Сьомий додатковий протокол
до Статуту Всесвітнього поштового союзу

( Протокол ратифіковано Законом
N 45-V від 27.07.20
06 )

Офіційний переклад

Повноважні представники Урядів країн - членів Всесвітнього поштового союзу, які зібралися на Конгресі в Бухаресті, беручи до уваги статтю 30.2 Статуту Всесвітнього поштового союзу, ухваленого у Відні 10 липня 1964 року, прийняли, за умови ратифікації, наведені нижче зміни до цього Статуту.

Стаття I
(Преамбула зі змінами)

З метою розвитку зв'язків між народами шляхом ефективного функціонування поштових служб і сприяння досягненню високих цілей міжнародного співробітництва в культурній, соціальній та економічній сферах повноважні представники Урядів договірних країн прийняли, за умови ратифікації, цей Статут.

Завданням Союзу є стимулювання сталого розвитку ефективних та доступних всесвітніх поштових служб для сприяння зв'язку між жителями всього світу шляхом:

- гарантування вільного обігу поштових відправлень на єдиній поштовій території, яку утворюють взаємопов'язані мережі;

- сприяння прийняттю справедливих загальних стандартів і використанню технологій;

- забезпечення співробітництва та взаємодії між заінтересованими сторонами;

- сприяння ефективному технічному співробітництву;

- забезпечення задоволення мінливих потреб клієнтів.

Стаття II
(Додана стаття 1bis)
Визначення

1. Для цілей актів Всесвітнього поштового союзу, зазначені нижче терміни мають такі значення:

1.1. "Поштова служба" - всі поштові служби, сфера діяльності яких визначається органами Союзу. Основні зобов'язання поштових служб полягають у досягненні певних соціальних та економічних цілей країн-членів шляхом забезпечення збирання, сортування, пересилання та доставки поштових відправлень.

1.2. "Країна-член" - країна, яка виконує умови статті 2 Статуту.

1.3. "Єдина поштова територія (одна й та сама поштова територія)" - зобов'язання, що покладаються на договірні сторони актів Всесвітнього поштового союзу забезпечувати взаємний обмін кореспонденцією, зокрема свободу транзиту, а також обробляти поштові відправлення, що пересилаються транзитом з інших країн, без дискримінації, так само, як і власні поштові відправлення.

1.4. "Свобода транзиту" - зобов'язання проміжних поштових адміністрацій здійснювати перевезення поштових відправлень, що надсилаються їм транзитом іншою поштовою адміністрацією Всесвітнього поштового союзу, обробляючи ці відправлення так само, як і внутрішні відправлення.

1.5. "Поштові відправлення" - відправлення, зазначені в Конвенції.

1.6. "Міжнародна поштова служба" - поштові операції чи послуги, що регулюються актами; сукупність таких операцій чи послуг.

Стаття III
(Стаття 22 зі змінами)
Акти Союзу

1. Статут є основним актом Союзу. Він містить основні правила Союзу, і до нього не можна робити застережень.

2. Загальний Регламент містить положення, які забезпечують застосування Статуту й діяльність Союзу. Він є обов'язковим для всіх країн-членів, і до нього не можна робити застережень.

3. Всесвітня поштова конвенція, Регламент письмової кореспонденції та Регламент поштових посилок містять норми, що застосовуються до міжнародної поштової служби, а також положення про службу письмової кореспонденції та службу поштових посилок. Ці акти є обов'язковими для всіх країн-членів.

4. Угоди Союзу та їхні Регламенти регулюють служби, що не є службами письмової кореспонденції та службами поштових посилок, між тими країнами-членами, які є сторонами цих Угод. Вони є обов'язковими тільки для цих країн.

5. Регламенти, в яких містяться норми застосування, необхідні для імплементації Конвенції та Угод, розробляються Радою поштової експлуатації з урахуванням рішень, прийнятих Конгресом.

6. У заключних протоколах, що додаються до актів Союзу, про які йдеться в пунктах 3, 4 та 5, містяться застереження до цих актів.

Стаття IV
(Стаття 30 зі змінами)
Зміни до Статуту

1. Для того, щоб пропозиції, які представлені Конгресу та які стосуються цього Статуту, могли бути прийняті, вони повинні бути схвалені, принаймні двома третинами країн - членів Союзу, які мають право голосу.

2. Прийняті Конгресом зміни становлять предмет додаткового протоколу і, якщо Конгрес не прийме іншого рішення, набувають чинності одночасно з актами, чинність яких продовжено на цьому Конгресі. Вони ратифікуються країнами-членами якомога швидше, а ратифікаційні грамоти розглядаються згідно з процедурою, установленою в статті 26.

Стаття V
(Стаття 31 зі змінами)
Зміни до Загального Регламенту,
Конвенц
ії та Угод

1. У Загальному Регламенті, Конвенції та Угодах визначаються умови, які повинні бути виконані для прийняття пропозицій, що стосуються їх.

2. Конвенція та Угоди набувають чинності одночасно й мають однаковий термін дії. З дня, установленого Конгресом для набуття чинності цими актами, відповідні акти попереднього Конгресу скасовуються.

Стаття VI
Приєднання до Додаткового протоколу
й до інших актів Союзу

1. Країни-члени, які не підписали цього Протоколу, можуть приєднатися до нього будь-коли.

2. Країни-члени, які є сторонами актів, чинність яких продовжена Конгресом, але які не підписали їх, приєднуються до них якомога швидше.

3. Документи про приєднання, які стосуються випадків, викладених у пунктах 1 і 2, надсилають Генеральному директору Міжнародного бюро, який повідомляє Урядам країн-членів про передачу документів на зберігання.

Стаття VII
Набрання чинності й термін дії Додаткового протоколу
до Статуту Всесвітнього поштового союзу

Цей Додатковий протокол набуває чинності 1 січня 2006 року й залишається чинним упродовж невизначеного часу.

На посвідчення чого повноважні представники Урядів країн-членів склали цей Додатковий протокол, який має таку саму силу й такий самий термін дії, які він мав би, якби його положення було внесено до самого тексту Статуту, і підписали його в одному примірнику, який передається на зберігання Генеральному директору Міжнародного бюро. Копія цього примірника передається кожній стороні Міжнародним бюро Всесвітнього поштового союзу.

Учинено в Бухаресті 5 жовтня 2004 року.