Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
X сесія IV скликання

РІШЕННЯ
N 810/3385 від 19.07.2005

Про затвердження Тимчасового порядку
набуття права на землю на конкурентних
засадах в м. Києві

( Із змінами, внесеними згідно з Рішенням Київміськради
N 38/95 від 28.09.20
06 )

Відповідно до статей 373, 374 та 792 Цивільного кодексу України ( 435-15 ), статей 81-85, 93, 124, 127, 134-139 Земельного кодексу України ( 2768-14 ), Закону України "Про оренду землі" ( 161-14 ), з урахуванням Концепції запровадження у місті Києві конкурентних засад надання земельних ділянок, затвердженої рішенням Київської міської ради від 18.11.2004 N 676/2086, з метою впровадження відкритих економічних методів регулювання земельних відносин, розвитку інфраструктури первинного ринку землі, залучення додаткових коштів для виконання програм соціально-економічного розвитку міста, вдосконалення процедури набуття прав на землю для містобудівної діяльності Київська міська рада вирішила:

1. Затвердити Тимчасовий порядок набуття права на землю на конкурентних засадах в м. Києві згідно з додатком N 1 до цього рішення.

2. Встановити, що:

2.1. Право власності та право оренди всіх земельних ділянок в м. Києві, вільних від капітальної забудови, а також земельних ділянок, зайнятих житловими будинками або іншими об'єктами комунальної власності, що підлягають реновації (капітальному ремонту, реконструкції чи заміщенню), набувається на конкурентних засадах шляхом продажу земельних ділянок або права їх оренди, за винятком випадків будівництва об'єктів за кошти державного та місцевого бюджетів, випадків будівництва об'єктів на виконання міжнародних договорів, укладених Кабінетом Міністрів України, Київською міською радою та її виконавчим органом (Київською міською державною адміністрацією), а також випадків набуття права на землю гаражно-будівельними та житлово-будівельними кооперативами для експлуатації існуючих об'єктів, випадків розміщення зовнішньої реклами відповідно до затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 N 2067 Типових правил та в порядку, визначеному розділами 6 та 7 Порядку набуття права на землю юридичними особами та громадянами в м. Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 14.03.2002 N 313/1747.

2.2. Організаційно-правовими формами продажу права на земельні ділянки на конкурентних засадах є аукціон та конкурс.

2.3. Земельні торги з продажу права оренди земельних ділянок призначаються рішенням Київської міської ради лише у випадках, коли передача земель у власність заборонена законодавством або цільове призначення об'єкта передбачає строковість використання земельних ділянок.

3. Виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) подати пропозиції Київраді щодо визначення додаткових інвестиційно привабливих територій для розроблення містобудівної документації та внесення змін до Програми розроблення містобудівної документації в м. Києві на період 2004-2006 рр., затвердженої рішенням Київської міської ради від 15.04.2004 N 158/1368.

4. Головному управлінню містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації):

4.1. Забезпечити розгляд та погодження схем планування інвестиційно привабливих територій, іншої містобудівної документації, розробленої відповідно до рішення Київської міської ради від 15.04.2004 N 158/1368 "Про затвердження Програми розроблення містобудівної документації в м. Києві на період 2004-2006 рр.".

4.2. Протягом місяця з дня набуття чинності цим рішенням внести на розгляд Київради пропозиції щодо розробки схем планування територій міста Києва, іншої містобудівної документації, обсягів та джерел фінансування їх розробки.

4.3. За участю Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) до 1 грудня 2006 року забезпечити розробку планів зонування центральної частини території міста Києва та подати на затвердження схеми меж центральної історичної частини міста Києва.

За результатами проведеної роботи внести відповідні пропозиції на розгляд Київради.

4.4. Головному управлінню містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) виступити замовником на проведення постійного моніторингу Генерального плану м. Києва Комунальним підприємством "Науково-дослідний та проектний інститут Генерального плану м. Києва".

4.5. Щорічно, починаючи з 2005 року, до 1 грудня вносити на розгляд Київради звіти за результатами проведення моніторингу Генерального плану м. Києва.

5. Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації):

5.1. Щорічно, починаючи з 2005 року, до 1 грудня вносити на розгляд Київради звіти за результатами інвентаризації земель у м. Києві.

5.2. Відповідно до частини II ст. 178 Земельного кодексу України ( 2768-14 ) організувати розробку Програми використання та охорони земель міста Києва.

5.3. Протягом місяця з дня набуття чинності цим рішенням внести на розгляд Київради пропозиції щодо розробки землевпорядної документації з питань упорядкування, поліпшення та раціонального використання земель м. Києва.

6. Організатором проведення земельних торгів є Київська міська рада та її виконавчий орган (Київська міська державна адміністрація) в межах наданих повноважень.

6.1. Київському міському голові до 31 грудня 2005 року внести на розгляд Київради пропозиції щодо створення окремого структурного підрозділу виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) з питань земельних аукціонів та конкурсів.

До створення такого підрозділу функції щодо організації та проведення земельних аукціонів та конкурсів покласти на Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

7. Встановити, що ініціаторами (далі - Ініціатори) проведення земельних торгів є:

7.1. Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) - щодо вільних від капітальної забудови земельних ділянок.

7.2. Головне управління житлового господарства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - щодо надання на конкурентних засадах земельних ділянок, зайнятих житловими будинками комунальної власності, що підлягають реновації (капітальному ремонту, реконструкції чи заміщенню за функціональним призначенням, визначеним затвердженою містобудівною документацією).

7.3. Головне управління економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - щодо надання земельних ділянок на конкурентних засадах згідно з інвестиційними проектами.

8. Юридичні та фізичні особи, зацікавлені отримати у власність або в оренду для містобудівних потреб вільну від забудови земельну ділянку чи земельну ділянку, на якій розташовані житлові будинки, що підлягають реновації, або земельну ділянку, на якій планується реалізувати інвестиційний проект, мають право звертатися з відповідними клопотаннями (заявами) в порядку, визначеному рішенням Київради від 15.07.2004 N 457/1867 "Про врегулювання процедури передачі в користування земельних ділянок в м. Києві", до приймальні Київської міської ради з земельних питань.

8.1. З 1 вересня 2005 року зазначені клопотання (заяви) передаються на розгляд Ініціаторів з метою надання відповідних земельних ділянок на конкурентних засадах.

8.2. Протягом місяця з дня отримання клопотання (заяви) про надання земельної ділянки Ініціатор вносить на розгляд Київради проект рішення про відмову в наданні земельної ділянки або проект рішення про надання земельної ділянки на конкурентних засадах.

8.3. Рішення Київради про відмову в наданні земельної ділянки та про надання земельних ділянок на конкурентних засадах офіційно оприлюднюються в газеті "Хрещатик", на сайті Київради та в інших засобах масової інформації.

8.4. Термін розгляду клопотань (заяв) про надання земельних ділянок, внесених на розгляд Київради до 1 вересня 2005 року, може бути продовжено Київським міським головою або заступником міського голови - секретарем Київради не більше ніж на три місяці.

( Пункт 8.5 виключено на підставі Рішення Київміськради N 38/95 від 28.09.2006 )

9. Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) фінансування робіт з виготовлення відповідних проектів землеустрою та необхідної містобудівної документації, організації проведення процедур продажу прав на землю на конкурентних засадах та підготовки пов'язаних з цим матеріалів в 2005 році здійснити в межах видатків, передбачених в бюджеті міста Києва на 2005 рік на проведення земельної реформи. При формуванні бюджетних запитів під час підготовки проектів бюджету міста Києва на 2006 та наступні роки у встановленому порядку враховувати потребу в цих видатках.

10. Протягом місяця з дня набуття чинності цим рішенням розробити пропозиції щодо встановлення розміру частки отриманих від продажу на земельних торгах коштів, яка передається Організатору для проведення подальших аукціонів та конкурсів, та передати ці пропозиції на розгляд Київської міської ради.

11. Створити конкурсну комісію з продажу права на землю та затвердити її склад згідно з додатком N 2 до цього рішення.

12. Визнати такими, що втратили чинність, розділи 3 та 4 Тимчасового порядку продажу земельних ділянок в м. Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 14.03.2002 N 304/1738.

13. Рішення Київради від 15.07.2004 N 457/1867 "Про врегулювання процедури передачі в користування земельних ділянок в м. Києві" застосовується в частині, що не суперечить цьому рішенню.

14. Контроль за виконанням цього рішення покласти на Київського міського голову.

Київський міський голова О.Омельченко

Додаток 1
до рішення Київської міської ради
від 19.07.2005 N 810/3385

Тимчасовий порядок
набуття права на землю на конкурентних засадах
в м. Києві

Розділ I. Загальні положення

Глава 1. Підстави для набуття права на землю
для містобудівної діяльності в м. Києві
на конкурентних засадах

1.1. Тимчасовий порядок набуття права на землю на конкурентних засадах в м. Києві (далі - Порядок) розроблено відповідно до Цивільного ( 435-15 ) та Земельного ( 2768-14 ) кодексів України та Закону України "Про оренду землі" ( 161-14 ).

1.2. Цей Порядок визначає процедуру організації та проведення земельних торгів з продажу земельних ділянок та набуття права оренди земельних ділянок в м. Києві.

1.3. Переважною формою земельних торгів є аукціон. Єдиним критерієм визначення переможця торгів в цьому випадку виступає ціна об'єкта аукціону.

1.4. Конкурс проводиться у випадку, коли особливості об'єкта торгів вимагають застосування комплексу критеріїв визначення переможця торгів, який має не тільки сплатити відповідну суму коштів, а також запропонувати найкращі умови забудови та іншого використання земельної ділянки.

1.5. Об'єктом конкурсу є земельні ділянки державної або комунальної власності, вільні від капітальної забудови, а також земельні ділянки, зайняті житловими будинками або іншими об'єктами комунальної власності, що підлягають реновації (капітальному ремонту, реконструкції чи заміщенню), або право оренди таких земельних ділянок, за винятком випадків будівництва об'єктів за кошти державного та місцевого бюджетів, випадків будівництва об'єктів на виконання міжнародних договорів, укладених Кабінетом Міністрів України, Київською міською радою та її виконавчим органом (Київською міською державною адміністрацією), а також випадків набуття права на землю гаражно-будівельними та житлово-будівельними кооперативами для експлуатації існуючих об'єктів, випадків розміщення зовнішньої реклами відповідно до затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 N 2067 Типових правил та в порядку, визначеному розділами 6 та 7 Порядку набуття права на землю юридичними особами та громадянами в м. Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 14.03.2002 N 313/1747.

1.6. Відбір земельних ділянок для проведення аукціонів та конкурсів здійснюється Ініціаторами на підставі розроблених проектів землеустрою, із врахуванням наявних результатів планування використання земель міста Києва, організації землеустрою, моніторингу Генерального плану міста Києва, схем планування територій, детальних планів територій, проектів забудови, проектів розподілу територій, іншої містобудівної документації та державних будівельних норм, з урахуванням державних та громадських інтересів, а також зацікавленості потенційних інвесторів щодо конкретних земельних ділянок.

1.7. До створення окремого структурного підрозділу виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) з питань земельних аукціонів та конкурсів організаційне забезпечення підготовки та проведення земельних торгів покладається на Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

1.8. Ініціатор відповідно до наданих повноважень забезпечує:

- підготовку висновків щодо земельних ділянок, продаж прав на які пропонується винести на земельні торги;

- складання переліку земельних ділянок, продаж прав на які пропонується винести на земельні торги, та подання його на затвердження Київраді;

- розробку землевпорядної, землеоціночної та іншої документації, необхідної при проведенні торгів;

- публікацію в засобах масової інформації повідомлень про проведення земельних торгів та про результати торгів;

- укладання угод про участь в земельних торгах;

- прийняття та реєстрацію заяв на участь в земельних торгах;

- надання та облаштування приміщення для прийняття заяв та проведення земельних торгів;

- виготовлення технічних паспортів земельних ділянок;

- виконання інших, передбачених цим Порядком обов'язків.

Рішенням Київської міської ради про затвердження переліку земельних ділянок, продаж прав на які пропонується винести на земельні торги, деякі окремі функції щодо організаційно-технічного забезпечення проведення торгів можуть бути уточнені або доповнені.

1.9. Ініціатор забезпечує рівні умови для участі в земельних торгах всіх заявників та дотримання конфіденційності інформації, що міститься в заяві та в документах, що до неї додаються. Відомості щодо заявників та їх кількості не підлягають розголошенню до закінчення торгів.

1.10. На кожну земельну ділянку, що підлягає наданню на умовах конкурсу або аукціону, в установленому порядку Ініціатором у повному обсязі погоджується землевпорядна документація у вигляді земельно-кадастрової справи.

1.11. Розробка проектів відведення земельних ділянок, інших проектів землеустрою, в тому числі технічної документації по перенесенню меж земельних ділянок в натуру (на місцевість) та звітів про експертну грошову оцінку земельних ділянок, здійснюється проектними організаціями, які мають ліцензії на виконання відповідних робіт.

Підготовка землевпорядної, містобудівної та проектної документації, пов'язаної із набуттям прав на землю на конкурентних засадах, здійснюється на замовлення Ініціатора підприємствами та організаціями, що мають відповідні ліцензії (дозволи) на проведення відповідних робіт. Відбір таких підприємств та організацій проводиться відповідно до вимог Закону України "Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти" ( 1490-14 ).

2. Особливості розробки проектів землеустрою для проведення аукціонів та конкурсів:

2.1. Згодою на складання проекту землеустрою є рішення Київської міської ради про затвердження переліку земельних ділянок, право на які пропонується продати на конкурентних засадах.

2.2. Замовником розробки проектів землеустрою виступає Ініціатор.

2.3. Розробка проекту землеустрою здійснюється Виконавцем, який визначається на підставі торгів (тендера) згідно з процедурами закупівлі робіт та послуг за державні кошти.

2.4. Розробка проектів відведення передбачається тільки за умови зміни цільового призначення земельних ділянок та у випадку їх надання чи передачі за рахунок земель запасу.

Набуття права на земельні ділянки на конкурентних засадах в інших випадках здійснюється за умови визначення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) шляхом підготовки відповідної документації.

2.5. У разі необхідності після затвердження переліку земельних ділянок, продаж права на які пропонується винести на земельні торги, щодо ділянок, зайнятих житловими будинками комунальної власності, що підлягають реновації (капітальному ремонту, реконструкції чи заміщенню), здійснюється розробка схем планування територій, детальних планів території, ескізних проектів забудови (реконструкції), проектів розподілу територій або іншої, необхідної для розробки проектів землеустрою містобудівної документації.

3. Організаційні заходи для проведення земельних аукціонів та конкурсів.

3.1. Виконавцем земельних торгів (далі - Виконавець) може бути юридична особа, яка має ліцензію на проведення земельних торгів та визначається на підставі торгів (тендера) згідно з процедурами закупівлі робіт та послуг за державні кошти.

Проведення земельних торгів здійснюється Виконавцем на підставі договору, який укладається між ним та Ініціатором, в договорі не може бути обумовлено передачу Виконавцю покладених на Ініціатора повноважень.

3.2. При проведенні конкурсу розкриття конвертів із конкурсними пропозиціями, розгляд таких пропозицій та визначення переможця конкурсу здійснюються конкурсною комісією з продажу прав на землю (далі - Комісія).

3.3. За наявності поважних причин Ініціатор має вправо відмовитися від проведення земельних торгів шляхом їх скасування, про що має бути повідомлено у засобах масової інформації у триденний термін від дня скасування земельних торгів.

3.4. Переможці земельних аукціонів та конкурсів окремо вносять до бюджету міста Києва пайові внески на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста, а також сплачують платежі та проводять всі інші розрахунки з містом, передбачені рішеннями Київської міської ради; передачу майна до комунальної власності за отримані на конкурентних засадах земельні ділянки не здійснюють, якщо це прямо не передбачено основними умовами торгів, затвердженими Київською міською радою.

3.5. Стартова ціна об'єктів аукціону та конкурсу визначається експертною грошовою оцінкою земельних ділянок, а платежі та інші розрахунки з містом, передбачені рішеннями Київради, сплачуються окремо.

3.6. Розміри платежів та порядок їх внесення до бюджету міста Києва визначаються в умовах аукціонів та конкурсів Ініціатором на підставі довідок виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

3.7. У випадку визнання земельних торгів такими, що не відбулися, скасування земельних торгів або анулювання їх результатів Київською міською радою Ініціатор зобов'язаний повторно провести земельні торги на умовах, визначених цим Порядком. ( Пункт 3.7 глави 1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Київміськради N 38/95 від 28.09.2006 )

3.8. Фінансування та матеріально-технічне забезпечення робіт із проведення аукціонів та конкурсів здійснюється Організатором за рахунок коштів, передбачених йому в міському бюджеті на вказану мету.

Розділ II. Порядок проведення земельних аукціонів
з продажу права власності на землю

Глава 2. Підготовка до аукціону

2.1. Організація проведення аукціонів щодо продажу права власності на землю складається з таких етапів:

- формування Ініціатором переліку земельних ділянок, які пропонується винести на аукціон, з урахуванням пропозицій Головного управління економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);

- надання органом по земельних ресурсах виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) висновків щодо правового статусу земельних ділянок, продаж яких пропонується винести на аукціон;

- погодження переліку з Головним управлінням економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);

- затвердження Київською міською радою переліку земельних ділянок;

- розробка містобудівної документації, містобудівного обгрунтування, визначення параметрів об'єкта містобудування, ескізних проектів або передпроектних пропозицій з основними техніко-економічними показниками;

- розробка та погодження проектів відведення земельних ділянок або інших видів проектів землеустрою;

- розробка технічної документації по перенесенню меж земельних ділянок в натуру (на місцевість);

- здійснення експертної грошової оцінки земельних ділянок та проведення розрахунку стартових цін об'єктів аукціону;

- затвердження Київською міською радою проектів відведення або інших проектів землеустрою та стартових цін об'єктів аукціону;

- розробка на замовлення Ініціатора технічних паспортів земельних ділянок;

- публікація інформаційного повідомлення про проведення аукціону;

- укладення угод про участь в аукціоні, внесення гарантійних та реєстраційних внесків;

- подання та реєстрація заяв на участь в аукціоні;

- проведення аукціонних торгів та визначення їх переможців;

- укладення договорів купівлі-продажу земельних ділянок;

- проведення остаточних розрахунків;

- підготовка та видача державних актів на право власності на землю.

2.2. Перелік земельних ділянок, право власності на які пропонується продати на конкурентних засадах (далі - Перелік), на розгляд Київради готується Ініціатором на підставі підготовлених ним висновків щодо земельних ділянок, продаж прав на які пропонується винести на аукціон, пропозицій інших Ініціаторів з урахуванням розробленої містобудівної документації.

У випадку отримання клопотання від юридичних або фізичних осіб щодо набуття права власності на земельну ділянку Ініціатор готує висновок щодо такої земельної ділянки і включає її до Переліку земельних ділянок, які пропонується продати на аукціоні. Цей Перелік передається на затвердження до Київської міської ради.

2.3. У Переліку зазначається адреса ділянки, район, орієнтовна площа та вид проведення торгів щодо кожного об'єкта, право власності на який передбачається продати на аукціоні.

2.4. У випадку коли запланована до продажу земельна ділянка перебуває у користуванні, включення її до Переліку можливе лише після отримання згоди землекористувача на припинення права користування належною йому земельною ділянкою або її частиною.

Під час підготовки рішення про затвердження Переліку одночасно визначається механізм припинення права користування земельними ділянками, щодо яких отримана згода попереднього землекористувача.

2.5. Рішення Київської міської ради про затвердження Переліку є згодою на складання відповідних проектів землеустрою.

Після затвердження Переліку розробляються відповідні проекти землеустрою, якими визначається цільове призначення відповідних земельних ділянок. Цільове призначення земельних ділянок, усі параметри та обмеження їх забудови мають відповідати затвердженій містобудівній та проектно-кошторисній документації, держаним правилам і нормам.

2.6. Після погодження в установленому порядку проектів відведення земельних ділянок розробляється технічна документація по перенесенню меж земельних ділянок в натуру (на місцевість), звіти про експертну грошову оцінку земельних ділянок та умови аукціону.

2.7. У випадках, якщо орган містобудування у своєму висновку зазначає, що використання земельної ділянки за наміченим цільовим призначенням є неможливим, він зобов'язаний запропонувати інший варіант цільового призначення відповідно до містобудівної документації, державних норм і правил, із збереженням інвестиційної привабливості об'єкта.

2.8. Ініціатор готує проект рішення Київської міської ради про продаж права власності на земельні ділянки та подає його на розгляд до Київської міської ради.

2.9. Рішенням Київради про продаж права власності на земельні ділянки затверджуються відповідні проекти землеустрою та стартові ціни об'єктів аукціону, визначені з урахуванням звітів про експертну грошову оцінку земельних ділянок.

2.10. Після прийняття рішення Київради про продаж права власності на земельні ділянки Ініціатор забезпечує виготовлення технічних паспортів земельних ділянок.

2.11. Технічний паспорт земельної ділянки включає:

- дані про місце розташування земельної ділянки;

- кадастровий номер земельної ділянки;

- кадастровий план земельної ділянки з описом суміжних землеволодінь і землекористувань;

- правовий режим земельної ділянки;

- дані про розмір земельної ділянки, склад земельних угідь, якісну характеристику ґрунтів, інженерну інфраструктуру, шляхи сполучення;

- дані про цільове призначення земельної ділянки і можливі зміни цільового призначення;

- відомості про обмеження щодо використання земельної ділянки (встановлені на підставі міських служб відповідно до містобудівних та санітарних норм і правил, включаючи архітектурно-планувальні, технічні, екологічні умови та враховуючи затверджену містобудівну документацію);

- відповідний проект землеустрою;

- експертну грошову оцінку земельної ділянки та передбачуваний розмір земельного податку;

- технічну документацію по перенесенню меж земельної ділянки в натуру (на місцевість);

- інші наявні відомості та документи, передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 16.05.2002 N 648.

2.12. Технічні паспорти затверджуються в установленому порядку.

2.13. На підставі рішення Київської міської ради про продаж права власності на земельні ділянки Ініціатор не пізніше ніж за 30 днів до проведення аукціону публікує в засобах масової інформації повідомлення про проведення земельних торгів та організовує розміщення рекламних інформаційних щитів на земельних ділянках, право власності на які передбачається реалізувати на аукціоні.

2.14. Повідомлення має містити такі дані:

- місце знаходження та розміри земельних ділянок;

- цільове призначення земельних ділянок;

- стартові ціни об'єктів аукціону;

- види всіх платежів і розрахунків з містом, що передбачені рішеннями Київської міської ради;

- розміри гарантійних та реєстраційних внесків;

- реквізити банківського рахунку, відкритого для обслуговування аукціону;

- вид земельних торгів;

- час та місце проведення аукціонних торгів;

- адресу, номер довідкового телефону та час роботи Ініціатора.

2.15. З моменту опублікування повідомлення особам, які бажають взяти участь в аукціоні, Ініціатором надається можливість ознайомитися з технічними паспортами земельних ділянок та оглянути відповідні земельні ділянки, а також надаються консультації з питань проведення земельного аукціону.

2.16. Для участі в аукціоні особи, які можуть бути покупцями права власності на земельні ділянки, відповідно до законодавства України:

- укладають із Організатором угоди про участь в аукціоні;

- сплачують реєстраційні внески;

- сплачують гарантійні внески у розмірі 15% від стартової ціни об'єкта аукціону на рахунок, відкритий для обслуговування аукціону (за винятком районних в місті Києві державних адміністрацій, в частині будівництва житла для мешканців, що перебувають на квартирному обліку у районі);

- подають заяву на участь в аукціоні.

2.17. У разі наявності документа, який свідчить про сплату реєстраційного внеску, зацікавленій особі видається витяг з технічного паспорта відповідної земельної ділянки.

2.18. Витяг з технічного паспорта земельної ділянки має містити:

- дані щодо місця розташування, площі та цільового призначення земельної ділянки;

- схему розміщення земельної ділянки;

- умови використання земельної ділянки;

- дані про стартову ціну об'єкта аукціону;

- умови продажу об'єкта аукціону;

- дані про місце, дату і час проведення аукціонних торгів;

- проект заявки на участь в аукціоні;

- перелік документів та відомостей, які додаються учасником до заявки на участь в аукціоні;

- проект договору купівлі-продажу земельної ділянки;

- інші документи (за рішенням Ініціатора).

2.19. Ініціатор укладає із зацікавленою особою угоду про участь в аукціоні, якою має бути передбачено зобов'язання сплатити реєстраційний внесок у затвердженому Ініціатором розмірі, гарантійний внесок у розмірі 15% від стартової ціни об'єкта аукціону, який має намір придбати учасник (до завершення встановленого терміну прийняття заяв, за винятком районних в місті Києві державних адміністрацій, в частині будівництва житла для мешканців, що перебувають на квартирному обліку у районі), а також зазначено про штрафні санкції, які має право накладати ліцитатор у разі порушення учасниками торгів порядку проведення аукціону.

2.20. Реєстраційний та гарантійний внески мають бути сплачені до моменту реєстрації заяви Ініціатором.

2.21. Учасник аукціону вправі придбавати на торгах лише ті об'єкти, на які подані заяви, сплачено реєстраційний та гарантійний внески.

2.22. Для участі в торгах заявник - фізична особа (або її представник) чи уповноважена особа заявника - юридичної особи заповнює заяву українською мовою.

2.23. Заява фізичної особи засвідчується підписом фізичної особи (або її представника). Заява юридичної особи засвідчується підписом керівника та печаткою юридичної особи.

2.24. У заяві заявника - фізичної особи вказується:

- прізвище, ім'я та по батькові, реквізити документа, що посвідчує особу заявника, адреса заявника;

- назва, місцезнаходження та цільове призначення земельної ділянки, право власності на яку хоче придбати заявник;

- згода заявника виконувати умови аукціону;

- згода заявника сплатити до бюджету міста Києва пайові внески на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста та всі інші платежі і розрахунки з містом, передбачені рішеннями Київської міської ради;

- інформація про представника заявника у випадку, якщо заяву подає представник.

При поданні заяви фізична особа пред'являє паспорт або документ, що його замінює.

Разом із заявою заявником - фізичною особою - суб'єктом підприємницької діяльності без права юридичної особи подаються такі документи:

- нотаріально завірена копія свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності;

- копія довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;

- документ, що посвідчує право представника фізичної особи на виконання дій, передбачених цим Порядком, завірений в нотаріальному порядку;

- документи про сплату реєстраційного та гарантійного внесків;

- довідка банківської установи про реквізити поточних рахунків.

2.25. У заяві заявника - юридичної особи вказується:

- повна назва, місцезнаходження та реквізити заявника;

- назва, місцезнаходження та цільове призначення земельної ділянки, право власності на яку має намір придбати заявник;

- згода заявника сплатити до бюджету міста Києва пайові внески на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста та всі інші платежі і розрахунки з містом, передбачені рішеннями Київської міської ради;

- згода заявника виконувати умови аукціону.

Разом із заявою заявником - юридичною особою подаються такі документи:

- статут (положення) або нотаріально завірена копія;

- свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності (нотаріально завірена копія);

- копія довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;

- документ, що посвідчує право уповноваженої особи на виконання дій, передбачених цим Порядком;

- довідка банку про реквізити поточних рахунків;

- документи про сплату реєстраційного та гарантійного внесків.

Всі дії, пов'язані із поданням і заповненням заяви на участь у торгах, проводяться заявником - фізичною особою (її представником) або уповноваженою особою заявника - юридичної особи.

Представником заявника - фізичної особи вважається фізична особа, яка є її законним представником та виконує від імені заявника дії, пов'язані з участю в торгах, за його дорученням.

Представник заявника подає з заявою паспорт або документ, що його замінює, доручення від заявника на подання заяви.

Уповноваженою особою заявника - юридичної особи є фізична особа, яка на підставі службових повноважень або доручення від юридичної особи - заявника безпосередньо виконує всі дії, передбачені цим Порядком, від імені заявника.

2.26. При прийнятті заяви обов'язково перевіряється:

- правильність оформлення заяви;

- особа заявника (за документами, поданими заявником або його представником) на відповідність відомостей, вказаних у заяві;

- наявність документів, які засвідчують сплату реєстраційного та гарантійного внесків;

- наявність усіх інших, передбачених цим Порядком, документів.

2.27. Якщо під час перевірок не виявлено помилок та порушень, то Ініціатор:

- в присутності заявника (його представника або уповноваженої особи) реєструє заяву в книзі реєстрації заяв окремо по кожній ділянці. В книгу реєстрації заяв заноситься порядковий номер заяви, дата, прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи або уповноваженого юридичної особи, назва юридичної особи;

- засвідчує заяву підписом та печаткою;

- залишає в себе оформлену заяву і всі документи, надані заявником.

2.28. Заява не приймається та повертається заявнику разом з поданими документами для переоформлення у випадках:

- виявлення помилок;

- відсутності на момент подання заяви документів, передбачених цим Порядком;

- подання заяви неналежною особою;

- відсутності укладеної угоди про участь в аукціоні.

2.29. Прийом заяв для участі в аукціоні завершується за один робочий день до початку проведення аукціону.

2.30. Інформація про учасників аукціону до початку його проведення не підлягає оголошенню.

2.31. Типові форми угоди про участь в аукціоні, заяви (клопотання) зацікавленої особи та витяги з технічного паспорта земельної ділянки затверджує Київська міська рада за поданням виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

Глава 3. Порядок проведення аукціонних торгів

3.1. Право власності на земельну ділянку підлягає продажу на аукціоні лише за наявності не менше двох покупців на об'єкт продажу. За відсутності двох покупців лот з торгів знімається, а результати аукціону по цьому лоту визнаються такими, що не відбулися. За письмовим зверненням заявника, який один подав заяву на даний лот та має намір брати участь у наступному аукціоні по цьому лоту, гарантійний та реєстраційний внески заявника зараховуються як гарантійний та реєстраційний внески по цьому лоту на наступному аукціоні. Подана заява перереєстровується при повторному проведенні аукціону.

3.2. Аукціон проводить ліцитатор.

3.3. У день проведення аукціону Ініціатором проводиться реєстрація учасників аукціону. Кожен учасник зобов'язаний пред'явити паспорт та доручення на проведення дій під час аукціону: участь у торгах та підписання протоколу про результати торгів. Після цього учасник отримує табличку з аукціонним номером учасника, яка має бути обов'язково повернена після закінчення аукціону.

Реєстрація починається за одну годину та закінчується за 20 хвилин до початку аукціону.

Незареєстровані особи до торгів не допускаються.

Ініціатор має право в будь-який момент зняти земельну ділянку з торгів без пояснення причин.

Знята з торгів земельна ділянка повторно виноситься на наступні земельні торги. ( Пункт 3.3 глави 3 розділу II доповнено абзацом згідно з Рішенням Київміськради N 38/95 від 28.09.2006 )

3.4. Аукціон починається з оголошення ліцитатором правил проведення торгів та штрафних санкцій, що застосовуються до учасників.

3.5. По кожному винесеному на торги лоту ліцитатор оголошує назву, коротку характеристику та стартову ціну об'єкта аукціону.

3.6. Якщо в ході аукціону протягом трьох хвилин після оголошення стартової ціни учасники не виявили бажання придбати лот, ліцитатор знімає об'єкт з торгів.

Якщо жоден з покупців не запропонував ціну, вищу за стартову ціну лота, такий лот з торгів знімається, а торги по ньому визнаються такими, що не відбулися.

3.7. Учасникам торгів, які відмовилися придбати право на земельну ділянку за стартовою ціною або протягом двох перших кроків торгів, суми гарантійних внесків не повертаються.

3.8. Кожен з покупців має право сповіщати про готовність купити лот двома рівноцінними способами: підняти табличку з аукціонним номером, що засвідчує прийняття ціни, запропонованої ліцитатором (прийняття пропозиції ціни без голосу), або без додаткових оголошень підняти табличку і одночасно оголосити свою пропозицію стосовно ціни об'єкта, яка мусить бути більшою, ніж ціна, названа ліцитатором, мінімум на один крок аукціону, але обов'язково кратною кроку (пропозиція ціни з голосу).

3.9. Торги починаються з оголошення ліцитатором стартової ціни лота з одночасним ударом аукціонного молотка (гонга), і якщо хоча б один з покупців сповіщає одним з можливих способів про готовність придбати лот, ліцитатор збільшує стартову ціну або ціну, запропоновану учасником торгів, на розмір кроку торгів з подальшим послідовним збільшенням ціни.

3.10. Якщо ціна, запропонована з голосу одним із учасників торгів, більша за ціну, оголошену ліцитатором, то ліцитатор називає номер цього покупця і запропоновану цим покупцем ціну. Потім ліцитатор оголошує ціну, що дорівнює запропонованій покупцем, збільшеній на крок торгів.

3.11. Якщо ціна, запропонована з голосу одним із учасників торгів, більша за ціну, оголошену ліцитатором, але не кратна відповідному кроку, то ліцитатор трактує цю пропозицію як згоду покупця збільшити ціну на відповідну кількість кроків аукціону, називає номер цього покупця і запропоновану цим покупцем ціну, кратну кроку торгів.

3.12. Якщо покупець підняв табличку та оголосив ціну, меншу за оголошену ліцитатором або попереднім покупцем, то ліцитатор повторює свою ціну або ціну попереднього покупця, вважаючи підняття таблички покупцем, що запропонував меншу ціну, за згоду прийняти ціну, яку назвав ліцитатор або попередній покупець. Потім ліцитатор оголошує наступну ціну, збільшену на відповідний крок аукціону.

3.13. Мовчання покупця, що першим підняв табличку з номером після оголошення ліцитатором ціни, трактується як згода покупця на запропоновану ліцитатором ціну. Після цього ліцитатор називає номер покупця, що першим підняв табличку, і оголошує наступну ціну відповідно до кроку аукціону.

3.14. Якщо виникає ситуація, коли після запропонованої ліцитатором ціни одночасно декілька покупців піднімають свої таблички з номерами (без голосу), то ліцитатор називає нову ціну, збільшену на крок торгів, не оголошуючи номерів покупців до того моменту, поки будь-який з покупців не оголосить свою ціну або ліцитатор не визначить, який з покупців підняв табличку першим при черговому збільшенні оголошеної ліцитатором ціни.

3.15. Якщо при послідовному збільшенні ціни ліцитатором одночасно декілька покупців залишають свої таблички піднятими, ліцитатор у будь-який момент, на свій розсуд, може запропонувати покупцям оголосити свої ціни і після першого оголошення одним з покупців своєї пропозиції назвати номер покупця, що оголосив цю пропозицію, а також ціну, запропоновану цим покупцем, а потім оголосити наступну ціну, збільшену на відповідний крок торгів.

3.16. Торги по лоту закінчуються після удару молотка (гонга) і проголошення ліцитатором слова "Продано", коли після триразового оголошення чергової ціни не буде запропоновано вищу ціну.

Переможцем торгів визнається покупець, аукціонний номер якого ліцитатор назвав останнім і який запропонував найвищу ціну за лот.

3.17. Продаж лота здійснюється не раніше третього кроку проведення відкритих аукціонних торгів ліцитатором. Значення кроку визначається за такою шкалою:

      -----------------------------------------------------
|Стартова ціна, тис.грн. |Крок аукціону, тис.грн.|
|---------------------------+-----------------------|
|До 1000 включно | 20 |
|---------------------------+-----------------------|
|Від 1000 до 3000 включно | 30 |
|---------------------------+-----------------------|
|Від 3000 до 5000 включно | 40 |
|---------------------------+-----------------------|
|Від 5000 до 10000 включно | 50 |
|---------------------------+-----------------------|
|Більше 10000 | 100 |
-----------------------------------------------------

У будь-якому випадку, якщо не здійснено двох кроків проведення аукціону, лот знімається з торгів, торги по ньому визнаються такими, що не відбулися, а гарантійні внески повертаються всім учасникам, які виявили бажання придбати об'єкт аукціону при оголошенні стартової ціни або протягом перших двох кроків аукціону.

3.18. Після закінчення торгів по лоту ліцитатор оголошує про продаж лота, називає адресу земельної ділянки, ціну продажу, аукціонний номер переможця торгів і викликає переможця для підписання протоколу, який ведеться під час аукціону. До протоколу заноситься назва лота, стартова ціна та результати торгів (остаточна ціна продажу, реквізити переможця). Протокол підписується переможцем і ліцитатором та затверджується Організатором в день проведення аукціону.

3.19. Переможець торгів, який відмовився від підписання протоколу аукціону, позбавляється права на подальшу участь в аукціоні. Запис про його відмову від підписання протоколу вноситься до протоколу.

Протокол підписується ліцитатором та затверджується Організатором в день проведення аукціону. Сума гарантійного внеску в такому випадку переможцю не повертається.

За умови достатньої кількості учасників за даним лотом Організатор поновлює торги по цьому об'єкту в день проведення аукціону.

3.20. Переможцю аукціону сума гарантійного внеску зараховується при подальших розрахунках.

3.21. Сума гарантійних внесків повертається всім учасникам аукціону протягом 10 банківських днів після закінчення аукціону, крім переможця та осіб, які не виявили бажання придбати об'єкти аукціону при оголошенні стартової ціни або протягом перших двох кроків аукціону.

3.22. При поверненні коштів заявникам вони перераховуються на власний поточний рахунок заявника, вказаного в документах, які додаються до заяви.

3.23. Реєстраційні внески поверненню не підлягають.

3.24. Протягом 10 банківських днів після закінчення аукціону гарантійний внесок переможця аукціону та кошти, що залишилися після повернення гарантійних внесків іншим учасникам аукціону на рахунку, відкритому для обслуговування аукціону, перераховуються до відповідного бюджету.

3.25. За рішенням ліцитатора під час аукціонних торгів по певному лоту в залі можуть бути присутні учасники аукціону, які не беруть участі в торгах по цьому лоту, а також запрошені Ініціатором особи, які не є учасниками аукціону.

3.26. Після закінчення торгів по кожному лоту ліцитатор має право оголосити перерву на 15 хвилин.

3.27. Всі дискусії та спори з ведення аукціону ліцитатор вирішує безпосередньо в процесі аукціонних торгів.

3.28. Під час проведення аукціонних торгів (від моменту їх початку до завершення) не допускається:

- ведення розмов учасниками торгів та запрошеними особами;

- втручання будь-яким способом в торги осіб, які не заявлені в торгах по конкретному лоту;

- переміщення по залу торгів без дозволу ліцитатора;

- без дозволу Ініціатора ведення прямої телевізійної трансляції, аудіо- чи відеозапису, фотографування процесу торгів;

- здійснення інших дій, що порушують порядок торгів.

3.29. Ліцитатор для усунення порушень та поновлення порядку має право:

- усно попередити учасника торгів чи запрошену особу про усунення порушень, але не більше одного разу за кожний вид порушень;

- вимагати від учасника торгів чи запрошеної особи залишити зал торгів за неодноразове порушення порядку проведення торгів;

- за узгодженням з Ініціатором не допустити торги по конкретному лоту за порушення, несумісні з подальшим веденням торгів по лоту;

- стягувати з учасників аукціону передбачені угодою про участь в аукціоні штрафи.

3.30. У разі порушення правил проведення аукціону, визначених цим Порядком, або виявлення фактів, які свідчать про зговір учасників аукціону, а також за наявності інших поважних причин Ініціатор може зняти об'єкти з аукціону та визнати торги по зазначених лотах такими, що не відбулися.

3.31. Спори щодо визнання торгів такими, що не відбулися, розглядаються відповідно до законодавства України.

Глава 4. Оформлення права на землю
за результатами аукціону

4.1. Рішення Київської міської ради про продаж права власності на земельні ділянки, угода про участь в аукціоні та протокол аукціону є необхідними підставами для укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки.

Аукціон вважається завершеним з моменту укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки.

4.2. У разі відмови переможця торгів укласти договір купівлі-продажу земельної ділянки торги по лоту визнаються такими, що не відбулися, а гарантійний внесок переможцю аукціону при цьому не повертається.

4.3. Договір купівлі-продажу є підставою для внесення коштів. Кошти мають бути внесені протягом десяти банківських днів з моменту укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки, якщо інше не передбачено угодою про участь в аукціоні або договором купівлі-продажу земельної ділянки.

4.4. Договір купівлі-продажу земельної ділянки має містити положення щодо можливості односторонньої відмови від договору Київської міської ради у разі несплати коштів переможцем аукціону або порушення ним термінів внесення коштів. У разі відмови Київської міської ради договір купівлі-продажу земельної ділянки вважається розірваним відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України ( 435-15 ). При цьому сума гарантійного внеску особі, яка була визнана переможцем торгів, не повертається.

4.5. Протягом 30 днів після проведення земельного аукціону Ініціатор публікує в друкованому засобі масової інформації, в якому містилося повідомлення про проведення аукціону, повідомлення про результати торгів по кожній земельній ділянці із зазначенням:

- місця розташування та розміру земельної ділянки;

- ціни, за якою земельна ділянка продана на торгах;

- цільового призначення земельної ділянки;

- інвестиційних та інших зобов'язань покупця, якщо такі були передбачені умовами аукціону.

4.6. Після сплати переможцем аукціону коштів згідно з договором купівлі-продажу земельної ділянки він зобов'язаний у десятиденний термін звернутися до Ініціатора з приводу отримання державного акта на право власності на земельну ділянку. У разі порушення цього терміну з вини переможця аукціону результати аукціону можуть бути анульовані Київрадою. В цьому випадку договір купівлі-продажу земельної ділянки вважається розірваним, а сплачені переможцем аукціону як гарантійний внесок кошти не повертаються.

4.7. У випадку коли переможцем аукціону стає іноземна держава, іноземна юридична особа або спільне підприємство, необхідною підставою укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки є також наявність згоди Кабінету Міністрів України на продаж відповідної земельної ділянки.

Згода Кабінету Міністрів України має бути надана до закінчення терміну подання заяв або після закінчення цього терміну, але не пізніше 30 днів після визначення переможця аукціону.

У випадку надання згоди Кабінетом Міністрів України після визначення переможця аукціону договір купівлі-продажу земельної ділянки має бути укладений протягом десяти днів з моменту надання згоди Кабінетом Міністрів України.

4.8. У разі якщо Кабінетом Міністрів України не надано згоди у визначені в пункті 4.7 цього Порядку терміни, земельні торги визнаються такими, що не відбулися. Сума гарантійного внеску повертається переможцю торгів, якщо ним визнано іноземну державу, іноземну юридичну особу або спільне підприємство.

4.9. Право власності на земельну ділянку виникає після укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки, видачі державного акта на право власності на земельну ділянку та його державної реєстрації.

Розділ III. Порядок набуття права власності
на землю на конкурентних засадах шляхом
проведення земельних конкурсів

Глава 5. Підготовка до конкурсу

5.1. Організація проведення конкурсів щодо продажу права власності на землю складається з таких етапів:

- формування Ініціатором переліку земельних ділянок, які пропонується винести на конкурс, з урахуванням пропозицій Головного управління економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);

- надання органом по земельних ресурсах виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) висновків щодо правового статусу земельних ділянок, продаж яких пропонується винести на конкурс;

- погодження переліку з Головним управлінням економіки та інвестицій виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації);

- затвердження Київською міською радою переліку земельних ділянок;

- розробка та погодження відповідних проектів землеустрою;

- розробка технічної документації по перенесенню меж земельних ділянок в натуру (на місцевість);

- здійснення експертної грошової оцінки земельних ділянок та проведення розрахунку початкових цін об'єктів конкурсу;

- розробка умов конкурсу;

- затвердження Київською міською радою основних умов конкурсу, відповідних проектів землеустрою та початкових цін об'єктів конкурсу;

- розробка конкурсної документації на замовлення Ініціатора;

- публікація повідомлення про проведення конкурсу;

- укладення угод про участь у конкурсі, внесення гарантійних та реєстраційних внесків;

- подання та реєстрація заяв на участь у конкурсі;

- подання конкурсних пропозицій;

- розгляд заяв та перевірка конкурсних пропозицій;

- визначення переможця конкурсу;

- укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки;

- проведення остаточних розрахунків;

- підготовка та видача державного акта на право власності на землю.

5.2. Перелік земельних ділянок, право власності на які пропонується продати на конкурсі (далі - Перелік), на розгляд Київради готується Організатором на підставі підготовлених ним висновків щодо земельних ділянок, продаж права власності на які пропонується винести на конкурс, з урахуванням розробленої містобудівної документації.

У Переліку зазначається адреса ділянки, район, орієнтовна площа та вид проведення торгів щодо кожного об'єкта, право власності на який передбачається продати на конкурсі.

У випадку отримання клопотання юридичної або фізичної особи щодо набуття права власності на земельну ділянку Організатор готує висновок щодо такої земельної ділянки і включає її до Переліку земельних ділянок, право власності на які пропонується продати на конкурсі (за наявності підстав, передбачених ст. 1.4 гл. 1 цього Порядку). Цей перелік передається на затвердження до Київської міської ради.

5.3. Рішення Київської міської ради про затвердження Переліку є згодою на складання відповідних проектів землеустрою.

5.4. На підставі рішення Київради про затвердження Переліку у визначеному законодавством України порядку розробляються відповідні проекти землеустрою.

5.5. Після затвердження Переліку розробляються відповідні проекти землеустрою земельних ділянок, якими визначається цільове призначення відповідних земельних ділянок. Цільове призначення земельних ділянок, усі визначені параметри та обмеження їх забудови мають відповідати затвердженій містобудівній та проектно-кошторисній документації, державним правилам і нормам.

5.6. Після погодження в установленому порядку відповідних проектів землеустрою розробляється технічна документація по перенесенню меж земельних ділянок на місцевість (в натуру) та технічні звіти про експертну грошову оцінку земельних ділянок.

5.7. У разі якщо орган містобудування, який погоджує проект відведення, у своєму висновку зазначає, що використання земельної ділянки за наміченим цільовим призначенням є неможливим, він зобов'язаний запропонувати інший варіант цільового призначення із збереженням інвестиційної привабливості об'єкта.

5.8. На підставі комплексу землевпорядних та землеоціночних робіт, погоджених проектів відведення або інших передбачених законом проектів землеустрою та звітів про експертну грошову оцінку земельних ділянок Організатор розробляє умови конкурсу та готує пропозиції Київраді щодо визначення початкових цін об'єктів торгів.

5.9. Умовами конкурсу виступає обов'язковий перелік конкурсних вимог, які необхідно виконати для визначення учасника переможцем конкурсу.

5.10. Умовами конкурсу може бути визначено:

- функціональне призначення, орієнтовні техніко-економічні показники об'єкта будівництва на земельній ділянці, граничні параметри та обмеження її забудови та умови залучення інвестора;

- інформацію про належність ділянки до об'єктів культурної спадщини та інші обставини, які необхідно враховувати відповідно до законодавства України про охорону культурної спадщини, містобудівного та природоохоронного законодавства, затвердженої містобудівної документації та плану зонування територій;

- інформацію про стартові ціни об'єктів конкурсу, які визначаються відповідно до експертної оцінки земельної ділянки;

- інформацію про розмір пайових внесків на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста, а також всі інші платежі і розрахунки з містом, передбачені рішеннями Київської міської ради;

- додаткові критерії визначення переможця конкурсу, наприклад, щодо найкращих умов і термінів забудови земельної ділянки, умов подальшої експлуатації об'єкта, будівництва соціально значимих об'єктів, передачі майна у власність міста, умов реконструкції та перенесення інженерних мереж та комунікацій, впровадження схвалених в установленому порядку інвестиційних передпроектних пропозицій;

- схвалені архітектурно-містобудівною радою та погоджені Головним управлінням економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) передпроектні пропозиції;

- при реконструкції старих кварталів, зайнятих житловими будинками комунальної власності, що підлягають реновації, умовами конкурсу також може бути визначено розробку схеми планування району або відповідних детальних планів територій району тощо.

5.11. Умови конкурсу можуть також визначати кваліфікаційні вимоги, яким має відповідати переможець конкурсу.

Такою кваліфікаційною вимогою може бути, наприклад, наявність певного досвіду здійснення інвестиційної діяльності на території міста Києва.

5.12. Організатор готує проект рішення Київської міської ради про продаж права власності на земельні ділянки та подає його на розгляд до Київської міської ради.

5.13. Рішенням Київради про продаж права власності на земельні ділянки затверджуються відповідні проекти землеустрою та основні умови конкурсу.

5.14. Після прийняття рішення Київради про продаж права власності на земельні ділянки Організатор забезпечує розробку конкурсної документації об'єктів конкурсу, до складу якої входять технічні паспорти земельних ділянок та умови конкурсу.

5.15. Технічний паспорт земельної ділянки включає відомості, передбачені в п.2.11 цього Порядку.

5.16. На підставі розробленої та затвердженої Ініціатором конкурсної документації здійснюється підготовка інформаційних пакетів, які повинні містити такі відомості:

- про місце розташування, площу та межі земельної ділянки;

- про цільове призначення земельної ділянки;

- викопіювання з генплану, схема розміщення земельної ділянки;

- умови використання земельної ділянки;

- про стартову ціну об'єкта конкурсу, яка визначається відповідно до експертної грошової оцінки земельної ділянки;

- інформацію про всі види платежів і розрахунків з містом, передбачених рішеннями Київської міської ради;

- інформацію про критерії оцінки пропозицій покупців;

- інформацію щодо того, чи дозволяється пропонувати інші, крім передбачених умовами конкурсу, умови договору купівлі-продажу земельної ділянки або висувати інші вимоги, а також інформацію щодо того, як будуть оцінюватися альтернативні пропозиції покупців;

- інформацію про те, як повинна бути обчислена і виражена ціна, що вказується в конкурсній пропозиції;

- вимоги до гаранта виконання договору купівлі-продажу земельної ділянки, якщо такі висуваються;

- про місце, дату і час розкриття конвертів із конкурсними пропозиціями;

- інструкція для учасників;

- проект заявки на участь у конкурсі;

- перелік документів та відомостей, які додаються учасником до заявки на участь у конкурсі;

- проект договору купівлі-продажу земельної ділянки;

- інші документи (за рішенням Ініціатора).

5.17. Конкурсна документація затверджується Ініціатором.

5.18. На підставі рішення Київської міської ради про продаж права власності на земельні ділянки та конкурсної документації Ініціатор не раніше ніж за 30 днів до дати запланованого засідання конкурсної комісії, публікує в засобах масової інформації повідомлення про проведення земельних торгів та організовує розміщення рекламних інформаційних щитів на земельних ділянках, право власності на які передбачається реалізувати на конкурсі.

5.19. Повідомлення має містити такі відомості:

- про місцезнаходження та розміри земельних ділянок;

- про цільове призначення земельних ділянок;

- про початкові ціни об'єктів конкурсу;

- про види всіх платежів і розрахунків з містом, затверджених рішеннями Київської міської ради;

- перелік інших критеріїв оцінки конкурсних пропозицій;

- про розміри гарантійних та реєстраційних внесків;

- реквізити банківського рахунку, відкритого для обслуговування конкурсу;

- про вид земельних торгів;

- за наявності, інформацію про інвестиційні передпроектні пропозиції до використання земельної ділянки, схвалені Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), продаж права на яку виставляється на земельні торги;

- про час та місце проведення конкурсу (засідання Комісії);

- адреси, номери довідкових телефонів та час роботи Ініціатора.

5.20. З моменту опублікування повідомлення про проведення конкурсу Ініціатор надає можливість усім зацікавленим особам ознайомитися з конкурсною документацією та оглянути відповідну земельну ділянку, а також надає консультації з питань проведення конкурсу.

5.21. Для участі в конкурсі зацікавлені у придбанні об'єктів торгів:

- укладають із Ініціатором угоду про участь в конкурсі;

- сплачують реєстраційні внески;

- сплачують гарантійні внески у розмірі 15% від початкової ціни об'єкта конкурсу на рахунок, відкритий для обслуговування аукціону (за винятком районних в місті Києві державних адміністрацій, в частині будівництва житла для мешканців, що перебувають на квартирному обліку у районі);

( Абзац п'ятий пункту 5.21 глави 5 розділу III виключено згідно з Рішенням Київміськради N 38/95 від 28.09.2006 )

- подають заяву на участь у конкурсі.

5.22. Організатор укладає із зацікавленими особами угоди про умови участі в конкурсі, якими має бути передбачено зобов'язання сплатити реєстраційний внесок у затвердженому Ініціатором розмірі та гарантійний внесок у розмірі 15% від початкової ціни об'єкта конкурсу, який має намір придбати учасник.

Реєстраційний та гарантійний внески мають бути внесені до моменту реєстрації заяви Ініціатором.

5.23. Учасник конкурсу вправі придбати на торгах лише ті об'єкти, на які подані заяви, сплачено реєстраційний та гарантійний внески.

5.24. Для участі в конкурсі зацікавлена особа заповнює заяву. Зміст заяви та перелік документів, які до неї додаються, інші умови для заявників, передбачені пунктами 2.23 - 2.25 цього Порядку.

Крім цього, для підтвердження спроможності заявника сплатити ціну земельної ділянки та виконати інші умови конкурсу, до заяви додаються документи, які містять інформацію про правовий статус покупця та довідку банківської установи про фінансову його спроможність.

5.25. При прийнятті заяви обов'язково перевіряється:

- правильність оформлення заяви;

- особа заявника (за документами, поданими заявником або його представником) на відповідність відомостей, вказаних у заяві;

- наявність документів, які засвідчують сплату реєстраційного та гарантійного внесків;

- наявність усіх інших, передбачених цим Порядком документів.

5.26. Якщо під час перевірок не виявлено помилок та порушень, то Ініціатор:

- в присутності заявника (його представника або уповноваженої особи) реєструє заяву в книзі реєстрації заяв окремо по кожній ділянці. В книгу реєстрації заяв заноситься порядковий номер заяви, дата, прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи або уповноваженого юридичної особи, назва юридичної особи;

- засвідчує заяву підписом та печаткою;

- залишає в себе оформлену заяву і всі документи, надані заявником.

5.27. Заява не приймається та повертається заявнику разом з поданими документами для переоформлення у випадках:

- виявлення помилок;

- відсутності на момент подання заяви документів, передбачених цим Порядком;

- подання заяви неналежною особою;

- відсутності укладеної угоди про умови участі в конкурсі;

- в інших, передбачених законодавством випадках.

5.28. Конкурсні пропозиції можуть бути подані, починаючи з моменту реєстрації заяви на участь у конкурсі і до закінчення терміну прийняття заяв.

5.29. Прийняття заяв для участі в конкурсі та конкурсних пропозицій завершується за один робочий день до дати проведення конкурсу (засідання Комісії).

5.30. Інформація про учасників конкурсу до початку його проведення не підлягає оголошенню.

5.31. Типові форми угоди про участь у конкурсі, заяви (клопотання) зацікавленої особи та інформаційного пакета затверджує Організатор.

Глава 6. Порядок проведення конкурсів

6.1. Після оголошення конкурсу Ініціатор надає усім зацікавленим особам можливість ознайомитися з конкурсною документацією, а після сплати реєстраційного внеску учасникам конкурсу видаються інформаційні пакети.

6.2. Кошти, сплачені учасниками конкурсу як реєстраційний внесок, поверненню не підлягають.

6.3. Конкурсні пропозиції подаються учасниками конкурсу в установлений в оголошенні про проведення конкурсу термін та за вказаною в ньому адресою.

Надана учасником конкурсна пропозиція розглядається як його безвідзивна оферта (пропозиція) придбати право власності на земельну ділянку на умовах, визначених умовами конкурсу, та умовах, додатково викладених учасником у своїй конкурсній пропозиції.

6.4. Конкурсна пропозиція передається учасником конкурсу в подвійному запечатаному та скріпленому печаткою конверті.

На зовнішньому та внутрішньому конвертах зазначається адреса одержувача та найменування об'єкта конкурсу. На внутрішньому конверті, крім названої інформації, зазначається найменування учасника конкурсу та його адреса.

6.5. До закінчення терміну подання конкурсних пропозицій учасники конкурсу мають право вносити зміни до них з метою їх удосконалення.

6.6. Конкурсні пропозиції, подані після закінчення терміну їх подачі, не розглядаються і повертаються учаснику конкурсу у нерозпечатаних конвертах.

6.7. Організатор передає всі отримані матеріали (заяви, подані разом з ними документи, конкурсні пропозиції) на розгляд конкурсної комісії, на засіданні якої здійснюється їх розгляд та визначення переможця конкурсу.

6.9. У визначений день і час на засіданні конкурсної комісії відкриваються конверти з наданими пропозиціями. Комісія перевіряє дотримання умов конкурсу, розглядає подані документи та призначає день і час оголошення переможців.

Після розпечатування конвертів здійснюється перевірка наявності в них необхідних документів, про що вноситься запис у протокол, який підписується членами конкурсної комісії.

6.10. Засідання конкурсної комісії є правомочними за умови участі в них не менше двох третин від загального складу комісії.

6.11. Базовим критерієм визначення переможця конкурсу виступає ціна, яку пропонує учасник конкурсу за здобуття права на землю. Ціна виражається у твердій сумі, визначається після розробки проекту землеустрою і не може бути меншою за її експертну грошову оцінку.

6.12. Протягом розгляду конкурсних пропозицій комісія має право відхилити конкурсну заявку, якщо:

- учасник конкурсу не відповідає кваліфікаційним вимогам, викладеним в умовах конкурсу;

- представлена конкурсна пропозиція не відповідає зазначеним у конкурсній документації вимогам.

6.13. З метою детального вивчення конкурсних пропозицій комісією може створюватися робоча група чисельністю не менше трьох осіб, яка розкриває конверти із конкурсними пропозиціями та аналізує подані пропозиції, веде протокол надходження конкурсних пропозицій, який разом із своїми висновками та конкурсними пропозиціями передається в комісію для підведення підсумків конкурсу та визначення переможців.

Якщо конкурс оголошується таким, що не відбувся через недостатність надісланих конкурсних пропозицій, не раніше ніж через 30 днів Ініціатор повторно проводить конкурс. ( Частина друга пункту 6.13 глави 6 розділу III в редакції Рішення Київміськради N 38/95 від 28.09.2006 )

6.14. Конкурс може бути оголошений таким, що не відбувся, у разі якщо:

- протягом терміну прийняття пропозицій надійшло менше двох пропозицій;

- усі подані пропозиції не відповідають умовам конкурсу;

- усі подані пропозиції оформлені з порушенням умов конкурсу;

- вимоги комісії щодо приведення пропозицій у відповідність до умов конкурсу не виконані усіма учасниками конкурсу у встановлений строк.

У випадку якщо конкурс оголошується таким, що не відбувся через недостатність надісланих конкурсних пропозицій, Ініціатор має право у передбачені законодавством терміни підготувати та передати на розгляд Київської міської ради проект рішення про продаж земельної ділянки такому учаснику (за умови письмового підтвердження його згоди із умовами продажу та ціною).

6.15. Рішення приймаються відкритим голосуванням простою більшістю голосів присутніх членів комісії. У разі рівного розподілу голосів голос голови комісії або головуючого на засіданні є вирішальним.

6.16. На засідання комісії можуть бути присутні учасники конкурсу, які заслуховують всі подані пропозиції.

6.17. У більшості випадків конкурс проводиться в один етап.

За необхідності конкурс може проводитися в два етапи, якщо це передбачено умовами конкурсу. В таких випадках після першого етапу оголошується попередній переможець конкурсу. Інформація про його пропозиції доводиться до відома усіх учасників конкурсу. Якщо протягом п'яти робочих днів від них не надходять додаткові пропозиції, то попередній переможець визнається на черговому засіданні комісії переможцем конкурсу. За наявності додаткових пропозицій матеріали виносяться на комісію повторно для визначення переможця.

6.18. Рішення комісії щодо визначення переможця конкурсу оформляється протоколом, який підписується всіма присутніми на засіданні членами комісії, та переможцем конкурсу, крім випадку, передбаченого пунктом 6.12 цього Порядку.

У протоколі зазначаються:

- список членів комісії, які були присутні на засіданні;

- назва ділянки;

- умови конкурсу;

- відомості про учасників конкурсу та їх пропозиції;

- результати конкурсу та мотивація вибору переможця;

- ціна здобуття права на земельну ділянку, форма платежу, додаткові умови, що стали підставою для визначення переможця і які зазначаються в договорі купівлі-продажу.

6.19. Переможцем конкурсу визнається учасник, пропозиція якого була визнана найкращою відповідно до умов конкурсу, та який виконав усі умови конкурсу та запропонував найкращі пропозиції щодо, наприклад, забудови ділянки, збереження зелених насаджень, передачі місту частини майна, створення соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста тощо.

6.20. У випадку відсутності переможця на засіданні комісії в день підведення підсумків конкурсу Ініціатор надсилає йому рекомендований лист із повідомленням про визнання його переможцем конкурсу та запрошенням з'явитися протягом п'яти днів для підписання протоколу конкурсу, а іншим учасникам конкурсу надсилається повідомлення про учасника, який став переможцем конкурсу.

6.21. Якщо переможець конкурсу відмовився від підписання протоколу або не з'явився за надісланим у рекомендованому листі запрошенням, комісія має право визнати переможцем конкурсу іншого учасника, для чого конкурсні пропозиції розглядаються повторно, в іншому випадку торги визнаються такими, що не відбулися.

У разі відмови переможця підписати протокол конкурсу гарантійний внесок йому не повертається.

6.22. Сума гарантійних внесків повертається всім учасникам конкурсу протягом 10 банківських днів після визначення переможця, крім переможця, якому сума застави зараховується при подальших розрахунках.

6.23. При поверненні суми гарантійних внесків учасникам кошти перераховуються на власний поточний рахунок заявника, вказаного в заяві, або виплачуються фізичній особі банківською установою.

6.24. У разі порушення правил проведення конкурсу, визначених цим Порядком, або виявлення фактів, які свідчать про зговір учасників конкурсу, об'єкти можуть бути зняті з конкурсу, а торги визнані такими, що не відбулися.

6.25. Спори щодо визнання конкурсу таким, що не відбувся, розглядаються відповідно до законодавства України.

Глава 7. Оформлення права на землю
за результатами конкурсу

7.1. Рішення Київської міської ради про продаж права власності на земельну ділянку, угода про участь в конкурсі та протокол конкурсу є необхідними підставами для укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки.

Земельний конкурс вважається завершеним з моменту укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки.

7.2. У разі відмови переможця торгів укласти договір купівлі-продажу земельної ділянки або включити до договору умови, зазначені в умовах конкурсу або конкурсних пропозиціях переможця, Ініціатором торги визнаються такими, що не відбулися, гарантійний внесок переможцю конкурсу при цьому не повертається.

7.3. Договір купівлі-продажу є підставою для внесення коштів. Кошти мають бути внесені протягом десяти банківських днів з моменту укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки, якщо іншого не передбачено угодою про участь у конкурсі.

7.4. Договір купівлі-продажу земельної ділянки має містити положення щодо можливості односторонньої відмови від договору Київської міської ради у разі несплати коштів переможцем аукціону або порушення ним термінів внесення коштів. У разі відмови Київської міської ради в цьому випадку договір купівлі-продажу земельної ділянки вважається розірваним відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України ( 435-15 ). При цьому сума гарантійного внеску не повертається особі, яка була визнана переможцем торгів.

7.5. Протягом 30 днів після проведення конкурсу Ініціатор публікує в друкованому засобі масової інформації, в якому містилося повідомлення про проведення аукціону, повідомлення про результати торгів по кожній земельній ділянці із зазначенням:

- місця розташування та розміру земельної ділянки;

- ціни, за якою земельна ділянка продана на торгах;

- цільового призначення земельної ділянки;

- інвестиційних та інших зобов'язань покупця, якщо такі були передбачені умовами конкурсу.

7.6. Після сплати коштів згідно з договором купівлі-продажу земельної ділянки переможець зобов'язаний в десятиденний термін звернутися до Організатора щодо отримання державного акта на право власності на земельну ділянку.

У випадку порушення цього терміну з вини переможця конкурсу результати конкурсу можуть бути анульовані Київрадою, договір купівлі-продажу вважається розірваним, а сплачені кошти переможцю конкурсу не повертаються.

7.7. У випадку коли переможцем конкурсу стає іноземна держава, іноземна юридична особа або спільне підприємство, необхідною підставою укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки є також наявність згоди Кабінету Міністрів України на продаж відповідної земельної ділянки.

Згода Кабінету Міністрів України має бути надана до закінчення терміну подання заяв або після закінчення цього терміну, але не пізніше 30 днів після визначення переможця конкурсу.

У випадку надання згоди Кабінетом Міністрів України після визначення переможця конкурсу договір купівлі-продажу земельної ділянки має бути укладений протягом десяти днів з моменту надання згоди Кабінетом Міністрів України.

7.8. Якщо Кабінет Міністрів України не надавав згоди на продаж земельної ділянки у визначені в пункті 7.7 цього Порядку терміни, земельні торги визнаються Ініціатором такими, що не відбулися. Сума гарантійного внеску повертається переможцю торгів, якщо ним визнано іноземну державу, іноземну юридичну особу або спільне підприємство.

7.9. Право власності на земельну ділянку виникає після укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки, видачі державного акта на право власності на земельну ділянку та його державної реєстрації.

7.10. Через два роки після першого офіційного опублікування у пресі про виставлення земельної ділянки на земельні торги Організатор може підготувати та передати на розгляд Київської міської ради проект рішення Київської міської ради про виключення з переліку земельних ділянок, право на які протягом цього терміну не було продано на конкурентних засадах (за умови проведення щонайменше двох аукціонів і якщо ці земельні ділянки не були зняті Ініціатором з торгів), та про продаж таких ділянок зацікавленим особам без проведення земельних торгів. ( Пункт 7.10 глави 7 розділу III в редакції Рішення Київміськради N 38/95 від 28.09.2006 )

Розділ IV. Набуття права оренди землі
на конкурентних засадах

Глава 8. Особливості набуття права оренди землі
на конкурентних засадах

8.1. Право оренди земельної ділянки набувається на підставі результатів конкурсу або аукціону, проведених за визначеною розділами II та III цього Порядку процедурою, з особливостями, визначеними цим розділом.

8.2. Технічні паспорти земельних ділянок кожного об'єкта земельних торгів замість проектів договорів купівлі-продажу земельної ділянки повинні містити проекти договорів оренди відповідних земельних ділянок.

8.3. Стартові ціни об'єктів аукціону та початкові ціни об'єктів конкурсу визначаються на підставі розроблених та затверджених відповідно до законодавства проектів землеустрою, звітів про експертну грошову оцінку земельних ділянок, з урахуванням розрахунків річної орендної плати за землю відповідного цільового використання.

Стартова ціна права оренди земельної ділянки, як правило, визначається в розмірі 30% експертної грошової оцінки земельної ділянки.

Пайові внески на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста, а також всі інші платежі і розрахунки з містом, передбачені рішеннями Київської міської ради сплачуються до бюджету міста Києва додатково.

8.4. При проведенні конкурсу базовим критерієм визначення переможця конкурсу виступає ціна, яку пропонує учасник конкурсу за здобуття права оренди. Ціна може бути виражена у твердій сумі, у ставках орендної плати або поєднувати ці два підходи.

8.5. Після визначення переможця аукціону або конкурсу рішення Київської міської ради про продаж права оренди земельних ділянок, угода про участь в аукціоні або конкурсі, протокол торгів та довідка банківської установи про сплату передбачених цим протоколом коштів є необхідними підставами для укладення договору оренди земельної ділянки.

8.6. У разі несплати переможцем торгів передбачених угодою про участь в аукціоні або конкурсі коштів Ініціатор має право визнати торги такими, що не відбулися.

Сума гарантійного внеску в цьому випадку не повертається особі, яка була визнана переможцем торгів.

8.7. Після сплати переможцем торгів коштів згідно з протоколом аукціону або конкурсу та угодою про умови участі в торгах він зобов'язаний в десятиденний термін звернутися до Ініціатора із клопотанням щодо укладення договору оренди земельної ділянки.

8.8. У випадку порушення з вини переможця торгів терміну звернення щодо укладення договору оренди земельної ділянки або визначеного угодою про участь в аукціоні або конкурсі терміну внесення коштів за здобуття права оренди земельної ділянки, торги можуть бути визнані такими, що не відбулися. В цьому випадку сплачені як гарантійний внесок кошти переможцю торгів не повертаються.

8.9. Право оренди земельної ділянки виникає після укладення договору оренди земельної ділянки та його державної реєстрації.

8.10. Типові форми угоди про участь в аукціоні, угоди про участь в конкурсі, заяви (клопотання) зацікавленої особи та розміри реєстраційних внесків затверджує Ініціатор.

Розділ V. Прикінцеві положення

1. Рішення Київської міської ради, розпорядження Київського міського голови, розпорядження виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), прийняті до набрання чинності цим Порядком, діють у частині, що не суперечить цьому Порядку.

2. Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) у місячний термін з дня оприлюднення цього Порядку розробити та затвердити форми заяв на прийняття участі в аукціонах та конкурсах, форми угод про участь в аукціонах та конкурсах, інформаційні пакети та витяги з технічних паспортів земельних ділянок, а також затвердити розміри реєстраційних внесків учасників земельних торгів.

3. Містобудівне обґрунтування визначення параметрів будівництва об'єкта з основними техніко-економічними показниками або інвестиційні перед проектні розробки долучаються до земельно-кадастрових справ з 1 березня 2006 року. До цього часу Головне управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) надає розгорнутий висновок щодо можливого функціонального призначення об'єкта містобудування, його поверховості, площі та підключення до інженерних мереж.

4. Порядок зберігає чинність на території адміністративно-територіальних районів міста Києва до затвердження схем планування районів та детальних планів їх територій.

Розділ VI. Перехідні положення

1. Набуття прав на земельні ділянки, щодо яких були подані та зареєстровані клопотання (заяви) до набрання чинності цим Порядком, здійснюється згідно з Порядком набуття прав на землю громадянами та юридичними особами в м. Києві, затвердженим рішенням Київради від 14.03.2002 N 313/1747, Порядком надання земельних ділянок у користування в м. Києві, затвердженим рішенням Київської міської ради від 26.06.2003 N 512/672, та Регламентом розгляду питань щодо набуття та реалізації права користування землею в м. Києві від 15.07.2004 N 457/1867.

2. Дія цього Порядку поширюється на всі землі на території м. Києва, окрім переданих у приватну власність, а також на землі державної власності до розмежування земель державної і комунальної власності в установленому порядку.

Заступник міського голови - секретар Київради В.Яловий

Додаток 2
до рішення Київської міської ради
від 19.07.2005 N 810/3385

                              СКЛАД
конкурсної комісії з продажу права на землю

Борисов В.Д.        - перший заступник голови Київської міської
державної адміністрації - начальник Головного
управління економіки та інвестицій - голова
комісії

Муховиков А.М. - заступник голови Київської міської державної
адміністрації - начальник Головного управління
земельних ресурсів - заступник голови комісії

Дейнега В.П. - голова постійної комісії Київської міської
ради з питань власності - член комісії

Гуленко Д.Й. - голова постійної комісії Київської міської
ради з питань землекористування - член комісії

Закревська Л.О. - заступник голови постійної комісії Київської
міської ради з питань землекористування - член
комісії

Шилюк П.С. - заступник голови постійної комісії Київської
міської ради з питань землекористування - член
комісії

Поляченко В.А. - голова постійної комісії Київської міської
ради з питань містобудування та архітектури -
член комісії

Миргородський А.С. - заступник голови постійної комісії Київської
міської ради з питань містобудування та
архітектури - член комісії

Присяжнюк В.К. - голова постійної комісії Київської міської
ради з питань бюджету та
соціально-економічного розвитку - член комісії

Лисов І.В. - заступник голови Київської міської державної
адміністрації - начальник Головного управління
комунальної власності м. Києва - член комісії

Падалка В.М. - заступник голови Київської міської державної
адміністрації - начальник Головного
фінансового управління - член комісії

Присяжнюк В.Ф. - заступник голови Київської міської державної
адміністрації - начальник Головного управління
містобудування, архітектури та дизайну
міського середовища - член комісії

Биструшкін О.П.     - начальник Головного управління культури,
мистецтв та охорони культурної спадщини -
член комісії

Головач В.В. - радник Київського міського голови депутат
Київської міської ради - член комісії

Козлова І.А. - головний державний санітарний лікар м. Києва
- член Комісії

Мовчан М.М. - начальник Державного управління екології та
природних ресурсів в м. Києві - член комісії

Тарнопольський А.В. - заступник начальника Головного управління
земельних ресурсів - член комісії

Трокоз В.А. - начальник Управління охорони навколишнього
природного середовища - член комісії

Шеремет Р.Г. - заступник начальника Головного управління
економіки та інвестицій - начальник управління
фінансової політики та інвестиційної роботи -
член комісії

Мохонько В.О. - начальник відділу з питань залучення та
реалізації інвестицій Головного управління
економіки та інвестицій - секретар комісії

Заступник міського голови - секретар Київради В.Яловий