МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНЕ КАЗНАЧЕЙСТВО УКРАЇНИ

ЛИСТ
06.08.2007 N 3.4-08/1827

Про облік необоротних активів

(Витяги)

Відповідно до статті 112 Бюджетного кодексу України ( 2542-14 ) Державне казначейство України встановлює єдині правила ведення бухгалтерського обліку та складання звітності про виконання бюджетів, кошторисів, видає інструкції з цих питань та здійснює контроль за їх дотриманням.

Бюджетні установи облік необоротних активів проводять відповідно до Інструкції з обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженої наказом Державного казначейства України від 17.07.2000 р. N 64 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 31.07.2000 р. за N 459/4680 (у редакції наказу Державного казначейства України від 21.02.05 р. N 30).

Відповідно до наведеної Інструкції придбані (створені) основні засоби зараховуються на баланс установи за первісною вартістю. Одиницею обліку основних засобів є об'єкт основних засобів.

Об'єкт основних засобів - це: закінчений пристрій з усіма пристосуваннями і приладдям до нього; конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій; відокремлений комплекс конструктивно з'єднаних предметів однакового або різного призначення, що мають для їх обслуговування загальні пристосування, приладдя, керування та єдиний фундамент, унаслідок чого кожен предмет може виконувати свої функції, а комплекс - певну роботу тільки в складі комплексу, а не самостійно; інший актив, що відповідає визначенню основних засобів, або частина такого активу, що контролюється установою.

Якщо один об'єкт основних засобів складається з частин, які мають різний строк корисного використання (експлуатації), то кожна з цих частин може визнаватися в бухгалтерському обліку як окремий об'єкт основних засобів.

Основні засоби в установах обліковуються за місцем їх зберігання (місцезнаходженням) та в бухгалтерії за інвентарними об'єктами.

Інвентарним об'єктом за субрахунком 103 "Будинки та споруди" є кожна окрема будівля. До її складу входять усі потрібні для експлуатації і розміщення всередині нього комунікації, тобто: система опалення приміщення, включаючи котельну установку для опалення (якщо остання знаходиться в самому приміщенні), внутрішня мережа водогазопроводу і каналізації з усіма пристроями, внутрішня мережа силової та освітлювальної електропроводки з усією освітлювальною арматурою, внутрішні телефонні й сигналізаційні мережі та вентиляційні пристрої загальносанітарного значення, підйомники (ліфти).

Зважаючи на викладене, решітки, закріплені на вікнах будівлі, можуть обліковуватися у складі будівлі або як окремий інвентарний об'єкт.

Крім того, звертаємо увагу на те, що роз'яснення для фахівців стосовно ведення бухгалтерського обліку, складання фінансової звітності та правильності застосування нормативно-правових актів щодо фінансово-господарської діяльності бюджетних установ, викладено у навчальних посібниках "Казначейська справа" та "Планування, облік, звітність, контроль у бюджетних установах, державне замовлення та державні закупівлі". Ці посібники являють собою автоматизовану інформаційно-довідкову та навчально-атестаційну систему на Інтернет-порталі (e-mail: WWW.DBU.COM.UA), а також на Веб-сторінці Державного казначейства України (e-mail: TREASURY.GOV.UA), які накопичують новини, інформацію та зміни в нормативно-правових документах, що регулюють фінансово-економічну діяльність бюджетних установ.

Заступник Голови О.Чечуліна