Документ втратив чиннiсть!

ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
КИЇВСЬКА РЕГІОНАЛЬНА МИТНИЦЯ

НАКАЗ
20.07.2004 N 709

(Наказ втратив чинність на підставі Наказу
Державної митної служби України
Київської регіональної митниці
N 871 від 15.10.2007
)

Про затвердження Тимчасової технологічної схеми
здійснення митного контролю та митного оформлення
товарів та транспортних засобів, що переміщуються
через митний кордон України залізничним
транспортом в Київській регіональній
митниці

( Із змінами, внесеними згідно з Наказом
Київської регіональні митниці
N 383 від 10.04.200
6 )

У відповідності до положень Митного кодексу України ( 92-15 ) та з метою встановлення загального порядку дій посадових осіб Київської регіональної митниці при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів та транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України залізничним транспортом, визначення особливостей здійснення такого контролю наказую:

1. Затвердити Тимчасову технологічну схему здійснення митного контролю та митного оформлення товарів та транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України залізничним транспортом, в Київській регіональній митниці (далі - Тимчасова технологічна схема) (додається).

2. Начальникам структурних підрозділів митниці організувати ознайомлення особового складу підрозділів з даним наказом та Тимчасовою технологічною схемою, забезпечити їх безумовне виконання.

3. Вважати такою, що втратила чинність, Тимчасова технологія митного контролю та митного оформлення товарів та транспортних засобів , що переміщуються через митний кордон України залізничним транспортом в Київській регіональній митниці затверджена наказом Київської регіональної митниці від 04.03.2004 N 283.

4. Т.в.о. начальника загального відділу Балковій Н.В. довести наказ до структурних підрозділів митниці.

5. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника начальника митниці Дворака Ю.М.

Т.в.о. начальника Київської регіональної митниці А.В.Макаренко

Затверджено
Наказ КРМ
20.07.2004 N 709

Тимчасова технологічна схема
здійснення митного контролю та митного оформлення
товарів та транспортних засобів, що переміщуються
через митний кордон України залізничним
транспортом, в Київській регіональній митниці

1. Загальні положення

1.1. Тимчасову технологічну схему здійснення митного контролю та митного оформлення товарів та транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України залізничним транспортом, в Київській регіональній митниці (далі - Тимчасова технологічна схема) розроблено з метою встановлення загального порядку дій посадових осіб Київської регіональної митниці при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів та транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України залізничним транспортом, і визначення особливостей здійснення такого контролю.

1.2. Дія Тимчасової технологічної схеми розповсюджується на товари та транспортні засоби, які переміщуються через митний кордон України залізничним транспортом, і станція відправлення чи станція призначення яких знаходиться в зоні діяльності Київської регіональної митниці.

Тимчасова технологія не поширюється на військові вантажі, багаж, вантажобагаж, товари, що перевозяться підприємствами спецзв'язку та у вагонах-ресторанах, а також на енергоносії, митний контроль та митне оформлення яких проводиться Центральною енергетичною митницею.

1.3. Терміни, що використовуються у даній Тимчасовій технологічній схемі:

- вантажний митний комплекс (далі - ВМК) - ділянка території з комплексом будівель, споруд, інженерно-технічних засобів та комунікацій, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів та транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України;

- вантажовідправник (відправник вантажу, вантажовласник) - зазначена у документі на перевезення вантажу (накладній) юридична чи фізична особа, яка довіряє вантаж залізниці для його перевезення;

- вантажоодержувач (одержувач вантажу, вантажовласник) - зазначена у документі на перевезення вантажу (накладній) юридична чи фізична особа, яка за дорученням вантажовідправника отримує вантаж;

- документи контролю за доставкою вантажів (далі - ДКД) - документи, визначені Держмитслужбою України для здійснення контролю за доставкою вантажів до митниці призначення;

- залізнична накладна (накладна СМГС) - основний перевізний документ установленої форми, відповідно оформлений і наданий залізниці відправником разом з вантажем. Накладна є формою обов'язкової двосторонньої письмової угоди про перевезення вантажу, яка укладається відправником і залізницею на користь третьої сторони - вантажоодержувача. Накладна одночасно є договором для застави вантажу та забезпечення гарантії, унесення належної провізної плати та інших платежів за перевезення. Накладна супроводжує вантаж на всьому шляху перевезення до станції призначення.

Залізнична накладна складається з наступних аркушів:

1 - оригінал накладної;

2 - дорожня відомість;

3 - дублікат накладної;

4 - аркуш видачі вантажу;

5 - аркуш повідомлення про надходження вантажу, а також необхідної кількості додаткових примірників дорожньої відомості.

Примірники 1, 2, 4, 5 накладної супроводжують вантаж до станції призначення. Примірник 3 накладної залишається відправнику після складання договору перевезення, і він не має сили оригіналу накладної. На станції призначення залишаються 2 та 4 примірники накладної. Одержувачу вантажу видаються 1 та 5 примірники накладної;

- зона митного контролю - місце, визначене Київською регіональною митницею на території залізничної станції або інших організацій чи підприємств, в межах якого Київська регіональна митниця здійснює митні процедури;

- ЗПП - запірно-пломбувальний пристрій, призначений для блокування й пломбування дверей і люків вагонів та контейнерів;

- ідентифікаційний огляд - сукупність заходів, що здійснюються декларантом з метою визначення відомостей про товари та інші предмети й дають змогу зробити висновок про країну походження, їх класифікацію (згідно з УКТЗЕД ( 2371а-14, 2371б-14, 2371в-14, 2371г-14 ), кількісні та якісні характеристики, а також однозначно ідентифікувати їх тощо;

- митна декларація (далі - МД) - письмова заява встановленої форми, яка подається митному органу і містить відомості щодо товарів, транспортних засобів, які переміщуються через митний кордон України, необхідні для їх митного оформлення або переоформлення;

- митне забезпечення - одноразові номерні запірно-пломбувальні пристрої, печатки, штампи, голографічні етикетки й інші засоби ідентифікації, що використовуються митними органами для відображення та закріплення результатів митного контролю й митного оформлення;

- перевізні документи - залізнична накладна та інші документи, що супроводжують вантаж;

- підрозділ митного оформлення (далі - ПМО) - підрозділ Київської регіональної митниці, посадові особи якого здійснюють митний контроль та митне оформлення товарів та транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України залізничним транспортом;

- супровідні документи - оформлені документи, на підставі яких здійснюється облік прийняття, передання товарів та взаємні розрахунки між вантажовідправником і вантажоодержувачем чи експедитором.

1.4. Товари (вантажі), які переміщуються через митний кордон України залізничним транспортом, перебувають під митним контролем та підлягають обов'язковому декларуванню митниці та митному оформленню.

1.5. До компетенції Київської регіональної митниці належить митний контроль та митне оформлення вантажів, що переміщуються через митний кордон України залізничним транспортом, і станцією відправлення чи станцією призначення яких є станції:

- Дарниця;

- Київ-Петрівка;

- Київ-Дніпровський;

- Київ-Товарний;

- Київ-Московський;

- Київ-Волинський;

- Київ-Жовтневий;

- Київ-Святошин;

- Київ-Пасажирський;

- Київ-Ліски.

1.6. В Київській регіональній митниці митний контроль та митне оформлення товарів та транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України залізничним транспортом, здійснюються відділом митного оформлення N 2 (далі - ВМО-2), за винятком вантажів, що підлягають експортному контролю, виставкових товарів, вантажів гуманітарної допомоги, товарів, що належать представництвам іноземних держав та міжнародних організацій, вантажів, що розміщуються на митні ліцензійні склади (далі - МЛС) чи склади тимчасового зберігання (далі - СТЗ), які розташовані поза зоною діяльності ВМО-2, в інших випадках, за рішенням керівництва митниці. ( Пункт 1.6 в редакції Наказу Київської регіональні митниці N 383 від 10.04.2006 )

1.7. Етапи здійснення митного контролю та митного оформлення ВМД і послідовність дій при цьому посадових осіб підрозділів митниці визначаються відповідними наказами Держмитслужби України та Київської регіональної митниці.

1.8. Для підтвердження коду товару згідно УКТЗЕД ( 2371а-14, 2371б-14, 2371в-14, 2371г-14 ) або найменування товару в ході проведення митного огляду вантажу може проводитись відбір проб (зразків) відповідно до Порядку взяття (надання) проб і зразків товарів, проведення досліджень (аналізу, експертизи) з метою їх митного оформлення, а також розпорядження зразками, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.12.2002 N 1862.

1.9. У разі виявлення на будь-якому етапі здійснення митного контролю ознак контрабанди та порушень митних правил посадова особа митниці, яка виявила такі порушення, складає протокол про порушення митних правил. Реєстрація протоколу та передача його разом з пакетом необхідних документів до відділення по боротьбі з контрабандою та порушеннями митних правил Київської регіональної митниці здійснюється відповідно до Положення про порядок реєстрації справ про порушення митних правил, затвердженого наказом Держмитслужби від 21.12.98 N 794, та Положення про порядок передачі до відділення або служби по боротьбі з контрабандою і порушеннями митних правил справ про порушення митних правил, заведених іншими підрозділами митниці, затвердженого наказом Держмитслужби від 06.01.99 N 8.

Документи на товар (вантаж), а в передбачених чинним законодавством випадках і товар (вантаж) вилучаються за протоколом про порушення митних правил або протоколом про вилучення предметів.

1.10. Будь-які операції з товарами, що знаходяться під митним контролем, проводяться лише за дозволом митниці.

1.11. Межі компетенції, обов'язки та відповідальність посадових осіб митниці на кожному етапі митного оформлення визначаються нормативними документами Держмитслужби, положеннями про відділи, посадовими інструкціями, затвердженими начальником митниці.

1.12. В усіх питаннях, не врегульованих даною Тимчасовою технологічною схемою, необхідно керуватись діючими нормативно-правовими документами з питань митної справи.

2. Особливості проведення митного контролю
товарів та транспортних засобів, що вивозяться
за межі митної території України

2.1. Митний огляд товарів та транспортних засобів, що вивозяться за межі митної території України, здійснюється на етапі оформлення ВМД за рішенням начальника ПМО або особи, що його заміщує, або іншої посадової особи ПМО, яка має відповідне право приймати рішення про потребу проведення митного огляду.

2.2. Митний огляд товарів та транспортних засобів, що вивозяться за межі митної території України, проводиться у вантажних митних комплексах або в тимчасових зонах митного контролю, встановлених на території залізничних станцій, організацій та підприємств, де забезпечені всі необхідні умови для здійснення митного огляду у повному обсязі.

2.3. За відсутності зауважень по результатах митного огляду посадова особа ПМО дає дозвіл на накладення пломб, ЗПП залізниці чи вантажовідправника, а в разі потреби накладає митне забезпечення.

Відомості в залізничні накладні про накладені пломби, ЗПП залізниці чи вантажовідправника заносяться представником вантажовідправника, про накладене митне забезпечення - посадовою особою ПМО.

2.4. Завершення митного оформлення товарів засвідчується відтиском особистої номерної печатки (далі - ОНП) посадової особи ПМО в графі 26 "Відмітки митниці" залізничних накладних (поряд з раніше проставленим відтиском штампу "Під митним контролем" (далі - штампу "ПМК").

В графі 23 залізничних накладних вантажовідправником проставляється номер МД.

2.5. В справах ПМО залишається копія залізничної накладної із проставленими відтисками ОНП та штампу "ПМК", завірена ОНП посадової особи ПМО.

3. Особливості проведення митного контролю
товарів та транспортних засобів, що ввозяться
на митну територію України

3.1. Проведення митного огляду вантажів та транспортних засобів у ВМК.

3.1.1. Залізничні транспортні засоби з вантажами, що ввозяться на митну територію України і надходять в зону діяльності Київської регіональної митниці, подаються на проведення митного огляду у ВМК.

Не підлягають подачі у ВМК залізничні транспортні засоби, що перевозять:

- автомобілі у зібраному вигляді;

- вантажі, що потребують особливих умов зберігання, та надходять у вагонах-термосах, вагонах-рефрижераторах, крім вантажів, що надходять у ВМК ВВ-1;

- контейнери або автомобільні транспортні засоби на платформах;

- наливні вантажі, що надходять у вагоно-цистернах, крім вантажів, що надходять у ВМК ВВ-1;

- вантажі, що слідують на МЛС;

- вантажі, що слідують на адресу підприємств, на території яких Київською регіональною митницею визначені тимчасові зони митного контролю.

3.1.2. Митний огляд товарів та транспортних засобів у ВМК проводиться в присутності перевізника (Укрзалізниці) з метою перевірки законності переміщення через митний кордон України цих товарів та транспортних засобів.

3.1.3. Представник Укрзалізниці або вантажеодержувача чи уповноваженої ним особи надає черговому співробітнику по ВМК відповідного підрозділу КРМ перевізні та супровідні документи на вантаж для проведення митного огляду.

3.1.4. Черговий співробітник по ВМК проставляє штамп "ПМК" на перевізні та супровідні документи, у ДКД здійснює запис: "Вантаж надійшов" та проставляє штамп "ПМК".

3.1.5. Митний огляд проводиться комісією в складі:

- чергових співробітників по ВМК;

- в разі потреби - представників інших підрозділів Київської регіональної митниці;

- представника Укрзалізниці;

- в разі потреби - представників інших контролюючих служб.

3.1.6. Рішення про проведення митного огляду без вивантаження товару, з вивантаженням та розпакуванням окремих вантажних місць або з повним вивантаженням приймається посадовими особами митниці на підставі аналізу перевізних та супровідних документів, наявних відомостей про вантажовідправника та вантажоодержувача, наявних орієнтувань Держмитслужби України, Київської регіональної митниці та інших правоохоронних органів.

3.1.7. Після закінчення митного огляду черговим співробітником ВМК складається Акт про проведення митного огляду в двох примірниках, які підписується всіма особами, що брали участь у здійсненні митного огляду. Акту про проведення митного огляду присвоюється порядковий номер, згідно якого він вноситься до спеціального реєстру.

Перший примірник Акта про проведення митного огляду долучається до перевізних документів, другий - залишається в справах відповідного підрозділу.

Крім того, черговий співробітник по ВМК, у разі необхідності підписує Акт про розкриття вагонів (контейнера тощо).

3.1.8. За відсутності зауважень по результатах митного огляду посадова особа ПМО дає дозвіл на накладення пломб (ЗПП) залізниці, а в разі потреби накладає митне забезпечення.

Відомості в залізничні накладні про накладені пломби (ЗПП) залізниці заносяться представником залізниці, про накладене митне забезпечення - посадовою особою ПМО.

3.2. Проведення ідентифікаційного огляду.

3.2.1. У відповідності до положень Порядку проведення ідентифікаційного огляду товарів та інших предметів декларантом, затвердженого наказом Держмитслужби України від 01.04.2002 N 174, вантажоодержувач може звернутися до керівництва відповідного підрозділу із заявою про проведення ідентифікаційного огляду.

3.2.2. Порядок прийняття рішення щодо проведення ідентифікаційного огляду та обліку документів, особливості митного контролю та митного оформлення при проведенні ідентифікаційного огляду визначаються Технологічною схемою проведення ідентифікаційного огляду товарів та інших предметів декларантом, затвердженою наказом Київської регіональної митниці від 19.04.2002 N 367.

3.2.3. Дозвіл на проведення ідентифікаційного огляду надається за умови, що митний огляд вантажу не розпочинався і транспортний засіб з вантажем знаходиться під забезпеченням митниці, залізниці чи вантажовідправника.

3.3. Направлення залізничних транспортних засобів у зону діяльності інших підрозділів Київської регіональної митниці крім ВВ-2.

3.3.1. Для направлення залізничних транспортних засобів з вантажами, що ввезені на митну територію України, в зону діяльності інших підрозділів Київської регіональної митниці крім ВВ-2 вантажоодержувач звертається із вмотивованою заявою (у двох примірниках) до керівництва такого підрозділу та ВВ-2, у якій зазначаються відомості про вантаж, транспортні засоби, митний режим, в якому будуть розміщуватися товари, та надаються зобов'язання про надання вантажу перевізних та супровідних документів у відповідний підрозділ Київської регіональної митниці для митного контролю та митного оформлення.

До заяви додаються:

- документ контролю за доставкою вантажів (оригінал та копія);

- залізнична накладна (перший примірник та його копія);

- облікова картка (оригінал та копія);

- договір на зберігання на митному ліцензійному складі (далі - МЛС) (при передачі вантажу на зберігання на МЛС).

3.3.2. Черговий інспектор підрозділу Київської регіональної митниці опрацьовує надані документи, перевіряє застосування до вантажоодержувача спеціальних санкцій, відсутність боргів вантажоодержувача по операціях, які потребують контролю митниці, та в разі відсутності зауважень на заяві вчиняє запис: "Борги відсутні", проставляє відтиск штампу "Під митним контролем".

3.3.3. Документи розглядаються керівництвом відповідного підрозділу Київської регіональної митниці та в разі відсутності зауважень на заяві проставляється резолюція: "Погоджено. Операцію взято під контроль (назва підрозділу)" та підпис.

3.3.4. Вищезазначені документи надаються на розгляд керівництву ВВ-2, а після їх узгодження - черговому інспектору цього підрозділа.

3.3.5. Черговий інспектор ВВ-2 вчиняє наступні дії:

- реєструє заяву у відповідному журналі;

- проставляє відтиск штампу "ПМК" на залізничних накладних та двох примірниках заяви;

- при необхідності по квитанції форми МД-1 стягує єдиний збір у відповідності до Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про запровадження єдиного збору, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України" від 12.07.2001 N 2659-III, про що вчиняє запис на оригіналі залізничної накладної;

- проставляє на двох примірниках заяви номер згідно порядкового номера реєстраційного журналу;

- формує пакет документів: заява, копія залізничної накладної, копія ДКД, копія облікової картки, при необхідності копії інших документів та підшиває його у контрольну папку "Оформлення в інших підрозділах Київської регіональної митниці".

3.3.6. Даний вантаж знаходиться на контролі у ПМО до завершення митного оформлення вантажу згідно з обраним митним режимом.

3.3.7. Остаточне підтвердження доставки вантажу в митницю призначення, оформлення ДКД, а також, в разі необхідності, вирішення питання про дотримання наданого зобов'язання про доставку вантажу здійснюється підрозділом КРМ, який проводив митне оформлення товарів.

3.4. Передача вантажу на зберігання під митним контролем СТЗ.

3.4.1. Оформлення документів на вантаж, який передається на зберігання під митним контролем СТЗ, завершується проставленням посадовою особою митниці, яка здійснює оформлення вантажу, відтисків ОНП на 2 та 4 примірниках залізничної накладної, що свідчить про виконання взятих залізницею обов'язків щодо перевезення вантажу.

1 та 5 примірники залізничної накладної з відтисками штампу "ПМК" повертаються вантажоодержувачу, відтиски ОНП на них проставляються після завершення митного оформлення вантажу відповідно до заявленого митного режиму.

4. Митний контроль в разі аварії або
настання обставин непереборної сили

4.1. При отриманні інформації від представників Укрзалізниці про настання в зоні діяльності Київської регіональної митниці обставин непереборної сили або аварії з вантажами, які переміщуються залізничним транспортом під митним контролем, черговий по ВВ-2 реєструє таку інформацію в Журналі чергового та доповідає керівництву ВВ-2.

4.2. Керівництвом ВВ-2 призначається посадова особа ВВ-2 для з'ясування всіх обставин настання обставин непереборної сили або аварії з вантажами, які переміщуються залізничним транспортом під митним контролем, опрацювання документів, участі, в разі необхідності, у комісійному огляді вантажу та транспортних засобів та складанні відповідних актів, підготовки пропозицій щодо подальших дій щодо вантажу та транспортних засобів.

4.3. Керівництвом ВВ-2 на підставі наданих пропозицій визначеної посадової особи ВВ-2 та, в разі необхідності, за узгодженням із іншими підрозділами Київської регіональної митниці приймається остаточне рішення щодо подальших дій щодо вантажу та транспортних засобів або, в установлених випадках, готуються пропозиції для прийняття рішення керівництву Київської регіональної митниці.

Начальник ВВ-1 Е.Б.Іванський