Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
від 4 лютого 1999 р. N 140
Київ

Про порядок фінансування робіт із запобігання і ліквідації
надзвичайних ситуацій та їх наслідків

( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 108 від 31.01.20
07 )

З метою впорядкування фінансового забезпечення заходів, пов'язаних із ліквідацією надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків, удосконалення системи обліку та контролю за цільовим використанням коштів Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Порядок фінансування робіт із запобігання і ліквідації надзвичайних ситуацій та їх наслідків (додається).

2. Міністерству з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи разом з Міністерством фінансів, Міністерством економіки та Державним комітетом з матеріальних резервів у тримісячний термін розробити і затвердити Інструкцію про облік і звітність щодо використання коштів і матеріально-технічних ресурсів для запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру.

3. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям під час розроблення бюджетів на 1999 рік і наступні роки передбачати окремим рядком витрати на запобігання та ліквідацію надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру в обсязі, передбаченому статтею 20 Закону України "Про бюджетну систему України" ( 512-12 ).

Віце-прем'єр-міністр України С.ТІГІПКО

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 лютого 1999 р. N 140

Порядок
фінансування робіт із запобігання і ліквідації надзвичайних
ситуацій та їх наслідків

( У тексті Порядку слово "загальнодержавного" замінено
словом "державного" Постановою КМ N 108
від 31.01.2007 )

1. Цей Порядок визначає механізм фінансового забезпечення заходів щодо запобігання надзвичайним ситуаціям техногенного і природного характеру, ліквідації зазначених ситуацій та їх наслідків, удосконалення системи обліку коштів, що виділяються на ці цілі, та контролю за їх використанням.

2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:

надзвичайна ситуація - порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об'єкті або території, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом або іншими чинниками, що призвело (може призвести) до загибелі людей та/або матеріальних втрат;

ліквідація надзвичайної ситуації - проведення в зоні надзвичайної ситуації та прилеглих до неї районах силами і засобами єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру усіх видів рятувальних і невідкладних робіт, а також організація життєзабезпечення потерпілого населення та рятувальників;

ліквідація наслідків надзвичайної ситуації - проведення визначеними підприємствами, установами та організаціями згідно із затвердженим планом робіт, програмою комплексу аварійно-відновних та інших робіт, спрямованих на повне усунення негативних наслідків, спричинених надзвичайною ситуацією.

3. Фінансування заходів щодо запобігання виникненню та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій залежно від їх рівня здійснюється Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування відповідно до законодавства на основі затверджених планів робіт, програм.

Фінансування здійснюється виходячи з обсягу коштів, передбачених у відповідних бюджетах, а також за рахунок власних коштів підприємств, установ та організацій усіх форм власності, що потерпіли від надзвичайних ситуацій.

4. Фінансування заходів щодо ліквідації надзвичайних ситуацій на об'єктах усіх форм власності здійснюється відповідно до їх рівнів:

об'єктового рівня - за рахунок власних коштів підприємств, установ та організацій, на території яких виникла надзвичайна ситуація;

місцевого і регіонального рівнів - за рахунок власних коштів підприємств, установ та організацій, на території яких виникла надзвичайна ситуація, і додатково - за рахунок районних резервів (місцевий рівень) та резервів Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій (регіональний рівень), створених відповідно до законодавства;

державного рівня - за рахунок коштів, передбачених державним бюджетом на ці цілі, в тому числі, частково, з резервного фонду Кабінету Міністрів України.

5. Додаткові кошти для фінансування заходів з ліквідації надзвичайних ситуацій відповідного рівня або їх наслідків (за умови вичерпання зазначених джерел фінансування) можуть виділятися на підставі клопотання відповідного органу виконавчої влади, зокрема:

об'єктового рівня - за рішенням органу виконавчої влади, у сфері управління якого знаходиться об'єкт, районної державної адміністрації, виконавчого комітету міської ради;

місцевого рівня - за рішенням центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, міськвиконкомів;

регіонального і державного рівнів - за рішенням Кабінету Міністрів України.

Разом з клопотанням до органу виконавчої влади вищого рівня подаються документи, що містять обгрунтування необхідності та обсягів виділення додаткових коштів, акти обстеження, висновки комісій, кошторисна документація з висновками відповідних експертів.

6. Проекти рішень Кабінету Міністрів України про виділення коштів з резервного фонду на ліквідацію надзвичайних ситуацій регіонального і державного рівнів за участю заінтересованих центральних і місцевих органів виконавчої влади готує і подає в установленому порядку центральний орган виконавчої влади, який у дорученні Кабінету Міністрів України визначено першим, на підставі відповідних клопотань Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, до яких додаються:

висновки комісій Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій;

акти, що підтверджують розміри завданих збитків;

узагальнені кошториси витрат на проведення першочергових пошуково-рятувальних та інших невідкладних робіт.

До зазначених матеріалів додаються висновки Мінекономіки і Мінфіну про економічну доцільність та ефективність фінансування, а також експертні висновки відповідних центральних органів виконавчої влади щодо поданої кошторисної документації.

7. Кошти, виділені на ліквідацію надзвичайних ситуацій, використовуються для:

проведення пошуково-рятувальних, аварійно-відновних та інших невідкладних робіт з метою усунення безпосередньої загрози життю і здоров'ю людей, що виникла внаслідок цих ситуацій;

надання згідно із законодавством матеріальної допомоги потерпілим внаслідок надзвичайних ситуацій;

розгортання та утримання тимчасових пунктів проживання і харчування потерпілих;

проведення евакуаційних заходів;

забезпечення дій рятувальних та інших підрозділів або організацій, залучених до ліквідації надзвичайних ситуацій.

8. Органи виконавчої влади, підприємства, установи, організації, які отримали додаткові кошти у порядку, визначеному пунктом 5 цього Положення, після закінчення робіт з ліквідації надзвичайної ситуації звітують про використання цих коштів відповідно до Інструкції про облік і звітність щодо використання коштів і матеріально-технічних ресурсів для запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру.

Керівники органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій несуть відповідальність за достовірність поданої звітності.