівартість виготовлення абонементного талона, грн.;

1 - собівартість виготовлення талона з фіксованою вартістю, грн.

Витрати на розповсюдження талонів протягом року складуть:

32520 х 3 = 97560 грн.

У 2007 році витрати на виготовлення та розповсюдження талонів складуть:

230500 + 32520 = 263020 грн.

Відповідні витрати протягом повного календарного року складуть:

465000 + 240000 + 97560 = 803060 грн.

Всього для впровадження безготівкової сплати за допомогою абонементних талонів протягом 2007-2008 років необхідно 1066080 грн.

Крім того, для можливої закупівлі терміналів контролю та зчитування інформації з абонементних талонів необхідно 1000 х 1400 = 1400000 грн.,

де: 1000 - вартість одного терміналу;

1400 - кількість паркувальників-контролерів.

8. Освоєння інвестиційних коштів за напрямами
впровадження інноваційних технологій в паркування

                                                         тис. грн.
-----------------------------------------------------------------------------------------
|N |Найменування робіт|2007 | 2008 рік |2009-2011|2007-2011|Примітка|
| | |рік |-----------------------------|роки |роки | |
| | |IV кв.|I кв. |II кв.|III кв.|IV кв. | | | |
|--+------------------+------+------+------+-------+-------+---------+---------+--------|
|1 |2 |3 |4 |5 |6 |7 |8 |9 |10 |
|--+------------------+------+------+------+-------+-------+---------+---------+--------|
|1.|Впровадження | | | | |2600,0 |8400,0 |11000,0 | |
| |автоматизованої | | | | | | | | |
| |системи сплати за| | | | | | | | |
| |паркування за | | | | | | | | |
| |допомогою | | | | | | | | |
| |паркоматів | | | | | | | | |
|--+------------------+------+------+------+-------+-------+---------+---------+--------|
|2.|Впровадження |263,0 |180,0 |180,0 |180,0 |263,0 | |1066,0 | |
| |системи сплати | | | | | | | | |
| |за допомогою | | | | | | | | |
| |абонементних | | | | | | | | |
| |талонів | | | | | | | | |
|--+------------------+------+------+------+-------+-------+---------+---------+--------|
|3.|Система |1584,0|500,0 |1701,0|1701,0 |1000,0 | |6486,0 | |
| |відеоспостереження| | | | | | | | |
| |за паркувальними | | | | | | | | |
| |майданчиками | | | | | | | | |
|--+------------------+------+------+------+-------+-------+---------+---------+--------|
|4.|Обладнання |360,0 |360,0 |1440,0|2840,0 |2864,0 | |7864,0 | |
| |спеціальних | | | | | | | | |
| |майданчиків | | | | | | | | |
|--+------------------+------+------+------+-------+-------+---------+---------+--------|
|5.|Впровадження |303,0 |270,0 |1079,0|1350,0 | | |3002,0 | |
| |автоматизованої | | | | | | | | |
| |системи сплати за | | | | | | | | |
| |паркування за | | | | | | | | |
| |допомогою | | | | | | | | |
| |мобільних | | | | | | | | |
| |телефонів | | | | | | | | |
|--+------------------+------+------+------+-------+-------+---------+---------+--------|
|6.|Оформлення |1500,0|3000,0|5000,0|5000,0 |6000,0 |79500,0 |100000,0 | |
| |технічної | | | | | | | | |
| |документації | | | | | | | | |
| |щодо | | | | | | | | |
| |землевідведення | | | | | | | | |
|---------------------+------+------+------+-------+-------+---------+---------+--------|
|Всього |4010,0|4310,0|9400,0|11071,0|12727,0|87900,0 |129418,0 | |
-----------------------------------------------------------------------------------------

Заступник міського голови - секретар Київради О.Довгий

Додаток 1

            Перелік місць для встановлення паркоматів

------------------------------------------------------------------
| N | Адреса п/м |Кількість |Кількість |Вартість |
| п/п| |проектних |паркоматів|паркоматів |
| | |м/м на парк.|на |та монтажних|
| | |майданчику |майданчику|робіт |
| | | | |(тис. грн.) |
|----+----------------------+------------+----------+------------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
|----+----------------------+------------+----------+------------|
| 1 |Залізничне шосе, 55-57| 103 | 4 | 376 |
|----+----------------------+------------+----------+------------|
| 2 |Бульв. Дружби Народів,| 60 | 4 | 282 |
| |28 | | | |
|----+----------------------+------------+----------+------------|
| 5 |Вул. Січневого | 50 | 3 | 282 |
| |повст., 11-13 | | | |
|----+----------------------+------------+----------+------------|
| 6 |Вул. Еспланадна, 1-3 | 50 | 3 | 282 |
|----+----------------------+------------+----------+------------|
| 7 |Вул. Б.Хмельницького, | 55 | 3 | 282 |
| |1-5, 2-6 | | | |
|----+----------------------+------------+----------+------------|
| 8 |Вул. Володимирська, | 70 | 5 | 470 |
| |4/2-8, 3-7 | | | |
|----+----------------------+------------+----------+------------|
| 12 |Вул. Грінченка, | 60 | 3 | 282 |
| |1-9, 2-8 | | | |
|----+----------------------+------------+----------+------------|
| 13 |Вул. Лисенка, 2-30 | 56 | 3 | 282 |
|----+----------------------+------------+----------+------------|
| 15 |Вул. Володимирська, 60| 63 | 3 | 282 |
|----+----------------------+------------+----------+------------|
| 16 |Вул. Дмитрівська, 1 | 35 | 1 | 94 |
|----+----------------------+------------+----------+------------|
| 17 |Вул. Пирогова, | 80 | 3 | 282 |
| |2-4, 1-17 | | | |
|----+----------------------+------------+----------+------------|
| 19 |Бессарабська пл., 2 | ЗО | 2 | 188 |
|----+----------------------+------------+----------+------------|
| 20 |Просп. Перемоги, 17-27| 47 | 2 | 188 |
|----+----------------------+------------+----------+------------|
| 21 |Вул. Пушкінська, 45-35| 35 | 2 | 188 |
|----+----------------------+------------+----------+------------|
| 22 |Вул. Пушкінська, | 40 | 4 | 282 |
| |15-17, 22, 20-а | | | |
|----+----------------------+------------+----------+------------|
|24 |Вул. Комінтерну, | 47 | 2 | 188 |
| |25-29, 30-32 | | | |
|----+----------------------+------------+----------+------------|
|27 |Вул. Жилянська, 142 | 48 | 2 | 188 |
|----+----------------------+------------+----------+------------|
|30 |Вул. І.Франка, 32-46 | 80 | 5 | 470 |
|----+----------------------+------------+----------+------------|
|34 |Вул. Хрещатик, 2-18/2 | 48 | 2 | 188 |
|----+----------------------+------------+----------+------------|
|35 |Вул. Хрещатик, 42-52 | 54 | 2 | 188 |
|----+----------------------+------------+----------+------------|
|36 |Вул. Софіївська, 20 | 64 | 3 | 282 |
|---------------------------+------------+----------+------------|
| ВСЬОГО | | 59 | 5546 |
------------------------------------------------------------------

Заступник міського голови - секретар Київради О.Довгий

Додаток 2

Адресна програма
паркувальних майданчиків для автоматизації сплати
на спеціально обладнаних місцях паркування

1. Вул. Тельмана (біля Палацу "Україна").

2. Вул. Горького, 128.

3. Залізничний вокзал "Південний" - 2 майданчики.

4. Площа Вокзальна (навпроти ресторану "Макдональдс")

5. На перехресті вул. Жилянської та вул. Комінтерну.

6. Набережне шосе (біля ст. метро "Дніпро").

7. Набережне шосе (ресторан "Хуторець").

8. Вул. Салютна (виставковий павільйон "Плаза").

9. Проспект М.Бажана (біля ст. метро "Позняки").

10. Вул. Маяковського, 69.

11. Вул. Маяковського, 79.

12. Вул. Костянтинівська, 4 (кафе "Домашня кухня").

13. Проспект Червонозоряний, 130.

14. Площа Бессарабська, 5.

15. Вул. Вербова (Книжковий ринок).

16. Просп. Московський, 8 (біля торгового центру "Мегамаркет").

17. Площа Дружби Народів, 6.

18. Вул. 40-річчя Жовтня, 93 (готель "Голосіївський").

19. Вул. 40-річчя Жовтня, 116 (кінотеатр "Загреб").

20. Вул. 40-річчя Жовтня, 70 (готель "Мир").

21. Вул. Січневого повстання (готель "Салют").

22. Вул. Добровіцька, 12-а.

Заступник міського голови - секретар Київради О.Довгий