ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
ВИСНОВОК
10.01.2007 N в-03/01
Стосовно проведення Управлінням
житлово-комунального господарства
виконавчого комітету Ковельського
міськвиконкому Волинської
області процедури відкритих торгів
на закупівлю робіт з капітального
ремонту вулиці Володимирської
Підстава: звернення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування причин незадовільного стану системи державних закупівель та перевірки фактів можливого зловживання службовим становищем посадових осіб, інших пов'язаних з цим питань, утвореної на виконання Постанови Верховної Ради України від 24.12.2004 N 2298-IV.
Замовник торгів: Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Ковельського міськвиконкому Волинської області.
Адреса: 45000, м. Ковель, вул. Незалежності, 73.
Відповідальний за проведення торгів: голова тендерного комітету - Турчин П.О., тел. (03352) 5-33-51, факс 5-51-54.
Предмет закупівлі: капітальний ремонт вулиці Володимирської.
Процедура закупівлі: відкриті торги.
Джерело фінансування: місцевий бюджет.
Період здійснення процедури закупівлі: початок 28.03.2005, закінчення 04.05.2005.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Розпорядження Ковельського міського голови від 01.04.2003 N 181 "Про створення постійно діючого комітету УЖКГ виконкому Ковельської міської ради" - на 1 арк.
2. Розпорядження Ковельського міського голови від 20.02.2004 N 84 "Про внесення доповнення до розпорядження від 01.04.2003 N 181 "Про створення постійно діючого комітету УЖКГ виконкому Ковельської міської ради" - на 1 арк.
3. Розпорядження Ковельського міського голови від 15.10.2004 N 479 "Про внесення змін до складу комісії постійно діючого тендерного комітету УЖКГ виконкому Ковельської міської ради" - на 1 арк.
4. Розпорядження Ковельського міського голови від 14.02.2005 N 60 "Про внесення змін до складу комісії постійно діючого комітету УЖКГ виконкому Ковельської міської ради" - на 1 арк.
5. Кошторис на 2005 рік, затверджений у сумі 3500,00 тис.грн. за КПКВ 150101 б/д, - на 2 арк.
6. Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (форма N 4-3д, N 4-3м за 2005 рік за КПКВ 150101 - на 2 арк.
7. Кошторис на 2005 рік, затверджений у сумі 859,70 тис.грн. за КПКВ 170703 б/д, - на 2 арк.
8. Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (форма N 4-3д, N 4-3м за 2005 рік за КПКВ 170703 - на 2 арк.
9. Кошторис на 2005 рік, затверджений у сумі 2000,00 тис.грн. за КПКВ 100203 б/д, - на 2 арк.
10. Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (форма N 4-3д, N 4-3м за 2005 рік за КПКВ 100203 - на 2 арк.
11. Довідка про зміни річного розпису асигнувань бюджету (кошторису) на 2005 рік за КПКВ 150118 - на 1 арк.
12. Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (форма N 4-3д, N 4-3м за 2005 рік за КПКВ 150118 - на 2 арк.
13. Кошторис на 2004 рік, затверджений у сумі 2650,00 тис.грн. за КПКВ 150101 б/д, - на 2 арк.
14. Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (форма N 4-3д, N 4-3м за 2004 рік за КПКВ 150101 - на 2 арк.
15. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 300704 видано Подліпінській Т.О. від 28.01.2006 - на 1 арк.
16. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 2402 видано Загорній А.А. від 28.10.2005 - на 1 арк.
17. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 058 видано Дяківу Б.В. від 21.03.2003 - на 1 арк.
18. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 245221 видано Турчину П.О. від 24.04.2005 - на 1 арк.
19. Звіт про проведення торгів (тендеру) на закупівлю товарів, робіт і послуг з державні кошти за січень-грудень 2005 року - на 1 арк.
20. Оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товарів та послуг б/д б/н - на 1 арк.
21. Сертифікат N 1486 від 17.03.2005 про розміщення оголошення про торги в інформаційній системі в мережі Інтернет "Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com) - на 1 арк.
22. Заявка на участь у тендері виконавців будівельно-монтажних робіт за темою "Капітальний ремонт вулиці" ВАТ "Ковельське шляхово-будівельне управління N 63" від 22.04.2005 б/н - на 1 арк.
23. Заявка на участь у тендері виконавців будівельно-монтажних робіт за темою "Капітальний ремонт вулиці" ВАТ "Кодет" від 25.04.2005 б/н - на 1 арк.
24. Тендерна документація на закупівлю за державні кошти капітального ремонту вулиці Володимирської, затверджена головою тендерного комітету 02.03.2006, - 19 арк.
25. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 04.05.2005 N 3 - на 1 арк.
26. Протокол засідання тендерного комітету УЖКГ виконкому Ковельської міської ради від 01.03.2005 б/н - на 1 арк.
27. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 04.05.2005 N 346 - на 1 арк.
28. Повідомлення про результати торгів від 04.05.2005 N 347 - на 1 арк.
29. Оголошення про результати проведення відкритих торгів на закупівлю робіт та послуг - на 1 арк.
30. Платіжні доручення від 13.12.2005 NN 1703, 436 щодо сплати учасниками за тендерну документацію - на 1 арк.
31. Протокол оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця від 25.04.2005 N 3 - на 1 арк.
32. Протокол розкриття тендерних пропозицій б/д N 2 - на 1 арк.
33. Договірна ціна на будівництво вулиці Володимирська, надана ВАТ "Ковельське шляхово-будівельне управління N 63", - на 1 арк.
34. Договірна ціна на будівництво вулиці Володимирська, надана ВАТ "Кодет", - на 1 арк.
35. Договір від 04.05.2005 б/н, укладений з ВАТ "Ковельське шляхово-будівельне управління N 63", - на 1 арк.
Завдання сформульоване у зверненні таким чином:
"надати висновок про законність та обгрунтованість проведення процедури щодо закупівлі Управлінням житлово-комунального господарства виконавчого комітету Ковельського міськвиконкому Волинської області капітального ремонту вулиці Володимирської".
Дослідження
Об'єкти, що досліджуються:
матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Тендерний комітет Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Ковельської міської ради (надалі за текстом - Замовник) створено та затверджено розпорядженням Ковельського міського голови від 01.04.2003 N 181 "Про створення постійно діючого комітету УЖКГ виконкому Ковельської міської ради".
Розпорядженням Ковельського міського голови від 20.02.2004 N 84 внесено доповнення до розпорядження від 01.04.2003 N 181 "Про створення постійно діючого комітету УЖКГ виконкому Ковельської міської ради".
Розпорядженнями Ковельського міського голови від 15.10.2004 N 479, від 14.02.2005 N 60 внесено зміни до складу комісії постійно діючого тендерного комітету УЖКГ виконкому Ковельської міської ради.
Положення про тендерний комітет до розгляду не надано.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" було зобов'язано керівників центральних і місцевих органів виконавчої влади, установ і організацій - розпорядників державних коштів забезпечувати підвищення кваліфікації на курсах спеціалістів, які відповідно до покладених на них функцій беруть участь у роботі тендерних комітетів. При цьому зазначеною постановою встановлено, що заступниками голів та секретарями тендерних комітетів мають право працювати спеціалісти, які пройшли навчання або підвищення кваліфікації на курсах і отримали сертифікат чи свідоцтво встановленого зразка.
До розгляду надано свідоцтва про підвищення кваліфікації, видані: Подліпінській Т.О. від 28.01.2006, Дяківу Б.В. від 21.03.2003, Загорній А.А. від 28.10.2005 (секретар тендерного комітету), Турчину П.О. від 24.04.2005 (голова тендерного комітету).
В порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" заступник голови та секретар тендерного комітету на момент проведення процедури закупівлі не пройшли навчання або підвищення кваліфікації.
2. Фінансування закупівель
До розгляду надано кошториси на 2005 рік, затверджені: за КПКВ 150101 в сумі 3500,00 тис.грн.; за КПКВ 170703 у сумі 859,70 тис.грн.; за КПКВ 100203 у сумі 2000,00 тис. гривень.
Відповідно до наданої форми оголошення про проведення відкритих торгів очікувана вартість закупівлі становила 550,00 тис. гривень.
3. Вибір процедури закупівлі
Згідно інформації, викладеної в протоколі засідання тендерного комітету від 01.03.2005 б/н, Замовником для закупівлі робіт з капітального ремонту вулиці Володимирської обрано процедуру відкритих торгів.
Згідно зі ст. ст. 13, 14 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) (надалі - Закон) для закупівлі робіт з капітального ремонту вулиці Володимирської, з очікуваною вартістю закупівель в сумі 550,00 тис.грн. (форма оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю робіт), тендерним комітетом Замовника вірно обрано процедуру відкритих торгів.
4. Визначення предмета закупівлі
Відповідно до наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 N 165 "Про порядок визначення предмета закупівлі за державні кошти", визначення предмета закупівлі робіт за державні кошти здійснюється замовником відповідно до абзацу восьмого частини першої статті 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) з урахуванням Правил визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 N 174 (із змінами та доповненнями), на підставі загальної кошторисної вартості виконання робіт за весь період їх виконання.
Тендерним комітетом предмет закупівлі визначено як "капітальний ремонт вулиці", про що зазначено в протоколі засідання тендерного комітету від 01.03.2005 б/н.
Відповідно до Правил визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 N 174 (зі змінами та доповненнями), для розрахунку ціни пропозиції претендента на будівництво об'єкта замовлення, замовник надає претендентові (підрядникові) відомість обсягів робіт, що пропонуються.
Відомість ресурсів з відповідними кошторисними цінами або без цін, або проектно-кошторисну документацію до розгляду не надано.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Тендерним комітетом Замовника було опубліковане оголошення в Інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 28.03.2005 N 13 (182) про здійснення закупівлі робіт з капітального ремонту вулиці Володимирської за N 04168 (БУД).
Згідно з вимогами ст. 4-1 Закону ( 1490-14 ) Замовник оприлюднив інформацію щодо закупівлі робіт за державні кошти за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет - www.zakupivli.com (Сертифікат N 1486 від 17.03.2005 щодо розміщення оголошення про торги в інформаційній системі в мережі Інтернет "Державні закупівлі України").
В оголошенні, опублікованому тендерним комітетом, термін розкриття тендерних пропозицій учасників визначено 25.04.2005, або через 21 календарний день після опублікування оголошення. Проте, у звіті про результати здійснення процедур відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти від 04.05.2005 N 3 причина скорочення строку подання тендерних пропозицій учасниками тендерним комітетом Замовника не обгрунтована, що є порушенням вимог ч. 3 ст. 19 діючого Закону ( 1490-14 ).
6. Тендерна документація
Тендерним комітетом Замовника для проведення відкритих торгів по закупівлі робіт з капітального ремонту вулиці Володимирської складена тендерна документація та затверджена Головою тендерного комітету 02.03.2005.
Оцінка тендерних пропозицій, визначена Замовником в тендерній документації, здійснюватиметься на основі наступних критеріїв: ціна - 80 балів; умови та порядок розрахунку - 10 балів; гарантійний термін на виконані роботи - 10 балів.
Частиною 1 ст. 20 Закону ( 1490-14 ) тендерна документація надається (надсилається) учаснику торгів протягом трьох робочих днів з моменту її оплати. Документ для оплати тендерної документації надсилається або надається учаснику в триденний термін з дня отримання від нього відповідного запиту. Надання тендерної документації, визначення її вартості та порядок розрахунків здійснюються відповідно до положень цивільного законодавства.
Проте, відповідно до наданих на дослідження заявок на участь у тендері ВАТ "Ковельське шляхово-будівельне управління N 63" та ВАТ "Кодет" від 25.04.2005 б/н, тендерним комітетом Замовника було надано рахунки-фактури від 13.12.2005.
До розгляду надано платіжні доручення від 13.12.2005 NN 1703, 436 щодо сплати учасниками торгів за тендерну документацію.
Так, всупереч вимогам ч. 1 ст. 20 Закону ( 1490-14 ) Замовник в триденний термін з дня отримання відповідного запиту від учасника торгів не надано документ для оплати тендерної документації, а також, протягом трьох робочих днів з моменту її оплати учасниками не надано тендерну документацію
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій б/д N 2 надійшли пропозиції від двох учасників: ВАТ "Ковельське шляхово-будівельне управління N 63" з ціною 541,69 тис.грн. та ВАТ "Кодет" з ціною 551,12 тис. гривень.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця
Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету Замовника щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця на закупівлю від 25.04.2005 N 3 до оцінки допущено пропозиції 2 учасників, а саме: ВАТ "Ковельське шляхово-будівельне управління N 63" та ВАТ "Кодет".
Тендерна пропозиція ВАТ "Ковельське шляхово-будівельне управління N 63" відповідала умовам тендерної документації та мала найнижчу ціну, в результаті чого була визнана переможцем торгів.
До розгляду надано лише комерційні тендерні пропозиції ВАТ "Ковельське шляхово-будівельне управління N 63" та ВАТ "Кодет", що унеможливило перевірку дотримання вимог ст. 26 Закону ( 1490-14 ) в частині розкриття, оцінки та порівняння тендерних пропозицій.
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів
Замовником направлені повідомлення про акцепт тендерної пропозиції ВАТ "Ковельське шляхово-будівельне управління N 63" від 04.05.2005 N 346 та про результати торгів ВАТ "Кодет" від 04.05.2005 N 347.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ) протягом п'яти календарних днів з дня акцепту замовник надсилає переможцю торгів повідомлення про акцепт тендерної пропозиції, строк дії якої не закінчений, а також надсилає всім учасникам процедур відкритих торгів, двоступеневих торгів і торгів з обмеженою участю письмове повідомлення про результати торгів (у тому числі через інформаційні системи в мережі Інтернет) із зазначенням назви та місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки.
В порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ) Замовником надсилались повідомлення про акцепт та про результати торгів пізніше п'яти календарних днів з дня акцепту (протокол вибору переможця від 25.04.2005 N 3).
Замовник надіслав повідомлення про результати торгів ВАТ "Кодет" від 04.05.2005 N 347 без зазначення місцезнаходження учасника-переможця, чим порушив вимоги ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ).
Оголошення про результати проведення торгів на закупівлю робіт з капітального ремонту вулиці Володимирської розміщено в інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 16.05.2005 N 20 (189) за N 05543.
Сертифікат щодо розміщення інформації у мережі Інтернет про проведені торги до розгляду не надано. Це фактично свідчить про те, що Замовник не розміщував інформацію про результати проведення відкритих торгів у інформаційній системі в мережі Інтернет, чим порушив вимоги ст. 4-1 Закону ( 1490-14 ).
10. Укладання договору
Між Замовником та ВАТ "Ковельське шляхово-будівельне управління N 63" укладено договір від 04.05.2005 б/н на капітальний ремонт вулиці Володимирської.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ) з учасником, тендерну пропозицію якого було акцептовано, Замовник укладає договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації у строк не раніше ніж через п'ять робочих днів з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам процедур відкритих торгів, двоступеневих торгів і торгів з обмеженою участю про їх результати, але не пізніше ніж через 21 робочий день з дня акцепту.
В порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ) тендерним комітетом Замовника укладено договір у строк менший ніж п'ять робочих днів з дня відправлення письмового повідомлення учасникам процедури відкритих торгів (04.05.2005).
Згідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону ( 1490-14 ), у разі укладання договору з порушенням вимог ч. 2 ст. 29 Закону, договір від 04.05.2005 б/н, укладений між Замовником та ВАТ "Ковельське шляхово-будівельне управління N 63", вважається недійсним. Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України ( 435-15 ) у разі встановлення недійсності договору законом, такий договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого договору недійсним судом не вимагається.
Строк виконання робіт з капітального ремонту вулиці Володимирської визначено Замовником в тендерній документації "травень - листопад 2005 року".
Проте, у договорі від 04.05.2005 б/н визначено, що "роботи по капітальному ремонту дорожнього покриття проводяться до кінця 2005 року (за умови наявності погодних умов). Строки виконання робіт по конкретних об'єктах проводиться в звичайний для таких робіт строк".
Зазначені в договорі дані суперечать вимогам тендерної документації, що порушує вимоги ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ).
Статтею 638 Цивільного кодексу України ( 435-15 ) передбачено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Так, укладений Замовником з ВАТ "Ковельське шляхово-будівельне управління N 63" договір від 04.05.2005 б/н грубо порушує вимоги ст. 180 Господарського кодексу України ( 436-15 ) стосовно визначення істотних умов визнаних такими за законом та необхідних для договорів даного виду, а саме щодо строку дії договору.
11. Складання звітності
Замовником складено звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 04.05.2005 N 3 не за встановленою формою, що суперечить вимогам ст. 17 Закону ( 1490-14 ) та наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 N 129 "Про затвердження форм звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та інструкцій щодо їх заповнення".
Замовником передбачено тендерне забезпечення у формі переказного векселю, проте, у звіті про результати торгів "тендерне забезпечення не вимагається", що свідчить про невідповідність даних.
Таким чином, Замовником порушено вимоги ч. 6 наказу Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 "Про затвердження Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" в частині недотримання вимог достовірності та недоліків у веденні звітності.
В порушення вимог ч. 1 ст. 4-1 Закону ( 1490-14 ) Замовник не оприлюднив у мережі Інтернет звіт про результати здійснення процедури закупівлі, включаючи всі додатки до нього.
Висновок:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Управлінням житлово-комунального господарства виконавчого комітету Ковельського міськвиконкому Волинської області процедури відкритих торгів на закупівлю робіт з капітального ремонту вулиці Володимирської встановлено, що закупівля була здійснена з грубими порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- в порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" заступник голови та секретар тендерного комітету на момент проведення процедури закупівлі не пройшли навчання або підвищення кваліфікації;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону ( 1490-14 ) Замовником у звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів не обгрунтована причина скорочення строку подання тендерних пропозицій учасниками;
- всупереч вимогам ч. 1 ст. 20 Закону ( 1490-14 ) Замовник в триденний термін з дня отримання відповідного запиту від учасника торгів не надано документ для оплати тендерної документації, а також, протягом трьох робочих днів з моменту її оплати учасниками не надано тендерну документацію;
- сертифікат щодо розміщення інформації у мережі Інтернет про проведені торги до розгляду не надано. Це фактично свідчить про те, що Замовник не розміщував інформацію про результати проведення відкритих торгів у інформаційній системі в мережі Інтернет, чим порушив вимоги ст. 4-1 Закону ( 1490-14 );
- в порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ) Замовник надіслав повідомлення про результати торгів без зазначення місцезнаходження учасника-переможця;
- порушуючи вимоги ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ), Замовник надсилав повідомлення про акцепт та про результати торгів пізніше п'яти календарних днів з дня акцепту (протокол вибору переможця від 25.04.2005 N 3);
- порушено вимоги ч. 6 наказу Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 "Про затвердження Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" в частині недотримання вимог достовірності та недоліків у веденні звітності;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 4-1 Закону ( 1490-14 ) Замовник не оприлюднив у мережі Інтернет звіт про результати здійснення процедури закупівлі, включаючи всі додатки до нього;
- тендерним комітетом Замовника складено звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів з порушенням вимог ст. 17 Закону ( 1490-14 ) та наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 N 129 "Про затвердження форм звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та інструкцій щодо їх заповнення".
В порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ) (Замовником /Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Ковельського міськвиконкому Волинської області/ укладено договір від 04.05.2005 б/н у строк менший, ніж п'ять робочих днів з дня відправлення письмового повідомлення учасникам процедури відкритих торгів (04.05.2005).
Згідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону ( 1490-14 ), у разі укладання договору з порушенням вимог ч. 2 ст. 29 Закону, договір від 04.05.2005 б/н, укладений між Замовником /Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Ковельського міськвиконкому Волинської області/ та учасником ВАТ "Ковельське шляхово-будівельне управління N 63"/, вважається недійсним. Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України ( 435-15 ) у разі встановлення недійсності договору законом, такий договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого договору недійсним судом не вимагається.
Укладений Замовником з ВАТ "Ковельське шляхово-будівельне управління N 63" договір від 04.05.2005 б/н грубо порушує вимоги ст. 180 Господарського кодексу України ( 436-15 ) стосовно визначення істотних умов визнаних такими за законом та необхідних для договорів даного виду, а саме щодо строку дії договору.
Таким чином, Замовник з ВАТ "Ковельське шляхово-будівельне управління N 63" уклав договір від 04.05.2005 б/н щодо капітального ремонту вулиці Володимирської на суму 541,69 тис.грн. та використав державні кошти з грубим порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, в чому вбачається нанесення державі збитків на суму закупівлі.
Дії тендерного комітету Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Ковельського міськвиконкому Волинської області можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу України ( 2341-14 ).
