ПРАВЛІННЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ ВІД НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ
НА ВИРОБНИЦТВІ ТА ПРОФЕСІЙНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
27.04.2007 N 22

Про внесення змін до Статуту Фонду
соціального страхування від нещасних випадків
на виробництві та професійних захворювань України,
затвердженого постановою правління
Фонду від 18.04.2000 року N 4

На виконання доручення Міністерства праці та соціальної політики України від 12.12.2006 року N 773/020/99-06 про внесення змін до статутів фондів щодо запобігання конфліктам інтересів, з метою приведення у відповідність з нормами чинного законодавства, керуючись положеннями статей 16-18 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" ( 1105-14 ), правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України постановляє:

1. Внести до Статуту Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердженого постановою правління Фонду від 18.04.2000 року N 4 (зі змінами та доповненнями), зміни, що додаються.

2. Виконавчій дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України довести цю постанову до управлінь виконавчої дирекції Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Голова правління Г.Галиць

Затверджено
Постанова правління Фонду
соціального страхування
від нещасних випадків
на виробництві
та професійних захворювань
України
27.04.2007 N 22

Зміни
до Статуту Фонду соціального
страхування від нещасних випадків
на виробництві та професійних захворювань
України, затвердженого постановою правління
Фонду від 18.04.2000 року N 4 (зі змінами)

1. Підпункт 3 пункту 7 викласти в такій редакції:

"3) відшкодування шкоди, пов'язаної з втратою застрахованими особами заробітної плати або відповідної її частини під час виконання трудових обов'язків, надання їм соціальних послуг у зв'язку з ушкодженням здоров'я, а також у разі їх смерті здійснення страхових виплат непрацездатним членам їх сімей";

2. У пункті 8:

підпункт 3 викласти в такій редакції:

"3) перевіряти стан профілактичної роботи та охорони праці на підприємствах, брати участь у розслідуванні нещасних випадків на виробництві, а також професійних захворювань";

підпункт 13 "е" виключити;

3. У підпункті 1 пункту 9 після слів "відшкодування матеріальної" слова "та моральної" виключити;

4. У пункті 12:

доповнити новим підпунктом 7 такого змісту:

"7) визначає порядок атестації працівників виконавчої дирекції Фонду та її робочих органів".

У зв'язку з цим підпункти 7-11 вважати відповідно підпунктами 8-12.

у підпункті 8 "г" слова "та її структуру" виключити;

підпункт 8 "д" викласти в такій редакції:

"структуру органів Фонду, граничну чисельність працівників, схеми їх посадових окладів, видатки на адміністративно-господарські витрати Фонду (за погодженням із спеціально уповноваженими центральними органами виконавчої влади у сфері фінансів, праці та соціальної політики)";

підпункт 8 доповнити підпунктами "і" та "к" такого змісту:

"і) Положення про навчально-інформаційні центри;

к) Порядок призначення, перерахування та проведення страхових виплат";

У зв'язку з цим підпункти 8 "і" та "к" вважати відповідно підпунктами 8 "л" та "м";

5. Пункт 15 доповнити абзацом такого змісту:

"Рішення правління Фонду, які мають нормативний характер і стосуються прав та обов'язків страхувальників і застрахованих осіб, підлягають обов'язковій державній реєстрації в порядку, встановленому для реєстрації нормативно-правових актів органів виконавчої влади";

6. Абзац третій пункту 24 викласти в такій редакції:

"Робочими органами виконавчої дирекції Фонду є її управлінні в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, відділення в районах і містах обласного значення. Робочі органи виконавчої дирекції Фонду є юридичними особами, мають самостійні кошториси, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням";

7. У пункті 28:

підпункт 3 доповнити словами "та види здійснюваної діяльності";

підпункт 5 викласти в такій редакції:

"5) вносити роботодавцям обов'язкові для виконання подання про порушення законодавства про охорону праці, а органам виконавчої влади з нагляду за охороною праці - подання щодо застосування адміністративних стягнень або притягнення до відповідальності посадових осіб, які допустили ці порушення, а також про заборону подальшої експлуатації робочих місць, дільниць і цехів, робота на яких загрожує здоров'ю або життю працівників";

8. У пункті 29:

абзац четвертий доповнити словами "у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України";

абзац шостий викласти в такій редакції:

"коштів, одержаних від стягнення відповідно до цього Закону ( 1105-14 ) штрафів і пені з страхувальників, штрафів з працівників, винних у порушенні вимог нормативних актів з охорони праці, а також адміністративних стягнень у вигляді штрафів з посадових осіб підприємств, установ, організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення ( 80731-10, 80732-10 )";

9. Абзац перший пункту 30 викласти в такій редакції:

"Страхові тарифи, диференційовані по галузях економіки (видах економічної діяльності), залежно від класу професійного ризику виробництва, встановлюються законом";

10. Абзац перший пункту 31 викласти в такій редакції:

"Кошти на здійснення страхування від нещасного випадку не включаються до складу Державного бюджету України та використовуються виключно за їх прямим призначенням. До коштів на здійснення страхування від нещасного випадку застосовується казначейська форма обслуговування в порядку, передбаченому для обслуговування Державного бюджету України";

11. В абзаці другому пункту 32 слова "забезпечує фінансування" замінити словами "бере участь у фінансуванні", а слова "охорони та медицини" замінити словами "охорони, безпеки та гігієни";

12. Після розділу "Нагляд за діяльністю Фонду" доповнити новим розділом такого змісту:

"Конфлікт інтересів

38. Конфлікт інтересів:

- це будь-який вид відносин, який не відповідає законним інтересам громадян, держави та завданням страхування від нещасного випадку і може перешкоджати об'єктивному виконанню обов'язків працівника виконавчої дирекції Фонду чи її робочого органу (далі - працівник Фонду);

- це зіткнення приватних інтересів (уподобань) із службовими обов'язками працівника Фонду, внаслідок чого особиста зацікавленість впливає чи може впливати на об'єктивне та неупереджене виконання ним своїх службових обов'язків.

Конфлікт інтересів може виникати також, коли працівник Фонду бере участь у розгляді питання на засіданні правління Фонду, в результаті вирішення якого він може бути зацікавленим та має можливість отримати будь-які матеріальні блага (матеріальна винагорода, послуга, пільга, отримання кредитів або позичок, придбання цінних паперів, нерухомості або іншого майна з використанням при цьому пільг чи переваг, не передбачених чинним законодавством), або через наявність будь-яких інших обставин його участь у розгляді питання може вплинути на результат розгляду питання та спричинити прийняття необ'єктивного рішення, яке не відповідатиме законним інтересам громадян, держави та завданням соціального страхування від нещасного випадку.

39. Працівники Фонду зобов'язані:

1) виконувати свої службові обов'язки на засадах об'єктивності та справедливості, враховуючи інтереси всіх застрахованих осіб, здійснювати лише законні та правомірні дії;

2) під час виконання своїх повноважень приймати рішення неупереджено, не допускати безпідставного надання пільг чи переваг будь-яким особам, враховувати виключно суспільні інтереси та питання, що стосуються справи;

3) виконувати свої службові обов'язки та рішення органів і осіб, яким вони підконтрольні, підзвітні чи підпорядковані, компетентно, своєчасно, результативно, в межах своїх функцій проявляти ініціативу, не допускати зловживань та тяганини;

4) не розголошувати конфіденційну інформацію, що стала їм відома у зв'язку з виконанням ними своїх службових обов'язків;

5) не використовувати посадове становище для отримання незаконних доходів для себе чи для інших осіб або з інших корисливих мотивів.

40. Кожен працівник Фонду має право повідомити керівника чи особу, яка його заміщує, про виникнення або існування ймовірності виникнення конфлікту інтересів.

Працівник Фонду може повідомити про таку можливість перед засіданням правління Фонду чи під час засідання, на якому розглядається питання, через яке існує ймовірність виникнення конфлікту інтересів.

41. У разі надання працівником Фонду інформації, що підтверджує можливість виникнення або наявність конфлікту інтересів, директор виконавчої дирекції Фонду (стосовно працівника виконавчої дирекції Фонду) чи керівник робочого органу виконавчої дирекції Фонду (стосовно працівника робочого органу виконавчої дирекції Фонду) приймає рішення про відсторонення цієї особи від участі у розгляді питання та прийнятті рішення, через яке може виникнути або виник конфлікт інтересів.

42. У разі надходження інформації про можливість виникнення конфлікту інтересів стосовно працівника Фонду директором виконавчої дирекції Фонду (начальником управління, начальником відділення виконавчої дирекції Фонду) приймається рішення про проведення перевірки такої інформації. Така перевірка проводиться тимчасовою комісією, до складу якої входять: представники кадрової та юридичної служби, безпосередній керівник та інші особи.

Тимчасова комісія розглядає існуючий конфлікт інтересів і подає висновки та рекомендації протягом 5 робочих днів з моменту її створення.

43. Після розгляду висновків і рекомендацій тимчасової комісії керівник виконавчої дирекції Фонду чи її робочого органу приймає рішення про відсторонення працівника від участі у розгляді питання та прийнятті рішення, через яке виник чи може виникнути конфлікт інтересів.

44. У разі надання працівником Фонду інформації про можливість виникнення конфлікту інтересів (у разі його участі у розгляді питання та прийнятті рішення) вважається, що конфлікт інтересів існує.

У разі наявності конфлікту інтересів працівник не повинен брати участі у розгляді відповідного питання та прийнятті рішення щодо нього, навіть якщо рішення про його відсторонення не прийняте.

45. У разі якщо про конфлікт інтересів стало відомо вже після прийняття відповідного рішення, це може бути підставою для його перегляду або повторного розгляду.

46. У разі, коли тимчасовою комісією буде з'ясовано, що працівник Фонду, відносно якого надійшла інформація, не проінформував про існування конфлікту інтересів, керівник виконавчої дирекції Фонду чи її робочого органу може прийняти рішення про відсторонення працівника Фонду від роботи та, у разі наявності підстав, - про притягнення його до відповідальності відповідно до законодавства".