Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ

НАКАЗ
19.08.1998 N 1649

Про затвердження Порядку здійснення державними
органами приватизації контролю за виконанням умов
договорів купівлі-продажу державного майна

( Із змінами, внесеними згідно з Наказом
Фонду державного майна
N 372 від 27.02.20
04 )

На виконання пункту 13 заходів правового і організаційного забезпечення реалізації Програми діяльності Кабінету Міністрів України, затверджених наказом Фонду від 11 березня 1998 року N 463, наказую:

1. Затвердити Порядок здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна, що додається.

2. Керівникам регіональних відділень Фонду прийняти зазначений Порядок до керівництва і використання в роботі.

3. Контроль за цим наказом покласти на заступника Голови Фонду В.Васильєва.

В.о. Голови Фонду О.Бондар

Затверджено
Наказ Фонду державного майна України
19.08.1998 N 1649

Порядок
здійснення державними органами приватизації
контролю за виконанням умов договорів
купівлі-продажу об'єктів приватизації

Цей Порядок розроблено відповідно до положень статей 7 і 27 Закону України "Про приватизацію державного майна" ( 2163-12 ) та статті 23 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" ( 2171-12 ) щодо здійснення державними органами приватизації (далі - орган приватизації) контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна та постанови Кабінету Міністрів України від 12 вересня 1997 року N 1012 "Про порядок контролю за діяльністю підприємств, приватизація яких здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України".

Порядок регламентує основні правила організації та здійснення органами приватизації контролю за виконанням покупцями об'єктів приватизації умов договорів купівлі-продажу цих об'єктів (далі - договір).

1. Загальні положення

1.1. Контроль за виконанням умов договорів здійснюється шляхом проведення органами приватизації перевірок реалізації покупцями державного майна зобов'язань, взятих на себе за результатами конкурсів з продажу об'єктів приватизації та відображених у договорах, застосування до них санкцій, передбачених законодавством і умовами договорів за невиконання зазначених зобов'язань, а також передбачає систематичне інформування вищих державних органів про результати проведеної роботи.

1.2. При здійсненні контролю за виконанням умов договорів органи приватизації мають керуватися законодавчими документами та нормативними документами Кабінету Міністрів України, організаційно-розпорядчими, методичними та інструктивними документами Фонду державного майна України (далі - Фонд) і цим Порядком.

1.3. Перевірки можуть бути:

1.3.1. Плановими - підсумковими чи поточними, залежно від того, фіксується перевіркою повне виконання умов договору чи стан їх виконання за певний період. Планові перевірки здійснюються відповідно до щоквартальних наказів Фонду і щоквартальних графіків перевірок регіональних відділень Фонду та Фонду майна Автономної Республіки Крим.

1.3.2. Позаплановими - проводяться за окремими дорученнями вищих органів державної влади, керівництва Фонду (а також дорученнями органів місцевого самоврядування регіональним відділенням Фонду та Фондом майна Автономної Республіки Крим).

1.4. Орган приватизації має забезпечити:

1.4.1. Охоплення протягом року перевірками 100 відсотків договорів, які знаходяться в нього на контролі.

1.4.2. Щоквартальну перевірку виконання умов усіх договорів (що знаходяться в нього на контролі) купівлі-продажу майна підприємств, приватизація яких здійснювалася за погодженням з Кабінетом Міністрів України.

1.4.3. Виконання окремих доручень вищих органів державної влади, керівництва Фонду щодо проведення цільових перевірок.

1.5. Перевірка здійснюється на підприємстві (організації), майно (акції) якого є об'єктом купівлі-продажу за даним договором (далі - підприємство), в присутності уповноважених представників юридичної (фізичної) особи - покупця (далі - покупець) та підприємства. В окремих випадках допускається здійснення перевірки без виїзду на підприємство шляхом надання покупцем необхідних документів безпосередньо органу приватизації.

1.6. Про перевірку орган приватизації попередньо повідомляє покупця та підприємство.

1.7. У процесі проведення перевірки використовуються документи покупця та підприємства: форми державних статистичних спостережень, матеріали первинного обліку, фінансові та платіжні документи (конкретний склад документів у кожному окремому випадку визначається з урахуванням спеціалізації підприємства*). Усі документи повинні бути належним чином оформлені і не мати виправлень, пропущених сторінок тощо.

-------------------------

* Докладніше це питання розкрито в розділі 2 Порядку.

2. Проведення перевірки виконання умов договору

2.1. Перед проведенням перевірки потрібно ознайомитися з такими документами:

договором та додатковими угодами до нього;

концепцією розвитку підприємства, бізнес-планом та іншими документами, що є невід'ємними частинами договору та додаткових угод до нього;

договорами подальшого відчуження об'єкта (у разі факту подальшого відчуження об'єкта);

актами попередніх перевірок;

документами претензійно-позовної роботи, яка проводилася за результатами попередніх перевірок;

листуванням щодо даного договору.

2.2. Для визначення фактичного стану виконання покупцем умов договору** в процесі перевірки рекомендується залучати такі документи***.

-------------------------------

** У цій частині наведено рекомендації щодо проведення перевірок виконання найбільш типових умов договорів.

*** Наведено орієнтовний, мінімально необхідний склад документів. У кожному конкретному випадку склад цих документів може бути розширений залежно від специфіки об'єкта та умов договору.

2.2.1. Під час перевірки виконання умов договору щодо розрахунків за придбаний об'єкт - платіжні доручення, за якими кошти покупця були перераховані на рахунок органу приватизації, виписки банку тощо.

2.2.2. Під час перевірки виконання умов договору щодо забезпечення виробництва продукції, товарообороту або надання послуг у певних обсягах - форми державних статистичних спостережень:

для промислових підприємств: N 1-П (річна) "Звіт підприємства по продукції", N 1-П (мол) (річна) "Звіт підприємства молочної промисловості по продукції", N 1-П (м'ясо) (річна) "Звіт підприємства м'ясної промисловості по продукції", додаток N 2-П (прокат) до форми N 1-П (річна) "Звіт про виробництво прокату чорних металів", додаток N 2-П (труби) до форми N 1-П (річна) "Звіт про виробництво стальних труб", додаток N 2-П (метвироби) до форми N 1-П (річна) "Звіт про виробництво металевих виробів", додаток N 1-П (малі) до форми N 1-підприємництво (коротка) "Звіт малого підприємства про виробництво промислової продукції (на власних або орендованих виробничих потужностях)", N 3-П (річна) "Звіт про виробництво продукції промисловими структурними підрозділами (виробництвами), що перебувають на балансі непромислових організацій (включаючи сільськогосподарські)", N 1П-НПП (річна) "Звіт підприємства про виробництво промислової продукції", N 1-П (термінова) "Терміновий звіт про виробництво промислової продукції (робіт, послуг)", N 1-ПЕ "Місячний звіт про економічні показники за видами економічної діяльності, що відносяться до добувної, обробної промисловості, виробництва і розподілення електроенергії, газу, тепла та води", затверджені наказом Держкомстату України від 21.07.2003 N 227, N 1-ПО (місячна) "Звіт про виробництво і поставку продукції для потреб оборони і безпеки", затверджену наказом Держкомстату України від 28.07.2003 N 231;

для будівельних підприємств: N 1-кб (місячна та квартальна) "Звіт про виконання підрядних робіт", затверджені наказом Держкомстату України від 29.08.2003 N 278;

для підприємств побутового обслуговування: N 1-послуги (річна та місячна) "Звіт про обсяги реалізованих послуг", затверджені наказом Держкомстату України від 18.07.2003 N 221;

для підприємств внутрішньої торгівлі та товарних ринків: N 1-торг (місячна) "Звіт про товарооборот", N 3-торг (квартальна) "Звіт про продаж і запаси товарів у торговій мережі та мережі ресторанного господарства", N 3-торг (здрав) "Звіт про надходження, продаж і запаси товарів у роздрібній мережі та на складах", затверджені наказом Держкомстату України від 03.07.2003 N 202, N 1-опт (місячна) "Звіт про оптовий товарооборот", N 1-опт (річна та квартальна) "Звіт про продаж і запаси товарів (продукції) в оптовій торгівлі", затверджені наказом Держкомстату України від 10.09.2003 N 293;

для підприємств транспорту: N 2-тр (річна) "Звіт про роботу автотранспорту", затверджену наказом Держкомстату України від 14.07.2003 N 218, N 51-авто (місячна) "Звіт про перевезення вантажів та пасажирів автомобільним транспортом", затверджену наказом Держкомстату України від 29.05.2001 N 247, додатку до форми N 25-вод (річна) "Про обробку вантажів за номенклатурою у морських (річкових) портах (причалах)", N 31-вод (квартальна) "Звіт про перевезення вантажів і пасажирів водним транспортом", N 51-вод (місячна) "Звіт про продукцію морського (річкового) флоту, який знаходиться в експлуатації", затверджені наказом Держкомстату України від 04.07.2003 N 203, N 31-ЦА (квартальна) "Звіт про роботу авіаційного транспорту", затверджену наказом Держкомстату України від 21.02.2003 N 42, N 51-ЦА (місячна) "Звіт про основні показники роботи авіаційного підприємства", затверджену наказом Держкомстату України від 04.07.2003 N 204, N 1-авіа (транзит) (квартальна) "Обсяги транзиту вантажів, що переміщуються через територію України авіаційним транспортом", затверджену наказом Мінтрансу України, Мінпромполітики України, Держмитслужби України та Держкомстату України від 31.10.2003 N 846/279/734/368.

2.2.3. Для перевірки стану виконання покупцями взятих на себе інвестиційних зобов'язань (або інших зобов'язань, що мають грошовий вираз) рекомендується використовувати такі документи:

для встановлення фактичних термінів і обсягів внесення грошових коштів та їх цільового використання - платіжні доручення, виписки банків, журнали-ордери, положення (стандарти) бухгалтерського обліку N 2 "Баланс", N 3 "Звіт про фінансові результати" та N 4 "Звіт про рух грошових коштів", затверджені наказом Міністерства фінансів України від 31.03.99 N 87, форму державного статистичного спостереження N 1-Б (місячна) "Звіт про фінансові результати і дебіторську та кредиторську заборгованість", затверджену наказом Держкомстату України від 31.07.2000 N 258;

для перевірки виконання зобов'язань щодо внесення основних засобів - форму N 11-ОЗ (річна) "Звіт про наявність та рух основних засобів, амортизацію (знос)", затверджену наказом Держкомстату України від 27.08.2001 N 365 (в редакції наказу від 28.07.2003 N 235), форми первинного обліку N ОЗ-6 "Інвентарна картка обліку основних засобів" та N ОЗ-8 "Картка обліку руху основних засобів", затверджені наказом Міністерства статистики України від 29.12.95 N 352. Використовуються також накази і розпорядження по підприємству про прийняття на облік основних засобів виробництва. Як допоміжний документ рекомендується використовувати Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 30.09.2003 N 561;

для перевірки виконання зобов'язань щодо будівництва і реконструкції - матеріали бухгалтерського обліку, що ведеться згідно з Інструкцією з бухгалтерського обліку балансової вартості груп основних фондів, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 24 липня 1997 року N 159. Можуть бути використаними також Державні будівельні норми України ДБН А.3.1-3-94 "Прийняття в експлуатацію завершених будівництвом об'єктів. Основні положення", затверджені наказом Держкоммістобудування України від 05.10.94 N 48;

для перевірки виконання зобов'язань щодо внесення нематеріальних активів - форму N ВНА-1 (додаток до наказу Міністерства фінансів України від 11.02.98 N 30.

2.2.4. Для перевірки виконання зобов'язань щодо збереження, збільшення кількості робочих місць або створення нових, а також щодо збереження кількості працюючих рекомендується використовувати накази підприємств з питань кадрового забезпечення і використання робочої сили, а також щодо затвердження штатного розпису, матеріали атестацій робочих місць.

Можна використовувати форми державних статистичних спостережень: N 1-ПВ (місячна та квартальна) "Звіт з праці", затверджені наказом Держкомстату України від 21.07.2003 N 224, N 4-ПН "Звіт про вивільнення працівників", затверджену наказом Держкомстату України від 06.07.98 N 244.

2.2.5. Під час перевірки виконання умов договору щодо створення безпечних та нешкідливих умов праці робітників підприємства рекомендується враховувати відповідні положення колективного договору, укладеного між адміністрацією підприємства та органом, уповноваженим трудовим колективом (або індивідуальних договорів між працівниками та адміністрацією підприємства), та використовувати матеріали атестацій робочих місць. Можна використати форму державного статистичного спостереження N 1-ПВ (умови праці) (річна) "Звіт про стан умов праці, пільги та компенсації за роботу із шкідливими умовами праці", затверджену наказом Держкомстату України від 14.08.2002 N 307.

2.2.6. Під час перевірки виконання умов договору щодо забезпечення екологічної безпеки (збереження навколишнього середовища) слід ознайомитися із складом спрямованих на це заходів, які зобов'язався здійснити покупець. Склад цих заходів може бути зазначений безпосередньо в договорі або в концепції розвитку підприємства, іншому документі. Стан виконання заходів перевіряється згідно з цим Порядком. Використовується також форма "Розрахунок збору за забруднення навколишнього природного середовища", передбачена додатком 2 до Інструкції про порядок обчислення та сплати збору за забруднення навколишнього середовища, затвердженої наказом Мінекоресурсів України та Державною податковою адміністрацією України від 28.02.2001 N 75/76. У разі потреби можна використати форми державних статистичних спостережень: N 2-тп (повітря) (річна) "Звіт про охорону атмосферного повітря", затверджену наказом Держкомстату України від 01.07.2002 N 253, N 2-тп (повітря) (квартальна) "Звіт про охорону атмосферного повітря", затверджену наказом Держкомстату України від 06.06.2003 N 166, N 17-ВК (Чорнобиль) (квартальна) "Звіт про виконання робіт по розділу "Система радіаційного контролю", затверджену наказом Держкомстату України від 26.08.97 N 8.

2.2.7. Для перевірки виконання умов договору щодо утримання та збереження об'єктів соціальної сфери рекомендується використовувати дані інвентаризаційних описів цих об'єктів, дані форми N 5 (річна) "Примітки до річної фінансової звітності" (розділ 5, рядок 480), затвердженої наказом Мінфіну від 29.11.2000 N 302, листа-розшифровки по субрахунку 94-9 "Витрати на утримання об'єктів соціально-побутової та житлової сфери" і журналу-ордеру N 5.

Залежно від конкретного складу зобов'язань покупця за договором можуть бути використаними форми державних статистичних спостережень: N 1-житлофонд (річна) "Житловий фонд", затверджена наказом Держкомстату України від 17.06.2003 N 182, N 1-прилади (річна) "Обладнання наявного житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання теплової енергії і води", затверджена наказом Держкомстату України від 03.07.2003 N 199, N 1-ЖКГ (зима) "Про підготовку об'єктів комунального господарства та житлового фонду до роботи в зимових умовах", затверджена наказом Держкомстату України від 28.02.2003 N 49.

2.3. Під час перевірки виконання умов договору купівлі-продажу пакета акцій акціонерного товариства (далі - товариство) щодо забезпечення вимог антимонопольного законодавства перевіряючий повинен вимагати документ, що підтверджує право власності покупця на придбаний пакет акцій (з відповідними обтяженнями), а саме - виписку з реєстру акціонерів товариства.

2.4. У разі, якщо договором передбачено укладання угоди між покупцем та підприємством, метою якої є їх спільна діяльність щодо виконання умов договору, перевіряючий повинен ознайомитися з угодою та перевірити відповідність її положень вимогам законодавства та умовам договору.

Якщо угода не відповідає умовам договору та (або) вимогам законодавства, перевіряючий усно доводить свій висновок про це до відома представників покупця та підприємства і в подальшому продовжує перевірку стану виконання умов договору без врахування цієї угоди.

Якщо угода відповідає вимогам зазначених документів і її положення деталізують відповідні положення договору, то в процесі контролю виконання умов договору враховується стан виконання відповідних положень угоди (за наявності достатньої інформації про стан виконання положень угоди і підтверджувальних документів від сторін угоди (підтверджувальними документами виконання умов угоди можуть бути відповідні документи, зазначені в цьому Порядку).

2.5. Якщо договором передбачено забезпечення виконання покупцем певних заходів у межах його корпоративних прав, перевірку рекомендується здійснювати в такій послідовності.

2.5.1. Керуючись цим Порядком, перевірити як загалом виконано зазначені заходи. У разі виявлення їх невиконання подальші дії здійснювати з урахуванням того, що реальні можливості покупця реалізувати зазначені заходи необхідно вважати пропорційними його реальним корпоративним правам, які визначаються відсотковою часткою загальної кількості акцій, що належать покупцю у статутному фонді товариства. Тому потрібно:

2.5.2. З'ясувати реальну частку акцій у статутному фонді товариства, що знаходиться у власності покупця, незалежно від способу і терміну придбання покупцем акцій понад придбані заданим договором. Для цього використовується виписка з реєстру акціонерів товариства.

Якщо договором передбачено виконання покупцем певних заходів у межах його корпоративних прав, перевірка здійснюється з урахуванням реального загального обсягу корпоративних прав покупця з урахуванням корпоративних прав, що відповідають акціям, придбаним понад набуті за даним договором.

У разі зобов'язань покупця щодо виконання ним заходів, передбачених договором у межах його корпоративних прав, які відповідають розміру пакета акцій, набутому саме за даним договором, перевірка здійснюється без урахування корпоративних прав покупця, які відповідають кількості акцій, придбаних покупцем понад набуті за даним договором.

2.5.3. Перевірити наявність звернення покупця до органу управління товариства з вимогою щодо розгляду на його засіданні питання, пов'язаного з виконанням зазначеного заходу.

У разі відсутності документів, що підтверджують дії покупця, спрямовані на забезпечення розгляду на засіданні органу управління товариства зазначеного питання, в акті перевірки в частині фактичного стану виконання зобов'язання покупця робиться висновок про його невиконання.

У разі наявності документів, що підтверджують дії покупця, спрямовані на забезпечення розгляду на засіданні органу управління товариства зазначеного питання, якщо в протоколі засідання органу управління товариства зафіксовано факт голосування покупцем за забезпечення виконання заходу, передбаченого договором, перевіряючий фіксує висновок про те, що взяте зобов'язання покупцем виконано (якщо кінцевий термін виконання зобов'язання, передбачений договором, настав) або виконується (якщо кінцевий термін виконання зобов'язання ще не настав); якщо в протоколі засідання органу управління товариства зафіксовано факт голосування покупцем проти забезпечення виконання заходу, передбаченого договором, термін виконання якого закінчився, перевіряючий фіксує висновок про те, що взяте зобов'язання покупцем не виконано.

3. Оформлення результатів перевірки

3.1. Результати перевірок оформлюються актами перевірок, форми яких затверджено наказом Фонду від 15.08.97 N 885 "Про затвердження типових актів перевірки виконання умов договорів купівлі-продажу" (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12.09.97 за N 394/21980), в порядку, визначеному інструктивним листом Фонду від 21.10.97 N 10-23-10008, та наказом Фонду від 09.08.2002 N 1432 "Про затвердження форм актів поточної та підсумкової перевірок виконання умов договорів купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва" (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 18.09.2002 за N 767/7055).

3.2. У разі неявки покупця для участі в перевірці, відмови його та/або представника підприємства від підписання акту перевірки, представник органу приватизації, що проводить перевірку, може здійснити оформлення акта перевірки за підписом (підписами) представників інших органів (за погодженням з ними): органу місцевого самоврядування, бюро технічної інвентаризації тощо. Можливим у такому випадку є також оформлення акта перевірки комісією органу приватизації.

3.3. До акта перевірки як документи, що підтверджують висновки, зазначені в ньому, додаються належним чином оформлені копії документів, які використовувалися під час перевірки. Конкретний склад цих документів визначається перевіряючим, який несе відповідальність за їх достатність для підтвердження зафіксованих в акті перевірки висновків.

У кінці розділу "Висновки" акта перевірки наводиться загальна кількість аркушів додатків до нього та кількість їх примірників.

3.4. Порядок розгляду результатів перевірки органом приватизації та погодження (затвердження) акта перевірки визначається Фондом.

3.5. У разі незгоди покупця або підприємства з висновками, зробленими перевіряючим у результаті перевірки і відображеними в акті перевірки, їх оскарження здійснюється згідно із законодавством.

4. Застосування санкцій за невиконання умов договорів

4.1. У разі виявлення в результаті перевірки факту порушення умови (умов) договору, органом приватизації застосовуються до покупця санкції, передбачені чинним законодавством та/або умовами договору.

У разі якщо за результатами перевірки орган приватизації приймає рішення про необхідність застосування до покупця санкцій у вигляді накладання штрафу, пені, ним здійснюється розрахунок відповідних сум і направляється позов до суду щодо стягнення з покупця штрафу, пені. У разі добровільної сплати покупцем штрафу, пені у визначеному органом приватизації розмірі, орган приватизації має право відкликати позов.

У разі, коли за результатами контролю за виконанням покупцем умов договору орган приватизації приймає рішення про необхідність розірвання договору і за відсутності при цьому пропозиції або згоди покупця на його розірвання за домовленістю сторін, орган приватизації у встановленому законом порядку порушує питання про розірвання договору та повернення об'єкта приватизації у державну власність у судовому порядку.

4.2. У разі невиконання умов договору в зв'язку з банкрутством покупця орган приватизації повинен:

надіслати відповідному органу або уповноваженій особі (комітету кредиторів, до суду, арбітражному керуючому - залежно від етапу, на якому знаходиться справа про банкрутство), що проваджує справу про банкрутство, лист про те, що об'єкт приватизації, придбаний покупцем за договором, у зв'язку з невиконанням останнім своїх зобов'язань перед державою пропонується не включати до ліквідаційної маси (або вилучити з неї) і згідно з вимогами законодавства він має бути поверненим у державну власність, про що органом приватизації направляється позов до суду;

здійснити у встановленому порядку роботу щодо розірвання договору через суд і повернення об'єкта приватизації у державну власність.

4.3. У разі невиконання умов договору в зв'язку з банкрутством (ліквідацією) підприємства орган приватизації повинен порушити в судовому порядку питання про відшкодування покупцем державі вартості об'єкта.

5. Зняття договору з контролю

5.1. Зняття з контролю кожного конкретного договору здійснюється у разі:

повного виконання його умов (незалежно від термінів їх виконання, визначених договором), що підтверджено актом підсумкової перевірки;

рішення суду про розірвання договору (або визнання його недійсним) та повернення об'єкта у державну власність (після виконання рішення суду);

рішення суду про те, що зобов'язання покупця, визначені договором, слід вважати виконаними.

5.2. В окремих специфічних випадках (наприклад: за договорами купівлі-продажу об'єктів колишньої комунальної власності, відчуження яких здійснювалося регіональними відділеннями за дорученнями органів місцевого самоврядування і які в подальшому за рішеннями цих органів були передані ними для здійснення контролю за виконанням умов безпосередньо цими органами; у випадку смерті фізичної особи - покупця об'єкта приватизації і відсутності при цьому спадкоємця; вичерпання всіх можливостей, передбачених законодавством, до розірвання договору в судовому порядку і повернення об'єкта приватизації у державну власність за умови наявності при цьому відповідних судових рішень) зняття договору з контролю може бути здійснено за висновком комісії, створеної органом приватизації. Висновок комісії має бути затверджений органом приватизації.

6. Складання звітів про результати контролю
за виконанням умов договорів*

----------------------------------

* Стосується щоквартальної звітності регіональних відділень перед Фондом.

6.1. Подання регіональними відділеннями інформації до Фонду про результати контролю за виконанням умов договорів має здійснюватися щокварталу. Інформація надається у вигляді листа з додатками, які мають містити дані щодо:

показників охоплення перевірками підконтрольних договорів (додаток 1);

результатів здійснених перевірок умов договорів (додаток 2);

прикладів поліпшення роботи підприємств, майно яких (пакети акцій) є об'єктами купівлі-продажу проконтрольованих договорів (додаток 3);

додаткових угод до договорів, укладених регіональним відділенням (додаток 4);

погодження регіональним відділенням договорів подальшого відчуження об'єктів приватизації (додаток 5);

повернення об'єктів приватизації у державну власність у результаті розірвання договорів через невиконання покупцями взятих зобов'язань та визнання договорів недійсними і подальшого продажу таких об'єктів (надається згідно з наказом Фонду від 20.10.2000 N 2176).

До листа також додаються:

заповнені вихідні звітні форми, передбачені пунктом 9 Порядку моніторингу баз даних "ІПС - Інвестиційні зобов'язання" та роботи з ними, затвердженим наказом Фонду від 25.12.2001 N 2387 (із змінами);

інформація згідно з пунктом 11 наказу Фонду від 20.10.2000 N 2176 "Про активізацію роботи щодо подальшого продажу об'єктів приватизації, повернених у державну власність" (із змінами).

Зазначені матеріали мають надходити до Фонду не пізніше 1 числа першого за звітним кварталом місяця.

6.2. Лист регіонального відділення має містити узагальнену інформацію щодо результатів перевірок виконання умов договорів, здійснених регіональним відділенням протягом звітного кварталу. У ньому слід відобразити:

а) загальну кількість перевірених у звітному кварталі договорів з розбивкою за видами об'єктів приватизації.

Перевірено стан виконання умов договорів:

всього;

у тому числі з продажу:

пакетів акцій;

об'єктів малої приватизації;

цілісних майнових комплексів;

об'єктів незавершеного будівництва;

об'єктів АПК;

об'єктів комунального майна;

б) загальну кількість договорів, за якими виявлено невиконання умов і найбільш характерні порушення;

в) санкції, застосовані регіональним відділенням до порушників умов договорів;

г) приклади негативних наслідків невиконання покупцями умов договорів для підприємств, майно яких стало об'єктом купівлі-продажу (1-2 приклади);

д) приклади позитивного впливу на поліпшення стану підприємств успішного виконання покупцями державного майна умов договорів і більш докладу інформацію про виконані роботи;

є) іншу інформацію, яку, з точки зору регіонального відділення, потрібно відобразити, а також проблемні питання та пропозиції щодо їх вирішення.

6.3. Пояснення до порядку заповнення додатків*.

---------------------------------

* Пояснення наведено тільки щодо тих реквізитів додатків, за якими їх заповнення неможливо здійснити, керуючись змістом їх назв.

6.3.1. Додаток 1 "Дані про проведення Регіональним відділенням ФДМУ по ______________ області перевірок виконання умов договорів купівлі-продажу державного майна у __ кварталі 200_ року".

Під час заповнення додатку взяти до уваги таке:

у графі 2 вказується кількість договорів купівлі-продажу, які знаходилися на контролі регіонального відділення станом на 1-е число першого місяця звітного кварталу;

у графі 10 вказуються:

а) сума застосованих у звітному кварталі регіональним відділенням санкцій у вигляді штрафів і пені.

При цьому окремо наводяться:

сума нарахованих у даному кварталі штрафів, пені;

загальна сума штрафів і пені, сплачених протягом звітного кварталу і окремо - з нарахованих у звітному кварталі і з нарахованих у попередні періоди.

Приклад 1.

Нараховано пені - 320 тис. грн.

Сплачено пені: всього - 410 тис. грн., у т.ч.: з нарахованих у звітному кварталі - 80 тис. грн.; з нарахованих у попередні періоди - 330 тис. грн.;

б) дані про розірвання договорів.

При цьому окремо наводяться дані про:

кількість договорів, за якими регіональним відділенням направлено у звітному кварталі позови до суду, господарського суду про їх розірвання;

загальну кількість договорів щодо яких судом, господарським судом з подання регіонального відділення у звітному кварталі прийнято рішення про їх розірвання, окремо за позовами, направленими до суду, господарського суду в звітному кварталі, і за позовами, направленими у попередні періоди.

Приклад 2.

Направлено позовів про розірвання договорів - 8.

Розірвано: всього - 10, у т.ч. за позовами звітного кварталу - 4; за позовами попередніх періодів - 6.

6.3.2. Додаток 2 "Стан виконання умов договорів".

У графі 2 наводиться повний перелік перевірених регіональним відділенням у звітному кварталі договорів.

У графі 3 вказуються основні дані про підприємство, майно (пакет акцій) якого є об'єктом купівлі-продажу за договором, стан виконання умов якого перевірявся - юридична назва підприємства, його місцезнаходження, основна спеціалізація (основний профіль діяльності), а також код за ЄДРПОУ.

У графі 4 вказується вид економічної діяльності, до якої відноситься за своєю спеціалізацією підприємство, та її код (КВЕД).

У графі 5 наводиться назва об'єкта купівлі-продажу за договором, виконання умов якого перевірялося (якщо об'єктом приватизації є пакет акцій, вказується його частка у статутному фонді у відсотках).

У графі 6 наводиться юридична назва покупця (правонаступника покупця) об'єкта купівлі-продажу за договором, стан виконання умов якого перевірявся.

Під час заповнення переліку виявлених порушень умов договорів (графи 7 та 8) слід керуватися таким:

по кожному договору, проконтрольованому протягом кварталу, вказувати всі його умови та стан їх виконання;

якщо заходи, які згідно з договором зобов'язався здійснити покупець, мають цифровий вираз, записи в графах 7 та 8 мають супроводжуватися цифровими даними;

під час заповнення цих граф по можливості застосовувати стислі формулювання умов, що не викривлюють їх змісту;

якщо під час перевірки встановлено виконання умов договору, то в графі 8 робиться запис: "Умови виконуються" (під час поточної перевірки) або "Умови виконано" (під час підсумкової).

У графі 9 потрібно вказувати, яка саме санкція застосована за невиконання конкретної умови договору. Для цього записи в цій графі робити проти записів про відповідні порушення, вказані в графі 8.

6.3.3. У додатку 3 "Приклади поліпшення роботи підприємств" подається інформація щодо підприємств, на яких в результаті виконання покупцями взятих зобов'язань зафіксовано поліпшення показників господарської діяльності порівняно з доприватизаційним періодом.

До показників, що характеризують поліпшення стану підприємств, можуть відноситися:

збільшення обсягів виробництва продукції (товарообігу, послуг);

кількість додатково створених робочих місць;

підвищення середньомісячної заробітної плати працівників;

збільшення прибутку підприємства;

поліпшення соціально-побутового забезпечення працівників та інші.

Дані, наведені у графах 2, 3 додатку 3, мають збігатися з відповідними даними граф 2, 3 додатку 2.

6.3.4. У додатках 4 "Інформація щодо додаткових угод, укладених регіональним відділенням ФДМУ" та 5 "Інформація щодо погодження регіональним відділенням ФДМУ договорів подальшого відчуження приватизованих об'єктів" наводяться дані щодо роботи, здійсненої за звітний квартал.

7. Заключні положення

7.1. У разі недопущення представника органу приватизації до перевірки або ненадання йому необхідних документів потрібно:

7.1.1. З найближчого поштового відділення відправити телеграму керівнику підприємства та/або його власнику з текстом: "У зв'язку з недопущенням до перевірки (або ненаданням документів) буде складено акт про недопущення до перевірки та (або) ненадання документів". Взяти квитанцію про відправку.

7.1.2. Скласти акт про недопущення до перевірки та/або ненадання документів (додаток 6).

7.1.3. Акт разом з квитанцією передати до юридичної служби органу приватизації для вжиття нею заходів згідно з законодавством.

Заступник Голови Фонду Д.Парфененко

Додаток 1

        Дані про проведення Регіональним відділенням ФДМУ
по ________________ області перевірок виконання умов
договорів купівлі-продажу державного майна
в ___ кварталі 200__ року

---------------------------------------------------------------------------
| N |Кількість| План на | Фактично перевірено |Виявлено |Санкції|
|пор.|договорів| квартал | |договорів із |(тис. |
| |на | | |порушеннями |грн.) |
| |контролі |-------------+----------------------+-------------| |
| |(база) |кіль- |в % до|кіль-|% |в % до|кіль-|в % до | |
| | |кість |бази |кість|виконання|бази |кість|факту | |
| | | |(до | |плану (до|(до | |(до гр.| |
| | | |гр. 2)| |(гр. 3) |гр. 2)| |гр. 5) | |
|----+---------+------+------+-----+---------+------+-----+-------+-------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
---------------------------------------------------------------------------

Додаток 2

                  Стан виконання умов договорів

------------------------------------------------------------------------------------------
| N |Номер |Реквізити |Вид |Об'єкт |Власник |Умови|Стан |Санкції|При- |
|пор.|договору,|підприємства,|економічної |купівлі- |(покупець |дого-|вико-| |мітки|
| |дата |майно (акції)|діяльності |продажу |або |вору |нання| | |
| |укладення|якого є |підприємства|за |право- | |умов | | |
| | |об'єктом |та її код |договором|наступник)| |дого-| | |
| | |купівлі- |(КВЕД) | | | |вору | | |
| | |продажу за | | | | | | | |
| | |договором, | | | | | | | |
| | |та код за | | | | | | | |
| | |ЄДРПОУ | | | | | | | |
|----+---------+-------------+------------+---------+----------+-----+-----+-------+-----|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
------------------------------------------------------------------------------------------

Додаток 3

              Приклади поліпшення роботи підприємств

---------------------------------------------------------------------------
| N |Номер |Реквізити | Показники |Інші |
|пор.|договору,|підприємства, |-----------------------------|відомості |
| |дата |майно (акції) |Збільшення |Створено | |
| |укладення|якого є об'єктом|обсягів |додаткових | |
| | |купівлі-продажу |виробництва |робочих місць| |
| | |за договором, та|(товарообороту,|(одиниць) | |
| | |код за ЄДРПОУ |послуг) | | |
|----+---------+----------------+---------------+-------------+-----------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---------------------------------------------------------------------------

Додаток 4

                 Інформація щодо додаткових угод,
укладених Регіональним відділенням ФДМУ
по _____________________________ області
в ___ кварталі 200__ р.

----------------------------------------------------------------------------
| N |Номер |Реквізити|Об'єкт |Власник |Короткий |Примітки|
|пор.|додаткової|договору,|купівлі- |(покупець або |зміст | |
| |угоди, |до якого |продажу |правонаступник) |додаткової | |
| |дата |укладено | | |угоди | |
| |укладення |додаткову| | | | |
| | |угоду | | | | |
|----+----------+---------+---------+----------------+------------+--------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
----------------------------------------------------------------------------

Додаток 5

                    Інформація щодо погодження
Регіональним відділенням ФДМУ
по _______________________________ області
договорів подальшого відчуження приватизованих об'єктів
у ___ кварталі 200__ р.

----------------------------------------------------------------------------------
| N |Номер та |Об'єкт |Покупець |Номер та |Покупець |Дата |При- |
|пор.|дата |купівлі-|за |дата |(правонас-|погодження |мітки|
| |договору |продажу |договором, |укладення |тупник) за|договору | |
| |купівлі- | |укладеним з|договору |договором |подальшого | |
| |продажу, | |регіональ- |подальшого|подальшого|відчуження в | |
| |укладеного з| |ним |відчуження|відчуження|регіональному| |
| |регіональним| |відділенням| | |відділенні | |
| |відділенням | | | | | | |
|----+------------+--------+-----------+----------+----------+-------------+-----|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
----------------------------------------------------------------------------------

Додаток 6

                               АКТ
про недопущення до перевірки та (або)
ненадання документів

     Мною, _______________________________________________________
(прізвище, ім'я, по батькові, посада)

складено акт про те, що __________________________________________
(прізвище, ім'я, по батькові керівника,
__________________________________________________________________
назва підприємства)

мене не допущено до проведення перевірки виконання умов договору
купівлі-продажу __________________________________________________
(реквізити договору)

яка мала бути здійснена на підприємстві у період _________________
(період)
відповідно до ____________________________________________________
(наказ Фонду або інший документ, згідно з яким мала бути
здійснена перевірка)

Про перевірку керівництво підприємства було повідомлене
__________________________________________________________________
(реквізити документа, яким було здійснено повідомлення)

Цей акт є підставою для застосування санкцій, передбачених
абзацом п'ятим частини п'ятої статті 29 Закону України "Про
приватизацію державного майна".

Підпис Дата

( Порядок в редакції Наказу Фонду державного майна N 372 від 27.02.2004 )