НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ
06.07.2006 N 68-р

Про надання ліцензіатами інформації за формою
моніторингу показників якості

Відповідно до Закону України "Про природні монополії" ( 1682-14 ), Указу Президента України від 14.03.95 N 213/95 "Про заходи щодо забезпечення діяльності Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України", пункту 7.7 розпорядження Кабінету Міністрів України від 28.06.2005 N 167-р "Про схвалення комплексного плану заходів із забезпечення фінансової стабілізації підприємств паливно-енергетичного комплексу" Національна комісія регулювання електроенергетики України зобов'язує:

ліцензіатів, що отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами та постачання електроенергії за регульованим тарифом, надавати НКРЕ інформацію щодо показників якості послуг за третій і четвертий квартали 2006 року відповідно до Форми моніторингу показників якості послуг та Методологічних рекомендацій щодо заповнення форми моніторингу показників якості послуг згідно з додатками 1 та 2.

Інформація за формою моніторингу показників якості послуг подається до НКРЕ не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом.

Голова Комісії В.Кальченко

Додаток 1
до розпорядження НКРЕ
06.07.2006 N 68-р

                              ФОРМА
моніторингу показників якості послуг

------------------------------------------------------------------
| Показники якості обслуговування | 3 | 4 | Всього|
| споживачів |квартал|квартал| за рік|
|----------------------------------------+-------+-------+-------|
|1. Загальна кількість споживачів, |абон.| | | |
|приєднаних до мереж | | | | |
|енергопостачальної організації, в | | | | |
|тому числі: | | | | |
|----------------------------------------------------------------|
| Надійність електропостачання |
|----------------------------------------------------------------|
|2. Кількість актів-претензій | шт. | | | |
|складених відповідно до норм | | | | |
|абзацу 11 статті 24 Закону України| | | | |
|"Про електроенергетику" | | | | |
|( 575/97-ВР ) | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
|у тому числі задоволених на | шт. | | | |
|користь споживача | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
|3. Загальна сума коштів, |тис. | | | |
|перерахованих споживачам згідно з |грн. | | | |
|актами-претенціями | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
|4. Запланована перерва в | | | | |
|електропостачанні | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
|- кількість відключень | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
|- кількість відключених споживачів| | | | |
|(точок обліку) | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
|- з них кількість споживачів, не | | | | |
|повідомлених про перерву в | | | | |
|електропостачанні у встановлений | | | | |
|термін | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
|- сумарна тривалість перерв в | | | | |
|енергопостачанні | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
|- кількість недовідпущеної | | | | |
|електроенергії споживачам | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
|5. не запланована перерва в | | | | |
|електропостачанні, в тому числі: | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|

|         з вини компанії:         |     |       |       |       |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
|- кількість відключень | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
|- кількість відключених споживачів| | | | |
|(точок обліку) | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
|- сумарна тривалість перерв в | | | | |
|енергопостачанні | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
|- кількість недовідпущеної | | | | |
|електроенергії споживачам | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
| не з вини компанії: | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
|- кількість відключень | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
|- кількість відключених споживачів| | | | |
|(точок обліку) | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
|- сумарна тривалість перерв в | | | | |
|енергопостачанні | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
|- кількість недовідпущеної | | | | |
|електроенергії споживачам | | | | |
|----------------------------------------------------------------|
| Комерційна якість (якість відносин між постачальником і |
| споживачем) |
|----------------------------------------------------------------|
|Кількість скарг споживачів, | шт. | | | |
|пов'язаних з відносинами між | | | | |
|постачальником і споживачем, з | | | | |
|них: | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
|- кількість підтверджених скарг, в| шт. | | | |
|тому числі: | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
|- кількість скарг, задоволених у | шт. | | | |
|встановлений термін | | | | |
|----------------------------------------------------------------|

|               Якість поставленої електроенергії                |
|----------------------------------------------------------------|
|Кількість скарг (звернень) | шт. | | | |
|споживачів, пов'язаних з | | | | |
|невідповідністю параметрів | | | | |
|технічної якості електричної | | | | |
|енергії з параметрами, | | | | |
|встановленими у договорі, | | | | |
|укладеному між споживачем та | | | | |
|енергопостачальною компанією, з | | | | |
|них: | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
|- кількість підтверджених скарг, в| шт. | | | |
|тому числі: | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
|- кількість скарг, задоволених у | шт. | | | |
|встановлений термін | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
|Кількість актів-претензій | шт. | | | |
|складених відповідно до норм | | | | |
|абзацу 10 статті 24 Закону України| | | | |
|"Про електроенергетику" | | | | |
|( 575/97-ВР ) | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
|у тому числі задоволених на | шт. | | | |
|користь споживача | | | | |
|----------------------------------+-----+-------+-------+-------|
|Загальна сума коштів, |тис. | | | |
|перерахованих споживачам згідно з |грн. | | | |
|актами-претенціями | | | | |
------------------------------------------------------------------

Додаток 2
до розпорядження НКРЕ
06.07.2006 N 68-р

Методичні рекомендації
щодо заповнення форми моніторингу показників
якості послуг

1. Основні положення та визначення

1.1. Умови діючих Методологічних вказівок розповсюджуються на ліцензіатів з передачі електроенергії місцевими (локальними) мережами.

1.2. У даних Методологічних вказівках використовуються наступні визначення:

встановлений термін розгляду скарги - термін, встановлений відповідно до вимог Закону України "Про звернення громадян" ( 393/96-ВР );

незапланована (аварійна) перерва в електропостачанні - тимчасове припинення постачання електричної енергії споживачам, пов'язане з аварією в електромережі, без від'єднання споживачів від мережі;

непідтверджена скарга - скарга споживача, яка не підлягає розгляду та вирішенню відповідно до вимог Закону України "Про звернення громадян" ( 393/96-ВР );

запланована (навмисна) перерва в електропостачанні - тимчасове припинення постачання електричної енергії споживачам, без їх від'єднання від мережі, пов'язане з виконанням запланованих експлуатаційних та/або відновлювальних робіт, що проводяться розподільчою компанією, з попереднім повідомленням споживачів про це, згідно правил користування електроенергією та договором;

перерва в електропостачанні - тимчасове припинення постачання електричної енергії споживачам, без їх від'єднання від мережі.

2. Основні показники з якості надання послуг
з постачання електричної енергії

2.1. Якість послуг з постачання електричної енергії визначається наступними факторами:

а) надійністю електропостачання;

б) комерційною якістю - якістю відносин між постачальником і існуючим або потенційним споживачем;

в) якістю поставленої електроенергії.

2.1.1. Показники надійності електропостачання розраховуються відповідно до наступної первинної інформації, яку повинні реєструвати структурні підрозділи ліцензіата з передачі електроенергії місцевими (локальними) мережами:

1) найменування виду відключення (аварійне, навмисне);

2) найменування причини відключення поділяється на дві групи (відповідно до класифікатора причин відключення, наведеного в таблиці Ж.2 "Класифікатор видів відключень" додатку Ж Методичних вказівок з обліку та аналізу в енергосистемах технічного стану розподільних електричних мереж напругою 0,38-20кВ з повітряними лініями електропередачі, СОУ-Н МПЕ 40.1.20.576:2005), а саме на:

а) незаплановані, в тому числі:

з вини компанії (код таблиці Ж.2: 010-090, 210-290, 310-390, 410-490, 510-590, 610-690, 810-890, 950-991);

не з вини компанії (код таблиці Ж.2: 101, 710-780, 910-940);

б) заплановані;

3) час початку перерви в електропостачанні споживачу (рік, день, година, хвилина, секунда);

4) час відновлення електропостачання споживачу (рік, день, година, хвилина, секунда);

5) кількість відключених споживачів (точок обліку);

6) розрахунковий недовідпуск електроенергії споживачам, кВт.год.

За результатами первинної інформації енергопостачальна організація надає до Комісії наступні величини:

кількість перерв в електропостачанні за видами відключень;

сумарна кількість відключених споживачів (точок обліку),

k
S n ;
1 i

- сумарна тривалість перерв в енергопостачанні, яка визначається як Sk1 ti ni , де ti - час на відновлення енергопостачання після і-тої перерви; ni - кількість споживачів, які були відключені під час і-тої перерви в енергопостачанні;

- кількість недовідпущеної електроенергії споживачам - Q, кВт.год.

Таким чином, для розрахунку середньої тривалості незапланованих перерв в енергопостачанні та кількості відключених при цьому споживачів необхідно наладити чіткий взаємозв'язок між диспетчерською службою, де ведеться оперативний журнал обліку аварійних відключень по структурних підрозділах, та збутовим персоналом, який веде облік підключених споживачів. Необхідне постійне оновлення інформації стосовно кількості споживачів, в тому числі населення, приєднаних до окремої повітряної або кабельної лінії, трансформаторної підстанції тощо.

На основі зазначених показників якості надійності енергопостачання визначаються індикатори надійності енергопостачання, такі як:

SAIFI - Індекс середньої частоти перерв у системі, що характеризує кількість перерв в електропостачанні споживачів. Обраховується як співвідношення кількості перерв споживачів з вини постачальника електричної енергії, до загальної кількості обслуговуваних споживачів.

                                                k
S n
сумарна_к-сть_перерв i-1 i
SAIFI = ------------------------- = --------- ;
загальна_к-сть_споживачів N

SAIDI - Індекс середньої тривалості перебоїв у системі, що характеризує середній час, протягом мали місце перерви в електропостачанні споживачам. Обраховується як співвідношення усередненого часу, протягом якого мали місце перерви в електропостачанні споживачам, до кількості усіх споживачів.

            S     [довжина_переривів(хв.) * к-ть_відключених_споживачів]
переривань
SAIDI = ----------------------------------------------------------------,
загальна_к-сть_споживачів

k
S n * t
i=1 i i
SAIDI = -------------, хв./ період
N

2.1.2. Комерційна якість безпосередньо пов'язана з відносинами між постачальником електричної енергії і існуючими або потенційними споживачами, та включає скарги споживачів, пов'язаних з якістю відносин між постачальником і споживачем, зокрема, помилки в рахунках, несвоєчасно виставлені рахунки, порушення термінів виконання заявок, неправомірні дії персоналу тощо.

2.1.3. Показники якості поставленої електроенергії повинні відповідати вимогам ГОСТ 13109-97 "Нормы качества электрической энергии в системах электроснабжения общего назначения" та включають наступне:

кількість скарг (звернень) споживачів, пов'язаних з невідповідністю параметрів технічної якості електричної енергії з параметрами, встановленими у договорі, укладеному між споживачем та енергопостачальною компанією;

кількість актів-претензій, складених відповідно до норм абзацу 11 статті 24 Закону України "Про електроенергетику" ( 575/97-ВР ).

3. Порядок та термін надання форми моніторингу
показників якості послуг з постачання
електричної енергії за регульованим тарифом

3.1. Форма моніторингу показників якості послуг з постачання електричної енергії за регульованим тарифом підписується керівником організації або його заступником і скріплюється печаткою. У звіті наводяться прізвище та ініціали особи, яка підписала звіт, прізвище виконавця та номер контактного телефону.

3.2. Відповідальність за достовірність інформації несе ліцензіат.

3.3. У разі несвоєчасного подання або неподання ліцензіатом форми моніторингу показників якості послуг з постачання електричної енергії за регульованим тарифом НКРЕ може застосовувати санкції, передбачені Законом України "Про природні монополії" ( 1682-14 ), "Про електроенергетику" ( 575/97-ВР ), Умовами та Правилами здійснення підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом.