Документ втратив чиннiсть!

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
від 12 жовтня 2000 р. N 1547
Київ

(Постанова втратила чинність на підставі Постанови
Кабінету Міністрів України
N 374 від 22 квітня 2009
р.)

Про затвердження Типового положення про
управління у справах релігій Київської міської
державної адміністрації, відділ у справах релігій
обласної та Севастопольської міської державної
адміністрації

( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 171 від 12.03.20
08 )

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Типове положення про управління у справах релігій Київської міської державної адміністрації, відділ У справах релігій обласної та Севастопольської міської державної адміністрації (додається).

2. Головам обласних, Київської та Севастопольської міської державних адміністрацій затвердити у місячний термін положення про управління, відділи у справах релігій, розроблені відповідно до Типового положення, затвердженого цією постановою.

3. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 29 червня 1996 р. N 697 "Про затвердження Типового положення про управління (відділ) у справах релігій обласної, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації" (ЗП України, 1996 р., N 14, ст. 385).

Прем'єр-міністр України В.ЮЩЕНКО

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 12 жовтня 2000 р. N 1547

( Типове положення про управління у справах релігій Київської
міської державної адміністрації, відділ у справах релігій
обласної та Севастопольської міської державної адміністрації
втратило чинність, у частині, що стосується відділу у
справах релігій обласної та Севастопольської міської
державної адміністрації на підставі Постанови КМ N 171
від 12.03.2008 )

Типове положення
про управління у справах релігій Київської міської
державної адміністрації, відділ у справах релігій
обласної та Севастопольської міської державної адміністрації

1. Управління у справах релігій Київської міської держадміністрації, відділ у справах релігій обласної та Севастопольської міської держадміністрації (далі - управління, відділ) є структурним підрозділом відповідно Київської міської, обласної та Севастопольської міської держадміністрації, який утворюється головою відповідної держадміністрації. Управління, відділ підзвітний та підконтрольний голові держадміністрації та Держкомрелігій.

Управління, відділ у межах своїх повноважень забезпечує проведення на території області, міст Києва та Севастополя державної політики щодо релігії та церкви, вирішення питань, пов'язаних з формуванням державно-церковних відносин, реалізацією права кожної особи на свободу світогляду, додержанням принципів відокремлення церкви і релігійних організацій від держави, а школи - від церкви, сприяє виконанню релігійними організаціями завдань, передбачених їх статутами (положеннями), не втручаючись у проваджену ними відповідно до законодавства діяльність.

2. Управління, відділ у своїй діяльності керується Конституцією ( 254к/96-ВР ) і законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, розпорядженнями голови відповідної обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації, наказами Держкомрелігій, рішеннями відповідного органу місцевого самоврядування, прийнятими в межах його компетенції, а також положенням про управління, відділ.

3. Основними завданнями управління, відділу є:

здійснення заходів для забезпечення гарантованого громадянам права на свободу світогляду, створення віруючим умов і можливостей для сповідання їх релігії, надання їм вільнодоступних місць богослужінь або релігійних зібрань, об'єднання у релігійні громади, інші релігійні організації;

запобігання будь-яким проявам релігійної винятковості та нетерпимості до невіруючих або віруючих інших віросповідань, зневажливого ставлення до почуттів громадян, розпалюванню ворожнечі та ненависті на релігійному грунті;

сприяння зміцненню взаєморозуміння між релігійними організаціями різних віросповідань, вирішення спірних міжцерковних питань виключно на засадах законодавства;

запобігання втручанню органів державної влади і об'єднань громадян у проваджену відповідно до законодавства діяльність релігійних організацій, а також втручанню релігійних організацій у діяльність державних органів і об'єднань громадян та інших релігійних організацій;

сприяння участі місцевих релігійних організацій у міжнародних релігійних форумах, діловим контактам із зарубіжними релігійними організаціями.

4. Управління, відділ відповідно до покладених на нього завдань:

1) готує пропозиції про формування державної політики щодо релігії та церкви, забезпечує її реалізацію, координує взаємодію місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань державно-церковних відносин;

2) контролює у межах своєї компетенції додержання законодавства про свободу світогляду та релігійні організації, за дорученням голови обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації перевіряє правильність його застосування;

3) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, організовує і контролює його виконання;

4) готує відповідно до законодавства пропозиції та подає голові обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації і Держкомрелігій інформацію з питань державно-церковних відносин;

5) надає організаційно-методичну допомогу іншим структурним підрозділам обласної (міської) держадміністрації, органам місцевого самоврядування з питань застосування законодавства України про свободу світогляду та релігійні організації;

6) вивчає тенденції, аналізує ситуацію у релігійному житті, бере участь у розробленні поточних та довготермінових прогнозів з питань державно-церковних відносин та релігійних процесів в Україні;

7) сприяє на прохання місцевих релігійних організацій проведенню ними публічних богослужінь, релігійних обрядів, церемоній та процесій, а також паломництву віруючих;

8) надає консультаційну допомогу місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, а також релігійним організаціям у застосуванні ними законодавства України про свободу світогляду та релігійні організації;

9) сприяє роботі комісії у справах альтернативної (невійськової) служби;

10) здійснює попередній розгляд поданих на реєстрацію в установленому законодавством порядку статутів (положень) релігійних громад, а також змін і доповнень до них, перевіряє їх відповідність законодавству і подає висновки відповідній місцевій держадміністрації;

11) веде облік релігійних організацій, які діють на території області (міста) та культових будівель і споруд, розташованих на її (його) території;

12) сприяє релігійним організаціям у будівництві, ремонті та реставрації культових будівель, у створенні ними своєї матеріальної бази для релігійної, добродійної та іншої передбаченої статутом діяльності в межах законодавства;

13) сприяє релігійним організаціям у здійсненні ними міжнародних контактів, вирішенні згідно із законодавством питань, пов'язаних з перебуванням в Україні іноземних священослужителів, проповідників та інших представників зарубіжних релігійних організацій;

14) розглядає в установленому порядку пропозиції, заяви, скарги громадян та організацій, здійснює прийом громадян та представників релігійних організацій з питань, що належать до його компетенції, та вживає необхідних заходів для їх вирішення;

15) проводить у встановленому порядку роботу, пов'язану з організацією професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників управління, відділу;

16) за дорученням голови відповідної держадміністрації або Держкомрелігій скликає в установленому порядку конференції, семінари, наради з питань, що належать до його компетенції;

17) інформує населення про свою діяльність, роз'яснює через засоби масової інформації та шляхом участі у конференціях, семінарах, нарадах зміст державної політики щодо релігії та церкви, рішень органів державної влади з цих питань;

18) здійснює відповідно до законодавства інші функції, що випливають з покладених на нього завдань.

5. Управління, відділ має право:

одержувати безоплатно в установленому порядку від інших структурних підрозділів обласної, міської держадміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій та органів статистики інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;

залучати спеціалістів інших структурних підрозділів обласної, міської держадміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції;

подавати обласній, Київській та Севастопольській міській держадміністрації пропозиції щодо реєстрації статутів (положень) релігійних організацій та передачу культових будівель і майна в користування або у власність релігійних організацій;

подавати в установленому порядку пропозиції щодо скасування прийнятих органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян та релігійними організаціями рішень з питань свободи світогляду та релігійних організацій, які суперечать законодавству України;

порушувати в установленому порядку питання про притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні законодавства про свободу світогляду та релігійні організації.

6. Управління, відділ під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами обласної, міської держадміністрації, органами місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами, організаціями, релігійними організаціями та об'єднаннями громадян.

7. Управління, відділ очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади головою обласної, міської держадміністрації за погодженням з Держкомрелігій.

Начальник управління, відділу може мати заступника, якого за його поданням, погодженим з Головою Держкомрелігій, призначає на посаду і звільняє з посади голова обласної, міської держадміністрації.

8. Начальник управління, відділу:

здійснює керівництво діяльністю управління, відділу, несе персональну відповідальність перед головою обласної, міської держадміністрації за виконання покладених на управління, відділ завдань;

визначає ступінь відповідальності заступника начальника та інших працівників управління, відділу;

затверджує структуру управління, відділу;

подає на затвердження голові обласної, міської держадміністрації кошторис доходів і видатків та штатний розпис управління, відділу;

видає в межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання;

розпоряджається коштами у межах затвердженого кошторису витрат на утримання управління, відділу;

призначає на посаду і звільняє з посади працівників управління відділу.

9. Управління, відділ утримується за рахунок коштів державного бюджету.

Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників, кошторис доходів і видатків та штатний розпис управління, відділу затверджує голова обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації в межах виділених асигнувань.

10. Управління, відділ є юридичною особою, має самостійний баланс та реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.