ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
01.06.2007 N 455
(Наказ втратив чинність на підставі Наказу
Державної митної служби України
N 337 від 22.06.2012)
Про внесення зміни до Методичних рекомендацій
із застосування окремих положень Митного кодексу
України, що стосуються питань визначення митної
вартості товарів, які імпортуються
на митну територію України
Відповідно до Положення про Державну митну службу України, затвердженого Указом Президента України від 24.08.00 N 1022/2000, наказую:
1. Доповнити Методичні рекомендації із застосування окремих положень Митного кодексу України, що стосуються питань визначення митної вартості товарів, які імпортуються на митну територію України, затверджені наказом Державної митної служби України від 31.01.07 N 74 (далі - Методичні рекомендації), главою 3, що додається.
У зв'язку з цим глави 3-8 Методичних рекомендацій вважати главами 4-9 відповідно.
2. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Державної митної служби України Гутника А.Є.
Голова Державної митної служби України О.Б.Єгоров
Додаток
до наказу Державної митної
служби України
01.06.2007 N 455
3. Роз'яснення до статті 265 Митного кодексу України
( 92-15 )
3.1. Під час здійснення митного контролю й митного оформлення окремих видів товарів, які визначені Держмитслужбою для поглибленого контролю за правильністю визначення їх митної вартості із застосуванням положень статті 265 Митного кодексу України ( 92-15 ), посадова особа митного органу, що здійснює такий контроль, використовує інформацію бази даних Єдиної автоматизованої інформаційної системи Державної митної служби України, а також електронного та/або паперового бюлетеня "Огляд цін українського та світового товарних ринків", біржову інформацію про ціни на товари та/або сировину, інші інформаційні джерела, де наведено цінові характеристики таких товарів та/або сировини.
3.2. При митному оформленні окремих видів товарів посадова особа митного органу, яка здійснює контроль за правильністю визначення митної вартості, обчислює прямі витрати на виробництво товару, зокрема сировину й матеріали та/або комплектуючі, що входять до складу цього товару, відповідно до інформації, надісланої Держмитслужбою.
3.3. Якщо заявлена декларантом митна вартість товару в результаті розрахунків нижча, ніж величина витрат, обчислена посадовою особою митного органу згідно з пунктом 3.2 цих Рекомендацій, то посадова особа митного органу повідомляє про це декларанта та запитує додаткові документи в підтвердження заявленої декларантом митної вартості, що визначені в п. 11 постанови Кабінету Міністрів України від 20.12.06 N 1766, зокрема:
каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) фірми - виробника товару;
калькуляцію фірми-виробника товару;
висновки про якісні й вартісні характеристики товару, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, що мають відповідні повноваження (зокрема Держзовнішінформу Міністерства економіки України), на підставі конкретного контракту, умов поставки, інших умов, що стосуються даної зовнішньоекономічної операції;
інформацію зовнішньоторговельних і біржових організацій про вартість сировини, з якої виготовлено товар.
3.4. Якщо декларантом не надано в установлений законодавством термін вищезазначені додаткові документи або якщо він відмовився від їх подання, то митний орган відповідно до статті 265 Митного кодексу України ( 92-15 ) має право зобов'язати його визначити митну вартість іншим методом, ніж він використав для її визначення. За бажанням декларанта проводиться процедура консультацій між декларантом і митним органом з метою обґрунтованого вибору підстав для визначення митної вартості відповідно до вимог статей 268 і 269 Митного кодексу України. У ході таких консультацій митний орган і декларант можуть здійснити обмін наявною у кожного з них інформацією за умови додержання вимог щодо її конфіденційності.
3.5. У разі неможливості визначення митної вартості товарів, які імпортуються в Україну, відповідно до вимог статті 268 і 269 Кодексу ( 92-15 ) митна вартість товару визначається митним органом на підставі наявних у нього відомостей згідно із законодавством, зокрема, з використанням інформації біржових організацій про ціни на сировину й матеріали, які є складовими оцінюваного товару, та інформації про розрахунки співвідношення вартості сировини (матеріалів, комплектуючих) та готової продукції, надіслані Держмитслужбою.
3.6. Результати такого митного оформлення аналізуються митним органом щодо доцільності:
формування запитів до митних органів країн - відправників (виробників) товару стосовно автентичності поданих до митного оформлення документів,
додаткового контролю правильності визначення митної вартості товару після завершення процедур митного контролю, оформлення й пропуску через митний кордон України із застосуванням форми митного контролю відповідно до статей 60, 69 Митного кодексу України ( 92-15 ).
3.7. Інформація про цінові та якісні характеристики таких товарів та їх взаємозалежність накопичується, узагальнюється та аналізується митним органом з метою вирішення питання щодо необхідності додаткової класифікації такого товару.
3.8. На підставі прийнятих рішень згідно з п.п. 3.6, 3.7 цих Рекомендацій митним органом вживаються передбачені законодавством заходи.
Якщо митним органом отримано відомості й дані відносно конкретного товару й митного оформлення, які доцільні / необхідні для загального використання (застосування), то такі відомості доводяться до Управління митної вартості Держмитслужби.
Начальник Управління митної вартості І.Г.Ляденко