ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ

ВИСНОВОК
10.05.2007 N в-73/05

Стосовно дотримання процедур
державних закупівель

(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 )

Підстава: в порядку громадського контролю у відповідності до вимог ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти" ( 1490-14 ).

Замовник торгів: Державне управління екології та природних ресурсів у Вінницькій області.

Адреса: 21100, м. Вінниця, вул. 600-річчя, 19.

Предмет закупівлі: створення кадастру водоростей водойм м. Вінниці та його околиць.

Процедура закупівлі: запит цінових пропозицій (котирувань).

Джерело фінансування: обласний фонд охорони навколишнього природного середовища у складі обласного бюджету.

Відповідальний за проведення торгів: Іщенко Анатолій Степанович, тел. 0432-43-19-86.

Період здійснення процедури закупівлі: початок 14.06.2005, закінчення 01.08.2005.

Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:

1. Звіт про проведення торгів (тендерів) на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти за січень-грудень 2005 року - на 1 арк.;

2. Наказ від 15.03.2004 N 08"ОД" щодо затвердження тендерного комітету - на 1 арк.;

3. Свідоцтво СПК N 264856 від 26.06.2005 про підвищення кваліфікації, видане Іщенку Анатолію Степановичу, - на 1 арк.;

4. Свідоцтво СПК N 244046 від 26.06.2005 про підвищення кваліфікації, видане Ванжулі Миколі Івановичу, - на 1 арк.;

5. Свідоцтво СПК N 264855 від 26.06.2005 про підвищення кваліфікації, видане Романчику Василю Леонідовичу, - на 1 арк.;

6. Свідоцтво СПК N 264858 від 26.06.2005 про підвищення кваліфікації, видане Муравській Ірині Миколаївні, - на 1 арк.;

7. Свідоцтво СПК N 264857 від 26.06.2005 про підвищення кваліфікації, видане Українцю Івану Іллічу, - на 1 арк.;

8. Запит цінових пропозицій на виконання науково-дослідних робіт б/н б/д - на 3 арк.;

9. Листи щодо участі у процедурі закупівлі від 14.06.2005 N 1340/09 - на 2 арк.;

10. Заявка Національного аграрного університету від 24.06.2005 б/н на участь у процедурі закупівлі на проведення науково-дослідних робіт - на 1 арк.;

11. Заявка на участь у процедурі закупівлі Інституту екології від 24.06.2005 б/н - на 1 арк.;

12. Тендерна пропозиція Інституту гідробіології від 01.07.2005 N 113/313 - на 1 арк.;

13. Протокол тендерного комітету щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця на закупівлю від 26.07.2005 б/н - на 1 арк.;

14. Реєстр отримання тендерної пропозиції б/н б/д - на 1 арк.;

15. Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 20.07.2005 б/н - на 1 арк.;

16. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 26.07.2005 N 1683/07 - на 3 арк.;

17. Договір на створення науково-технічної продукції від 01.08.2005 N 07-2005 - на 2 арк.;

18. Платіжне доручення від 06.09.2005 N 1280 - на 1 арк.;

19. Платіжне доручення від 16.11.2005 N 1714 - на 1 арк.;

20. Звіт про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти б/д N 02-004-05 - на 1 аркуші.

Завдання сформульовано таким чином:

"Надати висновок про законність та обїрунтованість проведення Державним управлінням екології та природних ресурсів у Вінницькій області щодо процедури закупівлі створення кадастру водоростей водойм м. Вінниці та його околиць".

Дослідження:

Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.

При дослідженні наданих матеріалів встановлено.

1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.

Відповідно до наказу Державного управління екології та природних ресурсів у Вінницькій області (надалі - Замовник) від 15.03.2004 N 08"ОД" затверджено тендерний комітет у складі 5 осіб.

В порушення вимог п. 2.7 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280, в наказі не визначено права голови тендерного комітету Замовника на підписання договорів на закупівлю.

В порушення вимог Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280, положення про порядок створення та головні функції тендерного комітету не розроблялось.

Інформація про членів тендерного комітету:

------------------------------------------------------------------
|N | П.І.Б. | Дата та номер |Займана посада в| N, дата |
| | | розпорядчого | ТК |свідоцтва чи |
| | |акта включення | | сертифіката |
| | | до складу | | |
| | | тендерного | | |
| | | комітету | | |
|--+--------------+---------------+----------------+-------------|
|1.|Іщенко А.С. |від 15.03.2004 |Член тендерного |СПК N 264856 |
| | |N 08 "ОД" |комітету |від |
| | | | |26.06.2005 |
|--+--------------+---------------+----------------+-------------|
|2.|Ванжула М.І. |від 15.03.2004 |Заступник голови|СПК N 244046 |
| | |N 08 "ОД" |тендерного |від |
| | | |комітету |26.06.2005 |
| | | | |-------------|
| | | | |СПК N 129580 |
| | | | |від |
| | | | |27.05.2004 |
|--+--------------+---------------+----------------+-------------|
|3.|Романчик В.Л. |від 15.03.2004 |Член тендерного |СПК N 264855 |
| | |N 08 "ОД" |комітету |від |
| | | | |26.06.2005 |
|--+--------------+---------------+----------------+-------------|
|4.|Муравська І.М.|від 15.03.2004 |Секретар |СПК N 264858 |
| | |N 08 "ОД" |тендерного |від |
| | | |комітету |26.06.2005 |
|--+--------------+---------------+----------------+-------------|
|5.|Українець І.І.|від 15.03.2004 |Голова |СПК N 264857 |
| | |N 08 "ОД" |тендерного |від |
| | | |комітету |26.06.2005 |
------------------------------------------------------------------

Відповідно до вимог п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" встановлено, що починаючи з другого півріччя 2004 року заступниками голів та секретарями тендерних комітетів мають право працювати спеціалісти, які пройшли навчання або підвищили кваліфікацію на курсах і отримали сертифікат чи свідоцтво встановленого зразка.

В порушення вимог п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" на початок здійснення процедури закупівлі (14.06.2005) секретар тендерного комітету - Муравська І.М. не пройшла навчання та не підвищувала кваліфікацію з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти.

2. Фінансування закупівлі.

Згідно з даними звіту про результати процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти б/д N 02-004-05, очікувана вартість закупівлі на створення кадастру водоростей водойм м. Вінниці та його околиць склала 40,00 тис. гривень.

3. Вибір процедури закупівлі.

В порушення вимог абз. 2 п. 2.11, п. 2.13, абз. 2 п. 3.1 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280, тендерним комітетом не проводилось засідання тендерного комітету щодо вибору предмета, обсягів та процедури закупівлі.

4. Визначення предмета закупівлі.

Відповідно до запиту цінових пропозицій та листів щодо участі у процедурі закупівлі предмет закупівлі було визначено як "створення кадастру водоростей водойм м. Вінниці та його околиць" у відповідності до вимог ст. 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) (надалі - Закон).

5. Направлення запиту щодо цінових пропозицій (котирувань).

Згідно з листами щодо участі у процедурі закупівлі від 14.06.2005 N 1340/09 запити цінових пропозицій відправлено 3 учасникам, а саме:

- Національному аграрному університету;

- Інституту екології;

- Інституту гідробіології.

В порушення вимог ч. 3 ст. 32 Закону ( 1490-14 ) в запитах не зазначено, чи включаються у вартість послуг витрати на податки, інші збори і обов'язкові платежі.

6. Подання та розкриття тендерних пропозицій.

Відповідно до протоколу розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 20.07.2005 б/н надійшли пропозиції від 3 учасників:

- Національного аграрного університету за ціною 40,0 тис.грн.;

- Інституту екології за ціною 60,0 тис.грн.;

- Інституту гідробіології за ціною 50,0 тис. гривень.

7. Оцінка цінових пропозицій та визначення переможця.

Відповідно до інформації, викладеної в протоколі засідання тендерного комітету від 26.07.2005 б/н щодо порівняння, оцінки пропозицій та вибору переможця, Замовник відхилив пропозиції Національного аграрного університету та Інституту екології як такі, що не відповідали вимогам Замовника.

Переможцем процедури закупівлі було обрано пропозицію Інституту гідробіології, що відповідала вимогам Замовника.

До розгляду надано лише комерційні частини цінових пропозицій учасників, що унеможливило перевірку дотримання вимог ст. 32 Закону ( 1490-14 ) в частині відповідності пропозицій учасників вимогам Замовника.

8. Інформування про акцепт цінової пропозиції та про результати процедури.

Замовником надіслано повідомлення про акцепт тендерних пропозицій та про результати процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) від 26.07.2005 N 1683/07 трьом учасникам.

9. Укладення договору.

За результатами процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) Замовник уклав з Інститутом гідробіології договір на створення науково-технічної продукції від 01.08.2005 N 7-2005 на суму 40,0 тис. гривень.

В порушення вимог наказу Міністерства фінансів України від 06.04.98 N 83 "Про порядок укладення угод щодо надання послуг (виконання робіт) та придбання матеріальних цінностей у суб'єктів господарювання, оплата яких проводиться за рахунок бюджетних коштів" в договорі не визначено застосування штрафних санкцій не нижче облікової ставки Національного банку України у разі невиконання суб'єктами господарювання договірних зобов'язань протягом зазначеного терміну з дня отримання бюджетних коштів.

На виконання укладеного договору замовником сплачено за створення кадастру водоростей водойм м. Вінниці та його околиць кошти в загальній сумі 40,0 тис.грн. (платіжні доручення від 06.09.2005 N 1280 на суму 12,0 тис.грн., від 16.11.2005 N 1714 на суму 28,0 тис.грн.).

10. Складання звітності.

За результатами здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти Замовником складено звіт від б/д N 02-004-05.

Висновок:

В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Державним управлінням екології та природних ресурсів у Вінницькій області процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) зі створення кадастру водоростей водойм м. Вінниці та його околиць очікуваною вартістю в сумі 40,0 тис.грн. встановлено, що закупівля була здійснена з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:

- в порушення вимог п. 2.7 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280, в наказі не визначено права голови тендерного комітету Замовника на підписання договорів на закупівлю;

- в порушення вимог Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280, положення про порядок створення та головні функції тендерного комітету не розроблялось;

- в порушення вимог п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" на початок здійснення процедури закупівлі (14.06.2005) секретар тендерного комітету - Муравська І.М. не пройшла навчання та не підвищила кваліфікацію з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти;

- в порушення вимог абз. 2 п. 2.11, п. 2.13, абз. 2 п. 3.1 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280, тендерним комітетом не проводилось засідання тендерного комітету щодо вибору предмета, обсягів та процедури закупівлі;

- в порушення вимог ч. 3 ст. 32 Закону ( 1490-14 ) в запитах не зазначено, чи включаються у вартість послуг витрати на податки, інші збори і обов'язкові платежі;

- в порушення вимог наказу Міністерства фінансів України від 06.04.98 N 83 "Про порядок укладення угод щодо надання послуг (виконання робіт) та придбання матеріальних цінностей у суб'єктів господарювання, оплата яких проводиться за рахунок бюджетних коштів" в договорі не визначено застосування штрафних санкцій не нижче облікової ставки Національного банку України у разі невиконання суб'єктами господарювання договірних зобов'язань протягом зазначеного терміну з дня отримання бюджетних коштів.

Враховуючи вищевикладені порушення, між Замовником та Інститутом гідробіології укладено договір на створення науково-технічної продукції від 01.08.2005 N 7-2005 на суму 40,0 тис.грн. з порушенням вимог чинного законодавства, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків на суму закупівлі.

Дії тендерного комітету Державного управління екології та природних ресурсів у Вінницькій області можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу України ( 2341-14 ).

Голова правління В.С.Лаба

"Офіційні висновки Тендерної палати України", N 5, 30 травня 2007 р.