ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
ВИСНОВОК
05.02.2007 N в-25/02
Стосовно проведення Радсадівською
сільською радою Миколаївського району
Миколаївської області відкритих торгів
з закупівлі у 2004 році робіт з реконструкції
будівлі сільськогосподарського призначення
(холодильника)
Підстава: Звернення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування причин незадовільного стану системи державних закупівель та перевірки фактів можливого зловживання службовим становищем посадових осіб, інших пов'язаних з цим питань, утвореної на виконання Постанови Верховної Ради України від 24.12.2004 N 2298-IV.
Замовник торгів: Радсадівська сільська рада Миколаївської районної державної адміністрації, Миколаївська обл., с. Радсад, вул. Миру, 5. Телефон: 33-32-65.
Відповідальний за проведення торгів - Гнатюк П.Д. (голова тендерного комітету).
Предмет закупівлі: Реконструкція будівлі сільськогосподарського призначення (холодильника) в с. Радсад.
Процедура закупівлі: Відкриті торги.
Джерело фінансування: Субвенція державного бюджету.
Період здійснення процедури закупівлі: початок 20.08.2004, закінчення 13.09.2004.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
Рішення XIX сесії 4 скликання Радсадівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області від 27.08.2004 року щодо надання дозволу на проведення реконструкції будівлі сільськогосподарського призначення (холодильника - 1 арк.
Лист ВАТ "Радсад" від 09.04.2004 N 370 про передачу Радсадівській сільській раді Миколаївського району у комунальну власність споруди сільськогосподарського призначення (холодильник) в с. Радсад по вул. Леніна, 127 - 1 арк.
Рішення XVI сесії 24 скликання Радсадівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області від 16.04.2004 року N 16 щодо прийняття на баланс сільської ради будівлі сільськогосподарського призначення (холодильник) в с. Радсад по вул. Леніна, 127, балансовою вартістю 545,8 тис.грн. - 1 арк.
Акт приймання будівлі сільськогосподарського призначення (холодильник) в с. Радсад від 16.04.2004 без номера - 1 арк.
Рішення XVIII сесії 4 скликання Радсадівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області від 09.06.2004 N 3 щодо реконструкції будівлі сільськогосподарського призначення (холодильник) в с. Радсад та джерела фінансування на реконструкцію - 1 арк.
Лист-звернення від 12.07.2004 N 04/2/21 голови Радсадівської сільської ради до Миколаївської районної державної адміністрації щодо проведення тендера (торгів) - 1 арк.
Протокол засідання тендерного комітету від 30.07.2004 N 1 щодо організації торгів - 1 арк.
Тендерна документація від 30.07.2004 N 1 - 6 арк.
Копія оголошення про проведення торгів - 1 арк.
Реєстр отриманих тендерних пропозицій 1 - 1 арк.
Тендерні пропозиції ВАТ "Жовтневий райагропром" - 2 арк.
Тендерні пропозиції ВАТ "Радсад" - 28 арк.
Тендерні пропозиції ТОВ "Техноклімат" - 6 арк.
Протокол розкриття тендерних пропозицій від 13.09.2004 N 2 - 1 арк.
Протокол засідання тендерного комітету щодо вибору переможця від 13.09.2004 N 3 - 1 арк.
Письмові повідомлення учасникам щодо результатів поведених відкритих торгів від 15.09.2004 NN 28, 29 та 30 - 3 арк.
Договір підряду від 30.09.2004 N 11 - 1 арк.
Зміни від 02.11.2004 до договору підряду від 30.09.2004 N 11 - 1 арк.
Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів від 18.09.2004 N 5 - 3 арк.
Акт здачі-приймання робіт (без дати і номеру) на 808 тис.грн. - 1 арк.
Платіжні доручення від: 10.12.2004 N 862 на суму 4 500 грн., 24.11.2004 N 862 - 203,5 тис.грн., 04.10.2004 N 860 - 600 тис.грн. (всього на 808 тис.грн.) - 3 арк.
Довідка про витрати, пов'язані з реконструкцією будівлі сільськогосподарського призначення (холодильника) - 1 арк.
Довідка Рахункової палати України від 16.12.2004 без номера - 2 арк.
Акт Контрольно-ревізійного відділу в Миколаївському районі від 18.02.2005 N 15/24/3 про результати ревізії цільового та ефективного використання коштів субвенції з державного бюджету - 2 арк.
Розпорядження Миколаївської райдержадміністрації від 27.04.2001 N 141 щодо створення тендерного комітету та затвердження Положення про тендерний комітет та його функції - 4 арк.
Свідоцтва про підвищення кваліфікації: Дудника М.Г. - від 11.09.2005 СПК N 277745, Жекової Л.І. - від 11.09.2005 СПК N 277744, Січинського В.І. - від 11.09.2005 СПК N 277743, Рехтіти Н.А. - від 11.09.2005 СПК N 277741, Марченко А.Г. - від 11.09.2005 СПК N 277742.
Завдання сформульоване у запиті таким чином:
"надати висновок про законність та обгрунтованість проведення Радсадівською сільською радою Миколаївського району Миколаївської області закупівлі робіт з реконструкції будівлі сільськогосподарського призначення (холодильника) в с. Радсад".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Документальне підтвердження щодо створення тендерного комітету, проходження навчання на курсах підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедур закупівель і отримання відповідних свідоцтв (сертифікатів), передбачених вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти", Замовником не надано, хоча вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 27.09.2000 N 1469 "Про організаційні заходи щодо функціонування системи державних закупівель" (пункт 6) передбачено керівникам центральних і місцевих органів виконавчої влади, установ і організацій - розпорядників державних коштів, починаючи з 2001 року, забезпечити професійну перепідготовку та підвищення кваліфікації спеціалістів, які відповідно до своїх функцій беруть участь у роботі тендерних комітетів.
Не надано Замовником і Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, яке визначає порядок створення, загальні організаційні та процедурні засади діяльності тендерних комітетів, а також права і обов'язки та відповідальність їх членів, передбачене вимогами наказу Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280.
Відповідно до інформації, викладеної в листі голови Радсадівської сільської ради від 12.07.2004 N 04/2/21, при сільській раді не було створено тендерного комітету, не було і спеціалістів з питань здійснення процедур закупівель, у зв'язку з чим голова сільради звернулася до Миколаївської районної державної адміністрації з проханням провести тендери.
Таким чином, Замовником - Радсадівською сільською радою в порушення вимог ст. 1, 12 Закону ( 1490-14 ) та наказу Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 не було створено тендерний комітет.
В порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" та постанови Кабінету Міністрів України від 27.09.2000 N 1469 "Про організаційні заходи щодо функціонування системи державних закупівель" не забезпечено професійну перепідготовку та підвищення кваліфікації спеціалістів, які відповідно до своїх функцій беруть участь у роботі тендерних комітетів.
Крім того, тендерний комітет Миколаївської районної державної адміністрації, який було створено згідно з розпорядженням Миколаївської райдержадміністрації від 27.04.2001 N 141, якому передано повноваження щодо проведення торгів від імені безпосереднього замовника - Радсадівської сільської ради, на дату проведення торгів - 20.08.2004 року не мав жодного спеціаліста з питань здійснення процедур закупівель, який би пройшов навчання на курсах підвищення кваліфікації і отримав свідоцтво відповідного зразка. Так, як свідчать надані свідоцтва про підвищення кваліфікації, членами тендерного комітету Миколаївської райдержадміністрації здійснено навчання на курсах лише у вересні 2005 року. (Свідоцтво про підвищення кваліфікації Дудника М.Г. - від 11.09.2005 СПК N 277745, Жекової Л.І. - від 11.09.2005 СПК N 277744, Січинського В.І. - від 11.09.2005 СПК N 277743, Рехтіти Н.А. - від 11.09.2005 СПК N 277741, Марченко А.Г. - від 11.09.2005 СПК N 277742).
Згідно з інформацією, викладеною в розпорядженні Миколаївської райдержадміністрації від 27.04.2001 N 141, головою тендерного комітету обрано першого заступника райдержадміністрації Гнатюка П.Д., його заступником - начальника фінансово-господарського відділу райдержадміністрації - Косогіну Г.І. Інформація щодо призначення секретаря тендерного комітету відсутня.
Таким чином Миколаївською райдержадміністрацію порушено вимоги ч. 7 ст. 12 Закону ( 1490-14 ), постанови Кабінету Міністрів України від 27.09.2000 N 1469 "Про організаційні заходи щодо функціонування системи державних закупівель" та постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти", які передбачають, починаючи з 1 вересня 2002 року, навчання на курсах з підвищення кваліфікації та надання послуг з організації та здійснення закупівлі з залученням спеціалістів, які пройшли навчання на курсах і отримали відповідний сертифікат (свідоцтво).
2. Фінансування закупівель.
Кошторис на 2004 рік Замовником не надано. Однак, відповідно до інформації, викладеної в акті Контрольно-ревізійного відділу в Миколаївському районі від 18.02.2005 N 15/24/3 про результати ревізії цільового та ефективного використання коштів субвенції з державного бюджету, зазначено, що Радсадівською сільською радою у 2004 році отримано субвенцію з державного бюджету згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2004 N 510 "Деякі питання щодо надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів з запобігання аваріям та техногенним катастрофам у житлово-комунальному господарстві та інших аварійних об'єктах комунальної власності у 2004 році", які сільрадою спрямовано на реконструкцію будівлі сільськогосподарського призначення (холодильника) в с. Радсад.
Слід зазначити що будівлю сільськогосподарського призначення (холодильника) в с. Радсад акціонерним товариством "Радсад", який до квітня 2004 року був власником цього об'єкта, за його проханням (лист від 09.04.2004 N 370) було передано у комунальну власність Радсадівської сільської ради.
Згідно з рішенням XVI сесії Радсадівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області 24 скликання від 16.04.2004 року N 16 будівлю сільськогосподарського призначення (холодильника) в с. Радсад по вул. Леніна, 127, балансовою вартістю 545,8 тис.грн. прийнято від ВАТ "Радсад" і прийнято на баланс сільської ради, про що складено акт (без номера) від 16.04.2004.
Згідно з рішенням Радсадівської сільської ради Миколаївського району від 09.06.2004 N 3 XVIII сесії 4 скликання, на підставі акта технічного обстеження будівлі сільською радою внесено доповнення до Програми соціально-економічного розвитку на 2002-2006 роки території Радсадівської сільської ради реконструкцію будівлі сільськогосподарського призначення (холодильника) в с. Радсад. Проте акт технічного обстеження будівлі для дослідження не надано.
3. Вибір процедури закупівлі.
Відповідно до інформації, викладеної в протоколі засідання тендерного комітету Миколаївської райдержадміністрації від 30.07.2004 N 1, для закупівлі робіт з реконструкції будівлі сільськогосподарського призначення (холодильника) в с. Радсад обрано процедуру відкритих торгів.
Відповідно до інформації, викладеної в листі голови Радсадівської сільської ради від 12.07.2004 N 04/2/21, при сільській раді не було створено тендерного комітету, не було і спеціалістів з питань здійснення процедур закупівель, у зв'язку з чим голова сільради звернулася до Миколаївської районної державної адміністрації з проханням провести тендери. Вказаний факт свідчить про порушення Замовником ст. 1 Закону України ( 1490-14 ), вимогами якої здійснення закупівлі одним замовником в інтересах іншого забороняється.
4. Визначення предмета закупівлі.
Предмет закупівлі визначено тендерним комітетом відповідно до вимог ст. 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ).
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Відповідно до інформації, викладеної в звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів від 18.09.2004 N 5, оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю робіт з реконструкції будівлі сільськогосподарського призначення (холодильника) в с. Радсад орієнтовною вартістю 808 тис.грн. розміщено в інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 20.08.2004 N 23 (156) за N 1023 (БУД). Кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 13.09.2004. Строк подання тендерних пропозицій скорочено до 21 календарних днів з дня опублікування оголошення.
6. Тендерна документація.
Тендерна документація на закупівлю робіт з реконструкції будівлі сільськогосподарського призначення (холодильника) в с. Радсад проектних та будівельно-монтажних робіт з реконструкції приміщення на 2 та 3 поверхах головного корпусу дитячої лікарні N 2 затверджена рішенням тендерного комітету від 30.07.2004 N 1.
Умовами тендерної документації (додаток 1) передбачено кваліфікаційні вимоги до учасників торгів, що складаються з надання останніми загальних відомостей про учасника, Статуту, свідоцтв про державну реєстрацію та платника податків, дозволу на виконання будівельно-монтажних робіт, ліцензії на виконання предмета закупівлі, досвіду виконання аналогічних робіт, їх обсяг, наявність устаткування, відомостей про кваліфікацію і досвід основних керівників та працівників, фінансового становища, техніко-економічного потенціалу тощо.
Критеріями оцінки обрано найнижчу ціну (п. 5.2). 7. Подання та розкриття тендерних пропозицій учасників. Тендерні пропозиції подали наступні учасники: Товариство з обмеженою відповідальністю "Техноклімат", цінова пропозиція якого становила 820 тис. гривень.
Відкрите акціонерне товариство "Радсад", цінова пропозиція - 800 тис. гривень.
Відкрите акціонерне товариство Жовтневий райагропром", цінова пропозиція - 890 тис. гривень.
Розкриття тендерних пропозицій учасників здійснено тендерним комітетом Миколаївської райдержадміністрації 13.09.2004, про що складено протокол за N 2.
При цьому, тендерним комітетом порушено вимоги ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) та Інструкції щодо заповнення форми звіту про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції від 20.05.2003 N 129. Так, форма протоколу розкриття тендерних пропозицій, не відповідає формі, затвердженій вимогами зазначеної Інструкції (додаток 2), зокрема, не містить інформації про наявність та правильність оформлення всіх необхідних документів, передбачених тендерною документацією.
Надано:
об'єктивний кошторис N 2-1 на будівництво: реконструкцію холодильних камер кошторисною вартістю 662,8 тис.грн., складено ТОВ "Миколаївагропроект";
підсумкова відомість ресурсів;
локальний кошторис 2-1-1 (форма N 4), кошторисною вартістю 354,1 тис.грн.;
локальний кошторис 2-1-2 (форма N 4), кошторисною вартістю 102,06 тис.грн.;
договірна ціна на будівництво, складена в поточних цінах станом на 20.07.2004 року (146,6 тис.грн.), складена ТОВ "Хладотехніка";
локальний кошторис 2-1-1 (форма N 5), кошторисною вартістю 395,6 тис.грн.;
об'єктивний кошторис N 2-1 на будівництво: реконструкцію холодильних камер кошторисною вартістю 497,6 тис.грн. Однак, жоден із наданих документів не містить інформації щодо Замовника, ким подано цю пропозицію, не містить печаток учасників, їх прізвищ.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
Рішенням тендерного комітету обрано переможцем відкритих торгів відкрите акціонерне товариство "Радсад", про що складено протокол N 3 від 13.09.2004. В порушення вимог Інструкції щодо заповнення форми звіту про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції від 20.05.2003 N 129, протокол оцінки не містить опис критеріїв оцінки, їх вагу та опис методики оцінки тендерних пропозицій.
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів.
Повідомлення про акцепт та результати відкритих торгів направлено учасникам торгів 15.09.2004 за NN 28 - 30.
В порушення вимог ч. 3 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ), оголошення про результати відкритих торгів тендерним комітетом Замовника не оприлюднено в інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель". Так, за переліком оголошень, розміщених в бюлетенях від 20.09.2004 N 26 (159) 30.09.2004 N 27 (160) та 11.10.2004 N 28 (161), у розділі "Результати торгів (тендерів)" не знайдено оголошення тендерного комітету Миколаївської райдержадміністрації про результати відкритих торгів з закупівлі реконструкції будівлі сільськогосподарського призначення (холодильника) в с. Радсад.
10. Укладання договору.
Між Радсадівською сільською радою Миколаївського району Миколаївської області і переможцем відкритих торгів - відкритим акціонерним товариством "Радсад" укладено Договір підряду від 30.09.2004 року N 11 на виконання ремонтних робіт по ремонту холодильника на території Радсадівської сільської ради (м. Радсад, вул. Леніна) за обсягом, характером і вартістю, визначених в проектно-кошторисній документації, узгодженій між сторонами, та протоколом узгодження, які є невід'ємною частиною Договору (пп. 1.1 - 1.3). (Слід зазначити, що зазначені документи, Замовником для дослідження не надано).
Умовами договору (п. 2.1) передбачено виконання робіт у відповідності з календарним планом, в строк з 1 жовтня по 25 грудня 2004 року.
Загальна вартість робіт за договором складає 808 тис.грн. (п. 3.1).
Здача-приймання виконаних робіт, за умовами договору (п. 4.2), здійснюється на підставі актів.
Умовами Договору передбачено надання Замовником авансу в розмірі 600 тис.грн. на придбання матеріалів та обладнання, що складає 74,2 % загальної вартості і робіт і суперечить вимогам Порядку державного фінансування капітального будівництва (п. 19), якими визначено, що розмір авансу не може перевищувати 30 відсотків вартості річного обсягу робіт.
Крім того, при дослідженні наданих учасниками документів, передбачених кваліфікаційними вимогами, зазначеними в тендерній документації, встановлено, що згідно з інформацією, зазначеною в ліцензії ВАТ "Радсад" від 22.01.2004 року, серія АА N 027597, Товариству забороняється початок будівництва без дозволу інспекції Держархбудконтролю. Однак, Радсадівською сільською радою Миколаївського району при укладанні договору цей факт не враховано і згідно з рішенням XIX сесії 4 скликання від 27.08.2004 року надано свій дозвіл на реконструкцію будівлі.
Крім того, як зазначено вище в тексті висновку, визначити, яким учасником подано локальні кошториси та об'єктивні кошториси, неможливо, так як на них відсутні печатки товариств та прізвища осіб.
Проектно-кошторисну документацію, передбачену умовами договору та узгоджену сторонами, Замовником не надано. Також слід зазначити, що акт виконаних робіт складено ВАТ "Радсад" не за типовою N КБ-2, а довільної форми, яка не містить інформації щодо виду робіт, їх обсягу, відповідності локальним кошторисам.
Згідно з довідкою про кошторис витрат, підписаною старшим виконробом ВАТ "Радсад" Шиманець П.І. та бухгалтером Горбуновою О.М., фактично пусконаладочні роботи на установку охолодження для 6 камер зберігання плодів (19,12 тис.грн.), реконструкцію приміщень будівлі (112,2 тис.грн.) здійснено ТОВ "Хладотехнікою", якою поставлено обладнання з комплектуючими на суму 508,5 тис.грн. (накладні на придбання обладнання не надано).
Крім того, в даній довідці зазначено, що згідно з актами NN 3, 4 та N 4-1 від 28.12.2004 року, актами N 1-1, N 1-2, N 2-1, N 2-2, N 3 здійснено списання виробничого і господарського інвентарю від електроцеху ВАТ "Радсад" (? (зазначені акти для дослідження не надано) на загальну суму 146327,17 грн. (115 668,55 грн. та 30 658,62 грн. відповідно).
При цьому, документальне підтвердження щодо непридатності для подальшого використання виробничого і господарського інвентарю, електроприладів, отриманих від розібрання будівлі, які відповідно до чинного законодавства, у разі їх придатності для подальшого використання повинні бути враховані на позабалансовому рахунку установи за остаточною вартістю або без такої, та у разі непридатності - здачі їх як металобрухту з наданням підтверджуючого документу, для дослідження не надано.
Відповідно до інформації, викладеної в довідці Рахункової палати України від 16.12.2004 року, без номера, "Про результати аналізу використання коштів субвенцій з державного бюджету", на дату перевірки між ВАТ "Радсад" і ТОВ "Хладотехніка" укладено договір від 21.10.2004 N 21, умовами якого визначено замовника - ВАТ "Радсад", виконавця - ТОВ "Хладотехніка". (За умовами договору від 30.09.2004 N 11 передбачено право генерального підрядчика - ВАТ "Радсад" залучати субпідрядників для виконання спеціальних робіт. Однак, договір від 21.10.2004 N 21, укладений між ВАТ "Радсад" і ТОВ "Хладотехніка", для дослідження не надано). Згідно з наданими актами (номери та дати не вказано) ТОВ "Хладотехніка" виконано сантехнічних робіт на суму 115,5 тис.грн., пусконалагоджувальних - на 15,8 тис.грн., - всього на загальну суму 131,3 тис.грн. Придбано ВАТ "Радсад" по пред'явлених ним накладних (номери та дати накладних не вказано) обладнання та матеріалів на суму 621,8 тис.грн., з яких по акту прийомки-передачі від 19.11.2004 року передано ТОВ "Хладотехніка" на суму 319,7 тис.грн. Загалом витрати ВАТ "Радсад" на дату перевірки становили 753,1 тис. гривень.
Відповідно до інформації, викладеної в акті Контрольно-ревізійного відділу в Миколаївському районі від 18.02.2005 N 15/24/3 про результати ревізії цільового та ефективного використання коштів субвенції з державного бюджету, загальна сума витрат на виконання робіт з реконструкції будівлі холодильника склала 808 тис.грн., в тому числі: вартість пусконалагоджувальних робіт згідно з наданими актами склала 19,2 тис.грн., вартість виконаних робіт з реконструкції приміщення холодильника - 133,9 тис.грн., вартість обладнання - 654,9 тис. гривень.
Відповідно до вимог Порядку державного фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 N 1764, який визначає порядок фінансування капітального будівництва, у тому числі і реконструкції, переобладнання діючих підприємств, цехів, при наявності таких документів: титулу будови (об'єкта), проектно-кошторисної документації, наказу, рішень про затвердження проектно-кошторисної документації на будівництво (реконструкцію), локальні кошториси, дозвільну документацію на будівництво тощо, Однак, Замовником вказані документи для дослідження не надано.
Згідно з наданими платіжними документами, протягом жовтня-грудня 2004 року Радсадівською сільською радою перераховано відкритому акціонерному товариству "Радсад" кошти в загальній сумі 808 тис.грн. (Платіжні доручення від: 10.12.2004 N 862 на суму 4500 грн., 24.11.2004 N 862 - 203,5 тис.грн., 04.10.2004 N 860 - 600 тис.грн.), в тому числі аванс в розмірі 600 тис.грн. на придбання матеріалів та обладнання, що складає 74,2% загальної вартості і робіт і суперечить вимогам Порядку державного фінансування капітального будівництва (п. 19), якими визначено, що розмір авансу не може перевищувати 30 відсотків вартості річного обсягу робіт.
11. Складання звітності.
Тендерним комітетом Миколаївської райдержадміністрації оформлено звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів від 18.09.2004 N 5.
В порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону ( 1490-14 ) тендерним комітетом у звіті не викладено причини скорочення строку подання тендерних пропозицій.
В порушення вимог ст. 17 Закону ( 1490-14 ) тендерним комітетом не вказано номер бюлетеня "Вісник державних закупівель", в якому буде розміщено оголошення про результат здійсненої закупівлі. (Як було викладено вище в тексті висновку, оголошення про результат здійсненої закупівлі не було опубліковано в бюлетені "Вісник державних закупівель").
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Радсадівською сільською радою Миколаївського району Миколаївської області відкритих торгів з закупівлі у 2004 році робіт з реконструкції будівлі сільськогосподарського призначення (холодильника) в с. Радсад по вул. Леніна, встановлено, що закупівлю було здійснено з грубим порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
В порушення вимог Методичних рекомендацій, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 02.02.2004 N 37, Замовником не складено річний план державних закупівель на 2004 рік.
В порушення вимог ст. 1, 12 Закону ( 1490-14 ) та наказу Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280, не створено тендерний комітет при Радсадівській сільській раді.
В порушення вимог ст. 1 Закону України ( 1490-14 ), Замовником - Радсадівською сільською радою запропоновано здійснити закупівлю робіт іншій організації - Миколаївській районній державній адміністрації, в той час як вимогами зазначеної статті здійснення закупівлі одним замовником в інтересах іншого забороняється.
Крім того, в порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону ( 1490-14 ), постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" та постанови Кабінету Міністрів України від 27.09.2000 N 1469 "Про організаційні заходи щодо функціонування системи державних закупівель", на дату проведення торгів - 20.08.2004 року жодна особа зі складу тендерного комітету Миколаївської районної державної адміністрації не пройшла навчання на курсах підвищення кваліфікації та не мала свідоцтва спеціаліста з питань здійснення процедур закупівель відповідного зразка.
В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) та Інструкції щодо заповнення форми звіту про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції від 20.05.2003 N 129, так, форма протоколів розкриття тендерних пропозицій та їх оцінки не відповідає формі, затвердженій вимогами зазначеної Інструкції, зокрема, не містить інформації про наявність та правильність оформлення всіх необхідних документів, передбачених тендерною документацією, опису критеріїв оцінки, їх вагу та опису методики оцінки тендерних пропозицій.
В порушення вимог ч. 3 ст. 29 Закону ( 1490-14 ), оголошення про результати відкритих торгів тендерним комітетом не оприлюднено в інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель".
В порушення вимог Порядку державного фінансування капітального будівництва (п. 19) Замовником перераховано аванс для закупівлі матеріалів у розмірі, що перевищує 30 відсотків вартості річного обсягу робіт.
Замовником не надано для дослідження документи, передбачені вимогами Порядку державного фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 N 1764, а саме: титул будови (об'єкта), проектно-кошторисну документацію, наказ, рішення про затвердження проектно-кошторисної документації (локальні кошториси) на реконструкцію будівлі холодильника в с. Радсад. Не надано і акт технічного обстеження будівлі.
Згідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) у разі укладання договору з порушенням вимог ч. 2, 3 ст. 29 Закону, договір підряду від 30.09.2004 року N 11, укладений між Замовником - Радсадівською сільською радою Миколаївського району Миколаївської області та Учасником - відкритим акціонерним товариством "Радсад", вважається недійсним. Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України ( 435-15 ) у разі встановлення недійсності договору законом, такий договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого договору недійсним судом не вимагається.
Таким чином, за договором підряду від 30.09.2004 року N 11, Радсадівською сільською радою Миколаївського району Миколаївської області використано державні кошти в загальній сумі 808 тис.грн. з грубим порушенням чинного законодавства, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків.
Для визначення суми збитків доцільно провести ревізію фінансово-господарської діяльності Радсадівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області.
